Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fujifilm GFX 50R

Fujifilm GFX 50R
25 września
2018 16:21

Swoją premierę ma dzisiaj także drugi średnioformatowy bezlusterkowiec Fujifilm, model GFX 50R. W środku znajdziemy matrycę CMOS 51.5 Mpix. Aparat będzie kosztować ok. 4.5 tys. dolarów.

Jak podkreśla producent, model GFX 50R jest lekkim aparatem, ważącym 775 g, czyli o 145 g mniej niż model 50S. W środku znajdziemy matrycę CMOS 51.5 Mpix w rozmiarze 43.8×32.9 mm, z obsługą ISO 102400 w trybie rozszerzonym, a także procesor obrazu X-Processor Pro.

Fujifilm GFX 50R

Fujifilm GFX 50R wyposażono w elektroniczny wizjer o powiększeniu 0.77x i rozdzielczości 3.69 mln punktów. Znajdziemy też tutaj uchylny, dotykowy ekran LCD, gniazdo na karty pamięci SD oraz moduł łączności Bluetooth. Aparat rejestruje wideo w Full HD przy 30 kl/s. Aparat jest też kompatybilny z oprogramowaniem Capture One.

Fujifilm GFX 50R

Fujifilm GFX 50R trafi do sprzedaży w listopadzie. Będzie kosztować ok. 4.5 tys. dolarów.

Fujifilm GFX 50R

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

FUJIFILM GFX 50R.
Duża 51.4MP matryca obrazu w kompaktowym, lekkim korpusie - nawiązanie do cenionych średnioformatowych aparatów dalmierzowych na filmy światłoczułe powszechnie używanych w fotografii reportażowej i dokumentalnej.

PHOTOKINA 2018, KOLONIA, NIEMCY, 25 września, 2018 - FUJIFILM Corporation (Prezes: Kenji Sukeno) zaprezentuje średnioformatowy, bezlusterkowy cyfrowy aparat fotograficzny FUJIFILM GFX 50R (GFX 50R), który wyposażony jest w matrycę obrazu formatu FUJIFILM G (średnio-formatowa - 43.8x32.9mm) o powierzchni około 1.7-raza większej od powierzchni matrycy małoobrazkowej1.

Model GFX 50R kontynuuje tradycje kompaktowych i lekkich konstrukcji oraz doskonałej charakterystyki obrazu średnioformatowych aparatów Fujifilm GFX. Jednocześnie nowy model waży około 145g mniej oraz jest 25mm cieńszy od aparatu FUJIFILM GFX 50S (GFX 50S). Aparat GFX 50S od chwili wprowadzenia w styczniu 2017 roku zbiera pochwały od profesjonalnych fotografów. Jednakże wielu fotografów pracujących w plenerach, np. ci którzy specjalizują się w fotografii ślubnej, portretach czy fotografii reportażowej, szuka bardziej kompaktowego i lżejszego aparatu będącego odpowiednikiem tradycyjnych średnioformatowych aparatów Fujifilm na filmy światłoczułe - modeli GA645 (* produkcja już zakończona) oraz GF670 (* produkcja już zakończona). Mając to na względzie FUJIFILM wprowadza do swojej linii produktów model “GFX 50R”.

Kompaktowy i lekki (około 775g2) średnioformatowy bezlusterkowy cyfrowy aparat fotograficzny w stylu dalmierzowym
Model GFX 50R jest około 145g lżejszy od aparatu GFX 50S (ważącego 920g z elektronicznym wizjerem - EVF). Korpus aparatu ma zaledwie 66.4mm grubości i jest cieńszy o 25.0mm od modelu GFX 50S.

Przypominająca aparaty dalmierzowe forma sprawia, że patrząc przez wizjer możesz cały czas obserwować otoczenie planu zdjęciowego. Pozwala to lepiej wyczuć atmosferę fotografowanej sceny i tego co dzieje się wokół zasadniczego motywu widocznego w elektronicznym wizjerze.

Aparat GFX 50R wyposażony jest w elektroniczny wizjer (organic EL) o rozdzielczości 3.69 milionów punktów zapewnia powiększenie 0.77x. Pozwala to na precyzyjne ustawianie ostrości niezależnie od dużego rozmiaru matrycy obrazu, która, przy fotografowaniu z tym samym kątem widzenia, pozwala na uzyskiwanie mniejszej głębi ostrości niż w aparatach małoobrazkowych.

