Fujifilm GFX 50R
Swoją premierę ma dzisiaj także drugi średnioformatowy bezlusterkowiec Fujifilm, model GFX 50R. W środku znajdziemy matrycę CMOS 51.5 Mpix. Aparat będzie kosztować ok. 4.5 tys. dolarów.
Jak podkreśla producent, model GFX 50R jest lekkim aparatem, ważącym 775 g, czyli o 145 g mniej niż model 50S. W środku znajdziemy matrycę CMOS 51.5 Mpix w rozmiarze 43.8×32.9 mm, z obsługą ISO 102400 w trybie rozszerzonym, a także procesor obrazu X-Processor Pro.
![]() |
Fujifilm GFX 50R wyposażono w elektroniczny wizjer o powiększeniu 0.77x i rozdzielczości 3.69 mln punktów. Znajdziemy też tutaj uchylny, dotykowy ekran LCD, gniazdo na karty pamięci SD oraz moduł łączności Bluetooth. Aparat rejestruje wideo w Full HD przy 30 kl/s. Aparat jest też kompatybilny z oprogramowaniem Capture One.
![]() |
Fujifilm GFX 50R trafi do sprzedaży w listopadzie. Będzie kosztować ok. 4.5 tys. dolarów.
![]() |
Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
Duża 51.4MP matryca obrazu w kompaktowym, lekkim korpusie - nawiązanie do cenionych średnioformatowych aparatów dalmierzowych na filmy światłoczułe powszechnie używanych w fotografii reportażowej i dokumentalnej.
PHOTOKINA 2018, KOLONIA, NIEMCY, 25 września, 2018 - FUJIFILM Corporation (Prezes: Kenji Sukeno) zaprezentuje średnioformatowy, bezlusterkowy cyfrowy aparat fotograficzny FUJIFILM GFX 50R (GFX 50R), który wyposażony jest w matrycę obrazu formatu FUJIFILM G (średnio-formatowa - 43.8x32.9mm) o powierzchni około 1.7-raza większej od powierzchni matrycy małoobrazkowej1.
Model GFX 50R kontynuuje tradycje kompaktowych i lekkich konstrukcji oraz doskonałej charakterystyki obrazu średnioformatowych aparatów Fujifilm GFX. Jednocześnie nowy model waży około 145g mniej oraz jest 25mm cieńszy od aparatu FUJIFILM GFX 50S (GFX 50S). Aparat GFX 50S od chwili wprowadzenia w styczniu 2017 roku zbiera pochwały od profesjonalnych fotografów. Jednakże wielu fotografów pracujących w plenerach, np. ci którzy specjalizują się w fotografii ślubnej, portretach czy fotografii reportażowej, szuka bardziej kompaktowego i lżejszego aparatu będącego odpowiednikiem tradycyjnych średnioformatowych aparatów Fujifilm na filmy światłoczułe - modeli GA645 (* produkcja już zakończona) oraz GF670 (* produkcja już zakończona). Mając to na względzie FUJIFILM wprowadza do swojej linii produktów model “GFX 50R”.
Kompaktowy i lekki (około 775g2) średnioformatowy bezlusterkowy cyfrowy aparat fotograficzny w stylu dalmierzowym
Model GFX 50R jest około 145g lżejszy od aparatu GFX 50S (ważącego 920g z elektronicznym wizjerem - EVF). Korpus aparatu ma zaledwie 66.4mm grubości i jest cieńszy o 25.0mm od modelu GFX 50S.
Przypominająca aparaty dalmierzowe forma sprawia, że patrząc przez wizjer możesz cały czas obserwować otoczenie planu zdjęciowego. Pozwala to lepiej wyczuć atmosferę fotografowanej sceny i tego co dzieje się wokół zasadniczego motywu widocznego w elektronicznym wizjerze.
Aparat GFX 50R wyposażony jest w elektroniczny wizjer (organic EL) o rozdzielczości 3.69 milionów punktów zapewnia powiększenie 0.77x. Pozwala to na precyzyjne ustawianie ostrości niezależnie od dużego rozmiaru matrycy obrazu, która, przy fotografowaniu z tym samym kątem widzenia, pozwala na uzyskiwanie mniejszej głębi ostrości niż w aparatach małoobrazkowych.
