Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Panasonic Lumix S1 II - test trybu filmowego

Panasonic Lumix S1 II - test trybu filmowego
12 grudnia 2025
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 4

1. Wstęp

Panasonic Lumix S1 II to jeden z dłużej wyczekiwanych następców w segmencie pełnoklatkowych bezlusterkowców, bowiem między jego premierą a wprowadzeniem na rynek pierwszej generacji modelu S1 minęło ponad 6 lat. Wiele konkurencyjnych firm zdążyło w tym czasie pokazać dwie generacje swoich aparatów – by nie szukać daleko, odstęp między Nikonem Z6 a Z6 III to niecałe 6 lat.

W zamian za cierpliwość Panasonic odwdzięczył się na szczęście korpusem, którego specyfikacja robi wrażenie. Przy zachowaniu 24-megapikselowej pełnoklatkowej matrycy nowy model oferuje filmowanie w 4K z prędkością do 120 kl/s, tryby nagrywania w proporcjach 3:2 (w tym open gate), 4:3, 16:9, 17:9 czy 2.4:1, wewnętrzny zapis plików w surowym formacie ProRes RAW, aktywne chłodzenie, multum filmowych profili obrazu oraz rozkładano-odchylany ekran. A wszystko to przy zmniejszeniu gabarytów względem poprzednika, które niestety przełożyło się także na zmniejszenie pojemności akumulatora.

Jednak nawet pomimo tego nowy Lumix wydaje się jednym z mocniejszych graczy w segmencie aparatów takich jak Canon EOS R6 Mark II/III, Sony A7 IV/V, czy Nikon Z6 III/ZR. Tym chętniej zatem podjęliśmy się przetestowania filmowych możliwości Panasonika S1 II. Po odpowiedź, jak mu poszło, zapraszamy tradycyjnie do kolejnych rozdziałów.


----- R E K L A M A -----

Aparat do testu wypożyczyła firma Panasonic Polska, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy tryby filmowe w aparatach?” W razie dodatkowych wątpliwości zachęcamy również do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.



Poprzedni rozdział