Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Olympus PEN E-P3

Olympus PEN E-P3
30 czerwca
2011 07:05

Zgodnie z informacjami jakie można było od jakiegoś czasu znaleźć w internecie, Olympus prezentuje dzisiaj nowe produkty systemu Mikro Cztery Trzecie. Jednym z nich jest nowy flagowy model PEN E-P3, dysponuje najszybszym autofocusem spośród dostępnych na rynku aparatów z wymienną optyką.

Pełna specyfikacja aparatu jest już dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Ponadczasowa wizja – fascynujący, flagowy model PEN

Flagowy PEN wyznacza nowe reguły
PEN E-P3 czyli rekordowo szybki autofocus i ekran dotykowy

Olympus PEN E-P3

Warszawa, 30 czerwca 2011 – Olympus wprowadzając nowy system PEN Mikro Cztery Trzecie, stworzył całkiem nową kategorię aparatów fotograficznych. Obecnie prezentowany jest nowy flagowy model PEN, który podwyższa standardy w tej kategorii. Aparat PEN E-P3, czy też po prostu „PEN”, dysponuje najszybszym* autofocusem wśród wszelkich aparatów z wymiennymi obiektywami. Wraz z doskonałym systemem FAST AF (Frequency Acceleration Sensor Technology – Technologia Sensora Akceleracji Częstotliwości), oraz dotykowym ekranem OLED stanowi on doskonałą alternatywę dla zdecydowanie większych i droższych lustrzanek. Stojąc na czele kolejnej generacji aparatów PEN, E-P3 zawdzięcza swą niewiarygodną prędkość w ustawianiu ostrości nowemu wydajnemu procesorowi. Procesor obrazu TruePic VI został specjalnie opracowany dla niekorzystających z lustra aparatów fotograficznych. Poza nowym systemem FAST AF, procesor TruePic VI steruje też dziesięcioma efektami filtrów artystycznych oraz dużym, dotykowym ekranem OLED. W połączeniu z szybszym i bardziej czułym 12.3-megapikselowym sensorem, procesor TruePic VI zapewnia wyjątkową jakość obrazu, co jest widoczne także przy fotografowaniu w słabych warunkach oświetleniowych. Dla doświadczonych użytkowników PEN ma specjalną gratkę – dwa pokrętła na tylnej ściance, które ułatwiają szybką regulację czasu ekspozycji oraz wartości przysłony. Dodajmy do tego zintegrowany w korpusie system stabilizacji obrazu, który kompensuje poruszenie obrazu niezależnie od stosowanego obiektywu. Aparat PEN E-P3 będzie dostępny począwszy od sierpnia 2011.

Olympus PEN E-P3

Klasyka

Wystarczy wziąć do ręki nowy aparat PEN i od razu widzimy, że mistrzowie designu i produkcji w Olympus dokonali nie lada wyczynu tworząc już 50 lat temu konstrukcję aparatu, która i dziś wzbudza zainteresowanie. Ich wizję można określić mianem ponadczasowej klasyki, która nie przestaje fascynować kolejnych pokoleń.

Olympus PEN E-P3

Natychmiastowy AF

Wraz ze swym kompaktowym designem, wygodnymi funkcjami oraz jakością obrazu nagradzany system aparatów Olympus PEN stał się już faworytem zarówno wśród amatorów fotografii, jak i profesjonalistów. Na czele z flagowym modelem E-P3, nowa generacja PEN umacnia reputację tej klasy sprzętu. Jednym z najistotniejszych aspektów – a zarazem najbardziej użytecznych – jest niesamowita prędkość i wszechstronność systemu autofocusa. Sterowany przez nowy, wydajny procesor Olympus TruePic VI, system FAST AF ustawia ostrość szybciej* niż jakikolwiek inny aparat z wymiennymi obiektywami. Co więcej, oferuje 35 punkty ostrości, rozłożonych niemal na całej powierzchni sensora, dzięki czemu można ustawiać ostrość na małe przedmioty niezależnie od tego, w którym miejscu obrazu się pojawią. Przy słabych warunkach oświetleniowych, wbudowane podświetlanie AF kompensuje potencjalny spadek precyzji ustawiania ostrości, zaś nowa technologia śledzącego AF sprawia, ze obiekt pozostaje ostry, nawet gdy okazjonalnie wychodzi z kadru. Innym udogodnieniem zapewniającym udane zdjęcia jest stale działający AF – co oznacza, że ustawianie ostrości jest cały czas aktywne, dzięki czemu nieprzerwanie utrzymywana jest ostrość.

