Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon EOS C100 z technologią Dual Pixel CMOS AF

Canon EOS C100 z technologią Dual Pixel CMOS AF
6 listopada
2013 09:48

Technologia Dual Pixel CMOS AF została zaprezentowana wraz z premierą lustrzanki Canon EOS 70D. Okazuje się jednak, że matrycę tego typu wykorzystano już ponad rok temu w kamerze EOS C100, lecz nie wykorzystywano w niej możliwości ustawiania ostrości na bazie detekcji fazy. Firma Canon zapowiedziała teraz płatną aktualizację oprogramowania do EOS C100, która pozwoli w pełni wykorzystać zalety podwójnych pikseli.

Więcej na temat technologii Dual Pixel CMOS AF możecie przeczytać w artykule opublikowanym przy okazji premiery Canona EOS 70D, a poniżej prezentujemy informację prasową dotyczącą aktualizacji kamery Canon EOS C100.

Informacja prasowa

Canon EOS C100 pierwszą kamerą wyposażoną w technologię Dual Pixel CMOS Autofocus

Canon EOS C100 z technologią Dual Pixel CMOS AF

Warszawa, 6 listopada 2013 r. – Firma Canon ogłosiła dziś aktualizację, która wprowadza technologię Dual Pixel CMOS AF (DAF) do profesjonalnej kamery EOS C100. Ta przełomowa technologia, która została po raz pierwszy zastosowana w lustrzance EOS 70D rozszerza możliwości w zakresie tworzenia wideo. Zapewnia szybki, płynny i ciągły autofocus w kamerach z dużą matrycą. EOS C100 to pierwszy model, który oferuje tę technologię i zapewnia jeszcze więcej kreatywnych możliwości podczas codziennej pracy.

Kamera EOS C100 została zaprojektowana pod kątem potrzeb niezależnych operatorów, aby ułatwiać nagrywanie wysokiej jakości wideo. Technologia DAF daje jeszcze więcej twórczej swobody, zapewniając większą dokładność i lepszą kontrolę nad ostrością podczas nagrywania. To kluczowy element podczas pracy, gdy wykorzystywana jest płytsza głębia ostrości w połączeniu z dużą matrycą i jasnymi obiektywami. Pracujący w trybie ciągłym autofocus jest wspierany przez wszystkie obiektywy Canon EF, a ustawianie ostrości w trybie One-shot AF staje się około dwa razy szybsze z dowolnym spośród 104 dostępnych obiektywów.

Poprawiona wydajność

Bazująca na matrycy technologia Dual Pixel CMOS AF z detekcją fazy została zaprojektowana, by wspierać nagrywanie wideo, a kompatybilna matryca CMOS była uwzględniona w pierwotnym projekcie kamery EOS C100. Dzięki zmianom i rozwojowi jaki dokonał się od chwili premiery tego modelu, kamera może teraz zostać zaktualizowana, by zaoferować użytkownikom zwiększoną funkcjonalność i dodatkową wartość.

Chociaż bazująca na matrycy technologia Dual Pixel CMOS AF, zastosowana w kamerze, jest podobna do tej wykorzystanej w lustrzance EOS 70D, została przystosowana do możliwości, jakie oferuje model EOS C100. Zapewnia szybkie i naturalne ostrzenie w sposób zgodny ze stylem zdjęć filmowych. Sprawia to, że filmowanie obiektów i utrzymywanie ich w ostrości, nawet w ruchu, nigdy nie było łatwiejsze.

Kieran Magee, dyrektor marketingu w Canon Europe komentuje: „Stale pracujemy nad rozwojem innowacyjnych produktów z zakresu przetwarzania obrazu, które jednocześnie oferują naszym klientom ogromną wartość. Jesteśmy dumni z linii produktów Cinema EOS i wsłuchujemy się w potrzeby użytkowników, by rozwijać nasze produkty i pomagać im przekraczać kolejne granice w twórczości. Ta aktualizacja, która wprowadza bazującą na matrycy technologię Dual Pixel CMOS AF, jest na to najlepszym dowodem”.

