Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Artykuły - Obiektywy
Duet Tamrona do Nikona

Duet Tamrona do Nikona

Niezależni producenci obiektywów starają się na różne sposoby zdobyć udziału w rynku. Jedną z metod będzie konkurowanie ceną, co z punktu widzenia odbiorcy wydaje się najprostszym rozwiązaniem i stanowi bezpośrednią zachętę, by nie decydować się na najczęściej droższe modele firmowe.

Komentarze: 10 Czytaj artykuł
Fotografia ptaków dla początkujących

Fotografia ptaków dla początkujących

Typowe wyobrażenie zaawansowanego fotografa ptaków przedstawia osobnika w pełnym kamuflażu, siedzącego w zamaskowanej kryjówce i trzymającego w rękach wysokiej klasy aparat fotograficzny wyposażony w bardzo długi i drogi teleobiektyw.

Komentarze: 139 Czytaj artykuł
Obiektywy Sigma w astrofotografii – od standardu do krótkiego tele

Obiektywy Sigma w astrofotografii – od standardu do krótkiego tele

Astrofotografia jest doskonałą przygodą, ale po pierwszych doświadczeniach z obiektywami szerokokątnymi zaczynamy myśleć o dłuższych ogniskowych i zbliżeniach wszystkiego tego, co ledwo tli się w szerokich ujęciach.

Komentarze: 37 Czytaj artykuł
Zimowa fotografia sportowa, czyli Nikkor 500 mm f/4E FL ED VR w akcji

Zimowa fotografia sportowa, czyli Nikkor 500 mm f/4E FL ED VR w akcji

Moja fascynacja zawodami w Kitzbuhel rozpoczęła się wiele lat temu. Jako młody chłopak z małego polskiego miasta nie miałem zbyt wielu szans, aby wtedy w 1992 roku znaleźć się tu, gdzie dziś czuję się jak u siebie.

Komentarze: 23 Czytaj artykuł
Obiektywy szerokokątne Sigma w astrofotografii

Obiektywy szerokokątne Sigma w astrofotografii

Ostatnie kilka lat to prawdziwy zwrot w fotografii nocnej. Postęp technologiczny od strony aparatów, coraz wyższe użyteczne ISO ale i coraz wyższe wymagania co do rozdzielczości obrazu, pociągnął za sobą wyższe wymagania co do stosowanej optyki.

Komentarze: 24 Czytaj artykuł
Sigma C 23 mm f/1.4 DC DN - pierwsze wrażenia

Sigma C 23 mm f/1.4 DC DN - pierwsze wrażenia

W latach 2016–18 Sigma wypuściła na rynek trzy obiektywy stałoogniskowe z serii Contemporary o świetle f/1.4, które były przeznaczone do bezlusterkowców z matrycami niepełnoklatkowymi.

Komentarze: 26 Czytaj artykuł
Sigma C 17 mm f/4 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma C 17 mm f/4 DG DN - pierwsze wrażenia

Osobiście bardzo lubię małe obiektywy uktraszerokokątne. Kiedyś pojechałem na Islandię z aparatem Fujifilm X-E1, do którego, jako główny obiektyw, zabrałem Laowę 9 mm f/2.8 dającą kąt widzenia aż 113 stopni.

Komentarze: 16 Czytaj artykuł
Sigma C 50 mm f/2 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma C 50 mm f/2 DG DN - pierwsze wrażenia

W swoich tekstach wielokrotnie podkreślałem, że marzy mi się producent, który do pełnej klatki zaoferuje cały zestaw małych, zgrabnych, solidnie wykonanych, a jednocześnie dobrych optycznie obiektywów stałoogniskowych o świetle f/1.

Komentarze: 5 Czytaj artykuł
Sigma A 50 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma A 50 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Gdy w 2013 roku Sigma zaczęła wypuszczać swoje jasne i pełnoklatkowe obiektywy z linii Art, postępowała bardzo metodycznie, oferując na początku najbardziej klasyczne parametry. Najpierw zobaczyliśmy więc model A 35 mm f/1.

Komentarze: 42 Czytaj artykuł
Sigma S 60-600 mm f/4.5-6.3 DG DN OS - pierwsze wrażenia

Sigma S 60-600 mm f/4.5-6.3 DG DN OS - pierwsze wrażenia

W 2000 roku Sigma zaskoczyła rynek fotograficzny premierą bardzo oryginalnego obiektywu. Mowa tutaj o modelu Sigma 50–500 mm f/4–6.3 DG EX APO RF HSM, który był pierwszym teleobiektywem tego typu oferującym krotność zooma wynoszącą aż 10 razy.

Komentarze: 102 Czytaj artykuł
SIGMA 500 mm f/4 DG OS HSM Sport w rękach Dariusza Bresia

SIGMA 500 mm f/4 DG OS HSM Sport w rękach Dariusza Bresia

Przed kilku laty miałem marzenie, aby posiadać własny, jasny teleobiektyw, fotografowałem wszystkimi tele, ale to 500 mm był moim wybranym. Z zazdrością przeglądałem oferty, które były poza zasięgiem finansowym… i pozostawały w sferze marzeń.

Komentarze: 38 Czytaj artykuł
Z Sigmami na Lofotach

Z Sigmami na Lofotach

Obecnie, za najbardziej uniwersalny obiektyw zmiennoogniskowy można uznać model 24-70 mm o stałym świetle f/2.8. Taki instrument znajdziemy w ofercie praktycznie każdej dużej firmy i najczęściej jest to flagowy obiektyw o solidnych rozmiarach i wysokiej cenie.

Komentarze: 41 Czytaj artykuł
Obiektywy filmowe Fujifilm w praktyce

Obiektywy filmowe Fujifilm w praktyce

Firma Fujifilm miłośnikom fotografii znana jest głównie z aparatów i obiektywów do nich - obecnie są to systemy X oraz GFX, a wcześniej konstrukcje takie jak S3 Pro, S5 Pro, GX680 i wiele innych. To jednak tylko jeden z aspektów działalności tej firmy związanych z obrazowaniem.

Komentarze: 12 Czytaj artykuł
Sigma A 20 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma A 20 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Pełnoklatkowe obiektywy o ogniskowej 20 mm są obecne na rynku od wielu lat, z tym że najczęściej oferowały nam światło w okolicach f/2.8. Era jasnych instrumentów tej klasy rozpoczęła się dopiero pod sam koniec XX wieku, bo w grudniu 2000 roku japońska firma Sigma zaprezentowała model 20 mm f/1.

Komentarze: 19 Czytaj artykuł
Sigma A 24 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma A 24 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Ostatnie dwa lata to prawdziwa ofensywa Sigmy w kwestii zgrabnych, ale trochę ciemniejszych obiektywów z linii Contemporary. W tym czasie zobaczyliśmy premiery aż dziewięciu modeli z tej serii, podczas gdy seria Art została poszerzona o dwa obiektywy, a seria Sport o tylko jeden.

Komentarze: 6 Czytaj artykuł
Poprzednie12345