Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Olympus OM-D E-M5 Mark III dostępny w nowych zestawach

Olympus OM-D E-M5 Mark III dostępny w nowych zestawach
15 maja
2020 12:14

Firma Olympus informuje o wprowadzeniu do dystrybucji nowych zestawów z modelem OM-D E-M5 Mark III - filmowego oraz "kita" z obiektywem M.Zuiko Digital ED 12-45 mm f/4 PRO.

INFORMACJA PRASOWA

Warszawa 15 maja 2020 – Kilka tygodni temu Olympus zaprezentował najlżejszy i najmniejszy na świecie wydajny standardowy obiektyw zoom M.Zuiko Digital ED 12 - 45mm F4 PRO1, który w połączeniu z równie lekkim i kompaktowym aparatem OM-D E-M5 Mark III oferuje niespotykaną mobilność. Znane ze swojej skuteczności uszczelnienia obiektywu pozwalają na komfortową pracę w każdych warunkach pogodowych. Zestaw ten będzie dostępny od połowy maja i przeznaczony jest dla wszystkich entuzjastów fotografii szukających jakości w wygodnym formacie.

Nowy zestaw filmowy OM-D E-M5 Mark III z rejestratorem audio LS-P4 jest idealnym rozwiązaniem dla vlogerów, producentów wideo oraz youtuberów, którzy chcą pracować na sprzęcie najwyższej jakości i jednocześnie lubią podróżować bez zbędnego obciążenia.

Zestaw stworzony został w oparciu o uniwersalny aparat E-M5 Mark III z wydajnym autofokusem, skuteczną stabilizacją obrazu oraz funkcjami „OM-D Movie” dającymi dodatkowe możliwości kreatywnym twórcom filmów. W skład zestawu wchodzi także szerokokątny obiektyw M.Zuiko Digital ED 12mm F2.0 oraz rejestrator liniowy LS-P4, który zapewnia krystalicznie czysty dźwięk i ułatwia produkcję filmów.

System OM-D jest o połowę mniejszy i o połowę lżejszy od innych systemów z wymiennymi obiektywami. Największą przewagą Olympusa jest niezwykła mobilność osiągnięta dzięki kompaktowej budowie korpusów i obiektywów.

Połączenie doskonałych obiektywów o wysokiej rozdzielczości optycznej z wydajną stabilizacją obrazu daje w efekcie możliwość tworzenia najwyższej jakości, ostre filmy (i zdjęcia) niezależnie od okoliczności w jakich nagrywamy materiał. Mimo że korpus OM-D E-M5 Mark III jest zaskakująco mały, ma do zaoferowania wiele najnowszych rozwiązań technologicznych i jest idealnym wyborem dla każdego entuzjasty vlogowania.

Olympus OM-D E-M5 Mark III dostępny w nowych zestawach

Zestaw OM-D E-M5 Mark III + M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 PRO

Jeden kompaktowy i lekki obiektyw o dużych możliwościach.
Konstrukcja optyczna obiektywu M.Zuiko Digital ED 12-45 mm F4.0 Pro została odziedziczona po M.Zuiko ED 12-40mm F2.8 PRO, który znany jest ze swoich doskonałych parametrów optycznych. Przemyślana budowa układu optycznego w M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4.0 PRO pozwala, mimo kompaktowej i lekkiej konstrukcji, osiągnąć duży zakres ogniskowych od szerokiego kąta 24 mm do telefoto 90 mm (odpowiednik dla 35 mm). Małe i lekkie soczewki odpowiadające za ostrość pozwalają na szybką i precyzyjną pracę autofokusa niezależnie od dynamiki ruchu fotografowanego obiektu. Soczewki asferyczne i powłoki ZERO (Zuiko Extra-low Reflection Optical) znacznie redukują flary i odblaski, pozwalając na uzyskiwanie wyraźnych i ostrych zdjęć o najwyższej jakości. Minimalny spadek ilości światła na krawędziach pozwala na uzyskiwanie doskonałych efektów i najwyższej jakości na całej powierzchni zdjęcia.

Niezwykłe możliwości makro
M.Zuiko ED 12-45 mm F4.0 PRO jest obiektywem z niezwykłymi możliwościami makro dzięki maksymalnemu powiększeniu 0,24 x (odpowiednik 0,5 x dla klatki 35 mm) dla wszystkich wartości zoom. Minimalna odległość ustawienia ostrości wynosi 12 cm przy szerokim kącie oraz 23 cm przy telefoto. Do dyspozycji są także funkcje makro, takie jak Focus Stacking2, który pozwala stworzyć bezpośrednio w aparacie zdjęcie z szerszą głębią ostrości rozciągającą się od pierwszego planu aż do tła.

Doskonałe zestawienie
Nowy, uniwersalny obiektyw zoom jest rozwiązaniem dla wszystkich, którzy chcą osiągnąć maksymalną wydajność, wykorzystując minimum sprzętu. Pasuje doskonale do OM-D E-M5 Mark III, który jest tak samo uniwersalny, kompaktowy i lekki. Wyposażony w uszczelnioną konstrukcję, wydajny autofokus oraz doskonałą stabilizację obrazu, a także funkcje fotograficzne, które pozwalają uzyskiwać doskonałej jakości zdjęcia, oferuje fotografom i filmowcom szeroki zakres kreatywnych możliwości.

