Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Problemy z migawką w niektórych modelach D750 - Nikon aktualizuje notę serwisową

Problemy z migawką w niektórych modelach D750 - Nikon aktualizuje notę serwisową
1 marca
2016 19:03

W lipcu ubiegłego roku firma Nikon informowała o problemie z migawką w niektórych egzemplarzach lustrzanki D750, który czasem mógł powodować zacienienie części zdjęcia. Teraz japoński producent pisze, że problem może dotyczyć większej ilości aparatów.

We wcześniejszej nocie serwisowej na temat tego problemu firma Nikon informowała, że sytuacja dotyczy wybranych egzemplarzy wyprodukowanych w październiku i listopadzie 2014 r. Jednak w najnowszej aktualizacji noty japońska firma podała, że problem może obejmować również aparaty D750 wyprodukowane między grudniem 2014 r., a czerwcem 2015 r.

W związku z tym wszystkie aparaty D750 wyprodukowane od października 2014 r. do czerwca 2015 r. kwalifikują się do przeglądu i wymiany migawki - informuje Nikon na swojej stronie.

Informacje na temat sposobu rozwiązania problemu można znaleźć tutaj. Tam też można sprawdzić numery seryjne aparatów, których może dotyczyć wspomniana wyżej sytuacja.


Komentarze czytelników (51)
  1. karp1225
    karp1225 1 marca 2016, 19:31

    Niby mój D750 się kwalifikuje ale na szczęście nie zauważyłem tego problemu.

  2. Dziurek
    Dziurek 1 marca 2016, 19:53

    Podoba mi się taktyka Nikona. Miałem D600 wymieniony na D610. Teraz 2 szt. D750 kwalifikują się do wymiany migawki na życzenie. Jako, że wady nie zauważyłem, poczekam.

  3. mav
    mav 1 marca 2016, 19:57

    Nikon. Jestę w serwisie.

  4. karp1225
    karp1225 1 marca 2016, 20:06

    Można zajechac migawkę i za free ją wymienic :)

  5. LarsikOwen
    LarsikOwen 1 marca 2016, 20:14

    Kupienie D500 zaraz po premierze to jak latanie helikopterem: i śmiesznie i strasznie zarazem ;) Ale czuję, że mnie taka przyjemność nie ominie, ciekawe na jakie to frustracje narazi mnie Nikon?

  6. jureczek
    jureczek 1 marca 2016, 20:25

    W moim Nikonie tego nie zauważyłem, ale zaczynam w tą firmę nie wierzyć. Zaczynają odstawiać coraz większą popelinę. Produkcje przenoszą do Chin i Tajlandii, co mnie powala a japońskich urządzeń jest coraz mniej.
    Jestem normalnie dobity NIKONEM! Więcej tego błędu nie popełnię i pójdę do konkurencji.

  7. Badol
    Badol 1 marca 2016, 20:49

    @mav - Jestę?!
    @jureczek - w tĘ firmĘ. Dodatkowo chyba sensowniej napisać np. przestaję w tę firmę wierzyć...
    Błagam. Zdaję sobie sprawę, że żyjemy w dobie internetu, ale szanujmy trochę nasz język.

    Wracając do tematu.
    Jak widać jakość języka spada, to możliwe, że obniżenie jakości sprzętu też jest "uzasadnione" ;)
    Nie się co oszukiwać. Kiedyś głównie stawiano na jakość, a teraz na ilość.

    Szkoda, że Nikon ZNOWU ma jakiś problem, ale jak widać po poprzednich postach, ilość potencjalnych użytkowników dotkniętych tym problemem nie musi być duża. Tym razem Nikon nie zamiata problemu pod dywan, więc w czym problem? O ile serwis będzie realizować zgłoszenia szybko i skutecznie, to chyba końca świata nie będzie? ;)







  8. fotopstryk
    fotopstryk 1 marca 2016, 20:59

    Skoro sie bawimy w prof. Miodka, to ja zwroce uwage na blad jezykowy w tytule. Prawidlowo powinien on brzmiec: ,,Problemy z migawką w niektórych egzemplarzach modelu D750". Model D750 jest jeden. Dalej w tekscie artykulu jest poprawnie.

  9. Szabla
    Szabla 1 marca 2016, 21:03

    @Badol: kompletnie nie załapałeś dowcipu :)

  10. Soniak10
    Soniak10 1 marca 2016, 21:19

    Mam nadzieję, że PENTAX K-1 nie będzie musiał zaczynać od not serwisowych? Wygląda dość obiecująco i byłoby szkoda...

  11. runzeiss
    runzeiss 1 marca 2016, 21:28

    I wszystko fajnie, tylko fatalna jakość warszawskiego serwisu nikona (celowo małą literą) nie zachęca do wysyłania tam sprzętu. Może wrócić w gorszym stanie niż przed naprawą. Nikon wykłada się przy każdym modelu.

