----- R E K L A M A -----
Nikon Sport Optics

----- R E K L A M A -----
Partnerzy





Oferta Fotozakupy.pl
SanDisk Extreme SDHC 45MB/s (32GB)
Cena: 159 150 zł
 
SanDisk SDHC (16GB)
Cena: 39 38 zł
 
Nikon D90 + AF-S 18-105mm VR + bezpłatna dostawa
Cena: 3529 zł
 

Aktualności

2012-02-07 07:44:58
Trzy nowe obiektywy firmy Canon

Trzy nowe obiektywy firmy Canon

Listę dzisiejszych nowości od firmy Canon zamykają trzy nowe obiektywy. Znajdziemy wśród nich nową wersję pełnoklatkowego „kita”, czyli EF 24–70 mm f/2.8L II USM, a także dwie odświeżone „stałki”: EF 24 mm f/2.8 IS USM oraz EF 28 mm f/2.8 IS USM.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Pełne specyfikacje obiektywów są dostępne w naszej bazie: Poniżej przedstawiamy zdjęcia i najważniejsze cechy nowych produktów:

Canon EF 24–70 mm f/2.8L II USM

  • zakres ogniskowych 24–70 mm,
  • światłosiła f/2.8,
  • całkowicie nowa konstrukcja optyczna,
  • soczewki niskodyspersyjne UD i Super UD,
  • powłoki antyodbiciowe Super Spectra,
  • minimalna odległość ostrzenia 0.38 m,
  • powiększenie 0.21x,
  • 9 listków przysłony,
  • uszczelnienia chroniące przed pyłem i wilgocią,
  • szybki i cichy autofokus,
  • silnik USM,
  • dostępność: kwiecień 2012 r.,
  • cena: 2299 USD.

Trzy nowe obiektywy firmy Canon

Canon EF 24 mm f/2.8 IS USM

  • ogniskowa 24 mm,
  • kąt widzenia 84° na pełnej klatce,
  • światłosiła f/2.8,
  • powłoki antyodbiciowe Super Spectra,
  • minimalna odległość ostrzenia 0.2 m,
  • kołowa przysłona,
  • silnik USM,
  • wymiary 68.4 mm x 55.7 mm,
  • waga: 280 g,
  • dostępność: czerwiec 2012 r.,
  • cena: 850 USD.

Trzy nowe obiektywy firmy Canon

Canon EF 28 mm f/2.8 IS USM

  • ogniskowa 28 mm,
  • kąt widzenia 75° na pełnej klatce,
  • światłosiła f/2.8,
  • powłoki antyodbiciowe Super Spectra,
  • minimalna odległość ostrzenia 0.23 m,
  • kołowa przysłona,
  • silnik USM,
  • wymiary 68.4 mm x 51.5 mm,
  • waga: 260 g,
  • dostępność: czerwiec 2012 r.,
  • cena: 800 USD.

Trzy nowe obiektywy firmy Canon

Informacja prasowa

Doskonałe parametry i niezrównana elastyczność – Canon prezentuje trzy nowe obiektywy

Warszawa, 7 lutego 2012 r. – Firma Canon rozszerzyła słynną serię EF, prezentując trzy nowe obiektywy dla zawodowców i pasjonatów fotografii. Nowy profesjonalny zoom EF 24–70mm f/2.8L II USM to unowocześniona wersja popularnego modelu EF 24–70mm f/2.8L USM, natomiast EF 24mm f/2.8 IS USM oraz EF 28mm f/2.8 IS USM to pierwsze na świecie obiektywy szerokokątne wysokiej klasy wyposażone w technologię optycznego stabilizatora obrazu (IS). Wszystkie trzy zapewniają użytkownikom aparatów cyfrowych najlepsze parametry, łącząc wysoką jakość obrazu z trwałą i łatwą w obsłudze konstrukcją.

EF 24–70mm f/2.8L II USM: standardowy zoom najwyższej klasy

Nowy obiektyw EF 24–70mm f/2.8L II USM ma całkowicie przeprojektowaną optykę, co zapewnia wyjątkową klarowność, jakość obrazu oraz wysoką wytrzymałość. Kompaktowa konstrukcja pozwala zabrać go ze sobą na każdą sesję, a szereg usprawnień optycznych przekłada się na lepsze efekty – pozwala utrwalić więcej szczegółów na całym kadrze, a jednocześnie ograniczyć zniekształcenia w pełnym zakresie ogniskowych, zwłaszcza przy maksymalnej długości 70 mm.

Dzięki przeprojektowanemu systemowi optycznemu, który zawiera dwie soczewki asferyczne UD (o bardzo niskim współczynniku załamania światła) i jedną soczewkę Super UD w celu zminimalizowania aberracji chromatycznej i rozmywania barw, obiektyw zapewnia zawsze ostre i kontrastowe obrazy. Każdy element obiektywu jest również pokryty zoptymalizowaną powłoką Canon Super Spectra, która ogranicza efekty odbicia i flary oraz zapewnia doskonały balans kolorów. Ponadto powłoka fluorowa minimalizuje ilość kurzu, brudu i odcisków palców na przedniej i tylnej stronie obiektywu, co pomaga zachować najwyższą jakość obrazu.