Olympus PEN E-P3

Pełna kontrola

Unikalnym rozwiązaniem we flagowym modelu PEN jest 3-calowy dotykowy ekran OLED. Jest on nie tylko intuicyjny i praktyczny w użytkowaniu, ale zapewnia także doskonałą jakość obrazu niezależnie od warunków oświetleniowych otoczenia. W porównaniu z podobnymi ekranami LCD ekran OLED zapewnia wyższy poziom kontrastu, intensywniejsze odwzorowanie czerni oraz szersze spektrum barw. Ekran OLED zapewnia też większą jasność obrazu, szerszy kąt dobrego widzenia oraz charakteryzuje się niższym poziomem zużycia energii. Wyświetlacz PEN’a oferuje też dotykowe przewijanie treści ekranowych, powiększanie zdjęć, jak również kontrolę spustu migawki, wybór punktów AF oraz uaktywnianie wyskakującego przewodnika Live Guide – cenionej pomocy aparatów PEN, która ułatwia mniej doświadczonym użytkownikom właściwe ustawienie kluczowych parametrów zdjęcia, jak wartość przysłony czy głębia ostrości. Nawet profesjonaliści będą obecnie usatysfakcjonowani, gdyż przewodnik Live Guide jest teraz dostępny w trybach P, S, M oraz A i w razie potrzeby można po niego sięgnąć. W przeciwieństwie do niektórych konkurentów PEN, przewodnik Live Guide dostępny jest zarówno dla filmów, jak i zdjęć.

Olympus PEN E-P3

Jednakże dla większości poważnych fotografów eksperymentowanie z ustawieniami stanowi połowę radości – a przy tym nie są oni specjalnie zainteresowani przewijaniem długich list menu, by dotrzeć do parametrów jakie wymagają regulacji. Dlatego też Olympus na tylnej ściance PEN’a zastosował dwa dodatkowe pokrętła. Samym kciukiem, w jednej chwili można dostroić wartość przysłony oraz czas ekspozycji – bez potrzeby przełączania się pomiędzy różnymi sekcjami menu. Wybrane ustawienia pojawiają się w wyrazistej formie na ekranie OLED lub w opcjonalnym elektronicznym celowniku. Fani praktycznych rozwiązań z pewnością docenią też trzy programowalne przyciski, do których można przypisać ulubione, często używane funkcje. Przyciski, pokrętła oraz nowy system FAST AF pozwalają szybciej reagować na spontaniczne sytuacje, aby uchwycić w kadrze ulotne sceny lub szybko poruszające się obiekty zanim szansa na niepowtarzalne zdjęcie umknie bezpowrotnie.

Olympus PEN E-P3

Sztuka w zasięgu ręki

Szeroka gama Filtrów Artystycznych stanowi ciekawy dodatek zarówno dla ambitnych fotoamatorów jak i profesjonalistów. PEN oferuje dziesięć różnych filtrów artystycznych, które pozwalają na wzbogacanie obrazu o specjalne efekty bez całego zamieszania związanego z obsługą programów komputerowych. Część spośród filtrów może być łączona z dodatkowymi efektami, takimi jak nowy efekt zwany: Starlight i Białe Krawędzie (White Edge). Na użytkowników czekają takie filtry jak: Pop Art, Zmiękczanie ostrości, Jasna tonacja, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie crossowe, Delikatna Sepia oraz Dramatyczna Tonacja. Każdy z wymienionych filtrów można stosować zarówno w odniesieniu do zdjęć, jak i filmów.

