Samyang AF 14-24 mm f/2.8 FE w praktyce
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Z góry dziękujemy za zrozumienie.
Kliknij tutaj aby zamknąć to okno.
Komunikat nie wyświetli się więcej podczas tej sesji (wymagana obsługa cookies).
Czyli na pierwszych zdjęciach przykładowych dystorsja była korygowana, ale tego można się było spodziewać.
Natomiast zabawnie wyszło, że tuż pod informacji o charakterystycznym niebieskim pasku jest zdjęcie, na którym obiektyw tego paska nie ma ;-)
Pierwszy z samochodów to Buick Riviera?
Tak, ten słynny „boat tail” z lat 71-73
Jak widać ze zdjęć, współpraca firm zaowocowała bardzo dobrym /wg mnie/ sprzętem.
Nie tylko znakomita jakość zdjęć, ale też bardzo ciekawe ujęcia. Moje ulubione to widok na deskę rozdzielczą (prawdopodobnie) bordowego samochodu z automatem przy kierownicy i trzyosobową kanapą - kocham te klimaty!
Świetna jakość zdjęć, nie widzę różnicy do Z14-24, zwraca uwagę niesamowicie kompaktowa budowa obiektywu, cena nieco wyższa niż zwykle ale i tak wciąż taniej niż konkurencja. Brawo!
Piękna dystorsja..... perspektywy emocjonalnej, w której krystaliczny obraz rzeczywistości jest wytworzony przez pryzmat uczuć, wspomnień i wyobraźni, czyli LK Samyang / Schneider-Kreuznach AF 14-24 mm f/2.8 i pełnokrwiste samochody.
Możliwość stosowania nakręcanych filtrów, (jak polaryzacyjnych) nie do przecenienia.
Podobno ma być z L-mocowaniem. Sigma 14-24 /2.8 DG DN Art, pozostanie "najostrzejsza", ale LK Samyang / Schneider-Kreuznach AF 14-24 mm f/2.8 jest stworzony by go lubić.
Przepiękne samochody miałem okazję jeździć kiedyś podobnymi na ich ojczystej ziemi, ludzie zapomnieli jak można mega komfortowo podróżować (te większe wersje nadwozia) uczucie jak w prawdziwej domowej wygodnej kanapie i relaksująco "bujane" zawieszenie i te silniki V ... ahhh.
Zdjęcia fajne i jakość widać bardzo dobra, tylko obróbka w LR na niektórych taka "bajkowa" 🥹
ooo zdjęcia zrobione na A7 IV
Redakcyjne A7R-ki zazwyczaj są u Arka i służą do testowania obiektywów, więc akurat w tym przypadku wziąłem swój prywatny korpus.
A co do obróbki, to wiem, że miewam ciężką rękę. Ale że artykuł to nie test czy zdjęcia przykładowe, to i poszaleć bardziej można ;)
Hahha Hahaha, ciężka ręka znaczy basniowy umysł :)
Na szczęście komórki to upowszechnily i za 5 lat będzie to już zupełnie zwyczajne.
450gr to pół takiej samej Sigmy,
Samyang fajnie się wpasował.
Ciężki wybór pomiędzy tym obiektywem a nowym Tamronem 16-30. Samyang kusi 14mm ale odstrasza wysuwanym tubusem co moim zdaniem jest domeną tandetnych obiektywów. Tarmon jest metalowy i ma wewnętrzne ogniskowanie ale tracimy 2mm na szerokim końcu (dużo).
Różne faktury pierścieni obrotowych to bardzo dobry pomysł.
tomek__ 11 lipca 2025, 09:58: "Różne faktury pierścieni obrotowych to bardzo dobry pomysł."
Niby się zgadzam, choć estetycznie to in minus -- ale gdyby jeszcze praktyka ich oznakowania w ten sposób była jednolita i powszechna... Taki standard mi się marzy.