Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic Lumix DMC-G2

Panasonic Lumix DMC-G2
7 marca
2010 11:32

Zgodnie z ostatnimi plotkami, japoński koncern Panasonic zaprezentował nowy aparat systemu Mikro Cztery Trzecie, który ma zastąpić dotychczasowy model G1. Panasonic Lumix DMC-G2 został wyposażony w 12.1-megapikselową matrycę Live MOS i ruchomy, dotykowy ekran LCD o przekątnej 3 cali i rozdzielczości 460 tys. punktów.

W aparacie znalazł się także procesor obrazu nowej generacji, który został nazwany Venus Engine HD II. Umożliwia on wykonywanie zdjęć seryjnych z prędkością do 3.2 kl/s oraz pozwala na rejestrację filmów w rozdzielczości HD 720p przy 30 kl/s z wykorzystaniem kodowania AVCHD Lite lub QuickTime Motion JPEG.

Producent nie określił jeszcze ceny ani dostępności nowego modelu, a jego pełną specyfikację znaleźć można w naszej bazie:

Informacja prasowa

Świetnej jakości zdjęcia poprzez Twój dotyk

Panasonic prezentuje Lumix DMC-G2 – pierwszy na świecie aparat z systemem wymiennych obiektywów i dotykowym* wyświetlaczem

Panasonic Lumix DMC-G2

Warszawa, 7 marca 2010 r. – Panasonic ma przyjemność zaprezentować nowy aparat DMC-G2 Lumix G Micro System – pierwszy na świecie aparat z wymiennym obiektywem oraz wyświetlaczem dotykowym.

Seria LUMIX G Micro System zrewolucjonizowała rynek fotografii cyfrowej. Pierwszy model z wymiennym obiektywem, DMC-G1, bazujący na standardzie Mikro Cztery Trzecie, umożliwił znaczne zmniejszenie korpusu aparatu dzięki zastosowaniu konstrukcji pozbawionej lustra. Model GH1 pozwala na nagrywanie filmów w rozdzielczości full HD 1920×1090, zaś GF1 przejawiał nowatorski charakter we wzornictwie, wyróżniając się płaską obudową. Prace projektowe nad DMC-G2 skoncentrowane były na zapewnieniu wysokiej funkcjonalności, która została wyniesiona na nowy poziom dzięki zastosowaniu ekranu dotykowego, intuicyjnie łączącego działanie z postrzeganym obrazem. Teraz wystarczy jedno dotknięcie ekranu, aby ustawić ostrość i parametry ekspozycji na wybrany obiekt oraz zwolnić migawkę. Obsługa dotykowa umożliwia łatwy i wygodny dostęp do różnych zaawansowanych funkcji AF, które wykorzystują wysoką prędkość i precyzyjny mechanizm kontrastowego AF.

Panasonic Lumix DMC-G2

Aparat dysponuje zarówno dużym, jasnym, inteligentnym wyświetlaczem LCD o przekątnej 3,0 cala i rozdzielczości 460 tys. pikseli, ze swobodną regulacją kąta, jak i wizjerem 1,4x (0,7x**) o rozdzielczości 1 440 000 punktów. Obydwa pracują w trybie Live-View, który pozwala z góry sprawdzić, jaki wpływ na ujęcie mają poszczególne ustawienia. Matryca Live MOS o rozdzielczości 12,1 megapiksela oraz nowy procesor Venus Engine HD II ze zintegrowaną technologią Intelligent Resolution gwarantują wysoką jakość obrazu.

DMC-G2 nagrywa filmy wysokiej jakości nie tylko w formacie Motion JPG, ale także AVCHD Lite, a dzięki technologii inteligentnej rozdzielczości pozwala wydobyć z nagrań znakomitej klasy zdjęcia. Aparat ma wyjście HDMI, które pozwala odtwarzać dynamiczne filmy i zdjęcia na dużym ekranie telewizora HDTV za pośrednictwem opcjonalnego przewodu mini-HDMI.

Panasonic Lumix DMC-G2

Tryb My Colour to specjalna opcja pobudzająca kreatywność podczas robienia zdjęć/nagrywania filmów. Oferuje 7 predefiniowanych ustawień kolorystycznych i 1 program niestandardowy, dopasowany do fotografowanego obiektu. Jest też specjalny tryb Movie P, pozwalający sterować przysłoną podczas nagrywania, co daje użytkownikowi większe możliwości ekspresji. DMC-G2 współpracuje także z opcjonalnym zewnętrznym mikrofonem stereo DMW-MS1, umożliwiając zapis audio w wysokiej jakości.

Tryb iA (Intelligent Auto), popularny zarówno wśród użytkowników aparatów z linii Lumix, jak i modeli kompaktowych, ułatwia fotografowanie dzięki automatycznej optymalizacji pod kątem panujących warunków, zarówno w trakcje rejestrowania zdjęć, jak i filmów. Tryb ten można uruchomić bezpośrednio za pomocą nowego przycisku iA, nie kłopocząc się ustawianiem za pomocą pokrętła bądź menu.

