Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Euro Media Group i Sony wdrażają transmisje w HDR

Euro Media Group i Sony wdrażają transmisje w HDR
22 lutego
2021 13:28

O telewizji HDR najczęściej zdarza nam się wspominać przy okazji omawiania profilów obrazu w testach filmowych aparatów. Pogłębiająca się współpraca Sony i Euro Media Group w tym zakresie pokazuje, że wkrótce HDR będzie powszechnie dostępnym rozwiązaniem przy transmisjach.

INFORMACJA PRASOWA

Euro Media Group i Sony współpracują podczas transmisji na żywo imprez sportowych w jakości HDR
Dwuletnia współpraca nad zastosowaniami standardu HDR zaowocowała rozpoczęciem przez Canal+ transmisji meczów piłkarskich w jakości UHD HDR

Basingstoke, 22 lutego 2021 r. — Firma Euro Media Group (EMG), będąca światowym liderem w dziedzinie rozwiązań dla mediów i usług transmisji imprez rozrywkowych, sportu i wydarzeń na żywo, oraz dział rozwiązań profesjonalnych Sony udostępniają od sierpnia 2020 r. rozwiązanie do efektywnej pracy z obrazem HDR podczas transmisji sportowych, w tym meczów piłki nożnej.

Kompleksowe rozwiązanie HDR stanowi uwieńczenie ścisłej współpracy nad stworzeniem maksymalnie efektywnego systemu organizacji pracy, który działa w ramach obecnej infrastruktury i jest przeznaczony do transmisji na żywo.

Stacje telewizyjne już od kilku lat prowadzą próby ze standardem HDR, by zapewnić widzom bardziej atrakcyjne wizualnie, realistyczne obrazy. Niemniej jednak, migracja z SDR do HDR jest procesem wyjątkowo złożonym, inaczej niż w przypadku przechodzenia z HD na 4K. Wynika to z konieczności efektywnej konwersji nie tylko klatkażu, lecz także zakresu barw, kwantyzacji, rozdzielczości i zakresu dynamiki — a wszystko to w fazach od rejestracji obrazu po transmisję.

Opracowując kompleksowy, zapewniający wysoką jakość system organizacji pracy z obrazem HDR na żywo, EMG i Sony wykorzystały jako punkt wyjścia rozwiązanie Sony SR Live. W skład systemu wchodzą kamery HDC-3500, procesor HDR HDRC-4000 i monitory referencyjne BVM-HX310 firmy Sony, a jego podstawę stanowią obecne metody pracy z obrazem SDR. Jednym z elementów współpracy było szkolenie pracowników technicznych EMG latem 2020 r. Zdobywali oni nowe kwalifikacje dzięki zdalnym modułom szkoleniowym przekazywanym z ośrodka Sony w Pinewood Studios do biura EMG w Paryżu.

Canal+ może teraz wykorzystać standard HDR podczas każdego wydarzenia sportowego. W sierpniu 2020 r. stacja zaczęła transmitować w standardzie HDR sport na żywo, a w szczególności program piłkarski. EMG otrzymało od UEFA zamówienie na obsługę telewizyjną Superpucharu UEFA w Budapeszcie z użyciem wozu transmisyjnego UHD/HDR nowej generacji Nova 103, gwarantującego najwyższą jakość. Nova 103 wejdzie w skład dużej floty wozów transmisyjnych UHD/HDR, z których EMG będzie korzystać podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2021 r.

Euro Media Group i Sony wdrażają transmisje w HDR

Naszemu klientowi zależało, by dostarczyć widzom nowe wrażenia w postaci obrazu HDR, a zarazem zapewnić najlepsze rezultaty użytkownikom starszych urządzeń SDR — mówi Gaël Tanguy, dyrektor techniczny EMG France. — Dzięki współpracy z Sony i Canal+ nad systemami organizacji pracy z obrazem HDR mogliśmy zacząć myśleć strategicznie, a nie koncentrować się na jednym tylko ogniwie w łańcuchu dostaw. System organizacji pracy HDR już działa i jest dostępny dla każdego, a dzięki szkoleniom firmy Sony może być obsługiwany samodzielnie przez naszych techników.

