Canon 5D Mark IV - zdjęcia przykładowe z modelką
Zapraszamy serdecznie do obejrzenia galerii przykładowych zdjęć z aparatu Canon 5D Mark IV, które wykonaliśmy podczas sesji fotograficznej z modelką. Warto dodać, że przy kilku zdjęciach wykorzystaliśmy obiektyw Sigma A 85 mm f/1.4 DG HSM.
Tradycyjnie wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu, z zastosowaniem najniższego poziomu wyostrzania. Opcja redukcji szumu była wyłączona.
Zdjęcia przykładowe
Aparat: Canon 5D Mark IV + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/5.6, exp. 1/200 s, ISO 200 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 7.4 MB |
Aparat: Canon 5D Mark IV + Sigma A 85 mm f/1.4 DG HSM
Parametry: 85 mm, f/4.0, exp. 1/200 s, ISO 200 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 6.33 MB |
Aparat: Canon 5D Mark IV + EF 50 mm f/1.4 USM
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/160 s, ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 5.71 MB |
Aparat: Canon 5D Mark IV + Sigma A 85 mm f/1.4 DG HSM
Parametry: 85 mm, f/4.0, exp. 1/160 s, ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 6.54 MB |
Aparat: Canon 5D Mark IV + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/4.0, exp. 1/160 s, ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 5.36 MB |
Aparat: Canon 5D Mark IV + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 100 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 5.37 MB |
Aparat: Canon 5D Mark IV + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/4.0, exp. 1/160 s, ISO 400 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 7.62 MB |
Aparat: Canon 5D Mark IV + EF 50 mm f/1.4 USM
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 400 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 8.36 MB |
Aparat: Canon 5D Mark IV + Sigma A 85 mm f/1.4 DG HSM
Parametry: 85 mm, f/2.8, exp. 1/100 s, ISO 1600 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 8.27 MB |
Aparat: Canon 5D Mark IV + Sigma A 85 mm f/1.4 DG HSM
Parametry: 85 mm, f/4.0, exp. 1/160 s, ISO 200 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 6.8 MB |
Aparat: Canon 5D Mark IV + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/4.0, exp. 1/100 s, ISO 3200 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 9.81 MB |
Aparat: Canon 5D Mark IV + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/5.6, exp. 1/100 s, ISO 6400 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 11.82 MB |
Aparat: Canon 5D Mark IV + Sigma A 85 mm f/1.4 DG HSM
Parametry: 85 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 200 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 9.04 MB |
Aparat: Canon 5D Mark IV + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 400 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 8.76 MB |
Aparat: Canon 5D Mark IV + EF 100 mm f/2.8 L Macro IS USM
Parametry: 100 mm, f/2.8, exp. 1/80 s, ISO 1600 Plik: JPEG, 6720 x 4480 pix, 8.46 MB |
Dziękujemy galerii sztuki Shyshka za udostępnienie do sesji wnętrz, a także strojów i ozdób.

Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Tylko czekać aż ktoś z oburzeniem napisze: "A gdzie zdjęcia na f/1.4?!"
Test pewnie za tydzień będzie albo dwa a test k-1 to już temat dla archeologów tylko)))
To są testy obiektywu, a nie sesja modelki. Te ostatnie to często robota wredna, uciążliwa i dająca mało satysfakcji. Do tego kosztuje. Charakteryzatorzy (którym nota bene niemało się płaci) mają za zadanie nie tylko pomalować, ale i zlikwidować odrosty i to nie tylko na włosach, ale także na paznokciach, mają przypilnować, aby wszędzie unoszący się kurz nie wpadał do oka. Asystent ma przypilnować, żeby ręce modelki nie będąc w płaszczyźnie ostrości nie były tak ostre jak twarz. Ktoś musi przypilnować stroju, a czasami usuwać gapiów z otoczenia. Mnóstwo roboty.
Ze względu na użytą przysłonę obiektywu ja bym tego powyżej nawet formalnym testem nie nazwał a raczej zachętą do zainteresowania się. I faktycznie sztuka się Optycznym udała. Do prawdziwych testów byłbym skłonny obiektyw od Sigmy wypożyczyć. Po poznaniu fochów i narowów combo obiektywu i aparatu z pewnością sprawny portrecista jest w stanie zrobić modelce prześliczną fotkę.
@sektoid to ostatnie niesłychanie łatwo jest naprawić: wystarczy Twój przelew na rachunek Optycznych lub bezpośrednio na konto modelki. Oczekiwane są takie z trzema zerami za sesję. Gwarantuję promienny uśmiech na zdjęciach.
q#rwa jak to jest?... oglądam te zdjęcia.... i zdjęcia poprzedniej puszki canona 5-tki....i ciągle mam wrażenie, że zdjęcia są takie same... gdzie szukać tych różnic.... przecież tak miliony pięknych zdjęć zrobiono dekady wcześniej, które do dzisiaj zachwycają i zapierają dech... nauczyć się techniki! ludzie! i zdjęcia zawsze będą magiczne...
Trudno o bardziej bezsensowną i położoną sesję. Ok, niech będzie, że ktoś kto potrafi przetestować i ująć w liczby właściwości optyczne obiektywu , nie musi jednocześnie umieć robić zdjęć, ale co stoi na przeszkodzie żeby zdjęcia testowe zrobił ktoś kto to potrafi ?! Co stało na przeszkodzie żeby modelkę zabrać na zewnątrz i sprawdzić jak się aparat z tymi obiektywami sprawuje przy świetle naturalnym, gdzie balans bieli często potrafi namieszać najbardziej (pomijając jarzeniówki) ? Z Sigmą f1.4 można wówczas i zejść nisko z ISO i wejść wysoko stosując jednocześnie czasy naświetlenie nie wpływające na ostrość zdjęć. Zdjęcia z Canona 100 IS Macro to powinna być żyleta a wyglądają jak robione przez brudną szybę .
Pozdrawiam wielkiego Cenzora :D
...słyszę ciszę, czyli generalnie fanbojom koparki się pozamykały, a właściciele canonów, sprawdzają co mogą posprzedawać i kupić nową 5'ę
...przydałoby się chociaż jedno zdjęcie z high iso :) .... żeby zobaczyć szumy....
Rotpil
"...co stoi na przeszkodzie żeby zdjęcia testowe zrobił ktoś kto to potrafi?!"
Można by wziąć top modelkę w bikini, w czasie złotej godziny nad Morzem Karaibskim, z dodatkowym oświetleniem błyskowym i będziesz zachwycony ale to nic nie powie o obiektywie używanym w przeciętnych warunkach, przez przeciętnego użytkownika.
@Rotpil
" wyglądają jak robione przez brudną szybę "
Prawdopodobnie masz po prostu brudny monitor lub brudne okulary.
Zwyczajne wyczyszczenie sprzętu powinno rozwiązać twoje problemy z widzeniem. Jeżeli to nie pomoże, to wskazane badanie kontrolne u okulisty.
Serdecznie pozdrawiam :-) !