Panasonic Lumix DMC-G2

Model DMC-G2 z funkcją rejestrowania filmów HD oferuje bogactwo zaawansowanych funkcji, a także niespotykaną wcześniej łatwość obsługi dzięki sterowaniu dotykowemu. Zapewnia on zaawansowanym amatorom, a nawet profesjonalistom zupełnie nowe doznania i wiele radości ze zdjęć, odpowiednio do zaawansowania fotograficznych umiejętności. Aparat dostępny jest w trzech kolorach – czarnym, czerwonym i niebieskim.

* Aparat z wymiennym obiektywem i z obrotowym ekranem LCD – wg stanu na 7 marca 2010 r.
** odpowiednik aparatu 35 mm

1. Intuicyjna obsługa ekranu dotykowego – po raz pierwszy na świecie w aparacie z wymienną optyką*

Aby zapewnić jeszcze większą funkcjonalność, w DMC-G2 zastosowano po raz pierwszy w historii aparatów z wymienną optyką sterowanie dotykowe. Wystarczy dotknąć fotografowany obiekt na dużym ekranie LCD o rozdzielczości 460 tys. punktów, aby natychmiast dobrać odpowiednie ustawienia ostrości i ekspozycji. Także za pomocą dotyku można zwolnić migawkę.

Panasonic Lumix DMC-G2

Gdy użytkownik wybierze już fotografowany obiekt, aparat zaczyna śledzić go nawet wówczas, jeżeli pozostaje on w ruchu, korzystając w tym celu z funkcji AF Tracking. Jedno dotknięcie ekranu wystarcza, aby wybrać część i rozmiar pola autofokusa, korzystając z 1-punktowego ustawiania ostrości. Jednopunktowy AF w trybie wykrywania twarzy pozwala jeszcze precyzyjniej ustawić ostrość na oczach fotografowanej osoby, jednocześnie gwarantując, że zdjęcie twarzy będzie jasne i czyste. Wielupunktowy autofokus służy do ustawienia grupy punktów AF zgodnie z wymogami kompozycji. Inteligentny mechanizm wyboru sceny w trybie iA automatycznie przełącza aparat na odpowiedni program tematyczny, w zależności od charakteru wybranego na ekranie obiektu. Przykładowo, dotknięcie ludzkiej twarzy włącza tryb portretowy, zaś dotknięcie tła lub widoku uruchamia tryb krajobrazu. Dotknięcie obiektu blisko aparatu aktywuje tryb zbliżenia. W trybie manualnego ustawiania ostrości można wykonać powiększenie części obrazu, wybierając dotykiem 1x, 5x lub 10x, jednocześnie płynnie przeciągając wybraną część na wyświetlaczu. Obsługa dotykowa znacząco skraca czas wykonywania ustawień w menu.

Panasonic Lumix DMC-G2

Ekran dotykowy, dzięki swojej znakomitej czytelności, sprawdza się nie tylko podczas fotografowania, ale także podczas przeglądania zdjęć. Aby wyświetlić dowolne z setek ujęć, wystarczy dotknąć jego miniaturkę na ekranie. Aby odtworzyć obrazy w kolejności jeden po drugim, można przeciągać je w poprzek ekranu palcem. Pozwala to przejrzeć galerię w podobny sposób, jak podczas przewracania kolejnych kartek książki. Za pomocą dotyku możliwe jest także maksymalnie 16-krotne powiększanie zdjęć.

Duży wyświetlacz LCD o wysokiej rozdzielczości i szerokich kątach widzenia pozwala na obrót o 180° w boki i nachylenie o 270° w górę i w dół. Zapewnia ok. 100-procentowe pokrycie kadru. Ekran dotykowy ustawiany pod swobodnym kątem umożliwia monitorowanie oraz obsługę dotykową w każdym położeniu.

Panasonic Lumix DMC-G2

* Aparat z wymiennym obiektywem i z obrotowym LCD – stan na 7 marca 2010 r.
• Funkcje dostępne w zależności od zastosowanego obiektywu.

2. LUMIX G Micro System

Wprowadzając model LUMIX DMC-G1, Panasonic stworzył zupełnie nową koncepcję na rynku aparatów cyfrowych zgodnych ze standardem Mikro Cztery Trzecie, jeszcze mocniej wykorzystując niewielkie rozmiary i niską wagę, uzyskane dzięki wyeliminowaniu skrzynki lustra oraz celownika optycznego. Zwiększona liczba styków elektrycznych między korpusem aparatu a obiektywem zdecydowanie poprawia możliwości rozbudowy aparatu w przyszłości, co maksymalizuje jego potencjał.