Większość naszej floty UHD obsługuje standard HDR, wprowadzany także we wszystkich nowych wozach — dodaje François-Charles Bideaux, dyrektor generalny EMG. — Pragnę podziękować firmie Sony za jej wkład w osiągnięcie naszych celów.

Sony ściśle współpracuje ze swoimi partnerami, by dzięki ich opiniom dostarczać rozwiązania dostosowane do nowych potrzeb — mówi Hiroshi Kajita, dyrektor działu Media Solutions w Sony Professional Solutions Europe. — Koncentrujemy się na uwalnianiu niewiarygodnej siły drzemiącej w obrazach. Naszym pragnieniem jest, by obrazy wyświetlane na ekranach odzwierciedlały to, co widzimy na własne oczy. Współpracując z Canal+ i EMG, znaleźliśmy unikatowe rozwiązanie i wdrożyliśmy pełny system organizacji pracy z obrazami HDR, który już przynosi świetne rezultaty.


Komentarze czytelników (23)
  1. RobKoz
    RobKoz 22 lutego 2021, 14:36

    Fajnie że HDR się upowszechnia.

    Rozbawiło mnie to zdanie:

    "podczas transmisji sportowych, w tym meczów piłki nożnej."

    wiadomo najpopularniejsza dyscyplina to trzeba się podpiąć z newsem. Większość meczy jest rozgrywana wieczorami na świetnie oświetlonych obiektach. I HDR to niemal nic nie wniesie. No może w meczy drugiej ligi rozgrywanym w południe pozwoli na to by widzowie przed telewizorami byli co jakiś czas oślepiani przez słońce podobnie jak widzowie na stadionie. Ale nie jestem przekonany czy po to ludzie kupują nowe telewizory z HDR :-)

  2. focjusz
    focjusz 22 lutego 2021, 15:07

    hehe dokładnie miałem to samo ( prawie ;) napisać. Z drugiej strony zawsze muszą gdzieś wejść w pierwszej kolejności. W każdym razie będzie można wreszcie porzucić jeden z ostatnich reliktów przeszłości - 8 bitowe przetwarzanie obrazu

  3. lord13
    lord13 22 lutego 2021, 15:13

    @RobKoz
    "Większość meczy jest rozgrywana wieczorami na świetnie oświetlonych obiektach. I HDR to niemal nic nie wniesie. No może w meczy drugiej ligi"

    Większość meczy powiadasz? Drugiej ligi? Może szlagiery ligi mistrzów są rozgrywane wieczorami, ale ligi krajowe czy turnieje typu mundial to w większości są w świetle dziennym rozgrywane, co przy słonecznej pogodzie stanowi problem dla dynamiki sceny.
    Żeby nie być gołosłownym, najbliższa kolejka PKO Ekstraklasy, 28 luty - niedziela, mecze są o 12.30, 15.00 i 17.30, więc 2 z 3 są w świetle dziennym, a niedługo to i ten o 17.30 będzie w świetle dziennym.

  4. lord13
    lord13 22 lutego 2021, 15:26

    @RobKoz
    Dodam jeszcze, że to nie w tej przysłowiowej drugiej lidze będzie problem z dynamiką sceny, bo nawet jeżeli jest słońce, to tam stadiony mają przeważnie niskie, otwarte trybuny, więc stadion jest równomiernie oświetlony. Paradoksalnie to właśnie nowoczesne stadiony z wysokimi, częściowo zadaszonymi trybunami będą mieć problem, bo bardzo często jest tak, że połowa płyty boiska jest w słońcu, a druga połowa w cieniu.