Fujifilm GFX 50R

Wyposażony w średnio-formatową matrycę CMOS 51.4MP oraz procesor przetwarzania obrazu X-Processor Pro
Średnioformatowa (43.8mm x 32.9mm -“Format G”) matryca obrazu charakteryzuje się lepszą recepcją światła przez poszczególne piksele w porównaniu z matrycami małoobrazkowymi o tej samej rozdzielczości. Co więcej, konstrukcja mikro-soczewek została zoptymalizowana, aby poprawić sprawność zbierania światła oraz rozdzielczość obrazu. Odpowiednio dostosowano także obsługę danych docierających z fotodiod, aby uzyskać możliwie najwyższy poziom jakości obrazu, przewyższający możliwości innych aparatów fotograficznych z matrycą tego samego formatu. W efekcie, aparat GFX 50Rzaewnia obraz precyzyjnie odzwierciedlający fakturę fotografowanych obiektów, daje poczucie trójwymiarowości oraz wyjątkowej atmosfery poszczególnych scen.

Aparat GFX 50R wyposażono w procesor przetwarzania obrazu X-Processor Pro. Obsługuje on tryby symulacji filmu światłoczułego, z których znane jest FUJIFILM. Aparat wybranie tonacji barwnej zdjęcia odpowiadającej różnym filmom światłoczułym takim jak Velvia, PROVIA czy ACROS, jakie przez wiele lat były używane przez profesjonalistów i fotoamatorów w średnioformatowych aparatach fotograficznych.

Intuicyjna obsługa i mocny korpus - wychodząc naprzeciw potrzebom wszystkich fotografujących
Aparat GFX 50R wyposażony jest w dźwignię ostrości, która pozwala na szybki wybór punktu ostrości. Zrezygnowanie z przycisków wyboru zapewniło dodatkowe miejsce na lepsze trzymanie aparatu. Na górnym panelu umieszczone są dwa pokrętła, jedno sterujące czasami otwarcia migawki, zaś drugie korekcją ekspozycji. Frezowane aluminiowe pokrętła nadają konstrukcji elegancki wygląd, a zmianie ustawień towarzyszy charakterystyczne kliknięcie.

Mocny korpus wykonany ze stopu magnezu został uszczelniony w 64 miejscach, by zabezpieczać wnętrze aparatu przed pyłem i niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Dodajmy, że aparat może działać w temperaturach do -10℃, a jego trwałość zadowoli wszystkich fotografujących.

Kompleksowy średnioformatowy system - “System GFX”
Średnioformatowy system GFX obejmuje obecnie siedem obiektywów FUJINON GF pokrywających zakres ogniskowych od 23mm (ekwiwalent ogniskowej 18mm w formacie małoobrazkowym) do 250mm (ekwiwalent ogniskowej 198mm w formacie małoobrazkowym). Wszystkie obiektywy GF zapewniają rozdzielczość do 100MP, co oznacza, że są dostosowane do przyszłościowego rozwoju matryc. Obiektywy są też odporne na kurz i niekorzystne warunki pogodowe oraz mogą działać w niskich temperaturach do -10℃, dzięki czemu z powodzeniem spełniają wymogi stawiane przez profesjonalnych fotografów, którzy niejednokrotnie pracują w trudnych warunkach otoczenia.

Wykonywanie zdjęć z poziomu komputera (Tethered shooting) stanowi istotny element w pracy profesjonalnego fotografa. Aparat GFX jest wspierany przez adekwatne oprogramowanie do tych celów “HS-V5 for Windows” czy “Tether Shooting Plug-in PRO for Adobe® Photoshop®”. Wkrótce pojawi się także aplikacja “Capture One Pro (FUJIFILM)”, która zapewni dodatkowe opcje fotografującym w studio i obsługującym od strony fotograficznej pokazy mody. Dostępność oprogramowania sprawia, że profesjonalny fotograf może z powodzeniem włączyć system GFX do swego typowego schematu pracy.

Fujifilm GFX 50R

Kompatybilność z Bluetooth®, po raz pierwszy w systemie GFX
Wprowadzany aparat jest pierwszym modelem systemu GFX, który obsługuje technologię Bluetooth® - niskoenergetycznej wymiany danych. Wykonane aparatem zdjęcia można szybko i wygodnie przenieść do smartfonu czy tabletu poprzez aplikację FUJIFILM Camera Remote.

