Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
2 października
2022 11:39

Zapraszamy do lektury naszego cotygodniowego zestawienia najciekawszych plotek ze świata sprzętu fotograficznego.

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł, które publikowane są w portalach:

Astrhori

85 mm f/1.8 AF

Chiński producent Astrhori planuje ponoć wypuścić obiektyw 1.8/85 przeznaczony do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony.

Canon

Canon EOS R100

Podobno jeszcze w tym roku Canon planuje premierę EOS-a R100. Ma to być najmniej zaawansowany przedstawiciel systemu RF i miałby wypełnić lukę po EOS-ach M. Oto jego domniemana specyfikacja:
  • sensor 24 Mpix APS-C,
  • procesor Digic X,
  • tryb seryjny 12 kl/s – migawka mechaniczna,
  • autofokus Dual Pixel CMOS AF II,
  • filmowanie 4K 30p,
  • dotykowy ekran (rozdzielczość 1.04 miliona punktów) na obrotowym przegubie,
  • brak wizjera.
Model ten najprawdopodobniej nie będzie miał wizjera.

Coś dla miłośników patentów

W sieci można znaleźć dość nietypowy jak na Canona patent, dotyczy on bowiem... selfie-sticka. Opisuje sprzęt, w którym za pomocą pilota możemy nie tylko wyzwalać migawkę, ale także wyciągać ramię „statywu” oraz zmieniać kąt położenia aparatu zamocowanego na głowicy.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Fujifilm

Chińskie obiektywy do GFX

Wieść niesie, że w końcówce tego roku oraz w przyszłym czeka nas ofensywa obiektywów wyprodukowanych przez chińskie firmy. Plotka ta jest bardzo ogólnikowa, bowiem nie wiadomo o jakie modele może chodzić, ani nawet o których producentów. Niemniej, nadchodzące instrumenty powinny być stosunkowo niedrogie, tj ich cena nie powinna przekraczać 1000 dolarów.

OM Digital Solutions

OM-5

O drugim bezlusterkowcu firmy OM Digital Solutions plotkuje się już od dłuższego czasu. Najnowsze doniesienia dotyczą jego ceny, która miałaby wynosić 1600 dolarów. Premiery OM-5 możemy się spodziewać pod koniec października, a w sklepach dostępny będzie w listopadzie.

Sony

Zaawansowany aparat APS-C?

W sieci pojawiają się sugestie (ew. pobożne życzenia), jakoby Sony miałoby nie poprzestać na niepełnoklatkowym modelu FX30 i za jakiś czas możemy się spodziewać zaawansowanego bezlusterkowca. Teoretycznie mógłby on bazować na zastosowanym w FX30 sensorze, ale oferować rozbudowane opcje fotograficzne.

Coś dla miłośników patentów

Światło dzienne ujrzały kolejne patenty od Sony. Opisują one budowy optyczne m.in. bardzo jasnych stałek: 60 mm f/1.2 oraz 80 mm f/1.2.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia


Komentarze czytelników (87)
  1. yose
    yose 2 października 2022, 11:46

    Ha, pierwszy!!!

  2. PDamian
    PDamian 2 października 2022, 11:56

    Pierwszy seryjny selfie stick 1983r link
    Aparat miał lusterko z przodu do celowania.

    link

  3. LarsikOwen
    LarsikOwen 2 października 2022, 12:14

    Canon zamierza opatentować zwykły patyk (kij)? Żenuła.

  4. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 2 października 2022, 12:39

    Mogli jeszcze dodać w patencie, że po wypuszczeniu kijka z ręki sam będzie dążył ku najbliższej powierzchni umieszczonej poniżej.

  5. PDamian
    PDamian 2 października 2022, 13:13

    Kije samobije były bardziej zaawansowane technicznie.

  6. RobKoz
    RobKoz 2 października 2022, 13:39

    @LarsikOwen

    "Canon zamierza opatentować zwykły patyk (kij)? Żenuła."

    A gdzie to wyczytałeś?

    Ja wyczytałem że patentują to by AI obracało i przesuwało aparat na kijku tak by odpowiednio skadrować zdjęcie.

    Po to ten kijek jest zmechanizowany. Ty wysuwasz rękę byle jak przed siebie a AI robi swoje - nie musisz się gapić w ekranik i sprawdzasz czy odpowiednio trzymasz aparat. Czyli odpada największa wada zdjęć selfie sztuczność wymuszana gapieniem się w ekran.

  7. BlindClick
    BlindClick 2 października 2022, 14:34

    Minolta, co to, za firma? ;p
    Kiedyś nie wiedziano że zamiast prototypu robi się kartkę papieru na poziomie przedszkola i się ją patentuje....

    Może patenty wygasły, proponuję kupować stiki i na zapas bo znając Canona to niedługo okaże się że na stiku będzie można używać tylko aparatów firmy Canon.
    Optyczni nie podali że będzie AI, będzie pilot, czyli trzeba będzie samemu ciskac guziki.