![]() |
Wyposażony w średnio-formatową matrycę CMOS 51.4MP oraz procesor przetwarzania obrazu X-Processor Pro
Średnioformatowa (43.8mm x 32.9mm -“Format G”) matryca obrazu charakteryzuje się lepszą recepcją światła przez poszczególne piksele w porównaniu z matrycami małoobrazkowymi o tej samej rozdzielczości. Co więcej, konstrukcja mikro-soczewek została zoptymalizowana, aby poprawić sprawność zbierania światła oraz rozdzielczość obrazu. Odpowiednio dostosowano także obsługę danych docierających z fotodiod, aby uzyskać możliwie najwyższy poziom jakości obrazu, przewyższający możliwości innych aparatów fotograficznych z matrycą tego samego formatu. W efekcie, aparat GFX 50Rzaewnia obraz precyzyjnie odzwierciedlający fakturę fotografowanych obiektów, daje poczucie trójwymiarowości oraz wyjątkowej atmosfery poszczególnych scen.
Aparat GFX 50R wyposażono w procesor przetwarzania obrazu X-Processor Pro. Obsługuje on tryby symulacji filmu światłoczułego, z których znane jest FUJIFILM. Aparat wybranie tonacji barwnej zdjęcia odpowiadającej różnym filmom światłoczułym takim jak Velvia, PROVIA czy ACROS, jakie przez wiele lat były używane przez profesjonalistów i fotoamatorów w średnioformatowych aparatach fotograficznych.
Intuicyjna obsługa i mocny korpus - wychodząc naprzeciw potrzebom wszystkich fotografujących
Aparat GFX 50R wyposażony jest w dźwignię ostrości, która pozwala na szybki wybór punktu ostrości. Zrezygnowanie z przycisków wyboru zapewniło dodatkowe miejsce na lepsze trzymanie aparatu. Na górnym panelu umieszczone są dwa pokrętła, jedno sterujące czasami otwarcia migawki, zaś drugie korekcją ekspozycji. Frezowane aluminiowe pokrętła nadają konstrukcji elegancki wygląd, a zmianie ustawień towarzyszy charakterystyczne kliknięcie.
Mocny korpus wykonany ze stopu magnezu został uszczelniony w 64 miejscach, by zabezpieczać wnętrze aparatu przed pyłem i niekorzystnymi warunkami pogodowymi. Dodajmy, że aparat może działać w temperaturach do -10℃, a jego trwałość zadowoli wszystkich fotografujących.
Kompleksowy średnioformatowy system - “System GFX”
Średnioformatowy system GFX obejmuje obecnie siedem obiektywów FUJINON GF pokrywających zakres ogniskowych od 23mm (ekwiwalent ogniskowej 18mm w formacie małoobrazkowym) do 250mm (ekwiwalent ogniskowej 198mm w formacie małoobrazkowym). Wszystkie obiektywy GF zapewniają rozdzielczość do 100MP, co oznacza, że są dostosowane do przyszłościowego rozwoju matryc. Obiektywy są też odporne na kurz i niekorzystne warunki pogodowe oraz mogą działać w niskich temperaturach do -10℃, dzięki czemu z powodzeniem spełniają wymogi stawiane przez profesjonalnych fotografów, którzy niejednokrotnie pracują w trudnych warunkach otoczenia.
Wykonywanie zdjęć z poziomu komputera (Tethered shooting) stanowi istotny element w pracy profesjonalnego fotografa. Aparat GFX jest wspierany przez adekwatne oprogramowanie do tych celów “HS-V5 for Windows” czy “Tether Shooting Plug-in PRO for Adobe® Photoshop®”. Wkrótce pojawi się także aplikacja “Capture One Pro (FUJIFILM)”, która zapewni dodatkowe opcje fotografującym w studio i obsługującym od strony fotograficznej pokazy mody. Dostępność oprogramowania sprawia, że profesjonalny fotograf może z powodzeniem włączyć system GFX do swego typowego schematu pracy.