Rotpil
Wszyscy będą Ci wdzięczni jak wkleisz link do swoich zdjęć, żeby i optyczni nauczyli się wreszcie jak takie zdjęcia powinny wyglądać.
Faktycznie temat do zdjęć testowych wybrano chyba niefortunnie, bo nawet co do ostrości trudno wyrobić sobie jakieś zdanie.
Rotpil - wyglądałeś w ostatnich dniach za okno? Naprawdę umówiłbyś sesję na dworze?
Porównując te zdjęcia z galerią z d3400 nie ma jakiegoś specjalnego efektu wow. Tzn obie wyglądają wystarczająco dobrze. Jaki rozmiar wydruku jest potrzebny, żeby zobaczyć różnicę? Możliwości nowoczesnych aparatów są niesamowite.
Co Wy ludzie? Jakie ma znaczenie jakość artystyczna tych zdjęć? Przecież to na ma powiedzieć co reprezentuje sobą aparat w kontekście np szumu i detalu. Szkoda w sumie, że nie do końca "mówi" bo to jpgi, a redakcja od dawna wzbrania się przed wrzuceniem kilku rawów na serwer, no ale jakiś ogląd to daje.
I co ja tu widzę, że 6400 jest lepsze od poprzednika, wiem bo go miałem i natrzaskałem blisko 300tyś klatek.
@Arek - tak. Odpuściłbym w porządną ulewę, ale odrobina zimna i prószący śnieg to nie przeszkoda, szczególnie w przypadku sprzętu mającego być odpornym na takie warunki. Co więcej, wczoraj warstwa chmur była dość cienka, idealnie rozpraszała światło i stwarzała świetne warunki do zdjęć. Zakładam, że mieszkamy w tym samym mieście. By nie być gołosłownym (i mam nadzieję, że nie potraktujesz tego jako ataku a zwykłe uzasadnienie moich słów) -
link
link
Ja naprawdę uważam, że pod względem technicznym testy , które robisz są znakomite i nigdzie poza tym portalem nie znajdę tak wartościowych informacji. Brakuje po prostu spojrzenia osoby stawiającej, ukazującej plastyczność, urok zdjęcia ponad, lub na równi z wynikami suchych testów. To bardzo ważne, szczególnie jeśli ktoś ma wydać sporą kwotę na sprzęt. Szanuję to, że wrzucasz tutaj surowe zdjęcia, bo dziś dla 95 % "fotografów" obraz bez Photoshopa nie istnieje, ale sprzęt jakim te zdjęcia robisz często pozwala na uzyskanie efektów jakich z cyfrowej obróbki nigdy się nie uzyska i pokazanie, że umiejętności i praca nadal stoją nad tandetnymi, odpustowymi fajerwerkami.
I jeszcze jedno... Mamy tu foty z błyskiem i w zastanym, na dodatek mieszanym. Zatem mamy wszystko co trzeba by ocenić sprzęt w zależności jak pracujemy. Nie zapominajcie też, że są to jpgi bez wyostrzania więc nie szukajcie żylety.
Skąd wytrzasnąłeś do zdjęć prawdziwą czarownicę ?
Witam wszystkich,
Dawno nie zaglądałem do komentarzy na tym portalu, poza jednym znamiennym wyjątkiem, i niestety widzę, że jest jeszcze gorzej niż było. Wiele lat temu proponowałem i wnioskowałem o przejście na taki system informatycznej obsługi komentarzy, w którym można globalnie zignorować wypowiedzi jednostek, którym albo brak kultury osobistej, albo wiedzy, albo jednego i drugiego. Ja bym ich po prostu nie widział i do przejrzenia zostałyby mi tylko wypowiedzi osób, których opinie nauczyłem się szanować.
Pozostaje mi ponowić tę prośbę.
@ leszek 3
Popieram. Nie róbcie z Optycznych Onetu.
Chciałem delikatnie i wycięto. Szkoda, że nie spróbowano pokazać 2 zdjęcia przed i po korekcji dual pixel.
@Rotpil,
Wpuściłeś "czarownicę" bez biustu w pole przekwitłej nawłoci kanadyjskiej (DSC_5246). Widać, że zmarzła i ma gęsią skórkę. Teraz pewnie jest przeziębiona. Wrzuć jeszcze selfie jak Ty byłeś ubrany.
Zdjęcie jest beznadziejne, po co pełna rodzielczość? Nie wiesz do czego się ją stosuje? O nawłoci też pewnie nic nie wiesz, no to ci powiem - zakurza masywnie sprzęt optyczny. Reszty nie napiszę, bo mnie skasują.
@Rotpil
po wklejeniu przez ciebie linków powiem jedno - odpuść sobie robienie zdjęć - bo uznałeś że robisz dobre foty - tyle
Rotpil - zorganizowanie takiej sesji to jednak coś innego niż wyjście z koleżanką przed dom/blok z aparatem, który ma się w posiadaniu. Ale nie chce mi się tutaj tłumaczyć, bo tak naprawdę o mały włos nie mielibyśmy prawie żadnych zdjęć do pokazania. To jedna z najbardziej karkołomnych sesji, jakie przyszło mi organizować. Dodam tutaj tylko, że wszystkie sprzęty miałem mieć kilka dni przed umówioną sesją. A fakty były takie, że po jeden z nich jechałem w trakcie sesji...
Co takiego niestosownego jest w napisaniu (po raz kolejny), że modelki trzeba przypudrowywać, bo przebarwienia na skórze nie wyglądają zdrowo -w powiększeniu są bardzo nieestetyczne.
...Jak już się zdecydowało na trudy sesji z modelką dla niewdzięcznych czytelników.
Reasumując: Zamiast łazić po drabinach -pudrować.
Gadacie ;
Wystarczy nie pudrowana modelka ale z prostym uśmiechem ;
Patrząc na zdjęcie nr jeden wydaje się ze to monstrualna dystorsja falista w Canonie 100 mm makro ;
Trudno sie ocenia rozdzielczosc i ostrosc rysunku na podstawie zdjec niedoostrzonych. Ale mozna powiedziec z prawdopodobienstwem graniczacym niemal z pewnoscia iz zdolnosc rozdzielcza tego obiektywu bedzie b. wysoka , jesli nie rekordowa. Dlaczego nie pokazano zdjec na 1,4 ? - Byly zbyt miekkie? - mozna sie domyslac , ze niezadawalajace - ale to tylko domysl.
To co jest odpychajace w pracy tego obiektywu to sposob rozmycia , czyli nieostrosci. Jest ona tutaj kontrastowa , twarda , " brutalna" , " niemalownicza".
jesli przyrownac do otusa 85/1,4 , to ta sigma z c5mk4 dala zdecydowanie bardziej rozdzileczy obraz , a rozmycie jest "konkretne".
To jest cecha wspolczesnych dobrze korygowanych obiektywow o mocno ograniczonych aberacjach w stosunku do poprzednikow. Co kto lubi .
