Sony FX2
Oferta firmy Sony powiększyła się o nowy model kamery pozycjonowany poniżej obecnego już na rynku FX3 i wyposażony w 33-megapikselowy sensor pełnoklatkowy. FX2 wyróżnia się też obecnością wizjera elektronicznego.
INFORMACJA PRASOWA
Sony wprowadza kompaktową kamerę FX2, zwiększającą wszechstronność serii Cinema Line dla twórców
Nowa kamera FX2 łączy wygląd obrazu i funkcjonalność produktów Cinema Line z możliwością wykonywania fotografii o wysokiej rozdzielczości i odchylania wizjera
Weybridge, 28 maja 2025 r. — Sony poinformowało o powiększeniu renomowanej linii Cinema Line o nowy produkt: kamerę FX2 (model ILME-FX2). Umożliwi ona bezproblemowe rozpoczęcie pracy z szerszą gamą produktów Cinema Line i otworzy większe możliwości filmowej ekspresji przed niezależnymi twórcami i ekipami potrzebującymi wszechstronnej kamery.
— FX2 to przystępna cenowo pełnoklatkowa kamera filmowa, którą zaprojektowaliśmy pod wpływem opinii klientów — mówi Yann Salmon-Legagneur, dyrektor działu IP&S Marketing w Sony Europe. — Wyróżnia się unikatowymi funkcjami zwiększającymi komfort filmowania, takimi jak odchylany wizjer, który znacznie zwiększa użyteczność i spełnia potrzeby pojawiające się w produkcji. Łączy też w sobie kluczowe cechy linii Cinema Line: kinowy wygląd rejestrowanego obrazu, niezawodność i profesjonalne walory użytkowe. Dzięki tym właściwościom pomaga uchwycić autentyczne emocje i daje większe możliwości twórcom treści z różnych dziedzin.
![]() |
Cechy i funkcje kamery FX2: filmowanie i fotografowanie z użyciem pełnoklatkowej matrycy
Kamera FX2 jest wyposażona w pełnoklatkowy przetwornik obrazu, który utrwala znakomity obraz i pozwala nadawać piękny wygląd nieostrym fragmentom, podobnie jak wiele innych kamer Cinema Line. Wykonana w technologii BSI matryca Exmor R™ ma efektywną rozdzielczość 33,0 megapikseli1, a w przypadku rejestracji obrazu z użyciem krzywej S-Log3 zapewnia ponad 15-stopniowy zakres dynamiki tonalnej, pozwalający uzyskać imponującą szczegółowość obrazu nawet w najjaśniejszych i najciemniejszych obszarach.
Podczas filmowania z użyciem krzywej S-Log3 można ustawić bazową czułość ISO 800 lub 4000, by uzyskać optymalną jakość obrazu w różnych warunkach oświetlenia. Dzięki rozszerzaniu czułości ISO do 102 400 kamera FX2 idealnie sprawdza się w słabym oświetleniu. Obsługa 10-bitowego kodowania All-Intra 4:2:2 i różnych formatów zapisu, w tym XAVC S-I DCI 4K przy 24,00p, zapewnia elastyczność w postprodukcji.
— Ta kamera wielokrotnie mi zaimponowała — mówi Simone Sadocco, autor zdjęć filmowych i student CSC. — Dwie bazowe czułości ISO, 800 i 4000, działają bez zarzutu: przy obu obraz jest czysty i pozbawiony zakłóceń, a przełączanie między nimi następujące płynnie i efektywnie.
Kamera FX2 została wyposażona w wewnętrzny wentylator chłodzący i efektywny system rozpraszania ciepła. Połączenie tych dwóch elementów umożliwia długotrwałe, ciągłe nagrywanie — do 13 godzin w formacie 4K 60p2. Użytkownik może ustawiać różne klatkaże: do 60 kl./s w rozdzielczości 4K (zwolnione tempo do 2,5×) i do 120 kl./s w Full HD (zwolnione tempo do 5×). Aby zapewnić elastyczność organizacji pracy w różnego rodzaju produkcjach z użyciem krzywych logarytmicznych, udostępniono tryby „Cine EI”, „Szybkie Cine EI” i „Elastyczne ISO”. Do kamery można ponadto zaimportować 16 własnych tabel LUT, uzyskując dzięki nim dokładność kolorów podczas podglądu obrazu na planie filmowym.
