Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

60 lat firmy Sigma

60 lat firmy Sigma
9 września
2021 10:00

W dniu dzisiejszym Sigma Corporation obchodzi swoje okrągłe, 60-te urodziny. Z tej okazji polski dystrybutor marki przygotował szereg interesujących niespodzianek.

INFORMACJA PRASOWA

60 lat SIGMA Corporation!!
K-Consult sp. z o.o., wyłączny autoryzowany dystrybutor marki SIGMA w Polsce, z przyjemnością informuje, iż w dniu dzisiejszym tj. 9 września 2021, SIGMA Corporation of Japan świętuje 60-lecie swojego istnienia.

60 lat firmy Sigma
Członkowie Sigma Research Institute około 1961, zebrani na grupowym zdjęciu (Michihiro Yamaki pierwszy z prawej).

Choć w 1961 roku nikt nie przypuszczał, iż malutka firma założona przez inżyniera i konstruktora optyki, Pana Michihiro Yamaki, stanie się jednym z największych niezależnych producentów obiektywów na świecie, to obecnie, firma zarządzana przez jego syna, Kazuto Yamaki, rozwija się niezwykle prężnie i jest ceniona przez wielu fotografów na całym świecie.

SIGMA od zawsze starała się oferować nie tylko produkty o najwyższej jakości, ale często także o unikalnych parametrach czy właściwościach. Do najbardziej przełomowych produktów w historii firmy należą m.in.

  • 1961 - SIGMA TELEEXTENDER - Pierwszy w branży telekonwerter mocowany między obiektywem a aparatem.
  • 1961 - SIGMA miniTEL 200mm F4 - Pierwszy obiektyw z autorskim systemem (YS (Yamaki System) umożliwiającymi wymianę mocowania obiektywu.
  • 1976 - SIGMA Mark-I - Pierwsza lustrzanka analogowa SIGMA.
  • 1979 - SIGMA 21-35mm F3.5-4 - Pierwszy na świecie zoom szerokokątny zaczynający się od 21mm
  • 1986 - SIGMA 60-200mm F4-5.6 - Pierwszy obiektyw AF firmy SIGMA
  • 1993 - SIGMA SA-300 - Pierwsza analogowa lustrzanka AF od SIGMA
  • 2002 - SIGMA 120-300mm F2.8 - Pierwszy na świecie zoom F2.8 o maksymalnej ogniskowej 300mm
  • 2002 - SIGMA SD-9 - Pierwsza lustrzanka cyfrowa SIGMA
  • 2008 - SIGMA 200-500mm F2.8 - Pierwszy na świecie obiektyw 500mm ze światłem F2.8.
  • 2013 - SIGMA 18-35mm F1.8 - Pierwszy na świecie obiektyw typu zoom ze stałym światłem F1.8 do lustrzanek cyfrowych APS-C.
  • 2015 - SIGMA 24-35mm F2.0 - Pierwszy na świecie zoom ze stałym światłem F2.0 do pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych.
  • 2019 - SIGMA fp - Najmniejszy i najlżejszy na świecie pełnoklatkowy bezlusterkowiec.

Z okazji obchodów 60-lecia firmy, przygotowaliśmy dedykowaną stronę internetową na której znajdziecie m.in. historyczne zdjęcia z archiwum firmy oraz wiadomość od CEO SIGMA – Pana Kazuto Yamaki.

Ponieważ żadne urodziny nie mogą obejść się bez życzeń, gorąco zachęcamy abyście przyłączyli się do naszej akcji wysyłania życzeń dla firmy SIGMA. Jeśli chcecie aby SIGMA je zobaczyła, wystarczy że 9 września, umieścicie na swoich kanałach social media (Facebook, Instagram, Twitter) swoje zdjęcie z napisem „SIGMA 60 lat”, a w poście napiszecie swoją wiadomość do SIGMA i umieścicie w nim 2 hasztagi:

  • #SIGMA60lat
  • #SIGMA60thAnniversary

Więcej informacji na naszej stronie: www.sigma-foto.pl/sigma-60-lat/

Z okazji rocznicy przygotowaliśmy dla Was kilka niespodzianek, o których będziemy informowali do końca bieżącego roku, a szczegóły pierwszej z nich znajdziecie poniżej.

