Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon AF-S DX NIKKOR 18-140 mm f/3.5-5.6G ED VR

Nikon AF-S DX NIKKOR 18-140 mm f/3.5-5.6G ED VR
6 sierpnia
2013 09:44

Oferta obiektywów firmy Nikon poszerzyła się o model AF-S DX NIKKOR 18–140 mm f/3.5–5.6G ED VR, który został zaprojektowany do współpracy z lustrzankami wyposażonymi w matrycę APS-C. Na jego konstrukcję optyczną składa się 17 soczewek w 12 grupach, w tym jedna soczewka ze szkła ED i jedna asferyczna.

Po przeliczeniu na pełną klatkę obiektyw daje odpowiednik ogniskowych 27–210 mm, a zastosowana w nim optyczna stabilizacja obrazu według specyfikacji wyróżnia się efektywnością na poziomie 4 EV. AF-S DX NIKKOR 18–140 mm f/3.5–5.6G ED VR ma kosztować 600 USD, a jego pełna specyfikacja jest już dostępna w naszej bazie:


Informacja prasowa

AF-S DX NIKKOR 18–140mm f/3.5–5.6G ED VR – I AM VARIETY

Nikon AF-S DX NIKKOR 18-140 mm f/3.5-5.6G ED VR

Amsterdam, Holandia, 6 sierpnia 2013 r. Firma Nikon zaprezentowała nowy obiektyw zmiennoogniskowy formatu DX, wyróżniający się zakresem ogniskowych od szerokiego kąta po teleobiektyw, kompaktową konstrukcją i mechanizmem redukcji drgań.

Nowy obiektyw jest wyjątkowo wszechstronny, umożliwiając rejestrowanie z równym powodzeniem rozległych krajobrazów, szczegółowych zbliżeń odległych obiektów i wyraźnych filmów HD. Szeroki zakres ogniskowych od 18 do 140 mm pozwala fotografować różnego rodzaju obiekty bez konieczności wymiany obiektywu, co jest szczególnie cenne dla mniej doświadczonych fotografów. Gdy trzeba ograniczyć bagaż do minimum bez zmniejszania możliwości fotografowania, ten praktyczny i poręczny obiektyw stanowi bardzo wygodne rozwiązanie.

Zurab Kiknadze, menedżer produktu w dziale obiektywów, akcesoriów i oprogramowania firmy Nikon Europe, powiedział: „Kluczowe cechy uwzględnione podczas projektowania tego obiektywu to wszechstronność, przystępna cena, przenośność i optymalna jakość zdjęć. Używanie różnych obiektywów do konkretnych zastosowań niesie oczywiście ogromne korzyści, ale gdy wymagana jest przenośność i elastyczność, niektórzy fotografowie wolą zaufać jednemu obiektywowi. Nowy model NIKKOR dołącza do bogatej oferty obiektywów zmiennoogniskowych firmy Nikon jako idealne rozwiązanie uniwersalne. Planujemy dostarczać go w zestawie z wybranymi aparatami formatu DX, dzięki czemu użytkownik nowego aparatu będzie mógł od razu po rozpakowaniu fotografować bardzo różnorodne obiekty”.

Wszechstronność

Obiektyw podręczny o dużych możliwościach to niezwykle przydatny sprzęt. Dzięki zakresowi ogniskowych 18–140 mm obejmującemu wszystkie najczęściej używane ogniskowe nowy obiektyw NIKKOR jest wyjątkowo wszechstronny. Od rozległych krajobrazów przy ustawieniach szerokokątnych po szczegółowe zdjęcia odległych obiektów z maksymalnym wykorzystaniem możliwości teleobiektywu – zarówno początkujący fotografowie, jak i niedzielni fotoamatorzy docenią możliwość rejestrowania wysokiej jakości zdjęć i filmów bez konieczności wymiany obiektywu.

