Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe

Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
16 marca
2011 15:38

Wczoraj wieczorem dotarła do nas finalna wersja obiektywu Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC. Dziś rano podpięliśmy go do Nikona D3x i od razu, na szybko, dzielimy się z Wami pierwszymi zdjęciami przykładowymi wykonanymi tym obiektywem. Więcej zdjęć pojawi się w samym teście, który przeprowadzimy w najbliższym czasie.

Przypominamy, że zdjęcia to pliki JPEG zapisywane w korpusie aparatu z minimalnym dostępnym wyostrzaniem oraz z wyłączoną redukcją szumów.


Zdjęcia przykładowe

Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/1.4, exp. 1/3200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 5.5 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/1.4, exp. 1/2000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 5.44 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/1.4, exp. 1/2500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 7.9 MB
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/1.6, exp. 1/2000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 7.56 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/2.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 6.11 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/2.0, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 7.03 MB
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/2.8, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 6.2 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/2.8, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 5.9 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/3.2, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 8.63 MB
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/3.5, exp. 1/500 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 7.03 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/4.0, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 6.19 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/4.0, exp. 1/1600 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 7.48 MB
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/4.5, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 6.47 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 6.61 MB
Aparat: Nikon D3x
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6048 x 4032 pix, 6.07 MB


Komentarze czytelników (95)
  1. GoOrange
    GoOrange 16 marca 2011, 12:07

    "Zupełnie nieużywalne f1.4" Buhahahaha....

  2. CASKP
    CASKP 16 marca 2011, 12:14

    Gratuluje ... W taki oto sposób można pokazać jak zniechęcić ludzi do danego szkła. Oby więcej takich zdjęć - skrzynek pocztowych i huśtawek... Brawo !

  3. pawulon
    pawulon 16 marca 2011, 12:19

    No niestety w ogóle, nie widzę sensu fotografowania tych mało kontrastowych figurek. Powinno być więcej zdjęć budynków.

  4. rolech
    rolech 16 marca 2011, 12:21

    CASKP - polecam lekture link

  5. Marek B
    Marek B 16 marca 2011, 12:24

    Bez przesady z tym zniechęceniem. Fotografuje się rzeczywiste obiekty a nie tabele testowe. W kazdym tutejszym teście najistotniejsze dla mnie są zdjęcia a nie aptekarskie pomiary. Tutaj jak widać zdjęcia sa przyzwoitej jakości. Przypuszczam, że ten obiektyw będzie konkurencyjny cenowo do fimowych szkieł. Wniosek nasuwa się sam - należy kupować wyroby producentów niezależnych. Zwłaszcza tych nowych na rynku.

  6. che6uevara
    che6uevara 16 marca 2011, 12:44

    Demon ostrosci to to nie jest..

  7. MC
    MC 16 marca 2011, 13:06

    No i znowu się zaczyna. Zdjęcia na najniższym poziomie wyostrzania a niektórzy oczekują żylety. Brawo.

  8. smatusiak
    smatusiak 16 marca 2011, 13:10

    @ GoOrange - jakie nieużywalne! Powyżej są trzy przypadki użycia:)

  9. Marek B
    Marek B 16 marca 2011, 13:12

    ... podostrzy się w PS-ie ... :D

  10. rychu_lhotse
    rychu_lhotse 16 marca 2011, 13:13

    Podejrzewam,że to szkiełko będzie ostrzejsze od Nikkora 35/1.4G.Widziałem inne sample w necie i 1,4 wygląda bdb.

  11. 16 marca 2011, 13:15

    jak dla mnie są wystarczająco ostre za tę cenę. Znajdźcie mi proszę np w systemie Canona taki obiektyw w podobnej cenie, życzę powodzenia...

  12. jaad75
    jaad75 16 marca 2011, 13:23

    Całkim nieźle to wygląda. BTW, co to się tym razwem podziało z kolorami?

  13. Beginner
    Beginner 16 marca 2011, 13:26

    Od Distagona, to on chyba jednak odrobinkę gorszy.

