Panasonic Lumix S1 II - test trybu filmowego
1. Wstęp
W zamian za cierpliwość Panasonic odwdzięczył się na szczęście korpusem, którego specyfikacja robi wrażenie. Przy zachowaniu 24-megapikselowej pełnoklatkowej matrycy nowy model oferuje filmowanie w 4K z prędkością do 120 kl/s, tryby nagrywania w proporcjach 3:2 (w tym open gate), 4:3, 16:9, 17:9 czy 2.4:1, wewnętrzny zapis plików w surowym formacie ProRes RAW, aktywne chłodzenie, multum filmowych profili obrazu oraz rozkładano-odchylany ekran. A wszystko to przy zmniejszeniu gabarytów względem poprzednika, które niestety przełożyło się także na zmniejszenie pojemności akumulatora.
Jednak nawet pomimo tego nowy Lumix wydaje się jednym z mocniejszych graczy w segmencie aparatów takich jak Canon EOS R6 Mark II/III, Sony A7 IV/V, czy Nikon Z6 III/ZR. Tym chętniej zatem podjęliśmy się przetestowania filmowych możliwości Panasonika S1 II. Po odpowiedź, jak mu poszło, zapraszamy tradycyjnie do kolejnych rozdziałów.
Aparat do testu wypożyczyła firma Panasonic Polska, za co serdecznie dziękujemy.
Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy tryby filmowe w aparatach?” W razie dodatkowych wątpliwości zachęcamy również do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.










Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.