Stabilne fotografowanie

Doskonałym dopełnieniem uniwersalnego zakresu ogniskowych jest technologia redukcji drgań (VR) firmy Nikon. Umożliwia ona fotografowanie z czasem otwarcia migawki dłuższym nawet o cztery stopnie, co zapewnia lepsze wyniki w słabym świetle i znacznie ostrzejsze zdjęcia z ręki przy wszystkich ustawieniach zoomu. Mechanizm redukcji drgań pozwala znacznie zmniejszyć liczbę poruszonych zdjęć, szczególnie przy dużym zoomie, dodatkowo zapewniając stabilny widok ujęcia w aparacie również podczas filmowania. Jego działanie zwiększa też czytelność obrazu podczas panoramowania. Praca mechanizmu jest bardzo cicha zarówno podczas fotografowania, jak i filmowania.

Optymalna jakość zdjęć

Obiektyw zaprojektowano z myślą o wymaganiach nowoczesnych matryc lustrzanek cyfrowych o bardzo dużych rozdzielczościach, dzięki czemu zapewnia doskonałą jakość zdjęć przy wszystkich ogniskowych. Konstrukcja optyczna obejmuje 17 soczewek w 12 grupach. Zastosowanie jednej soczewki ze szkła ED (o superniskiej dyspersji) i jednej asferycznej pozwala uzyskać wysoką rozdzielczość i kontrast, minimalizując jednocześnie większość typów aberracji i dyspersji kolorów.

Wygoda podczas podróżowania

Obiektyw zaprojektowano z myślą o optymalnym zrównoważeniu rozmiaru, ciężaru, ceny i jakości obrazu, dzięki czemu łączy on precyzyjną optykę NIKKOR i duży zakres ogniskowych w konstrukcji ważącej zaledwie 490 g. Zastosowanie metalowego mocowania i gumowego uszczelnienia zwiększa tak istotną w podróży wytrzymałość.


Komentarze czytelników (35)
  1. Marek B
    Marek B 6 sierpnia 2013, 09:47

    Bardzo uniwersalny zakres ogniskowych. Piszę to na podstawie użytkowania Canona 18-135. Wypaqda tylko poczekać na testy.

  2. Chris62
    Chris62 6 sierpnia 2013, 09:54

    lepszy by był 16-120

  3. sloma_p
    sloma_p 6 sierpnia 2013, 09:58

    No akurat zakresem ogniskowych to on od 18-135 nie różni się zasadniczo (ciekawe, czy w rzeczywistości w ogóle...), lepiej byłoby, gdyby "urwali" 2 mm na szerokim końcu, nawet kosztem długiego (np. 16-105), ale cóż, zamiast jasnej, szerokiej stałki w rodzaju 16/2.0 mamy kolejnego ciemnego kit-zooma...

  4. Arek
    Arek 6 sierpnia 2013, 10:01

    2/16 masz u Samyanga.

  5. sloma_p
    sloma_p 6 sierpnia 2013, 10:05

    Bez AFu...Zresztą bardziej chodzi o "olewanie" przez Nikona użytkowników DX z segmentu prosumer, jeśli chodzi o szkła. 17-55 i 12-24 to trochę mało...

  6. 6 sierpnia 2013, 10:09

    Ciekawe czy utrzyma jakość 18-105

  7. Arek
    Arek 6 sierpnia 2013, 10:35

    sloma - masz rację. Duzi zupełnie zignorowali APS-C. Na szczęście są niezależni, którzy mają fajne premiery. Właśnie Samyang z 2/16, Sigma z 18-35 f/1.8 i 17-70 czy Tokina z 11-16 II czy 12-28 mm.

  8. sloma_p
    sloma_p 6 sierpnia 2013, 10:51

    Dokładnie i chwałą im za to, ale problem jest szerszy. Weźmy np. takich "ptasiarzy" czy "sportowców", lepiej byłoby mieć body pro-DX i krótsze szkła, nie mówiąc już, że tańsze, ale...Nikon nawet D300s nie kwalifikuje do NPSa. W związku z tym, trzeba kupować body FX i odpowiednio dłuższe szkła.

