Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe

Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
15 czerwca
2021 18:47

Jedną z ostatnich nowości obiektywowych firmy Nikon jest obiektyw makro Nikkor Z MC 50 mm f/2.8. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych wykonanych tym instrumentem optycznym podłączonym do aparatu Nikon Z7.

Wszystkie zdjęcia to pliki JPEG prosto z aparatu. Zastosowano najniższy dostępny poziom wyostrzania i kompresji.

Zdjęcia przykładowe

Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 26.52 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/3.0, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 19.83 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 24.18 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 28.61 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/320 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 25.47 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/1250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 24.09 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 26.85 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 1/160 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 28.18 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 26.72 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 28.84 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 29.9 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 29.5 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 23.2 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/2.8, exp. 1/640 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 20.61 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/1600 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 21.36 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 21.52 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 22.12 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/3.0, exp. 1/320 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 20.06 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/4.0, exp. 1/1000 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 22.57 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 30.43 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 1/2 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 19.08 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/16.0, exp. 1/1 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 19.26 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/16.0, exp. 1/1 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 19.24 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/10 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 29.36 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 1/3 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 26.94 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/3 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 24.07 MB
Nikkor Z MC 50 mm f/2.8 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Nikon Z7
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/2 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 8256 x 5504 pix, 27.78 MB


Komentarze czytelników (37)
  1. sektoid
    sektoid 15 czerwca 2021, 18:52

    Super.

  2. WueN
    WueN 15 czerwca 2021, 19:01

    Aż sobie Via Ardiente włączyłem przez zdjęcie ze skrzynką.

  3. monangel
    monangel 15 czerwca 2021, 19:37

    w dobie szkieł Canona 1.2, 1.4 nikon szarpnął się na 2.8....nic dizwnego ze bankrutuje.

  4. molon_labe
    molon_labe 15 czerwca 2021, 19:43

    Tak..
    "To samo miejsce, zupełnie inny świat....."

  5. thorgal
    thorgal 15 czerwca 2021, 19:44

    @monangel

    1. Słaby troll.

    2. To jest obiektyw do makro.

    3. To jaki obiektyw do makro o światłosile f1.2/1.4 ma Canon?

  6. molon_labe
    molon_labe 15 czerwca 2021, 19:52

    Obiektyw ....idealny, nie istnieje,..... jeszcze, ale wkrótce Nikon go zrobi....

  7. molon_labe
    molon_labe 15 czerwca 2021, 19:53

    @thorgal
    daj spokój, ...

  8. Woytec60
    Woytec60 15 czerwca 2021, 20:30

    No i co, lepszy będzie od AFD 60 Micro?

  9. gietrzy
    gietrzy 15 czerwca 2021, 20:43

    Brakuje banknotu z Kazimierzem Prószyńskim.

  10. molon_labe
    molon_labe 15 czerwca 2021, 21:09

    @gietrzy
    ale ....jest
    "Powrót birbanta albo: Zabawne przygody pana po świątecznych libacjach" –
    link

  11. cube
    cube 15 czerwca 2021, 21:16

    ale bryndza...

  12. Pantomas
    Pantomas 15 czerwca 2021, 22:21

    W pierwszym zdaniu jest błąd "obiektyw marko".

  13. Arek
    Arek 15 czerwca 2021, 22:39

    Dzięki, poprawione.

  14. wzrokowiec
    wzrokowiec 16 czerwca 2021, 08:42

    Dla mnie rewelacja!

  15. Alek
    Alek 16 czerwca 2021, 09:50

    Arek,
    mam pytanie, czy wg Ciebie oglądając zdjęcia z m43 z np. aparatów typu GX9, G9 i aparatów FF np Sony A7 III lub A7 R II czy Nikon Z6/Z7 widzisz na ekranie/telewizorze/odbitce różnicę? Nie mam na myśli ISO 10000 czy jakieś ekstremalne kadry pod względem rozpiętości tonalnej, ale takie typowe, miejskie, krajobrazowe. Co sądzisz?
    PS Pytanie też do użytkowników obu systemów - dziękuję.

  16. molon_labe
    molon_labe 16 czerwca 2021, 10:26

    @Alek
    :)
    Chcesz napisać najgrubszą książkę świata?, .... czy przejść do historii za ..."Jak rozpętałem III wojnę....?"
    Najważniejsze jest, co TY widzisz.

  17. Arek
    Arek 16 czerwca 2021, 10:33

    Alek - w typowych zastosowaniach te różnice są znikome. Więcej zależy od umiejętności fotografa niż sprzętu. Dlatego na swoje wyjazdy nigdy nie wahałem się zabierać sprzętu z matrycami mniejszymi niż FF.