![]() |
Kompatybilność z Bluetooth®, po raz pierwszy w systemie GFX
Wprowadzany aparat jest pierwszym modelem systemu GFX, który obsługuje technologię Bluetooth® - niskoenergetycznej wymiany danych. Wykonane aparatem zdjęcia można szybko i wygodnie przenieść do smartfonu czy tabletu poprzez aplikację FUJIFILM Camera Remote.
1. Matryce obrazu o wymiarach 36mm×24mm używane w wielu cyfrowych lustrzankach.
2. Waga gotowego do działania korpusu aparatu (łącznie z baterią i kartą pamięci).
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
4,5K$ za apsc w świecie MF? To jest właśnie rewolucja....
@mikmac
A teraz pytanie za 1000 punktów. W jakiej dziedzinie fotografii ten aparat wypadnie lepiej niż D850?
Bo moim zdaniem w żadnej.
z dobrym obiektywem o świetle 1.4-1.8 zrobi portrety niedostępne dla FF
@mikmac
Jest tylko jeden "drobny" problem. Obiektywów 1.4-1.8 dla tego systemu po prostu nie ma.
I tym samym Fuji przypieczętowało los małego obrazka.
Kwestia czasu kiedy mały obrazek zacznie na poważnie być wypierany przez nowy średni format. Najpierw w pewnych zastosowaniach profesjonalnych, później i w amatorskich. Przy małym obrazku zostaną jedynie nieszczęśnicy wystający po nocach w deszczu na niedoświetlonych stadionach 😂
Są przez przejściówki.
Do Habbelsad będzie f/1.9 link
W czym lepszy od D850? Łatwo się przekonać. Należy wziąć jakiekolwiek jasne szkło do Nikona D850 i jego odpowiednik na GX50s. Zrobić zdjęcia. Obejrzeć jakość obrazu na brzegach kadru. Dużo się wyjaśni.
Niestety wyglada strasznie....
@ tripper
Moim zdaniem to nie nastąpi nigdy. Czemu?
Bo współczesne FF ma jakość którą kiedyś zapewniał dawny analogowy MF i jest to wystarczając do zastosowań profesjonalnych (reklama poligrafia ect)
Wiadomo iż nadmiar lepszy niż niedobór ale techniki druku nie pójdą do przodu.
Tak ; )
szczególnie na ekwiwalentnych przysłonach f/2.2 [f/2.8 +2/3 EV] i f/3.2 [f/4+2/3 EV] link
z Sigmą Art na FF.
Jeśli ktoś wątpi, że nie znajdą się szkła 1.4 / 1.8 do tego systemu to zdecydowanie takie przejście zmienia postać rzeczy ---> link
Synchro 1/160?
@wintermute
Jak chcesz mieć jakość analoga MF to i Mikro 4/3 wystarczy.
@Arek
"W czym lepszy od D850? Łatwo się przekonać. Należy wziąć jakiekolwiek jasne szkło do Nikona D850 i jego odpowiednik na GX50s. Zrobić zdjęcia. Obejrzeć jakość obrazu na brzegach kadru. Dużo się wyjaśni. "
Zanalizujmy tą wypowiedź w kontekście faktów. Jakie one są?
Fakt 1.) Ostrość dobrych obiektywy pokroju Sigm ART czy systemowych supertele jest na brzegu D3X/5Dmk3 wybitna:
link
link
link
Fakt 2.) Wielokrotnie twierdziłeś, że przejście na gęściej upakowane matryce niż nie zmieni w kwestii interpretacji wyników testów, można więc założyć, że ww obiektywy na matrycy D850 będą zachowywać się podobnie jak na matrycy D3X/5Dmk3
Fakt 3.) W którymś miejscu przeczysz swoim własnym słowom ;)
@erone
Co Ci po adapterze, jeżeli będzie problem z kryciem całej matrycy przez szkło?
@tripper
jesli nawet przyjąć iż aMF to 20 Mpix to raz ze to dość mało wyżyłowane podejście dwa ze w wydaniu 645. Wiec ja bym tutaj optował za 50 Mpix.