  9. TomSte
    TomSte 6 sierpnia 2013, 11:03

    Teraz kolej na premierę nowej puszki APS-C, dla której zrobiono to szkło...

  10. 6 sierpnia 2013, 12:11

    Jupi... kolejny kit 18-1xx
    A ludzie czekają na chociażby 16-70 f4, albo następce 17-55.

  11. 6 sierpnia 2013, 12:13

    up- dokładnie i dalej się zastanawiam, czy doczekamy się kiedyś 16mm 1.8 albo 20mm 1.8 na podobieństwo 35mm 1.8G. Wszyscy się zachwycali i dalej to robią, a Nikon jakoś nie idzie tym śladem... a szkoda.

  12. MM
    MM 6 sierpnia 2013, 12:39

    Następca 18-105 VR?

  13. Breen
    Breen 6 sierpnia 2013, 14:04

    Cena jest zastanawiająca.. 18-105 można kupić w sklepie za 800zł.. czy 18-140 jest wart 1900zł..?

  14. Arek
    Arek 6 sierpnia 2013, 14:07

    Zdecydowanie nie. Żaden plastik-fantastik nie jest tyle wart. Tyle, że rynek szybko zweryfikuje tę cenę.
    Bo jeśli zastanie na tym poziomie, ten obiektyw będzie sprzedawał się tylko w kitach z lustrzankami, gdzie dopłata do niego będzie wynosić małe kilkaset zł.

  15. kazziz
    kazziz 6 sierpnia 2013, 14:08

    pewnie cena szybko spadnie, jak zwykle, za jakieś 3 miesiące pewnie będzie kosztował ~1500 czyli plasował się będzie między 18-105 a 18-200. Oby tylko 18-105 nie wycofali... -.- chyba że im się mega udał.
    jeśli jedyne, co zmienili, to ogniskowe, a AF pozostał ten sam - moim zdaniem premiera CAŁKOWICIE BEZ SENSU. 18-105 było wybitnie udanym szkłem, jednak AF nie był zbyt szybki a przy filmowaniu mocno go było słychać.

  16. kazziz
    kazziz 6 sierpnia 2013, 14:12

    jedno pytanie - bagnet. plastikowy czy już metal?

  17. Breen
    Breen 6 sierpnia 2013, 14:13

    No cóż.. Mam 18-105 i do 70mm ten obiektyw daje bardzo dobre efekty. Powiem więcej, porównałem sobie z 35G i nie licząc mniejszej głębi 35g wcale nie jest lepszy. 18-105 to najlepszy do tej pory kit Nikona.. pytanie czy 18-140 to krok w dobrą stronę jeśli chodzi o obrazowanie?

  18. 6 sierpnia 2013, 14:49

    @Breen: bez obrazy, ale jeśli nie widzisz różnicy w jakości obrazka z 35mm F/1,8G a 18-105mm F/3,5-5,6G to coś nie tak z percepcja u Ciebie. Te obiektywy rożni ponad klasa jeśli chodzi o transmisje świetlną i odwzorowanie barw. Poza AF w 35-tce jest szybszy niż w 18-105!

  19. Khedron
    Khedron 6 sierpnia 2013, 15:20

    18-105 kosztuje w tej chwili niecałe 750 zł . Sens istnienia 18-140 określi cena - moim zdaniem nie powinna być wyższa niż 1100 zł. Po jej przekroczeniu możliwe będzie uzyskanie kombinacji obiektywów o wiele wyższym zakresie ogniskowych (np: 18-55 Nikona i 55-200 , obydwa ze stabilizacją i kosztujące w sumie 1000 zł), albo kupno jedne obiektywu o większym zakresie ogniskowych i przy okazji bardzo udanego optycznie (np: nowa sigma 18-250).

  20. Breen
    Breen 6 sierpnia 2013, 15:28

    @podpis no cóż percepcja to rzecz subiektywna, ja zwracałem głównie uwagę na ostrość obrazu i aberracje i w tym aspekcie 35G nie wydaje mi się lepsza.