Olympus PEN E-P3

PEN rejestruje filmy ze stereofoniczną ścieżką dźwiękową i jakością 1080i Full HD przy 60 klatkach na sekundę – a sam zapis może być realizowany w różnych formatach. W celu odtwarzania filmów na ekranie telewizora, użytkownicy mogą wybrać format AVCHD, który generuje pliki o mniejszym rozmiarze. Ci zaś, którzy chcą najpierw edytować swoje filmy powinni sięgnąć po format 720p HD Motion JPEG. Generuje on wprawdzie większe pliki, ale są one łatwiejsze w obróbce przez oprogramowanie komputerowe.

Olympus PEN E-P3

Potencjał procesora

Serce każdego nowego aparatu PEN stanowi niezwykle wydajny procesor obrazu TruePic VI. Podobnie jak procesory komputerowe TruePic VI to w istocie zespolone ze sobą dwie jednostki, przy czym jedna z nich odpowiada wyłącznie za reprodukcję obrazu. W rezultacie uzyskujemy wyjątkową jakość odwzorowania kolorystyki i detali a także większą czułość na światło aż do wartości ISO 12800. Procesor TruePic VI skraca także czas uruchamiania aparatu oraz w dużym stopniu redukuje poziom szumów podczas filmowania.

Olympus PEN E-P3

Kompatybilność

Tak jak każdy PEN, model PEN E-P3 jest aparatem systemowym. W momencie zakupu użytkownik zyskuje natychmiastowy dostęp do ponad 500 obiektywów Mikro Cztery Trzecie, Cztery Trzecie oraz innych systemów (poprzez adapter), w tym do legendarnej optyki Olympus M.ZUIKO DIGITAL cenionej za wysoką jakość. Na szczególną uwagę zasługują tu dwa nowe jasne obiektywy. Szerokokątny obiektyw M.ZUIKO DIGITAL 12mm 1:2.0 (24mm**) (określany też jako „Mistrz fotografii ulicy” – ‘Street Photography’) jest idealny do fotografowania rozległych motywów, np. krajobrazów, zwłaszcza w słabym oświetleniu. Jego przeciwieństwem i dopełnieniem zarazem jest portretowy obiektyw M.ZUIKO DIGITAL 45mm 1:1.8 (90mm**) ułatwiający uzyskiwanie miękko rozmytego tła, istotnego aspektu fotografii portretowej. Inną pierwszorzędną opcją jest odświeżony obiektyw M.ZUIKO DIGITAL 14–42mm (28–84mm*) 1:3.5–5.6 II R.

Olympus PEN E-P3

Wszystkie te obiektywy zostały specjalnie opracowane dla niemal bezgłośnych operacji, dzięki czemu można rejestrować filmy HD ze stereofoniczną ścieżką dźwiękową niezakłóconą szumem mechanizmów. Metaliczne tubusy nowych układów optycznych oraz ich kompaktowa i lekka konstrukcja idealnie pasują do stylistyki korpusu PEN. Niezależnie od specyfikacji dołączonego obiektywu, dzięki zintegrowanej w korpusie stabilizacji obrazu fotografujący może mieć pewność, że uzyska nieporuszone zdjęcia. Ponadto, aparat wyposażono w Port akcesoriów 2, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać ze stale rosnącej rodziny akcesoriów dedykowanych dla modeli PEN, w tym kompatybilnego z Bluetooth® modułu komunikacyjnego PENPAL który automatycznie zmienia wielkość zdjęć i transmituje je bezprzewodowo do innych kompatybilnych urządzeń oraz na portale społecznościowe.

Olympus PEN E-P3

Korpus aparatu PEN E-P3 dostępny jest w tonacji klasycznej czerni, bieli oraz srebra, a ma pojawić się w sprzedaży w połowie czerwca 2011r. Aparat będzie także dostępny w zestawach z różnymi obiektywami.