    Maciek - nasz kijek jest w 100% zgodny z prawami grawitacji. :D

    F1.2 w Sony, fajnie że się stawiają.

    EOS M ma odchodzić, nie możliwe, jak nabralem wiary w ten system to się okazuje że będzie zniknal, jeszcze w to nie wierzę.

  8. Negatyw
    Negatyw 2 października 2022, 14:45

    @RobKoz:
    "Ja wyczytałem że patentują to by AI obracało i przesuwało aparat na kijku tak by odpowiednio skadrować zdjęcie."

    Co to znaczy: "odpowiednio skadrować zdjęcie"? Odpowiednio dla Ciebie nie oznacza odpowiednio dla mnie, by wiedzieć czy jest odpowiednio trzeba patrzeć w ekran. Poza tym nie jest nic napisane o automatycznym kadrowaniu, tylko o sterowaniu pilotem.

  9. sektoid
    sektoid 2 października 2022, 14:56

    Może coś do obróbki grzybów atomowych ?

  10. PDamian
    PDamian 2 października 2022, 14:56

    Kijek Canona -szczegóły link

  11. PDamian
    PDamian 2 października 2022, 14:59

    po naszemu link

  12. AndyZ
    AndyZ 2 października 2022, 14:59

    A czy są jakieś plotki dlaczego odwołano festiwal w Łochowie? :)

  13. PDamian
    PDamian 2 października 2022, 15:22

    Bo właściciel optyczne się zmienia.

  14. LarsikOwen
    LarsikOwen 2 października 2022, 15:28

    Nie chcemy zmiany właściciela Optyczne. Obecny jest co najmniej zadowalający :)

  15. gamma
    gamma 2 października 2022, 15:31

    Mnie interesuje jaką specyfikację będzie miał OM-5. Czy będzie dość mały i lekki, i czy będzie mieć tryby filmowe jak OM-1...

  16. PDamian
    PDamian 2 października 2022, 15:34

    Będzie plastikowy jak poprzednik i u nas za jedyne 9000zł.

  17. sektoid
    sektoid 2 października 2022, 16:07

    O co chodzi z tą zmianą właściciela ?

  18. RobKoz
    RobKoz 2 października 2022, 16:59

    @Negatyw

    "Co to znaczy: "odpowiednio skadrować zdjęcie"? Odpowiednio dla Ciebie nie oznacza odpowiednio dla mnie, by wiedzieć czy jest odpowiednio trzeba patrzeć w ekran."

    Systemy AI które kadrują zdjęcie istnieją już od dawna. Co to znaczy odpowiednio? Nie wiem. Nie bawiłem się tym, ale zakładam, że na podstawie bazy zdjęć "nauczyli" je robić zdjęcia takie by zadowalały większość. Czy Ciebie i mnie też by zadowoliły tego nie wiem.

    "Poza tym nie jest nic napisane o automatycznym kadrowaniu, tylko o sterowaniu pilotem."

    PDamian już zalinkował, nie wiem, dlaczego Optyczni podali tylko fragment informacji.


    @sektoid
    "O co chodzi z tą zmianą właściciela ?"

    Przyłączam się do pytania.

  19. Paździoch
    Paździoch 2 października 2022, 17:17

    @RobKoz
    Po to ten kijek jest zmechanizowany.

    Parasol to też zmechanizowany kijek :)

  20. r2mdi
    r2mdi 2 października 2022, 18:22

    Wypowiedzcie się:

    AndyZ:
    Gdzie napisali, że odwołują Łochów?

    PDamian:
    Gdzie napisali, że Optyczne zmieniają właściciela?

  21. SNOY
    SNOY 2 października 2022, 20:38

    wirtualna polska poszła na zakupy, więc wszystko możliwe

  22. r2mdi
    r2mdi 2 października 2022, 21:58

    Watemborski jako szef Optycznych? Zdecydowanie tragedia.
    Oby jednak nie.

  23. SNOY
    SNOY 2 października 2022, 22:23

    nie wiem, wiem tylko, że zarówno WP jak i Polsat ostatnio spore zakupy robią

  24. AndyZ
    AndyZ 2 października 2022, 22:30

    @r2mdi: Taką informację otrzymują osoby, które chcą się zapisać na festiwal.

  25. BlindClick
    BlindClick 3 października 2022, 00:23

    Szkoda ze w newsie optycznych nie było o AI, dzieki PDamian.