Nie chce powiedziec , ze to jest zle , lub dobrze , ale warto zdawac sobie sprawe z tej cechy. Bedzie to obiektyw o subiektywnie brzydszym bokeh niz np c135/2 l czy nawet c100/2,0 , za to rozdzielczosc na takich samych przyslonach bedzie wyzsza. Wspanialy obiektyw do wiernego oddania detalu , a tym samym jakby mniej " magiczny" i " poetycki" - co kto lubi , czego szuka.
Nie było zdjęć z modelkami- źle. Są zdjęcia z modelkami- źle. Jeszcze się taki nie urodził, co każdemu by dogodził.
A co do aparatu, zbytniej poprawy w jakości obrazu w stosunku do poprzedniej wersji za bardzo nie widać. Ciekawe jak z funkcjonalnością.
Ze 105 1.4 to chyba każdy aparat zrobi foty dobrej klasy.
@Pokoradlasztuki
"Dlaczego nie pokazano zdjec na 1,4"
Po co? Co by Ci to powiedziało o pracy aparatu? Takie zdjęcia są wskazane przy przykładach z testu obiektywów a nie aparatów.
"tego obiektywu"
A wystarczyło przeczytać tytuł:
"Canon 5D Mark IV - zdjęcia przykładowe z modelką"
kojut11 listopada 2016, 11:35
@Pokoradlasztuki
"Dlaczego nie pokazano zdjec na 1,4"
Po co? Co by Ci to powiedziało o pracy aparatu? Takie zdjęcia są wskazane przy przykładach z testu obiektywów a nie aparatów.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
o pracy aparatu nic dodatkowego.
ale o pracy obiektywu. tutaj przynajmniej jest trafiona ostrosc , w odroznieniu od przykladowych zdjec pare watkow wczesniej.
Ostatecznie w komentarzu autor zwaraca uwage ze zastosowal sigme - wiec odwoluje sie do tego aspektu.
Czy ostrość była ustawiana "klasycznie" - przez AF z OVF, czy "placem na LCD" z wykorzystaniem DPAF?
leszek3!!!
Popieram stanowczo,styl i język jaki dominuje na forum,sprawia że nie ma się ochoty na czytanie a co dopiero na odpowiedzi.
W imieniu wielu,postarajmy się o wyższy poziom kultury i stylu pisania
Sprawa wygląda tak, że aby zajmować się fotografią, trudno się obejść bez posiadania gustu plastycznego. Nie wiem, czy to się ma z urodzenia, czy potrzebna jest specjalna wrażliwość, czy też wystarczy pooglądać dość sporo dobrych zdjęć. Aliści że to podstawa, pokazuje doświadczenie. Masz gust, za sprzęt może posłużyć pudełko po butach z dziurką, albo sam papier fotograficzny. Nie jest potrzebna znajomość technikalii, posiadacz takiego talentu może robić zdjęcia dosłownie na oślep i w krótkim czasie albo odkryje właściwe metody, alb w najgorszym razie wybierze z przypadkowych zdjęć, te właściwie skadrowane, naświetlone, z odpowiednim rozkładem nieostrości i tak dalej. Kolejna cecha artychy, to jakaś elementarna znajomość ludzi. Tyle, żeby przyjął do wiadomości, że różni ludzie lubią różne rzeczy. Że o gustach się nie dyskutuje. Dobrze też mieć trochę krytycyzmu wobec siebie. Choćby tyle, żeby nie przyjmować, że tylko ja się znam, albo, żeby mieć pretensje do innych pstrykaczy, że nie robią takich zdjęć, jak ja.
O ile sam fotograf tego krytycyzmu mieć nie musi, artysta zwykle jest porąbany do cna jeśli ma talent, o tyle gdy się kto bierze za ocenę cudzych zdjęć, to nie tylko krytycyzm, ale i rozum. Trzeba zrozumieć za pomocą tego rozumu krytykowane dzieło. No właśnie, na przykład tyle, że skoro to mają być sample, to nie można stosować obróbki, która całkowicie zamaże cechy sprzętu.Albo tyle, żeby zauważyć, że samemu się nie ma lepszych pomysłów, albo zdecydowanie gorsze.
@Rotpil: nie wiem co chciałeś uzyskać na tych zdjęciach które zalinkowałeś, ale dwie uwagi cisną się na usta. Pierwsza: pończocha na obiektyw. Usłyszałem to gdzieś około roku 1974 albo wcześniej, może przeczytałem w Młodym Techniku, ale jeśli chodzi o kontakty fotografa z kobietami, to podstawa. Dlaczego aparat fotograficzny koszmarnie postarza? Pewnie dlatego, że dynamika tego co jest na zdjęciu zazwyczaj po obróbkach wynoski koło 6 EV a oko widzi jakieś 14 EV. To osobna sprawa, ale nauka jest taka, że trzeba coś zrobić, aby stracić ostrość szczegółów, zwłaszcza tych kompromitujących kobiety. Nie po to wydają majątki na kremy za które można by nabyć niejeden obiektyw, żeby później na zdjęciach były zmarszczki jak mariańskie rowy. Jest cała technologia radzenia sobie z tymi problemami, wysoki klucz, przewaga światła otaczającego, aż po te pończochy, czy firmowe nasadki zmiękczające. W każdym razie gdy się nie ma planu aby podpaść modelce, nastraszyć widza, to coś z tym trzeba zrobić, a już na pewno nie ciągnąć ostrości na maksa.
Sprawa kolejna: nie ryzykowałbym zdjęć kobiet z góry. To kadr groteskowy. Geometria powoduje że mamy wielką baniastą głowę i krótki zniekształcony korpus, krótkie rączki i nóżki.
Dobrze by było się zastanowić nad stosowaniem GO. Małpi zachwyt dla małej GO jest tylko świadectwem fascynacji technologią. Sęk w tym , że na starych portretach ta GO jest mała, ale wygląda zupełnie inaczej bo to był LF i zupełnie inna optyka. Obiektyw miał f/8.0 jasność i ogniskową 270 mm. Owszem czubek nosa i uszy już wypadają z GO, ale wielkość rozmycia jest mała. Uwaga jest kierowana np na oczy, lecz twarz jest widoczna. Portret z automatu nie będzie artystyczny, jak GO jest taka, że oczy są wyraźne , brwi już nie i przy okazji możemy sobie pooglądać łupież na czubku głowy. Nie można mechanicznie stosować reguły stworzonej dla zupełnie innego kadru i innej optyki
Konkluzja jest taka. Najpierw samemu się nauczyć, cieszyć się tym, zarabiać niekoniecznie pieniądze, a pouczanie innych sobie darować. Przyczepić się da nawet do Matejki.
Baron13
problem w tym że słowo pisane zazwyczaj jest mało precyzyjne , np piszesz o zdjęciach kobiet z góry a chcąc być precyzyjnym musiałbyś podać kąt pochylenia matrycy pod jakim nie zalecasz fotografować z góry przy konkretnym obiektywie
Jednak to nastawianie ostrości na oko w bezlusterlowcach to fajna sprawa link
link
w 5D IV link
maqgregor11 listopada 2016, 12:20
W imieniu wielu,postarajmy się o wyższy poziom kultury i stylu pisania
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
postaraj sie w imieniu wlasnym.
jakim prawem i w jaki sposob chcialbys pisac w imieniu wielu ?
ktorych wielu ?