Panasonic Lumix DMC-G2

Wizjer optyczny w systemie LUMIX G Micro z trybem Live View o rozdzielczości 1 440 000 punktów zapewnia równie dobry obraz fotografowanej sceny jak wizjer optyczny, ale dodatkowo pokazuje informacje o ustawieniach aparatu, które użytkownik może skontrolować, nie zdejmując oka z fotografowanego obiektu. Wbudowany czujnik włącza automatycznie wizjer, kiedy użytkownik zbliża do niego oko, a kiedy użytkownik odsuwa twarz, czujnik przełącza obraz na duży, 3-calowy wyświetlaczu LCD o wysokiej rozdzielczości 460 tys. punktów (z szerokim kątem widzenia). Tryb podglądu na żywo Live View, odświeżany z prędkością 60 klatek/s, wykorzystuje czujnik Live MOS, który otrzymuje sygnał bezpośrednio z matrycy aparatu i wysyła go w trybie ciągłym do ekranu LCD. Zarówno wizjer jak i ekran LCD zapewniają ok. 100% pokrycia kadru. Pozwala to użytkownikowi na dokładny podgląd fotografowanej sceny podczas komponowania zdjęcia.

Panasonic Lumix DMC-G2

System kontrastowego ustawiania ostrości, zastosowany w modelu LUMIX DMC-G2, jest nie tylko dokładny, ale zapewnia łatwość obsługi i szybkość działania. Użytkownik może wybrać spośród różnych trybów ustawiania ostrości, w tym AF Tracking, AF z 1 polem pomiaru, ustawianie ostrości i ekspozycji na rozpoznane twarze oraz AF z 23 polami pomiaru.

* Dla obiektywów niekompatybilnych z funkcją ustawiania ostrości poprzez pomiar kontrastu, ostrość można ustawiać ręcznie.
• Funkcje dostępne w zależności od zastosowanego obiektywu.

3. Wysoka jakość obrazu aparatu z wymiennym obiektywem

Oferując przełom w zaawansowanych funkcjach i budowie kompaktowej, Panasonic zastosował we wszystkich aparatach LUMIX G Micro jeszcze nowsze technologie obrazu cyfrowego, aby zapewnić jakość obrazu konkurującą lub nawet przewyższającą cyfrowe lustrzanki. Matryca Live MOS typu 4/3 o rozdzielczości 12,1 megapikseli, zastosowana w DMC-G2, zapewnia zarówno najwyższą jakość obrazu, właściwą dla matryc CCD, oraz mniejsze zużycie energii typowe dla matryc CMOS. Zaawansowana technologia, umożliwiająca jednoczesny odczyt danych na 4 kanałach, przydaje się do podglądu na żywo Live View z częstotliwością 60 klatek/s, a jednocześnie tworzy obrazy o wysokiej rozdzielczości, dużej wierności szczegółów oraz bogatej gradacji barw.

Nowy procesor Venus Engine HD II zapewnia wyjątkowo zaawansowane przetwarzanie sygnału. Wyszukany procesor LSI oddziela szumy chromatyczne od szumów oświetlenia, zapewniając ich optymalną redukcję. Umożliwia uchwycenie wyraźnych i pięknych obrazów także podczas filmowania przy wysokiej czułości ISO. Procesor Venus HD II zapewnia także niezależne sterowanie gradacją dla każdego koloru składowego RGB, umożliwiając wierne odtworzenie nawet niewielkich niuansów kolorystycznych. Płynne połączenie z matrycą Live MOS umożliwia zapis przez procesor Venus HD II obrazów o niesłychanie dużej rozdzielczości (12,1 megapikseli) i wyjątkowej dokładności. Sygnały z dużą ilością danych dotyczących obrazu wysyłane są z matrycy Live MOS do wizjera Live View z częstotliwością 60 klatek/s, zapewniając czysty i płynny obraz.

Wydajny i szybki procesor Venus HD II został zmodyfikowany i wyposażony w technologię przetwarzania obrazu „Intelligent Resolution”. Umożliwia ona rejestrowanie pięknych zdjęć i filmów w rozdzielczości HD dzięki wyższej jakości przetwarzania sygnału. Technologia inteligentnej rozdzielczości zapewnia automatyczne wykrywanie krawędzi, szczegółowych faktur oraz delikatnych gradacji. Części krawędzi są uwydatniane, zapewniając wyraźniejsze obrysy z delikatnym zaznaczeniem faktur, umożliwiając zdefiniowanie szczegółów. W części o łagodnej gradacji stosowany jest najwyższy system redukcji szumów procesora Venus HD II, zapewniając większą płynność. Poza wzmocnieniem ostrości, innowacyjna technologia Inteligentnej rozdzielczości zapewnia najbardziej precyzyjne i efektywne przetwarzanie sygnału piksel po pikselu. Skutkiem tego nagrywane obrazy oraz filmy są naturalnie wyraźne i czyste.