    Automatyczne kadrowanie - genialne, wiele ludzi chce mieć zdjęcia jak z komórki, przez to komorki są takie popularne, robią same dobrze naswietline zdjęcia, teraz będzie automatycznie cała głowa, portret, horyzant będzie prosty, a jak od razu zrobi aparat komplet zdjęć, typu panorama, 2x szeroki kadr, 4x standard, po 2 portrety dla każdej osoby z go f1.4, i jak to zrobi w 5s to uważam że będzie to genialne.
    Taka przenośna fotobudka.
    Pójść w ciekawe miejsce, grupa, teraz zajmuje to dużo czasu, każdy wchodzi w kadr, a tak stajemy wszyscy razem, aparat robi wszystkie potrzebne zdjęcia, coś wspaniałego.
    Każdy ma tak samo, każdy wyszedł podobnie, do tego od razu upiekszony, uważam że piękna to rzecz.

  26. Szabla
    Szabla 3 października 2022, 08:31

    Autokadrowanie jest już w aparatach od kilku lat.

  27. PDamian
    PDamian 3 października 2022, 09:23

    Zgodnie z hasłem Kodak „Ty naciskasz guzik, my robimy resztę”.

    Rola nabywcy ogranicza się do zapłacenia za sprzęt i robienia dzióbka do aparatu.
    To nie dla fotografów.

  28. SKkamil
    SKkamil 3 października 2022, 10:01

    Jeszcze trochę i aparat bedzie robił HDR usmiechu zrobisz kilka zdjęć grupowych i ona je poskleja pozmieniają główki " o tu ciocia usmiechnięta to sklejamy z ją z wujkiem" ; Szwagierka ma zamknięte oczy ...won mi stad ; ...cos jak w byłym systemie i to jeszcze wczesne lata 40 gdzie się usuwała ze zdjecia niewygodnego towarzysza ; Och ...historia kołem się toczy ;

  29. handlowiecupc
    handlowiecupc 3 października 2022, 11:19

    Jeśli sprzedaż się potwierdzi to Optyczni... Brawo Wy! To ostatni dzwonek by otrzymać w miarę dobre pieniądze, a pod innym właścicielem to i hejtować będzie łatwiej.

  30. tempor
    tempor 3 października 2022, 13:01

    @handlowiecupc
    Pod innym właścicielem nie byłoby jak hejtować, z reguły przejęcie wiąże się z ostrym zamordyzmem. Nie znam ani jednej strony, która po przejęciu przez jakiegoś molocha nie stoczyłaby się na dno pod ciężarem reklam, clickbaitów i cenzury.

  31. RobKoz
    RobKoz 3 października 2022, 13:15

    @tempor

    Wszystko zależy od tego kto by przejął serwis i ile chciał zainwestować (jeśli w ogóle cokolwiek).

    Niestety optyczni rozminęli się z rynkiem. Jeśli chodzi o optykę to Canon EF-M nie był testowany mimo, że był to najpopularniejszy system APS-C na rynku. Z drugiej strony niszowe Fuji było testowane bardzo często.

    Teraz nie jest testowana optyka RF, za to jest wiele testów niszowej chińszczyzny, która się reklamuje.

    Więc jeśli nowy właściciel będzie chciał zachować obecna politykę - testujemy przede wszystkim nie to co jest popularne ale to co się reklamuje to nie wróże temu portalowi przyszłości. Ale jeśli nowy właściciel wyjdzie do ludzi i o tym co jest testowane będzie decydowała liczba czytelników to portal ten może szybko urosnąć.

    W najbardziej optymistycznym scenariuszu widziałbym drobną zmianę metodologii - testowanie rozdzielczości wszystkich szkieł na jednym urządzeniu. Można to zrobić jak LensRentals, a można prościej i sporo taniej a niewiele gorzej np. używając do tego body Nikon Z i adapterów.

    Taka zmiana umożliwiłaby porównywanie szkieł do różnych systemów między sobą więc byłby to ogromny krok naprzód.

  32. qqrq
    qqrq 3 października 2022, 15:16

    Co takiego złego ten Watemborski zrobił?

  33. PDamian
    PDamian 3 października 2022, 15:49

    Kasuje prostowanie bzdur technicznych w jego artykułach.

    To tchórzostwo, niechęć do podnoszenia swojej wiedzy
    i przede wszystkim wprowadzanie czytelników w błąd.

    Jest niekompetentny, nie zna podstaw, a robi z siebie eksperta.
    Laik.

  34. r2mdi
    r2mdi 3 października 2022, 17:54

    Promocja tęczowych, ocieplenia, tatuaży i tego typu dziwactw.

    Spójrz też kto tam publikuje, Tylko on sam. Na głównej stronie Fotoblogii jest aż 18 "jego" artykułów.

    Takie bzdety jako przedruki z innych tego typu portali:
    - "Została zdegradowana z druhny na darmowego fotgorafa. Nie wytrzymała"
    - "Tylko wprawne oko go zauważy. Na tym zdjęciu jest lampart, ale gdzie?"
    - "Są poszukiwani przez filmik w mediach społecznościowych. Zafarbowali wodospad"
    Kiedyś za poprzedniego właściciela można było coś tam wartościowego przeczytać. Teraz to śmietnik.