  14. 16 marca 2011, 13:36

    jest miodzio. malkotenci chyba nie zauważyli, że to nie 20D a D3x
    tylko poczekać chwilkę i będę miał wreszcie jasne 35mm na film w P

  15. LarsikOwen
    LarsikOwen 16 marca 2011, 14:01

    To co się dzieje poza "płaszczyzną" głębi ostrości nadmiernego szału nie budzi. I, pisząc oględnie, rysuje miękko. Ale nie ma szkieł bez wad, a to jest zacne. Werdykt: plusik :)

  16. baron13
    baron13 16 marca 2011, 14:02

    Niestety, chyba trzeba rozważyć zakup :D Zobaczymy po czemu szkła będą, marudziłem przy zapowiedziach, że drogo, ale chyba jednak...

  17. ewg
    ewg 16 marca 2011, 14:04

    Mnie też się podoba. Jest co wyostrzać. Ciekawe co z aberracją chromatyczną, bo na razie jest chyba maskowana przez Nikona?

  18. Hegemon
    Hegemon 16 marca 2011, 14:08

    Z zamieszczonych sampli - rewelacja! Porównajcie z samplami z Nikkora 35 f/1.4 Centrum kadru, a aberracja zapala tęczę na brzegach białych liter (w Nikkorze!). Samyang systemówkę bije na łeb!
    Ostrość - moim zdaniem - bardzo przyzwoita jak na tak jasne szkło, zdecydowanie lepsza niż u Nikkora do tego - geometria nieźle skorygowana - linia prosta jest linią prostą. Gdyby tak jeszcze miał chociaż śrubokręt do AF. Ale i tak z niecierpliwością czekam na test! I na studyjne zdjęcie twarzy modelki - te rzeźby są zbyt mało szczegółowe, żeby docenić zalety tego szkła.

  19. GoOrange
    GoOrange 16 marca 2011, 14:12

    @"Zupełnie nieużywalne f1.4" Buhahahaha....

    Przypominam tylko cytat optycznych po teście Nikkora 35mm

  20. mgtan
    mgtan 16 marca 2011, 14:13

    wygląda obiecująco, patrzę na skrzynkę pocztową, czy mi się wydaję czy widać tam aberację przy prawym końcu skrzynki...

  21. czary44
    czary44 16 marca 2011, 14:13

    Szkło ostre (pamiętajcie że sample są na minimalnym wyostrzaniu i na bardzo zagęszczonej matrycy).
    Mam 35L i widzę że wygląda to bardzo podobnie, nie wiem jak z aberrą, ta w 35L czasem da w kość.
    Z powodu braku AF w powyższym szkle, wolałbym dopłacić do 35L gdybym nie miał owej.

    @ jaad75 - jak to co się podziało z kolorami? To Nikon na AWB w niemanipulowanym jpg :D

  22. Lianna
    Lianna 16 marca 2011, 14:15

    Ładne. Szkoda, że na APS-C będzie normalny, a nie szeroki.
    _Powróżę_ wynik testu: rozdzielczości nawet na brzegu akceptowalne (albo w okolicach) nawet na pełnej dziurze, chociaż w środku chyba bez rekordów (może po przymknięciu); aberracja spora (0.15?), ale w (nierewelacyjnej) normie jak na tę ogniskową; szkoda, że zauważalna beczka - w stałce?; winieta na 1.4 zauważalna, ale bez antyrekordów, przystopowana bardzo mała... _/powróżę_

  23. sparky81
    sparky81 16 marca 2011, 14:21

    @jaad75
    "Całkim nieźle to wygląda. BTW, co to się tym razwem podziało z kolorami?"

    No wlasnie... Nie pierwszy raz mamy tu do czynienia z kolorami... z dudka wzietymi... Ciekawe byloby kiedys porownanie paru korpusow w realnym swiecie pod wzgledem kolorow.... Proponuje wziac ot chocby tego samyanga, pare body aps i ff zrobic ten sam spacer z kazdym z aparatow... Ciekaw jestem jak wygladalyby "te same" zdjecia z mojego a900... Samyang 85 ma swietne kolory, ciekawe jak ta 35tka...

  24. kewlas
    kewlas 16 marca 2011, 14:36

    Bardzo fajne szkiełko , na zerowym wyostrzaniu D3 wygląda nieostro na wszystkich szkłach więc nie panikujcie bo to śmieszne.
    Podoba mi się obrazek a widać że świtełko wybitnie nie dopisało.

  25. Arek
    Arek 16 marca 2011, 14:43

    Jak chce się szybko coś pokazać, to na światło się nie czeka. A poza tym nie było najgorsze.
    Jeśli chodzi o kolory - były chmury, robiłem na "chmurce" lub "auto". Wyszło jak widać.