Olympus PEN E-P3

PEN E-P3 – podstawowe funkcje i właściwości:

Jakość obrazu

  • Wydajny procesor obrazu TruePic VI, to szybszy czas reakcji oraz doskonała jakość obrazu
  • Niezwykle efektywna, zintegrowana w korpusie stabilizacja obrazu zarówno dla filmów jak i ostrych, nieporuszonych zdjęć – działa z dowolnym obiektywem
  • 12.3 efektywnych megapikseli sensora High Speed Live MOS dla doskonałego działania także w warunkach słabego oświetlania oraz podczas filmowania Full HD
  • Czułość do ISO 12800
  • Rejestrowanie filmów 1080i Full HD ze stereofonicznych dźwiękiem, format zapisu AVCHD lub Motion JPEG
  • Kompatybilność z nową generacją dedykowanych obiektywów PEN

Wygoda użytkowania

  • Najszybszy na świecie system autofocusa – FAST AF – wśród aparatów z wymiennymi obiektywami, z 35 punktami AF, Podświetlanie AF dla zdjęć przy słabym oświetleniu oraz AF śledzący obiekt nawet poza kadrem
  • Super jasny, zapewniający szeroki kąt dobrego widzenia, dotykowy 3.0-calowy ekran OLED o rozdzielczości 610,000 punktów – zapewnia fotograficzną jakość reprodukcji kolorów
  • Oddzielne pokrętła dla szybkich ustawień przesłony oraz ekspozycji
  • Dotykowy przewodnik Live Guide dostępny przy filmowaniu HD i fotografowaniu, także w trybach P/S/M/A
  • Live View w trybie filmowania HD oraz zdjęć
  • 3 programowalne przyciski
  • Skala poziomicy ułatwiająca ustalenie pozycji względem horyzontu
  • Prosta w użytkowaniu funkcja menu w postaci koła ustawień – Live Wheel

Kreatywność i wszechstronność

  • Dziesięć kreatywnych filtrów artystycznych dla trybu filmowania HD i zdjęć
  • Pięć efektów, które można połączyć z filtrami artystycznymi: Fotografia otworkowa,
  • Zmiękczanie ostrości, Efekt ramki oraz nowe Światło gwiazd oraz Biała Krawędź
  • Port akcesoriów 2 dla kompatybilności ze stale rosnącą gamą akcesoriów PEN, np. elektronicznym celownikiem VF-2 czy też modułem komunikacyjnym PENPAL
  • Kompatybilność z gamą 20 obiektywów Mikro Cztery Trzecie, 27 obiektywami Cztery Trzecie oraz ponad 500 innymi obiektywami (poprzez adapter)
  • Czasy otwarcia migawki do 1/4000 s i zdjęcia seryjne wykonywane z prędkością do 3 kadrów na sekundę
  • Tryb wielokrotnej ekspozycji – 2 zdjęcia RAW
  • Bateria litowo jonowa BLS-5 o długiej żywotności

Inne ciekawe funkcje

  • Ponadczasowa konstrukcja PEN, możliwość stosowania wymiennych obiektywów, a także dołączany uchwyt w dwóch różnych rozmiarach
  • Możliwość wykonywania zdjęć 3D
  • Kompatybilność z kartami SDXC*** oraz Eye-Fi
  • Bezprzewodowe sterowanie błyskiem

Pełna lista funkcji i właściwości aparatu E-P3 dostępna jest na stronach www.olympus.pl

* Stan na czerwiec 2011
** Ekwiwalent dla aparatu małoobrazkowego 35mm.
*** SD jest znakiem handlowym SD Card Association.


Komentarze czytelników (49)
  1. Zorr
    Zorr 30 czerwca 2011, 07:30

    "mistrzowski" marketingowy bełkot... a w sumie to taki połączony kompakta z fuji x100 + wymienna optyka.
    Z innej beczki: czy system 4/3 już upadł, bo jakoś o niczym nowym nie słychać dla tego systemu?

  2. snuffi
    snuffi 30 czerwca 2011, 07:42

    AF: link

  3. Bogumił
    Bogumił 30 czerwca 2011, 08:02

    Fajna stylistyka. Czekam na testy.