Aparaty LUMIX G Micro System wyposażone są w skuteczny system redukcji zanieczyszczeń. Kurz dostający się do obudowy podczas wymiany obiektywu lub inne ciała obce mogą przywierać do sensora obrazu, powodując plamki na zdjęciach. System redukcji zanieczyszczeń w G2 wyposażony jest w specjalny filtr umieszczony przed matrycą Live MOS, zabezpieczający przed takimi ewentualnościami. Pionowe wibracje filtra (z szybkością 50 000 cykli na sekundę) powodują skuteczne odpychanie kurzu i innych cząsteczek.

4. Nowy poziom nagrywania filmów dzięki nowej generacji AVCHD Lite

DMC-G2 umożliwia nagrywanie filmów w rozdzielczości HD 1280×720 w formacie AVCHD Lite, który zapewnia długi czas nagrań i wysoką zgodność ze sprzętem audio-wideo. Użytkownicy mają możliwość nagrywania filmów w standardzie HD, wykorzystując w pełni zalety obiektywów, ich zamienność, a także duże rozmiary matrycy. Specjalny przycisk w górnej części obudowy aparatu pozwala na natychmiastowe włączenie nagrywania, przy czym większość ustawień fotograficznych zostaje przejętych bez zmian. Jest to bardzo dogodne, jeśli zdjęcie i nagrywany film dotyczą tego samego obiektu w tej samej sytuacji. Inne dostępne formaty nagrywania filmów to HD Motion JPEG w rozdzielczości 1280×720, a także QVGA, VGA i WVGA. Są one lepiej przystosowane do odtwarzania na komputerach PC. Wysokiej jakości dźwięk zapisywany jest za pomocą Dolby Digital Creator oraz opcjonalnego mikrofonu Stereo (DMW-MS1), który można podłączyć do aparatu. Funkcja Wind Cut umożliwia redukowanie większości zewnętrznych zakłóceń spowodowanych wiatrem.

Dzięki bardzo popularnemu trybowi iA (Intelligent Auto) nawet początkujący użytkownicy będą w stanie nagrywać wyjątkowe filmy za pomocą DMC-G2. Optyczny stabilizator obrazu (O.I.S) chroni przed efektem drżenia rąk podczas stosowania dużego zbliżenia. Funkcja rozpoznawania twarzy automatycznie rozpoznaje osobę w kadrze, dostosowując ostrość, naświetlenie, kontrast i określając karnację, aby uchwycić skórę w naturalny sposób. Funkcja inteligentnej ekspozycji stale monitoruje poziom oświetlenia i dostosowuje ustawienia do zmieniających się warunków otoczenia, aby zapobiec powstawaniu cieni i prześwietleń na zdjęciu. Natomiast inteligentny wybór sceny to funkcja, która automatycznie, w zależności od sytuacji, wybiera jeden z programów tematycznych: normalny, portret, zbliżenie, krajobraz, słabe oświetlenie, zapewniając najlepszą jakość obrazu. G2 umożliwia także nagrywanie w trybie My Colour, Film oraz jednym z wielu programów tematycznych, przeniesionych z trybu fotograficznego. Tryb Motion picture P umożliwia zmianę przysłony, dzięki czemu pozwala kręcić jeszcze bardziej kreatywne filmy HD. Taka różnorodność opcji, dorównująca swoim bogactwem trybowi robienia zdjęć, pozwala spróbować profesjonalnego kręcenia filmów.

Aby zrobić zdjęcie przy użyciu DMC-G2 podczas nagrywania filmu wystarczy nacisnąć przycisk migawki. Dodatkową opcją jest możliwość zapisania klatki jako zdjęcia podczas odtwarzania filmu. Dodatkowa funkcja Video Divide umożliwia podział filmu na dwie części w dowolnie wybranym punkcie. Dzięki temu możliwe jest skasowanie niechcianych fragmentów.

• Funkcje dostępne w zależności od zamontowanego obiektywu.
• Aby nagrać filmy w trybie [AVCHD Lite] należy użyć karty SD o klasie prędkości 4 lub wyższej, zaś aby nagrać filmy w trybie [MOTION JPG], należy użyć karty SD o klasie prędkości 6 lub wyższej.
* Klasa prędkości SD oznacza normę prędkości ciągłego zapisu.
• Filmy można nagrywać w niektórych krajach maksymalnie przez 29 minut i 59 sekund.
• Nagrywanie powyżej 2 GB jest niemożliwe w przypadku nagrywania w trybie Motion JPEG. Czas pozostały do końca nagrywania jest wyświetlany na ekranie.
• Filmów nagranych w trybie AVCHD Lite na kartę pamięci SD lub płytę DVD nie można odtworzyć w urządzeniu nie obsługującym standardu AVCHD.