1. Matryce obrazu o wymiarach 36mm×24mm używane w wielu cyfrowych lustrzankach.
2. Waga gotowego do działania korpusu aparatu (łącznie z baterią i kartą pamięci).


Komentarze czytelników (85)
  1. mikmac
    mikmac 25 września 2018, 16:24

    4,5K$ za apsc w świecie MF? To jest właśnie rewolucja....

  2. Zelber
    Zelber 25 września 2018, 16:27

    @mikmac
    A teraz pytanie za 1000 punktów. W jakiej dziedzinie fotografii ten aparat wypadnie lepiej niż D850?
    Bo moim zdaniem w żadnej.

  3. mikmac
    mikmac 25 września 2018, 16:28

    z dobrym obiektywem o świetle 1.4-1.8 zrobi portrety niedostępne dla FF

  4. Zelber
    Zelber 25 września 2018, 16:29

    @mikmac
    Jest tylko jeden "drobny" problem. Obiektywów 1.4-1.8 dla tego systemu po prostu nie ma.

  5. tripper
    tripper 25 września 2018, 16:35

    I tym samym Fuji przypieczętowało los małego obrazka.

    Kwestia czasu kiedy mały obrazek zacznie na poważnie być wypierany przez nowy średni format. Najpierw w pewnych zastosowaniach profesjonalnych, później i w amatorskich. Przy małym obrazku zostaną jedynie nieszczęśnicy wystający po nocach w deszczu na niedoświetlonych stadionach 😂

  6. sloma_p
    sloma_p 25 września 2018, 16:36

    Są przez przejściówki.

  7. PDamian
    PDamian 25 września 2018, 16:36

    Do Habbelsad będzie f/1.9 link

  8. Arek
    Arek 25 września 2018, 16:37

    W czym lepszy od D850? Łatwo się przekonać. Należy wziąć jakiekolwiek jasne szkło do Nikona D850 i jego odpowiednik na GX50s. Zrobić zdjęcia. Obejrzeć jakość obrazu na brzegach kadru. Dużo się wyjaśni.

  9. MaciekP2
    MaciekP2 25 września 2018, 16:44

    Niestety wyglada strasznie....

  10. wintermute
    wintermute 25 września 2018, 16:47

    @ tripper
    Moim zdaniem to nie nastąpi nigdy. Czemu?
    Bo współczesne FF ma jakość którą kiedyś zapewniał dawny analogowy MF i jest to wystarczając do zastosowań profesjonalnych (reklama poligrafia ect)

    Wiadomo iż nadmiar lepszy niż niedobór ale techniki druku nie pójdą do przodu.

  11. PDamian
    PDamian 25 września 2018, 16:50

    Tak ; )
    szczególnie na ekwiwalentnych przysłonach f/2.2 [f/2.8 +2/3 EV] i f/3.2 [f/4+2/3 EV] link
    z Sigmą Art na FF.

  12. erone
    erone 25 września 2018, 16:51

    Jeśli ktoś wątpi, że nie znajdą się szkła 1.4 / 1.8 do tego systemu to zdecydowanie takie przejście zmienia postać rzeczy ---> link

  13. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 25 września 2018, 16:54

    Synchro 1/160?

  14. tripper
    tripper 25 września 2018, 17:18

    @wintermute

    Jak chcesz mieć jakość analoga MF to i Mikro 4/3 wystarczy.

  15. Zelber
    Zelber 25 września 2018, 17:25

    @Arek
    "W czym lepszy od D850? Łatwo się przekonać. Należy wziąć jakiekolwiek jasne szkło do Nikona D850 i jego odpowiednik na GX50s. Zrobić zdjęcia. Obejrzeć jakość obrazu na brzegach kadru. Dużo się wyjaśni. "
    Zanalizujmy tą wypowiedź w kontekście faktów. Jakie one są?
    Fakt 1.) Ostrość dobrych obiektywy pokroju Sigm ART czy systemowych supertele jest na brzegu D3X/5Dmk3 wybitna:
    link
    link
    link
    Fakt 2.) Wielokrotnie twierdziłeś, że przejście na gęściej upakowane matryce niż nie zmieni w kwestii interpretacji wyników testów, można więc założyć, że ww obiektywy na matrycy D850 będą zachowywać się podobnie jak na matrycy D3X/5Dmk3
    Fakt 3.) W którymś miejscu przeczysz swoim własnym słowom ;)

    @erone
    Co Ci po adapterze, jeżeli będzie problem z kryciem całej matrycy przez szkło?