  4. jarekzon
    jarekzon 30 czerwca 2011, 08:25

    Jak zawsze w opisie dużo marketingu, ale rzeczywiście na pokładzie ma sporo, szczególnie ciekawy jestem tego nowego AF. Niepokoi mnie tylko stwierdzenie, że nowy procesor został opracowany tylko dla bezlusterkowców. Czyżby Olek wycofywał się na dobre z lustrzanek ? Jeżeli tak, to może czas na pełnoklatkowego bezlusterkowca, to byłby szał. Ciekawa jest ta lampa, wreszcie poręczna mała lampa, dla małego aparatu, na pewno użytkownicy tego systemu będą zadowolenie. Aparat do jednej kieszeni, a lampa do drugiej.
    Najbardziej w tym aparacie, podoba mi się solidność i dbałość o szczegóły, widać, że to solidny mały aparacik.

  5. jarekzon
    jarekzon 30 czerwca 2011, 08:27

    Chyba nie upadł, skoro do wyboru masz 500 obiektywów, ale przez ostatni rok sam miałem takie wrażenie, że u Olka nic się nie dzieje, no i chyba mocno im spadła sprzedaż.

  6. jarekzon
    jarekzon 30 czerwca 2011, 08:29

    Na filmiku ten AF wygląda niesamowicie, ciekawy jestem czy to prawda ?

  7. architekt76
    architekt76 30 czerwca 2011, 09:06

    wiadomo coś o cenie?

  8. Chris62
    Chris62 30 czerwca 2011, 09:22

    Nie no powiem, że super sprzęcik. jakby taki sam Olek wypuścił z wbudowanym wizjerem i griipem ot tak lustzrankowa wersja bez lustra to może bym się skusił zwłaszcza z tym12 mm F2,0.
    Obawiam się tylko o ceny.
    Oczywiście trzeba poczekać na testy matrycy i zobaczymy jak będzie z odwzorowaniem.

  9. s4int
    s4int 30 czerwca 2011, 09:25

    "Tak jak każdy PEN, model PEN E-P3 jest aparatem systemowym. W momencie zakupu użytkownik zyskuje natychmiastowy dostęp do ponad 500 obiektywów Mikro Cztery Trzecie, Cztery Trzecie oraz innych systemów (poprzez adapter), w tym do legendarnej optyki Olympus M.ZUIKO DIGITAL cenionej za wysoką jakość."

    aż się zakrztusiłem... :D

  10. wzrokowiec
    wzrokowiec 30 czerwca 2011, 09:29

    "AF śledzący obiekt nawet poza kadrem" ???

  11. 30 czerwca 2011, 09:32

    AF wygląda rewelacyjnie, chociaż nadal nie wiadomo ile czasu przebiega cały zakres i jak działa ciągły. Podobno wykorzystuje podczerwień (sensor ma specjalne komórki), dlatego pełnię szybkości rozwija z nowymi obiektywami (przepuszczającymi IR). Może to początek końca fazowego?

    Aparat wygląda jak E-P1, czyli jest piękny, solidny i wygodny :). Ciekawa jak nowa matryca.

  12. majki1978
    majki1978 30 czerwca 2011, 09:41

    filmik prezentujący działanie autofocusa w trudnych warunkach oświetleniowych. Szybkość ostrzenia robi wrażenie. można klasycznie ostrzyć wciskając spust do połowy albo klikając na ekranie paluchem.
    link

    oglądnąłem większość dostępnych testów z linków na 43rumors.com
    nie ma lipy raczej. Jakość z JPG na DPREVIEW.com w porównaniu z konkurencją i np. nie odbiega od canona 550d.

  13. cloudbuster
    cloudbuster 30 czerwca 2011, 09:42

    TS:
    jakoś mi się nie chce wierzyć w to IR związane z podczerwienią. IR może znaczyć co innego ;). Czy ktoś wie co znaczy "Technologia akceleracji częstotliwości"?