Otóż wszystkie obiektywy SIGMA zakupione w autoryzowanej sieci sprzedaży w Polsce przez najbliższe 60 dni (tj. w dniach od 9 września 2021 do 8 listopada 2021), po zarejestrowaniu na stronie https://gwarancja.sigma-foto.pl/ otrzymają z automatu rozszerzenie gwarancji do aż 60 miesięcy.

A tymczasem, starym polskim zwyczajem, życzymy Sigmie 100 lat !!


Komentarze czytelników (33)
  1. Amadi
    Amadi 9 września 2021, 10:07

    Sto Lat! :)

  2. zdebik
    zdebik 9 września 2021, 10:09

    Pomyśleć, że po 60 latach w kabulu...

  3. BlindClick
    BlindClick 9 września 2021, 10:17

    Brawooo!!! :D

  4. Arek
    Arek 9 września 2021, 10:35

    Fajna historia, fajnie że od samego początku rodzinnie i fajnie, że nie poszli w korpo.

    STO LAT!

  5. Szabla
    Szabla 9 września 2021, 10:44

    Sto lat!

  6. cauchy
    cauchy 9 września 2021, 10:56

    dodałbym jeszcze
    2003 - the mighty Sigma 12-24 :)

  7. baron13
    baron13 9 września 2021, 11:10

    Na moją subiektywną ocenę, chyba faktycznie po uśrednieniu najlepszy producent obiektywów. Co mi się bardzo podoba, że nie obawiają się wypuścić obiektywów ciężkich, za to ze świetnymi parametrami optycznymi. Takie sprzęty jak 105 mm f/1,4 prawie same robią zdjęcia :-) wypada życzyć chyba jednak znacznie więcej niż 100 lat, bo ponad połowę to juz miała by za sobą. Przynajmniej jeszcze 100 lat ;-)

  8. sąsiad
    sąsiad 9 września 2021, 11:30

    i licznych kolejnych wpisów : Pierwszy na świcie ...... !
    Pomyślności Samurajom !

  9. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 9 września 2021, 11:36

    No i zapomnieliscie dodac, ze z tej okazji dzisiaj maja premiere dwa niwe obietywy 24mm f2 i 90mm f2.8

  10. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 9 września 2021, 11:36

    I mozna ogladac event na yt o godz 14;00

  11. thorgal
    thorgal 9 września 2021, 11:44

    Pan Yamaki to pewnie nosi któryś z pierwszych Grand Seiko :)

  12. stb
    stb 9 września 2021, 12:11

    A co mi tam...
    Sto lat a nawet więcej!

    Aczkolwiek w kamieniach milowych firmy brakuje mi jeszcze:
    Wrzesień 2018 - ostatni w historii nowy model obiektywu do Canona.

  13. Amadi
    Amadi 9 września 2021, 12:16

    Ja bym do osi czasu dodał jeszcze inaugurację serii Art, która, jak by nie patrzeć, mocno namieszała na rynku

  14. Stivenson
    Stivenson 9 września 2021, 12:36

    Dokładnie, 35 1,4 art to jest pierwszy obiektyw dzięki któremu uznałem że to poważna i dobra firma. Dziś go już nie mam ale to mój pierwszy obiektyw z którego byłem zadowolony

  15. olaieryk
    olaieryk 9 września 2021, 13:33

    Zgadzam się. Sigma Art to niezła marka. Ze ścigających stali się ściganymi. Mam w swoich zasobach jeszcze dwa obiektywy EX, ale co tu porównywać do Art.