  16. wintermute
    wintermute 25 września 2018, 17:35

    @tripper

    jesli nawet przyjąć iż aMF to 20 Mpix to raz ze to dość mało wyżyłowane podejście dwa ze w wydaniu 645. Wiec ja bym tutaj optował za 50 Mpix.
    No ale druga kwestia to pewne braki plastyki obrazu ze tak powiem. Na FF ich nie ma ale jest pewien balans - bo przy wiekszych formatach walka „o małą GO" zaczyna być walka „z małą GO”. A przyrost jakości przy przejściu z FF na ten cyfrowy MF przy cyfrze jest raczej niewielki.
    Ja rozumiem ze fotografia chcą żeby było tak jak kiedyś tylko w cyfrze tyle ze IMHO to nie jest racjonalne.
    Choć z drugiej strony nie przeszkadza w sprzedaży i zakupach :)

  17. tempor
    tempor 25 września 2018, 17:52

    @tripper
    "I tym samym Fuji przypieczętowało los małego obrazka."
    A moim zdaniem właśnie teraz, za sprawą nowych systemów, będzie miał miejsce rozkwit FF i znów trafi "pod strzechy", tym razem cyfrowo. Jeżeli nawet kiedyś FF ustąpi pola MF, to na pewno nie za sprawą Fuji, tylko dlatego, że nie będzie się już dało więcej wycisnąć MP/dynamiki/ISO z tej wielkości matrycy, albo komuś przyjdzie durny pomysł wciskania 16K do aparatów (chociaż akurat ten możliwości wideo ma zaledwie symboliczne).

  18. tadeusz69
    tadeusz69 25 września 2018, 18:01

    Przyjemny aparacik ! Widocznie Fuji stwierdziło że gfx50s był za drogi , nie znalazł może zbyt dużo nabywców więc trzeba było zrobić model bardziej cenowo przystępny. Krok jak najbardziej słuszny cjoć 4000 brzmiałoby jeszcze lepiej :) . W Europie będzie jak to zwykle bywa drożej .
    Tylko jeszcze nie za duże obiektywy są potrzebne.

  19. tadeusz69
    tadeusz69 25 września 2018, 18:03

    *choć

  20. PDamian
    PDamian 25 września 2018, 18:17

    Ładny to on nie jest.

  21. tempor
    tempor 25 września 2018, 18:35

    Gdyby nie zdjęcie bagnetu, przez brak gripa można by pomyśleć, że to kompakt z ekranem 2" :)

  22. Cichy
    Cichy 25 września 2018, 19:26

    Brakuje mi większego gripa, ale mi mo to z zaciekawieniem będę śledził ten system, głównie rozwój szkieł.

  23. LR
    LR 25 września 2018, 21:04

    @tripper

    "Jak chcesz mieć jakość analoga MF to i Mikro 4/3 wystarczy. "

    Proponuję nie galopować a obejrzeć slajd z analogowego MF zeskanowanego na skanerze bębnowym.

    Jestem prawie pewien, że sandały Ci spadną ;-)

  24. erone
    erone 25 września 2018, 22:07

    @Zelber jakoś z tym inni nie mają problemów --> link

  25. Betelgeuse
    Betelgeuse 25 września 2018, 22:09

    Tak sie składa że mam gfx50s jak również przechodnio topowe puszki FF (d850, a7r3) i uwierz mi do gfx to one nie maja startu.
    Do tego też mieć nie bedą

  26. tripper
    tripper 26 września 2018, 08:04

    LR

    Na pewno spróbuje. Provia leży w lodówce i czeka aż będę miał trochę czasu. Przynajmniej CR 200 nie powalił mnie na kolana. Póki co nic co mi wyszło z analoga nie ma startu do trybu High Res w moim Olku. Pod względem dynamiki to nawet do starutkiego E-M10 nie ma porównania.

    IMHO, "analog" jest mocno mitologizowany i często postrzegany przez pryzmat nostalgii. A to całkiem inna bestia jest. Porównywanie tego z cyfrą jest trochę bezsensowne. No ale to taki off-topic.