  14. majki1978
    majki1978 30 czerwca 2011, 09:43

    wzrokowiec - system AF zapamiętuje obiekt na którym "kliknęliśmy" ciągły AF i jeśli wyjdzie on poza kadr to w momencie gdy się pojawi znowu w kadrze aparat będzie ponownie na nim ostrzył

  15. marcinek
    marcinek 30 czerwca 2011, 09:51

    AF już w panasie GF1 był zadowalający. Ten wygląda naprawdę fajnie. Ciekawe na ile prawdziwe jest to twierdzenie, że jest naprawdę najszybszy. BO wymienną optykę mają przecież takie armaty jak D3 czy 1d mk-ileśtam, a te kulawe przecież nie są...

  16. Breen
    Breen 30 czerwca 2011, 10:02

    EP3 to fajne cudo... do tego 12mm+45mm i nic więcej nie trzeba :)

  17. ammb
    ammb 30 czerwca 2011, 10:11

    co do marketingu, to przypomniało mi się takie określenie "optyczny wskaźnik stanu napełnienia" , które przy np butelce oznacza przezroczystą butelkę :)

  18. 30 czerwca 2011, 10:46

    fajnie , kupie teraz E-P1 za 400zl? gdzies?

  19. 30 czerwca 2011, 10:52

    na forum oly zdarzają się po 600zł

  20. dude83
    dude83 30 czerwca 2011, 10:55

    snuffi

    aż oczom nie wierzę...

  21. Adameck
    Adameck 30 czerwca 2011, 12:10

    Porównanie sampli na ISO 1600:
    link
    Przy najnowszym G3 Lumixa ten nowy Olek wymięka! Spójrzcie sobie na blond perukę na zdjęciach - EP3 daje już porządnie rozmyty obraz a na tym z G3 widać jeszcze dokładnie pojedyncze włosy. Niestety w EP3 zastosowano algorytm zbliżony do tego jaki jest w XZ-1, czyli: jak najmniej ziarna kosztem utraty szczegółów. Szkoda... Wolę jednak uśmiechnąć się w stronę tego G3

  22. snuffi
    snuffi 30 czerwca 2011, 12:14

    że ja czy że af?

  23. majki1978
    majki1978 30 czerwca 2011, 12:40

    na porównanie sampli z wysokim iso poczekałbym na RAW jednak. Podejrzewam że JPGi sa mocno "przegrzebane" przez aparat.

  24. MFor
    MFor 30 czerwca 2011, 12:46

    Nadal brzydki, klockowaty, nieergonomiczny i chol... drogi. Na pocieszenie mogli chociaż dać jakiś porządny odchylany OLED i EVF. ;)

  25. 30 czerwca 2011, 12:51

    Co do EVF to trochę liczyłem, że jeden z nowych PENów będzie miał wbudowany, jak G3 albo nawet X100. Doczepiany VF-2 mocno wystaje i jest drogi - jak ktoś używa stale wizjera to Panas będzie lepszy.

  26. Adameck
    Adameck 30 czerwca 2011, 13:07

    majki1978: Ja doskonale sobie zdaję z tego sprawę. Bawiłem się RAW-ami z XZ-1 i aż oczom nie mogłem uwierzyć, jaki potencjał ma ten aparat. Tylko, że nie zawsze człowiek ma czas na dłubanie w RAWach. Poza tym reklamując nowy procesor w aparacie klient liczy także na poprawny algorytm JPG...

  27. Szabla
    Szabla 30 czerwca 2011, 13:13

    Brak nowej 16-megowej matrycy Panasonica we flagowym modelu Olympusa jest znaczący...

  28. wzrokowiec
    wzrokowiec 30 czerwca 2011, 13:45

    Może procesor by nie wyrobił?

  29. jakubkrawiec
    jakubkrawiec 30 czerwca 2011, 14:53

    wzrokowiec, procesor to najmneijszy problem w dzisiejszych czasach.

  30. nagazie
    nagazie 30 czerwca 2011, 15:41

    to chyba PQ może sobie iść i strzelic w łeb.