  35. PDamian
    PDamian 3 października 2022, 17:57

    Petapixel przepisuje. link

    leopard link

  36. PDamian
    PDamian 3 października 2022, 18:05

    wodospad link

    druhna link

  37. thorgal
    thorgal 3 października 2022, 18:42

    Czyli że co? Optyczne to będzie teraz taki onet fotografii?

  38. r2mdi
    r2mdi 3 października 2022, 18:43

    Może Arek by coś napisał.

  39. r2mdi
    r2mdi 3 października 2022, 18:44

    thorgal:
    Nie Onet tylko WP. Choć to i tak bez różnicy. Wszystko jest w domenie .de. :)

  40. thorgal
    thorgal 3 października 2022, 18:57

    Pamiętam jak kiedyś przejęli DobreProgramy, byłem tam weteranem, od samego początku. Teraz to jest takie g@wno że polecam omijać z daleka.

  41. Szabla
    Szabla 3 października 2022, 19:32

    Ojej...Gdyby to była prawda, to nie moglibyście tu pisać.... :P

  42. PDamian
    PDamian 3 października 2022, 19:35

    Powinni zmienić nazwę na opolityczne.
    -Więcej odsłon i komentarze na temat.
    A nuż się zdarzy offtop o fotografii.

  43. r2mdi
    r2mdi 3 października 2022, 19:38

    Tak, tak Szabla. To prawda. Poprawność polityczna w całej krasie.

    Tak samo jak u Watemborskiego. W wielu miejscach wręcz brak możliwości komentowania. A w innych jak popełnisz myślozbrodnię to zaraz masz całkowitego bana na komentowanie.

  44. JdG
    JdG 3 października 2022, 19:44

    > testowanie rozdzielczości wszystkich szkieł na jednym urządzeniu. Można to zrobić jak LensRentals, a można prościej i sporo taniej a niewiele gorzej np. używając do tego body Nikon Z i adapterów. [RobKoz]

    tylko co by to dało? przecież obraz fotograficzny tworzy obiektyw (czyli soczewka o określonej ogniskowej) i jakiś sensor, też o określonej wielkości, więc metoda Optycznych jest całkiem sensowna i teoretycznie powinna dawać w pewnym zakresie porównywalne wyniki;

    nawet poleganie na plikach RAW nie jest idealnym rozwiązaniem, bo to przecież jednak -wbrew nazwie - już jakiś produkt przetwarzania obrazu konkretnego sensora;

    nie ma chyba optymalnego rozwiązania problemu - technologia się rozwija i nawet jakiś szczwany i wymyślny układ do badania obiektywów, z czasem może sie okazać już nieodpowiedni i co wtedy? będzie tak jak z Cwanonem R - trzeba będzie szukać nowego sensownego sensora i punktu odniesienia.

    A tak, to mamy przynajmniej wyniki odnoszące się realnego sensora, w jakimś tam okresie czasu zachowują one aktualność i użyteczność do porównań.

    > Nie Onet tylko WP. Choć to i tak bez różnicy. Wszystko jest w domenie .de [r2mdi]

    No..., to byłaby katastrofa dla tutejszych narodowców (1-2?); ale nie wszyscy, na szczęście, absorbują tak sprawnie rządową propagandę i może niektórym ".de" kojarzy im się inaczej;

  45. PDamian
    PDamian 3 października 2022, 19:47

    @JdG
    Kupiłem Olympusa.

  46. JdG
    JdG 3 października 2022, 20:02

    > Kupiłem Olympusa.{PDamian}

    poważnie? ile kosztował i co z niego pozostało?

  47. PDamian
    PDamian 3 października 2022, 20:10

    Raczej do naprawy.
    Z paroma innymi aparatami.
    Taki link

  48. Negatyw
    Negatyw 3 października 2022, 20:11

    @JdG:
    "No..., to byłaby katastrofa dla tutejszych narodowców (1-2?); ale nie wszyscy, na szczęście, absorbują tak sprawnie rządową propagandę i może niektórym ".de" kojarzy im się inaczej;"

    Jest rządowa propaganda, czyli polska propaganda i niemiecko-rosyjska antypolska propaganda. Ty absorbujesz tą antypolską, gdzie główne hasło to: "Polskość to nienormalność".

  49. thorgal
    thorgal 3 października 2022, 20:13

    @JdG

    "No..., to byłaby katastrofa dla tutejszych narodowców (1-2?); ale nie wszyscy, na szczęście, absorbują tak sprawnie rządową propagandę i może niektórym ".de" kojarzy im się inaczej;"

    Po twoich komentarzach można się domyśleć że jesteś post peerelowskim pierdzielem dla którego polskość to nienormalność.

  50. Szabla
    Szabla 3 października 2022, 21:43

    Dwa minusy na koncie.