5. Opcje pobudzające kreatywność użytkowników

DMC-G2 swój artystyczny charakter ujawnia nie tylko w wyglądzie, ale także w oferowanych funkcjach. Aparat umożliwia użytkownikom uchwycenie obrazów pełnych życia oraz stworzenie pięknych i wyrazistych zdjęć. Tryb My Color w aparacie G2 to specjalna opcja z siedmioma programami tematycznymi: ekspresyjny, retro, czysty, elegancki, monochromatyczny, dynamiczna sztuka i cień. Dodatkowo tryb ten umożliwia kontrolowanie ustawienia takich parametrów jak kolor, jasność i nasycenie w programie niestandardowym. Funkcja podglądu Live-View pozwala na sprawdzenie wpływu ustawień na zdjęcia jeszcze przed ich wykonaniem, ułatwiając uchwycenie odpowiedniej atmosfery oraz klimatu. Bardziej wyszukane efekty zapewnia dziewięć trybów filmowania z indywidualnymi parametrami kontrastu, ostrości i nasycenia. Funkcja ustawień niestandardowych umożliwia zapisywanie w pamięci ulubionych ustawień. G2 udostępnia także 26 trybów planu, w tym tryb Peripheral Defocus, w którym pierwszy plan jest ostry, a tło rozmyte. Większość z tych trybów można także używać podczas nagrywania filmów, co pozwala użytkownikom tworzenie efektów specjalnych, bez konieczności ich ponownej edycji. Miernik ekspozycji może być wyświetlany w trybach P/A/S/M. Zależność prędkości migawki i przysłony wyświetlana jest w postaci kolorowego kodu ostrzegającego użytkownika o nieprawidłowym zakresie ustawień. Funkcja ta w logiczny i wizualny sposób ułatwia nowicjuszom prawidłowe ustawienie aparatu, umożliwiając rozwijanie umiejętności.

6. Wspaniałe fotografie nie tylko od zawodowców – tryb iA (Intelligent Auto)

DMC-G2 ma zaawansowane funkcje, które zadowolą zaawansowanych fotografików, ale jest jednocześnie wystarczająco prosty w obsłudze, aby mogli z niego komfortowo korzystać początkujący. Jest to idealny model dla właścicieli aparatów kompaktowych pragnących doskonalić swoje umiejętności, nie koncentrując się przesadnie na technice. Panasonic uzyskał wyjątkową łatwość obsługi dzięki ciągłemu usprawnianiu trybu iA, z funkcjami ułatwiającymi wykonywanie zdjęć. Stały się one bardzo popularne w aparatach cyfrowych LUMIX, teraz dodano je również do zaawansowanych technologii systemu LUMIX G Micro. Tryb iA jest dostępny zarówno podczas robienia zdjęć, jak i nagrywania filmów.

Funkcja AF Tracking, w jaką wyposażony jest aparat DMC-G2, pozwala zablokować fokus na dowolnym obiekcie i utrzymać go w polu ostrości nawet podczas ruchu. Bardzo ułatwia to wykonywanie pięknych, czystych zdjęć w momencie, gdy nagle pojawi się szansa na znakomite ujęcie. Wystarczy wycelować, zablokować ostrość i zrobić zdjęcie. Funkcja rozpoznawania twarzy* wykrywa zapisane twarze, odpowiednio ustawiając ostrość i ekspozycję na wybrane osoby. Podczas przeglądania dostępna jest funkcja sortowania wg kategorii, dzięki której możemy przeglądać tylko te zdjęcia, na których znajduje się konkretna, zarejestrowana twarz.

Oprócz wspomnianych powyżej zaawansowanych mechanizmów, tryb iA zapewnia podstawowe funkcje, których użytkownicy oczekują od dobrych aparatów cyfrowych. Jedną z nich jest optyczna stabilizacja obrazu MEGA O.I.S., która pomaga wyeliminować efekt drżących rąk. Kolejnym rozwiązaniem jest inteligentna kontrola ISO, redukująca nieostrości obrazu spowodowane poruszaniem się obiektu podczas fotografowania poprzez odpowiednie dostosowanie czułości ISO. Funkcja inteligentnej ekspozycji optymalizuje parametry ekspozycji dla każdej części zdjęcia, zapobiegając powstawaniu zbyt ciemnych i jasnych miejsc, a także zapewniając pięknie odwzorowane kolory i detale. Ponadto dostępna jest funkcja automatycznej kompensacji podświetlenia, która jest włączana w przypadku wykrycia przez aparat światła znajdującego się za fotografowanym obiektem. Funkcja inteligentnego wykrywania scen automatycznie rozpoznaje najczęściej spotykane sytuacje, w jakich wykonywane są fotografie: portret, portret nocny, krajobraz, krajobraz nocny, zbliżenie oraz zachód słońca. Po rozpoznaniu, przełącza aparat automatycznie w odpowiedni tryb tematyczny.