EF 24–70mm f/2.8L II USM pozwala też fotografom robić zdjęcia z bliska – minimalna odległość ogniskowania wynosi 0,38 mm przy wszystkich długościach ogniskowych w całym zakresie zoomu. Pierścieniowy silnik ultradźwiękowy (USM) współpracuje z wydajnym procesorem i zaawansowanymi algorytmami autofokusu, aby zapewnić precyzyjne, ciche i bardzo szybkie ustawianie ostrości. Fotografowie, którzy wolą mieć pełną kontrolę nad każdym ujęciem, mogą w dowolnym momencie ręcznie dostroić lub zmienić ostrość, nawet kiedy autofokus jest włączony.

Wyróżniająca się konstrukcja serii L

EF 24–70mm f/2.8L II USM to najnowszy obiektyw z elitarnej serii L, która oferuje usprawnienia konstrukcyjne stworzone z myślą o jakości i wygodzie użytkownika. Mechaniczną strukturę obiektywu ulepszono tak, aby zapewnić większą trwałość zoomu i wyższą odporność na wstrząsy i uderzenia. Rozmiar obiektywu zmniejszono o 10 mm w porównaniu z poprzednim modelem, co ułatwia przenoszenie i codzienne użytkowanie. Nowa dźwignia pozwala zablokować zoom w pozycji szerokokątnej, aby zapobiec uszkodzeniu obiektywu podczas transportu, a konstrukcja odporna na wodę i kurz umożliwia robienie zdjęć w trudnych warunkach pogodowych.

Pierwsze na świecie obiektywy szerokokątne ze stabilizacją obrazu

Canon zaprezentował również modele EF 24mm f/2.8 IS USM oraz EF 28mm f/2.8 IS USM – pierwsze na świecie obiektywy szerokokątne o stałej ogniskowej 24 i 28 mm wyposażone w technologię optycznej stabilizacji obrazu. Idealne do fotografii krajobrazowej i reportażowej, oba oferują niezrównaną elastyczność i umożliwiają robienie zdjęć jeszcze szerszej gamy scen i obiektów, ponieważ łączą wysoką jasność ze stabilizatorem obrazu, zapewniając ostry obraz podczas fotografowania z ręki, nawet przy słabym świetle.

Oba obiektywy dają możliwość wydłużenia czasu naświetlania nawet o 4 kroki i nadają się idealnie do fotografowania szerszych planów dzięki mniejszym długościom ogniskowej. Oba oferują szeroką przysłonę f/2.8, więc pozwalają eksplorować efekty małej głębi ostrości lub robić zdjęcia w słabszym świetle. Szerokie przysłony i stabilizator obrazu sprawia, że nadają się idealnie do fotografowania szybko poruszających się obiektów, a zaawansowana technologia stabilizacji firmy Canon potrafi wykrywać celowe panoramowanie i automatycznie przełącza obiektyw z trybu stabilizacji zwykłej na stabilizację z panoramowaniem, pomagając użytkownikom dokładniej uchwycić ruch.

Cichy, szybki autofokus uzyskano przez zastosowanie pierścieniowego silnika USM i dodatkowych funkcji, takich jak zoptymalizowane sterowanie autofokusem. Pełne ręczne ustawianie ostrości pozwala dokonywać poprawek nawet wtedy, kiedy autofokus jest włączony, a minimalna odległość ustawiania ostrości równa 0,20 m (EF 24mm f/2.8 IS USM) lub 0,23 m (EF 28mm f/2.8 IS USM) pozwala fotografom podejść jeszcze bliżej do mniejszych lub bardziej szczegółowych obiektów.

Zaprojektowane pod kątem jakości

Zarówno EF 24mm f/2.8 IS USM, jak i EF 28mm f/2.8 IS USM oferują przeprojektowaną optykę, która zwiększa jakość obrazu i ogranicza potrzebę obróbki zdjęć. Asferyczna soczewka z prasowanego szkła (GMo) koryguje aberracje w systemie optycznym, a zoptymalizowane połówki Canon Super Spectra ograniczają efekty odbicia i flary, zapewniając niedoścignioną jakość obrazu. Od zewnątrz oba modele dzielą wiele cech konstrukcyjnych z profesjonalną serią L firmy Canon, w tym podobną powłokę tubusu obiektywu i podobną konstrukcję pierścienia ostrości. Dołączono też skalę odległości, która pomaga w fotografii krajobrazowej, a kompaktowa konstrukcja sprawia, że obiektyw ten z łatwością zmieści się w każdej torbie fotograficznej.