  16. Bahrd
    Bahrd 9 września 2021, 14:19

    Kopę lat (kolejną, rzecz jasna, żeby przelicytować Kolegów)!
    I przyłączam się do pochwał - 18-35/1.8 to świetne szkło! A gdyby nie to, że Tamron 150-600 był pierwszy, to pewnie chwaliłbym i długą Sigmę.

  17. Amadi
    Amadi 9 września 2021, 14:29

    Pamiętam jak 12 lat temu szukałem czegoś jasnego i w miarę szerokiego do Canona 7D. Jedyną opcją była Sigma EX DG 20/1.8. Sprzedałem ją potem na rzecz 18-35/1.8, ale do dziś miło wspominam :)

  18. Mori
    Mori 9 września 2021, 16:21

    Wszystkiego najlepszego!

    W zasadzie w mojej torbie Nikoniarza z Nikona zostały mi się tylko ... body.
    Reszta to same Sigmy :)

  19. goornik
    goornik 9 września 2021, 18:23

    Ważny jest jeszcze rok 2015:
    Sigma 15/2,8 Fisheye - pierwsza Sigma, która przez pierdołowatość właściciela (mnie: goornika) zaliczyła krótki lot suborbitalny o niskim pułapie, po czym.....działa dalej do dziś bez żadnych zarzutów :)

  20. MaciekNorth
    MaciekNorth 9 września 2021, 22:46

    Należy jeszcze dodać:
    - pierwsza firma, która na masową skalę wprowadziła w obiektywach odchodzącą, gumowaną powłokę, zastąpioną potem wycierającą się zamszową
    - pierwsza firma, której obiektywy przestały współpracować z SLT
    - pierwsza firma, która regulację front/back focusu zrzuciła na użytkowników prezentując USB Dock

    ;)

  21. 3xN
    3xN 10 września 2021, 09:14

    @SIGMA
    Szanowna Sigmo!
    Duże wyrazy szacunku za:
    cierpliwość, gorliwość, konsekwentność, niestrudzoność, nieugiętość, niezłomność, wytrwałość, sumienność, szlachetność, śmiałość i przebojowość.
    Z poważaniem.

    シグマ社様
    を高く評価しています。
    忍耐力、熱意、一貫性、不撓不屈、不動性、忍耐力、強い意志、良心性、気高さ、大胆さ、気迫。
    謹んで申し上げます。

    @Arek
    "Fajna historia, fajnie że od samego początku rodzinnie i fajnie, że nie poszli w korpo."

    Podzielam Twoje zdanie. Sam miałem zaszczyt pracować w firmie o podobnej strukturze. Niestety, po śmierci mojego szefa, którego syn wybrał inny zawód, klimat i atmosfera w firmie pogorszyły się.
    Dlatego bardzo cenię takie firmy jak SIGMA.

    @MaciekNorth
    Ale w tym wypadku łyżka dziegciu nie zepsula beczki miodu - przynajmniej dla mnie ;-)

  22. MaciekNorth
    MaciekNorth 10 września 2021, 11:32

    @3xN
    A dla mnie ta firma jest poza kręgiem zainteresowań, bo naciąłem się na jej produktach kilka razy, wciąż posiadam obiektyw, z którego zlazła całkowicie gumowa powłoka, jest już raczej niesprzedawalny w rozsądnej cenie.
    Mam też skopany z jednej strony kadru 10-20/4-5.6, a jest to dość częsta przypadłość w tych obiektywach, można by rzec wręcz wada fabryczna. Przy czym autoryzowany serwis Sigmy (przynajmniej ten z którym miałem kontakt, może się to zmieniło) życzył sobie niemałą opłatę za ekspertyzę, wliczaną co prawda później w cenę naprawy, ale nie gwarantowali sukcesu tej naprawy, bo sprawiali wrażenie, jakby o tej wadzie słyszeli pierwszy raz. Przy czym serwis Canona/Sony ekspertyzę wykonuje za darmo i nie on jeden.