@baron13 - gdybyś czytał ze zrozumieniem wiedziałbyś dlaczego wrzuciłem zdjęcia. Poza tym Twoje porady są, w kontekście tej rozmowy więcej niż żałosne - tu nawet nie chodzi o kompletne wyrwanie z kontekstu, tylko o zwyczajne gadanie dla samej potrzeby zaistnienia, nawet jeśli się kompletnie przy okazji ośmieszasz .
@Bahrd
Dotykowy AF w 5D4 dostępny jest tylko w trybie LV i podczas filmowania. W trybie standardowym dotykowy ekran bardzo przydaje się do grzebania w przepaścistych bebechach menu, specjalnie do tego przystosowanym, szczególnie jeśli się używa wszystkich trybów indywidualnych C1-C3 + Av, skonfigurowanych pod konkretne obiektywy oraz sposób ustawiania ostrości dla obiektów statycznych i dynamicznych. Aparat ma tak rozbudowany i precyzyjny system AF, że dziabanie paluchem w ekran jak w smarfonie byłoby po prostu śmieszne.
@SKkamil: Jeśli chodzi tego typu reguły, to zasada jest jedna "trzeba mieć oczy". Zależy od ogniskowej gestu modelki. Reguła: markujemy podpieranie się, opieranie i tak dalej, żeby się nie robiły wybrzuszenia skóry. Wybitny fotograf robił katalog gąb na pewną imprezę i mam tam swoją podobiznę, na której zdaję sobie dawać po pysku. Nie widzisz, nic po regułach.
@Rotpil: jeśli chciałeś pokazać, że tego dnia nie należało robić zdjęć, to owszem widać. Modelka pomarszczona, skrzywiona ma gęsią skórę. Natomiast co zaistnienia, to naprawdę, nie było gugla, fejszbuka, nie tylko, netu, ale nawet komputerów, a ja istniałem :-) Pstrykam swoje wrony:
link
i nikomu nie wpieram, że też powinien. Wrony nie używają kremu na zmarszczki :-)
baron
Modelka odwrócony plecami, nie widać dzioba.
No to baronie pojechałeś ; to chyba była sesja z gatunku hip hop na łysej górze ( sabat czarownic ) ;
@PDamian: Niestety, nie posiadam praw do wykorzystania wizerunku dzioba.
A co wy nie na Loveparade?
Pokoradlasztuki!!!
Niestety,ale jest ich wielu!!!Wielu może oznaczać więcej niż się wydaje,wystarczy poczytać i wyciągnąć wnioski
Proszę może podyskutujmy na główny temat czyli 5D Mk IV i wykonanych nim zdjęciach
Ciężko podziwiać takie zdjęcia - jpgi o minimalnym stopniu wyostrzenia i redukcji szumów. W praktyce z tej opcji będzie korzystało całe 0% posiadaczy.
Pogadać możemy o edytowach RAWach na iso np 10k i wyciągniętych na maxa cieniach.
maqgregor
" Despite its improvements, it's not at the level of the current industry leader, the Nikon D810, nor even the best APS-C cameras. After a 6 EV push, the 5D Mark IV falls further behind the a7R II and D810, but the improvement over the 5DS is pretty dramatic." link
Prawie osiągnął poziom najlepszego aps-c link
link
tak po mojemu, to zapowiada się "zwyczajnie". Potrzebne były by sample na wysokim iso, ale to co jest wskazuje na to, że będzie aparat cit lepszy od C5dm3. Czy będzie miał przewagę 1/3 czy więcej EV w szumach, trudno powiedzieć, można tylko wróżyć na podstawie sytuacji na rynku, że musi być trochę lepiej niż ma poprzednik, bo się nie sprzeda. Do tego trochę bajerów i zagwozdka dla klienta, czy to warte swej ceny. Nie na moją kieszeń, albo nawet dwie kieszenie, ale spodziewam się, że tak, jak teraz c5dm3 jest standardem dla ślubopstryków, resztek reporterów i innych tak zwanych zaawansowanych, tak będzie C5dm4. Na opinie portali które mają coś na pieńku z Canonem kiwałbym palcem w bucie. Nowa 5-ka będzie obowiązkowa.
PDamian11 listopada 2016, 15:20
maqgregor
" Despite its improvements, it's not at the level of the current industry leader, the Nikon D810, nor even the best APS-C cameras.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
aparat jest bardzo dobry , mozna nim robic swietne zdjecia.
problemem jest jego cena.
Inne lepsze sa tansze.
nic nie wskazuje na to, by C byl w stanie w ciagu kilku lat dogonic jakoscia obrazowanie matryce sony.
Wolalbym, zeby do c5mk3 wstawili taka matryce jak ma sony , lub nawet dokladnie te sama. Reszte zmian mogl sobie canon oszczedzic.
wifi , gps i ine wodotryski w aparacie funkcjonuja najlepiej jesli sa wylaczone.
DP - na pewno jest to postep . ale wolalbym lepsza matryce bez DP niz slabsza z DP.
PDamian11 listopada 2016, 10:56
Co takiego niestosownego jest w napisaniu (po raz kolejny), że modelki trzeba przypudrowywać, bo przebarwienia na skórze nie wyglądają zdrowo -w powiększeniu są bardzo nieestetyczne.
...Jak już się zdecydowało na trudy sesji z modelką dla niewdzięcznych czytelników.
Reasumując: Zamiast łazić po drabinach -pudrować.
SKkamil11 listopada 2016, 11:20
Gadacie ;
Wystarczy nie pudrowana modelka ale z prostym uśmiechem ;
Patrząc na zdjęcie nr jeden wydaje się ze to monstrualna dystorsja falista w Canonie 100 mm makro ;
Wystarczy nie pudrowana modelka ale z prostym uśmiechem ;
Patrząc na zdjęcie nr jeden wydaje się ze to monstrualna dystorsja falista w Canonie 100 mm makro ;
--------------------------------------------------------------------------------------------------
mowisz i masz:
link
@Pokora..
Ta piękna modelka została .. jakby tu powiedzieć delikatnie .. OK Prześwietlona jakąś lampą, którą widać w jej źrenicach. Za to nieostre są siatkówki jej ślicznych oczu - wpadka jak cholera.
Przepalona jest także jej twarz, ponieważ nie została zmatowana oraz skóra klatki piersiowej w okolicach obojczyków. Precjoza na jej uszach powinny być ostre.
Zatem werdykt brzmi: totalna amatorszczyzna. Za takie zdjęcie się nie płaci.