EF 24–70mm f/2.8L II USM – kluczowe funkcjonalności

  • Zupełnie nowa konstrukcja optyczna zapewnia wyjątkową ostrość
  • Soczewki UD (o bardzo niskim współczynniku załamania światła) i Super UD
  • Szybka przysłona f/2.8 (maksimum)
  • Uszczelniony dla ochrony przed kurzem i wilgocią
  • Szybki, cichy autofokus ultradźwiękowy
  • Ręczne korygowanie ostrości
  • Okrągła przysłona z dziewięcioma listkami

EF 24mm f/2.8 IS USM – kluczowe funkcjonalności

  • Obiektyw szerokokątny 24 mm (odpowiednik 38 mm w przypadku matryc APS-C)
  • Szybka przysłona f/2.8 (maksimum)
  • Stabilizator obrazu (do czterech podziałek przysłony)
  • Ultradźwiękowy mechanizm autofokusu
  • Okrągła przysłona zapewniająca miękkie rozmycie tła
  • Powłoki Super Spectra ograniczające efekt flary

EF 28mm f/2.8 IS USM – kluczowe cechy

  • Obiektyw szerokokątny 28 mm (odpowiednik 45 mm w przypadku matryc APS-C)
  • Szybka przysłona f/2.8 (maksimum)
  • Stabilizator obrazu (do czterech podziałek przysłony)
  • Ultradźwiękowy mechanizm autofokusu
  • Okrągła przysłona zapewniająca miękkie rozmycie tła
  • Powłoki Super Spectra ograniczające efekt flary

Robert Olech | źródło Canon

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji mekii | 2012-02-07 07:52:41
 

stałki 2.8 za ponad 2000zł?! ?! ?! :|

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji colinSTi | 2012-02-07 08:01:05
 

Nie ma 100-400 :(

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji arra | 2012-02-07 08:01:37
 

Coś czuję, że taka też będzie premiera 5D3, tu bezsens tam bezsens, ehhh, trza było zostać w Nikonie.... ;)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji sparky81 | 2012-02-07 08:16:52
 

No i macie wreszcie Panowie wymarzone 24-70 II :D
I niech mi nikt teraz nie mowi ze Sony nie ma wplywu na rozwoj rynku fotograficznego... stabilizowane stalki... no no sie chyba panowie z Canona przestraszyli lekko konkurencji, ktora ot chocby to zawsze mogla im zarzucic - brak stabilizowanych stalek. Pieknie :D Milo patrzec jak "staromodne" firmy pokazuja cos z sensem w imie zwiekszenia konkurencyjnosci :)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji rasta | 2012-02-07 08:22:41
 

Te 24-70 II bez stabilizacji ? buuuu wielkie buu! starsza wersja generuje obraz doskonałej jakości, więc zmieniać nie będę, bo nawet jeśli nowy jest lepszy optycznie to różnica raczej nie powali.
A poruszone zdjęć nikt nie wróci, no może poza PS6 który ma mieć ponoć nażędzie do ich naprawiania ;)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Virtuozik | 2012-02-07 08:25:44
 

A gdzie nowe 28 1.8 ? :( .... tak czekam na to szkło...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji PeeJay | 2012-02-07 08:33:08
 

A ja się nie mogę doczekać EF 24-70 mm f/2.8L II USM :D
Do tych malkontentów co narzekają na brak IS. Po co wam IS w ogniskowych 24-70????? To jest typowy zoom reporterski. Kto o zdrowych zmysłach robi reporterkę migawką dłuzsza niż 1/80?? Przy dłuższych otwarciach migawki macie już rozmyte ruchy rąk, nóg, głowy.. no luudzie. Dla mnie IS w tym modelu byłby zbędny i tylko bez sensu podnosiłby jego cenę.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji oxygenium79 | 2012-02-07 08:37:00
 

I bardzo dobrze że bez stabilizacji, jeszcze tego by brakowało. Jak dla mnie (jak dla mnie) stabilizacja się przydaje w 70-200 i dłuższych, poniżej jest zbędna. W Nikonie dali w 16-35/4, ale on jest alternatywą do innych szkieł, a 24-70 nie ma alternatywy.
Canon widzę, skopiował Nikonowskiego 24-70, i bardzo dobrze. Jeszcze niech wyjdzie 5DIII z porządnym AF i wreszcie będzie można gadać z Canoniarzem jak równy z równym.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji afrod | 2012-02-07 08:43:53
 

Po co w takim razie stabilizacja w stałkach 28 i 24? - poważnie się pytam....