Do kształtowania wyglądu obrazu z kamery można użyć szeregu ustawień „Profil zdjęcia” i „Twórczy wygląd”. Domyślnym profilem jest S-Cinetone™, pozwalający nadać obrazowi kinowy wygląd już na etapie filmowania. Z myślą o użytkownikach obiektywów anamorficznych 1,3× i 2,0× wprowadzono funkcję wyświetlania z przekształceniem desqueeze.
— Jakość obrazu i technologia koloru pozwoliły mi uzyskać oczekiwany wygląd obrazu — zauważa Stefan Krenn, autor zdjęć do filmów komercyjnych i reklamowych. — Odcienie skóry były czyste, zakres dynamiki pozwalał uniknąć problemów w trudnych warunkach oświetleniowych, a materiał filmowy z niezwykłą łatwością poddawał się korekcie. Miałem wrażenie, że używam prawdziwego narzędzia kinowego, ale lżejszego i o mniejszych wymaganiach konfiguracyjnych.
![]() |
Większa wygoda użytkowania podczas pracy w pojedynkę
Kamera FX2 ma kompaktową konstrukcję z płaską górą obudowy, taką samą jak modele Sony Cinema Line FX3 i FX30, dzięki czemu jest dobrze znana użytkownikom i zgodna z innymi zestawami. Trzy zintegrowane punkty montażu akcesoriów (1/4–20 UNC) eliminują konieczność użycia zewnętrznego uchwytu, umożliwiają montaż na statywie i zwiększają elastyczność przy tworzeniu większych zestawów. Opcjonalny górny uchwyt zwiększa mobilność i poziom kontroli, zwłaszcza podczas zdjęć z ręki i nagrywania ujęć o dużej dynamice. Kamera jest lekka i przenośna: ma wymiary 129,7 × 77,8 × 103,7 mm i waży tylko 679 g, dzięki czemu doskonale nadaje się dla małych zespołów i operatorów pracujących w pojedynkę.
Zaawansowane funkcje ustawiania ostrości dostępne w kamerze FX2 opracowano z myślą o precyzji i kreatywności. Nowy system AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym działa szybko i niezawodnie. Dokładniej identyfikuje ludzi i inteligentnie rozpoznaje inne kategorie obiektów: zwierzęta, ptaki, pojazdy i owady. Umożliwia ponadto wykrywanie rodzaju obiektu w trybie automatycznym. Aby zapewnić twórcom jeszcze większą kontrolę nad ustawianiem ostrości i ułatwić uzyskanie kinowego obrazu o dużej ekspresji, kamera umożliwia kompensację zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrości, użycie funkcji „Asysta AF” i zmienianie szybkości i czułości przejść ostrości.
Kamera jest wyposażona w dwa tryby służące do stabilizacji obrazu podczas zdjęć z ręki: „Aktywny” i „Aktywny dynamiczny”, będący nowością w linii produktów Cinema Line.
Funkcja automatycznego kadrowania* w kamerze FX2 automatycznie przycina obraz i śledzi obiekt w taki sposób, by zajmował on najważniejsze miejsce w kadrze. Dzięki temu materiał filmowy nagrany z użyciem statywu wygląda na nakręcony przez doświadczonego operatora. Funkcja stabilizatora kadrowania, automatycznie zapobiegająca przemieszczaniu się głównego motywu w kadrze, może pomóc w filmowaniu osoby idącej obok.