    Mimo upływu lat wciąż wychodzą jakieś kwiatki w obiektywach Sigmy, również w przypadku bezlusterkowców - choćby w 30/1.4. To, że ktoś w swojej Sigmie nie widzi problemu, to nie znaczy że ktoś inny, mający większe wymagania, nie znajdzie go w tym samym egzemplarzu.

    Więc ja już podziękuję tej firmie, Tamrony niby zawsze były trochę słabsze mechanicznie i optycznie, ale nie miały takich problemów z autofokusem. A doszły Samyangi, Viltroxy, nie wspominając o całej masie manualnych chińczyków, więc jest w czym wybierać :)

  23. 3xN
    3xN 10 września 2021, 12:25

    @MaciekNorth
    "To, że ktoś w swojej Sigmie nie widzi problemu, to nie znaczy że ktoś inny, mający większe wymagania, nie znajdzie go w tym samym egzemplarzu."

    Nikt tego nie kwestionuje, ale jak wiesz, "kwiatki" zdarzają się u wszystkich, nawet renomowanych, producentów i nie tylko foto. Oczywiście nikt z nich nie będzie się chwalił statystykami wadliwości swoich produktów, więc nie mamy rzetelnego porównania.

    P.S.
    Każdy zasłużył na drugą szansę ;-)
    Może warto porozmawiać w tej sprawie z K-Consult sp. z o.o.?

  24. Mori
    Mori 10 września 2021, 14:36

    @MaciekNorth
    "To, że ktoś w swojej Sigmie nie widzi problemu, to nie znaczy że ktoś inny, mający większe wymagania, nie znajdzie go w tym samym egzemplarzu."

    Po pierwsze sądząc po opisie i wskazanym modelu piszesz o doświadczeniach ze szkłami sprzed 2 generacji które nijak się mają do obecnych, a po drugie ... jak by to grzecznie ująć ... zarzucanie z marszu innym że mają mniejsze wymagania do posiadanego i intensywnie użytkowanego sprzętu trąci nieco wywyższaniem się i przerostem ego :)

    I mówię to jako posiadacz m.in. S10-20 3.5 z której jestem bardzo zadowolony. :P

  25. MaciekNorth
    MaciekNorth 10 września 2021, 17:48

    @3xN
    "Każdy zasłużył na drugą szansę ;-)"

    Dlatego chodzi mi po głowie taka udawana portretówka na małej matrycy w postaci 56/1.4, w testach wypada świetnie ;) Choć jest też tańsza, lecz nieco słabsza alternatywa w postaci VIltroxa.


    @Mori
    Sigma 30/1.4 do bezlusterkowców to też 2 generacje wstecz? Problemem w nich był mocno pudłujący AF, ale tylko na przysłonie f2. Osobiście w jasnych stałkach używam prawie wyłącznie pełnego otworu, czasem domykam do f8, gdy chcę mieć ostro w całym kadrze, więc akurat tej przypadłości mógłbym nigdy nie zauważyć. Na szczęście wada została już wyeliminowana przez producenta.
    Jeśli kupiłem używany obiektyw i używając go naprawdę sporadycznie niestety dopiero po jakimś czasie zauważyłem wadę, to znaczy że sprzedający o tej wadzie też mógł nie wiedzieć, albo wiedział i ją zataił. Zakładam jednak, że nie wszyscy, którzy sprzedają wadliwy obiektyw są oszustami.
    Kapryśny AF w Sigmach był i jest faktem, jeśli ktoś wymaga od obiektywu perfekcyjnego trafienia, np w portrecie czy sporcie, to od razu wychwyci niedoskonałości autofocusu wadliwego egzemplarza. Natomiast ten kto robi głównie krajobrazy czy architekturę na większych wartościach przysłony będzie i tak zadowolony. Pomijam już osoby używające aparat czysto amatorsko, które dodatkowo nie znają się na zawiłościach sprzętowych, za zepsute co któreś zdjęcie będą obarczały siebie, nie aparat czy obiektyw. I nie ma to nic wspólnego z ego.