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji K8v8M | 2012-02-07 08:49:02
 

PeeJay. Jeśli nie potrzebujesz stabilizacji to możesz zawsze ja przyciskiem wyłączyć. Pozwól jednak tym którzy jej potrzebują używać. Nawet jeśli zbeszczeszczą to szkło użyciem poza wyimaginowanym przez Ciebie przeznaczeniem.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji PeeJay | 2012-02-07 08:49:35
 

Hehehe lubie te przepychanki Canonowsko-Nikonowskie :D Zawsze mnie to smieszyło. ;) Ale dorzucę swoje pięć groszy i powiem.. taka rozmowa będzie możliwa jak Nikon wymieni matryce :P Żeby generowały mniej "plastikowe" obrazki. :)
Co do stabilizacji montowanych w krótszych ogniskowych.. tak owszem są ale w ciemnych obiektywach.. co jest zrozumiałe. :) Przy świetle f/2.8 i ogniskowych poniżej 70mm nie mas sensu montowania stabilizacji.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Walle | 2012-02-07 08:50:09
 

@afrod
Do robienia zdjęć bez statywu z dłuższymi czasami otwarcia migawki.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji wulf | 2012-02-07 08:50:40
 

Stabilizacja "procie pan" przydaje się również w obiektywach o szerszych kątach widzenia. Pewnie niektórych to zdziwi ale nawet przy rybim oku czasem jest to przydatne. (mowa oczywiście o stabilizacji matrycy)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji 88y | 2012-02-07 08:53:40
 

Ponieważ stałki 24 i 28 to nie wersja L - wersja "dla mas" - a ze stabilizacją lepiej sie sprzedają ;)
24-70 Canon wypuścił w bardzo konkurencyjnej cenie do Nikona 24-70 - o ponad 400$ więcej - no nic zobaczymy jak z jakością zdjęc.
Szykuje się kilka fajnych testów Canon, Tamron - może być ciekawie

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Swircek | 2012-02-07 08:54:38
 

@Virtuozik

"A gdzie nowe 28 1.8 ? :( .... tak czekam na to szkło... "

Ja tez na nie czekałem :(
chyba kupię sobie Sigmę 30 1.4.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji PeeJay | 2012-02-07 08:56:43
 

@K8v8M. Ale wtedy cena tego obiektywu skoczyła by spokojnie o jakieś 2500zł. Nie każdego byłoby na niego stać.
@afrod. Można ją wykorzystać do bardziej kreatywnych zdjęć z dłuższymi czasami otwarcia migawki. Stałki mają to do siebie, że pobudzają wyobraźnie i kreatywność fotografującego :D

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji K8v8M | 2012-02-07 09:00:24
 

Nic by nie skoczyła. Chyba ze byłyby dwie wersje. Wtedy jednak mógłbyś kupić tą tańszą.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji horak | 2012-02-07 09:01:52
 

Założę się , że gdyby miał stabilizację to byś popadał w ohy i ahy i wtedy już nic być nie krytykował. Za jakiś czas większość szkieł będzie ją miała więc się przyzwyczajaj.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji jaco88 | 2012-02-07 09:04:19
 

też czekałem na 28 1.8 :(

dziwna premiera 24 i 28 prawie dwa identyczne szkła :)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji cube | 2012-02-07 09:10:37
 

ciekawe jak będzie z jakością tych stałek na brzegu, stabilizacja nie przeszkadza, można ją sobie wyłączyć (taki suwaczek jest). W sumie to może być nawet ciekawe rozwiązanie licząc, że nowa stabilizacja optyczna wydłuża czas o 4EV, a 24mm i bez niej można utrzymać na 1/20s, to by mogło znaczyć że dostajemy małą zgrabną stałeczkę, z którą można focić z ręki przy czasach ~1s. Ja mam już kilka pomysłów jak tego użyć... :-)

No i na reszcie 24-70, będzie w sam raz do 5d3... :-)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Bahrd | 2012-02-07 09:15:03
 

PeeJay | 2012-02-07 08:49:35
"Przy świetle f/2.8 i ogniskowych poniżej 70mm nie mas sensu montowania stabilizacji. "
Trzeba by spytać o to filmujących...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji s4int | 2012-02-07 09:17:01
 

Lol, stałki 2.8 za ponad 2,5-3k zł :D:D:D

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji czerstwy70 | 2012-02-07 09:17:03
 

stabilizacja przy szerokokątnych stałkach bardzo się przyda,ponieważ społeczeństwo krajów rozwiniętych(a więc i bogatych)starzeje się w związku z czem coraz więcej fotografów-amatorów posiada chorobe Parkinsona.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji dude83 | 2012-02-07 09:30:32
 

Canoniści mają dziś święto ;)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji f8@24mm | 2012-02-07 09:47:04
 

nie no... 24/2.8 to jest my precious... precious!!!!

tylko **, no **, no nie 800 dolcow! toz to sie zarznac idzie :)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji romeczek | 2012-02-07 09:47:29
 

Nie rozumiem po co nam takie ciemne stałki. Stabilizacja ok, ale takie ciemne?

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji MAF | 2012-02-07 09:48:26
 

Ciekawe jak wypadnie porównanie z Tamronem 24-70 2.8 VC. Oba mają filtr 82mm, ale Tamronowi udało się tam jeszcze wsadzić stabilizację. Bardzo ciekawy jestem obrazka z jednego i drugiego.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji kpulka | 2012-02-07 09:50:58
 

Czy ktoś mi wytłumaczy dlaczego Canon nie zrobił stabilizacji w matrycy?