No ale druga kwestia to pewne braki plastyki obrazu ze tak powiem. Na FF ich nie ma ale jest pewien balans - bo przy wiekszych formatach walka „o małą GO" zaczyna być walka „z małą GO”. A przyrost jakości przy przejściu z FF na ten cyfrowy MF przy cyfrze jest raczej niewielki.
Ja rozumiem ze fotografia chcą żeby było tak jak kiedyś tylko w cyfrze tyle ze IMHO to nie jest racjonalne.
Choć z drugiej strony nie przeszkadza w sprzedaży i zakupach :)
@tripper
"I tym samym Fuji przypieczętowało los małego obrazka."
A moim zdaniem właśnie teraz, za sprawą nowych systemów, będzie miał miejsce rozkwit FF i znów trafi "pod strzechy", tym razem cyfrowo. Jeżeli nawet kiedyś FF ustąpi pola MF, to na pewno nie za sprawą Fuji, tylko dlatego, że nie będzie się już dało więcej wycisnąć MP/dynamiki/ISO z tej wielkości matrycy, albo komuś przyjdzie durny pomysł wciskania 16K do aparatów (chociaż akurat ten możliwości wideo ma zaledwie symboliczne).
Przyjemny aparacik ! Widocznie Fuji stwierdziło że gfx50s był za drogi , nie znalazł może zbyt dużo nabywców więc trzeba było zrobić model bardziej cenowo przystępny. Krok jak najbardziej słuszny cjoć 4000 brzmiałoby jeszcze lepiej :) . W Europie będzie jak to zwykle bywa drożej .
Tylko jeszcze nie za duże obiektywy są potrzebne.
*choć
Ładny to on nie jest.
Gdyby nie zdjęcie bagnetu, przez brak gripa można by pomyśleć, że to kompakt z ekranem 2" :)
Brakuje mi większego gripa, ale mi mo to z zaciekawieniem będę śledził ten system, głównie rozwój szkieł.
@tripper
"Jak chcesz mieć jakość analoga MF to i Mikro 4/3 wystarczy. "
Proponuję nie galopować a obejrzeć slajd z analogowego MF zeskanowanego na skanerze bębnowym.
Jestem prawie pewien, że sandały Ci spadną ;-)
@Zelber jakoś z tym inni nie mają problemów --> link
Tak sie składa że mam gfx50s jak również przechodnio topowe puszki FF (d850, a7r3) i uwierz mi do gfx to one nie maja startu.
Do tego też mieć nie bedą
LR
Na pewno spróbuje. Provia leży w lodówce i czeka aż będę miał trochę czasu. Przynajmniej CR 200 nie powalił mnie na kolana. Póki co nic co mi wyszło z analoga nie ma startu do trybu High Res w moim Olku. Pod względem dynamiki to nawet do starutkiego E-M10 nie ma porównania.
IMHO, "analog" jest mocno mitologizowany i często postrzegany przez pryzmat nostalgii. A to całkiem inna bestia jest. Porównywanie tego z cyfrą jest trochę bezsensowne. No ale to taki off-topic.
Jeżeli chodzi o MF to chyba większość patrzy teraz w stronę Fuji tak jak to było osiem lat temu kiedy pojawił się Pentax 645D w przystępnej cenie.
@LR
"Jeżeli chodzi o MF to chyba większość patrzy teraz w stronę Fuji tak jak to było osiem lat temu kiedy pojawił się Pentax 645D w przystępnej cenie"
Co znaczy większość? Zapominasz, że w "małym średnim formacie" jest jeszcze Hasselblad oferując coś, czego nie mają Fuji i Pentax - centralną migawkę.
@mate
Oferuje centralną migawkę ale nie bardzo jest jak adaptować inne szkiełka. Do GFX podłączysz wiele szkiełek przez przejściówki. O częstych zwiechach Hasska X1D nie wspomnę. Nie wiem czy miałeś okazję postrzelać z GFX, może najpierw spróbuj?
@Fennec
"Oferuje centralną migawkę ale nie bardzo jest jak adaptować inne szkiełka."