Z myślą o fotografowaniu dodano menu „Zdjęcia Log”. Umożliwia ono użycie krzywych logarytmicznych podczas wykonywania zdjęć o wysokiej rozdzielczości 33 megapikseli zoptymalizowanych do korekty kolorów w postprodukcji3. Do szybkiego przełączania trybów filmowania i fotografowania służy dźwignia MOVIE/STILL. Zawartość menu jest automatycznie dostosowywana do wybranego trybu. Tryb zdjęć można również zmienić poprzez długie naciśnięcie przycisku Fn.
![]() |
Cechy i funkcje kamery FX2: ulepszony, ale dobrze znany sprzęt pochodzący z kamer kinowych Sony
Aby stworzyć użytkownikowi lepsze warunki do zdjęć, w kamerze wykorzystano nowy, uchylny wizjer elektroniczny o wysokiej rozdzielczości 3,68 mln pikseli4 i kącie widzenia dostosowanym do produkcji filmów. Wizjer ten można uzupełnić dostarczaną w zestawie głęboką muszlą oczną. Kamera jest ponadto wyposażona w 3,0-calowy, regulowany w wielu płaszczyznach ekran dotykowy LCD, ułatwiający stosowanie różnych perspektyw. U góry obudowy i wokół uchwytu znajdują się intuicyjnie rozmieszczone elementy sterujące, w tym lampki kontrolne nagrywania. Na dostosowywanym ekranie głównym „BIG6” wyświetlane są często używane parametry, takie jak liczba klatek na sekundę, czułość ISO, kąt lub czas otwarcia migawki, wstępnie zaprogramowane ustawienia wyglądu, balans bieli, przysłona lub stan filtra ND. W związku z rosnącą popularnością materiałów 16:9 nagrywanych w układzie pionowym w celu publikacji w mediach społecznościowych, podczas nagrywania kamera FX2 wyświetla informacje także w pionie. Model dostarczany w zestawie z uchwytem (ILME-FX2) jest wyposażony w dwa złącza XLR/TRS i dwa gniazda mini jack stereo 3,5 mm (mikrofonowe), co umożliwia doprowadzenie profesjonalnego, 4-kanałowego, 24-bitowego dźwięku cyfrowego.
Kamera oferuje szerokie możliwości rozbudowy i bogaty zestaw złączy, w tym HDMI typu A, które umożliwia reprodukcję 10-bitowego obrazu filmowego 4K 60p 4:2:2 i 16-bitowego obrazu RAW5 do nagrań i podglądu w wysokiej jakości. Z myślą o sprawnym przesyłaniu danych i zdalnym sterowaniu zapewniono współpracę z dwoma pasmami Wi-Fi (2,4 GHz i 5 GHz6), a w przypadku użycia zgodnego adaptera7 także z siecią przewodową. Port USB Type-C jest zgodny ze standardem zasilania USB Power Delivery (PD) i standardem SuperSpeed USB, umożliwiającym przesyłanie danych z prędkością 10 Gb/s. Wbudowane funkcje strumieniowej transmisji przez łącze USB i sieć umożliwiają prowadzenie transmisji na żywo i zdalną produkcję8.
Odpowiedzialność społeczna
Ten produkt wpisuje się w ambitną inicjatywę Sony „Road to Zero”, która zakłada osiągnięcie przez Sony zerowego śladu ekologicznego do 2050 r. Cel ten znajduje odzwierciedlenie w procesie produkcji, prowadzonej w zakładach zasilanych w całości z odnawialnych źródeł energii9.
W kamerze wprowadzono również wszechstronne ułatwienia dostępu, w tym funkcje czytnika ekranu10 i powiększania ekranu. Pomagają one w posługiwaniu się rozszerzoną zawartością menu osobom niedowidzącym. Dodatkowe intuicyjne elementy sterujące zwiększają funkcjonalność dla ogółu użytkowników. Należą do nich:
- system AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym, który ogranicza potrzebę ręcznej regulacji;
- zoptymalizowany, dotykowy system obsługi do bezpośredniego poruszania się po menu;
- dotykowe właściwości przycisków umożliwiające ich niezawodne rozróżnianie.