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji leszek3 | 2012-02-07 09:56:57
 

f8, zawsze możesz kupić za 600zł Nikkora MF i użyć go przez przejściówkę za 100zł... Dla każdego coś.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji qbic | 2012-02-07 10:06:45
 

LOL.....

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Dżozef | 2012-02-07 10:11:34
 

"A gdzie nowe 28 1.8 ? :( .... tak czekam na to szkło... "

Ja nie czekałem, kupiłem i nie zamienię go na żadne inne.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Fabrykant | 2012-02-07 10:18:37
 

Nie jestem specjalistą od marketingu, ale czy nie wydaje Wam się że stabilizacja w jaśniejszych stałkach Canona (28/1,8, 35/2, 50/1,8), nawet w sporych cenach byłaby niezłym mieczem na konkurencję Sigmy (30, 50/1,4)? Przy dzisiejszych premierach nie widzę chętnych z aparatami APS-C, którzy kupilby ciemne jak stodoła i drogie straszliwie 24 i 28 IS mając w zasięgu choćby Tamrona 17-50 VC.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji afrod | 2012-02-07 10:25:51
 

Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienia - trodno się z nimi nie zgodzić, jednak w tej sytuacji bardziej pożądana i zasadna byłaby stabilizacja w prezentowanym zoomie 24-70 (tylko kto kupiłby wtedy te stałki za takie pieniądze??)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji PeeJay | 2012-02-07 10:27:27
 

Bahrd | 2012-02-07 09:15:03
Tak. Tu przyznam Ci rację. Tylko pisząc o sensie montowania stabilizacji odnosiłem się cały czas do obiektywu 24-70 i fotografii reportażowej.
Ale rozwiązaniem dla filmowców są chyba właśnie te dwie nowe stałki ze światłem f/2.8 i IS. Ja jeszcze nie miałem okazji kręcić klipów zoomem. Zawsze robiłem to stałkami.
Ale takie 50mm albo 85mm ze stabilizacją-do filmowania na pewno miałoby zastosowanie. :)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji PeeJay | 2012-02-07 10:30:19
 

K8v8M | 2012-02-07 09:00:24
Tak. Na pewno. Specjalnie by ją dla Ciebie w gratisie dołożyli. ;)
Ciekawe czemu np tego samego nie zrobili z 70-200mm f/2.8 :> hehe.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji abes | 2012-02-07 10:58:16
 

@ Do wszystkich kpiących ze stabilizacji w 24-70:

Być może jeszcze nie wiem wszystkiego, być może f. ślubna to nie reportaż... ale jakoś nie widziałbym problemu z wykorzystaniem stabilizacji w kościele, sali weselnej, itp - przykładów można podawać wiele.
Osobiście czekałem w dużym napięciu na nowe 24-70, mając zamiar go kupić - zwłaszcza, że właśnie sprzedałem poprzednią wersję 24-70 (min. z powodu braku stabilizacji, albo inaczej - z powodu małej dziury). I niestety, ale najwyraźniej będę musiał zmienić taktykę i kupię 70-200 IS II.
A co do samego 24-70 II - zapewne będzie o wiele sprawniejsze optycznie i zrówna się z lub prześcignie Nikona 24-70, ale:
- brak IS
- chyba wciąż wysuwany tubus
- chyba mniejszy, niż poprzednik (podobała mi się ogromna wielkość mkI)
- chyba filtr o średnicy 82mm.
A więc na idealne (oczywiście wg. moich oczekiwań) 24-70 Canona przyjdzie mi poczekać kolejne ... 10 lat?!

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji abes | 2012-02-07 11:01:14
 

Dopiero zauważyłem, że jest już dostępna pełna specyfikacja - a więc wiele "chyba" z mojego poprzedniego wpisu należy usunąć ;)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji eizo28 | 2012-02-07 11:20:54
 

Poki co tylko to udało mi sie znaleźć:

link

MTF Chart +sample

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji cauchy | 2012-02-07 11:28:27
 

hahahahahhahahahahahahaaaaa :D :D dwie szerokie stałki z ISem, 24-70 bez ISa... czy ktoś w racjonalny sposób jest w stanie to wytłumaczyć?

@abes
wczoraj Tamron przedstawił ciekawą konstrukcję 24-70 - z VC :) może być niezłą alternatywą dla nowego C24-70, tym bardziej że ma stabilizację, pewnie będzie tańszy i sądząc po rozmiarze filtra może mieć lepsze własności optyczne jeśli chodzi o winietę.. no, poczekamy zobaczymy. Używam 70-300 USD i same plusy.. doskonała stabilizacja, super silnik USD, nie ma na co narzekać.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji cauchy | 2012-02-07 11:31:17
 

a przepraszam, nowy Canon też ma filtr 82.. no ciekawie się zapowiada

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji baron13 | 2012-02-07 11:33:44
 