Olympus OM-D E-M5 Mark III dostępny w nowych zestawach

Zestaw filmowy OM-D

Wszyscy producenci wideo wiedzą, jak ważny dla efektów ich pracy jest dźwięk. Rejestrator Olympus LS-P4 doskonale uzupełnia E-M5 Mark III i pomaga twórcom osiągnąć w ich produkcjach dźwięk najwyższej jakości.

Dlaczego zestaw filmowy Olympus jest idealnym wyborem każdego aspirującego twórcy wideo?

Zaawansowana technologia obrazowania w wyjątkowo małym korpusie i wysokiej jakości szerokokątny obiektyw zapewniają twórcom wideo możliwości, które będą wspierać ich kreatywność.

OM-D-E-M5 Mark III z obiektywem M.Zuiko Digital ED 12mm F2.0 to najbardziej kompaktowy i najlżejszy szerokokątny zestaw w swojej klasie – można go zabierać wszędzie, dzięki czemu nie stracimy żadnej okazji na dobre ujęcia. 5-osiowa stabilizacja obrazu umieszczona w korpusie sprawia, że nagrywane filmy są płynne i ostre, bez trzęsącego się obrazu.

Precyzyjny 121- polowy autofokus z polami krzyżowymi oparty na detekcji fazy pozwala na pełne wykorzystanie potencjału mechanizmu MSC (Movie & Still Compatible) gwarantującemu płynną i cichą pracę bez efektu „skaczącej ostrości”. Dzięki temu ostrość ustawiona będzie zawsze odpowiednio a żadne ujęcie nie zostanie spisane na straty, niezależnie od warunków i okoliczności.

Odchylany i obracany dotykowy ekran LCD daje pełną kontrolę nad nagrywanym kadrem, a także szybki dostęp do najważniejszych ustawień - nawet w trakcie selfie lub przy ujęciach z wysokiego i niskiego kąta.

Dzięki połączeniu E-M5 Mark III z uznanym rejestratorem dźwięku LS-P4, twórcy treści wideo mają wybór pomiędzy nagrywaniem dźwięku bezpośrednio z plikiem filmowym w celu natychmiastowego wykorzystania lub połączeniem dźwięku z obrazem na etapie post produkcji. Zarówno aparat jak i rejestrator to oryginalne produkty Olympus, dzięki czemu gwarantowana jest pełna kompatybilność i łatwa synchronizacja.

Doskonały dźwięk sprawia, że każdy film staje się lepszy. Seria rejestratorów Olympus LS zapewnia czysty, krystaliczny dźwięk w filmach.

Seria LS znana jest ze swojej kompaktowości, zgrabnej budowy i wyjątkowej jakości dźwięku. Rejestrator LS-P4 nagrywa dźwięk o jakości lepszej niż CD, rejestruje pasma w zakresie od 20Hz do 20kHz, zapewniając bogaty dźwięk stereo.

Kiedy robi się naprawdę głośno, rejestrator LS-P4 pozwala na bezproblemowe nagrywanie dźwięku o ciśnieniu akustycznym aż do 120 dB bez obawy przesterowania, warto także korzystać z możliwości jakie daje system redukcji szumu Olympusa.

Z niemal idealną częstotliwością próbkowania aż do 96 kHz/24-Bit i dźwiękiem nagrywanym3 (i odtwarzanym) w formatach PCM, FLAC i MP3, LS-P4 jest wszechstronnym, wysokiej jakości rejestratorem dźwięku. Łączy ze sobą wysoką jakość nagrań z wyjątkową łatwością obsługi i elastycznością, sprawiając, że jest idealnym narzędziem do produkcji wideo.

W najnowszym oprogramowaniu firmowym w wersji 1.10 dla rejestratora LS-P4 wprowadzone zostały funkcje Klapsa filmowego, która ułatwia edycję i synchronizację dźwięku oraz Ton testowy, która pomaga użytkownikom ustawić optymalny poziom nagrania.

Korzystając z oprogramowania Olympus Workspace w wersji 1.3 możemy z łatwością zamienić dźwięk w filmie na wysokiej jakości dźwięk nagrany rejestratorem z funkcją Klapsa Filmowego.

Dołączony do zestawu statyw Joby GorillaPod i inne akcesoria poprawiają wszechstronność i wygodę pracy twórcom video.

Poza aparatem E-M5 Mark III, wysokiej jakości szerokokątnym obiektywem M.Zuiko Digital ED12 mm 2.0, metalową osłoną przeciwsłoneczną, która minimalizuje ryzyko powstania odblasków i poprawia kontrast w trakcie filmowania w pełnym słońcu oraz rejestratorem dźwięku Olympus LS-P4, nowy zestaw zawiera także elastyczny statyw Joby GorillaPod, który umożliwia umieszczenie aparatu w praktycznie każdym miejscu oraz ułatwia operowanie w trakcie ujęć z ręki. W zestawie znajdują się również inne przydatne akcesoria. W trakcie filmowania rejestrator LS może być wykorzystany jako oddzielne urządzenie lub zamocowany na aparacie za pomocą adaptera absorbującego wstrząsy (SM2) i połączony przewodem 3.5 mm (Olympus KA335), co oszczędza czas potrzebny na synchronizację dźwięku w postprodukcji. Dołączona do zestawu osłona przeciwwiatrowa chroni przed podmuchami wiatru w trakcie filmowania na zewnątrz.