Dzięki tym inkluzywnym elementom konstrukcyjnym profesjonalne narzędzia do przetwarzania obrazu pozostają dostępne dla twórców na wszystkich poziomach sprawności, zachowując jednocześnie pełnię możliwości użytkowych.
Kamera FX2 będzie dostępna od lipca 2025 r. zarówno jako sam korpus, jak i w wersji z górnym uchwytem.
Więcej informacji o serii Cinema Line można uzyskać, wchodząc na stronę pro.sony/cinemaline lub obserwując profil @sonyprofilmmaking. Ogólną prezentację kamery FX2 można obejrzeć na YouTube pod adresem https://youtu.be/mjutnRA8OE4.
* Kando to japońskie słowo, które w przybliżeniu oznacza „uczucie zachwytu i emocje doświadczane pod wpływem zetknięcia się pierwszy raz z czymś pięknym i niesamowitym”.
1) Dotyczy fotografowania. Maks. 27,6 megapiksela w przypadku filmowania.
2) Wewnętrzne testy Sony. Zasilanie przez USB, XAVC S-I (All-I), 4K 60p 10 bitów 4:2:2, 25°C (temperatura otoczenia i kamery w momencie rozpoczęcia nagrywania), ustawienie Temp. auto. wyłącz: Wysoka, Wentylator: Automatyczny. Czas będzie uzależniony od warunków pracy. Maksymalny czas ciągłego nagrywania jednego ujęcia filmowego wynosi około 13 godzin (ograniczenie wynikające ze specyfikacji produktu).
3) W bieżącym roku zapewniona zostanie obsługa fotografii w formacie RAW (Sony ARW) z tego modelu przez program DaVinci Resolve firmy Blackmagic Design.
4) Regulacja w zakresie od 0° do +90° zapewnia swobodę wyboru perspektywy. Akcesoria zainstalowane w stopce Multi Interface (MI) mogą utrudniać odchylanie wizjera elektronicznego. Informacji o zgodności należy szukać na stronach pomocy technicznej Sony.
5) Kąt widzenia wyjściowego obrazu będzie odpowiednikiem kąta widzenia formatów APS-C / Super 35mm.
6) Pasmo 5 GHz jest niedostępne w pewnych krajach i regionach.
7) Wymagany jest dostępny w handlu adapter USB-LAN.
8) Wymagany jest zewnętrzny zasilacz zgodny ze standardem USB PD zapewniający na wyjściu co najmniej 9 V i 3 A oraz przewód USB Type-C dostosowany do prądu o natężeniu co najmniej 3 A.
9) Aby dodatkowo zmniejszyć wpływ na środowisko, materiały opakowaniowe produktu pochodzą z recyklingu i ograniczają stosowanie plastiku bez pogorszenia poziomu ochrony. Te zrównoważone praktyki dowodzą zaangażowania Sony w świadomą ekologicznie produkcję przy zachowaniu najwyższych standardów jakości.
10) Może być wymagane pobranie odpowiedniego pliku językowego. Szczegółowych informacji należy szukać w Przewodniku pomocniczym.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Pełnoklatkowa kamera
z 4K 60p na kropie
w 2015 roku?
Jordan Drake link
Tak jakby z A7 IV zrobili kamerę. Wygląda na takiego Frankensteina. Ciekawe jaki rolling shutter na pełnej klatce będzie miała. Oby lepiej niż A7 IV.
Nie ma żadnego powodu, żeby było lepiej w kwestii rolling shuttera. Tak jak nie ma różnic między A7S III, FX3 i FX6 oraz między A6700 a FX30
@Szabla
Pod plotkami było "Kamery serii FX mają zupełnie inny obrys" i "Możesz mi wierzyć. :) " jako argument z Twojej strony, a dziś padło potwierdzenie, że tamten kadr przedstawia właśnie sony FX2.
Czyli jak widać jednak wierzyć nie można.
W samym FX2 podoba mi się tylko wizjer - chyba pierwszy tak umieszczony z sensowną muszą oczną i to w dodatku odchylany.
To obrys kamer serii FX. Nic więcej tam nie widać.