  27. LR
    LR 26 września 2018, 08:18

    Jeżeli chodzi o MF to chyba większość patrzy teraz w stronę Fuji tak jak to było osiem lat temu kiedy pojawił się Pentax 645D w przystępnej cenie.

  28. mate
    mate 26 września 2018, 09:09

    @LR
    "Jeżeli chodzi o MF to chyba większość patrzy teraz w stronę Fuji tak jak to było osiem lat temu kiedy pojawił się Pentax 645D w przystępnej cenie"

    Co znaczy większość? Zapominasz, że w "małym średnim formacie" jest jeszcze Hasselblad oferując coś, czego nie mają Fuji i Pentax - centralną migawkę.

  29. Fennec
    Fennec 26 września 2018, 09:16

    @mate
    Oferuje centralną migawkę ale nie bardzo jest jak adaptować inne szkiełka. Do GFX podłączysz wiele szkiełek przez przejściówki. O częstych zwiechach Hasska X1D nie wspomnę. Nie wiem czy miałeś okazję postrzelać z GFX, może najpierw spróbuj?

  30. mate
    mate 26 września 2018, 09:27

    @Fennec
    "Oferuje centralną migawkę ale nie bardzo jest jak adaptować inne szkiełka."

    Gdyż?

    "Nie wiem czy miałeś okazję postrzelać z GFX, może najpierw spróbuj?"

    A czy ja krytykuję Fuji jako takie? Poddaję tylko w wątpliwość, że teraz wszyscy średnioformatowcy przeniosą się na Fuji.

  31. Fennec
    Fennec 26 września 2018, 09:45

    @Mate
    Nie wiem czy wszyscy średnioformatowcy, ale znam portrecistów i produktowych, którzy już dawno odłożyli FF na rzecz GFX50s. Wielu fotografów z mojego otoczenia ostrzy już zęby na 50R (nawet ślubni). Sam uważam, że 50R może być świetnym dopełnieniem do posiadanego systemu X. Wszystko w jednym schemacie kolorystycznym + Capture One (wczoraj zapowiedziano nawet obsługę symulacji w kolejnej aktualizacji i thethering) i można wszystko. Bardzo podoba mi się droga jaką obrało Fuji.

  32. Szabla
    Szabla 26 września 2018, 10:04

    Lekko fantazjujesz.

  33. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 26 września 2018, 10:20

    @ Szabla, jakoś innej odpowiedzi się nie spodziewałem.
    Też mi się wydaje, że droga Fujka jest nieprzypadkowa,
    W aps-c pozamiatali wszystkich szklarnią. Nie pchali się w plastiki. Poszli w premium i mają sie czym pochwalić.
    Nie poszli w ff, bo też nie mieli zamiaru kopać się z koniem.
    Szukają miejsca na rynku, I całkiem sprawnie im to idzie. Może sprzedaż nie jest kosmiczna, ale to segment premium, który pozwala przyrypać wyższą marżę.
    Ile lat i ile kontenerów szmalu Sony musiało poswięcić dla obecnej pozycji na rynku? Cielawy jaki mają bilans w porównaniu z Fuji? Pytanko retoryczne. ;)

  34. Fennec
    Fennec 26 września 2018, 10:39

    X-T3 na Amazonie sprzedaje się jak świeże bułeczki, co nie dziwi bo to świetny korpus, który spełni oczekiwania semi pro i pro fotografów (testowałem). Zaraz wyjdzie jego budżetowa wersja czyli X-T30 dla mas. Jak komuś zabraknie jakości obrazka to dołoży GFX50R i studio pozamiatane. A wy dalej pałujcie się swoim FF;p

  35. Fennec
    Fennec 26 września 2018, 10:40

    Oj przepraszam. Nie FF tylko FuFu hahah;]

  36. mate
    mate 26 września 2018, 10:46

    @Fennec
    "X-T3 na Amazonie sprzedaje się jak świeże bułeczki"

    Niewątpliwie, podobnie jak A7-ki Sony.

    "Jak komuś zabraknie jakości obrazka to dołoży GFX50R i studio pozamiatane."

    Pomijasz kilka rzeczy, nie dołoży tylko zbuduje system od nowa, bo jeszcze szklarnia. Po drugie różnica między 44x33 a ff jest znacznie mniejsza niż między ff a aps-c, więc nie dla każdego wybór mf będzie taki oczywisty.