  26. baron13
    baron13 11 września 2021, 09:56

    @MaciekNorth: czemu sprawiłem sobie to:
    link
    Bo nie ma drugiego takiego obiektywu z takim światłem i taką rozdzielczością. Jest to fakt, że Canon zrobił dawno swoją wersjępodobno do koszykówki, podobno z fenomenalnym AF. Ale jest ciemniejsze szkło, a ja nie fotografuję koszykówki. Podobnie jest z obiektywem 105mm f/1,4. Wybacz, ale przedstawiasz argumentację w stylu "a ja i tak ich nie lubię". Nie marzył mi się nigdy aparat Sigmy, nie poluję na część z ich obiektywów. Cenię firmę za niektóre udane konstrukcje. Sigmę 12-24 mm mam od okolic 20 lat. Nic się nie rozwaliło, nie odpadło. W Samyangach popękały gumy w międzyczasie. Trzeba sobie zdać sprawę, że nie mamy firm idealnych. W szczególności nie są to firmy Nikon i Canon. Sprzęt Zeissa poszedł w "wartości kolekcjonerskie". Kupa kasy, takie sobie parametry i ewentualnie ów "Zeiss-look". Trzeba by pokazać jakąś alternatywę dla Sigmy. A tymczasem dla apsc nie ma niczego, co zastąpiło by 18-35mm f/1,8. Zrobili także 50-100 mm i to jest także zupełnie unikalny sprzęt, nie ma zooma o takim świetle i takiej rozdzielczości. Możemy marudzić. Tyle, że nikt niczego takiego nie wyprodukował i nie ma nawet do czego porównać.

  27. MaciekNorth
    MaciekNorth 11 września 2021, 13:45

    @baron13
    "Bo nie ma drugiego takiego obiektywu z takim światłem i taką rozdzielczością."

    Dziwne, w moim martriksie jest:
    link

    I przy okazji:
    "The “F/4” Problem
    The “f/4” problem that I first encountered in my comparison of the Sigma 24mm f/1.4 ART series lens with the Sony equivalent has reared its ugly head again with the 135mm f/1.8 ART.
    In all of my test shots, the Sigma produced images at f/4 that were slightly blurry compared to those shot at f/2.8, for reasons that I can’t explain (but must have something to do with the Sigma’s firmware). This is very unusual; generally with a full frame sensor, resolution improves as you stop down from wide open until about f/8."

    Więc przy okazji kolejne wpadki Sigmy, zarówno 135/1.8 jak i 24/1.4 mają problem z ostrością na f4, czyli być może podobna sytuacja jak we wspomnianej wcześniej bezlusterkowej 30/1.4.

    Zaś co do 18-35, zoomy zaczynające się od 18mm (podobnie jak od 28mm na FF) są poza moim kręgiem zainteresowań. Zakres też niewielki, w zasadzie wolałbym dwie małe stałki, zamiast takiego kloca, bo i tak zoomy o niewielkiej krotności używa się głównie na skrajnych ogniskowych. Przy czym nie można oczywiście zaprzeczyć, że obok 50-100, są to oryginalne konstrukcje.

    Jednak nie tylko Sigma może pochwalić się unikalnymi, obiektywami, dostępnymi cenowo każdemu. Mam i czasem używam lustrzane 500mm Minolty z autofokusem, tego nie powtórzył nikt.
    Inny dość unikalny obiektyw jaki mam, to 135 STF, niby Laowa czy Fuji próbowały skopiować koncepcję, ale rozmyte krążki światła w tle u naśladowców nawet nie zbliżają się do tych z Minolty, która na FF, o dziwo, pozbawiona jest winiety, kryje zapewne dużo większe pole obrazowe. Ale ten obiektyw sam w sobie to temat na osobny wywód.

  28. Szabla
    Szabla 11 września 2021, 14:04

    Jest Sony GMaster 100 STF, o większym rozmyciu niż minoltowska wersja.