Więcej informacji na temat nagrywani treści wideo przy pomocy aparatów i rejestratorów Olympus znajduje się na stronie www.olympus.eu/video_sound.

Dostępność i ceny
Nowy zestaw OM-D E-M5 Mark III + M.Zuiko Digital ED 12-45mm F4 PRO dostępny będzie od połowy maja w cenie detalicznej 7190 zł. Zestaw filmowy OM-D dostępny jest w cenie 8990 zł. Wchodzący w skład zestawu aparat OM-D i obiektyw M.Zuiko objęte są dodatkową, sześciomiesięczną gwarancją po rejestracji na platformie http://my.olympus.eu.

Akcesoria dodatkowe
Aparat OM-D E-M5 Mark III jest w pełni kompatybilny z szerokim wyborem obiektywów i akcesoriów systemu Mikro Cztery Trzecie firmy Olympus, w skład którego wchodzą m.in. dedykowane torby na aparat, lampy błyskowe oraz darmowym oprogramowaniem Olympus Workspace i aplikacją na smartfony OI.Share.

Więcej informacji znajduje się na stronie www.olympus.eu/accessories.

Specyfikacja produktów może ulec zmianie. Aktualne parametry techniczne znajdują się na stronie www.olympus.pl.

*Z M.Zuiko Digital ED 12-100mm F4.0 IS PRO ogniskowa f=100mm (odpowiednik dla 35mm: f=200mm), spust migawki wciśnięty do połowy, stabilizacja obrazu wyłączona: częstotliwość próbkowania: wysoka, zgodnie ze standardami dla CIPA dla dwóch osi (odchylenie i pochylenie).
*1) Stan na 12 lutego 2020. Najbardziej kompaktowy i najlżejszy na świecie standardowy obiektyw zoom ze stała przysłoną.
*2) Obsługiwane aparaty: OM-D E-M1 Mark III. Dla modeli : OM-D E-M1X, OM-D E-M1 Mark II, OM-D E-M5 Mark III wymagana jest aktualizacja oprogramowania
*3) 96 kHz/24-Bit dostępny tylko przy nagrywaniu w formatach PCM lub FLAC.


Komentarze czytelników (33)
  1. staryman
    staryman 15 maja 2020, 12:28

    No, ciekawe jak to wyjdzie. Wszyscy teraz filmują, się okaże czy to ten kierunek.

  2. tripper
    tripper 15 maja 2020, 12:34

    Wreszcie, chciałoby się rzec. Tak po prawdzie to E-M5 III powinien był zadebiutować wraz z 12-45, bo to idealne połączenie.

  3. qbic
    qbic 15 maja 2020, 12:38

    Wszyscy?

    Powstaje tona bezwartościowego crapu którego nie warto nawet komórką kręcić.

  4. tripper
    tripper 15 maja 2020, 12:42

    Z zestawem do wideo też dobry pomysł. E-M5 III z niewielką stałką świetnie się sprawdza (ja do filmowania z ręki głównie używam PanaLeiki 15/1.7, sorry Olympus). Jakiś czas temu zacząłem się bawić z vloggowaniem i właśnie rozkminiam kwestie audio. Mój Rode VideoMicro jest spoko, ale nie w każdej sytuacji shotgun się sprawdza. Pewnie w mojej sytuacji taki rejestrator to by było przegięcie, ale zawsze to opcja.

  5. tripper
    tripper 15 maja 2020, 12:47

    @qbic
    "Powstaje tona bezwartościowego crapu"

    I co z tego? Ludzie czymś muszą filmiki nagrywać, niezależnie od tego czy to co nagrywają to crap czy nie.

    Ja tam na YouTubie często widuję wartościowe filmiki (w sensie zawartości), które naprawdę by skorzystały, gdyby autor nieco więcej wysiłku włożył w nagranie. Paradoksalnie, to właśnie audio najczęściej kuleje.

  6. BlindClick
    BlindClick 15 maja 2020, 13:19

    Fajnie mu w tym zestawie,
    szkoda ze nikt nie chce sie odwazyc i przeniesc gniazd z lewej strony na przod badz prszedunac je w poblize zlacza obiektywu czy na bok EVF. Ma taki fajny LCD i od razu zasloniety kablami.
    Fajne takie prostokatne oslony.

  7. Paździoch
    Paździoch 15 maja 2020, 14:10

    @tripper

    Nie zmienia to faktu, że ponad 2/3 zasobów YouTebe to bezwartościowe badziewie nie warte nawet prądu zużytego przez serwery.

  8. Kmicic
    Kmicic 15 maja 2020, 14:25

    w kicie z 12-45 kosztuje więcej niż sony a7 w zestawie z tamronem 28-75 2.8 lub zeissem 24-70 4

  9. tripper
    tripper 15 maja 2020, 14:57

    @Kmicic

    No i?

  10. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 15 maja 2020, 17:45

    Coo im odwalilo, ze zrobili em5 mk3 z plastiku, zenada. Gdyby byl wykonany tj poprzedni, to brałbym od razu. Plastik, to sie utylizuje, to tworzywo powinno byc jak najmniej wykorzystywane w przemysle. Mc donald nawet glupie slomki zrobil papierowe, a tu proszę bardzo, elegancki klocek z plastiku i to jeszcze jakiegoś tandetnego, kiepskiej jakosci. Oj nie ladanie olympsu, nie ladnie... Duzy krok w tyl.