Adams mawial , ze jedno dobre zdjecie w roku to bardzo duzo.
to sa zdjecia majace pozwolic wyobic sobie poglad ogladajacym na temat aparatu , czy tez ewentualnie sigmy 85/1,4..
ja mam nieco inny osad sytuacji.
raczej nalezy byc wdziecznym optycznym , ze z wlasnej nieprzymuszonej woli , nieodplatnie posiwiecili swoj wolny czas i pokazali zdjecia . pozwalajac w ten sposob innym zapoznac sie z mozliwosciami aparatu.
dyskusja czy portrety sa dobre czy nie jest raczej nie na miejscu , gdyz nie w tym celu powstaly by sportetowac osobe , a jedynie po to, by pokazac mozliwosci aparatu.
jesli zdaniem niektorych nie sa to dobre zdjecia , to tym lepiej dla ogladajacych , gdyz beda mieli mozliwosc zrobienia lepszych i pochwalenia sie.
Gdyby zdjecia byly idealne , to po co robic portet w ogole , skoro idealny juz powstal i nie daloby sie zrobic lepszego?
zatem cieszmy sie , ze nie sa to zdjecia nieskonczenie idealne, gdyz w przeciwnym wypadku portret stacilby sens..
sorry nie "optycznym" a optycznem...
przydala by sie mozliwosc korekty, bodaj przez pol godziny.
"Gdyby zdjecia byly idealne , to po co robic portet w ogole , skoro idealny juz powstal i nie daloby sie zrobic lepszego? "
Wkrótce zostanie opublikowany test tego aparatu, mimo że w sieci jest ich z 200, nie mówiąc o licznych zdjęciach, które pokazują jego możliwości.
Więc parafrazując powyższe, jest sens czy nie? Nie lepiej zalinkować jak zrobił @PDamian?
link
link
@Pokoradlasztuki
"przydała by się możliwość korekty, bodaj przez pół godziny"
Zgadzam się z Tobą. Masz całkowitą rację.
Mógłbyś wówczas skorygować błąd i napisać łącznie "przydałaby"
@Pokora..
Gdyby była możliwość edycji, to zablokowałbyś serwery Robertowi a my byśmy czekali aż skończysz :))
To na czym Ty piszesz? Na samej klawiaturze?
Pokora,
"zatem cieszmy sie , ze nie sa to zdjecia nieskonczenie idealne, gdyz w przeciwnym wypadku portret stracilby sens.. "
No nie straciłby! Z tej prostej przyczyny, że fotografujemy osobę (zwykle wyglądającą inaczej niż inne) z myślą o tym, że zdjęcie będzie dla niej. A nie, że traktujemy fotografowane obiekty jako obiekty, na których cyzelujemy nasz kunszt.
Cedrys,
nowa piątka ma dwa rozbudowane i uzupełniające się układy AF - chciałem się tylko dowiedzieć, czy i jak korzystano z tego drugiego... ;)
@Bahrd,
Jaki drugi uzupełniający? I w jakim trybie? Sprecyzuj jakoś.
Chodzi Ci o wspomaganie DPAF? Nie zauważyłem w tym aparacie niczego genialnego, jest to tylko skrzyżowanie 5D3 z 70D a obrazek daje gorszy niż 6D.
Ja go testowałem po swojemu przez 2 tygodnie, ale tylko pod kątem swoich potrzeb. Ma służyć jako korpus do zadań specjalnych. W okresie zimowym takich zadań dla niego nie mam. Stoi sobie spokojnie na półce a ja nie muszę się przejmować Brexitem ani Trumpem.
Bahrd, to bez znaczenia. Ważniejsze jest jak on (ten drugu) działa.
"We found the 5D Mark IV's subject tracking in Live View to be even 'stickier' than using Canon's Intelligent Tracking and Recognition (iTR) through the optical viewfinder, and since its reading focus directly off the image sensor, shooting with wide-aperture lenses still yields consistent focus accuracy.
As is typical of recent high-end Canon DSLRs, the 5D Mark IV has six preset 'case modes' to help you make the most of the autofocus system. It's a simpler approach than asking users to manually dial in values for tracking sensitivity, acceleration and deceleration tracking and AF point auto switching, and we've seen how even small adjustments to any of these presets can have a meaningful impact on how the camera behaves with respect to moving subjects." -!!!
-"Single point focus
When you stick to your subject with a single point just for depth tracking, the hit rate is very nearly 100%."
-"iTR focus tracking
When you switch to iTR tracking, however, the hit rate drops, but not so much as to render the setting unhelpful, particularly if you're in an unfamiliar situation where you may not be able to follow the movement of your subject. And indeed, the 'misses' with iTR are slight enough to be fairly insignificant at normal viewing sizes."
-"iTR and Dual Pixel Face Detection
Unfortunately, as we've found with Canon's other iTR implementations, it simply isn't as accurate as we've found some of its competitors' systems, such as Sony's Eye AF, and Nikon's 3D Tracking, which will effectively track an eye if you initiate autofocus on it. Note, in the below video, the system isn't fooled by any other distracting elements (or other distant faces) in the scene, but the points float around Sam's face, sometimes focusing on his eye, and sometimes other parts of his face resulting in some slight mis-focus."
Filmik link
Face detection and tracking in Live View, though, is a different story, as you can see on our Video page. Importantly, face detection in Live View stills shooting focuses accurately on the plane of the face, meaning the eyes are more likely to be in critical focus than previous Canon cameras (and you can always stop down a bit). Some of those older implementations would achieve focus on the front-most portion of a face they detected, which was usually the tip of the nose, rendering the eyes almost consistently out of focus."
"In other words, when changing from shooting static subjects to moving ones, we found ourselves switching from 'Pinpoint AF' in One Shot (single-acquisition AF in Canon vernacular), to 'Single Point AF' or 'AF Expansion' for the area mode and a change to AI Servo (continuous AF in Canon-speak). Doing so netted a higher number of images in critical focus than trying to use one set of global parameters for everything.
Now that may seem like a natural and obvious conclusion to most of you. But we have gotten to try out Nikon's latest implementations of 3D Tracking for everything from portraits to sports, and it's a system that doesn't really require a change from AF-S to AF-C or a change in area modes. In turn, this frees the mind up a bit more to focus on what we're shooting. Will the Canon net a similar number of keepers in the hands of someone who knows what settings to use and when? Of course. But this continues to be a fundamental difference between these two professional systems." link
Baron - z tego co widziałem w sieci mi
link
to dla ślubniaków (umoczonych w szklarnie Canona) znacznie lepszym wyborem będzie jednak 5r/s a nie ten tutaj.
-nie ustawisz sobie w LV śledzenia na oko -jak w bezlusterkowcach w 5D IV link
...albo jak w Nikonach link
link
link
Proponuje aby optyczne ograniczaly sie do zdjec testowych skrzynki pocztowej, przynajniej zaoszczedzi sobie krytyki.
Cedrys,
miałem na myśli uzupełniający w sensie zastosowań - na jesiennych leśno-parkowych spacerach z synem robiłem zdjęcia 70D + 100 Macro i 70-200.