  29. MaciekNorth
    MaciekNorth 11 września 2021, 15:53

    @Szabla, jeśli chodzi o efekt działania filtra apodyzacyjnego, to oczywiście jest większy w 100 STF, bo mamy f2.8/T5.6, zaś w 135 STF jest f2.8/T4.5. Ale głębia ostrości będzie mniejsza (a ogólne rozmycie tła większe) przy tej dłuższej ogniskowej. Nie znalazłem niestety bezpośredniego porównania tych obiektywów.
    Ale trochę jednak szkoda, że w tej nowej wersji Sony nie pokusiło się o f2, lub nie pozostawiono 135mm.

  30. fanmario
    fanmario 12 września 2021, 03:36

    Ja nie ceniłem Nigdy obiektywów tej firmy. Do czasu... 100-300 F4 legenda (nigdy nie zrozumiem dlaczego nie w produkcji) Seria Art wybija wielu systemowym szkłom zęby. . Kilka lat temu bym nie przypuszczał, że będę szukał na aukcjach szkieł tej firmy. Gratki i do roboty

  31. molon_labe
    molon_labe 12 września 2021, 10:31

    Sigma to taki taki "klejnot w koronie" biznesu obrazowania...
    Bardzo interesująca firma, ma swój styl, pomysł na rozwój, koncepcję zarządzania...jest bardzo innowacyjna, boją się jej giganci i współpracuje z najlepszymi..

  32. baron13
    baron13 12 września 2021, 21:47

    @MaciekNorth: "Dziwne, w moim martriksie jest". Pojawił ~ 2 lata po Sigmie. Z całym szacunkiem dla systemu Sony, dla mnie tego obiektywu nie ma. Nie tylko dlatego, że nie podepnę pod Cwanona. Także cena Sony jak widzęok 8450 pln Sigma poniżej 5800. Cechą Sigmy jest właśnie to, że nie cen systemowych. Nie wiemy co to Sony jest, bo nie ma testu.

  33. MaciekNorth
    MaciekNorth 13 września 2021, 14:00

    @baron13
    Sono-Zeiss 135/1.8 (z AF oczywiście) pojawił się aż 11 lat przed Sigmą i co z tego?
    Cena SEL 135 jest wyższa, bo to obiektyw systemowy, na pewno zawsze będzie działać wykrywanie twarzy, oka, ptactwa i co tam sobie jeszcze producent wymyśli, również w ruchu i przy filmowaniu.
    Cechą Sigmy jest, że płacimy mniej, ale zawsze stajemy przed pewną niewiadomą: szybkość, celność i pełna funkcjonalność w coraz bardziej wymyślnych korpusach. jakość optyki traci na znaczeniu, jeśli AF nie zdąży, albo spudłuje.
    Testu SEL 135 nie ma tutaj, podobnie jak obiektywów RF, ale w sieci bez problemu są do znalezienia, pomogę:
    link
    link

    Tutaj oba na tym samym korpusie:
    SEL 135: link
    Sigma 135: link
    I cytat:
    "Compared to its biggest competitor Sigma 135mm F1.8 , the Sony is lighter, smaller , a little bit more sharper , has a better color rendition and its AF is much more faster and accurate, Background blur is a little bit smoother , Bokeh Balls are better, the only areas where the Sigma has the edge is a little bit better resistance to flare, and the price (1400 euros)"
    Żeby nie było podejrzeń o stronniczość, na tej samej stronie Sigma 56/1.4 została uznana najostrzejszym obiektywem APS-C na bagnet E i zostawiła w tym aspekcie konkurentów daleko w polu.

    A tu wisienka na torcie, porównanie rozdzielczości SEL 135 vs Sigma 135, gdzie LensRental testują na kilku egzemplarzach:
    link
    I cytat:
    "Let’s compare it to the Sigma 135mm f1.8, which until today was the sharpest 135mm we had tested. In the outer 1/2 of the image they’re pretty even, but in the center half, the Sony GM is dramatically better, especially at higher resolutions."

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.