Wszystkie powyższe funkcje można włączyć wybierając tryb iA.

* W pierwszej kolejności należy włączyć pozycję Rozpoznawanie twarzy (Face Recognition) oraz wpisać osobę ze zdjęciem całej twarzy do menu.
• Niektóre funkcje w trybie iA dostępne są w zależności od zamontowanego obiektywu.

7. Zdjęcia i filmy w jakości HD na dużym telewizorze HDTV dzięki połączeniu VIERA Link

Zdjęcia i filmy nagrane na karcie pamięci SD w formacie AVCHD można łatwo odtworzyć w telewizorze Panasonic VIERA z dynamiczną rozdzielczością HD. Wystarczy włożyć kartę pamięci SD do odpowiedniego gniazda w telewizorze VIERA lub odtwarzacza DIGA Blu-ray. Alternatywnie można podłączyć aparat LUMIX DMC-G2 za pomocą kabla mini HDMI bezpośrednio do telewizora VIERA i wyświetlić zawartość na jego ekranie, korzystając z funkcji Viera Link. To rozwiązanie pozwala w pełni skorzystać z wbudowanych w aparat funkcji odtwarzania, takich jak pokaz slajdów, w którym zarówno filmy jak i zdjęcia wyświetlane są sekwencyjnie lub w formie kalendarza. Sterowanie zapewnione jest za pomocą zdalnego pilota telewizyjnego.

Dodatkowo oprogramowanie PHOTOfunSTUDIO w wersji 5.0 ułatwia przeglądanie i edytowanie zapisanej zawartości. Pozwala także załadować pliki wideo do serwisu YouTube lub nagrać je na płytę DVD.

* Filmów AVCHD Lite nagranych na karcie pamięci SD lub płycie DVD nie można odtworzyć za pomocą urządzeń nie obsługujących standardu AVCHD.

8. Bogata oferta dodatkowych akcesoriów

Produkty w standardzie Mikro Cztery Trzecie dołączają do już obecnych na rynku modeli w systemie Cztery Trzecie, aby użytkownicy mogli cieszyć się jeszcze lepszymi osiągami aparatów z wymienną optyką. Model LUMIX DMC-G2 i system LUMIX G Micro współpracują nie tylko z obiektywami LUMIX G. Można używać dowolnych wymiennych obiektywów pracujących w standardzie Cztery Trzecie, poprzez zastosowanie opcjonalnego adaptera DMW-MA1. W przypadku prestiżowych szkieł Leica M/R niezbędna jest natomiast przejściówka DMW-MA2M lub MA3R. Daje to dostęp do obiektywów o najróżniejszych właściwościach.

System LUMIX G Micro oraz rosnący wybór obiektów stwarzają nieograniczone możliwości twórczej ekspresji. LUMIX DMC-G2 oferuje szeroką paletę opcji, dzięki którym sprawdzi się w każdych warunkach, niezależnie od sytuacji i stylu fotografowania.

• Niektóre funkcje DMC-G2 są dostępne w zależności od zamontowanego obiektywu.

  • przejściówka do mocowania: DMW-MA1, DMW-MA2M, DMW-MA3R,
  • lampa zewnętrzna: DMW-FL220 (GN22) / DMW-FL360 (GN36) / DMW-FL500 (GN50),
  • filtr PL: DMW-LPL52,
  • filtr ND: DMW-LND52,
  • osłona MC: DMW-LMC52,
  • mikrofon stereo: DMW-MS1,
  • zestaw akumulatorów: DMW-BLB13,
  • przewód DC: DMW-DCC3,
  • zdalny spust migawki: DMW-RSL1,
  • miękki futerał: DMW-CG1,
  • miękki futerał: DMW-CG2,
  • miękka torba: DMW-BAG1, DMW-CZ18,
  • torba skórzana: DMW-BAL1,
  • pasek na ramię (stylowy): DMW-SSTG1-A/C/R/K,
  • pasek na ramię (pleciony): DMW-SSTG2-W,
  • pasek na ramię (skórzany): DMW-SSTG3-T,
  • pasek na ramię (skórzany): DMW-SSTL1,
  • kabel mini HDMI: RP-CDHM15/RP-CDHM30.
• Akcesoria dostępne w zależności od oferty w danym kraju.

9. Dołączone oprogramowanie

W zestawie z aparatem DMC-G2 znajduje się aplikacja PHOTOfunSTUDIO 5.0, służąca do łatwego porządkowania zdjęć i filmów, a także program SILKYPIX® Developer Studio 3.1 SE do wywoływania plików RAW.