Pozwolę sobie zamalkontencić. Canon uprawia politykę wciskania stabilizacji. Obiektyw z lepszą optyką występuje tylko jako stabilizowany. Tak jest w popularnych tele-zoomach. Stabilizacja nie przeszkadza niby, ale może się popsuć. Stabilizacja to kiepski ersatz statywu. Zwykle podaje się o ile EV poprawia wynik, ale z pewnością to nie EV tylko ułamki sekund. To nie przesłona, i nie ma co w myślach mieszać dwóch systemów walutowych, że jak o 3 EV to jak bym miał 300 mm na 1,4. Ponieważ nie ma nic za darmo, to trzeba powiedzieć tak, za kupę kasy dostaję ersatz statywu, albo podpórki. Nie sfocę nim panienki fikającej nóżkami na scenie, a jest więcej do popsucia. Kosztuje dużo więcej niż statyw.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Szturmowiec | 2012-02-07 11:39:26
 

Jak dla mnie to lekki niedosyt. Skoro pełnoklatkowy kit 24-105 ma IS, to i 24-70 też mógłby go mieć. Myślałem, że IS na poziomie 4 będzie tu niemal "z urzędu". W obecnej sytuacji ten obiektyw musi być genialny, żeby pokonać najgroźniejszych konkurentów, czyli nowego Tamrona i... starszą eLkę o tym samym zakresie.

Co do stałek, to uważam, że światło 2.8 to ciemnica. Wolałbym 1.8 zamiast tego IS i 1.4 zamiast AF. Ciekawie może wyglądać pojedynek Canon 24 2.8 IS vs Samyang 24 f1.4. Pomijam różnice w świetle, AF i stabilizacje. Oba można ustawić na 2.8, 4 i 8 i porównać rozdzielczość w centrum i na brzegu, komę i aberrację. Dodatkowo dystorsję i podatność na odblaski. No i oczywiście cenę...

Te dwie nowe stałki zestawiłbym jeszcze z Elkami (I i II) 24-70 i Tamronami 24-70 - 17-50 ustawionymi na 24 i 28. Ciekawe, czy i jakie różnice zobaczymy, no bo światło wszędzie identyczne.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji abes | 2012-02-07 11:55:47
 

@ cauchy:

Być może. Tyle, że ja akurat zaliczam się do onanistów sprzętowych i to z klapkami na oczach! :D Więc jeśli już wydaję pieniądze, to biorę pod uwagę w pierwszej kolejności szkła systemowe, a potem długo, długo nic i dopiero na samym końcu przychodzi mi na myśli Sigma 85 1.4 - jedyny wyjątek :)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji baron13 | 2012-02-07 11:59:51
 

Myślę, że w przypadku stałki 24 mm z taką wiedzą jaką ma dziś wybrałbym Samyanga. Nawet nieco gorsze parametry optyczne nie dają zauważalnych efektów na zdjęciu. Brak AF dla tej ogniskowej moim zdaniem może być incydentalnie odczuwalny. A światło decyduje. To:
link
było robione na 1/60. Krótkie czasy są bardzo potrzebne.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji chrum | 2012-02-07 12:07:22
 

Hardcore z tylki stalkami - IS 'ktore mozna sobie wylaczyc' i cena, ktorej juz sobie nie wylaczysz.

50mm 1.4 w wersji odswiezonej by sie zdalo, ale teraz pewnie wyjdzie wersja IS za 1000 dolcow. I niechaj nikt nie pisze ze 'ze szybko stanieje', bo patrzac np. na cene 17-55 is usm, mozna co najwyzej czekac ze zdrozeje wraz z kursem zielonego;-)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Wielkiebary | 2012-02-07 12:20:12
 

Szału nie ma :(

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji pinto | 2012-02-07 12:25:24
 

Jeszcze chyba tylko brakuje argumentu od przeciwników IS w 24-70, że to zwiększyłoby znacznie wagę. Proponuję w takim razie siłownię, a nie tylko podnoszenie butelki z piwem.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji dideck | 2012-02-07 12:37:03
 

wielka szkoda ... nowe 24-70 bez IS .... miałem nadzieję że się doczekam takiego rozwiązania pod pełną klatkę... przeliczając na zł to 7300 zł ... bez IS .... stara wersja 4500 zł .... wybór raczej prosty ...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji FuzBal | 2012-02-07 12:54:32
 

Po co w ogóle stabilizacja........... ?