  51. JarekB
    JarekB 3 października 2022, 22:06

    @r2mdi @thorgal @negatyw

    Obserwując reakcję admina na wasze wpisy, to można odnieść wrażenie, że zmiana właściciela już nastąpiła.

    @PDamian
    Słuszna uwaga, to już jest 'opolityczne'. Niestety.

  52. Negatyw
    Negatyw 3 października 2022, 23:02

    @JarekB napisał:
    "@r2mdi @thorgal @negatyw

    Obserwując reakcję admina na wasze wpisy, to można odnieść wrażenie, że zmiana właściciela już nastąpiła."

    @JarekB a Ty to kim jesteś, że pouczasz admina? Tobie też ".de" kojarzy się z Twoją ojczyzną?

  53. JdG
    JdG 3 października 2022, 23:19

    > Ty absorbujesz tą antypolską, gdzie główne hasło to: "Polskość to nienormalność". [negatyw]

    niestety, pechowo się składa, że to powyższe, to również jest ta "rządowa propaganda, czyli polska propaganda";

    po prostu narodowcy zideologizowali się już tak mocno, że wszystko przez swoją ideologię widzą, niestety; zatem dalsza dyskusja jakby traci sens.

  54. JarekB
    JarekB 3 października 2022, 23:35

    @Negatyw
    Twój sposób rozumowania zaiste ciekawym nie jest i stąd tak wielkie (oby nie płonne!) w adminie nadzieje pokładam. Good light (cytując klasyka)!

  55. PDamian
    PDamian 3 października 2022, 23:40

    „Jedyną rzeczą, której uczy historia, jest to, że większości ludzi niczego nie uczy.“

    -Raz mieliśmy wrogów z 3 stron. Efekt? -123 lata w pizd.
    -Drugim razem mieliśmy wrogów z dwóch stron,
    ale wierzyliśmy w anglosaskie gwarancje bezpieczeństwa i sojusze.
    Efekt? -Gruzowisko i 50 lat w pizd.

    Jak się nie jest USA, to trzeba trochę lawirować,
    bo znowu będziemy po stronie zwycięzców, choć przegramy politycznie -wolność i 50 lat w pizd.
    oraz gospodarczo -bo będziemy jeździć do roboty żeby się wzbogacić
    do tych co przegrali.

    Jakoś nie jestem optymistą i już widzę rządzących i generalicję spierd...
    do Rumunii -a nie teraz na Słowację lub Czechy.

  56. Negatyw
    Negatyw 4 października 2022, 00:06

    @PDamian:
    "„Jedyną rzeczą, której uczy historia, jest to, że większości ludzi niczego nie uczy.“
    -Raz mieliśmy wrogów z 3 stron. Efekt? -123 lata w pizd."

    @PDamian udowadniasz, że nie znasz historii.
    Raz mieliśmy 3 zaprzyjaźnione kraje, które poprosiliśmy o interwencję w celu przywrócenia praworządności i demokracji w naszym kraju. Nie było żadnej wojny, były 3 rozbiory, które sami żeśmy chcieli i później 123 lata praworządności. Zresztą trudno by było wojować po tym jak polski sejm wojsko zlikwidował a pospolite ruszenie nie chciało ruszyć. Teraz też co niektórzy pokładają nadzieję nie tylko w adminie, że Niemcy i Rosjanie przywrócą w Polsce praworządność i wytępią narodowców.

  57. JdG
    JdG 4 października 2022, 00:19

    > że Niemcy i Rosjanie przywrócą w Polsce praworządność i wytępią narodowców.

    to jakaś chyba 'political fiction"?

    choć mówiło się,że akurat Ruscy niektórych fanów idei narodowej i innych eurosceptyków nieco dotowali i sądząc po różnych głośnych entuzjastach "suwerennej demokracji", to coś w tym może być na rzeczy.

    Ale proponuję wrócić raczej do fotografii; choćby do Olympusa, który od tego poletka się oddala.

  58. Negatyw
    Negatyw 4 października 2022, 00:55

    @JdG:
    "Ale proponuję wrócić raczej do fotografii; choćby do Olympusa, który od tego poletka się oddala."

    @JdG, obudziłeś się z letargu? Olympus już dawno się od tego poletka maksymalnie oddalił i obecnie nie ma nic wspólnego z fotografią.

    @JdG:
    "choć mówiło się,że akurat Ruscy niektórych fanów idei narodowej i innych eurosceptyków nieco dotowali i sądząc po różnych głośnych entuzjastach "suwerennej demokracji", to coś w tym może być na rzeczy."

    Mówiło się, że Nord Stream 1 i Nord Stream 2 jest cacy. Teraz to już wiadomo kogo Putin dotował. Putin na pewno dotował kanclerza Gerharda Schrödera i wielu czołowych polityków niemieckich, francuskich, włoskich. Nie sądzę by Putin wyrzucał pieniądze i dotował tych co mu nie byli przydatni. Dotował i pewnie dalej dotuje tych co mieli i mają największy wpływ na politykę i gospodarkę w Europie.