DP AF z możliwością wskazania miejsca do ostrzenia palcem na ekranie okazał się znacznie wygodniejszy od kółek i guzików, a nawet od joysticka (którego akurat w 70D nie ma). Miewał kłopoty - gdy pomiędzy obiektem a aparatem były np. gałęzie a obiekt był blisko - wówczas "lustrzany" radził sobie lepiej z ostrzeniem z płytką GO.
Wyobrażam sobie jednak, że to co podlinkował PDamian może - po nabraniu wprawy przez użytkownika - się przydać, ale może to tylko dlatego, że w 70D ( a tym bardziej w 6D) brakuje mi czasem punktów na przekątnych.
PS
W EOS M5 i w nowym Nikonie ekran dotykowy również służy do wskazywania punktu ostrzenia - więc aż tak nie fantazjuję... ;)
PPS
W środę moi znajomi panikowali, że dolar leci, że krach, że jejku-jej. Wczoraj jakoś nie przyszli powiedzieć, że nie tylko wrócił, ale i w górę poszedł... Więc chyba nie ma co w ogóle o tym wspominać.
Jak czytam, czego w tych aparatach brakuje, to się zastanawiam ile używam (wykorzystuję) z tego co jest. Na ten przykład mam możliwość ekspozycji wielokrotnej. Tryb sumowania i tryb średniej. Mniejsza, czy to w aparacie. Właśnie wypróbowałem uśrednianie za pomocą Hugina i ImageMagic. Jakby skrypt który to robi.
#!/bin/bash
align_image_stack -m -a wyj_PREFIX *.jpg
convert wyj_PREFIX* -evaluate-sequence mean wyjsciowy.jpg
Żaden skrypt ale można sobie zapisać, żeby nie myśleć, jak wygląda składnia poleceń. Mean działa lepiej od median i bardzo szybko. Ale PO CO? Ano... w trakcie robienia zdjęcia chodził kot po stole, na którym stał statyw. Długi czas wyszły poruszenia. Seria zdjęć i uśrednienie, usiłowałem robić zdjęcia jak się kot nie ruszał, dalej są poruszenia. No więc używamy Hugina do tego by zdjęcia poustawiał. No i Eureka, możemy robić zdjęcia w warunkach kota. Tyle, że to był eksperyment. Jak bym potrzebował zrobić zdjęcie, to był kota zesadził ze stołu.
Mam możliwość. Przy niewielkich poruszeniach skrypt genialnie uśrednił zdjęcia. Na iso 6400 wyczyścił szum do zera, nie widzę straty rozdzielczości na skutek łażenia kota. Tyle że nie wiem w jakich okolicznościach mogę tego użyć. Mam w aparacie uśrednianie, mam w komputerze. I co? Jakieś pomysły? Podnoszone lustro, mam. Zawiłe sterowanie lampami, mam. Filtry twórcze. Są. Po ki diabli nie wiem, ale są. Ileś metod AF. Tak mówiąc prawdę, to trzeba by ze dwa miesiące eksperymentować z tymi ustawieniami aparatu, aby pobieżnie je opanować. Po tym dopiero można by ewentualnie zaczynać labidzić że czegoś nie ma. Jakkolwiek diabli wiedzą co zrobić z tym co jest.
Już odpowiadam - co innego, gdy mogę wyjść z aparatem samemu, kontrolować czas, miejsce, móc poczekać na światło/mgłę/etc, przygotować się na scenę, na zdarzenie, moment.
A co innego, gdy jestem na spacerze z dziećmi, rodziną, czy znajomymi. Wówczas te niepotrzebne ułatwienia i nadmiarowe możliwości osiągnięcia tego samego celu nagle mi się przydają a nawet stają niezbędne.
Można się znać na tych wszystkich założeniach o ostrych kolczykach i innych duperelach. Można używać niesamowicie ostrych szkieł i aparatów z niesamowitym iso i monstrualnie rozbudowanym układem AF... wszystko można
Można też to olać i pstryknąć se czasem starocią. Tylko wtedy przestaje się doceniać te mega nowinki ;)
link
dARTI, fajna galeria.
dARTi, dołączam się do opinii kojuta. Z przyjemnością oglądałem. Szkoda tylko, że nie zawsze podajesz informacje o obiektywie. Wiesz, jak to jest - człowiek widzi tak udany kadr i od razu się zastanawia, czym zrobiony :).
Do normalnego robienia zdjęć testy nie są potrzebne, pół miliona pstryknięć i czas kupić następną piątkę tu nie ma innej alternatywy. A te lamenty że drogo że to Sony powinno robić piątki są śmieszne.
Opinie sa podzielone , sa t acy którzy wola stare ale jedynki ; link
Osobiście tez wolę jedynkę w nazwie ;
Tak szczerze to może mi się ten Canon podoba .( praktycznie każdy z obecnie produkowanych aparatów ma więcej zalet niż wad ) .ale to nie jest tak ze cena nie jest ważna szczególnie jeśli się kupuje sprzet do zarabiania ; typowy reportaż slubny zrobiony profesjonalnie wymaga często dwóch fotografów ;
Nawet jeśli celność AF poprawiono i jest lepsza niż oferuje konkurencja to może być lepsza o góra 20 % czyli w innym systemie odrzucasz 20 % zdjęc ale mając dwa korpusy w tej cenie i zatrudniając drugiego fotografa i tak jesteś do przodu ;
Czysta matematyka .
Oczywiście mówię w kontekście tylko i wyłącznie zarabiania bo jeśli ktoś zarabia sporadycznie to inna sprawa ;
Teraz merytorycznie : poczekajmy na testy ;
@dARTi
no proszę, zaglądają tutaj ludzie którzy potrafią FOTOGRAFOWAĆ.
Świetne zdjęcia :-)
MatthiasWro, wśród komentujących jest trochę osób mogących się pochwalić świetnym dorobkiem ;-)
dajcie spokój zdjęcia są dobre i tyle ; przynajmniej widać ze gość troszkę się kręci szukając plenerów ; dorobek to jednak coś co przychodzi wolno ..a czasem bardzo woooolno ;
....nowa 5'a, a w zasadzie canon 5dmark3_markII, jest najlepszym aparatem canona, chyba,że ktoś potrzebuje ultraszybkości 1DxII....
...już 5Dmk3 był wyraźnie lepszy od 1Ds....więc teraz mamy pełen wypas z 4'ą...
... 6D ma być entry level ff, taki bezpośredni następca starych 5'ek, później nic... i na szczycie mamy nowe piątki zastępujące serię 1Ds.... w cenie 50% niższej(no prawie, bo trzeba dodać grip itp)....
...to naturalne, że nie każdy potrzebuje aparatu klasy 1D... nie ma w tym nic złego, a wręcz przeciwnie....