  31. huston11
    huston11 30 czerwca 2011, 16:10

    "AF śledzący obiekt nawet poza kadrem"- co za bzdura... jak AF może śledzić coś czego nie widzi? To się właśnie nazywa marketing, a mowa tu o zwykłym śledzeniu czy obiekt nie wrócił w kadr...

    Swoją drogą ten biały wygląda całkiem całkiem.

    @Adamcek- zobacz sobie kto robił ten "test" :) a raczej kto go sponsorował...

    Wierze że przyszłościa sprzętu profesjonalnego (lustrzanki) są właśnie bezlusterkowce, czekam na 1 model pro bez lustra- może Sony?

  32. 30 czerwca 2011, 17:35

    @Szabla Brak nowej 16-megowej matrycy Panasonica we flagowym modelu Olympusa jest znaczący...

    No dobra. To napisz co znaczący ;-)

  33. Lailonn
    Lailonn 30 czerwca 2011, 19:09

    @huston a może tak, że AF a kadr to nie to samo? Były/są wizjery pozwalające widzieć więcej niż na kadrze to czemu AF nie może tak samo?

    Co do matrycy, to jak nie od Panasonica to od kogo? Sony? ;> Szabla wytłumacz się :P

  34. wulf
    wulf 30 czerwca 2011, 20:39

    Fajne aparaciki (w sumie wszystkie 3) i ciekawe obiektywy, nawet zwykły 14-42 po odświeżeniu (już drugim) wygląda ładnie. Szkoda tylko, że czas synchronizacji z lampą taki długi (1/180s) zwłaszcza przy braku iso 100.
    Nadal więc czekamy na bezlusterkowca Olympusa, który zastąpi (także co do rozmiarów) lustrzanki.
    Kiedy zobaczymy zdjęcia przykładowe?

  35. 30 czerwca 2011, 20:42

    To co. Czekasz na bezlusterkowca olympusa dużego jak lustrzanki? Takiego jak np. 3dx?

  36. 30 czerwca 2011, 21:20

    Jak AF jest taki jak widać na testowych filmach to można powiedzieć, że od dziś do szybko poruszających się obiektów używamy bezlusterkowców m4/3 (e-p3), a nie wolnych pod tym względem lustrzanek .

  37. wulf
    wulf 30 czerwca 2011, 21:36

    Nie, nie tak dużego i nieporęcznego ale z odpinanym gripem i dobrze wyważonego ze szkłami zwykłego 4/3.
    I koniecznie z wielkim, wyraźnym, wszystkopokazującym wizjerem elektronicznym. I jeszcze uszczelnionego.
    To tak wiele?
    Teraz jak mają już szybki AF to będzie dużo łatwiej. Jakoś nie mam ochoty rozstawać się ze szkłami 4/3.

  38. Marian
    Marian 30 czerwca 2011, 22:24

    Brawo Olympus. Te nowości są niesamowite. AF szybszy od profesjonalnych lustrzanek. M. Reichman już ich używał i pisze że to prawda. Bez innowacyjności Olympusa nudzili byśmy się ciągle tylko w lustrzankowym grajdole.
    Brawo.

  39. 30 czerwca 2011, 22:34

    Nieźle. Od dziś do "szybkiej foto" tylko bezlusterkowiec olympusa. Lustrzanki nawet profi nie dają rady w starciu z e-p3 pod tym względem. Ciekawie.

