Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia

3 września
2014 19:38

Firma Sony zaprezentowała na swoim stoisku na targach IFA 2014 najnowszego bezkorpusowca ILCE-QX1. Dzięki temu udało nam się wykonać kilka przykładowych zdjęć tym urządzeniem, do którego podpięty był obiektyw Sony E PZ 16-50 mm f/3.5-5.6 OSS. Zapraszamy do oglądania.

Przykładowe zdjęcia

Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/10 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 3.67 MB
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/20 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 3.74 MB
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/25 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 3.66 MB
Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/80 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 4 MB
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/160 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 4.36 MB
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 4.9 MB
Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.34 MB
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/1250 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.66 MB
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/1600 sek., ISO 16000
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 5.88 MB
Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/80 sek., ISO 2500
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 4.77 MB
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 16 mm, f/3.5, exp. 1/60 sek., ISO 1250
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 4.27 MB
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 16 mm, f/3.5, exp. 1/60 sek., ISO 250
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 3.9 MB
Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Sony ILCE-QX1 - pierwsze zdjęcia
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 16 mm, f/3.5, exp. 1/60 sek., ISO 250
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 3.39 MB
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 16 mm, f/3.5, exp. 1/60 sek., ISO 640
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 4.72 MB
Aparat: Sony ILCE-QX1
Parametry: 16 mm, f/3.5, exp. 1/60 sek., ISO 640
Plik: JPEG, 5456 x 3632 pix, 4.72 MB


Komentarze czytelników (26)
  1. Marek_N
    Marek_N 3 września 2014, 19:41

    Pierwsze zdjęcie to jak rozumiem dla potwierdzenia teorii, że na szerokim kącie stabilizacja jest zbędna. Życie weryfikuje "oryginalne" teorie w najmniej spodziewanym momencie :)

  2. Arek
    Arek 3 września 2014, 19:49

    Tiaaa... ISO 100 w ciemnym pomieszczeniu i dało się wyciągnąć 1/10 sek i to po przymknięciu szkła. Faktycznie stabilizacja jest niezbędna!

  3. Marek_N
    Marek_N 3 września 2014, 20:33

    Jak widzisz nawet w tak banalnej sytuacji stabilizacja była już przydatna. Chyba że prezentował byś ISO 100 na przykładzie artystycznie poruszonego zdjęcia. Z pewnością czytelnicy byli by zachwyceni :)

    Arku drogi. Nie ma co robić za omnibusa, tylko trzeba przyjąć do wiadomości, że są sytuacje gdy stabilizacja przy szerokim kącie jest bardzo przydatna. To że taka forma fotografii jest Ci obca, nie znaczy że nie istnieje.

  4. grzegorz9992
    grzegorz9992 3 września 2014, 21:15

    @Marek_N
    o co biega?

  5. qbic
    qbic 3 września 2014, 21:31

    "Lamerzy atakują 2"

  6. szuu
    szuu 3 września 2014, 21:40

    jestem na optycznych czy na onecie? :-O w jaki sposób stabilizacja miałaby cokolwiek zmienić przy robieniu zdjęć poruszającym się osobom?

  7. Marek_N
    Marek_N 3 września 2014, 21:47

    O stabilizacje w szerokokątnych obiektywach. Arek jest jej mocno przeciwny, napisał na ten temat nawet artykuł, który znajdziesz tu na Optycznych. Z mojego doświadczenia (wieczorna fotografia architektury) wynika coś dokładnie przeciwnego.
    Mam lekki, stabilny statyw, lubię z niego korzystać ale nie zawsze jest czas na latanie ze statywem, a stabilizacja pozwala wtedy fotografować na czułości rzędu ISO 400-800, a nie 3200-6400. Z kolei ISO 100 zapewnia największą rozpiętość tonalną, więc gdy jest wymagana najwyższa jakość to nie ma przebacz - statywu nic nie zastąpi :)

  8. ncc23marek
    ncc23marek 3 września 2014, 21:49

    @szuu
    ach... gdyby każdy człowiek miał wbudowaną stabilizację było by łatwiej

  9. Marek_N
    Marek_N 3 września 2014, 21:52

    szuu
    Mądry z Ciebie gość ale fotograficzny ignorant. Co ma szerokokątny obiektyw do fotografowania ludzi? To szkło do krajobrazu bądź architektury. Poruszające się postacie dodają scenie dynamiki i są takim samym środkiem wyrazu jak głębia ostrości w fotografii portretowej.