  37. Szabla
    Szabla 26 września 2018, 10:49

    @bobby-6-killer: nikogo nie pozamiatali. Nie mają jakichś super wyników rynkowych.

  38. Szabla
    Szabla 26 września 2018, 10:51

    @mate "różnica między 44x33 a ff jest znacznie mniejsza niż między ff a aps-c, więc nie dla każdego wybór mf będzie taki oczywisty" - otóż to.

  39. Fennec
    Fennec 26 września 2018, 10:59

    @mate
    Wymiary fizyczne, parametry na papierze, mają znaczenie tylko dla forumowych pstrykaczy. Polecam otworzyć plik z GFX na Capture One (najlepsze wsparcie) i porównać możliwości retuszu z plikami topowych FF. Tam się dzieją cuda. Te wszystkie testy DPreview i podobnych nie oddają możliwości GFX.
    Zaraz Zelber tu przyleci i wyskoczy ze sportema po nim Baron skrytykuje EVF. Telenowela;]

  40. Fennec
    Fennec 26 września 2018, 11:01

    Jeszcze PDamian linki wrzuci. Idę zrobić herbatę.

  41. thorgal
    thorgal 26 września 2018, 11:05

    @bobby-6-killer

    Nikogo nie pozamiatali. Ile mają rynku? Kilka % :)

  42. Szabla
    Szabla 26 września 2018, 11:07

    @Fennec: czyli cuda z tego GFX? Jaka różdżka? :)

  43. Fennec
    Fennec 26 września 2018, 11:07

    @thorgal
    Pozamiatali jakością. Biedronka też ma super sprzedaż ale jakościowo chyba nie przoduje co?

  44. Fennec
    Fennec 26 września 2018, 11:14

    @Szabla
    Sony to chyba jedyna na świecie firma, która musi zabierać youtuberów pierwszą klasą na Hawaje, by dobrze o jej produktach mówili.

  45. thorgal
    thorgal 26 września 2018, 11:21

    @Fennec

    Pomyliło ci się z Canonem - to on zabiera na Hawaje :)


    Porównanie do Biedronki jest nie na miejscu - jeść musisz a aparat jest wiekszości niepotrzebny.

  46. Fennec
    Fennec 26 września 2018, 11:25

    @thorgal
    Jak idziesz kupić aparat, to kupujesz model o najlepszej jakości na jaką Cię stać, czy pytasz sprzedawcę ile sztuk tego modelu sprzedał?

    A co do hawajów masz rację. Pomyliłem z pustynią;]

  47. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 26 września 2018, 11:28

    @Szabla, @Thorgal, nie miałem na myśli wyniszczania konkurencji, kasowania z rynku itp. To retoryka buzującego hormonami, pryszczatego fanbojstwa.
    Chodziło mi o portfofolio szkieł dedykowanych pod rozmiar aps-c.
    Podczas gdy konkurecja szła w 3, 4 wersję ciemnych zumów Fuji zbudowało elegancki system.

  48. Szabla
    Szabla 26 września 2018, 11:30

    A miało inne wyjście?

  49. komor
    komor 26 września 2018, 11:35

    @Szabla: "Uprzejmie proszę administratora o wykasowanie ostatnich kilkunastu zdań z piaskownicy." - służę uprzejmie. Choć miło mi się rechotało przy kawie czytając ten wątek. :)

  50. thorgal
    thorgal 26 września 2018, 11:36

    @bobby-6-killer

    Nikon i Canon nigdy traktowali APS-C poważnie i Fuji weszło w ten rynek - ale jakoś go nie przejmuje...

  51. Szabla
    Szabla 26 września 2018, 11:38

    @komor: dzięki. Stawiam piwo przy najbliższej okazji :)

  52. komor
    komor 26 września 2018, 11:40

    @Szabla, lepiej nie, jeszcze ktoś mnie posądzi o sprzyjanie Sony za piwo, jak znowu napiszę, że być może moja następna puszka do mojego systemu Canona to będzie A7III. :)

  53. Szabla
    Szabla 26 września 2018, 11:41

    @komor: może warto poczekać na EOS-Rmk2? :)

  54. PDamian
    PDamian 26 września 2018, 11:43


    Jak Hasselbladowi udało się zrobić tak zgrabny aparat?

    link


  55. Szabla
    Szabla 26 września 2018, 11:45

    Widocznie nie umie budować z klocków ;)

  56. PDamian
    PDamian 26 września 2018, 11:48

    63/ 65mm link

    23 vs 21mm link


  57. PDamian
    PDamian 26 września 2018, 11:51
  58. Fennec
    Fennec 26 września 2018, 11:55

    @PDamian
    Jedni robią aparaty "ładne" a drudzy działające. Lagi w X1D widział? Albo blackout? A problem z wybudzeniem?