  12. f8@24mm
    f8@24mm 1 marca 2016, 21:28

    tylko 8 miesiecy im zajelo sprawdzenie ktore egzemplarze spartolili...

    nic tylko pogratulowac!

  13. Wacław Ś.
    Wacław Ś. 1 marca 2016, 21:48

    @Badol
    "... jakość języka spada, WIĘC możliwe ..."
    "Nie MA się co oszukiwać"
    Szwankują u Ciebie i poczucie humoru, i dobre maniery, a z gramatyką też nie jest tak różowo...

  14. bogumil
    bogumil 1 marca 2016, 21:56

    "karp1225
    1 marca 2016, 19:31
    Niby mój D750 się kwalifikuje ale na szczęście nie zauważyłem tego problemu"

    "Badol
    Tym razem Nikon nie zamiata problemu pod dywan, więc w czym problem?"


    Rzeczywiście to do Nikona "niepodobne"... Pewnie migawka D750 lepiej zapowiadała swój żywot niż D5, więc jak tu jej nie przeserwisować... dla dobra użytkowników :)


    "jureczek
    zaczynam w tą firmę nie wierzyć"

  15. bogumil
    bogumil 1 marca 2016, 21:58

    Aaa... za celne hasło mav'a proponuję nagrodę roku:

    "Nikon. Jestę w serwisie."

  16. all57
    all57 1 marca 2016, 22:15

    karp1225 1 marca 2016, 20:06
    "Można zajechac migawkę i za free ją wymienic :)"

    Taaaa, tylko po co komu 150 tys. zaciemnionych zdjęć?
    Fakt, że wygląda to średnio. Co model to wpadka. Zobaczymy co pokaże D500, bo D5, nawet jeżeli będzie miał problemy, to i tak zostanie to przykryte kurtyną milczenia.

  17. c.o.d.
    c.o.d. 1 marca 2016, 22:17

    Ehhhhh Nikon, czy wy już w ogóle nie macie kontroli jakości? Mój pierwszy Nikon D80 działa do dziś a obecne modele ledwo dociągającą do roku..... Czas chyba coś z tym fantem zrobić!

  18. 5pirit
    5pirit 1 marca 2016, 22:56

    Ciągle coś o tych Nikonach, i tak chciałoby się rzec, że Nikon to taka Alfa Romeo! Ale mam ubaw :)

  19. Coman
    Coman 1 marca 2016, 23:32

    Jakoś mnie nie zdziwiła ta usterka. W nikonach to chyba już norma, dobrze że chociaż tym razem przyznają się do błędu.

  20. max5
    max5 1 marca 2016, 23:46

    Matko kochana co się dzieje z tymi aparatami Nikona, wraz z zakończeniem produkcji d90, d300, d700 jakość przestała istnieć.

  21. karp1225
    karp1225 2 marca 2016, 00:00

    Oprócz potencjalnego zaciemnienia,innym problemem w D750 jest wyskakujący błąd Err na krótkich czasach np.1/4000s...nieraz to u mnie wyskakuje i z tego co się orientuje to dośc powszechny problem.

  22. iberica
    iberica 2 marca 2016, 00:24

    To wszystko już zakrawa na kompromitację znaku towarowego. Firma pracuje na to dość intensywnie od jakiegoś czasu.

  23. zelik76
    zelik76 2 marca 2016, 06:45

    Nie wiem jak to Nikon robi ale im wyższy model tym większe szanse na wpadkę. Ktoś słyszał o problemach w D5100 - D5500 czy D3200 - D3300? Wszystko gra i buczy. Coś tu jest nie teges...

  24. c.o.d.
    c.o.d. 2 marca 2016, 07:02

    @karp1225

    Miałam kiedyś podobny problem w D7000 okazało się, że moje karty SD były tylko niby firmy Sandisk. Podrobione jednak były tak dobrze, że Sandisk nie był stanie tego jednoznacznie określić po zdjęciach jakie im dostarczyłam. Poprosili by karty do nich wysłać a po kilku dniach odesłali mi nowe. Wraz z nimi problem z Err na wyświetlaczu odszedł w niepamięć.

    Może Ci to coś pomoże,
    Pozdrawiam

  25. Fenol
    Fenol 2 marca 2016, 07:45

    Nikon - Alfa Romeo wśród aparatów :D

  26. jureczek
    jureczek 2 marca 2016, 08:26

    @Badol
    Nie ucz mnie poprawnej polszczyzny, błąd każdy może popełnić i nie broń zażarcie NIKONA bo nie zasługuje, to już kilka wpadek. Po prostu nastawili się na ilość a nie na jakość, czy tędy droga? Chyba że ty też takie zdjęcia wykonujesz jak Nikon aparaty?