  26. baron13
    baron13 16 marca 2011, 14:58

    Foty są dobre. I to jest problem. Niech kto mi wytłumaczy, że każdego szkła mieć nie muszę :P

  27. qbic
    qbic 16 marca 2011, 15:10

    Jakość ok, brak af = fail. Video-amatorzy się tym zainteresują.

  28. 16 marca 2011, 15:16

    qbic: chleb pewnie tylko krojony kupujesz?

  29. marcinek
    marcinek 16 marca 2011, 15:25

    @Lianna - (samogłoska na końcu nicka sugeruje rodzaj żeński) jesteś dobrą wróżką - podpisuję się pod tym.
    Foty "zmiękczone" puszką a nadal wyglądają ok. Moim zdaniem zleje Nikkora, a skoro ma skalę głębi ostrości to i AF przy tej długości nie jest niezbędny, (choć 7cm głębi przy 1m na 1.4 może stanowić wyzwanie)
    BTW - ma ktoś info odnośnie algorytmów korekcji CA - zdawało mi się, że żeby to zrobić trzeba mieć zmierzone CA jakie daje obiektyw... ?

  30. canonik
    canonik 16 marca 2011, 15:29

    Czy nie moglibyście zrobić jednego ujęcia na różnej głębi do porównania?. Takie bieganie z kadrem nic nie wnosi, bo nie ma odnośnika. Pełna dziura wygląda cienko.

  31. sektoid
    sektoid 16 marca 2011, 15:42

    Bardzo ładny obrazek daje ten obiektyw. Gdyby miał napis Zeiss to pewnie 90% malkontentów piałoby z zachwytu.

  32. nipoch
    nipoch 16 marca 2011, 15:53

    A ile to to kosztuje? 1000, 1500? Slaby, ale za te kase nie mozna chciec wiecej. Na oko rozdzielczosci nie da sie ocenic, ale chyba szalu nie bedzie

  33. 16 marca 2011, 16:37

    absolutnie fantastyczny, szczegolnie ze na zerowych ustawieniach z puchy i za 1500zl
    po umiejetnym post-processingu, z rawow bedzie mozna wyciagnac bajeczny obrazek

    i teraz pytanko: czy nowy distagon 1.4/35 jest warty 7000zl?
    odpowiedz: sadzac po testach Lloyd Chambers'a, absolutnie nie.

  34. mszczyrek
    mszczyrek 16 marca 2011, 16:38

    Czemu, ach czemu Samyang nie robi szkieł z AF :(

  35. Dżozef
    Dżozef 16 marca 2011, 17:03

    Jak na korpus Nikona to te niebo wcale nie jest za niebieskie a i ta twarz nie jest blada. Najwyraźniej nieźle współgra z Nikonem.

    Widzi mi się że toto ociepla kolory jeszcze bardziej niż Sigma więc do Canona raczej się nie nada.

  36. nazgul
    nazgul 16 marca 2011, 17:04

    Ostre to jest...

    Ale żeby nie cukrować za bardzo na moje oko on coś zanadto zażółca obraz. Powłoki?

  37. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 16 marca 2011, 17:08

    sektoid, trafiłeś w sedno!

  38. 16 marca 2011, 17:12

    nuepidemic | 2011-03-16 13:15:35
    jak dla mnie są wystarczająco ostre za tę cenę. Znajdźcie mi proszę np w systemie Canona taki obiektyw w podobnej cenie, życzę powodzenia...

    Zapomniałeś, że praktycznie żaden obecnie produkowany obiektyw do Canona nie jest manualny więc jakiekolwiek porównanie nie ma sensu.

  39. leszek3
    leszek3 16 marca 2011, 17:29

    AF, nie AF - czort z nim. Mnie nie przeszkadza. Wolałbym tylko, żeby był mały, z używalnym światłem 2.8 i ceną rzędu 800zł. Niemożliwe? Ale rozumiem, że ten obiektyw konstruowano w innym celu, i w porównaniu do ostatnich systemówek C i N prezentuje się godnie.

  40. leszek3
    leszek3 16 marca 2011, 17:30

    Borat, dlaczego nie ma sensu? Ja w fotografii krajobrazowej mogę się obyć bez AF, chodzi mi tylko o szkło dobrze rysujące na pełnej klatce >20Mpix.

  41. Cichy
    Cichy 16 marca 2011, 17:38

    Na podstawie tych zdjęć nie wyciągałbym żadnych wniosków. Poczekajmy na bezpośrednie porónanie z inną 35-tką.