  59. PDamian
    PDamian 26 września 2018, 12:10

    Jednak X1D jest wciąż na 1 miejscu list sprzedaży link

    GFX 50S był nr. 1 krótko (zaraz po pojawieniu się) strącając na chwilę X1D.

    Myślałem że ten tani MF Fuji będzie do niego bardziej podobny
    a tu znowu cegła link

  60. Fennec
    Fennec 26 września 2018, 12:26

    @PDamian
    Ja wcale zdziwiony nie jestem, przecież to ewidentne nawiązanie do stylistyki "Texas Leica" Fuji GW690.

  61. LR
    LR 26 września 2018, 12:28

    W MF X1D najbardziej mi pasuje jeżeli chcemy mały wygodny korpus, natomiast do pracy w terenie to Pentax 645Z ze względu na pionowe i poziome mocowanie do statywu. Używałem tego w 645N i jest to bardzo dobre rozwiązanie

  62. Zelber
    Zelber 26 września 2018, 12:44

    @Fennec
    " Te wszystkie testy DPreview i podobnych nie oddają możliwości GFX. "
    Trzeba sobie jakoś racjonalizować złe zakupy, szczególnie jeżeli kłóci się to z faktami i logiką.

    Zakres dynamiczny na niskim ISO:
    link
    D850>GFX50s>A7rIII
    Szczegółowość na niskim ISO:
    link
    D850>GFX50s>A7rIII
    Wysokie ISO:
    link
    A7rIII>D850>GFX50s

    Dodając do tego 2-3 EV różnicy jasności szkieł(o ile w ogóle są) pomiędzy MF a FF nawet szkoda tracić czas na porównywanie tego chłamu do dobrych puszek FF, bo taki rzeczy jak bufor, AF czy ilość fps są na poziomie najtańszych puszek entry lvl.

  63. Zelber
    Zelber 26 września 2018, 12:47

    Gdyby to był prawdziwy MF o wymiarach matrycy 6x4.5cm miałoby to sens, GFX 100 też może w wąskich dziedzinach mieć sens, bo nie ma puszek w innych formatach o tej rozdzielczości, ale GFX50s jest tylko narzędziem do strzyżenia niezbyt bystrych owieczek.

  64. Fennec
    Fennec 26 września 2018, 13:05

    @Zelber
    Te porównania są do kitu a wiesz dlaczego? Adobe nie radzi sobie najlepiej z plikami RAF. O kant tyłka takie porównania. Otwórz RAFy w C1 i porównaj.

  65. Szabla
    Szabla 26 września 2018, 13:17

    No widzisz, Zelber. Źle RAWy odczytujesz ;)

  66. Betelgeuse
    Betelgeuse 26 września 2018, 15:40

    @zelber
    Yhm szczegółowość jasne:
    link
    (porównaj tam sobie choćby 3 rząd tekstu od samego dołu)


    Zakres dynamiczny? Nie wiesz co to jest.
    Wrzuć sobie ten fragmencik roślinki na zwykłym porównaniu beż ciągnięcia EV. Popatrz na jakim tle ta roślinka się znajduje. Teraz wróć do swojego porównanka. Czy D850 w ogóle poradził sobie z tą różnicą w kolorach roślinki vs tło? Praktycznie w ogóle. A zadanie miał łatwiejsze przy bazowym ISO 64.
    (Szumy na GFX i tak mniejsze)
    Zobacz na to:
    link

    Zielona plama, a na GFX jeszcze jakaś tonalność się uchowała.


  67. Betelgeuse
    Betelgeuse 26 września 2018, 15:53
  68. Szabla
    Szabla 26 września 2018, 15:54

    Przecież tu obrazek z D850 jest lepszy, o to chodziło?

