Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
14 lutego
2014 05:47

Zwiedzamy kolejne stoiska na targach CP+ 2014 w Jokohamie. Tym razem przygotowaliśmy dla Was fotorelację ze stoiska firmy Ricoh. Zaprezentowała ona aparaty kompaktowe sygnowane swoim logo, a także lustrzanki, bezlusterkowce i obiektywy marki Pentax.

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Widok ogólny na stoisko

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Pentax K-50 w 120 wersjach kolorystycznych

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Pentax Q7 w 120 wersjach kolorystycznych

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Harmonogram premier średnioformatowych obiektywów Pentax

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Harmonogram premier obiektywów z mocowaniem Pentax Q

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Nowa wersja Pentaksa 645D

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Nowa wersja Pentaksa 645D

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Nowa wersja Pentaksa 645D

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Nowa wersja Pentaksa 645D

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Zapowiadany średnioformatowy obiektyw Pentax

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Tutaj można było testować obiektywy

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Kompakty Ricoh

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Aparat do zdjęć panoramicznych Ricoh Theta cieszył się dużym zainteresowaniem

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Pentaksa K-3 można było sprawdzić fotografując butelki z whisky

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Na podeście dostępne były lornetki i lunety Pentax…

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
…a także długie obiektywy

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Ricoh chwalił się technologiami zastosowanymi w swoich produktach

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Można było też zobaczyć zapowiadany duplikator do filmów fotograficznych

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Z aparatami serii WG możemy nie tylko nurkować, ale też wykorzystać je jako kamery sportowe

Ricoh i Pentax na CP+ 2014 - fotorelacja
Malutki Pentax Q7


Komentarze czytelników (51)
  1. sektoid
    sektoid 14 lutego 2014, 06:39

    Niemały ten duplikator. Ciekaw jestem ceny.

  2. stan.k
    stan.k 14 lutego 2014, 07:32

    Legendarnego FF od Pentaxa jak nie ma tak nie ma. Na otarcie les pozostal 645D.
    Z pozdrowieniami wszystkim fanom Pentax :)

  3. stan.k
    stan.k 14 lutego 2014, 07:33

    Sory
    ,,Legendarnego" oczywiscie w codzyslowiu.

  4. riddlerpl
    riddlerpl 14 lutego 2014, 08:39

    Z tego co pisali ma być po nowym 645D (który byl dla firmy priorytetem). Czyli teraz jakby jego kolej, aczkolwiek nie za szybko by sprzeżaży K-3 nie osłabiać. Może w wakacje lub jesienią?

  5. jaad75
    jaad75 14 lutego 2014, 09:16

    Póki co, wszystko idzie zgodnie z planem jak widać...:)

  6. wzrokowiec
    wzrokowiec 14 lutego 2014, 09:49

    Oj, przydałby mi się taki duplikator. I to bardzo!

  7. wzrokowiec
    wzrokowiec 14 lutego 2014, 09:50

    Ciekaw jestem, czy ktoś jeszcze sprzedaje coś podobnego?
    Wszystko jedno czyje, była dało się fotografować klisze.

  8. bogdanek
    bogdanek 14 lutego 2014, 09:58

    Jakby nie patrząc , jestem trochę zawiedziony brakiem wzmianki o FF Pentaxa .

  9. jaad75
    jaad75 14 lutego 2014, 10:30

    bogdanek - jeśli nie zauważyłeś oczywistej wzmianki, to trudno... :P Gdybyś zwracał uwagę na to, co mówią, wiedziałbyś, że kolejne pozycje harmonogramu są odhaczane punkt po punkcie.

  10. bogdanek
    bogdanek 14 lutego 2014, 11:39

    jaad75 , skąd ja wiedziałem , że mi to wytkniesz :-)

  11. bogdanek
    bogdanek 14 lutego 2014, 11:40

    Wiesz , bo fajnie się z Tobą gada :-)

  12. komisarz_ryba
    komisarz_ryba 14 lutego 2014, 12:24

    No dobra, teraz moze o tych panach w maskach na twarzy? To jakis japonski folklor, strach przez zarazkami w tlumie czy o co chodzi? Duzo takich gosci chodzi po ulicach?