  11. 3xN
    3xN 15 maja 2020, 18:11

    @Kmicic
    Jeszcze dodaj tylko jaki zapis wideo posiada ten Twój swięty gral i A7II również :P
    Notebene E 16-70/4 jest też "taniutki" :-)

  12. PDamian
    PDamian 15 maja 2020, 18:22

    Czyli teraz, dodatkowo 😉, czeka nas fala wyłamanych sanek lamp
    w E-M5 III?

  13. miszak
    miszak 15 maja 2020, 18:57

    A6400 + Zeiss 16-70/4 6700 Czyli 500 taniej bez żadnej promocji. Zaraz wpadnie jakiś cashback i będzie 1000 zł różnicy. Spora dopłata biorąc pod uwagę gorszy AF i gorszy obrazek. Olek powinien być raczej o te 1000zł tańszy i wtedy miałoby to sens.

  14. PDamian
    PDamian 15 maja 2020, 19:37
  15. Kmicic
    Kmicic 15 maja 2020, 20:47

    PDamian. nie porównuj tych sprzętów z tym olkiem. inna klasa

  16. tripper
    tripper 15 maja 2020, 20:49

    @miszak

    Jeszcze gdyby ten A6400 + Zeiss 16-70/4 był uszczelniany (i lepszy optycznie od kitowych 14-42 pod m43), miał stabilizację matrycy i UHS-II to może byśmy mieli o czym gadać. A tak to ten Sony jest o jakieś 2 tysie za drogi.

  17. Deadi
    Deadi 15 maja 2020, 22:12

    @tripper

    Gdyby z Twojej listy wykluczyć UHS-II to każdy Pentax od K-30 wzwyż będzie "lepszy", a kosztuje grosze :D :D

    A bardziej serio to wszystkie formaty niżej niż FF różnią się od siebie detalami/szczegółami/pierdołami/niuansami. Widziałem wybitne zdjęcia z Nikona D3000, z RX10 różnych generacji czy Olkó m43. Bardziej liczy się kwestia umiejętności wykorzystania niż posiadania sprzętu.

  18. waldi72
    waldi72 16 maja 2020, 11:50

    A prawda jest tak, jakbym miał dużo filmować, co robiłem w przeszłości to wolałbym nawet dopłacić 9 tys. i kupił też z matrycą 4/3 Panasonica AG-DVX200. Wygoda obsługi nieporównywalna, wbudowane filtry ND, Łącze SDI, 4K 60p. Gdy ktoś więcej filmuje, to dedykowana kamera wideo i nic więcej, bo inaczej to męczarnia. Nawet można poświecić wielkość matrycy i przejść na mniejszą 1 cal i są wtedy tańsze opcje, a mniejszy sensor nadrobimy w wielu wypadkach jaśniejszym obiektywem a co za tym idzie dając mniejsze wzmocnienie sygnału - gain. Przykładowo mamy wybór w granicach ceny tego zestawu Olympusa (+/- 2 tys.): Canon XA50 czy Panasonic AG-UX90. Obydwa te 1 calowe kamkordery mają w zakresie ogniskowych Olympusowego 12-45mm f/4 przysłonę f/2,8 plus dostajemy większy zakres ogniskowych aż do ponad 350mm ale już przy świetle f/4,5. Dorzuciłbym jeszcze dobry Sony HXR-NX80, choć ogniskowa obiektywu zaczyna się od przeliczonego na format 35mm od 28mm, czyli nie tak szeroko jak Canon czy Panasonic od 25mm.

  19. tripper
    tripper 16 maja 2020, 12:27

    @waldi72

    Wszystko się zgadza. Ten Panas (czy wiele innych jemu podobnych) to sprzęt klasy pro i nie ma go co porównywać do jakiegokolwiek aparatu z funkcjami filmowania.

    Ale koniec końców sprzęt dobiera się do potrzeb. Chciałbyś povlogować tym kamkoderem w trybie selfie, to byś zaraz zatęsknił do małego kompakta lub bezlustra.

    Nie bez powodu bezlustra są tak popularne wśród vlogerów. Po prostu taki maluszek jak E-M5 ogarnia naprawdę wiele sytuacji. Na pewno nie będzie tak dobry jak profesjonalny kamkoder w bezpośrednim starciu, ale za to może robić rzeczy, których kamkoder nie ogarnie. Ot, cała filozofia.

  20. overan
    overan 16 maja 2020, 12:33

    marketingowy bełkot i opinie wystawiane przez chciwych przedstawicieli podszywających się pod użytkowników... a to wszystko wieńczą kosmiczne ceny, plastik i mizerna jakość na tle Canon,Sony,Nikon...

  21. lord13
    lord13 16 maja 2020, 16:14

    @waldi72, tripper
    "A prawda jest tak, jakbym miał dużo filmować, co robiłem w przeszłości to wolałbym nawet dopłacić 9 tys. i kupił też z matrycą 4/3 Panasonica AG-DVX200."
    ...
    "Wszystko się zgadza. Ten Panas (czy wiele innych jemu podobnych) to sprzęt klasy pro i nie ma go co porównywać do jakiegokolwiek aparatu z funkcjami filmowania."