    Poza tym, jak mając w ręku D3x można robić tak amatorskie zdjęcia ? :/

  42. Arek
    Arek 16 marca 2011, 17:41

    Dokładnie. Niestety mamy pewną polaryzację rynku. Teraz robi się albo drogie konstrukcje o dobrym świetle albo tanie plastiki. Nie ma solidnego środka czyli dobrze wykonanych i dobrych optycznie obiektywów klasy np. 2/24, 2/28 czy 2/35, które obsłużą współczesną pełną klatkę, a które będą kosztować na poziomie 2000 zł.

  43. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 16 marca 2011, 17:42

    Cichy, redakcja zaraz wytłumaczy się, że "to serwis o charakterze naukowo-technicznym", zdjęcia maja pokazywać jakość techniczną obrazka produkowanego przez szkło, a nie umiejętności fotografa, bo od tego są inne serwisy itd... Zawsze na wszystko jest wytłumaczenie.
    A prawda jest taka, że dla mnie wszystkie zdjęcia przykładowe tu publikowane są tak samo nieostre i niewiele mówią o faktycznej jakości obrazu, co większość zauważa.

  44. Arek
    Arek 16 marca 2011, 17:54

    Wszystkie zdjęcia w testach obiektywów wykonuje ten sam amator, więc porównując jedne zdjęcia wykonane przez amatora, do drugich tak samo amatorskich zdjęć możemy wyciągnąć znacznie więcej wiążących wniosków niż z "kręconych" i "obrabianych" zdjęciach w necie.

  45. AM
    AM 16 marca 2011, 17:57

    "Poza tym, jak mając w ręku D3x można robić tak amatorskie zdjęcia ? :/"
    A to na D3x potrzebna jest jakas licencja profesjonalisty? Ja widzialem te aparaty na polkach.

  46. 16 marca 2011, 18:11

    Szybkie pytanko: dlaczego ponownie podczepiacie ekonomiczne szklo pod puszke full wypas?

  47. Arek
    Arek 16 marca 2011, 18:12

    Może dlatego, żeby mieć możliwość porównań?

  48. kpp67
    kpp67 16 marca 2011, 18:14

    Dokładam krytyki do tych nieszczęsnych zdjęć. Dawno nie widzałem tak słabych zdjęć przy dobrym teoretycznie sprzęcie. Nikona wykluczam jako winowajcę. Albo szkło jest jak pospolity kit, albo autor zdjęć robił je z ręki mając t-shirta na sobie przy mroźnej pogodzie, bo ewidentnie poruszone i nieostre. Takiej jakości zdjęcia robi mój telefon z plastikowym oczkiem. Może lepiej wcale nie pokazywać takich zdjęć przed testem, bo wprowadzają zamieszanie. Czuję, że jednak coś jest nie tak z tym obiektywem, bo wszystkie zdjęcia są potrącone.

  49. switch55
    switch55 16 marca 2011, 18:14

    Patrząc na sample to ten obiektyw jest świetny optycznie. Jak na te parametry to mała winieta, a ostrość wg mnie świetna, nawet nie patrząc przez pryzmat ceny. Ja obstawiam 28-30 lini na milimetr na f1.4 i około 35 na f2.0 w centrum, na brzegu niewiele mniej (tak sądzę po zielonej ławce). AC pewnie większa niż to widać po samplach, ale chyba wolę AC w zakresie ostrości niż poza nią, łatwiej usunąć później, bo jak usunąć AC z bokehu? Sample zrobiły na mnie duże wrażenie, nie mogę się doczekać pełnego testu. Fajnie że takie szkła można jeszcze kupować po takich cenach,kiedyś na pewno podniosą ceny.

  50. baron13
    baron13 16 marca 2011, 18:20

    Ja bym chciał tu zobaczyć choć raz od tych wybitnych krytyków link do porządnego zdjęcia które było by czymś więcej niż wymęczoną pracą z fotografii produktowej, czy tak zwanego modelingu. Raz światło co się zowie "rembrantowskie" ustawione przez kogoś, kto zadał sobie trud otworzenia albumu i pooglądania, jak to wygląda. Nie mówię, o takich nadzwyczajnych wypadkach, żeby był jakiś pomysł, ale aby było znać wiedzę rzemieślniczą. Coś trochę więcej niż obrazek na pudełko damskich gaci.Choćby sknocone zdjęcie, bo ktoś próbował coś innego. Kumpel kiedyś napisał, że ciekawe co tym fotografom z forów internetowych tak bardzo się w życiu sp... że się muszą na każdym kroku napinać?