  59. JdG
    JdG 4 października 2022, 01:38

    > Nie sądzę by Putin wyrzucał pieniądze i dotował tych co mu nie byli przydatni.

    nie tyle Putin, co różne tamtejsze służby, których sporo jest przecież; a kasy mają też dużo i ma ona wzięcie, podobno, ogólnoświatowe;

    zaś Schröder to po prostu był w zarządzie Gazpromu, nic nie ukrywał;

  60. r2mdi
    r2mdi 4 października 2022, 08:28

    Tak, tak. Nic nie ukrywał. :)
    Jak był kanclerzem to budował wspólnie z Rosją gazociąg pod Bałtykiem. Dopiero jak skończył kanclerzowanie to okazało się, że dawno wszystko było już ukartowane.
    Brak ukrywania. Hi, hi. A Ty w to wierzysz.

  61. Negatyw
    Negatyw 4 października 2022, 08:29

    W zasadzie teraz też politycy niemieccy i rosyjscy nie ukrywają się ze swoją polityką antyukraińską i antypolską, no i nie ukrywają się ci w Polsce co ich popierają. Nawet piszą wprost jaki jest ich stosunek do ".de".

  62. Szabla
    Szabla 4 października 2022, 08:46

    Poziom Onetu przekroczony.

  63. r2mdi
    r2mdi 4 października 2022, 08:53

    Dobra rada dla Ciebie. Nie pij już soku z buraka. Wybitnie szkodzi.

  64. Szabla
    Szabla 4 października 2022, 08:55

    Do szkoły się nie spóźnisz?

  65. Negatyw
    Negatyw 4 października 2022, 09:05

    @Szabla, a Ty to pewnie zamiast chodzić do szkoły to w szkołę kamieniami rzucałeś.

  66. r2mdi
    r2mdi 4 października 2022, 10:26

    Była już jedna taka pani premier, która mówiła na spotkaniu z dziećmi w przedszkolu, że dinozaury wyginęły bo ludzie rzucali w nie kamieniami.

    link

    :)

  67. Szabla
    Szabla 4 października 2022, 11:05

    A teraz wyginięcie grozi dzikom, jak głosi najmądrzejszy z mądrych inaczej.

  68. Negatyw
    Negatyw 4 października 2022, 12:53

    Żeby tylko dzikom. Jak się klimat jeszcze bardziej ociepli to może tylko przeżyją murzyni na Antarktydzie.

  69. Szabla
    Szabla 4 października 2022, 14:19

    Klimat się ociepli i dotknie to wszystkich, niezależnie od koloru skóry i miejsca zamieszkania.

  70. JdG
    JdG 4 października 2022, 14:36

    dyskusja zrobiła się "narodowa", o ile "nawalanie" propagandowymi sloganami można nazwać dyskusją; no i szkoda, że nie o sprawach fotografii to "dyskusja";

    a zdawałoby się, że fotografia to okazja do odpoczęcia od "narodowych" problemów, którymi szpikuje się nas na co dzień i które ostatnio jakoś nieprzyjemnie posplatały się z realnymi kłopotami.

  71. Negatyw
    Negatyw 4 października 2022, 14:59

    @Szabla:
    "Klimat się ociepli i dotknie to wszystkich, niezależnie od koloru skóry i miejsca zamieszkania."

    Jakbyś chodził do szkoły to byś wiedział, że na Antarktydzie jest zimniej niż gdzie indziej i że nie każdy jest tak samo odporny na wysokie temperatury.

    @JdG:
    "a zdawałoby się, że fotografia to okazja do odpoczęcia od "narodowych" problemów, którymi szpikuje się nas na co dzień i które ostatnio jakoś nieprzyjemnie posplatały się z realnymi kłopotami."

    @JdG, to po co drążysz tematy polityczne jak Ci nie odpowiadają? No, i u Ciebie się posplatały "realne kłopoty" z nierealnymi.

  72. Szabla
    Szabla 4 października 2022, 15:29

    #Negatyw
    Doucz się, bo tu młodzież szkolna zagląda.

  73. RobKoz
    RobKoz 4 października 2022, 15:38

    @JdG

    "tylko co by to dało? przecież obraz fotograficzny tworzy obiektyw (czyli soczewka o określonej ogniskowej) i jakiś sensor, też o określonej wielkości, więc metoda Optycznych jest całkiem sensowna i teoretycznie powinna dawać w pewnym zakresie porównywalne wyniki;"

    Zalet jest kilka:

    1. Po pierwsze można wyeliminować problem puszki. Tak ona wpływa na końcowy obraz ale wpływa taka samo dla wszystkich szkieł. Obecnie do testowania są różne puszki z filtrami AA o równej mocy i matrycami o różnej architekturze. Mając szkło systemu A i rozważając zmianę systemu na B nie wiem czy odpowiednik mojego szkła w tym nowym systemie jest gorszy czy lepszy.

