Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Z-CAM E2-M4 - budżetowa kamera Mikro Cztery Trzecie

Z-CAM E2-M4 - budżetowa kamera Mikro Cztery Trzecie
25 maja
2020 14:50

Firma Z-CAM wprowadziła na rynek model E2-M4, który jest bardziej przystępną cenowo wersją istniejącej już kamery 4K z matrycą Mikro Cztery Trzecie.

Najważniejsze parametry nowej kamery przedstawiają się następująco:

  • matryca: WDR CMOS Sensor o rozmiarze 19.0 x 13.0 mm, rozdzielczości 10.28 megapiksela i rozpiętości dynamicznej dochodzącej do 13 EV (16 EV w trybie WDR),
  • mocowanie: Mikro Cztery Trzecie (wymienne),
  • rozdzielczości nagrywania:
    • 4096 x 2160 (C4K),
    • 3840 x 2160 (4K),
    • 4096 x 1728 (C4K 2.4:1),
    • 3840 x 1620 (4K 2.4:1),
    • 3696 x 2772,
    • 3312 x 2760,
    • 2704 x 1600,
    • 1920 x 1080.
  • maksymalne klatkaże:
    • 120 kl/s w rozdzielczości 4096 x 2160 (tylko przy zapisie w h.265),
    • 120 kl/s w rozdzielczości 3840 x 2160 (tylko przy zapisie w h.265),
    • 150 kl/s w rozdzielczości 4096 x 1728 (tylko przy zapisie w h.265),
    • 160 kl/s w rozdzielczości 3840 x 1620 (tylko przy zapisie w h.265),
    • 160 kl/s w rozdzielczości 2704 x 1600 (tylko przy zapisie w h.265),
    • 59.94 kl/s w rozdzielczości 3696 x 2772 (przy zapisie w Apple ProRes oraz h.265),
    • 59.94 kl/s w rozdzielczości 3312 x 2760 (przy zapisie w Apple ProRes oraz h.265),
    • 240 kl/s w rozdzielczości 1920 x 1080 (tylko przy zapisie w h.265).
  • maksymalne przepływności strumienia danych dla kodeków h.265 i h.264:
    • 300 Mbps przy rozdzielczościach 4096 x 2160, 3840 x 2160, 4096 x 1728, 3840 x 1620, 3696 x 2772, 3312 x 2760 oraz 2704 x 1600,
    • 200 Mbps przy rozdzielczości 1920 x 1080.
  • dostępne kodeki:
    • h.265 (10-bit),
    • h.264 (8-bit),
    • Apple Prores (8 lub 10-bitów),
    • ZRAW (częściowo zdemozaikowane surowe dane).
  • zakres czułości: 500-102400 w trybie normalnym, 250-51200 w trybie WDR,
  • czułości bazowe: ISO 500 oraz 2500, 250 i 1250 w trybie WDR,
  • zakres czasów migawki: do 1/8000 sekundy,
  • zakres balansu bieli: 2300 - 7500 K,
  • zapis audio: 24-bit, 48 kHz z kodekiem AAC lub bez kompresji,
  • autofokus: pojedynczy, ciągły, manualny,
  • profile obrazu: Rec.709, Z-Log2, FLAT, HLG.
  • streaming z obsługą standardów: RTMP, RTPS oraz SRT,
  • nośnik zapisu: CFast lub dysk SSD podłączony po USB-C,
  • złącza: HDMI 2.0, USB-C 3.0, COM (RS-232), zdalne sterowanie (jack 2.5 mm), wejście audio (jack 3.5 mm oraz 5-pin LEMO), Ethernet.
  • Wi-Fi: 802.11n, 2.4G z gniazdem na zewnętrzną antenę,
  • zasilanie: baterie Sony NP-F lub z sieci,
  • waga: 1090g,
  • wymiary: 91.20 mm x 99.25 mm x 95.60 mm,
  • zakres temperatur pracy: 0°C - 40°C.

Główną różnicą między Z-CAM-em E2-M4 a starszym i droższym modelem E2 jest brak możliwości synchronizacji wielu kamer. Plusem jest cena, wynosząca 1499 $.


Komentarze czytelników (8)
  1. tripper
    tripper 25 maja 2020, 15:23

    No no, 120 kl/s w 4K, 160 w 3K (czy jak nazwać tę dziwną rozdzielczość), 240 kl/s w FHD. Do tego ProRes, "raw", 10-bitowy H265. A to wszystko za $1500.

    O ile fotografujący mogą narzekać na wciąż rosnące ceny, to filmujący chyba nigdy nie mieli tak szerokiego dostępu do zaawansowanego sprzętu wideo w tak atrakcyjnych cenach.

  2. Kmicic
    Kmicic 25 maja 2020, 15:53

    fajnie by było gdyby ten bagnet na sony e dało radę wymienić. skoro bagnet jest wymienny to tylko kawałek metalu przecież jest potrzebny

  3. Legoman
    Legoman 25 maja 2020, 16:18

    Jeszcze chwila i będzie odwrotnie niż 10 lat temu gdy że względów na ceny zaczęto kręcić filmy aparatami fotograficznymi - teraz czas na zdjęcia robione kamerami.

  4. Piter
    Piter 25 maja 2020, 17:24

    Hmm, filmowanie demokratyzuje się. Aparaty fotograficzne robią lepsze filmy. Dobre kamery tanieją. Mamy wybór wreszcie. :)

  5. olaieryk
    olaieryk 25 maja 2020, 19:15

    Pomyślmy ile by dali producenci za ten sprzęt 10 lat temu.

  6. Amadi
    Amadi 25 maja 2020, 21:08

    Nie pogardziłbym taką kamerą z zestawem anamorfików Vazena :)

  7. DonYoorando
    DonYoorando 25 maja 2020, 22:08

    ...świetna wiadomość dla filmowców, oddech ulgi dla fotografów...ale nie sądzę żeby opcje filmowe zostały pomijane w nowych body... to się dobrze sprzedaje...

  8. Jarun
    Jarun 27 maja 2020, 19:32

    @Komicic napisał:
    „fajnie by było gdyby ten bagnet na sony e dało radę wymienić. skoro bagnet jest wymienny to tylko kawałek metalu przecież jest potrzebny”

    Jeśli ktoś ma kolekcję swoich ulubionych obiektywów filmowych pod bagnet Sony, to mogłoby mieć to nawet sens. W przeciwnym razie sensu nie ma.
    Jest naprawdę bardzo dużo doskonałych obiektywów pod m4/3 nadających się do filmowania i są one tańsze od swoich odpowiedników pod bagnet Sony.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.