Dostępność

Ta aktualizacja jest opcją płatną i wykorzystuje matrycę Super 35mm, znajdującą się w modelu EOS C100. Będzie realizowana przez sieć Regionalnych Centrów Kompetencyjnych (Regional Competence Centres, RCC). Spodziewana jest w pierwszym kwartale 2014 roku.


Komentarze czytelników (38)
  1. Matt
    Matt 6 listopada 2013, 10:09

    Nie pierwszy raz, kiedy produkty tej firmy mają "ukryty potencjał", wyciągany oficjalnie na światło dzienne, kiedy można jeszcze coś zyskać. 300d, 7d, 5d mk2, 5d mk3 to tylko co bardziej znaczące przykłady.

  2. mate
    mate 6 listopada 2013, 10:26

    Ale za to chyba to pierwszy raz, kiedy jakaś firma foto żąda zapłaty za aktualizację firmware. Tego jeszcze nie grali.

  3. riddlerpl
    riddlerpl 6 listopada 2013, 10:26

    Termin "płatną" daje dużo do myślenia. Czyzby nadchodziły czasy kiedy firmy za aktualizację firmware swych produktów będą chciały zapłaty? Nowa strategia marketingowa? Dajemy 50% wartości a reszta za odpowiednia dopłatą? Masakra IMO.

  4. mav
    mav 6 listopada 2013, 10:27

    Ratują sprzedaż? AF zawsze jest dobrym argumentem o ile jest dobry. Miałem okazję chwilę pobawić się tą kamerą z STM'em, który również jako-taki AF dawał. Nie pracował idealnie w warunkach mocno statycznych, więc cudów w ruchu tym bardziej się nie spodziewam, niemniej jednak jest to dość mocny argument do zakupu, zwłaszcza przez ludzi, którzy całe życie robili w automacie i boją się MF jak ognia :)

  5. mav
    mav 6 listopada 2013, 10:30

    mate - sony już wcześniej wydało FS700 "4k-ready", ale upgrade jest płatne :)

  6. rolech
    rolech 6 listopada 2013, 10:36

    mate, riddlerpl - w profesjonalnych kamerach wideo takie aktualizacje czesto sa platne.

  7. Dżozef
    Dżozef 6 listopada 2013, 10:38

    Dobry pomysł, gdyby tak jeszcze zszedł pod strzechy chętnie zapłacił bym za odblokowanie niektórych funkcji w prostszych korpusach.

  8. tomizary
    tomizary 6 listopada 2013, 10:50

    Filmy hollywodzkie tym nie kreca , ślubow itp. tez tym nie bede nagrywal bo na co i za droga - starczy mi dobra kamera hp w granicach 3 tys. ktora posiadam.
    Wiec dla kogo ta kamera ? Chyba wytwornie filmow porno - beda zainteresoane ale te pogatsze :-)

  9. ewg
    ewg 6 listopada 2013, 10:55

    Jeśli dobrze rozumiem "podwójne piksele", to przy dwukrotnym zwiększeniu średnicy dopuszczalnego krążka rozproszenia można by taką detekcję fazową zaprogramować dla każdej matrycy tradycyjnej (przynajmniej dla koloru zielonego). Przy dzisiejszych matrycach ~20Mpix dokładność AF jak dla ~10Mpix, to wciąż świetny wynik! Dlatego jako zwolennik ciekawszych teorii spiskowych, obstawiam że w tej kamerce wcale nie musiało być żadnego szczególnego CMOSa! - Kto to sprawdzi? =)

  10. Euzebiusz
    Euzebiusz 6 listopada 2013, 10:55

    @tomizary
    Ale pomiędzy Tobą a Hollywood jest jeszcze trochę miejsca :-)

  11. mav
    mav 6 listopada 2013, 11:02

    ewg - do fullhd "wystarczy" około 3mpix a c100 ma matrycę ok. 9mpix.

    tomizary - to nie jest droga kamera. To jest jedna z tańszych kamer, zwłaszcza z wymienną optyką. Od canona najtańsza :]

  12. ewg
    ewg 6 listopada 2013, 11:37

    mav - Otoż to! A tutaj matryca ma bodaj 8Mpix...

