Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Hasselblad H3DII-50 - 50Mpix na pokładzie

Hasselblad H3DII-50 - 50Mpix na pokładzie
8 lipca
2008 07:47

Hasselblad przedstawił najnowszą lustrzankę cyfrową serii H - model H3DII-50. Wyposażono ją w matrycę CCD firmy Kodak o rozdzielczości 50.14 Mpix, wymiarach 36.8 x 49.1 mm i wielkości piksela 6.0 μm. Może ona pracować z czułością ISO 50, 100, 200 i 400, a sczytane z niej obrazy są zapisywane w formacie TIFF lub RAW (3FR).

Przy tak dużej rozdzielczości wynoszącej 6132x8176 pikseli, 8-bitowy plik TIFF zajmuje ok. 150MB, natomiast RAW ok. 65MB. Zdjęcia mogą być zapisywane na kartach pamięci CF obsługujących tryb UDMA, a także na urządzeniu ImageBank-II, lub komputerze podłączonym przez złącze FireWire 800 (IEEE1394b).

Hasselblad H3DII-50 - 50Mpix na pokładzie

Użytkownicy H3DII-50 będą mogli cieszyć się ulepszoną obsługą i funkcjonalnością aparatu, a także nowym, bardziej intuicyjnym interfejsem menu. Konstrukcja H3DII-50 zapewnia lepszy system chłodzenia matrycy niż miało to miejsce w modelach H3DII-31 i H3DII-39. Dodatkowo w aparacie zastosowano nowy ekran LCD, lecz jego parametry pozostały te same (3 cale, 230 400 pikseli).

Wymiary oraz waga aparatu nie różnią się od znanych już modeli H3DII i wynoszą 153 x 131 x 213 mm oraz 2290 g z obiektywem HC80 mm.

H3DII-50 pojawi się w sprzedaży jesienią tego roku. Ceny jeszcze nie podano.


Komentarze czytelników (13)
  1. himi
    himi 8 lipca 2008, 08:57

    obrazy zczytane, nie sczytane:)

  2. azaki
    azaki 8 lipca 2008, 10:22

    SCZYTAĆ jest poprawnie!
    Zobacz tu: link

  3. qbishon
    qbishon 8 lipca 2008, 10:23

    ..."Użytkownicy H3DII-50 będą mogli cieszyć się ulepszoną obsługą i funkcjonalnością aparatu"... - baaardzo nieliczni - cena chyba wyniesie ok. 50 tys. euro

  4. MajkelM
    MajkelM 8 lipca 2008, 10:26

    Heh, to dlatego Hasselblad obniżył cenę H3DII-39 :) Swoją drogą ciekawi mnie kiedy wypuści matrycę 6x6.

  5. himi
    himi 8 lipca 2008, 14:46

    Auuu, przepraszam autora. Mea maxima culpa;)

  6. muciaq
    muciaq 8 lipca 2008, 16:36

    ale prezentuje sie ladnie :p

  7. 9 lipca 2008, 11:37

    sorry ale to jakieś nieporozumienie - 400ISO w dobie gładkich jak pupa niemowlęcia 6400 ISO w najnowszych pełnoklatkowych nikonach?

  8. frido
    frido 9 lipca 2008, 12:57

    Widze ze pojawił się specjalista z manią wielkości. Nie czułość świadczy o jakości matrycy czy też aparatu i w zupełności nie zgadzam się z tym że iso 400 to mało. Po za tym każdy aparat ma swoje zastosowanie i hasselblad je napewno ma. Przyznam szczerze, że wielokrotnie bardziej mi brakowało ISO 50 niż ISO6400. Gdy ciemno mamy jasne obiektywy, lampy dzięki którym napewno uzyska się lepszy efekt niż dzięki wysokiej czułości.

  9. 9 lipca 2008, 17:13

    Aha -wg Ciebie taka firma jak NIKON się MYLI wyposażając swe profesjonalne lustra w matryce z min ISO 200 i z doskonałej jakości ISO6400 i więcej!? :)

  10. jaad75
    jaad75 9 lipca 2008, 23:21

    z0rr0, a co to jest Nikon czy Canon, przy Hasselbladzie... W studio niższe czułości przydadzą się nieporównanie bardziej, niz wyższe...

  11. frido
    frido 10 lipca 2008, 09:36

    Po pierwsze zOrrO nie powiedziałem ani razu, że Nikon się myli - to twoje słowa. Prawda jest taka, że liczba ISO jest wielokrotnie wykorzystywana jak chwyt marketingowy, a Hasselblad napewno nie musi sie reklamowac. Dodatkowo 6400 w D3 napewno nie jest doskonałe, a jedynie dobre i napewno z tego gigantycznego plakatu nie zrobisz(sam przegladajac test na optyczne zobaczysz ze doskonale sa nizsze czulosci). Po trzecie tak uwazam za wade brak w Nikonie ISO 100(no przynajmniej w nizyszych modelach). Po czwarte i napewno ostatnie jak powiedzial jaad75 nikon jest raczej aparatem reporterskim, a hasselblad święci triumfy w studio (albo przynajmniej to chciał powiedzieć).

  12. MajkelM
    MajkelM 10 lipca 2008, 22:53

    Frido i jaad75 maja racje. Jeżeli wymagasz jakości - cyfrowy średni format. Aparaty Nikon i Canon pokazują swoją wyższość w pracy w terenie - gdy nie mamy dostępu do lamp, blend i musimy używać światła zastanego. Wiadomo, że nikt nie będzie latał z Hasselbladem czy Mamiyą w Iraku czy Afganistanie :)

  13. photolo
    photolo 3 listopada 2008, 10:52

    do z0rr0 i Apsolót: czyżbyście byli kolegami z tego samego przedszkola tudzież piaskownicy? :))) bo ktoś kto wypisuje takie bzdury to chyba jeszcze raczkuje... przynajmniej w temacie fotografia... porównajcie sobie zakres tonalny matrycy w Hassel'u z zakresem tonalnym matryc w Nikon'ach - refleksja będzie taka sama jak w przypadku porównania poziomu szumów tyle, że w drugą stronę tzn. przewaga Hassel'a nad Nikon'ami w kwestii zakresu tonalnego matrycy będzie tak samo duża jak Nikon'ów nad Hassel'em w kwestii poziomu szumów na wysokich ISO... reasumując... dobór sprzętu zależy od tego do czego on ma służyć... photolo. A tak na marginesie... zakres tonalny Nikon'a D3 szacuje się na poziomie 7,5 - 8EV i wszyscy są zachwyceni podczas gdy Fuji S5Pro ma podstawowy zakres tonalny na poziomie 9,2EV, a można go rozszerzyć o 400%... to taka mała uwaga w temacie matryca CMOS kontra CCD :)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.