Teraz to sobie możesz wykręcać kota ogonem, ale prawdy nie zmienisz.
Każdy może cofnąć się te kilka wpisów na stronie głównej i zobaczyć, co tam napisałeś. Nawet gdybyś twierdził, że w pierwszym wpisie miałeś na myśli coś innego, to drugi (w odpowiedzi na moje pytanie) to podważa.
Jak dla mnie sam, bez niczyjej pomocy udowodniłeś, że nie można wierzyć w to, co piszesz.
Szabla pisał też niedawno [w kontekście matrycy w następcy A7 IV]
że to jeden z najlepszych aparatów hybrydowych
i w związku z tym, że ma być także wykorzystywany do zdjęć
to nie ma co liczyć na małorozdzielczą matrycę 24Mpix.
-A tu co ❓
przecież FX2 jest w Cinema Line ❗
To prawda! FX2 jest w Cinema Line i nie ma matrycy 24 MPix. Prawidłowo odczytałeś informację prasową!
Sony zmniejszyło agresywność odszumiania w stosunku do A7 IV. Dobrze.
4500zl extra w porównaniu do bliźniaczej a7iv. W takiej cenie to najgorsza kamera od lat. Fatalny LCD, niemal bezużyteczny EVF (brak odłączenia, blokuje się z mikrofonem, nie jest punktem podparcia, ma słabą rozdzielczość) powodują że ten model to ponury żart…
Jednym slowem: Model przejsciowy. ;p
'4500zl extra w porównaniu do bliźniaczej a7iv'
Do bliźniaczej? To bardzo ciekawe spostrzeżenie.
Tuż po premierze w 2021 A7IV kosztował ponad 13k. FX2 kosztuje (w maju 2025, czyli po niemal 4 latach inflacji) 13.999, czyli tyle samo. W ramach wzbogacania własnej wiedzy ogólnej możesz zapoznać się z pojęciem 'podatku od nowości' oraz sprawdzić w internetach wzrost płac w w/w okresie. Porównując ceny w dollarsach FX2 jest o 200 USD droższy niż A7IV na starcie. Niemniej - również za Wielką Wodą jest inflacja.
FX3 ma sporo zalet w stosunku do FX2. Nie ma chociażby EVF, więc nic się nie blokuje. Do dalszej analizy zalet/wad FX2 mogę dołączyć (za darmochę) spostrzeżenie, że odchylanie EVF nie jest konieczne, aby zeń korzystać. Naprawdę!
"...kosztuje (w maju 2025, czyli po niemal 4 latach inflacji) 13.999, czyli tyle samo..."
JarekB
...chyba....niewłaściwie interpretujesz pojęcie inflacji.
Jeśli cena 4 lata temu wynosiła 13,999 i obecnie wynosi 13,999 to właśnie nastąpił wzrost cen.
Inflacja to proces trwałego wzrostu ogólnego poziomu cen.
Cena nie wzrosłaby gdyby 4 lata temu coś kosztowało 13,999, a dziś... 10,999.
Takie rozumienie inflacji jakie użyłeś to ....socjotechniczna manipulacja.
Molon: "Jeśli cena 4 lata temu wynosiła 13,999 i obecnie wynosi 13,999 to właśnie nastąpił wzrost cen."
Przyznam, że takiej wersji dotąd nie znałem. To się da uratować?
A co jeśli produkt nie traci na wartości z czasem?
Bahrd
:)
udowodnię Ci to ...nie wprost.
Dowód: Ekonomiści w Sony nie są idiotami.
c.b.d.u.
Bahrd
A co jeśli produkt nie traci na wartości z czasem? ....."produkt" to może nie jest dobre określenie, ale zdaje się, że jednym z takich "produktów" jest ziemia, rozumiane w ekonomii jako "przestrzeń fizyczna" ..to wówczas są ..wojny.
@molon_labe
Myślę, że się w Twoich rozważaniach nieco pugubiłeś, niemniej dziękuję za wyjaśnienie, że 2+2=4.