    Litości. Ten Panas i jemu podobne to są przede wszystkim kamkordery, to jest zupełnie osobna kategoria niż coś, co nazywamy "cine cameras" (do których w pewnym sensie można zaliczyć filmujące aparaty), inne zastosowanie, inny styl pracy (powodzenia z takim kamkorderem na gimbalu).
    Klasa kamer kinematograficznych jest zdecydowanie bardziej uniwersalna, bo obudowując taka kamerę można ją przystosować np. do pracy naramiennej, bądź w razie potrzeby korzystać tylko z podstawowym modułów.
    Wracając do sedna, to jeżeli ktoś dużo filmuje to i w obrębie m4/3 są pro rozwiązania chociażby od Blackmagic.

  22. waldi72
    waldi72 16 maja 2020, 17:13

    @ lord
    1. Litości, nikt o zdrowych zmysłach nie zaliczy filmujących aparatów klasy tego Olympusa z oprzyrządowaniem do "cine cameras", nawet w pewnym sensie. Ja przecież cały czas pisałem o alternatywach dla niego i tego zestawu do filmowania z kórym go sprzedają. A ty mi będziesz wyskakiwał z wypasionym Blackmagic (URSA), który w sumie po złożeniu (wizjer, oberktyw itp.) to będzie kosztował ze 40-50 tys.
    2. Tańszego Blackmagica Pocket Cinema jak oprzyrządujesz to wyjdzie porównywalnie do Panasonic AG-DVX200 a nic nie zyskasz a tracisz na wygodzie pracy. Jak porównasz do Canon XA50 czy Panasonic AG-UX90 to Blackmagic wyjdzie jeszcze drożej.
    3. Litości, czytaj ze zrozumieniem to znajdziesz w moim poście słowo kamkorder w odniesieniu do tych kamer.
    4, Nie wiem, czy ktoś kto zamierza inwestować w gimbal będzie miał też na myśli tego Olympusa, a tym zestawie jest cały czas mowa i o alternatywach. Raczej pójdzie w coś bardziej zaawansowanego, więc twoje rozważanie o gimbale nie ma sensu.
    I ciekawostka. Znam osobę która rozważała kupno Sony A7III do filmowania i rozważając wszystkie za i przeciw (obiektywy, łącza, kulturę pracy itp.) wybrała... Sony HXR-NX80.

  23. lord13
    lord13 16 maja 2020, 17:41

    @waldi72
    "1. Litości, nikt o zdrowych zmysłach nie zaliczy filmujących aparatów klasy tego Olympusa z oprzyrządowaniem do "cine cameras", nawet w pewnym sensie."

    Naucz się czytać, pisałem ogólnie o filmujących aparatach, a nie konkretnie o tym Olku.
    Żeby daleko nie szukać, to zobacz co w BH Photo jest wylistowane w dziale Digital Cine Cameras:
    link

    "2. Tańszego Blackmagica Pocket Cinema jak oprzyrządujesz to wyjdzie porównywalnie do Panasonic AG-DVX200 a nic nie zyskasz a tracisz na wygodzie pracy."

    Jak nie zyskasz? Zyskujesz wymienność optyki. Kamkordery pokroju tego Panasa to jest sprzęt dla reporterów telewizyjnych do pracy w terenie, a nie sprzęt na plan filmowy, nawet amatorski jednoosobowy plan filmowy. To jest po prostu inna kategoria urządzeń i to nie jest żadna alternatywa dla filmujących aparatów, bo tym będą po prostu bardziej zaawansowane kamery kinematograficzne.
    Poniżej masz link do listy sprzętu jednego z polskich producentów filmowych, widzisz gdzieś tam kamkordery?:
    link

    "3. Litości, czytaj ze zrozumieniem to znajdziesz w moim poście słowo kamkorder w odniesieniu do tych kamer."

    No i co z tego, skoro jak widać nie rozumiesz znaczenia tego słowa i przeznaczenia sprzętu?

    "Raczej pójdzie w coś bardziej zaawansowanego, więc twoje rozważanie o gimbale nie ma sensu."

    A czy użycie czegoś bardziej zaawansowanego wyklucza użycie gimbala czy steadicama? Rzecz w tym, że kamkordery znacznie gorzej nadają się do współpracy z tego typu peryferiami niż modułowe kamery kinematograficzne.

  24. waldi72
    waldi72 17 maja 2020, 06:49

    @ lord13
    No to teraz mnie dobiłeś. Halo, piszemy o tym Olympusie OM-D E-M5 z artykułu, a ty plan filmowy i gimbale. Nie wsadzisz użytkownikowi OM-D E-M5 Blackamgica, nie ten typ użytkownika, a kamerkę typu XA50, AG-UX90 czy HXR-NX80 owszem.

  25. lord13
    lord13 18 maja 2020, 00:53

    @waldi72
    "No to teraz mnie dobiłeś."

    Niemożliwe, bo już sam z siebie jesteś wystarczająco dobity.

    "No to teraz mnie dobiłeś.

    "Halo, piszemy o tym Olympusie OM-D E-M5 z artykułu, a ty plan filmowy i gimbale."

    A pomyślałeś, że określenie "plan filmowy" odnosi się po prostu do całokształtu procesu tworzenia materiału wideo i nie musi z automatu oznaczać czegoś, co znamy z wysokobudżetowych produkcji (zwłaszcza, że wyraźnie napisałem: "a nie sprzęt na plan filmowy, nawet amatorski jednoosobowy plan filmowy.")?
    A gimbale to bardzo chętnie używane przez amatorów akcesorium.