  13. bogdanek
    bogdanek 14 lutego 2014, 12:29

    Bo część ze sprzętu robione jest z tego co zostało po elektrowni atomowej.

  14. stan.k
    stan.k 14 lutego 2014, 12:45

    Raczej nie bedzie FF z Pentaxa. Bo niby dlaczego ma byc ? W koncu swoj flagowy model 645D pentax produkuje tez z cropem (44x33 mm to jest tez crop dla 60x45mm i obiektywow na w/w format ). Pentax uwielbia cropy i przy tym zostanie.

  15. x4rd
    x4rd 14 lutego 2014, 13:25

    @Stan.k

    Pokaż mi średni format, który nie jest cropem ;)

    @bogdanek

    Na nowej roadmapie bagnetu K został dodany obiektyw o (prawdopodobnej) ogniskowej 70-200 f/2.8. Czy to Ci coś mówi?

  16. stan.k
    stan.k 14 lutego 2014, 13:34

    x4rd
    ,,prawdopodobnej " caly czas ten tryb przypuszczajacy w pentaxe. Pentax jest za cienki na FF. Zawsdze bedzie produkowal szkla i puchy dla amatorow i pseudoprofesjonalistow w tym swoim Wietnamie. Podobno ma zaczac produkcje w Laosie. Zakupil juz budynki. Jeden dzial ma sie zajac produkcja szkiel a na drugim maja trzepac worki po ryzu i cemencie.

  17. jaad75
    jaad75 14 lutego 2014, 13:53

    @stan.k pełna klatka 645, to 53.9 x 40.4 mm. Wiele aparatów i ścianek 645, to cropy 1.15x, bądź 1.25x i mało komu to przeszkadza. Sensory CMOS póki co dostępne są tylko w rozmiarze 44 x 33 mm, a akurat do tego aparatu, CMOS, to lepszy wybór niż CCD.
    Natomiast pełnoklatkowy aparat K jest już pewny (choć wątpliwe, czy potrzebny) i właśnie na roadmapie pokazało się oficjalnie nowe szkło do niego.

  18. jaad75
    jaad75 14 lutego 2014, 13:54

    stan.k, wiem, że trollujesz, ale nie ma tu nic "najprawdopodobniej". To jest pewne.

  19. Armando
    Armando 14 lutego 2014, 14:12

  20. bogdanek
    bogdanek 14 lutego 2014, 14:44

    @x4rd, proszę , przeczytaj ze zrozumieniem mój pierwszy post .
    Jest oczywiste , że będzie pełna klatka z logo Pentax , czy tam Ricoh , ale ja myślałem raczej , że pokażą jakiś model przedprodukcyjny , a to , że byłem naiwny , no cóż , nie przeczę.:-)

  21. jaad75
    jaad75 14 lutego 2014, 15:04

    @bogdanek - przecież to byłoby bez sensu ze wzgledu na czas do premiery, a mogłoby podciąć sprzedaż stosunkowo niedawno wypuszczonego K-3.

  22. bogdanek
    bogdanek 14 lutego 2014, 15:18

    jaad75, ale przecież ja się przyznałem co do swojej naiwności , bo nie mam z tym problemów i tłumaczenie mi jakim jestem debilem chyba jest bez sensu , co? :-)

  23. Kriss_12
    Kriss_12 14 lutego 2014, 16:07

    @stan.k napisał: " Pentax jest za cienki na FF"

    link

  24. Chomsky
    Chomsky 14 lutego 2014, 16:30

    stan.k- jaki mądry, a lekcje odrobił?

  25. x4rd
    x4rd 14 lutego 2014, 17:46

    @Stan.k - skoro jest za cienki, to dlaczego wypuszcza MF? ;) @Kriss_12 ładnie spuentował

    Ergo, nie odpowiedziałeś mi na moje pytanie.

