Sigma 20-200 mm f/3.5-6.3 DG Contemporary
Trzeci z zaprezentowanych dziś obiektywów Sigma to kompaktowy pełnoklatkowy super zoom oferujący imponujący zakres kątów widzenia 94.5° – 12.3°.
INFORMACJA PRASOWA
SIGMA 20-200mm F3.5-6.3 DG | Contemporary
K-Consult Sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor produktów marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje obiektyw 20-200mm F3.5-6.3 DG | Contemporary – pierwszy na świecie obiektyw dedykowany do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych o zakresie od ultra szerokiej ogniskowej 20mm do tele 200mm.
NIESPOTYKANA WSZECHSTRONNOŚĆ
Sigma 20-200 mm F3.5-6.3 DG | Contemporary to pierwszy na świecie obiektyw zmiennoogniskowy do pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych, obejmujący szeroki zakres ogniskowych, od ultraszerokokątnego (20 mm) do teleobiektywu (200 mm), pozwalając fotografować obiekty od rozległych krajobrazów po dynamiczne sporty, bez ograniczeń związanych z odległością. Jego maksymalny współczynnik powiększenia wynosi 1:2 i jest zachowany w zakresie od 28 mm do 85 mm. Dzięki szerokim możliwościom ekspresji obiektyw ten doskonale sprawdza się w fotografii podróżniczej i codziennych ujęciach. Konstrukcja optyczna łączy cztery obustronnie asferyczne soczewki, jedną soczewkę FLD i trzy soczewki SLD, w połączeniu z wewnętrznym mechanizmem zapewniającym wysoką precyzję w każdej grupie zoomu, zapewnia wysoką jakość obrazu w całym zakresie ogniskowych.
![]() |
MAŁA I LEKKA OBUDOWA
Pomimo bardzo szerokiego zakresu ogniskowych, SIGMA 20-200 mm F3.5-6.3 DG | Contemporary ma długość zaledwie 115,5mm i waży jednie 550 g*. Pierścień zmiany ogniskowej ma jedynie 70,4mm średnicy, co czyni go niezwykle poręcznym. Wszystko to sprawia, że nawet całodniowe fotografowanie będzie prawdziwą przyjemnością.
*Dane dla mocowania L-mount
![]() |
SZEREG CECH ZWIĘKSZAJĄCYCH PRZYJEMNOŚĆ Z UŻYTKOWANIA
SIGMA 20-200 mm F3.5-6.3 DG | Contemporary jest wyposażona w liniowy napęd HLA (High-Response Linear Actuator), dzięki czemu jego autofokus pracuje błyskawicznie i bardzo cicho. Oddychanie obiektywu zostało zminimalizowane, co wpływa korzystnie na postrzeganie obrazu podczas filmowania. W konstrukcji mechanicznej zastosowano liczne uszczelnienia, zwiększające jego odporność na pracę w trudnych warunkach atmosferycznych*. Obiektyw posiada także przełącznik zmiany trybu pracy AF/MF oraz przełącznik blokady zooma, który zapobiega samoczynnemu wysuwaniu się, podczas skierowania go w dół.
*Obiektyw nie jest wodoszczelny. Przy dużym natężeniu działania wody lub kurzu może dojść do przeniknięcia zanieczyszczeń.
![]() |
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
- Konstrukcja obiektywu: 18 elementów w 14 grupach (1 element FLD, 3 elementy SLD, 4 elementy asferyczne)
- Kąt widzenia: 94.5-12.3°
- Liczba listków przysłony: 9 (przesłona zaokrąglona)
- Minimalna przysłona: F22-40
- Minimalna odległość ogniskowania: 16,5cm (dla 28mm)
- Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:2 (dla zakresu 28-85mm)
- Rozmiar filtra: 72mm
- Wymiary (średnica × długość): 77,2 mm × 115,5 mm
- Waga: 550g
- Kraj produkcji: Japonia
- Akcesoria w zestawie: Osłona przeciwsłoneczna (LH756-02), dekiel przedni 72mm (LCF-72mm IV), dekiel tylny (LCR III)
- EAN: Sony E 0085126796655, L-mount 0085126796693
![]() |
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 25 września 2025
Sugerowana cena detaliczna: 3 990zł
Więcej informacji o SIGMA:
- https://sigma-foto.pl/
- https://www.facebook.com/SigmaPolska
- https://www.instagram.com/sigmafotopolska/
- https://www.youtube.com/@SigmaFotoPolska
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Pozostałe premiery trochę skradły uwagę, a tu też warto odnotować, że taki zakres przy takiej wadze to nie w kij dmuchał.
Ok 200g mniej niż zbliżony Canon RF 24-240 f4-6.3. Imponujące.
Moim zdaniem to najciekawszy spacer-zoom, jaki wyszedł do aparatów systemowych.