    "Nie wsadzisz użytkownikowi OM-D E-M5 Blackamgica, nie ten typ użytkownika"

    I dlatego wyskoczyłeś z tym Panasonikiem AG-DVX200 jako alternatywą dla małego, acz dobrze filmującego bezlustra?

    "a kamerkę typu XA50, AG-UX90 czy HXR-NX80 owszem."

    Bzdury opowiadasz i tyle. Jak ktoś posiada już chociażby optykę m4/3 i chce maksymalnych możliwości, ale jeszcze w rozsądnej cenie, to albo sięgnie po GH5 (lub wersję s), albo właśnie po takie BM PCC 4K, a jak jeszcze za mało, to ma właśnie do wyboru wyższe serie BM, lub znacznie tańsze np. Z-CAM, wszystko to w obrębie posiadanej już szklarni. A jak będzie chciał ergonomii typowego kamkordera, to weźmie sobie przykładowo GY-LS300 od JVC, też z mocowaniem m4/3.
    Twoje propozycje to nie jest żadna sensowna alternatywa dla filmującego aparatu z wymienną optyką.

  26. waldi72
    waldi72 18 maja 2020, 03:23

    @ lord13
    Typowe dla tego forum, dlatego rzadko tu pisuję
    Dlaczego moje propozycje nie są alternatywą zwłaszcza, aby pokryć zakres ogniskowych oferowanych przez te kamery musiałbyś mieć kilka obiektywów a to już podbija znacznie cenę. A co z filtrami wbudowanymi ND, trzymaniem fokusa przy zmianie ogniskowych przez te kamkordery czy brakiem focus breathing? TO przecież jakże ważne cechami przy filmowaniu dzieki którym widz spokojnie ogląda. No, ale dlaczego nie, niech zaawansowany amator zamiast robić dobre ujęcia, niech idąc za twoimi radami partoli? Bo aby osiągnąć to, co można tymi kamerami, króre ja proponuje, stosując wymienną optykę i podobne oprzyrządowanie trzeba dać 2-3 razy więcej pieniędzy. A ten artykuł jest, jak już któryś raz powtarzam o OM-D E-M5 i alternatywach dla filmowania nim. Sam jestem w posiadaniu systemu 4/3 i nawet nie przychodzi mi do głowy aby nim bardziej zaawansowanie filmować, bo to męczarnia na dłuższą metę. Od tego mam kamerę Sony.

  27. lord13
    lord13 18 maja 2020, 17:59

    @waldi72
    "No, ale dlaczego nie, niech zaawansowany amator zamiast robić dobre ujęcia, niech idąc za twoimi radami partoli?"

    No to pisz od razu, że ty nie ogarniasz obsługi sprzętu innego, niż full automat, który myśli za ciebie.
    A zaawansowany amator sobie poradzi, a sprzęt z wymienną optyką da mu dużo większą swobodę doboru narzędzi.
    Zaawansowany amator weźmie sobie np. takie niepozorne szkło:
    link
    Do tego względnie niewielki korpus, gimbal i w kilogramie zmieści się z zestawem, którego możliwości i efektów nie odtworzysz swoim kamkorderem choćby skały srały.

    "Sam jestem w posiadaniu systemu 4/3 i nawet nie przychodzi mi do głowy aby nim bardziej zaawansowanie filmować"

    Wierzę, bo właśnie pokazałeś, że to ponad twoje siły.
    Tak się składa, że w przeciągu ostatnich dwóch lat firma, z którą wspólpracuję wynajmowała kilka Niewielkich (jak na branżę) agencji fotograficzno-filmowych do różnych zleceń, było tego całkiem sporo, głównie wszelkiej maści wideo reklamowo-korporacyjne, żadne wysokobudżetowe produkcje. Zdradzę ci sekret, NIKT nie używał tego typu urządzeń jakie proponujesz. Generalnie w użyciu były Panasy GH5, Sony A7s i trochę BM właśnie plus optyka w zależności od zastosowania, ale żaden top w postaci szkieł po kilkanaście tys. USD. Zdradzę ci drugi sekret, nie było żadnego partolenia o którym wspominasz, więc jak sam widzisz, nie możesz innych oceniać po sobie.
    Mimo wszystko wytrwałości życzę w dążeniu do lepszej obsługi sprzętu!