  26. stan.k
    stan.k 14 lutego 2014, 18:53

    Kris_12
    Nie rozumiem linka . Czym ty chciales mnie zachwycic, pentaxem 645D chyba zartujesz ? : )

  27. stan.k
    stan.k 14 lutego 2014, 18:59

    x4rd
    tak pieknie mnie splentowal zdjeciami z iso 100 z 645D i 4d mk2. Zarty jakies.

  28. stan.k
    stan.k 14 lutego 2014, 19:49

    Powaznie to 645D to zacny aparat. jednak tak naprawde nie ma sie czym chwalic. Matryca 40mp na 33x 44mm przy czym Nikon d800 ma 36mp na FF. Mysle ze nie ma sie czym chwalic. Dlaczego Pentax nie bedzie mial FF? Bo wbil by w plecy noz swojemu flagowemu produktowi 645D. Bedzie crop z petaxa, bedzie sredni format. Konkurencja (Nikon, Canon ) bedzie miala jako alternatywe FF z 40- 50 mp.

  29. jaad75
    jaad75 14 lutego 2014, 21:32

    645D ma 5 lat, a wciąż dawał bardziej szczegółowy obrazek od D800, nie mówiąc o innych FF, 645D II będzie miał 50MPix CMOS-a, więc będzie jeszcze bardziej uniwersalny i lepszy w wyższych czułościach, także nie sądzę, żeby któreś FF w najbliższym czasie było mu w stanie zagrozić w tych kategoriach - to wciąż wyraźnie większa matryca. I jeszcze raz powtórzę - nie ma CMOS-ów większych od 44 x 33mm, póki co, wszystkie średnioformatowce z tym typem matrycy będą miały crop 1.25x, ale nie zanosi się, żeby którykolwiek z nich kosztował porównywalnie do topowych FF, a średnioformatowy Pentax to właśnie ten pułap cenowy.
    FF Pentaksa będzie w kompletnie innym przedziale cenowym, więc trudno tu mówić o jakimś zagrożeniu dla 645D z jego strony - to ma być mały aparat klasy max 5DIII.

  30. stan.k
    stan.k 14 lutego 2014, 22:55

    Obiecanki cacanki, widze ze sa to pobozne zyczenia. Aparaty FF Nikona a i wkrotce Canona wkraczaja w rozdzielczosci zarezerwowane dla sredniego formatu, masz nikona z 36mp, wlrotce pojawi sie Canon podejrzewam z jeszcze wieksza rozdzielczoscia podobno 46MP. Spojrz na specyfikacje Pentaxa ISO do 1000 i dodatkowo 1600 programowo. Szybkosc zdjec 1,2 kl/s. Reasumujac nie ma co porownywac, w tej chwili pierwsza lepsza lustrzanka FF wykonasz prace do ktorej przeznaczony byl ten 645, czego w druga strone juz nie uswiadczysz. Klasy max C5dmk3, odpowiem pomzrzyc dobra rzecz ale go nie bedzie, wiec nie ma o czym mowic. Owszem pentax bedzie rozwijal sredni format ale o FF zapomnijcie.

  31. stan.k
    stan.k 14 lutego 2014, 23:05

    Ponadto, kto normalny bylby zainteresowany zakupem szkiel i korpusu Made in Vietnam, Laos lub Bangladesz. Nikt o zdrowych zmyslach bo to jest gorsze badziewie niz ten caly smietnik z Chin. Ktos powie ze czepiam sie Chin. Prawda jest taka ze Chiny produkuja ok 5 % produktow wysokiej klasy a reszta to sa nieudolne podruby albo smietnik ktorym nasz zalewaja, niszczac przy tym srodowisko naturalne i przemysl w Europie.