  10. sloma_p
    sloma_p 3 września 2014, 22:07

    @Maren_n - fotograficznym ignorantem można nazwać osobę, która twierdzi, że szerokokątne szkła służą do fotografowania architektury czy krajobrazu. 3/4 zdjęć na WPP jest robione UWA a głównym tematem są ludzie. Ale może to fotograficzni ignoranci je robią...

  11. sloma_p
    sloma_p 3 września 2014, 22:09

    Miało być "TYLKO do fotografowania architektury czy krajobrazu".

  12. rolech
    rolech 3 września 2014, 22:47

    Marek_N - QX-y maja to do siebie, ze mozna je polozyc np. na gablocie i wyzwalac ze smartfona zdalnie, tak wiec, nawet gdyby czas byl przy pierwszym zdjeciu 1 sek, to i tak stabilizacja byla tu zbedna.

  13. Marek_N
    Marek_N 3 września 2014, 22:50

    sloma_p
    Ale to Ty napisałeś "TYLKO" :)

    "3/4 zdjęć na WPP gdzie głównym tematem są ludzie" - to chyba licząc od 35mm, a to z UWA nie ma nic wspólnego. Do tego WPP nie jest żadną wyrocznią bo to wyłącznie fotografia reportażowa.

    Zresztą nawet gdyby 25% wykorzystywało obiektywy UWA TYLKO do fotografii ludzi, to chcesz pozostałych 75% pozbawić możliwości stabilizacji w obiektywie?

  14. Morg
    Morg 3 września 2014, 23:55

    Idea bezkorpusowców do mnie nie trafia, ale jakość jpg niezła do ISO3200, choć widać wpływ wyostrzania/odszumiania...

  15. sloma_p
    sloma_p 3 września 2014, 23:56

    1. Nie napisałem, ze stabilizacja w UWA nie jest potrzebna, wg. mnie jest wręcz przeciwnie.
    2. Nazwałeś @szuu fotograficznym ignorantem, dodając "Co ma szerokokątny obiektyw do fotografowania ludzi?". Napisałem Ci co ma. Ma dużo.
    3. Nie ma czegoś takiego, jak "ten typ szkła do takich a takich zastosowań". Jak ktoś chce robić portrety na 14 mm i ma na to pomysł, to czemu nie? Podobnie architekturę na 600 mm.
    4. Proponuję przejść się na wystawę WPP - ilość zdjęć z UWA jest przytłaczająca, oprócz kategorii sportowych". Nie muszę dodawać, że na wystawie jest sporo więcej zdjęć, niż w necie?
    5. Bez spiny. Nie spodobało mi się, że nazwałeś kogoś ignorantem, w sumie bez powodu ;)

  16. Marek_N
    Marek_N 4 września 2014, 00:59

    Generalnie chodzi o to, że o ile ludzie dobrze posługują się głębią (nie)ostrości to często mają już problem z czasem otwarcia migawki. Tzn. uważają że jedynie dopuszczalne jest to, które zamrozi cały ruch w kadrze. Podczas gdy wprost przeciwnie, pozwalając poruszać się pewnym elementom (ludzie, pojazdy, woda itd) na tle innych nieruchomych nadajemy zdjęciu dynamikę. Dlatego jak słyszę autorytatywne stwierdzenia, że stabilizacja pozwalająca na ekspozycje dłuższe niż 1/30 s jest bez sensu bo ludzie i tak wyjdą poruszeni, to mam świadomość że mój rozmówca trochę się zapędza. A źródłem tego zapędzenia często bywa owo "ignoranctwo" :).