  21. mekanik
    mekanik 6 sierpnia 2013, 15:52

    Nie rozumiem tylko dlaczego ten obiektyw jest taki duzy. Tylko 80g lzejszy niz 18-200 a rozmiarowo prawie identyczny.

  22. tomek5b
    tomek5b 6 sierpnia 2013, 19:30

    Khedron
    Przeczytaj opinie użytkowników na tym portalu o najnowszej sigmie 18-250 macro , którą zachwalasz. To totalna porażka. Aczkolwiek posiadam sigmę 18-200 OS HSM wersje II czyli ostatnią bez macro i jestem zachwycony, poza tym jest bardzo lekka i mało wymiarowa.

  23. Desirer
    Desirer 6 sierpnia 2013, 20:27

    Mam pytanie do użytkowników Nikkora 18-105. Mój egzemplarz, mimo że niemal nowy, przy filmowaniu z ciągłym AF potrafi wydawać dźwięki, których nigdy nie słychać w trakcie fotografowania - chrzęsty, lekkie chrobotania itp. Czy nikomu z Was nie przytrafiło się, by ciągły AF doprowadził do uszkodzenia obiektywu?
    Drugie pytanie - na ile starcza baterii przy video w maksymalnej jakości - mnie zdziwiła informacja o ograniczeniu filmów do 20 min., bo praktycznie nowy akumulator (EN-EL14 1030 mAh), po trzech ładowaniach, nigdy nie wystarcza na więcej niż kilkanaście minut nagrania - nawet bez ciągłego AF i z przyciemnionym wyświetlaczem.

  24. Chocobo
    Chocobo 6 sierpnia 2013, 21:31

    sample sa ok, tylko cena mało fajna link

  25. knieszporek
    knieszporek 7 sierpnia 2013, 09:16

    Kiedy zobaczyłem newsy, to się ucieszyłem -- w końcu Nikon zaprezentował coś nowego.
    Przeczytałem i... DRAMAT.
    Kolejny ciemny zoom 18-xx. Dlaczego nie 3,5-4,5?
    Kolejny plastikowy obiektyw. Dlaczego nie metalowy bagnet?
    Kolejny kastrat AF-S. Dlaczego nie ma FTM?F pewnie też wolny, jak 18-55 i 18-105.
    DRAMAT...
    I skąd te 140 mm na długim końcu? Przecież wystarczyło poprawić 18-135 (VR, CA, ostrość na brzegu), albo -- jeszcze lepiej -- dodać VR do 18-70...
    Trzeba dalej ciułać na 16-85. Albo, mając 55-200, może nawet 10-24.

  26. misiak76
    misiak76 7 sierpnia 2013, 10:20

    Desirer - niestety to norma z tym obiektywem, że przy filmowaniu słyszysz "różne" dźwięki.

  27. Breen
    Breen 7 sierpnia 2013, 10:49

    @Desirer.

    Ja gry raz usłyszałem jak działa 18-105 przy filmowaniu (AFC) przestraszyłem się, że obiektyw się zepsuł. Ten typ tak ma ale jeśli już przychodzi mi filmować to korzystam tylko z AFS. Ciągły autofokus w tym obiektywie, jeśli chodzi o LV i video, to nieporozumienie. Zastanawia mnie dlaczego Nikon nie wprowadził chociaż jednego obiektywu z silnikiem krokowym? Do 1 produkują więc..?

  28. kazziz
    kazziz 7 sierpnia 2013, 13:33

    @Breen, Desirer - być może właśnie to poprawili w porównaniu z 18-105, ale nie chcieli jak Canon wypuszczać 18-135 ze zmienionym tylko silnikiem.

    Co do ceny 18-105 to osobno teoretycznie kosztuje 1000zł, w praktyce 800 to najniższa imho cena nie-rozkitowanego z jakiegoś zestawu (ale to nie ma znaczenia). Natomiast jak pisałem - temu wróżę cenę 1500-1600 max, a kity z 140 zamiast 105 będą pewnie 200zł droższe.