  51. switch55
    switch55 16 marca 2011, 18:23

    Koryguję moje słowa, winiety to jak na te parametry szkła to nie ma wcale!!!;-) Ludzie, przestańcie lamentować, wyłączcie wyostrzanie w swoich aparatach na parę dni to może zobaczycie że to szkło jest ostre. Albo porównajcie szczegółowość z 1.4 i 5,6 bo na 5.6 na pewno jest ostro choćby nie wiem co a różnica na 1.4 nie jest duża. Chyba warto będzie przejść na lepsze matówki, trzeba rozważyć;-)

  52. ilDottore
    ilDottore 16 marca 2011, 18:23

    @F...nikon:
    i teraz pytanko: czy nowy distagon 1.4/35 jest warty 7000zl?
    odpowiedz: sadzac po testach Lloyd Chambers'a, absolutnie nie.
    ***********************************************
    A jak te testy przeczytać? Klient blokuje je hasłem... :(

    A co do obrazka z Samczegoś... bardzo mi się podoba. Gdyby miał chipa to bym go kupił.

  53. kpp67
    kpp67 16 marca 2011, 18:26

    Przeczytałem punkt "5. Dlaczego zdjęcia przykładowe są tak słabe?" i rozumiem, ale dlaczego nie usystematyzować warunków w jakich robone jest zdjęcie. Np.: ustawienia na auto w świetle dziennym z odległości 1, 2, 3m, na przykład butelki po winie albo kartki papieru w kratkę. Z zastosowaniem statywu, żeby nie było wątpliwości że jest trzęsienie ziemi. Potwierdzam moje przypuszczenia, że obiektyw słaby

  54. switch55
    switch55 16 marca 2011, 18:30

    A ja dla odmiany stawiam D300 że świetny i lepszy optycznie, przynajmniej od 1.4-2,8 niż Nikkor. Ciekawe jak to wyjdzie rzeczywiście.

  55. Arek
    Arek 16 marca 2011, 18:33

    switch55 odważny jesteś :)

  56. 16 marca 2011, 18:33

    @ilDottore

    jesli chcesz czytac Lloyd'a, musisz wykupic subskrypcje
    link

  57. ilDottore
    ilDottore 16 marca 2011, 18:37

    @F... nikon: i wykupiłeś??? :)

  58. AM
    AM 16 marca 2011, 18:44

    Z diglloydem jest ten problem, ze lubi sie posmiac z testow a'la optyczne i z testow a'la lu-la. Trzeba mu jednak oddac, ze na getdpi potrafi docenic prace innych.

  59. switch55
    switch55 16 marca 2011, 18:47

    Arek, sample zrobiły na mnie wrażenie po prostu:-P. Być może się wygłupię, ale co mi tam, takie mam przeczucie. I nie ma opcji Arek żeby zdradzić choć trochę tajemnicy co do ostrości? I tak przeczytam test, wiec liczba wejść na stronę na pewno nie spadnie;-)

  60. 16 marca 2011, 18:48

    @ilDottore
    nie, jeszcze nie upadlem na glowe zeby placic 5dych
    za to kumpel ma subskrypcje a mnie interesowal tylko material o nowym distagonie
    no i dobra wiadomosc jest taka a moze i najwazniejsza ze nowy 35 az tak bardzo nie stracil tego magicznego renderingu w porownaniu do wersji C/Y czy Rollei
    Jedyny minus ze to cegla cholerna duza jest no i price

  61. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 16 marca 2011, 18:51

    Jak czytam te komentarze, odnoszę wrażenie, że największym problemem wcale nie są kiepskie zdjęcia przykładowe, ale po prostu brak umiejętności czytania ze zrozumieniem i oglądania obrazów z wyciąganiem wniosków z nich płynących.

  62. Arek
    Arek 16 marca 2011, 18:54

    A ja radzę się przyzwyczaić. W robieniu kiepskich zdjęć przykładowych zachowujemy pełną konsekwencję od 5 lat. Nic nie zapowiada zmian w tym temacie.