  28. waldi72
    waldi72 19 maja 2020, 00:55

    @lord13
    Błagam raz jeszcze, artykuł i moje komentarze są o kicie OM-D E-M5 z zoomem M.Zuiko Digital ED 12-45 mm F4.0 i alternatywie dla tego kitu, a ty mi tu ze stałkami wyskakujesz. Ta LAOWA 7.5 mm T2.1 Cine będzie bez mała tyle kosztować co cały ten kit Olympusa. A gdzie reszta zakresu? Co do ogarniania sprzętu, to jak zamierzasz przy zmianie ostrości uniknąć, używając szkieł do fotografii, tak zwanego Focus Breathing? Bo wyposażając kamerę w obiektyw fotograficzny zawsze będziesz miał przy większej zmianie ostrości różnicę w wielkości obieków. A kamkordery które proponowałem mają specjalnie zaprojektowane obiektywy parafokalne i bez Focus Breathing. Tylko znowu nie proponuj jakiś stałek czy obiektywów cine. Dlaczego wyskakujesz z GH5, A7S jak to jest 2-3 razy droższe, to nie ta półka cenowa w którą mierzy potencjalny nabywca tego kita Olympusa. Widzisz, ja swoje, ty swoje , tylko że ja przynajmniej trzymam się ceny w obrębie tego Olympusa z kamkorderami które proponuję: XA50, AG-UX90 czy HXR-NX80. Co do wynajmowania kamer i obiektywów, to przeważnie wynajmuje się droższe i lepsze bo na te tańsze jak te kamkordery to może sobie wielu pozwolić i prywatnie kupić - nie ogarniasz? Sam tak robiłem i robię. Jak przeliczysz taki GH5 plus jakieś obiektywy czy A7s plus obiektywy to wyjdzie ci 2-3 razy drożej niż te kamkordery.

  29. lord13
    lord13 19 maja 2020, 01:18

    @waldi72
    "Błagam raz jeszcze, artykuł i moje komentarze są o kicie OM-D E-M5 z zoomem M.Zuiko Digital ED 12-45 mm F4.0 i alternatywie dla tego kitu"

    To po cholerę wyskoczyłeś z kamerą za 18 tysięcy i następnymi po 10 tysi jako alternatywą? Czytasz sam siebie? Jak tymi kamerami chcesz "obskoczyć" funkcje fotograficzne? Bo aparat sprawdzi się w jednym i drugim.

    "Dlaczego wyskakujesz z GH5, A7S jak to jest 2-3 razy droższe"

    Ale daje nieporównywalnie większe możliwości konfiguracji. A to była ilustracja do twojego stwierdzenia, że jak ktoś "na poważnie" zajmuje się filmowaniem, to weźmie kamerę ze zintegrowanym obiektywem. Nie, nie weźmie, rynek pokazuje, że znakomita większość nawet małych pracowni foto/wideo czy freelancerów wybiera sprzęt z wymienna optyką i do tej optyki dobiera rózne puszki w zależności od zastosowania, pozostając wciąż w obrębie jednego spójnego systemu.

  30. waldi72
    waldi72 19 maja 2020, 08:52

    @ lord. Przecież ten zestaw filmowy Olympusa to będzie cena cena 899o więc jak najbardziej blisko 10 tys. Poza tym przedstawione przeze mnie kamkordery to np. na dzień dzisiejszy cena za Panasonic AG-UX90 to 8500 złotych, a więc mniej niż za zestaw Olympusa. Czytaj ze zrozumieniem, Pisząc o Panasonicu AG-DVX200, napisałem wyraźnie o sobie: " jakbym miał dużo filmować, co robiłem w przeszłości to wolałbym nawet dopłacić 9 tys. i kupił też z matrycą 4/3 Panasonica AG-DVX200". A dopiero te inne inne kamery polecałem innym osobom. Czytanie ze zrozumieniem się kłania. No i cały czas pisałem o filmowaniu i gdy ktoś więcej filmuje, a tymi wyskakujesz o fotografii z GH5, A7S i możliwości konfiguracji. Za jaką cenę! ludzie litości!

  31. lord13
    lord13 19 maja 2020, 09:45

    @waldi72
    "Przecież ten zestaw filmowy Olympusa to będzie cena cena 899o więc jak najbardziej blisko 10 tys."

    Ten "zestaw filmowy" to są tak naprawdę akcesoria dołączone, bo sama puszka i obiektyw oprócz możliwości użycia ich do filmowania są pełnoprawnym aparatem fotograficznym. Czego nie załapałeś?

    "Poza tym przedstawione przeze mnie kamkordery to np. na dzień dzisiejszy cena za Panasonic AG-UX90 to 8500 złotych, a więc mniej niż za zestaw Olympusa."

    Zapytam jeszcze raz, jak tym kamkorderem obsłużysz funkcje fotograficzne? Jak np. zrealizujesz potrzebę szerokiego kąta? Jakbyś chciał jej używać np. na jednoręcznym gimbalu?
    Zrozum, że tego typu kamkordery to jest sprzęt do amatorskiej zabawy w telewizję a nie sensowny zamiennik aparatokamer z wymienną optyką. Zupełnie inny styl pracy, inne zastosowania, inna wszechstronność itd.

    "Pisząc o Panasonicu AG-DVX200, napisałem wyraźnie o sobie:"

    Że zacytuję samego ciebie:
    "Błagam raz jeszcze, artykuł i moje komentarze są o kicie OM-D E-M5 z zoomem M.Zuiko Digital ED 12-45 mm F4.0 i alternatywie dla tego kitu"

    Kogo obchodzi twoja osoba pod artykułem o E-M5? Przeciętny potencjalny nabywca tego aparatu będzie mieć w czterech literach twoje wydumki.

    "ludzie litości!"

    Tak, przestałbyś już.

  32. waldi72
    waldi72 20 maja 2020, 06:03

    @ lord13
    "en "zestaw filmowy" to są tak naprawdę akcesoria dołączone"
    A zestaw to ma być niby co? Jak sama definicja za Słownikiem Języka Polskiego wskazuje są to: " «przedmioty dobrane tak, aby tworzyły pewną całość»" czyli w tym przypadku umożliwiając sprawniejsze filmowanie czyli pokrótce zestaw filmowy, czyli tak jak napisałem. To tak jak np. zestaw do golenia: maszynka, krem do golenia oraz jakaś woda po goleniu. Teraz rozumiesz, bo prościej nie mogę.