Z mojej wypowiedzi wynika, że cena tych 2 urządzeń jest/była (w dniu premiery) +/- taka sama, wszakże po drodze była spora inflacja.
Kto by pomyślał,
że wizjer nowego produktu Sony
ma takie samo powiększenie 0.7x
jak tego drugiego produktu?
link
JarekB
:)
cena nie była taka sama
:)
mimo błyskotliwego równania matematycznego, woźny w komitecie noblowskim nie usunie nikogo z loży ekonomistów, żeby Ci zrobić miejsce,..... bo ten przykład nie ma związku z istotą sprawy.
:)
Molon, okay, to niech będzie "zasób", bo to o zasoby od zarania toczą się wojny (handlowe i te "kinetyczne") - najpewniej dlatego, że zasoby są z definicji ograniczone (w tym ludzkie).
No to jak to w końcu jest - jak nic nie drożeje, to żeby nas było stać na mniej, musielibyśmy również mniej zarabiać?
@DrAcidDrinker
Fatalny LCD, niemal bezużyteczny EVF
Wow, Sony mi naprawdę zaimponowało: już w dniu premiery wystawiło ten model w salonach sprzedaży. A Ty w którym go oglądałeś?
PS
A jeśli byłeś na premierze to może podzieliłbyś się wrażeniami lub napisał dłuższą relację?
@hrabia13
´Wow, Sony mi naprawdę zaimponowało: już w dniu premiery wystawiło ten model w salonach sprzedaży. A Ty w którym go oglądałeś?´
W sensie, że na podstawie danych technicznych LCD nie można się domyślic, że jest fatalny? Naprawdę?
Opinia o EVF jest bez sensu, ale wspomiana niedogodność (blokuje sie z mikrofonem) została opisana w teście, ktory ukazał się chwile przed premiera (a ktory to test linkował @PDamian). Ergo - ślepakami walisz.
ryszardo - Wyście nie zrozumieli się już w "ploteczkach". Szabla odpisywał Leoncio w 2-gim poście odnosząc się do drugiego zdjęcia, przedstawiającego obrys Canona jako Sony. A nie do pierwszego faktycznie przedstawiającego FX.
To testerzy narzekają na wyświetlacz.
Z aparatów z wym. optyką wprowadzonych w ostatnim roku link
tylko R50V, Z50 II i X-M5 mają wyświetlacze o rozdzielczości 1Mpix
-ale one kosztują 800-900$
a nie 2700$ -jak Sony FX2.
@PDamian – 1 Mpix to nie to samo co 1 mln punktów. 1 Mpix to to samo co 3 mln punktów. Tak tylko dla porządku wspominam, bo sam z tym walczę i staram się chociaż w nawiasach podawać faktyczną rozdzielczość typu 720 × 480 (= 1.037 mln „punktów”)
Racja.
Trochę się najarałem na ten aparat,
bo to prawdopodobnie najlepszy wizjer umieszczony z boku
w aparacie z wymienną optyką.
link
przy wciąż sensownych wymiarach link
@Amadi, dodaj jeszcze do tego różne rodzaje wyświetlaczy, czyli 3 dots/pix i 4 dots/pix, więc robi się dodatkowe zamieszanie ;)
To generalnie jest jakiś koszmar. Na szczęście w wyższych modelach kamer już nikt się w takie rzeczy nie bawi i podają, że np. ekran ma 3.5 cala i rozdzielczość 1280 × 720 (jak w Sony FX6).
Im wyższy model kamery, tym rzadziej używa się wbudowanego ekranu...
FX2 to drugi od dołu model Cinema Line.
link
Czy się mylę?
Top comments z yt.
"@boundaryscience
Lower cost alternative to the FX3??? Nah, I see a higher cost alternative to the a7IV.
👍 371
@robuxfan123
4K/60P APS-C Crop in 2025. You lost me, Sony. 👏
👍 357
@mrb888
"A camera from the past". Yup, from 2021.
👍 355
@kolessence
So, it is the A7C II with a fan and two memory card slots?