  63. noeee
    noeee 16 marca 2011, 19:02

    świetne szkło za psie pieniądze ...
    monopol na tą ogniskową i piękny bokeh w C się kończy
    i dobrze

  64. luc_october
    luc_october 16 marca 2011, 19:24

    Zdjęcia wyglądaj jak z Tamrona... takie zbrązowiałe.

  65. Goku
    Goku 16 marca 2011, 19:25

    Zdjęcia przykładowe z optycznych są okropne. Nigdy nie widać na nich cech charakterystycznych obiektywów.

  66. Arek
    Arek 16 marca 2011, 19:25

    Masz na myśli legendarną plastykę? No faktycznie, nigdy jej nie widziałem na naszych zdjęciach...

  67. hospes
    hospes 16 marca 2011, 20:16

    Myślę, że Samyang kieruje obiektyw do posiadaczy tak FF jak i APS-C. Dla pełnej klatki obrazek zwyczajnie nieładny, bokeh wręcz przykry dla oka, a dla APS-C chyba dużo lepszym rozwiązaniem jest choćby 30-tka Sigmy. To w takim razie kto kupi taki obiektyw? Kolekcjoner?

    @luc_october - dokładnie!

    @Arek - co do jakości zdjęć to tutaj faktycznie widać wyraźny regres, szczególnie wobec prezentowanych w poprzednich testach zdjęć studyjnych. Ale nie wyobrażam sobie przykładowych zdjęć bez skrzynki i tych pomników ;) Z powodu możliwości porównań właśnie. Obok skrzynki i pomników można by raczej umieścić kilka zdjęć typu "streetphoto", lub reportażowych. Taki obiektyw budowany jest chyba do takich właśnie zastosowań.

  68. Arek
    Arek 16 marca 2011, 20:26

    hospes - w testach, w testach... A to nie jest test tylko kilka przykładowych fotek zrobionych na szybko, ale w podobnych warunkach w jakich są fotki w galeriach z innych testów. Nie wierzysz chyba, że w ciągu kilkunastu godzin od dostania obiektywu, byłbym w stanie zorganizować studio, modelkę, wizażystkę, zrobić sesję, przygotować galerię i newsa...

  69. Sky_walker
    Sky_walker 16 marca 2011, 20:31

    Hmm.... nie wiem, szczerze mówiąc spodziewałem się chyba czegoś lepszego. Nie, żebym chciał narzekać, ale to szkiełko chyba będzie taką klasą średnią - Bokeh nie jest ładny, ale nie jest też brzydki, jakość obrazu nie jest fatalna, ale też nie zachwyca, choć aberracje poprzeczne zdają się być bardzo dobrze kontrolowane (podłużne to już festiwal zieleni, ale i tak mam wrażenie że jest lepiej niż w szkłach G Nikona - może to tylko wrażenie?). Na pełną klatkę powinien być świetnym wyborem ale dla APS-C to... chyba jednak nie to :/

  70. pn4265
    pn4265 16 marca 2011, 21:26

    "ale dla APS-C to... chyba jednak nie to :/"
    Jeżeli nie to, to co?

  71. Lipen
    Lipen 16 marca 2011, 21:40

    Optyka nie rzuca na kolana.Ale w Polsce ludzie wszystko kupią.Byle było tanie.

  72. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 16 marca 2011, 21:55

    Lipen, w Polsce ludzie marudzą na wszystko - bo albo za drogie, albo za tanie.

  73. samp
    samp 16 marca 2011, 22:23

    Ja jestem entuzjastą tych zdjęć, bo zawsze, gdy je widzę, uruchamia mi się nostalgia przywołująca sobotnie spacery po Żoliborzu.

  74. 16 marca 2011, 23:15

    ...a ludziom nadal się wydaje, że "zbrązowiałe" zdjęcia to cecha obiektywu, a nie błędnie dobrany balans bieli. podwójny fejspalm przeplatany rolajsem

    Wyciąganie wniosków na temat ostrości obiektywu w oparciu o sample z Optycznych to już szczyt głupoty.

    Co jeden komentarz do lepszy. Jeszcze tylko brakuje żeby ktoś Pentaksa w to wplątał i mamy cały festiwal śmiechu gotowy.

  75. dragossani
    dragossani 17 marca 2011, 00:01

    Z ostrością tragedii nie ma - w porównaniu do innych nie wygląda to źle. Gorzej z kontrastem. Zapewne powłoki niedomagają. Po porównaniu z Zeissem 2/35 widać za co się tyle płaci.