...dla tych co zawsze śnili o bezkompromisowej maszynie do zdjęć: dobra wiadomość.... reszta może sobie szczekać, ja to widzę prosto i jasno: to najlepszy aparat canona..
ale wpadki mu się zdarzają link
nie chodzi szczekanie tylko o realną ocenę sytuacji
jeśli oceniasz zdjęcia wykonywane przez dobrego fotografa jakiejś modelki np to sprzet nie ma aż takiego znaczenia bo bardzo często taki fotograf pracuje w pełnym manualu ..a jak oceniasz zdjecie amatora to widzisz ze AF nie zadziała tak dobrze jak ten z k20 + kit ( ja takich wpadek nie miałem ) ...;
"ale wpadki mu się zdarzają link
nie chodzi szczekanie tylko o realną ocenę sytuacji "
link
link
który pies ostry ..?;
link
"-No, musiałem nakłamać o tej celności AF w 5D IV."
link
Dlaczego nakłamać ..? Ja ten film oglądałem tylko wiesz w takim filmie ( pseudo reklamowym ) przecież nie dowiesz się jakie były wpadki tego sprzętu ; dual piksel fajna sprawa ale przecież nie możesz przeskoczyć z ostrością w czasie obróbki z jednego psa na drugiego ;
To jest dla osób które się podniecają dziwnymi sprawami tym ze AF szybki , tym ze ostrość możesz przusunąc o milimetr lub dwa w postrodukcji ;
Ale ze w świetle żarowym zdecydowanie gorzej musisz sam wywnioskować po samplach ;
Także jakiś niedosyt jest
No tutaj Tony nakłamał link
i tu link
-AF w 5D IV ani nie jest taki sam jak w 1Dx II (1Dx II ma dwa procesory DIGIC 6+ a nie jeden. Ma też 300000pixel RGB+IR metering sensor wykorzystywany przy śledzeniu, a 5D IV 150000pix)
ani nie jest tak samo skuteczny jak w 1Dx II.
w testach PDAF 5D IV jest też gorszy niż w D810 i D750.
calkiem możliwe ;
ale są osoby które i tak nosza statyw , wiec ważniejsze jest dla nich ile wyciągniesz z cieni na ten przykład
No ładne fotki. Czy to będzie mk V, VI, czy VII zawsze będą ładne bo to dobry sprzęt w cenie samochodu.
Dżozef
12 listopada 2016, 09:24
. A te lamenty że drogo że to Sony powinno robić piątki są śmieszne.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
nie lamenty , tylko glos rozsadku. Przez fora przelala sie fala krytyki ceny jaka sobie zazyczyl Canon. Na szczescie zaczynaja sie pojawiac juz "adekwatne" oferty - chocby tutaj : link Jest ich znacznie wiecej , rowniez na Amazon. Wszelkie dodatki , ktore nie wplywaja bezposrednio na jakosc obrazowania w zasadzie obnizaja wartosc aparatu. Im wiecej funkcji , tym kazda z nich staje sie trudniej dostepna , ergonomia sie pogarsza..
Poczekamy jeszcze pare miesiecy na wyjasnienie choroby dzieciecej matrycy , o czym juz donosi Internet i wowczas pochylimy sie sie nad oferta canona.
Co by nie mówić, to bardzo ciekawie wygląda specka Sony A99 II.
42mpix CMOS BSI, 12 klatek na sekundę ze śledzeniem, 8 z podglądem na żywo,
UHD 4K Video S-Log3, Full HD 120 klatek na sekundę, 5-cio osiowa stabilizacja...
Ciekawe jaki bufor przy tych 42mpix.
A... znalazłem
"No. of recordable frames*3 (approx.)
[Continuous shooting: Hi+] Extra fine: 60 images/Fine: 63 images/Standard: 64 images/RAW & JPEG: 54 images/
RAW: 54 images/RAW(Uncompressed) & JPEG: 24 images/RAW(Uncompressed): 25 images
[Continuous shooting: Hi] Extra fine: 65 images/Fine: 71 images/Standard: 74 images/RAW & JPEG: 56 images/
RAW: 57 images/RAW(Uncompressed) & JPEG: 25 images/RAW(Uncompressed): 26 images"
Ja bym porównał te zdjęcia przykładowe z tymi z sony 85 1,4 + A7RII
link
Szczególnie ostrość na oku.
To podniecanie się ostrością w oku na oku czy obok oka - to jest rodzaj ( lekkiego) zboczenia.
Fotka dArtiego pokazuje że wcale nie jest to jest najważniejsze - ani nawet szczególnie ważne w tej sztuce zwanej fotografią.
Trochę inaczej jest jeśli chodzi o rzemiosło - tutaj pewnie chodzi o to że lepsza dynamika pozwala ratować sknocone zdjęcia, więcej mpix pozwala łatwiej przekadrować itd.
Może więc warto to sobie powiedzieć wprost - lepszego sprzętu potrzebują przedewszystkim ci co najwyżej średni fachowcy ...
:P
A ci mi tam - dam się sprowokować!
Focjusz: "Może więc warto to sobie powiedzieć wprost - lepszego sprzętu potrzebują przede wszystkim ci co najwyżej średni fachowcy ... "
Innymi słowy, jak remiecha skaleczy rzemiosło, to nie ma zmiłuj, a artycha może powiedzieć, że się nie znamy/nie rozumiemy i taki był jego zamysł, bo rozmyte oko to symbol splotu/konwolucji, oddający nieodgadnioność kobiety, a oczy to przecież zwierciadło duszy?
;)
....teoretyzowanie na temat puszek canona jest ok, zawsze było , zawsze będzie... porównania, teorie, pogłoski, tabelki... zawsze lubiłem rozdarte szaty o zmianie systemu, po kolejnej premierze..
.. ale na koniec dnia, ci co mają biznes fotograficzny, w większości dają się skusić.....
...amatorzy, lepiej niech poczekają na używki, ten sprzęt jest na lata i setki tysięcy zdjęć, a i tak, można/trzeba go serwisować, za rozsądne, uczciwe pieniądze....
...jak ktoś chce sobie popstykać, ma dziesiątki innych puszek i całe miliony różnorakich szkieł... w czym problem
DonYoorando13 listopada 2016, 00:29
...amatorzy, lepiej niech poczekają na używki, ten sprzęt jest na lata i setki tysięcy zdjęć, a i tak, można/trzeba go serwisować, za rozsądne, uczciwe pieniądze....
...jak ktoś chce sobie popstykać, ma dziesiątki innych puszek i całe miliony różnorakich szkieł... w czym problem
------------------------------------------------------------------------------------------------------
to czesto popelniany , typowy blad , jakoby dla amatorow przeznaczone sa puszki tansze.
nie wrecz odwrotnie. Amatorzy maja w odroznieniu od zawodowcow inne zrodla finansowania , najczesciej lepsze ( jako, ze fotograf to aktualonie zawod marnie oplacany) , nie musza amortyzowac ksiegowo swojego sprzetu, wiec o ile chca kontynuowac swoje zainteresowania moga nan wydac wiecej - i tak sie tez czesto dzieje.
Tansze , stare aparaty sa przeznaczone dla tych , ktorzy nie moga lub nie chca wydac wiekszej kwoty na nowe , niezaleznie od tego czy tym aparatem beda zarabiac , czy nie.
ale nawet chcąc być koniecznie w systemie canona to w cenie tej piatki mamy trzy szóstki czyli majac takie trzy szóstki mniej je eksploatujemy , częściej je możemy wymienić na nowszy model bo są tańsze ;
po prostu jest drogo ;
prawdopodobnie będzie niedługo premiera nowej szóstki i pewnie będzie spory dylemat u Canoniarzy ;
ale faktycznie nie mój problem ;
@Pokora..