  40. skrzydlaty
    skrzydlaty 30 czerwca 2011, 23:43

    Aż trzy nowe aparaty, a i tak duży niedosyt i zawód dla tych, co oczekiwali w końcu porządnego, ergonomicznego sprzętu na co dzień.
    Nowy szybki AF, OK. Mały bezlusterkowiec, niech będzie, niech się ludziska wprawiają,
    a i niejednemu jako drugi, poręczny się przyda. Niech nawet dla podtrzymania tradycji retro flagowy E-P3, ale średni E-PL3 mógłby być dalej idącą ewolucją w stronę aparatu dla zaawansowanych amatorów, bo jak widać o semi pro nie ma na razie co marzyć w tej kategorii.
    Wszystko wynika z ewidentnego nastawienia firmy na maksymalny zysk. Jeden aparat ma to, drugi nie ma czegoś innego itd., ale za to wszystkie mają ładnie, cukierkowo wyglądać.
    Tyle, że wydumany design ergonomii ani jakości zdjęć nie poprawi, a jeśli Olympusowi rzeczywiście bardzo trudno opracować coś bardziej użytecznego, to niech tę swoją wyrafinowaną technikę bezlusterkowców wrzuci w stary korpus E-420 usuwając „archaiczne” lustro, dołoży odchylany ekran, zmieni bagnet na m4/3 i będzie można to jakoś trzymać.

  41. kptzubik
    kptzubik 1 lipca 2011, 07:51

    Olympus wycofa się z lustrzanek. Może nie od początku, ale od pewnego momentu widać już było, że ten system to strzał w kolano. Aparaty i obiektywy nie są zauważalnie mniejsze od tych z większą matrycą i w bezpośredniej konfrontacji zawsze coś było nie to. A pamiętam wielkie czasy marketingowego bełkotu o wyższości nowych, super nowoczesnych, matryc i telecentrycznych obiektywach.
    Jak się okazuje, przyzwyczajenie naturą człowieka, większość piep...ła telecentryczną matrycę i radośnie zakłada stare manuale do pełnej klatki.

  42. 1 lipca 2011, 10:48

    No cóż. Pie..rzenie pieprz...eniem, ale w 4/3 obiektywy daja ostry obraz nawet otwarte na maxa. Tak też jest w m4/3. Np. 20/1.7 czy nowy 12/2 otwarte na maxa dają niezlą żyletę. Także wiesz. Wszystko jest ok ;-)

  43. Szabla
    Szabla 1 lipca 2011, 13:04

    Im mniejsza matryca, tym łatwiej o ostry obraz przy otwartej przysłonie. :)

  44. 1 lipca 2011, 18:34

    No to NEX ma chyba matrycę min. MF, biorąc pod uwagę ostrość otwartego 16/2.8

  45. Luke_S
    Luke_S 1 lipca 2011, 20:49

    @anakin, nie generalizuj. W 4/3 były i takie obiektywy, które dawały w miarę ostry obraz od pełnej dziury, i były też i takie, która dawały kiepski obraz... W każdym systemie znajdą się i takie, i takie szkła. Pomijam już fakt, że do czasu pojawienia się E-5 w systemie 4/3 jedynie lustrzanki Panasa dawały naprawdę super ostry obraz, bo niestety te Olkowe miały masakrycznie mocny filtr AA.

    I w μ4/3 też obiektywy nie dają ostrego obrazu na pełnej dziurze, przynajmniej nie wszystkie (myślę, że niewiele jest takich, aczkolwiek do czynienia miałem zaledwie z kilkoma). Mam Panasa 14 mm i na pełnej dziurze jest on co najwyżej przeciętny.

  46. 1 lipca 2011, 21:49

    Pierwszy raz słyszę. 14mm jest ostry jak się patrzy. Coś pokręciłeś.

  47. Luke_S
    Luke_S 2 lipca 2011, 10:02

    @anakin, wiem co mówię, bo mam ten obiektyw. Optyczni też testowali i wyszło co wyszło...

    link

    link

    Jest przeciętny tak jaki kitowe obiektywy, tyle że jaśniejszy.

  48. 2 lipca 2011, 20:41

    A ja mam bolid F1. Autentycznie. Jeżdżę nim do pracy w lesie.

  49. Luke_S
    Luke_S 3 lipca 2011, 12:11

    @anakin, te zdjęcia są moje, podobnie jak wiele innych zdjęć z tego szkła, które zamieściłem na forum Olympusa. Nie sil się na sarkazm. Nie sprawisz tym, że te szkło stanie się lepsze.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.