Ciekawe jak optycznie wypadnie w porównaniu z tamronem 24-70/2.8 USD

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji horak | 2012-02-07 13:39:52
 

Chciałbym żeby Tamron mu dokopał bo zostałoby troche monet w kieszeni albo przynajmniej żeby mocno nie odstawał.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji FuzBal | 2012-02-07 13:44:03
 

Jeśli Tamron będzie pomiędzy C24-70 i a II i w dodatku będzie tańszy od jednego i drugiego to decyzja będzie prosta ;]

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji ophiuchus | 2012-02-07 13:50:42
 

Za taką cenę te dwie stałeczki będą musiały być co najmniej tak dobre optycznie jak 100 F2.8 L, żeby warto je było kupować zamiast 17-55 lub 24-70L :D

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji horak | 2012-02-07 13:51:42
 

Masz racje. Trzymam kciuki żeby tak było.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji cube | 2012-02-07 14:02:47
 

kurcze, ale jednak coś jest nie tak, niby przeprojektowali te dwie stałki, dodali stabilizację, ale jak porównać na stronie producenta wykresy MTF starych i nowych wersji to różnica jest znikoma... jak ktoś się zastanawia to chyba powinien brać starą wersję póki jeszcze dostępna...
Za to zumik (po MTFach sądząc) powinien być o niebo lepszy, od starej wersji i będzie to widać zwłaszcza na brzegach, i oby, bo krzyczą sobie prawie 2x więcej kaski mimo braku IS...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji carlo | 2012-02-07 14:04:44
 

Odnośnie 24-70... Płynna przysłona, nie wysuwający tubus, STABILIZACJA. Te 3 cechy przy zachowaniu jakości optycznej poprzednika (która była bdb) i byłby sensowny uprgade zwłaszcza dla filmowców. W tej konfiguracji (przy wyraźnie wyższej cenie), obiektyw typu bez sensu, ale canon zawsze wie lepiej. Odnośnie tych stałek nawet nie będę wspominał, bo nie chcę sie dalej pastwić.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji f8@24mm | 2012-02-07 14:08:39
 

@pinto - podobno, ale to tylko pogloska, ktora czytalem, prototyp 24-70/2,8 IS byl jak najbardziej testowany. nie podobal sie testujacym wlasnie ze wzgledu na mase ;)

akurat 24-70 mnie nie kreci (24-105 mi prawie ze w pelni odpowiada), ale 24/2.8 bym z checia przygarnal. male, lekkie, kolowa przyslona, szybciutki AF, f/2.8 i tak w zupelnie dla mnie wystarczajace... ale niech to najpierw spadnie z cena do jakiegos uczciwego poziomu... 800 USD to jakis koszmar...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji cube | 2012-02-07 14:10:07
 

@carlo, dla filmowców canon ma przecież osobną serię szkieł ;-)

a bez sensu zupełnie nie jest, są ludzie którzy nie mają starej wersji. Jak nowa będzie w kicie z nową 5-ką, to pewnie wiele chętnych się znajdzie. Z resztą cena za pół roku spadnie ze 20% także spokojnie...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji jacq | 2012-02-07 14:14:17
 

Spokojnie Panowie, tamron zapowiada sie ciekawie i jesli bedzie dobry +IS to niebawem poznamy 24-70 f 2.0 IS :)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Artka | 2012-02-07 15:38:27
 

@Oxygenium79 - "Canon widzę, skopiował Nikonowskiego 24-70, i bardzo dobrze."
Chyba masz na mysli kolor,albo zakres ogniskowych, bo wszystko pozostale jest inne. Inna srednica filtra, inna ilosc elementow i grup jak rowniez inna ilosc soczewek asferycznych i UD, inna waga. Mam nadzieje, ze rowniez inna aberracja chromatyczna i dystorsja.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji abes | 2012-02-07 15:39:11
 

Ciekawe, do czego będzie służył drugi przełącznik w 24-70? Ograniczniki zakresu ustawiania ostrości?

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji spootnick | 2012-02-07 15:40:49
 

800 dolcow za stalki? chyba ich ladnie pogielo... miec tylko nadzieje ze te ceny szybko spadna, ale chyba w to miejce wolabym nowego tamrona 24-70. Tearz tylko czekac na testy.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji DM | 2012-02-07 16:18:32
 

gdzie jest kurde 650d?! mieli go wypuścić na rynek na początku lutego. ktoś coś wie?

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji baron13 | 2012-02-07 17:42:11
 

Myślę, że czas reaktywować WZO :-) Jak mi się zdaje, coś tam jeszcze ciągle działa. No więc Start 66 w wersji cyfrowej...

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Artka | 2012-02-07 17:57:10
 

@baron13 - nie opowiadaj glupot. Potrafisz wymienic choc jeden udany produkt tej firmy? I komuna nie jest tu zadnym tlumaczeniem, bo w tych samych czasach czechoslowacka Meopta potrafila produkowac urzadzenia na najwyzszym swiatowym poziomie.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji Michel | 2012-02-07 19:47:50
 

Taką 24/2.8 z silnikiem ultradźwiękowym chętnie bym przygarnął, tylko pod inny bagnet, bez stabilizacji i za maksimum połowę ceny ;-)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji baron13 | 2012-02-07 20:04:16
 