    "Zapytam jeszcze raz, jak tym kamkorderem obsłużysz funkcje fotograficzne?"
    Pisałem cały czas o filmowaniu a ty mi o fotografii.

    "jak np. zrealizujesz potrzebę szerokiego kąta?"
    Tak samo jak tym zestawem Olympusa bo cały czas pisałem o alternatywach dla niego, a większość kamkorderów które przytoczyłem zaczynają z ogniskową 24-25mm czyli taką jak ten dołączony do zestawu obiektyw Olympusa. A jeszcze mas z ekstra w kamkorderach ogniskową aż do 350mm.

    "Zrozum, że tego typu kamkordery to jest sprzęt do amatorskiej zabawy w telewizję a nie sensowny zamiennik aparatokamer z wymienną optyką"
    Mam ci jeszcze przytoczyć za słownikiem Języka Polskiego rożniecę w definicji słów ALTERNATYWA - które to słowo ja użyłem, a ZAMIENNIK które ty próbujesz mi wciskać. Co mam zrozumieć? że nie rozumiesz różnicy pomiędzy słowami ZAMIENNIK a ALTERNATYWA? ZAMIENNIK i ALTERNATYWA to nie synonimy przecież, sprawdź w słowniku synonimów.

    Co do amatorskiej zabawy w telewizję, to zdziwiłbyś się ile poważnych dokumentów powstało na takich kamkorderach, bo są bardziej trwałe w trudnych warunkach od łączonych zestawów jak ten zestaw Olympusa. W dodatku i nakręcisz tym wywiad i przyrodę i bloga, bo masz szeroki zakres ogniskowych. A gimbał? Chyba nie miałeś w ręce takiego kamkordera jak XA50. Wypożycz albo zobacz w jakimś sklepie, zobaczysz jak sprawna jest stabilizacja. A waży ten kamkorder niecały kilogram, czyli mniej niż GH5 z obiektywem 12-60mm F2.8-4.0 więc obciążał gimbał będzie tak samo jak GH5 + obiektyw. A od tego zestawu Olympusa jest tylko cięższy o niecałe 200 gram. A co do stylu pracy, owszem inny - filmowanie kamkorderem jest o wiele wygodniejsze. A tu masz przykład jak montować takie kamkordery jak np. Sony HXR-NX80 na gimbalu: link
    Proste , nie?!

    "Kogo obchodzi twoja osoba pod artykułem o E-M5?"
    Najwyraźniej niejakiego lord 13, którego też potencjalny nabywca zarówno Olympusa jaki i tych kamkorderów będzie miał w 4 literach, z tym że ja mu daję jakąś opcje w obrębie cenowym zestawu Olympusa, a nie jak ty GH5 Czy A7S lub Blackmagica, które z wyposażeniem będą 3 razy droższe. Ja pisałem na forum od siebie a ty się do minie przyczepiłeś i nie chcesz oderwać. Widocznie kolega "trippper" cię przejrzał i widział że dyskusje z ludźmi twego pokroju nie mają sensu i nie odpisał nic. Żegnam.

  33. lord13
    lord13 20 maja 2020, 09:27

    @waldi72
    "czyli w tym przypadku umożliwiając sprawniejsze filmowanie czyli pokrótce zestaw filmowy"

    Bazujący na pełnoprawnym aparacie, co skrzętnie pomijasz.

    "Pisałem cały czas o filmowaniu a ty mi o fotografii."

    Bo mamy do czynienia z aparatem fotograficznym dającym również dobrą jakość materiału wideo.

    "a większość kamkorderów które przytoczyłem zaczynają z ogniskową 24-25mm czyli taką jak ten dołączony do zestawu obiektyw Olympusa."

    Ale sprzęt z wymienną optyką kupuje się po to, by móc tę optykę wymieniać, a nie trzymać na stałe przyspawany obiektyw, bo był akurat w zestawie z puszką. Wiem, że to już ponad twoje nikłe możliwości percepcji, ale uwierz mądrzejszym, że tak jest.

    "Proste , nie?!"

    Tak i bardzo poręczne, zwłaszcza że potrzebujemy jeszcze nosić aparat fotograficzny, żeby mieć funkcjonalność filmującego aparatu.

    "a nie jak ty GH5 Czy A7S lub Blackmagica"

    Ja przede wszystkim w ogóle nie namawiam do wymiany tego Olka na kamerę, bo rozumiem uniwersalność i poręczność tego urządzenia, jednocześnie dobrą jakość otrzymywanego materiału i pisałem, że jak komuś to nie wystarcza, to w obrębie samego m4/3 można dobrać puszkę o jeszcze lepszych parametrach filmowania lub innej ergonomii i mieć jeden wspólny system.

    "Widocznie kolega "trippper" cię przejrzał i widział że dyskusje z ludźmi twego pokroju nie mają sensu i nie odpisał nic."

    Przestań sobie wycierać gębę innymi osobami, bo to jeszcze bardziej żałosne od twoich wcześniejszych wywodów.

    "Żegnam."

    Tak, możesz wyjść.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.