PHOTOfunSTUDIO 5.0 uruchamia się błyskawicznie i bardzo szybko wczytuje obrazy. Może posłużyć do sortowania i porządkowania nie tylko nowych zdjęć, ale także tych, które już znajdują się w komputerze. Dysponuje funkcją rozpoznawania twarzy, która automatycznie wykrywa zarejestrowane wcześniej twarze na obrazach. Dzięki temu pozwala automatycznie posortować zdjęcia wg osób, które się na nich znajdują, bez konieczności ich ręcznego układania. Dostępne są także pokazy slajdów z wieloma efektami, a muzyka w tle może pochodzić z biblioteki iTunes. Program oferuje też narzędzie do bezpośredniego przesyłania filmów do serwisu YouTube, nawet w jakości HD. Pozwala także tworzyć panoramy 360 stopni w formacie MOV. Jest to szczególnie proste, jeśli w aparacie włączony jest tryb Panorama Assist. Program PHOTOfunSTUDIO 5.0 jest oczywiście zgodny z Windows 7. Oryginalne dane obrazu zapisane przez G2 w pliku RAW pozwalają wywołać zdjęcia zgodnie z preferencjami użytkownika, przy użyciu zaawansowanych funkcji udostępnianych przez narzędzie SILKYPIX® Developer Studio 3.1 SE. Pozwala ono na pracę z plikami w wysokiej rozdzielczości i zapewnia znakomite osiągi w separacji kolorów.


Komentarze czytelników (26)
  1. +++
    +++ 7 marca 2010, 12:33

    Fajny paparat, poproszę test, może być od razu z jakąś zewnętrzną lampą błyskową :)

  2. shrek
    shrek 7 marca 2010, 13:07

    Zastanawiam się skąd pomysł na forsowanie matryc w formacie 4:3 i wybór bardziej panoramicznych formatów 3:2, 16:9 kosztem rezygnacji z części pixeli na matrycy ?

  3. Luke_S
    Luke_S 7 marca 2010, 14:00

    shrek, przecież ten pomysł od lat funkcjonuje we wszystkich kompaktach, większości lustrzanek 4/3 i kto wie, czy w innych lustrzankach też czegoś podobnego nie ma, tylko w drugą stronę (np. do formatu 1:1). Nie wiem, czemu tak Cię to dziwi?

  4. 1980paul
    1980paul 7 marca 2010, 14:01

    Ciarki mnie przechodza za kazdym razem, jak widze te matryce narazona na wszystko.

  5. shrek
    shrek 7 marca 2010, 14:04

    Luke_S, dziwi mnie bo monitory i TV 4:3 odchodzą raczej do lamusa a standardowe odbitki to chyba 3:2...

  6. ophiuchus
    ophiuchus 7 marca 2010, 14:07

    Wydaje mi się, że to tylko taka fotka promocyjna. Te aparaty nie mają czasem mechanicznej migawki? Wtedy to nie wyglądałoby tak brutalnie :D

  7. rodzyn
    rodzyn 7 marca 2010, 14:14

    mają migawkę mechaniczną - używam G1 intensywnie mam sporo manualnych szkieł i częst zmieniam , i nic się złego nie dzieje, dosłownie nic!!

  8. rodzyn
    rodzyn 7 marca 2010, 14:16

    na Forum Olympusa jest trochę moich sampli z G1 oraz infi o sofcie... m in z Zessami 85/1,4 50/1,4, ZD 9-18 i Zd 70-300 itp..:
    nr wpisów : od 49do 57

    link

    wpis 51 nie należy do mnie.
    Zapraszam.

  9. Luke_S
    Luke_S 7 marca 2010, 14:22

    shrek, odkąd istnieje fotografia, zdjęcia były przycinane do takich formatów, jakie zgodne były z zamysłem autorów tych fotografii: 1:1, 4:3, 5:4, 3:2, 2:1. Proporcje boków monitorów i telewizorów się zmieniają, natomiast proporcje boków wykonywanych zdjęć były wykorzystywane rozmaicie, według potrzeb. A format odbitek 3:2 był standardowy, kiedy standardowe były filmy 35 mm o takich właśnie proporcjach boków. Dzisiaj, w erze cyfrowej, gdzie 90% rynku to kompakty z matrycami 4:3, nie ma już czegoś takiego, jak standardowy format. Każdy lab wywoła Ci zdjęcia w takim formacie, w jakim sobie tylko zażyczysz.

  10. shrek
    shrek 7 marca 2010, 14:30

    Luke_S, Wybór rozmiarów 3:2 jest jednak największy (małe odbitki). Miałem nadzieję, że gdy producenci poradzą sobie z większymi matrycami powrócimy do proporcji ze standardu 35mm. Pamiętam jak kupiłem sobie pierwszy kompakt cyfrowy 4:3 zawsze musiałem coś docinać żeby nie mieć białych ramek na odbitce. Teraz 90% zdjęć oglądam na monitorze lub TV i 4:3 wygląda dziwnie na panoramie :(
    Na szczęście jest wybór, używam APS-C i mam nadzieję że 4:3 go nie wygryzie :)

  11. dude83
    dude83 7 marca 2010, 14:49

    rodzyn i jak współpraca G1 z manualami? Chodzi mi o pomiar światła itp. Można to porównać do kompatybilności pentaxa z m42?