  5. szuu
    szuu 22 lutego 2021, 15:59

    chyba się komuś pomyliły produkcje filmowe, gdzie chodzi o oszałamiające wrażenia wizualne z meczami, gdzie chodzi o to żeby było widać co się dzieje?

    choć trzeba przyznać że w HDR będzie bardziej spektakularnie widać race rzucane z trybun, więc pod to wdrożenie dyscyplinę sportu wybrali rozsądnie :-)

  6. lord13
    lord13 22 lutego 2021, 17:02

    @szuu
    "chyba się komuś pomyliły produkcje filmowe, gdzie chodzi o oszałamiające wrażenia wizualne z meczami, gdzie chodzi o to żeby było widać co się dzieje?"

    Rzecz w tym, że przy dużych kontrastach sceny często nie widać co się dzieje, bo mamy albo przepał, albo głębokie cienie. To naprawdę nie są jakieś nadzwyczajne sytuacje. Poniżej masz przykład screenu z transmisji 18 kolejki:
    link

  7. szuu
    szuu 22 lutego 2021, 20:06

    jak mają takie problemy to może niech zainwestują w smartfony do prowadzenia transmisji to będzie im prawidłowo oddawać szczegóły i w słońcu i w cieniu.

  8. RobKoz
    RobKoz 22 lutego 2021, 21:01

    @lord13

    "Większość meczy powiadasz? Drugiej ligi?"

    Pięknie znowu manipulujesz i sklejasz dwa zdania które ja sobie przeciwstawiłem w jedną myśl.

    Większość meczy transmitowanych przez Canal+. Bo o tym jest news.
    Druga lig to trzeci poziom rozgrywek. Nawet nie wiem, czy Canal+ to u nas transmituje czy ktoś inny. I naprawdę nie sądzę że rewolucja nastąpi właśnie tam.

    W pierwszej kolejności najlepszy sprzęt trafi do transmisji ekstraklasy może też pierwszej ligi. I ekstraklasa i pierwsza liga od lat mają obowiązkowo nowoczesne stadiony z dobrym oświetleniem.

    "Może szlagiery ligi mistrzów są rozgrywane wieczorami, ale ligi krajowe czy turnieje typu mundial to w większości są w świetle dziennym rozgrywane"

    Jasne :-)
    W ekstraklasie i pierwszej lidze już od wielu lat nie gra się przy świetle dziennym ale przy sztucznym.

    "Żeby nie być gołosłownym, najbliższa kolejka PKO Ekstraklasy, 28 luty - niedziela, mecze są o 12.30, 15.00 i 17.30, więc 2 z 3 są w świetle dziennym, a niedługo to i ten o 17.30 będzie w świetle dziennym."

    ROTFL

    Z trzech dni meczowych w polskiej ekstraklasie wybrałeś ten w którym jest najwcześniejszy mecz i nie ma najpóźniejszego i to podajesz jako przykład? Serio?

    Oto całość:

    Piątek - 18:00 i 20:30 - czyli dwa mecze wieczorne
    Sobota - 15:00, 17:30 i 20:00 - jeden mecz popołudniowy i dwa wieczorne
    Niedziela - 12:30, 15:00, 17:30 - jeden południowy, jeden popołudniowy i jeden wieczorny

    Czy na 8 meczów na kolejkę: 5 jest rozgrywanych wieczorami, dwa popołudniami i tylko jeden w środku dnia.

    O tej porze roku jedynie ten o 12:30 może stanowić problem, w lecie również podczas meczu o 15 słońce potrafi oślepić osoby siedzące gdzieś w górnych rzędach.

    "Dodam jeszcze, że to nie w tej przysłowiowej drugiej lidze będzie problem z dynamiką sceny, bo nawet jeżeli jest słońce, to tam stadiony mają przeważnie niskie, otwarte trybuny, więc stadion jest równomiernie oświetlony. Paradoksalnie to właśnie nowoczesne stadiony z wysokimi, częściowo zadaszonymi trybunami będą mieć problem, bo bardzo często jest tak, że połowa płyty boiska jest w słońcu, a druga połowa w cieniu."

