Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Test aparatu

Sony NEX-C3 - test aparatu

31 października 2011
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 100

8. Zakres tonalny

Testy zakresu tonalnego przeprowadzamy w oparciu o zdjęcia tablicy Stouffer T4110, zapisane w formacie RAW i przekonwertowane do 48-bitowych TIFF-ów za pomocą programu dcraw. Wyniki te, przedstawione na wykresie, pokazują całkowity zakres tonalny oraz dynamikę tonalną przy stosunkach szumu do sygnału równych 0.1, 0.25, 0.5 i 1.

Sony NEX-C3 - Zakres tonalny

Maksymalna wartość dynamiki tonalnej w NEX-C3, dla najlepszej jakości obrazu, sięga poziomu 6.2 EV. Jest to wynik podobny do Olympusa E-PL2 i E-P3, nieco mniejszy od Samsunga NX100 i zdecydowanie lepszy od Panasonika G3. Wynik ten jest niestety jednocześnie gorszy od tego, co oferował 14-megapikselowy NEX-5, u którego dynamika sięgała niemal 7 EV.

Zakres tonalny na plikach zapisanych w formacie JPEG możemy ocenić wizualnie na wycinkach zdjęć tablicy Stouffer T4110. Przypominamy, że różnica w jasności między sąsiednimi polami szarości wynosi 0.3 EV.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

ISO Granica bieli
200 Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
400 Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
800 Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
1600 Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
3200 Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
6400 Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
12800 Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
ISO Granica czerni
200 Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
400 Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
800 Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
1600 Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
3200 Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
6400 Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
12800 Sony NEX-C3 - Zakres tonalny

Przy omawianiu zakresu tonalnego tradycyjnie już pokazujemy, jak zachowują się zdjęcia przy obróbce komputerowej, kiedy to rozjaśniamy je lub przyciemniamy. Zdjęcia scenki zostały wykonane z czasem 30 s i 2 s przy czułościach odpowiednio ISO 100 i ISO 1600. Zdjęcia zostały wywołane programem dcraw do 48-bitowych TIFF-ów, a następnie skorygowane o +4 EV i −4 EV w programie Adobe Lightroom i ostatecznie zapisane do postaci 24-bitowej.

Sony NEX-C3 - Zakres tonalny


0 EV
+4 EV
100 ISO
50D
Sony NEX-C3 - Zakres tonalny Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
200 ISO
NEX-C3
Sony NEX-C3 - Zakres tonalny Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
1600 ISO
NEX-C3
Sony NEX-C3 - Zakres tonalny Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
50D
Sony NEX-C3 - Zakres tonalny Sony NEX-C3 - Zakres tonalny


W tej części testu porównujemy zdjęcia z NEX-C3 do Canona 50D ze względu na stałą dostępność 50D w redakcji i dlatego, że matryce w obu aparatach mają podobną gęstość pikseli. Po rozjaśnieniu, na niskich czułościach, minimalnie lepiej wyglądają zdjęcia z 50D, ale na czułościach wyższych oba aparaty prezentują podobny poziom. Analizowanie zdjęć po ujemnej korekcji jest dużo trudniejsze. Wydaje się jednak, że po przyciemnieniu zdjęcia zarówno z Sony jak i z Canona, zachowują się podobnie.

0 EV
−4 EV
100 ISO
50D
Sony NEX-C3 - Zakres tonalny Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
200 ISO
NEX-C3
Sony NEX-C3 - Zakres tonalny Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
1600 ISO
NEX-C3
Sony NEX-C3 - Zakres tonalny Sony NEX-C3 - Zakres tonalny
50D
Sony NEX-C3 - Zakres tonalny Sony NEX-C3 - Zakres tonalny


Sony NEX-C3 - Zakres tonalny