    2. Szkła firm trzecich są obecnie testowany na różnych puszkach różnych producentów i dla pozostałych systemów niż ten na którym są testowane ich wyniki nie są łatwo porównywalne do szkieł natywnych. Np. Sigmy są testowane na Sony. Jak wyjdą dla Nikona to użytkownik tego systemu nie będzie wiedział czy coś zyska czy straci wobec obiektywów natywnych w systemie Z.

    3. Skoro wszystkie wyniki będą osiągane na tej samej matrycy i będą porównywalne 1:1 można stosunkowo łatwo zrobić stronę www na której można wyświetlić obok siebie zdjęcia tego samego wycinka tablicy z dwóch różnych szkieł dwóch różnych systemów.

    "nie ma chyba optymalnego rozwiązania problemu - technologia się rozwija i nawet jakiś szczwany i wymyślny układ do badania obiektywów, z czasem może sie okazać już nieodpowiedni i co wtedy? będzie tak jak z Cwanonem R - trzeba będzie szukać nowego sensownego sensora i punktu odniesienia."

    Zgadza się. Raz na 5-10 lat trzeba by zmienić ten jedyny aparat i wtedy stare wyniki byłyby nieporównywalne z nowymi. Ale nadal nowe byłyby porównywalne między sobą. No i można by wtedy przetestować kilka szkieł na obu body by ustalić jakiś przelicznik - on byłby jeden niezależnie od systemu z jakiego szkło pochodzi.

    "A tak, to mamy przynajmniej wyniki odnoszące się realnego sensora, w jakimś tam okresie czasu zachowują one aktualność i użyteczność do porównań."

    Jest to jakaś zaleta, ale jaki procent czytelników używa tego konkretnego body? Optyczni testują obiektywy na wysokorozdzielczych matrycach - co ma sens, ale ludzie generalnie używają znacznie tańszych i mniej rozdzielczych aparatów, więc dla większości czytelników nie ma znaczenia czy dane szkło było testowane na tej czy innej puszcze bo i tak w swojej torbie mają inną.

    "No..., to byłaby katastrofa dla tutejszych narodowców (1-2?); ale nie wszyscy, na szczęście, absorbują tak sprawnie rządową propagandę i może niektórym ".de" kojarzy im się inaczej;"

    No ja np. nie rozumiem dlaczego mój rząd domaga się reparacji od Niemców którzy podczas wojny: zabili mniej Polaków, zburzyli mniej miast i wywieźli z terenu Polski mniej łupów niż Rosjanie.

  74. Arek
    Arek 4 października 2022, 18:29

    O rany...

    Właściciele Optyczne.pl czyli Robert i ja spędzają z sympatyczną grupą tydzień na Lofotach fotografując piękne widoki i zorze polarne, a tutaj takie rzeczy się dzieją.

    Wracam i dowiaduje się, że sprzedajemy portal :)

    Otóż prostuję te bzdury - nie sprzedajemy.

    Festiwal w Łochowie został odwołany z powodu małej liczby zgłoszeń. Być może formuła jesiennego festiwalu się po prostu wyczerpała. Był on wprowadzony na wyraźne życzenie Czytelników. Kiedyś w sierpniu i wrześniu był wysyp nowości związany z targami elektroniki użytkowej w Berlinie oraz Phootokiną, więc festiwal w październiku miał głęboki sens, bo wszystkie firmy przywoziły świeżutkie nowości do testowania.

    Teraz, po Zlocie w Gniewie, który odbył się w wakacje, na rynku pojawił się jeden nowy aparat. Wszystko co ludzie chcieli przetestować przetestowali w Gniewie, a w październiku nie byłoby prawie niczego nowego. Do tego inflacja, niepewna zima z dużymi podwyżkami cen energii i ogrzewania - ludzie liczą się z każdym groszem więc oszczędności w postaci darowania sobie wyjazdu na naszą kolejną imprezę są zrozumiałe.

    Myślimy co zmienić i jak uatrakcyjnić ofertę naszych zlotów i festiwali - efekty pewnie zobaczycie w przyszłym roku. O żadnej rezygnacji z pracy i sprzedawania portalu nie ma więc mowy.

  75. Szabla
    Szabla 4 października 2022, 18:57

    Ojeju... Narodowcy będą zawiedzeni... ;)))

  76. PDamian
    PDamian 4 października 2022, 19:28

    Co to były za plotki...

    i 8 godzin bez politycznych komentarzy.