Bardzo fajnie by go porównać do Tamrona 28-200. Zakres bajka. Ciekawe jak schodzi przysłona.
No jednak mnie zaciekawili...
Do R7 [aps-c 33Mpix) używałem rf-S 18-150 i to jest małe, lekkie, szybkie i zdjęcia wychodzą nienajgorsze, a nie trzeba wymieniać szkieł w trasie...
jeśli to się sprawdzi optycznie, to czapki z głów. Nie było bardziej uniwersalnego zooma od kiedy interesuję się fotogruzem. A to już parę lat będzie.
przy czym widzę dużo troski o możliwość wykorzustania filmowego
i te uszczelnienia!
Jestem w lekkim szoku - na szerokim ostrzejszy od węższego Nikona Z 24-200. I to nawet w rogach... Ogólnie w całym zakresie ostrość bardzo przyzwoita, jedynie aberracja chromatyczna wali dość mocno po oczach. Powiem że gdybym nie miał Nikona to bym się skusił. Sigma robi Sony mega robotę szkłami.
Rawy do ściągnięcia z Sony A7CR:
link
No właśnie, weź to zestaw z A7CR, dołóż 200-600 i małym zestawem dwóch szkieł obskoczysz wszystko ;-)))
Na trekking po górach z lumixem S9 będzie jak znalazł, choć stawiałem, że cena będzie bardziej 3.600
Trochę przypomina - nawet zewnętrznie - M.Zuiko Digital ED 12-200 mm f/3.5-6.3, który jest nieco mniejszy i ma oczywiście zupełnie różne pole widzenia, bo wszak dla m4/3; ale cena też podobna;
ciekawe, czy powstaną podejrzenia, że ten Zuiko (z 2019 wprawdzie) to też Sigma? no i ciekawe jak będzie z optyczną jakością, bo Zuiko tak sobie, bez sensacji, z optimum na szerokim końcu; Sigma ma przewagę na szerokim końcu, o 10 stopni.
Jeśli SLD → "special low dispersion", to FLD → "freaking low dispersion"?
FLD to zdaje się „Fluoryt-style Low Dispersion”
Jest mój wymarzony zoom :) :) :)
MTF są kompromisowe, ale uważam że Sigma właściwe postawiła, nieco większą strata jakości nie ma takiego znaczenia marketingowego jak 200gr mniej masy czy mała średnica, nie pamietam by wcześniej zachwalano cienkie obiektywy.
Czy FF jest do maksymalizacji jakości? Każdy format jest tak samo do maksymalizacji, różnica w wymiarach U43, APSC, FF już prawie jest symboliczną, 500gr a daje 30-300pod APSC, czy 40-400 pod U43 i wytnie sporo wad z rogu.
Smutek, powstanie ML zniszczyło resztę kooperacji, tylko pod Sony i własne złącze.
Sprzedam Nikkora 24-200.
Blind: "Smutek, powstanie ML zniszczyło resztę kooperacji, tylko pod Sony i własne złącze."
Au contraire! Trzeba się cieszyć, że każdy może sobie wybrać, na jak bardzo otwarty bagnet chce się nadziać!
PS
Mam (i nie oddam nawet w dobre ręce) Nikkora 18-200 VR i wiele z nim związanych miłych foto-wspomnień.
Fajny, ale poczekam na Sony 24-200mm f/2.8-4.5 G OSS 😉
‘Smutek, powstanie ML zniszczyło resztę kooperacji, tylko pod Sony i własne złącze.’
To nie ML, to chciwość. Nie, nie Sigmy.
Zupełnie niezrozumiały zachwyt. Około 10 lat temu zaprezentowano M. Zuiko 12-100/4, który z grubsza oferuje to samo na m4/3, jest jednak optycznie świetny na każdej ogniskowej.
Poczekamy na testy, ale już teraz widać (po zaprezentowanych MTFach i przykładowych zdjęciach), że brzeg na szerokim kącie jest słaby. Nie twierdzę, że obiektyw jest nieudany, ale wydaje się optycznie gorszy od Olka i do tego znacznie później wprowadzony.
Nooo czekam na testy, ale obawiam się że ciężko będzie zrobić to bez kompromisów względem już wydawało się dość dociśniętego T28-200.
Uf, ma guzik blokowania tubusa:)
Około 100mm ma już f6,3, dystorsje ogromne, aberracji dużo, ostrość spoko dla mniej upakowanych matryc. No muszę poczekać na bezpośrednie porównania do T28-200, bo oprócz kolorów to jestem z niego zadowolony, i niebrzydkie rozmycie mu czasem wyjdzie i obrazek całkiem spoko. Obawiam się że różnica w jasności może się odbić negatywnie na rozmywaniu, a aberracje na kontraście.