Gdyż?
"Nie wiem czy miałeś okazję postrzelać z GFX, może najpierw spróbuj?"
A czy ja krytykuję Fuji jako takie? Poddaję tylko w wątpliwość, że teraz wszyscy średnioformatowcy przeniosą się na Fuji.
@Mate
Nie wiem czy wszyscy średnioformatowcy, ale znam portrecistów i produktowych, którzy już dawno odłożyli FF na rzecz GFX50s. Wielu fotografów z mojego otoczenia ostrzy już zęby na 50R (nawet ślubni). Sam uważam, że 50R może być świetnym dopełnieniem do posiadanego systemu X. Wszystko w jednym schemacie kolorystycznym + Capture One (wczoraj zapowiedziano nawet obsługę symulacji w kolejnej aktualizacji i thethering) i można wszystko. Bardzo podoba mi się droga jaką obrało Fuji.
Lekko fantazjujesz.
@ Szabla, jakoś innej odpowiedzi się nie spodziewałem.
Też mi się wydaje, że droga Fujka jest nieprzypadkowa,
W aps-c pozamiatali wszystkich szklarnią. Nie pchali się w plastiki. Poszli w premium i mają sie czym pochwalić.
Nie poszli w ff, bo też nie mieli zamiaru kopać się z koniem.
Szukają miejsca na rynku, I całkiem sprawnie im to idzie. Może sprzedaż nie jest kosmiczna, ale to segment premium, który pozwala przyrypać wyższą marżę.
Ile lat i ile kontenerów szmalu Sony musiało poswięcić dla obecnej pozycji na rynku? Cielawy jaki mają bilans w porównaniu z Fuji? Pytanko retoryczne. ;)
X-T3 na Amazonie sprzedaje się jak świeże bułeczki, co nie dziwi bo to świetny korpus, który spełni oczekiwania semi pro i pro fotografów (testowałem). Zaraz wyjdzie jego budżetowa wersja czyli X-T30 dla mas. Jak komuś zabraknie jakości obrazka to dołoży GFX50R i studio pozamiatane. A wy dalej pałujcie się swoim FF;p
Oj przepraszam. Nie FF tylko FuFu hahah;]
@Fennec
"X-T3 na Amazonie sprzedaje się jak świeże bułeczki"
Niewątpliwie, podobnie jak A7-ki Sony.
"Jak komuś zabraknie jakości obrazka to dołoży GFX50R i studio pozamiatane."
Pomijasz kilka rzeczy, nie dołoży tylko zbuduje system od nowa, bo jeszcze szklarnia. Po drugie różnica między 44x33 a ff jest znacznie mniejsza niż między ff a aps-c, więc nie dla każdego wybór mf będzie taki oczywisty.
@bobby-6-killer: nikogo nie pozamiatali. Nie mają jakichś super wyników rynkowych.
@mate "różnica między 44x33 a ff jest znacznie mniejsza niż między ff a aps-c, więc nie dla każdego wybór mf będzie taki oczywisty" - otóż to.
@mate
Wymiary fizyczne, parametry na papierze, mają znaczenie tylko dla forumowych pstrykaczy. Polecam otworzyć plik z GFX na Capture One (najlepsze wsparcie) i porównać możliwości retuszu z plikami topowych FF. Tam się dzieją cuda. Te wszystkie testy DPreview i podobnych nie oddają możliwości GFX.
Zaraz Zelber tu przyleci i wyskoczy ze sportema po nim Baron skrytykuje EVF. Telenowela;]
Jeszcze PDamian linki wrzuci. Idę zrobić herbatę.
@bobby-6-killer
Nikogo nie pozamiatali. Ile mają rynku? Kilka % :)
@Fennec: czyli cuda z tego GFX? Jaka różdżka? :)
@thorgal
Pozamiatali jakością. Biedronka też ma super sprzedaż ale jakościowo chyba nie przoduje co?
@Szabla
Sony to chyba jedyna na świecie firma, która musi zabierać youtuberów pierwszą klasą na Hawaje, by dobrze o jej produktach mówili.
