Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikkor AF-S 24 mm f/1.8G ED

Nikkor AF-S 24 mm f/1.8G ED
4 sierpnia
2015 08:20

Kolejnym zaprezentowanym dzisiaj przez firmę Nikon obiektywem jest stałoogniskowy model Nikkor AF-S 24 mm f/1.8G ED. Na jego budowę optyczną składa się 12 soczewek ułożonych w 9 grupach.

Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Poszerz swoją kreatywną wizję dzięki nowemu jasnemu obiektywowi stałoogniskowemu AF-S Nikkor 24mm f/1.8G ED.

Firma Nikon rozszerzyła rodzinę wszechstronnych stałoogniskowych obiektywów f/1,8 o zupełnie nowy model AF-S NIKKOR 24mm f/1.8G ED. Ten jasny obiektyw formatu FX jest lżejszy i bardziej kompaktowy od swojego profesjonalnego brata o wartości przysłony 1.4 i pozwala łatwo rejestrować dynamiczne, przestrzenne obrazy.

Nikkor AF-S 24 mm f/1.8G ED

„Obiektywy szerokokątne są niezastąpione, jeśli chodzi o uwydatnienie perspektywy, a ogniskowa 24 mm od zawsze cieszyła się popularnością wśród fotografów. Nowy obiektyw 24 mm doskonale wypełnia lukę między wprowadzonymi ostatnio obiektywami 20 mm i 28 mm. Dzięki niemu rodzina obiektywów f/1.8 firmy Nikon staje się pełniejsza. To doskonały obiektyw do rejestrowania dynamicznych, przestrzennych obrazów, w których oglądający mogą się zanurzyć. Obiektyw świetnie sprawdza się nawet w słabym świetle, a piękne rozmycie obszarów poza płaszczyzną ostrości pozwala rejestrować klimatyczne obrazy. Obiektyw sprawdzi się także z pewnością u filmowców pragnących nagrywać materiały o charakterze kinowym” – powiedział Zurab Kiknadze, kierownik ds. produktów w dziale obiektywów, akcesoriów i oprogramowania firmy Nikon Europe.

Dynamiczne, przestrzenne obrazy

Widowiskowe perspektywy architektury, efektowne krajobrazy, ekspresyjne pejzaże uliczne czy przestrzenne wnętrza wymagają szerokokątnego i jasnego obiektywu. Nowy obiektyw 24 mm f/1,8G firmy Nikon doskonale współpracuje z cyfrowymi lustrzankami jednoobiektywowymi wysokiej rozdzielczości. Duży otwór względny f/1,8 pozwala uzyskać małą głębię ostrości i piękne rozmycie tła, a także zapewnia jasny obraz w wizjerze. Minimalna odległość zdjęciowa wynosząca zaledwie 23 cm dodatkowo zwiększa wszechstronność i swobodę twórczą. Zwarta i lekka konstrukcja sprawia, że ten ultraszerokokątny obiektyw jest znakomitym towarzyszem podróży.

Doskonała jakość na obrzeżach kadru

Nowy obiektyw NIKKOR 24 mm cechuje nadzwyczajna ostrość i kontrast w całym kadrze. Układ optyczny tworzy 12 soczewek w 9 grupach. Dwie soczewki ze szkła ED, dwie soczewki asferyczne oraz powłoka nanokrystaliczna firmy Nikon zapewniają zdjęcia o doskonałej ostrości. Opanowana została dystorsja, a także inne potencjalne wady obrazu występujące zwykle na brzegach pola obrazu obiektywu szerokokątnego, takie jak winietowanie czy spadek ostrości.