  76. letrel
    letrel 17 marca 2011, 00:09

    A ostrosc (rozdzielczosc) nie wynika bezposrednio z kontrastu? Mozesz miec niekontrastowe i ostre zdjecie?

  77. taknamoment
    taknamoment 17 marca 2011, 00:15

    Ale tu ślubnych zawodowców, każdy potrafi robić świetne zdjęcia.

  78. barnaba
    barnaba 17 marca 2011, 00:27

    Świetne szkło. Wiarygodne sample. Obiektyw o wiele lepszy niż mój Canon 24mm 1.4.

  79. 17 marca 2011, 01:49

    leszek3 | 2011-03-16 17:30:15
    Borat, dlaczego nie ma sensu? Ja w fotografii krajobrazowej mogę się obyć bez AF, chodzi mi tylko o szkło dobrze rysujące na pełnej klatce >20Mpix.

    35/1.4 do krajobrazu ?

  80. jaad75
    jaad75 17 marca 2011, 11:33

    @Borat, a dlaczego nie?

  81. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 17 marca 2011, 13:46

    Borat, krajobraz, to nie tylko krótkie ogniskowe, hiperfokalne, przymknięte przysłony - każdy fotografuje tak jak lubi i czym chce. Liczy się efekt.

  82. switch55
    switch55 17 marca 2011, 17:05

    2,8@letrel- może tak być, miałem tak kiedyś z manualnym pentaxem 28;2,8, ostry był w miarę ale zdjęcia jakieś takie szaro-bure, przymykanie nic prawie nie zmieniało. Nie wiem od czego to zależy, pewnie powłoki.

  83. Cichy
    Cichy 17 marca 2011, 19:11

    "A ja radzę się przyzwyczaić. W robieniu kiepskich zdjęć przykładowych zachowujemy pełną konsekwencję od 5 lat. Nic nie zapowiada zmian w tym temacie."

    A szkoda, bo to nie jest kwestia obróbki czy pokręcania zdjęć, ale te sample z D3x mają dokumentnie zchrzaniony balans bieli, nie mówiąc już o inych sprawach typu dobór sceny czy kadrowanie (co mi mówią głowy jakichś rzeźb ? nic, bo nawet ostrości na nich nie ma).

  84. SHOX!
    SHOX! 17 marca 2011, 21:51

    Obiektyw zarządzi.

  85. ewg
    ewg 17 marca 2011, 22:01

    Chciałbym przypomnieć, że na samplach mamy najmniej kolorową porę roku i najmniej kontrastową pogodę. Dodajmy do tego automatycznego jpega prosto z dowolnej domyślnie ustawionej puszki i mamy to co tutaj. Ostrości oraz "legendarnej plastyki" można się tu jeszcze jakoś doszukiwać, ale żeby pisać o jakości powłok, kolorach i kontraście!!! - Mocne! =)

  86. DonYoorando
    DonYoorando 18 marca 2011, 02:32

    to nie jest wina optycznych, że dostępność szkieł klasy f1,4 rozumiana jako liczba egzemplarzy w posiadaniu, jest niewielka... pisanie głupot na temat sampli i szukanie spisku jest zwyczajnie nudne. zamiast prowadzić dyskusje o braku/potrzebie af czy też może obsłudze manuali przez cyfrowe body, stosunkowi cena/możliwości, jakości wykonania itd wysłuchujemy tu bzdurnych narzekań. więc podepnijcie swoje szkła f 1.4 do FF, zróbcie kilka zdjęć skrzynki, pomnika, czy kościoła i dopiero później coś napiszcie, a nie takie żałosne wywodziny...

  87. switch55
    switch55 18 marca 2011, 17:38

    @ewg, rozumiem że szkła nabierają kontrastu i kolorów na lato i w południe?;-) Jeśli sample są robione zawsze na tych samych ustawieniach puszki to można sobie co nieco porównać między innymi szkłami, choćby tymi które znamy. Jeśli nic Ci nie mówią sample, to po co Ci też test, skoro bez niego i tak byś różnicy w szkle nie zobaczył? O jakości powłok nic nie można powiedzieć, ale o kontraście już można, tak samo jak o ostrości. Ciekawe czy zmierzą transmisję, to na pewno było by ciekawe.