    Nie zabraniam nikomu eksperymentować z obiektywami. Ale prawda jest taka, że portret za pomocą rybiego oka czy rektlinear 14mm nie będzie niczym więcej niż eksperymentem / odskocznią / ciekawostką. Osobiście nawet przy architekturze jeśli nie muszę to nie schodzę poniżej 24mm (dla FF).

    Trochę nadużywasz stwierdzenia "zdjęcia ludzi" w przypadku fotografii reportażowej. Zdjęcia reportażowe (szczególnie takie konkursowe) przedstawiają przede wszystkim EMOCJE. Emocje, których źródłem są ludzie (czy np. zwierzęta). Dlatego postacie te mogą być zaszumione, zniekształcone czy nawet poruszone. Jeśli będą EMOCJE to zdjęcie się obroni. Natomiast nie obroni się zaszumione, poruszone, zniekształcone zdjęcie stricte portretowe.

  17. DonYoorando
    DonYoorando 4 września 2014, 01:28

    to chyba dopiero z 12mmFF czy 15 fisha..... emocje się wylewają jak .....
    ...w całym tym dyskutowaniu o os dla uwa chodziło o to czy:
    1. warto za to płacić
    2. lepiej mieć lepsze światło obiektywu
    3 i pewnie dłuższą jego żywotność i może lepszą jakość obrazka

    i ja mówię: nie dla budzetowych uwa ze stabilizacją, nie tędy droga

  18. arek-wroc
    arek-wroc 4 września 2014, 09:09

    aż prosi się o podłączenie adapteru na sony alpha obiektywy : )

  19. sloma_p
    sloma_p 4 września 2014, 09:21

    @Marek_n - proszę nie żartuj sobie...Zdjęcie człowieka bez emocji, to może być legitymacyjne, a nie portret, jakie to ma znaczenie, jakim szkłem jest zrobione? Ile portretów środowiskowych robi się szerokim kątem?

  20. sloma_p
    sloma_p 4 września 2014, 09:23

    @arek-wroc - wtedy będzie bezkorpusowiec-bezobiektywowiec-półprzepuszcalnowiec :D

  21. dialmo
    dialmo 4 września 2014, 11:22

    jeżeli sony nadal pokazuje takie wynalazki to znaczy, że ktoś to jednak kupuje. moim zdaniem to jest kolejna maszynka do robienia selfie, robisz telefonem jak "sztuka" nakazuje a fote dostajesz jak z "luszczanki" z duużym obiektywem, same plusy... ;)

  22. grzes100
    grzes100 4 września 2014, 11:55

    @rolech - Yyy? Idąc tym tokiem myślenia to stabilizacja jest całkowicie zbędna, ba, takoż i statywy bo po co je ze sobą targać jak można aparat położyć na gablocie/murku/trawie i wyzwalać zdalnie?

  23. arek-wroc
    arek-wroc 4 września 2014, 11:57

    ale sie czepiliscie tej stabilizacji uparciuchy, to moze iso sztywno 100 ustawić i nosić ze sobą agregad z halogenami lub fotografowac tylko w słońcu :/ durne myślenie...

  24. 5 września 2014, 13:19

    @noumen
    Bardzo fajny wynalazek do zamocowania pod dron.

    Chyba do drona na sznurku :)
    Z takim zasięgiem zdalnego sterowania ten wynalazek jest kompletnie bezużyteczny

  25. rolech
    rolech 5 września 2014, 21:56

    grzes100 - chodzilo mi o to ze jakiekolwiek dywagacje na temat stabilizacji w tym wypadku nie maja sensu bo zdjecie nie bylo robione z reki.

  26. Regan
    Regan 6 września 2014, 18:53

    Czułość bezużyteczna od ISO -100.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.