  27. fotopstryk
    fotopstryk 2 marca 2016, 08:33

    Jureczek, jeszcze tylko popraw interpunkcje i bedzie bezblednie ;)

  28. jajaja
    jajaja 2 marca 2016, 11:25

    W zeszłym roku był na optycznych news informujący że nikon zanotował spadek sprzedaży ale firma zanotowała zysk m.in. dzięki... redukcji kosztów
    Ale to błędne koło.

  29. Matt
    Matt 2 marca 2016, 12:21

    Z tą Alfą Romeo to niezłe wychodzą z Was stereotypy. Ja bym raczej nawiązał do "legendarnej niemieckiej jakości" - która była faktem tylko w wąskim przedziale czasowym.

    Z Nikonem faktycznie dzieje się coś niedobrego - jakość produktu spada, cena rośnie, niemal każda puszka ma jakiś mniejszy lub większy feler... Szkoda.

  30. Zolty
    Zolty 2 marca 2016, 13:01

    Cytując pewną panią z UK: "We are not amused" - zaskoczeni też chyba nie biorąc pod uwagę ostatnie wypusty Nikona. Należy kupować te o symbolu kończącym się na 10, albo 60 (na razie, bo za chwilę może być potrzebny D X20 i D X70).

    >Mav: poplułem monitor - trafiłeś w sedno.

  31. ok99
    ok99 2 marca 2016, 14:34

    Czekamy na D760.

    Jego test pojawi się następnego dnia po premierze. Wystarczy Ctrl C + Ctrl V z testu D750.

  32. voyager100
    voyager100 2 marca 2016, 14:57

    Mój egzemplarz jest na liście. Zrobiłem kilka tysięcy fotek i nie stwierdziłem ani jednego zdjęcia z opisywanym błędem. Czy ktoś mi wyjaśni o co w tym wszystkim chodzi ? Po co ktoś na siłę chce mnie zapraszać do serwisu Nikona ?

    Albo inaczej. Troska Nikona o klientów jest niemalże nadmierna.

  33. tehen
    tehen 2 marca 2016, 16:20

    Czy ktoś może pokazać jak wygląda wspomniany problem z pociemnieniem części zdjęcia? W googlach mogę jedynie odszukać problem z flarą i ciemnym pasem gdy źródło światła jest ponad górną grawędzią kadru.
    link

  34. rekontra
    rekontra 2 marca 2016, 17:10

    Genialne.
    To zacienienie części zdjęcia ma neutralizować flarę.

  35. pmazur
    pmazur 2 marca 2016, 17:29

    Najpewniej N omyłkowo zamontował zbyt solidne migawki i wymyślił pretekst żeby wszystkim dotkniętym tym "problemem" wymienić na "właściwe", o odpowiednio dobranej awaryjności...

  36. ZetDe
    ZetDe 2 marca 2016, 18:35

    Na 35 komentarzy jest kilka od użytkowników tego aparatu. Nie mają żadnych problemów. Za to problemy z tym aparatem ma trzydziestu, którzy D750 prawdopodobnie nie mieli w dłoniach. Nikon nie reaguje na potencjalne usterki - źle, reaguje na wyrost - jeszcze gorzej. Polska to dziwny kraj :)

  37. Zolty
    Zolty 2 marca 2016, 19:40

    >ZetDe: nie zauważyłem (może zbyt pobieżnie czytałem) komentarza krytykującego Nikona za akcję naprawczą, sporo tych krytykujących Nikona za kolejną wpadkę jakościową i konieczność kolejnej akcji naprawczej.
    Mogę sobie robić sarkastyczne wpisy, ale tak naprawdę to to nie jest śmieszne.
    Który to już model Nikona z którym użytkownicy nie mają żadnych problemów ?
    600-610
    800-810
    750

    O czterocyfrowych nie wspominam.

  38. karp1225
    karp1225 2 marca 2016, 19:40

    @ZetDe - niestety są problemy z D750,polecam wątek link

  39. tehen
    tehen 2 marca 2016, 19:50

    Mój d750 też niby kwalifikuje się do wymiany migawki, ale problemu z flarą i jej przyciemnieniem nie zauważyłem w żadnych warunkach.
    Były podobno two problemy z migawka, wspomniana flara i pociemnienie części zdjęcia. Zamiast się spierać, ma może ktoś wiedzę na czym polega ten drugi problem (pociemnieni części zdjęcia)?