    Druga liga i niskie otwarte trybuny?
    Nowoczesne stadiony i częściowo zadaszone trybuny?

    Zgaduję że na meczu dawno nie byłeś a i w telewizji polskich stadionów dawno nie widziałeś.

  9. Chester501do
    Chester501do 22 lutego 2021, 21:12

    HDR to nie tylko większa rozpiętość tonalna, ale także szerszy gamut kolorów, więc na dobrze oświetlonych imprezach sportowych także się przyda.

  10. lord13
    lord13 22 lutego 2021, 22:36

    @RobKoz
    "Większość meczy transmitowanych przez Canal+. Bo o tym jest news."

    I do tego się odnosiłem, ta przysłowiowa druga liga to była tylko dygresja, żeby pokazać, iż to kolejny temat o którym nie masz bladego pojęcia, a próbujesz się wypowiadać.

    "W ekstraklasie i pierwszej lidze już od wielu lat nie gra się przy świetle dziennym ale przy sztucznym."

    Dałem link do screena ze skrótu z ostatniej kolejki, z meczu Legii:
    link
    Faktycznie, nie gra się przy świetle dziennym. Przestań bredzić.

    "O tej porze roku jedynie ten o 12:30 może stanowić problem,"

    Po pierwsze sezon trwa dłużej niż tylko w lutym. Po drugie ten o 12.30, to akurat najmniejszy problem przez część sezonu, bo słońce jest wtedy wysoko, a najtrudniejsze oświetleniowo są te popołudniowe.

    "Piątek - 18:00 i 20:30 - czyli dwa mecze wieczorne
    Sobota - 15:00, 17:30 i 20:00 - jeden mecz popołudniowy i dwa wieczorne
    Niedziela - 12:30, 15:00, 17:30 - jeden południowy, jeden popołudniowy i jeden wieczorny"

    Godziny 17.30 czy 18 to nie są wieczorne manipulancie, więc przez znaczną część sezonu (który trwa od sierpnia do maja) z 8 meczy całej kolejki 6 jest rozgrywanych przy świetle dziennym, albo częściowo przy świetle dziennym. To jest ta mniejszość?

    "Zgaduję że na meczu dawno nie byłeś a i w telewizji polskich stadionów dawno nie widziałeś."

    Byłem na każdym większym stadionie w Polsce, bo przez pewien czas była to moja praca, więc się nie sil na dygresje, bo tylko jeszcze bardziej się ośmieszasz.

  11. nakuru
    nakuru 23 lutego 2021, 00:00

    Nikt z Was nie pisze czy oglądał chociażby raz transmisję w Canal+ z meczu Ekstraklasy w 4K HDR i na jakim sprzęcie. Ja oglądam z dekodera 4K Canal+ do niedawna na TV KD-75ZD9 a obecnie na KD-75ZH8 i powiem Wam, że obraz z tych transmisji jest jak dla mnie referencyjny. Oglądam czasem także tego typu transmisje z innych lig (hiszpańska, angielska) i one pod względem jakości są zawsze, a często nawet znacznie gorsze niż nasze. Kilka razy też przełączałem się podczas transmisji na równoległy kanał Canal+ HD z tą samą transmisją i tu oczywiście różnica jest wprost przeogromna co do rozdzielczości, bogactwa koloru i zwłaszcza efektu HDR także podczas transmisji wieczornych! To uczta dla oczu (pomijam poziom sportowy transmisji ;-)

  12. nakuru
    nakuru 23 lutego 2021, 00:21

    Zapomniałem dopisać że oba telewizory SONY.

  13. oz
    oz 23 lutego 2021, 08:32

    "Może szlagiery ligi mistrzów są rozgrywane wieczorami, ale ligi krajowe czy turnieje typu mundial to w większości są w świetle dziennym rozgrywane"

    Bzdury pleciesz. Jak się nie ma o czymś pojęcia to lepiej się nie odzywać.