@Fennec
Pomyliło ci się z Canonem - to on zabiera na Hawaje :)
Porównanie do Biedronki jest nie na miejscu - jeść musisz a aparat jest wiekszości niepotrzebny.
@thorgal
Jak idziesz kupić aparat, to kupujesz model o najlepszej jakości na jaką Cię stać, czy pytasz sprzedawcę ile sztuk tego modelu sprzedał?
A co do hawajów masz rację. Pomyliłem z pustynią;]
@Szabla, @Thorgal, nie miałem na myśli wyniszczania konkurencji, kasowania z rynku itp. To retoryka buzującego hormonami, pryszczatego fanbojstwa.
Chodziło mi o portfofolio szkieł dedykowanych pod rozmiar aps-c.
Podczas gdy konkurecja szła w 3, 4 wersję ciemnych zumów Fuji zbudowało elegancki system.
A miało inne wyjście?
@Szabla: "Uprzejmie proszę administratora o wykasowanie ostatnich kilkunastu zdań z piaskownicy." - służę uprzejmie. Choć miło mi się rechotało przy kawie czytając ten wątek. :)
@bobby-6-killer
Nikon i Canon nigdy traktowali APS-C poważnie i Fuji weszło w ten rynek - ale jakoś go nie przejmuje...
@komor: dzięki. Stawiam piwo przy najbliższej okazji :)
@Szabla, lepiej nie, jeszcze ktoś mnie posądzi o sprzyjanie Sony za piwo, jak znowu napiszę, że być może moja następna puszka do mojego systemu Canona to będzie A7III. :)
@komor: może warto poczekać na EOS-Rmk2? :)
Jak Hasselbladowi udało się zrobić tak zgrabny aparat?
link
Widocznie nie umie budować z klocków ;)
63/ 65mm link
23 vs 21mm link
link
@PDamian
Jedni robią aparaty "ładne" a drudzy działające. Lagi w X1D widział? Albo blackout? A problem z wybudzeniem?
Jednak X1D jest wciąż na 1 miejscu list sprzedaży link
GFX 50S był nr. 1 krótko (zaraz po pojawieniu się) strącając na chwilę X1D.
Myślałem że ten tani MF Fuji będzie do niego bardziej podobny
a tu znowu cegła link
@PDamian
Ja wcale zdziwiony nie jestem, przecież to ewidentne nawiązanie do stylistyki "Texas Leica" Fuji GW690.
W MF X1D najbardziej mi pasuje jeżeli chcemy mały wygodny korpus, natomiast do pracy w terenie to Pentax 645Z ze względu na pionowe i poziome mocowanie do statywu. Używałem tego w 645N i jest to bardzo dobre rozwiązanie
@Fennec
" Te wszystkie testy DPreview i podobnych nie oddają możliwości GFX. "
Trzeba sobie jakoś racjonalizować złe zakupy, szczególnie jeżeli kłóci się to z faktami i logiką.
Zakres dynamiczny na niskim ISO:
link
D850>GFX50s>A7rIII
Szczegółowość na niskim ISO:
link
D850>GFX50s>A7rIII
Wysokie ISO:
link
A7rIII>D850>GFX50s
Dodając do tego 2-3 EV różnicy jasności szkieł(o ile w ogóle są) pomiędzy MF a FF nawet szkoda tracić czas na porównywanie tego chłamu do dobrych puszek FF, bo taki rzeczy jak bufor, AF czy ilość fps są na poziomie najtańszych puszek entry lvl.
Gdyby to był prawdziwy MF o wymiarach matrycy 6x4.5cm miałoby to sens, GFX 100 też może w wąskich dziedzinach mieć sens, bo nie ma puszek w innych formatach o tej rozdzielczości, ale GFX50s jest tylko narzędziem do strzyżenia niezbyt bystrych owieczek.
@Zelber
Te porównania są do kitu a wiesz dlaczego? Adobe nie radzi sobie najlepiej z plikami RAF. O kant tyłka takie porównania. Otwórz RAFy w C1 i porównaj.