Dobrze to ująłeś, ale gościa nie przekonasz. Na szczęście nie musisz.
Panowie z Optyczne.pl Arku i ekipo!
Mam taką propozycję, tu jest wiele głosów że źle robicie zdjęcia że nijakie.
W Polskim internecie co prawda każdy jest największym znawcą i specjalistą. No i świetnym krytykiem. Tego zawsze mamy dużo. Na dowolnym forum. Ale za to jesteśmy też najbardziej aktywni ;)
To ja mam dla was pomysł: weźcie do testów fotografów pełną gębą.
I oprócz zdjęć testowej martwej natury wrzućcie zdjęcia pokazujące co fotograf żyjący z fotografii może ze zdjęcia wyciągnąć.
I jeszcze jedno. Nie ma sensu robić zdjęć z warunkach przy których 90% nowoczesnych matryc daje sobie dobrze radę. Wtedy nie ma jak analizować strony technicznej i się ludzie czepiają artyzmu (lub jego braku).
Mi osobiście bardzo podobały się testy zdjęć w kościele to chyba były zdjęcia D5 i chyba 1DX MKII. To były testy ISO. I raczej nikt na zły kadr nie narzekał.
Po prostu skupcie się na tym w czym jesteście najlepsi. Rozwijajcie techniki pomiarowe.
Życzę Wam zakupu takiego sprzętu do analizy obiektywów jakie ma Lens Rental ;).
Pozdrawiam i powodzenia
@Pokoradlasztuki: 3.5k euro.... za puszkę dla amatora to bardzo drogo....ale 3.5k euro za kolejną wersje 1Ds to bardzo tanio..... jak kogoś stać, co ktoś czuje, mnie to nie interesuje, ja się nakręcaniem handlu nie interesuję... tak na marginesie dodam, że podobno sam 5DIV zdjęć nie robi i tam trzeba jeszcze jakieś obiektywy kupować, nawet lampy nie ma(co jest raczej upierdliwe) :) .
PiotrKrochmal
13 listopada 2016, 13:41
Panowie z Optyczne.pl Arku i ekipo!
To ja mam dla was pomysł: weźcie do testów fotografów pełną gębą.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
w imieniu feministek , chcialbym zaprotestowac , iz w charakterze modeli eksplorowane sa wylacznie kobiety - co sprowadza ich role jedynie do podmiotowej.. W ramach rownosci plci oraz dziejowej sprawiedliwosci nalezy koniecznie nie tylko eksplorowac ale i eksploatowac rowniez cialo meskie . ujecia winny podkreslac duzy dekolt , czyli obejmowac owlosiony tors, a nawet nieco ponizej ( tzw kadr amerykanski). Role fotografa winna pelnic kobieta. Czyz nie?
@PiotrKrochmal: Zastanów się, czy "fotograf pełną gębą" potrafi zrobić sample, które nadadzą się do porównania sprzętu.
@Pokoradlasztuki
I niech ta kobieta-fotograf pójdzie na koncert Furii (chłopaki lubią paradować z gołymi katami), dodatkowo będą fotki ze scenerii z małą ilością światła.
A ja tak jeszcze a propos sampli, warunków, itd. Czy nie wydaje się Wam, że robienie "testów" ISO poprzez skracanie czasu naświetlania mocno zakłamuje wyniki? Czy nie należałoby robić takiego testu w kontrolowanych warunkach oświetleniowych i po prostu redukować ilość światła padającego na fotografowany obiekt. Wydaje mi się (chętnie poczytam opinię znawców), że wyniki będą istotnie różne.
mmatja: Temat bardzo dobrze znany i opisany na Optycznych. Generalnie, o ile hie stosujemy czasów naświetlania przy których wchodzą efekty typowe dla długiej pracy matrycy (rzad wielkości 10 sekund) z sampli zrobionych na krótkich czasach można się zorientować bardzo dobrze jak się aparat zachowuje na wysokim iso. Różnice pomiedzy efektami na powiedzmy 1/4000 i 1/40 są do pominięcia, gdy chodzi o test.
@baron - dzięki, to ciekawe. W takim razie różnica w rzeczywistych zastosowaniach (w sensie istotnie bardziej widocznego szumu w zdjęciach "real life" względem testowych, w dobrym świetle) musi wynikać z innych aspektów. W każdym razie poszukam na optycznych co na ten temat napisali- może się czegoś ciekawego nauczę.
@baron13
Z mojego doświadczenia, jeżeli przychodzi do użycia ISO >1600 już nie powiem >6400 oznacza to nie tylko małą ilość światła, ale dodatkowo dużą dynamikę oświetlenia.
Bo jeżeli gdziekolwiek pojawi się źródło światła to różnice będą bardzo duże. stąd też dla mnie osobiście, najważniejsza jest dynamika na wysokim ISO a nie szumy jako takie.
Dlatego właśnie testy z lampą i panią nie do końca się sprawdzają bo mamy niską dynamikę sceny. W studiu jesteśmy w stanie zejść z dynamiką na tyle nisko że piękne zdjęcia Iphonem można zrobić bo spokojnie da radę. Widziałem kiedyś w sieci taką sesję całą na Iphonie zrobioną badzo ładnie to wyszło
Wszyscy spragnieni ciekawszych przykładowych zdjęć w formatach JPEG oraz RAW z duetu Canon 5D Mark IV + Sigma A 85 mm f/1.4 DG HSM mogą sobie zajrzeć na dpreview.com bo z dniem dzisiejszym została opublikowana stosowna galeria:
link
Co ma cena Canona z 2007 do ceny Pentaxa z 2016?
Konkurencja została dobrze przedstawiona przez Optycznych. Porównywanie tego aparatu do D610, 5d mk3, czy 6d jest zasadne tylko jeśli jako jedyne kryterium przyjmiemy wielkość matrycy.
Problem głównie jednak leży w cenie obiektywów. Sama puszka za 9k jeszcze zdjęcia nie zrobi, a osób które mają kolekcję limitedów czekających na nowe FF Pentaxa raczej wiele nie ma (i dla nich tak czy siak Canikon nie jest alternatywą).
Przy buforze Sony A99 II to trochę lipa.
"[Continuous shooting: Hi+]
Extra fine: 60 images
Fine: 63 images
Standard: 64 images
RAW & JPEG: 54 images/
RAW: 54 images
RAW(Uncompressed) & JPEG: 24 images
RAW(Uncompressed): 25 images
[Continuous shooting: Hi]
Extra fine: 65 images
Fine: 71 images
Standard: 74 images
RAW & JPEG: 56 images/
RAW: 57 images
RAW(Uncompressed) & JPEG: 25 images
RAW(Uncompressed): 26 images"
link
i przy 42mpix A99 II.