    Nie szlagiery ale WSZYSTKIE mecze Ligi Mistrzów są rozgrywane o 21, względnie o 18. I to OD PARU SEZONÓW. "Turnieje typu mundial"(!) rozgrywane są co cztery lata od samego początku istnienia (1930 roku), a i tam najważniejsze mecze są po zmroku. To samo dotyczy wszystkich lig i topowych rozgrywek.
    No, ale jak się na siłę próbuje umotywować wciskanie HDR to nawet "argument" drugiej ligi się pojawił:)

    "Nowoczesne stadiony i częściowo zadaszone trybuny" :)

    Taa... byłeś na stadionach:) Chyba za czasów prezesa Dziurowicza.

  14. sosin
    sosin 23 lutego 2021, 09:18

    @oz,

    mistrzostwa świata: 11.00, 14.00, 17.00, 20.00

    w poprzednich latach bywało podobnie, link

    zdarzało się oczywiście, że większośc rozgrywek odbywała się po 18tej (jak w Rosji) ale w poprzednich latach wcale do rzadkości nie należały mecze o 13.30, dokłądając do tego zupełnie inne warunki nasłonecznienia takie jak np. w RPA, czy Meksyku więc wciaskanie technologii HDR wcale nie jest na siłę jak sugerujesz.
    Niemcy, to do końca lipca 15.00 - 21.00, skoro sugerujesz, że w takich godzinach jak 15.00 czy 17.00 nie potrafi ostro zaświecić to pewnie wiesz lepiej.

  15. lord13
    lord13 23 lutego 2021, 09:58

    @oz
    "a i tam najważniejsze mecze są po zmroku. To samo dotyczy wszystkich lig i topowych rozgrywek."

    Najważniejszy dla kibica jest ten, kiedy gra drużyna, której kibicuje, to po pierwsze.
    Po drugie harmonogramy rozgrywek są dostępne. W takiej LaLiga, jak masz dzień meczowy i 4 mecze dziennie, to 3 z nich są albo całkowicie, albo częściowo przy świetle dziennym. Weźmy najbliższą kolejkę, o 16.15 gra Sevilla z Barceloną, chyba nie powiesz, że to jakiś podrzędny mecz?
    W Serie A podobnie, w dni meczowe w weekendy pierwsze mecze potrafią się zaczynać o 12.30.
    Tak samo jest na turniejach, popatrz sobie chociażby na terminarz meczy jak było u nas Euro, większość meczy była przy świetle dziennym. Pisanie, że w takich warunkach praktycznie nie rozgrywa się meczy to albo zwykłe trolowanie albo oznaka poważnych problemów z percepcją rzeczywistości.

    "No, ale jak się na siłę próbuje umotywować wciskanie HDR to nawet "argument" drugiej ligi się pojawił:)"

    Nie ja zacząłem z drugą ligą, czyli problemów z czytaniem u ciebie ciąg dalszy.
    Po drugie dałem screena z ekstraklasy z ostatniego meczu Legii, gdzie widać jak na dłoni, że problemy z dynamiką są faktem. takich samych screenów z innych meczy ekstraklasy czy innych lig europejskich można wklejać na pęczki.

    "Taa... byłeś na stadionach:) Chyba za czasów prezesa Dziurowicza."

    A co konkretnie ci się nie zgadza? Chcesz powiedzieć, że na takim stadionie w Gdańsku, czy jemu podobnych nie ma częściowego zadaszenia stadionu i nie zdarzają się problemy z dużym kontrastem sceny w obrębie płyty boiska i że np. stary stadion na Traugutta stwarzał w tym względzie większe problemy niż ten na Letnicy?