No widzisz, Zelber. Źle RAWy odczytujesz ;)
@zelber
Yhm szczegółowość jasne:
link
(porównaj tam sobie choćby 3 rząd tekstu od samego dołu)
Zakres dynamiczny? Nie wiesz co to jest.
Wrzuć sobie ten fragmencik roślinki na zwykłym porównaniu beż ciągnięcia EV. Popatrz na jakim tle ta roślinka się znajduje. Teraz wróć do swojego porównanka. Czy D850 w ogóle poradził sobie z tą różnicą w kolorach roślinki vs tło? Praktycznie w ogóle. A zadanie miał łatwiejsze przy bazowym ISO 64.
(Szumy na GFX i tak mniejsze)
Zobacz na to:
link
Zielona plama, a na GFX jeszcze jakaś tonalność się uchowała.
link
Przecież tu obrazek z D850 jest lepszy, o to chodziło?
>Dzwięk z Familiady gdy zawodnik udzieli złej odpowiedzi
Może jednak Fuji wróci do łaski po niewypale jaki mialem z X100.
To dla mnie aktualnie najciekawszy aparat jaki pojawi się na rynku.
@Betelgeuse
Nie masz przypadkiem problemów z monitorem albo widzeniem w kolorze? Przecież te wyciągane zdjęcia z Fuji(i D810) są całe fioletowe.
I co z tego że fioletowe? Z D850 są zielone
Pól sekundy w LR - tyle zajmuje wyrównanie tego
@Betelgeuse
twoje linki
link
link
link
@Betelgeuse
Jeżeli uważasz, że wyrównanie tego zajmie 0.5 sekundy w LR to bardzo, ale to bardzo się mylisz, bo doprowadzając do ładu kolory w cienkich rozjadą Ci się kolory w światłach.
link
link
link
Już nie podsylaj więcej :)
Wystarczy że otworzycie mój ostatni link i niech właściciel D850 mi powie z banknotem o jakim nominale mamy tam do czynienia (sio sio, nie podglądać do GFX, sio) :)
Z fizyka nie ma co dyskutować, matryca w GFX jest 1,7 raza większa, i to właśnie dlatego tam gdzie w Nikonie już jesteśmy w sferze domysłów, w GFX znajdziemy ich potwierdzenie.
To właśnie dlatego widzimy że ta roślinka z pierwszego linka Zelbera jest inna kolorystycznie od tła na którym leży (Nikon zonk), widzimy nominał na banknocie i inne rzeczy.
Reszta widzi tylko że punkt czerni wpada w fiolet.
@Betelgeuse
Różnice w jakości między D850 a GFX50S na pewno nie uzasadniają dwukrotnej różnicy w cenie. Większa jest np. różnica między A7 II i A7 III. A już przy porównaniu ISO64 z D850 vs ISO100 z Fuji różnice są marginalne, akurat ten nieszczęsny liść lepiej wygląda z D850 (mniej zaszumiony, lepiej wydobyte szczegóły).
A jeszcze ceny obiektywów:
"18mm" link
"35mm" link
"50mm" link
"85mm" link
"~100mm makro" link
No co, też są 1,7x wyższe ;)
DPReview TV: link
"there's not much difference"
link
Moje jest mojsze niż twojsze...
link
Ale smutne bzdety w tych wątkach. Mam wrażenie ze każdy sam przed sobą chce sobie udowodnić ze dokonał najlepszego wyboru pod każdym względem.
Ogarnijcie się bo wyślę do was cyfrowego kapłana z matrycą CCD i dowiecie się jaka jest recepta na życie wieczne.
_, .-~~~-. ,_
.'/ (*~*~/~*) \'.
/ / ( /```\ ) \ \
/ | (` ^)^ `) | \
; \ ( \ = / ) / ;
| \( .)'-'(. )/ |
| ( /` \ / `\ ) |
; ; Y ; ;
\ | , | /
'. | /|\ | .'
'-| \/ T \/ |-'
\ |/ \| /
| |===| |
; / \ ;
\_/ \_/
| |
| |
| |
| |
| |
| |
Wysłałeś kapitana Barbossę na jednej nodze :D