  32. jaad75
    jaad75 14 lutego 2014, 23:55

    stan.k - nie, nie są to pobożne życzenia, tylko prawie oficjalne informacje. To, że FF wkroczyły w rozdzielczości, które do niedawna były domeną MF, to wie każdy - tyle, że wciąż nie udało się dotrzeć do tego poziomu jakościowego, co starsze, niżej rozdzielcze MF, jak m.in. 645D. Porównań było sporo, nawet ostatnio z A7r, każdy może sobie sprawdzić.
    Co do czułości - pierwszy 645D, to jest CCD (choć wciąż bardzo dobrze jak na MF pracujące w wysokich czułościach), ono z założenia gorzej pracuje na najwyższych czułościach od CMOS-ów. BTW, ostatni gain wzmacniacza w D800, to też coś tam koło ISO1000 reszta jest robiona programowo, jak zresztą w przypadku praktycznie wszystkich matryc - stopnie analogowego wzmocnienia mają się nijak do zakresu ISO podawanego przez producentów.
    FPS - zobaczymy ile FPS będzie miał 645DII, ale z całą pewnością nie są to (i nie będą) wartości "reporterskie", bo nie do tego celu przeznaczone są aparaty MF, natomiast na pewno będzie to wystarczająco szybki sprzęt by zadowolić np. high endowych fotografów ślubnych, o pejzarzystach i fotografach np. modowych nie wspominając (choć tu Pentax powinien rozbudować linię obiektywów z migawką centralną).
    Co do FF - już w zeszłym roku krążyły prototypy, które opisywano jako pentaksową wersję Canona 5DIII, także FF Pentaksa będzie zapewne czymś w tych okolicach.
    I jeszcze raz powtórzę, to że będzie FF i to na bagnet K (bo tu były różne koncepcje), to pewne - ostatecznym potwierdzeniem jest umieszczenie na roadmapie pełnoklatkowego 70-200/2.8, natomiast to, czy firmie potrzebny jest taki aparat, to dla mnie mocno dyskusyjne, tyle, że teraz to już nie ma znaczenia, skoro zdecydowali sie iść w tym kierunku.
    Co do miejsca produkcji - korpusy są robione na Filipinach, szkła montowane w Wietnamie (z japońskich komponentów), taki D800 jest robiony w Tajlandii, część szkieł w Chinach, pewnie zresztą na tej samej zasadzie....

  33. stan.k
    stan.k 15 lutego 2014, 01:14

    Z tego co wiem D800 jest robiony w japoni, wiekszosc szkiel faktycznie w Chinach. Dlatego Nikona omijam szerokim lukiem.

  34. jaad75
    jaad75 15 lutego 2014, 01:30

    Masz rację, D6x0 i reszta są robione w Tajlandii, D800/D4 w Japonii.

  35. rafalwspin
    rafalwspin 15 lutego 2014, 11:10

    Czy ktoś może mnie oświecić w jednej sprawie. APSC przegrywa mityczną plastyką z FF bo ma mniejszy sensor i nie ma znaczenia, że więcej pikseli, a nawet wręcz przeciwnie, bo większe szumu. Ci sami fani fufu uznają, że MFW nie ma sensu, ponieważ FF może mieć więcej pikseli i będzie lepsze. Czy teraz miłośnicy FF rozumieją czemu nazywa się ich fanatykami?

  36. rafalwspin
    rafalwspin 15 lutego 2014, 11:13

    Zamiast MFW miało być oczywiście MF. Podpowiedzi w tablecie :-(

  37. stan.k
    stan.k 15 lutego 2014, 15:03

    rafalwspin
    Jakie ty masz szkla do tego twojego 645 co najwyzej o przeslonie 2,8 nie wiecej w przeciwienstwie do szkiel FF. Fanatykiem to ty jestes ale apsc. FF zawsze bys standartem tak samo dzisiaj jak i 50 czy 30 lat temu. To APSC jest sztucznym wytworem producentow i specow od marketingu w dobie cyfry.