@Artka: A jak to porównywać? Dla mnie Druch Synchro był przepustką do świata fotografii. Wyobraź sobie wiochę do której żeby dziś dojechać cztery razy muszę zjechać z głównej drogi i to nie każdemu się uda bo chłopcy drogowskaz obrócili...
Tę fotkę strzeliłem już Smieną.
link
Filtr jasnoczerwony trzeba było przytrzymywać palcami, ekspozycja prawie na guru, czyli za pomocą tabelki naświetlań. Myślałem kiedyś, aby wziąć takiego Starta 66 i popstrykać. Pozostało mi wrażenie, że to bardzo solidny aparat. Tyle, że teraz on by konkurował z Mamyia'a RB67 ze słynnym Sekorem. Byłbym rozczarowany. Przegra nawet z Kijevem który kiedyś był marzeniem, a teraz trzy razy się zastanawiam nim go wezmę w ręce, bo to taka pepesza, ciągniesz za spust nie strzela, odstawiasz do kąta, strzela. Do Kijeva mam trzy obiektywy, Start to była przecież lustrzanka dwuobiektywowa.
Dlaczego ciągle robię takie fotki:
link
To jest tak niby, że chcę zobaczyć jak zadziała perspektywa, czy obiektyw na pełnej klatce. A w sporej części przekonanie, że "oni", fotografowie, od których się uczyłem, robili zachwycające zdjęcia właśnie dlatego, że w tej technologii. Chciałbym doskoczyć do tej poprzeczki. Nie, to nie jest ważne czy komunistyczne WZO były dobrym zakładem, było minęło. A, jak minęło, to odeszło w chmury :-)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji enforces | 2012-02-07 20:16:17
 

@DM canon 650d ma być. Też czekam. Ale troche mnie ostudziła plotka że będzie to samo co 600d tylko że będzie nowy procesor dIGIC5 i nowe opcje w menu. A zapowiedzi były szumne - wifi, touchscreen. Jestem ciekaw co z tego wyjdzie.

Coś pod APSC by się ze stałek przydało. Szersze niż 24mm. Na apsc to jednak wąsko.

Była mowa o Sigmie 50mm 1.4 -posiadam, świetne szkło. Podobno lepsze tylko jest sigmy 85 mm.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji MaciekKwarciak | 2012-02-07 21:25:43
 

Czyli jak na razie jedynym systemem który ma stabilizację w 24-70 pozostaje Sony.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji f8@24mm | 2012-02-07 23:59:30
 

albo mi cos umknelo, albo ten wczoraj zaprezentowany Tamron byl bez stabilizacji...

ale to tylko ja ;)

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji westberg | 2012-02-08 11:03:57
 

Wczoraj zaprezentowany tamron ma stabilizację. Tylko w wersji do sony nie ma (z wiadomych względów), stąd liczę na godną obniżkę wersji do sony alpha.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji michonn | 2012-02-08 17:50:49
 

hmmm no no nareszcie nowy 24-70 ale wiecie ile on ma kosztowac? Ja akurat mieszkam w Irlandii i z ciekawosci zadzwonilem do pobliskich sklepow fotograficznych w ktorych sie zaopatruje w sprzet i zgadnijcie z jaka cena mi jeden z nich wyskoczyl - 2.600 euro!!!! a jeszcze inny podaje 2.300 euro ale sam jeszcze niewie czy przypadkiem nie drozej ! WTF ?

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji tomek693 | 2012-02-09 20:46:42
 

@ PeeJay | 2012-02-07 08:33:08
"Kto o zdrowych zmysłach robi reporterkę migawką dłuzsza niż 1/80?? Przy dłuższych otwarciach migawki macie już rozmyte ruchy rąk, nóg, głowy.. no luudzie."

... a co z zarejestrowaniem ruchu na ostrych, nie poruszonych zdjęciach, nie wspominając już o zastosowaniu obiektywu w innych dziedzinach fotografii. Więc, albo jesteś fotografem teoretykiem, albo zależy ci na tym, by brak stabilizacji nie wpłynął ilość sprzedanych egzemplarzy w Polsce !

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji ciekawus | 2012-02-11 10:53:30
 

A ja się bardzo sięszę na te stałki z IS. Pomyślcie trochę:
- jeżeli piszą o skuteczności 4 EV, to pewnie bankowo dostaniemy te 3 EV
- a to oznacza obiektywy o jasności 1,0!!! (dla wybranych statycznych scen)
- do tego prawdopodobnie na pełnej dziurze będą lepsze niż super jasne konstrukcje na pełnej dziurze
Kogo staś na 50/f1.0? Hę?
Jedyny problem dla niektórych, to względnie duża GO jak dla ogniskowej 2,8.
Boże, dzięki, że to są wersje pod FF!

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji ciekawus | 2012-02-11 10:54:30
 

Jeśli będą obrazować na poziomie 85/1.8, to kupię 24-kę na bank!

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji ciekawus | 2012-02-11 10:55:53
 

Pany Optyczne, czekamy na dostawy i na szybki test. Byle w tym roku i byle przed innymi portalami.

  Zgłoś do usunięcia lub moderacji spootnick | 2012-02-28 14:02:22
 

No znam juz ceny tych obiektywow...
24-70 2300 funtow
28 730 funtow
24 750 funtow
link

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.