  13. Radziu GFD
    Radziu GFD 6 listopada 2013, 11:49

    W informacji ie jest napisane, ze upgrade naprawia jakies niedociagniecia.
    Jest to informacja odnosnie zwiekszenia mozliwosci produktu, wiec dlaczego mialaby byc za darmo.
    Za wiele aplikacji zwiekszajacych mozliwosci smartphone-a tez trzeba zaplacic i jakos nikt sie nie oburza.
    W koncu ktos musial pracowac nad updatem, a za prace trzeba zaplacic.

  14. druid
    druid 6 listopada 2013, 11:50

    @tomizary
    Troszkę horyzony myślowe sobie ograniczasz. A co do kamery za 3 tys... Wiem jaki obraz dają takie kamery z ciemnymi zoomowymi obiektywami i małymi matrycami. Pomyśl czy czasem nie dostarczyć parze ślubnej ciekawszego materiału video niż takiego gniotka.

  15. mgkiler
    mgkiler 6 listopada 2013, 12:06

    @ewg: Nie. Bo dual pixel polega na tym, że oba piksele są pod jedną soczewką. Jeden piksel widzi obraz tylko z prawej części obiektywu, a drugi z lewej. To tak samo jak Klin w Zenicie, czy teraz w niektórych bezlusterkowcach. Obraz z prawej części obiektywu się różni od tego z lewej - i na podstawie tej różnicy wiesz o ile przesunąć pierścień w obiektywie i w która stronę. Na zwykłej matrycy nie da się tego zrobić, bo każdy piksel widzi obraz uśredniony z obu stron obiektywu.

    @druid:

    Do ostrego FullHD HD potrzeba 2x2 sensory na każdy piksel, tak by każdy piksel miał składowe R, G i B. Dlatego w profesjonalnych kamerach rozdzielczość jest dokładnie 2x2 większa od FullHD. Każde 4 sensory dają 1 piksel. Przez co mamy prawdziwie ostry obraz na którym są widoczne 1 pikselowe detale.

  16. moritto
    moritto 6 listopada 2013, 12:38

    Matt,jakie to ukryte możliwości posiada 5D MK2 ?

  17. Bahrd
    Bahrd 6 listopada 2013, 13:06

    mgkiler | 2013-11-06 12:06:52
    "@ewg: Nie. Bo dual pixel polega na tym, że oba piksele są pod jedną soczewką. "
    Otóż to! Dzięki temu nie trzeba maskować mikrosoczewek jak w wersjach Hybrid AF.
    Czekam na podobne info w sprawie 6D!

  18. tomizary
    tomizary 6 listopada 2013, 13:15

    Canon HF G30 - bardzo fajna kamera , ktora z powodzeniem daje rade i starcza na filmowanie wesel itp.
    Kupilem okazyjnie za 3200 - polecam ta kamera jestem bardzo zadowolony i nie bylo reklamacji wsrod klientow :-)

  19. wulf
    wulf 6 listopada 2013, 13:22

    @druid para ma to za co płaci. Jak ktoś za pakiet ślubny fotograf + kamerzysta + albumy + zmontowany film chce dać nie więcej niż 2000 to raczej nie może się spodziewać profesjonalnego sprzętu foto a zwłaszcza video.

  20. this
    this 6 listopada 2013, 13:28

    Skoro nikon inkasuje za naprawę usterki w postaci brudzącej się matrycy (naprawa polega na kupnie d610 i sprzedaży d600) to czemu canon ma się powstrzymywać?

    @ewg słuszna uwaga.