  38. 15 lutego 2014, 18:16


    @jaad75
    "Wiele aparatów i ścianek 645, to cropy 1.15x, bądź 1.25x i mało komu to przeszkadza."
    -Nie "mało komu"
    Kąty widzenia na tych samych obiektywach są inne i przy szerokich ma to duże znaczenie.
    Mi to robi różnicę na Jasnym krótkim tele.
    -standard 55mm :-)

  39. 15 lutego 2014, 18:18

    "...645D z jego strony - to ma być mały aparat klasy max 5DIII."
    -nie przesadzaj

  40. jaad75
    jaad75 15 lutego 2014, 18:40

    @dcs, fakty są takie, że w przypadku cyfrowego MF dużo mniej osób przejmuje się tym, czy matryca jest "pełnoklatkowa", czy ma crop 1.15, czy 1.25, a w dyskusjach pełnoklatkowość lub nie korpusu/ścianki jest rzadko podnoszona. Standard 55mm, tyle, że to jest odpowiednik pełnoklatkowej 43mm, a nie 50-tki.
    A co do drugiego cytatu - urwałeś kawałek, napisałem: "FF Pentaksa będzie w kompletnie innym przedziale cenowym, więc trudno tu mówić o jakimś zagrożeniu dla 645D z jego strony - to ma być mały aparat klasy max 5DIII."
    Mały, bo w obudowie wielkości K-3, ale stopniu zaawansowania 5DIII.

  41. Kriss_12
    Kriss_12 15 lutego 2014, 19:00

    Jeżeli ktoś używa aparatu FF ponieważ chce uprawiać fotoreportaż klasyczną, niewielką a zarazem jasną 35 mm zamiast 20 mm (czy raczej hipotetyczną 22 mm) z wielką średnicą filtra i zbierającą flary przednią soczewką, to jest "fanatykiem fufu" itp. Gdy ten sam fotograf zapnie swoje 100 mm macro do APSC, bo chce mieć lekki ekwiwalent długiego makroobiektywu, to w tym momencie jest raczej równym gościem. Ktoś kto używa średniego formatu, bo robi w reklamie lub modzie, albo po prostu ceni zalety wynikające z dużego piksela, to jest już kompletnym oszołomem i świrem, ponieważ mógłby po prostu używać D800 z tą samą ilością pikseli. Nie wiem czy gdzieś na świecie toczą się równie dziwne dyskusje :-)))

  42. stan.k
    stan.k 15 lutego 2014, 19:06

    Crop w korpusach pelnoklatkowych jest rzadko podnoszony z powodu ilosci ich wystepowania. Nie oszukujmy sie ale one sa one uzywane przez bardzo waska grupe fotografow w bardzo waskiiej dziedzinie fotografi. Standard w starym 645 mial 75mm. Nie siedze w kopusach i sciankach pelnolkatkowych nawet nie wiem czy sa takie ktorych sensor ma faktyczne wymiary pelnej klatki.

  43. stan.k
    stan.k 15 lutego 2014, 19:12

    Kris_12
    Popieram twoje stwierdzenia w 100%. Kazdy uzywa tego co mu odpowiada. Nie znosze natomiast nazywania kogos fanatykiem i bede zwalczal takie stwierdzenia. Co do FF pentaxa to slychac o nim juz od przynajmiej poltora roku i bawi mnie to takie poruszenie wsrod uzytkownikow tej marki. Jezeli jednak jakims cudem pokaze sie to nie odegra wiekszej roli w rynku jak takie np FF Sony.