  18. PDamian
    PDamian 16 czerwca 2021, 11:37

    Przy nisko postawionej poprzeczce z telefona też się nie różnią.
    Tylko kto wtedy by kupił Fujinon 18/1.4 za 4700?

    Różnica w szczegółowości między Z7 a X-T2 -po sąsiedzku w przykładowych
    jest duża.
    W dynamice w porównaniu z mniejszymi nawet na małych powiększeniach
    też będzie znacząca.

    To chyba nie jest najlepsze miejsce do ubijania branży?
    Tych co nie widzą różnic cieszą zdjęcia z telefonów.

  19. Alek
    Alek 16 czerwca 2021, 11:50

    molon_labe
    Nie, chciałbym uzyskać opinię jak są odbierane zdjęcia z m43 vs np FF. Spotkałem się z opinią że z m43 są bardziej cyfrowe, zbyt ostre mimo nawet minimalnych ustawień wyostrzania w body i że różnica jest wielka.
    Arek
    Umiejętności, jasna sprawa, zakładam że np. ten sam fotograf robi obydwoma systemami i zbliżonymi/tymi samymi ogniskowymi i nawet jeśli to nie jest zdjęcie widoku, bierze pod uwagę głębie ostrości - np. f 2.0 na m43 i f 4.0 na FF. Chodzi mi o odbiór, czy to się "od razu" rzuca w oczy. Być może dochodzi też to że np porównania dotyczą m43 bez filtra AA vs FF z filtrem jak w przypadku Z6/A7 III.

  20. Alek
    Alek 16 czerwca 2021, 11:51

    PDamian,
    zakładam że porównujemy podobną rozdzielczość, nie 45M vs 26M czy 20M.

  21. PDamian
    PDamian 16 czerwca 2021, 12:17

    No ale m4/3 ma maksymalnie 20mpix,
    to pozostali mają równać w porównaniu do najsłabszego?

  22. molon_labe
    molon_labe 16 czerwca 2021, 13:05

    @Alek,
    do wyrobienia sobie własnej opinii użyj..na przykład ....serwisu flickr.com
    link
    są tam zgromadzone miliony zdjęć z obu systemów, a co bardzo ważne w dużej części z aktywności o która pytasz ("takie typowe, miejskie, krajobrazowe.")
    Również jest ważne to, że publikowana jest konfiguracja sprzętowa(aparat+obiektyw) i nastawienia oraz kompletny EXIF, więc praktycznie odczytasz wszystkie modyfikacje.

    Dotarcie do własnej prawdy wymaga wysiłku, (niestety), ale buduje charakter.


  23. Arek
    Arek 16 czerwca 2021, 13:48

    "Różnica w szczegółowości między Z7 a X-T2 -po sąsiedzku w przykładowych
    jest duża."

    Skoro lubisz się łudzić...

  24. PDamian
    PDamian 16 czerwca 2021, 19:23

    Według waszych testów
    Nikon Z7 daje rozdzielczość 3900 lw/ph link

    a Fujifilm X-T2 2750 lw/ph link
    [26mpix X-S10 2900 lw/ph link ]

    -czyli różnica w rozdzielczości całkiem dokładnie odzwierciedla różnicę w ilości pikseli
    między Nikon a Fujifilm.

  25. tomek__
    tomek__ 16 czerwca 2021, 22:00

    2.8 a winieta duża

  26. Alek
    Alek 16 czerwca 2021, 23:04

    molon_labe
    Wiem że jest ten serwis ale chciałbym przeczytać opinie kogoś, kto ma np oba systemy bądź zdjęcia niemal tego samego z obu. Co z tego że będę miał różne zdjęcia z obu systemów. Więc takiej "prawdy" szukam. Ten sam kadr, dwa różne systemy, ten sam czas. Zerknę jeszcze na może zdjęcia czerwonej skrzynki pocztowej zrobione różnym sprzętem albo zdjęcia uliczki z budynkami które są dość często fotografowane. Głównie mi chodziło o opinie Arka bo fotografuje dużą ilością sprzętu więc ma porównanie.
    PDamian
    No raczej chyba w tą stronę.

  27. molon_labe
    molon_labe 17 czerwca 2021, 05:56

    @Alek
    moja sugestia sprawdzona w praktyce - wypożycz interesujące Cię comba,

  28. molon_labe
    molon_labe 17 czerwca 2021, 06:08

    PS
    i raczej ..porównaj zdjęcia.jpg "prosto" z aparatu, jeśli nie masz dostępu do firmowych programów wywołujących.