  21. mav
    mav 6 listopada 2013, 13:33

    Radziu - ciekawe na ile jest to nowość, a na ile odblokowanie czegoś. W 50D nie ma fabrycznego trybu wideo, ale był on przewidziany i hack ML umożliwia używanie go :) i coś takiego nie jest już za bardzo fair, jeśli ma kosztować (a ponoć cena upgrade'u 500 dolców).

  22. 6 listopada 2013, 18:13

    @ tomizary

    Telewizja, reklama, wideoklipy itd. jest mnóstwo zastosowań.

  23. kivirovi
    kivirovi 6 listopada 2013, 18:38

    ale jaja, niedlugo zaloza czytnik kart kredytowych i co 1000zdjec bedzie komunikat: przeciagnij karte....

  24. focjusz
    focjusz 6 listopada 2013, 20:03

    Kamerka kosztuje ~20 tyś. Ponieważ się na tym nie znam to z głupia frant zapytam :
    Czy daje lepszy obraz niż GH2/3 ? Bo za te 14 tyś różnicy to można dokupić sporo akcesoriów do Panasa ( lub lustrzanek )
    Pewnie wygoda jest większa z kamerą - ale czy na tyle aby zapłacić 3 razy więcej ?

  25. mav
    mav 6 listopada 2013, 21:13

    focjusz - dużo większe użyteczne ISO, większa matryca, chyba dali któryś z LOGów. Z tego co pamiętam filtry ND. Dwa sloty SD, no i przede wszystkim jest kamerą :)

  26. carlo
    carlo 6 listopada 2013, 22:57

    Pytanie ZA ILE to? focjusz, tak daje lepszą jakość i nie tylko. Mam oba. Ale GH2 jest i tak super.

  27. focjusz
    focjusz 6 listopada 2013, 23:28

    @mav - to że ma większą matrycę to chyba nie jest specjalny argument. FullHD to jakieś 2 Mpix ( to nie foto ) wiec to bardziej chyba zależy od interpolacji i kodeka niż od tego o ile "za dużo" mamy pixeli.
    Choć pewnikiem ISO od tego zależy.
    Wychodzi na to że cena za filtry ND i dwa sloty SD jest dosyć - konkretna :)

  28. mav
    mav 6 listopada 2013, 23:59

    Nie chodzi o megapiksele tylko o fizyczny rozmiar. Co prawda od m4/3 do super35 nie jest to może jakaś wielka przepaść, ale jednak jest :)
    Zapomniałem oczywiście o wielu innych czynnikach: XLR, masa wyjść itp, no i bycie kamerą - nagrywanie bez ograniczeń, przegrzewania (choć nie wiem, czy akurat na to cierpi GH2, na pewno cierpią na to nexy).
    Nie wiem czy zarabiasz pracując w filmie, ale ja tak i na długą metę nie wyobrażam sobie pracy na aparacie (aparatach), a mam taki wątek za sobą. Oczywiście o istnieniu ludzi, którzy tak mogą latami zdaję sobie sprawę, ale sorry, to nie dla mnie :)

  29. focjusz
    focjusz 7 listopada 2013, 11:08

    @mav - w zasadzie poza dyskusją jest że ludzie na poważnie zajmujący się filmowaniem inwestują w to więcej niż 5 tyś PLN ( cena GH2 z obiektywem )
    Chodzi mi o to czy parametry filmowe tej akurat kamery są o tyle lepsze obecnie od przeciętnej lustrzanki ( 70D D1700 ;) albo GH2/GX7 aby uzasadnić 3 razy wyższy koszt na początek.
    Nie wchodząc w analogie samochodowe ;) to jest trochę tek jak z D600/6D które mają obrazek pod pewnymi względami lepszy od puszek pro - ale oczywiście nie sąwyborem dla profi - bo ergonomia, uszczelnienia, ilośc klatek na sec itd/

  30. carlo
    carlo 7 listopada 2013, 11:44

    Focjusz: tak jest to w pełni uzasadnione. Jest to matryca zaprojektowana dla linii cinema (nie pochodzi z aparatów) charakteryzuje się bardzo szerokim zakresem tonalnym, doskonałą ostrością, brakiem aliasingu i kosmiczą czułością. Teoretycznie taki 5d iii też bardzo mało szumi ale na wysokich czułościach w światłach nie zostanie nawet połowa z tego co w c100, o ostrości nie wspominając. Biorąc pod uwagę, że c100 to mniejsza wersja c300 uważam tą kamerę za tanią.