    @knieszporek - skąd masz info o plastikowym bagnecie? i po co Ci 16-85 skoro jest (poza wykonaniem, ftm i 2mm szerokości) wcale nie lepszy od 18-105, a grubo ponad 2x droższy? :) ja bym wybrał 17-70 Sigmy... a raczej - wybrałem.

    Wracam do ok. rok temu opisywanych wniosków patentowych - wróżę na jesieni 16-85 f4, być może razem z D400. A kto wie, może i następcę 17-55, chociaż wątpię.

  29. knieszporek
    knieszporek 7 sierpnia 2013, 15:19

    @kazziz: Jeśli chodzi o bagnet -- moje niedopatrzenie, na zdjęciu faktycznie widać "błysk" metalu w okolicy styków. Tyle dobrego.

    Mam 18-55 (w kicie), 18-105 miałem pożyczony, a bardziej zależy mi na szerokim końcu, bo od zakresu powyżej 55 mam 55-200, stąd 16-85, a nawet 10-24.

    No chyba, ze Sigma 10-20 (ta ciemniejsza) mnie urzeknie, wtedy nie będzie tematu, bo nawet tańsza od 16-85 :)

  30. kazziz
    kazziz 7 sierpnia 2013, 23:41

    @knieszporek - miejmy nadzieję, że ten błysk metalu o którym dywagujemy to nie jedynie praca grafika ;-)
    a Sigma 10-20 - zacne szkiełko, w zasadzie rzekłbym, że nawet dwa. Porównanie z 10-24 imho też wygrywa (szczególnie stosunkiem ceny do jakości). MOŻNA się nie zgadzać, ale na moje potrzeby by wystarczyła...

    ...gdybym potrzebował szerokiego kąta, bo jedyne co mi przychodzi na myśl to: "Na taki Woodstock czy inny Jarocin w tłum jak znalazł" ;)

    Kolejny raz polecam 17-70. Mam poprzednią wersję (tę z lepszym zachowaniem na szerokim kącie), jeśli byłbyś w Grodzie Kraka to chętnie użyczę :) chociaż nowa wymiarami bardziej mi odpowiada.

    I jeszcze jedno: Nikon mógłby pokazać odpowiedź na 16-50 Sonego, takim 16-60 2.8 czy 16-80 mogliby dużo zdziałać (o ile by nie zabijał ceną), ale to następca 17-55 musiałby być.

  31. sabrewulf
    sabrewulf 8 sierpnia 2013, 09:14

    Jest metalowy bagnet z uszczelką. Wagowo - sporawo powiedziałbym. Jest nadzieja że chociaż super jasny nie jest to będzie dobrze wykonany. 18-70 wyrabia się niesamowicie, łapie luzy i ssie syf, 18-105 się sypie. Może ten obiektyw jakością wykonania będzie bliżej 18-200 i 16-85. Pożyjemy, zobaczymy...
    ps. 16-80 jasne w cenie nie 17-55 byłoby wskazane :P

  32. Sin
    Sin 8 sierpnia 2013, 23:02

    Szkoda, ze Nikon nie ma swojego Zeissa DT 16-80/3.5-4.5

  33. knieszporek
    knieszporek 9 sierpnia 2013, 13:40

    @kazziz: "...miejmy nadzieję, że ten błysk metalu o którym dywagujemy to nie jedynie praca grafika ;-)" He, he, he :) Kraków rozważałem pod kątem przetestowania Sigmy 10-20, więc jak już będę nagrywał wypożyczenie, to dam znać na priv :)

  34. rafreg
    rafreg 26 września 2013, 13:12

    Kiedy pojawi sie test tego obiektywu na Optycznie. I czy wg Was warto wziac 18-200 czy jednak poczekac jak stanieje 18-140 ?

  35. wzrokowiec
    wzrokowiec 14 marca 2014, 15:14

    Minęło parę miesięcy, a cena tego szkła wcale nie spadła tak, jak liczyłem :(
    Czy jest nadziej na test?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.