  40. tehen
    tehen 2 marca 2016, 19:50

    two=dwa rzecz jasna.. :)

  41. voyager100
    voyager100 2 marca 2016, 21:51

    Też bym chciał aby ktoś tę wadę pokazał i wskazał kiedy występuje. Bo podobno mój aparat ją ma

  42. all57
    all57 2 marca 2016, 22:21

    @voyager100
    Zapytaj w serwisie :) Dla jaj noty serwisowej nie robią, a co do nadmiernej troski Nikona o klienta należy wspomnieć historię D600. Coś kolego z pamięciąnie tęgo.
    Krytyka w poprzednich postach jest niestety zasadna i nikt z konkurencji tego badziewia Nikonowi nie zrobił. Sami sobie radę dali. Ale jak się przenosi produkcję do krajów trzeciego świata, robi wszędzie oszczędności, to czemu się dziwić. Kiedyć wszystkie Mercedesy były dobre, teraz tylko S-ki.
    Ja też bym wolał, żeby Nikon był lepszy, bo to wywierałoby większe ciśnienie na Canona ...

  43. android
    android 2 marca 2016, 22:26

    Mój niby się kwalifikuje ale zdjęcia produkuje bez zarzutu. Nie odwiedzę serwisu...

  44. all57
    all57 2 marca 2016, 22:30

    @voyager100
    Zapytaj w serwisie :) Dla jaj noty serwisowej nie robią, a co do nadmiernej troski Nikona o klienta należy wspomnieć historię D600. Coś kolego z pamięciąnie tęgo.
    Krytyka w poprzednich postach jest niestety zasadna i nikt z konkurencji tego badziewia Nikonowi nie zrobił. Sami sobie radę dali. Ale jak się przenosi produkcję do krajów trzeciego świata, robi wszędzie oszczędności, to czemu się dziwić. Kiedyć wszystkie Mercedesy były dobre, teraz tylko S-ki.
    Ja też bym wolał, żeby Nikon był lepszy, bo to wywierałoby większe ciśnienie na Canona ...

  45. khaalart
    khaalart 3 marca 2016, 08:07

    Mam nikony od lat - w tym sławne D5000, d7000 i d750. Nic im nie dolega i nie dolegało. Czy jestem aż takim szczęściarzem?? Z akcji serwisowej profilaktycznie wymieniałem baterię bo niby mogła się stopić. W necie nie znalazłem ani jednej wzmianki o takim przypadku. Czy to źle , że wreszcie działa prewencja a nie gaszenie pożarów?

  46. 3xN
    3xN 3 marca 2016, 09:12

    @khaalart
    Ja miałem/mam D80/S3/S5 i w każdym aparacie pojawia/-ł się bardzo często syf na matrycy (np. w D80 m.in. z ocierających się części migawki).
    Zastanawiałem się nad nowymi FF Nikona, ale po notach serwisowych/problemach z D600/750/800 wybrałem - również z innych powodów - inną markę i mam narazie spokój.
    Nikoniarzom życzę bardziej dopracowanych aparatów i mam nadzieję, że nowy D500 będzie kontynuował starą linię D3/300/700.

  47. zdebik
    zdebik 3 marca 2016, 10:42

    Zakupy w/g Nikona:
    - Kupujesz nowy aparat
    - oddajesz do serwisu (wymiana migawki, lustra, czyszczenie matrycy)
    - cieszysz sie nowym nabytkiem
    - czekasz na kolejna akcje serwisowa :)

    Pluja Ci w twarz a Ty mowisz, ze pada. Niesteyy dbanie o klienta zaczyna sie w fabryce a nie, po zakupie nietaniej w koncu zabawki.

  48. Chris62
    Chris62 3 marca 2016, 12:01

    No cóż... kolejny babol w branży nie pierwszy i nie ostatni i to nie tylko u Nikona.
    Założę się, że wkrótce wyjdzie jakiś babol w nowym Pentaxie.

  49. PERON
    PERON 4 marca 2016, 12:17

    No fakt, w tej kwestii Nikon jest liderem. Niestety cała reszta też coraz lepiej sobie poczyna i śmiało kroczy ścieżką Nikona.
    Lecia rdzewieje, Sony przecieka światło a na filmach miał białe plamki, Canon 750d ciapki na matrycy (chyba myszy w nocy po hali produkcyjnej biegają) no i ostatnia wisienka na torcie - Fuji ze świecącą matrycą. Niezależnie od marki i rodzaju usterki mamy do czynienia z niechlujstwem jakościowym.
    A co do Nikona to miałem D5100, od dwóch lat D7100 i paradoksalnie to właśnie za jakość i niezawodność kupiłby te model jeszcze raz. Dotyczy to również Nikkorów, które mam lub miałem.

  50. jausmas
    jausmas 6 marca 2016, 00:10

    D5100 to wciąż zajebieszczy sprzęt z gumowym rawem, jeśli tylko nie potrzebne nam czulsze czujniki AF i sterowanie błyskiem to można brać w ciemno :)

  51. khaalart
    khaalart 6 marca 2016, 10:59

    5100 - o śrubokręcie niezapominając :D i kilku innych rzeczach...
    Nie no, nie porównujmy 750 i 5100

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.