  31. Bahrd
    Bahrd 7 listopada 2013, 12:35

    carlo | 2013-11-07 11:44:46
    "Jest to matryca zaprojektowana dla linii cinema (nie pochodzi z aparatów) charakteryzuje się bardzo szerokim zakresem tonalnym, doskonałą ostrością, brakiem aliasingu i kosmiczną czułością."
    Czyli do pełni szczęścia brakuje jedynie "global shootera"?

  32. carlo
    carlo 7 listopada 2013, 13:06

    Można tak powiedzieć. Niemniej jednak roling shutter nie jest zmorą tej kamery, powiedziałbym że jest marginalnym problemem. Trudno zaobserwować jakiekolwiek kładzenie się pionów. Co do flashy, niektóre są pocięte, większość ok.

  33. carlo
    carlo 7 listopada 2013, 13:16

    500 dolarów zapłacą użytkownicy C100 za to, że zdecydowali się kupić tą kamerę wcześniej, bo nowi, po lutym 2014 pewnie dostaną to w standardzie. Brawo canon.

  34. Bahrd
    Bahrd 7 listopada 2013, 15:31

    Pytanie, czy i ile zapłacą użytkownicy C300?
    Bo zdaje się, że to ta sama matryca...

  35. lukasz8402
    lukasz8402 8 listopada 2013, 21:29

    "Ale za to chyba to pierwszy raz, kiedy jakaś firma foto żąda zapłaty za aktualizację firmware. Tego jeszcze nie grali. "
    Panasonic też miał wcześniej płatne aktualizacje, kamery:
    AC130, AC160, AF101...

  36. DeJotPe
    DeJotPe 10 listopada 2013, 14:34

    @mgkiller: masz prawdziwie ostry obraz z 2x2 pikseli, a na końcu zapisujesz/transmitujesz go w YUY2 4:2:0, czyli jasność 1:1 a kolor z 2x mniejszą rozdzielczością. Biorąc pod uwagę, że dla oka jasność to głownie zielony, to zyskujesz tym tylko połowę tego co myślisz...

  37. islate
    islate 26 listopada 2013, 16:28

    Super, fajnie z tym DuapPixel Cmos ale mam jedno pytanie (bo nie znam się na tym aż tak bardzo). Czy ta technologia ma tylko jedne zastosowanie tzn. tylko będzie służyła do płynnego ustawiania ostrości? Może będą jeszcze jakieś inne profity z tej opcji nie wiem, lepsza czułość matrycy w sensie mniej szumów itp. Ktoś coś może wię więcej?

    Pozdrawiam serdecznie.

    p.s. Szczeże, dla mnie Dual Pixel Cmos w swym podstawowym zastosowaniu jest w ogóle dla mnie nie przydatną funkcją, ostrzę manualnie.

  38. islate
    islate 27 listopada 2013, 10:30

    Super, fajnie z tym Dual Pixel Cmos ale mam jedno pytanie (bo nie znam się na tym aż tak bardzo). Czy ta technologia ma tylko jedne zastosowanie tzn. tylko będzie służyła do płynnego ustawiania ostrości? Może będą jeszcze jakieś inne profity z tej opcji nie wiem, lepsza czułość matrycy w sensie mniej szumów itp. Ktoś coś może wie więcej?

    Pozdrawiam serdecznie.

    p.s. Szczeże, Dual Pixel Cmos w swym podstawowym zastosowaniu jest dla mnie nie przydatną funkcją, ostrzę manualnie.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.