    I czy podpinałeś jakieś szkła olympusa? I jak takie połączenie działa (chodzi mi o AF i pomiar światła).

    Byłbym bardzo wdzięczny za takie informacje bo bardzo mnie interesuje właśnie taki sprzęt :)

  12. Marian
    Marian 7 marca 2010, 15:04

    Format 1:1 dawałby największe wykorzystanie danego pola obrazowego, i dlatego taki byłby najlepszy.

  13. rodzyn
    rodzyn 7 marca 2010, 15:23

    dude83 | 2010-03-07 14:49:28


    rodzyn i jak współpraca G1 z manualami? Chodzi mi o pomiar światła itp. Można to porównać do kompatybilności pentaxa z m42?

    I czy podpinałeś jakieś szkła olympusa? I jak takie połączenie działa (chodzi mi o AF i pomiar światła).

    Byłbym bardzo wdzięczny za takie informacje bo bardzo mnie interesuje właśnie taki sprzęt :)


    przy manualnych szkłach ostrzysz, na mocno powiększonym , świetnej jakości wizjerze (bajka) lub LCD na pełnej dziurze, potem przymykasz , do żądanej przysłony i automatyka świetnie robi swoje.Z ZD z Panasem współpracuje z AFem tylko część szkieł na MF wszystkie z pełną auto. ekspozycji (tu lista kompatybilności:
    link
    jest trochę wolniej ale przy odrobinie wprawy z ZD 70-300 na300mm robisz ptaki w locie itp
    Zobacz sample - są też z ZD: 9-18 i 70-300 (link na moim wpisie z godziny: 14 16

  14. rodzyn
    rodzyn 7 marca 2010, 15:27

    co ważne : działa też 14-54 ale wersja II

  15. rodzyn
    rodzyn 7 marca 2010, 15:33

    co ważne : AF działa też z ZD 14-54 ale wersja II

  16. fafniak
    fafniak 7 marca 2010, 15:36

    ile on ma kosztowac?

  17. rodzyn
    rodzyn 7 marca 2010, 15:59

    599 Euro body a 699 Euro z nowym kitem myślę , że u nas 2-3 mieś od wejścia na rynek , cena będzie zbliżona do dzisiejszej Allegrowej ceny G1 LUB:
    link

  18. felis
    felis 7 marca 2010, 16:12

    Witam
    shrek, wydaje mi się, że może dlatego montowane są matryce 4:3, gdyż "przycinanie" ich do formatu 3:2 jest bardziej naturalne. Takie przycięcie nie zabiera nic z tego co obejmuje obiektyw na przestrzeni dłuższej krawędzi. W końcu szkło musi być dostosowane by pokryć obrazem cały dłuższy bok matrycy.
    Można więc zadowolić zarówno tych co chcą mieć 4:3 i bez większych strat tych chcą mieć 3:2.
    No ale może się mylę.
    Pozdrawiam

  19. carlo
    carlo 7 marca 2010, 16:15

    A kiedy GH2?

  20. fafniak
    fafniak 7 marca 2010, 16:17

    kurcze - troszkę drogo.....biorąc pod uwagę zastosowanie jakie mam na myśli w swoim przypadku...

  21. rodzyn
    rodzyn 7 marca 2010, 16:33

    carlo | 2010-03-07 16:15:31


    A kiedy GH2?

    na forach pisze się, o późnej jesieni- pewno dotrze koło Bożego Narodzenia

  22. rodzyn
    rodzyn 7 marca 2010, 16:35

    fafniak | 2010-03-07 16:17:32


    kurcze - troszkę drogo.....biorąc pod uwagę zastosowanie jakie mam na myśli w swoim przypadku...
    Może starczy Tobie G10 bedzie znacząco tańsza - wyjściowo 549 Euro z kitem

  23. rodzyn
    rodzyn 7 marca 2010, 16:48

    tutaj film pokazujący możliwośći obsługi przez wyświetlacz dotykowy:
    link

  24. fafniak
    fafniak 7 marca 2010, 16:50

    ale ma nieruchomy ekranik....

  25. fafniak
    fafniak 7 marca 2010, 17:02

    tzn. ten G10

  26. helopawelo
    helopawelo 7 marca 2010, 22:08

    Miałem okazję dziś się nim trochę pobawić na targach. Muszę przyznać, że zrobił na mnie pozytywne wrażenie jeśli chodzi o wagę (z podpiętym 14-45). Jest niezwykle lekki (w porównaniu do mojego D90 to piórko). Niestety nie dane mi było wsadzić do niego karty celem zrobienia kilku sampli :(

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.