👍 285
@efword1200
I think Sony just sold me an S1 II without meaning to
👍 194" link
"@ChadSchrandt
This camera seems like a fine hybrid camera from 4 years ago. Oh wait... it is.
👍 774
@efword1200
4K60 APS-C crop in 2025 is... bold
👍 764
@febryandartansyah
FX2 is best ad for Lumix S1 II & Nikon Z6 III
👍 570
@zackallen8759
They would have to crop the price 1.5x for this to even be considered worth it.
👍 544
@DavidMota
Absolutely mind-boggling how after all these years Sony won't give us any upgrades in internal codecs, no Open Gate or improved LCD screen.. Miss the times when Sony would innovate instead of this constant recycling of sensors they have lying around. so disappointing.
👍 422
@maruwaanmoses
I genuinely hope this camera’s sales are poor so that it can teach Sony a lesson or two. Recycled tech from a few years back at an unreasonable price? What an insult!
👍 286" link
"@ricardointe
1:20 me when I see Sony releases a cinema camera with 4k60 cropped in 2025
👍 176
@videoshop_87
take my money Lumix!
👍 161" link
"@Lifeonbooks
The Sony FX2, the camera nobody wanted and no one needs!
👍 121" link
"@pascalkretz
4k 60 with a 1.5 crop in a FX (cinema line) camera for this price is a joke! 🤣
👍 110" link
-"Ciepłe" przyjęcie.
🤣
@tadeusz
"Bardzo mi się podoba"
:P
A co ze stabilizacją ?
Jest. Stabilizacja matrycy + dwa tryby cyfrowej – aktywna i dynamiczna aktywna. Nie wypowiem się jak działa w tym konkretnym modelu, ale w testach filmowych możesz sobie sprawdzić jak ta technologia wypada w innych nowszych korpusach.
Witam
FX3 to produkt Sony z działu profesjonalne dawanej broadcast Sony
osobny dział dystrybucji i dotarcia do całkiem innego klienta
model FX3 w tym dziale prezentuje się raczej bardzo słabo z punktu
widzenia pozostałych produktów tego działu oraz użytkowników studyjnych
więc może trzeba dotrzeć do mniej zorientowanych z tym produktem ?
Sam osobiście nie widzę wielkiej przyszłości tego produktu ani popularności
tym bardziej że FX3 w dziale profesjonał przegrywa z serią Panasonica
z działu profesjonalnego
już nie wspominając o znaczących różnicach cenowych na korzyść Panasonica
ktoś chce dociekać sam lub szuka odpowiedzi dlaczego wystarczy porównać
produkty z działu ,, broadcast ,,tych dwóch producentów
Pozdrawiam serdecznie
Człowieku, nie pleć. Kamery FX6 i FX3 to podstawowy sprzęt w telewizjach i przy filmach produkcyjnych.
Witam
@Szabla
chyba ci wygasły kody dostępu
link
Produkty profesjonalne>Kamery profesjonalne>Kamkordery>Kamkordery kompaktowe
no chyba że w Sony się mylą
Pozdrawiam serdecznie
A o czym pisałem? Duże stacje TV, a nie szkolna telewizja. Radzę wrócić do rzeczywistości.
@Amadi napisał:
„Jest. Stabilizacja matrycy + dwa tryby cyfrowej – aktywna i dynamiczna aktywna. Nie wypowiem się jak działa w tym konkretnym modelu, ale w testach filmowych możesz sobie sprawdzić jak ta technologia wypada w innych nowszych korpusach.”
Skuteczna stabilizacja = potężny crop ?
1,14x link
"Unlike the a7 IV, the FX2 offers the stronger “Dynamic Active Steadyshot” which incurs a massive crop to the image"
obrazek link
z link
Dynamic przynajmniej u mnie w testach w większości sytuacji nie ma sensu. Serio trzeba biegać z kamerą czy robić nie wiadomo co. Zwykły aktywny z ~15% cropem zazwyczaj wystarcza.