  44. 15 lutego 2014, 20:47

    " fakty są takie, że w przypadku cyfrowego MF dużo mniej osób przejmuje się tym, czy matryca jest "pełnoklatkowa", czy ma crop 1.15, czy 1.25"

    -H4/5/D-60 /40.2 mm × 53.7mm/ -standard 67mm
    -matryca 33 mm × 44mm -przekątna 55mm -crop 1,2 w stosunku do większego MF

    Mi te kąty nie pasują. Pejzażystom też na ogół mnożnik 1.2 /Phase One podaje 1.3 link Leaf 1:1.3 ../
    / w stosunku do pełnego MF
    i czy pasują ci w tym wypadku ogniskowe link
    czy tu link

    albo u Pentaxa link

    -co najmniej tracisz bardzo szerokie kąty

  45. jaad75
    jaad75 15 lutego 2014, 21:39

    dcs, zapomniałeś, że w przypadku Pentaksa masz jeszcze 25/4, lista na brytyjskiej stronie jest niepełna:
    link
    Owszem, jest to węziej niż nowa 24-ka Hasselblada (z pełnoklatkowym korpusem), ale już niewiele węziej, niż 28 P1 i szerzej niż 35-tka Mamiyi (oczywiście również ze ściankami bez cropa). W przypadku sprzętów z cropem 1.25 (przypomnę, wszystkie CMOS), minimalnie szerzej daje tylko Hasselblad i to od niedawna. Pentax też ma nowego zooma UWA, na roadmapie, zobaczymy, jak szeroki będzie.

  46. jaad75
    jaad75 15 lutego 2014, 21:45

    A, zapomniałem jeszcze o 24mm do Leiki S, ale tam sensor jest jeszcze minimalnie mniejszy.

  47. MaciekNorth
    MaciekNorth 15 lutego 2014, 23:48

    @stan.k
    " Co do FF pentaxa to slychac o nim juz od przynajmiej poltora roku i bawi mnie to takie poruszenie wsrod uzytkownikow tej marki."

    A mnie bawią fanboje wzdychający do o(sz)czekiwanych jeszcze dłużej następców 7D i D300...

  48. stan.k
    stan.k 16 lutego 2014, 08:39

    MaciekNorth | 2014-02-15 23:48:29

    @stan.k
    " Co do FF pentaxa to slychac o nim juz od przynajmiej poltora roku i bawi mnie to takie poruszenie wsrod uzytkownikow tej marki."

    A mnie bawią fanboje wzdychający do o(sz)czekiwanych jeszcze dłużej następców 7D i D300...

    Chyba o sobie piszesz !!!
    Widze u ciebie wiele samokrytyki to dobrze.

  49. lordshaitis80
    lordshaitis80 16 lutego 2014, 16:46

    A mnie bawi w ogole cala ta przepychanka o to co jest lepsze, ja cenie pentaksa za to ze jak mnie najdzie ochota otwieram szuflade rozganiam pajaki i podpinam moj story sloik z napisem asashi opt a dalej to juz chyba wiadomo 😄 swoja droga zaden z was nie byl by w stanie rozpoznac co kto na czym zrobił oglądając jakąkolwiek odbitke.

  50. SKkamil
    SKkamil 17 lutego 2014, 11:36

    No włąsnie
    zabawne dywagacje
    co do FF to skoro w planach jest obiektyw pod ff to chyba jasne ze będzie ;
    i po co niby Pentax robi nową srednioforamtowkę ? a no po to by ten nowy FF nie był bezpośrednia konkurencja dala MF ;
    proste?
    odnośnie wypowiedzi ze ff lepsze od mf bo można tam mieć jaśniejsze obiektywy ..to powiem ze bardzo często jest tak ze swiatła jest za dużo i przy takim MF ze swiatłem 2,8 uzyskasz efekt powiedzmy taki jak z FF 1,4 ...oczywiście kazdy sobie może przeliczyć ..to tylko przykład

    cos z życia wzięte
    fotografia studyjna w małym studiu wymaga ciemniejszych obiektywów ponieważ lampy są bliżej obiektu wiec lepiej mieć ciemniejsze MF by uzyskac taki efekt jak na jasniejszym FF ;;
    a czasem najlepsze jest F 16

  51. 28 marca 2014, 12:53

    stan.k - sprawdź sobie na mapie świata w sieci - ile zakładów Canona jest w chinach - a później wybrzydzaj. ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.