  16. RobKoz
    RobKoz 23 lutego 2021, 10:30

    @lord13

    "kolejny temat o którym nie masz bladego pojęcia"

    ROTFL - tyle mojego komentarza, dalszy brak argumentów przykrywany wulgarnością i wyzwiskami pomijam.

    "Byłem na każdym większym stadionie w Polsce, bo przez pewien czas była to moja praca"

    Gdybyś był na stadionach nie pisałbyś takich bzdur:

    "tam stadiony mają przeważnie niskie, otwarte trybuny, więc stadion jest równomiernie oświetlony. Paradoksalnie to właśnie nowoczesne stadiony z wysokimi, częściowo zadaszonymi trybunami"

    No i gdybyś bywał na stadionach, to byś wiedział że nawet jak świeci słońce to mecze odbywają się przy sztucznym świetle.

  17. lord13
    lord13 23 lutego 2021, 10:42

    @RobKoz
    "ROTFL - tyle mojego komentarza"

    Jak się nie ma argumentów merytorycznych i przeczy się terminarzowi, to faktycznie możesz się tylko pośmiać ze swojego bycia sprytnym inaczej.

    "No i gdybyś bywał na stadionach, to byś wiedział że nawet jak świeci słońce to mecze odbywają się przy sztucznym świetle."

    A ty gdybyś faktycznie miał chociaż szczątkowe pojęcie, to wiedziałbyś, że w praktyce jak mamy część boiska w cieniu, a część w słońcu to doświetlanie nie jest w stanie zniwelować na tyle kontrastów, aby nie było przepałów.
    Dałem screena do ostatniego meczu Legii, gdzie jak na dłoni widać gdzie bywają problemy, ale ty wciąż będziesz powtarzać dyrdymały bez pokrycia w faktach.

  18. RobKoz
    RobKoz 23 lutego 2021, 14:01

    @lord13

    "Jak się nie ma argumentów merytorycznych i przeczy się terminarzowi, to faktycznie możesz się tylko pośmiać ze swojego bycia sprytnym inaczej."

    Tak pozostaje mi tylko śmiech bo jeśli Ty jako reprezentatywny przykład podajesz sobotni mecz o 15 to znaczy że rozmawiam z teoretykiem który na mecze nie chodzi i ekstraklasy nie ogląda. Stąd te idiotyzmy o małych stadionach w drugiej lidze i częściowo krytych trybunach w ekstraklasie.

    Nie gniewaj się po prostu nie jesteś dla mnie stroną do dyskusji w tym temacie.

  19. lord13
    lord13 23 lutego 2021, 14:36

    @RobKoz
    "Tak pozostaje mi tylko śmiech bo jeśli Ty jako reprezentatywny przykład podajesz sobotni mecz o 15"

    Nie jako reprezentatywny, tylko jako jeden z wielu, które odbywają się co tydzień, wbrew temu co twierdzisz, iż meczy praktycznie się nie gra przy świetle dziennym.

    "to znaczy że rozmawiam z teoretykiem który na mecze nie chodzi i ekstraklasy nie ogląda."

    Czyli ten mecz się nie odbył, czy o czym te brednie?

    "Stąd te idiotyzmy o małych stadionach w drugiej lidze"

    Dalej nie załapałeś, iż odniosłem się do twoich idiotyzmów, ze na takich stadionach mógłby teoretycznie być problem z dynamiką?

    "i częściowo krytych trybunach w ekstraklasie."

    Dalej nie załapałeś, że odnosi się to do braku pełnego zadaszenia obiektu (którego zresztą nie stosuje się w słoneczną pogodę), co powoduje właśnie powstawanie dużych kontrastów przy słonecznej pogodzie i co może stanowić problem podczas realizacji transmisji, na co przykład dałem chociażby z ostatniej kolejki?

    "Nie gniewaj się po prostu nie jesteś dla mnie stroną do dyskusji w tym temacie."

    Fakt, wypisywanie takich idiotyzmów jest zarezerwowane dla ciebie.