  88. jaad75
    jaad75 18 marca 2011, 18:09

    @switch55 - kontrast i kolory to przede wszystkim kwestia oświetlenia fotografowanej sceny, a to jak najbardziej różni się zarówno jeśli chodzi o porę roku, jak i dnia. Puszka i jej ustawienia są kolejnym czynnikiem, zwłaszcza jeśli wybieramy predefiniowany WB, niezbyt adekwatny do sytuacji. Wpływ jakości powłok, czy kontrastu samego obiektywu jest w tej układance znikomy, a wysnuwanie jakichkolwiek wniosków na podstawie porównań ze zdjęciami robionymi o innej porze dnia i z innymi ustawieniami wręcz śmieszne.

  89. switch55
    switch55 18 marca 2011, 19:06

    Jasne, WB, ustawienia aparatu, to zazwyczaj ma większe znaczenie, jeśli różnice w kontraście obiektywów są marginalne. W obecnie produkowanych obiektywach zazwyczaj ciężko spotkać takie egzemplarze żeby bez bezpośrednich porównań z innymi stwierdzić że z kontrastem jest słabo/gorzej. Ale tutaj mamy do czynienia z konstrukcją nietypową. Jasno, szeroko, tanio. Może się okazać że będzie też świetnie optycznie pod wieloma względami. Jednak moim zdaniem wydaje się mało kontrastowy ten obrazek. Miałem kiedyś ewidentnie słabe pod tym względem szkło i dlatego tak myślę o tych samplach. I nie ma znaczenia czy zdjęcie było w ostrym świetle czy pod chmurką, zawsze widać że czegoś brakuje, podbijanie kontrastu w obróbce zmienia obrazek ale tego co ma być już się nie da odzyskać. Ale to moje zdanie, nie będę się sprzeczał, każdy może widzieć co innego. Są sample, więc można podyskutować, o to chyba chodzi.

  90. piotrg.
    piotrg. 18 marca 2011, 19:55

    @kpp67. Które dokładnie zdjęcia są według Ciebie poruszone? Na żadnym nie mogę dopatrzyć się tego "kopnięcia". Z tego co widać czasy migawki są dobrane z zapasem. Wydaje mi się, że albo żartujesz albo nie wiesz co to głębia ostrości.

  91. jaad75
    jaad75 18 marca 2011, 20:02

    @switch55, problem w tym, że to Twoje zdanie ma małe oparcie w faktach (czyt. samplach)... Abstrahując już od pokazanych tu obrazków, kontrast (zarówno ogólny, jak i lokalny) można w przypadku standardowo naświetlonych zdjęć kształtować w obróbce praktycznie dowolnie...

  92. switch55
    switch55 18 marca 2011, 22:34

    To dobra wiadomość, wystarczy prawidłowo naświetlić zdjęcie i można zwiększyć kontrast i wyostrzyć...

  93. czarekuk
    czarekuk 19 marca 2011, 14:34

    Panowie albo pora wyregulowac "odbiorniki" albo poczytac o glebi ostrosci (DOF)... wszystkie foty sa ostre a przede wszystkim skrzynka pocztowa z tym ze 1.4 jest tak waziutka glebia ostrosci ze tylko malytka czesc skrzynki jest w ostrosci.... widac ze wiekszosc tutaj komentujacych nie miala okazji trzymac lub uzywac takiego szkla... wiekszosc pewnie na kicie zasowa i porownuje...
    Mialem okazje "obadac" to szklo na Focus on Imaging i powiem jedno... manualne szklo na 1.4 to masakra bo trzeba byc naprawde zdolnym manualnie ale bede pierwszym klientem jak juz bedzie w sprzedazy do puszek C. bo szklo w tej cene jest bezkonkurencyjne....

  94. Neti
    Neti 19 marca 2011, 17:45

    Przyzwoity manualny obiektyw, jeżeli kiedyś będę potrzebował jasnego manuala do C to kupię. Nie rozumiem narzekań na sample, są dobre, jak ktoś chce to zobaczy na nich wszystko co chce. Ciekawe ilu z ww. narzekających na ostrość robi zdjęcia w formacie 20x30 lub większym prosto z body bez wołania RAWa i choćby podstawowych regulacji w DPP, LR czy C1? I kto ogląda je po powieszeniu na ścianie z odległości 10 cm?

  95. baron13
    baron13 20 marca 2011, 21:26

    Nie koniecznie w temacie, ale trochę: GO na Samyangu 85 mm na 1,4:
    link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.