  69. Betelgeuse
    Betelgeuse 26 września 2018, 16:17

    >Dzwięk z Familiady gdy zawodnik udzieli złej odpowiedzi

  70. qbic
    qbic 26 września 2018, 16:23

    Może jednak Fuji wróci do łaski po niewypale jaki mialem z X100.

    To dla mnie aktualnie najciekawszy aparat jaki pojawi się na rynku.

  71. Zelber
    Zelber 26 września 2018, 16:28

    @Betelgeuse
    Nie masz przypadkiem problemów z monitorem albo widzeniem w kolorze? Przecież te wyciągane zdjęcia z Fuji(i D810) są całe fioletowe.

  72. Betelgeuse
    Betelgeuse 26 września 2018, 16:36

    I co z tego że fioletowe? Z D850 są zielone
    Pól sekundy w LR - tyle zajmuje wyrównanie tego

  73. PDamian
    PDamian 26 września 2018, 16:46

    @Betelgeuse
    twoje linki

    link

    link
    link

  74. Zelber
    Zelber 26 września 2018, 16:50

    @Betelgeuse
    Jeżeli uważasz, że wyrównanie tego zajmie 0.5 sekundy w LR to bardzo, ale to bardzo się mylisz, bo doprowadzając do ładu kolory w cienkich rozjadą Ci się kolory w światłach.

  75. PDamian
    PDamian 26 września 2018, 16:56
  76. Betelgeuse
    Betelgeuse 26 września 2018, 17:08

    Już nie podsylaj więcej :)
    Wystarczy że otworzycie mój ostatni link i niech właściciel D850 mi powie z banknotem o jakim nominale mamy tam do czynienia (sio sio, nie podglądać do GFX, sio) :)

    Z fizyka nie ma co dyskutować, matryca w GFX jest 1,7 raza większa, i to właśnie dlatego tam gdzie w Nikonie już jesteśmy w sferze domysłów, w GFX znajdziemy ich potwierdzenie.
    To właśnie dlatego widzimy że ta roślinka z pierwszego linka Zelbera jest inna kolorystycznie od tła na którym leży (Nikon zonk), widzimy nominał na banknocie i inne rzeczy.
    Reszta widzi tylko że punkt czerni wpada w fiolet.

  77. tempor
    tempor 26 września 2018, 17:25

    @Betelgeuse
    Różnice w jakości między D850 a GFX50S na pewno nie uzasadniają dwukrotnej różnicy w cenie. Większa jest np. różnica między A7 II i A7 III. A już przy porównaniu ISO64 z D850 vs ISO100 z Fuji różnice są marginalne, akurat ten nieszczęsny liść lepiej wygląda z D850 (mniej zaszumiony, lepiej wydobyte szczegóły).

  78. PDamian
    PDamian 26 września 2018, 17:52


    A jeszcze ceny obiektywów:

    "18mm" link

    "35mm" link

    "50mm" link

    "85mm" link

    "~100mm makro" link

  79. Szabla
    Szabla 26 września 2018, 17:56

    No co, też są 1,7x wyższe ;)

  80. PDamian
    PDamian 26 września 2018, 18:16


    DPReview TV: link
    "there's not much difference"

  81. PDamian
    PDamian 26 września 2018, 18:28
  82. Fennec
    Fennec 26 września 2018, 19:53

    Moje jest mojsze niż twojsze...

  83. PDamian
    PDamian 26 września 2018, 20:35
  84. qbic
    qbic 27 września 2018, 12:38

    Ale smutne bzdety w tych wątkach. Mam wrażenie ze każdy sam przed sobą chce sobie udowodnić ze dokonał najlepszego wyboru pod każdym względem.

    Ogarnijcie się bo wyślę do was cyfrowego kapłana z matrycą CCD i dowiecie się jaka jest recepta na życie wieczne.


    _, .-~~~-. ,_
    .'/ (*~*~/~*) \'.
    / / ( /```\ ) \ \
    / | (` ^)^ `) | \
    ; \ ( \ = / ) / ;
    | \( .)'-'(. )/ |
    | ( /` \ / `\ ) |
    ; ; Y ; ;
    \ | , | /
    '. | /|\ | .'
    '-| \/ T \/ |-'
    \ |/ \| /
    | |===| |
    ; / \ ;
    \_/ \_/
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |

  85. Szabla
    Szabla 27 września 2018, 18:54

    Wysłałeś kapitana Barbossę na jednej nodze :D

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.