  29. cube
    cube 17 czerwca 2021, 06:58

    @Alek, różnica między formatami jest, pytanie czy ty ją w ogóle widzisz?? Do tego dochodzą preferencje osobiste, sam nie trawię obrazka z pewnego wymienionego przez ciebie systemu, a np. Mojej żonie on odpowiada. Weź też pod uwagę, że ten sam aparat z różnymi obiektywami będzie generował zupełnie inny obrazek. Porównaj sobie np. Tani zoom i jakąś stałkę, na jednym aparacie. Nie ma prostej odpowiedzi. Musisz sam znaleźć co tobie pasuje.

  30. Alek
    Alek 17 czerwca 2021, 11:12

    molon_labe
    To na pewno, wstępnie chciałem zasięgnąć opinii.

    cube
    Domyślam się że nie lubisz zdjęć z m..., pytanie czemu, co w tym jest złego czy słabego vs np. FF?

  31. cube
    cube 17 czerwca 2021, 18:51

    @Alek, nie ma się co domyślać na wyrost. Specjalnie nie napisałem, żeby nie budzić niezdrowych emocji. Wszystko kwestia gustu. Przez ostatnie 13 lat przerobiłem trochę cyfrowego sprzętu w 3 systemach. Było tego coś 8 puszek formatów 1x m43, 1x apsc, reszta ff, a słoików nie zliczę, może ze 40? Systemowe a także sigmy, zeissy i inne. Dlatego wiem co mi leży a co nie. Tobie może się podobać coś zupełnie innego. Każdy system ma jakieś zalety. M43 jest kompaktowy i ma automatyczne profile zdjęć, które mogą się podobać. A mnie taka estetyka akurat nie leży i tyle. Zacznij robić zdjęcia, potestuj sprzętu, będziesz wiedział co tobie pasuje. Dlatego spory o najlepszość jakiegoś systemu nie mają sensu bo to kwestia indywidualna. A koniec końców to obiektyw ma większy wpływ na obrazek niż puszka, dlatego warto najpierw zastanowić się jakimi obiektywami chcesz robić zdjęcia i wejść w taki system który je oferuje. Pozdrawiam:-)

  32. Alek
    Alek 18 czerwca 2021, 00:01

    @cube
    Widzę że faktycznie sporo sprzętu sprawdziłeś. Co masz na myśli pisząc automatyczne profile zdjęć? Ja kręcąc przy okazji filmy używam Natural/ albo Cinelike D i potem ogarniam to w SilkyPix Pro 10. Bardzo dobry soft. W m43 używam Leica 15mm 1.7 (mój ulubiony), 42,5mm, Sigma 60mm, Lumix 25mm 1.7 więc raczej dobre szkła.

  33. Alek
    Alek 18 czerwca 2021, 00:03

    @cuba
    Pytanie jakich używałeś ustawień? Trochę nie rozumiem co w takim razie było nie tak vs np FF. Pytam serio. Może kwestia wywołania zdjęć też?

  34. cube
    cube 18 czerwca 2021, 11:41

    Alek, skoro uważasz, że nie ma różnicy, to po co tak drążysz temat? To może odwrócę pytanie, czy w dobrych warunkach jest w ogóle jakakolwiek różnica obrazka między m43 a nowoczesnym telefonem albo kamerka typu gopro??? :D

  35. sanescobar
    sanescobar 19 czerwca 2021, 17:46


    @molon_labe, napisał:
    "i raczej ..porównaj zdjęcia.jpg "prosto" z aparatu, jeśli nie masz dostępu do firmowych programów wywołujących. "

    @Radek radzi z onetu jest już na optycznych :)

    Jak nic zgodzę się z @thorgalem

    @cube, on cię ładuje :) tego nie da się uratować :)

  36. Alek
    Alek 24 lipca 2021, 14:03

    cube:
    Nie mówię że nie ma , wręcz się pytam czy są oglądając np. wydruki A4 z oby systemów i zakładając że głębia jest identyczna. Chodzi mi o to czy w odbiorze, w dziennej fotografii jest to do odróżnienia.

  37. Alek
    Alek 24 lipca 2021, 14:08

    cube:
    No właśnie, czy bardziej matryca wpływa na odbiór czy szkło...osobiście używam GX9 i np. 15mm 1.7 oraz 42.5. Więc przyzwoite szkła pod każdym względem. Użyteczne od 1.7 w pełni. W takiej sytuacji pytanie czy np. A7 III z 28mm FE (nie jest to jakiś super obiektyw) oraz jakaś przyzwoita 85mm 1.8 da wyraźnie lub nie lepszy obrazek.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.