Ultraszerokokątny obiektyw formatu FX. Klasyczny obiektyw formatu DX

Nowy NIKKOR 24 mm zainteresuje także użytkowników korpusów formatu DX. Mogą oni korzystać z zalet tego wysokiej jakości obiektywu FX, który po zamocowaniu do aparatu formatu DX oferuje kąt widzenia ogniskowej zbliżonej do klasycznych 35 mm. Tradycyjna ogniskowa 35 mm to ulubiona ogniskowa fotografów rejestrujących ujęcia ponadczasowe, urzekające klasyczną perspektywą. Zalety ogniskowej uzupełnia mocna, ale lekka konstrukcja nowego obiektywu formatu FX, która gwarantuje dobre wyważenie również z korpusami formatu DX.


Komentarze czytelników (8)
  1. Matt
    Matt 4 sierpnia 2015, 08:49

    Trochę brakuje mi tego typu obiektywu w systemie Canona, oczywiście zakładając że byłby sensownie wyceniony. Jest niby Sigma 24 1.4, ale z racji światłosiły to już nieco większy klamot, no i niestety ma trochę dużą komę.

  2. sloma_p
    sloma_p 4 sierpnia 2015, 09:30

    Toto będzie niewiele od rzeczowej Sigmy tańsze za to na pewno gorzej zbudowane. Zobaczymy jak z IQ ale na 1.8 Sigma raczej go odstawi...

  3. Arek
    Arek 4 sierpnia 2015, 10:34

    Bardzo mi się podoba koncepcja Nikona ze szkłami f/1.8. Nie każdy potrzebuje f/1.4. Teraz w systemie mamy 20, 24, 28, 35, 50 i 85 wszystko ze światłem f/1.8.
    Wszystko to bardzo udane konstrukcje, które trzymają rozsądne rozmiary i osiągi.

  4. sloma_p
    sloma_p 4 sierpnia 2015, 10:40

    Jasne, dlatego ich używam :) Problemem pozostaje cena w stosunku do Sigmy A. O ile 28, 50 (choć 50STM pokazuje, że można lepiej) i 85 są wycenione bardzo dobrze, 35 już nieco mniej, ale w sumie da się żyć (choć ja osobiście wybrałem Sigmę różnica w jakości i parametrach dla mnie była ostatecznie większa, niż różnica w cenie...a poważnie się zastanawiałem nad Nikonem), 20 w sumie nie ma konkurencji, to ten tu za $760 jest wg. mnie za blisko Sigmy ($850), zwłaszcza, że MTFy ten Nikona na papierze ma niezłe, ale nie wybitne. No i pozostaje Sigma 24-35, która 3 stałki z tej kolekcji zastąpi z powodzeniem, w mniejszej masie, gabarycie i cenie...

  5. bogumil
    bogumil 4 sierpnia 2015, 21:15

    "Obiektyw sprawdzi się także z pewnością u filmowców pragnących nagrywać materiały o charakterze kinowym”" - och ta marketingowa papka..., a na zdjęciu przecież wyraźnie widać, że ustawianie ostrości, na dystansie od 0,5 m do nieskończoności, ma jedynie jakieś 3-5mm do pokonania. Ciekawy jestem jak nakręcić dynamiczną "kinową scenę" z taką "precyzją" ustawiania ostrości z wykorzystaniem przysłony 1,8... Chyba sami geniusze w tym Nikonie siedzą.

  6. pomydor
    pomydor 5 sierpnia 2015, 13:46

    to ja z innej beczki... zupelnie... kiedy to w koncu bdzo szacowny Pan Nikon odpusci sobie ten tandetny dizajn obiektywow ze zlotymi napisami? nasladuje go takze niejaki Tamron... nobilituje ich to jakos szczegolnie? dobre to faktycznie sprzety a wygladaja kompletnie kiczowato... a smich niby budza czerwone paski i kolegi C.

  7. pomydor
    pomydor 5 sierpnia 2015, 13:46

    u kolegi C - mialo byc

  8. 9 sierpnia 2015, 23:34

    Heh, a co Ci złoty pasek przeszkadza, mam Samyanga 14mm ze złotym paskiem, Sigmę 24-70 ze złotym paskiem, Nikkora 85mm ze złotym paskiem - wychodzi więc na to, że większość firm lubi złoty pasek

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.