  20. sanescobar
    sanescobar 24 lutego 2021, 17:35

    @RobKoz, napisał:
    "Tak pozostaje mi tylko śmiech bo jeśli Ty jako reprezentatywny przykład podajesz sobotni mecz o 15 to znaczy że rozmawiam z teoretykiem"

    @RobKoz wyżej masz link z przykładowymi godzinami, wikipedia też podaje godziny rozgrywek z wszystkich mistrzostw. Widzę, że kibicem też jesteś :) O niektórych meczach chce się zapomnieć, szczególnie jak gra Polska :)

  21. oz
    oz 25 lutego 2021, 07:51

    Przestańcie się ośmieszać.

    Tak, ja też oglądałęm El Classico w południe (RAZ), kiedyś też Barcelona grała o północy, a Cracovia zawsze w Nowy Rok ma trening. I co z tego?

    Ważne, kasowe mecze na istotnych imprezach to PROMIL całości transmisji w ciągu roku. Reszta to rozgrywane raz na 4 lata "szlagiery" typu Honduras-Rumunia na Mundialu, słabsze mecze Ekstraklasy, drugie ligi itp.

    Z meczów dających naprawdę poważne przychody (a tylko o takich rozmawiamy) w LM, LL i topowych ligach Europy, 98% rozgrywanych jest przy świetle sztucznym. Mało tego- rozgrywki ligowe to nie lato, tylko pół jesieni, zima i pół wiosny (tak do końca maja mniej więcej) a godziny rozpoczęcia są coraz późniejsze ze względu na rynki dalekowschodnie. W związku z tym coraz częściej mamy mecze o 21:15 czy 22:000 co, wtedy też was słońce razi?

    Reasumując- rozumiem, że Sony, EMG i inni cierpią z tytułu słabszych wyników w czasie pandemii i gorączkowo próbują wciskać nowe na grzyba potrzebne rozwiązania, ale nie ma żadnej powodu do wprowadzania HDR w tym sporcie.

    Koniec tematu, dziękuję za uwagę, mam nadzieję że pomogłem:)

  22. Szabla
    Szabla 25 lutego 2021, 07:54

    Widzę, że nie wszyscy wiedzą, czym jest HDR w filmie.

  23. lord13
    lord13 25 lutego 2021, 09:29

    @oz
    "Tak, ja też oglądałęm El Classico w południe (RAZ), kiedyś też Barcelona grała o północy, a Cracovia zawsze w Nowy Rok ma trening. I co z tego?"

    Rozumiem, że sprawdzenie terminarza jest również ponad twoją kondycję intelektualną? W każdej kolejce czy to Ekstraklasy, czy takich rozgrywek jak LaLiga, Serie A statystycznie większość meczy jest rozgrywana całkowicie lub częściowo przy świetle dziennym.

    "Z meczów dających naprawdę poważne przychody (a tylko o takich rozmawiamy) "

    Rozmawiamy o kompleksowej zmianie podejścia do technicznej realizacji transmisji.

    "Mało tego- rozgrywki ligowe to nie lato, tylko pół jesieni, zima i pół wiosny"

    Nawet w naszych realiach przez kilka miesięcy rozgrywek słońce zachodzi o ok. godz. 19 i później (a za chwilę to się jeszcze może zmienić, jak pozostaniemy tylko przy czasie letnim). W takich lokalizacjach jak Hiszpania czy Włochy dzień jest jeszcze dłuższy od jesieni do wiosny i również może się przesunąć, jak zostanie porzucona zmiana czasu.

    "Koniec tematu, dziękuję za uwagę, mam nadzieję że pomogłem:)"

    Tak, rozwiałeś wszelkie wątpliwości, że również masz poważne problemy z percepcją rzeczywistości.
    Poza tym, jak pisali inni, obejrzyj sobie transmisję w HDR i SDR, nawet przy sztucznym oświetleniu, to może będziesz wiedzieć po co się to robi.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.