  77. r2mdi
    r2mdi 4 października 2022, 19:35

    Arek:
    "Wracam i dowiaduje się, że sprzedajemy portal :)"

    Bo jak kot śpi to myszy harcują, Znasz to powiedzenie? :)

    A kto Was chciał pozbawić portalu?
    Oczywiście najlepiej poinformowany PDamian. :)

    "PDamian:
    Bo właściciel optyczne się zmienia."

  78. PDamian
    PDamian 4 października 2022, 19:46

    Zmienia się.
    Już nie wygląda jak ten chłopiec z poprzedniego awatara.

    Odpowiadałem na pytanie AndyZ
    "A czy są jakieś plotki dlaczego odwołano festiwal w Łochowie? :)"

    -No to puściłem plotkę w plotkach.
    :p

  79. wzrokowiec
    wzrokowiec 5 października 2022, 08:39

    :D

  80. BlindClick
    BlindClick 5 października 2022, 16:51

    Kurka, bez sprzedaży Optycznych to się testów Canona nie doczekamy ;p

  81. Arek
    Arek 6 października 2022, 19:33

    Jeszcze jeden tekst o polityce, a posypią się bany.

  82. gamma
    gamma 6 października 2022, 22:59

    @Arek
    Jaka jest polityka Canona odnośnie szkieł RF pod apsc? Będzie coś wg Ciebie?

  83. Negatyw
    Negatyw 7 października 2022, 09:01

    @gamma:
    "Jaka jest polityka Canona odnośnie szkieł RF pod apsc?"

    Nie czytałeś co napisał @Arek? Teksty o polityce są zabronione.

  84. Arek
    Arek 7 października 2022, 11:07

    gamma - nie mam pojęcia. Firmy zawsze takie rzeczy trzymają w tajemnicy.

  85. lord13
    lord13 7 października 2022, 14:26

    @RobKoz
    "Zalet jest kilka:"

    Właściwie tylko jedna i to taka hipotetyczna, a mianowicie można bezpośrednio porównać MTF-y. A hipotetyczna dlatego, że co ci po takim porównaniu, skoro w systemie natywnym nie będzie takiej matrycy jak ta będąca referencyjną do testów?

    "1. Po pierwsze można wyeliminować problem puszki."

    Ale jaki problem puszki? Testowanie wszystkiego na jednej puszce poprzez adaptery dopiero stworzy mnóstwo niewiadomych. Dodatkowo przecież nie wszystko da się podłączyć do jednej puszki, nawet do takiej z największym potencjałem, jak Nikon Z. Jakbyś chciał tam testować obiektywy RF albo L-mount? Trzeba by rozbebeszyć jakąś puszkę i matrycę z przyległościami zamontować na jakiejś ławie z regulowanym rejestrem i obudować to jakimś mieszkiem. Kupa roboty tylko dla MTF-ów.

    "Mając szkło systemu A i rozważając zmianę systemu na B nie wiem czy odpowiednik mojego szkła w tym nowym systemie jest gorszy czy lepszy."

    Znowu czysto hipotetyczne i w praktyce mało użyteczne. Zakładając np. zmianę systemu z Sony E na Canon RF co ci po tym, że szkła E i RF były testowane np. na Nikonie Z (nawet gdyby to było możliwe fizycznie w przypadku RF) i okazało się, że np. odpowiednik RF daje o kilka lpmm więcej, skoro jak zmienisz system, to podepniesz je do innej matrycy i cała ta przewaga może być zeżarta chociażby przez filtr AA?

    "więc dla większości czytelników nie ma znaczenia czy dane szkło było testowane na tej czy innej puszcze bo i tak w swojej torbie mają inną."

    No to testowanie optyki na puszce spoza systemu tym bardziej nie ma sensu, prawda?
    A akurat wyniki na różnych puszkach w obrębie tego samego bagnetu bardzo łatwo porównać i przeliczyć sobie.
    Generalnie kombinowanie z jakimś skomplikowanym systemem testowania na jednej matrycy (bo nie da się tego prosto zrobić na bazie istniejącej jednej puszki) tylko po to, żeby mieć jedną cechę porównywalną 1:1 jest bez sensu.
    Jeżeli chcieć to faktycznie usprawnić, to należałoby wszystkie puszki referencyjne, używane do testów optyki, przetestować poprzez adaptery z tym samym szkłem, jakiś manualny Zeiss czy Voigtlander i wtedy dostaniemy przeliczniki pomiędzy systemami, a w obrębie samych systemów tez łatwo sobie interpolować wyniki. Dużo prostsze, tańsze i mniej czasochłonne niż testowanie każdego szkła na jakiejś wydumanej konstrukcji, zwłaszcza że testy na natywnych puszkach i tak by trzeba było robić.

  86. r2mdi
    r2mdi 7 października 2022, 15:14

    Słusznie prawisz.

  87. wzrokowiec
    wzrokowiec 11 października 2022, 11:49

    Zgadzam się.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.