Sigma 35 mm f/1.2 DG II Art
Oferta marki Sigma powiększyła się także o drugą generację przeznaczonego do współpracy z pełnoklatkowymi bezlusterkowcami modelu o parametrach 35 mm f/1.2.
INFORMACJA PRASOWA
SIGMA 35mm F1.2 DG II | Art
K-Consult Sp. z o.o, wyłączny autoryzowany dystrybutor produktów marki SIGMA w Polsce, w imieniu SIGMA Corporation prezentuje obiektyw 35mm F1.2 DG II | Art – następcę jasnego obiektywu szerokokątnego o maksymalnej przysłonie F1.2.
W 2019 roku Sigma wypuściła na rynek obiektyw 35 mm F1.2 DG DN | Art, pierwszy na świecie obiektyw 35 mm do aparatów bezlusterkowych z F1.2. Sześć lat później Sigma z dumą prezentuje jego następcę, 35 mm F1.2 DG II | Art. Zaprojektowany i skonstruowany w oparciu o najnowszą technologię firmy Sigma, obiektyw 35 mm F1.2 DG II | Art oferuje nie tylko ulepszone parametry optyczne, ale także znacznie większą mobilność dzięki znacznemu zmniejszeniu rozmiaru o około 30%. Dzięki ulepszonej konstrukcji obiektyw zapewnia niezrównaną moc renderowania, wysoką rozdzielczość i duży, piękny efekt bokeh w bardziej poręcznej formie. Efekt „oddychania” ostrości został również skutecznie zminimalizowany, zapewniając znakomite rezultaty nie tylko podczas fotografowania, ale także podczas nagrywania filmów. Sigma 35 mm F1.2 DG II | Art to wyjątkowy, bezkompromisowy obiektyw, który osiąga idealną równowagę między parametrami optycznymi, jasnością, kompaktowymi rozmiarami, lekkością i łatwością obsługi.
![]() |
DOSKONAŁA OSTROŚĆ I DUŻY, PIĘKNY EFEKT BOKEH DZIĘKI PRZYSŁONIE F1.2
Projektując obiektyw 35 mm F1.2 DG II | Art, firma Sigma zwróciła szczególną uwagę na korekcję aberracji chromatycznych oraz komy, które negatywnie wpływają na jakość obrazu. Dzięki tym starannym zabiegom obiektyw zapewnia doskonałą ostrość w płaszczyźnie ostrości oraz piękny efekt bokeh, który eliminuje rozmycie kolorów i efekt podwójnych linii. Fotografowie docenią bogate, ekspresyjne odwzorowanie obrazu oraz piękną grę między obszarami ostrymi i nieostrymi, zwłaszcza podczas fotografowania z przysłoną F1.2. Zjawisko oddychania obiektywu (tzw. Focus breathing) również zostało ograniczone do minimum co czyni obiektyw idealnym wyborem do profesjonalnego filmowania.
![]() |
ZNACZNIE ZMNIEJSZONY ROZMIAR I WAGA
Obiektyw Sigma 35 mm F1.2 DG II | Art oferuje jeszcze lepsze parametry optyczne niż jego poprzednik, będąc jednocześnie o około 30% lżejszym i o 20% krótszym. Kluczowym czynnikiem jest zastosowanie systemu „Floating Focus”: dzięki niezależnemu ruchowi grup soczewek odpowiedzialnych za ustawianie ostrości, waga każdej z nich została znacznie zmniejszona, a jednocześnie poprawiona została wydajność optyczna. Dodatkowo, ulepszona konstrukcja optyczna obejmuje cztery soczewki asferyczne, szkło o wysokim współczynniku refrakcji i cieńsze soczewki, co dodatkowo przyczynia się do wyjątkowej wydajności. Podwójny napęd HLA (High-response Linear Actuator) napędza każdą z dwóch grup ogniskowych za pomocą oddzielnego silnika liniowego. W porównaniu z konwencjonalnymi systemami, podwójny napęd HLA jest nie tylko znacznie lżejszy, ale także gwarantuje szybkie, niezawodne i ciche automatyczne ustawianie ostrości.
![]() |
ZAPROJEKTOWANY I SKONSTRUOWANY DO PROFESJONALNEGO UŻYTKU
Wyprodukowany i zmontowany w Aizu w Japonii, z wykorzystaniem precyzyjnych części wykonanych z aluminium, TSC (Termicznie Stabilny Kompozyt) i innych materiałów, obiektyw 35 mm F1.2 DG II | Art to zaawansowane i wytrzymałe narzędzie fotograficzne zaprojektowane zgodnie ze specyfikacjami linii Art firmy Sigma. Obiektyw jest wyposażony w przycisk AFL, któremu można przypisać wiele funkcji w kompatybilnych aparatach. Dodatkowo pierścień przysłony można zablokować za pomocą dedykowanego przełącznika blokady i zmienić tryb z klikalnego na nieklikalny za pomocą dedykowanego przełącznika. Oprócz konstrukcji odpornej na kurz i zachlapania*, przedni element obiektywu posiada powłokę hydrofobową i olejoodporną, co pozwala fotografom na fotografowanie bez obaw nawet w trudnych warunkach zewnętrznych.
* Konstrukcja obiektywu jest odporna na kurz i zachlapania, ale nie jest wodoszczelna. Należy uważać, aby nie dopuścić do kontaktu obiektywu z dużą ilością wody. Woda wewnątrz obiektywu może spowodować poważne uszkodzenia, a nawet uniemożliwić naprawę obiektywu.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
- Konstrukcja obiektywu: 17 elementów w 13 grupach (1 element SLD, 4 elementy asferyczne)
- Kąt widzenia: 63.4°
- Liczba listków przysłony: 11 (przesłona zaokrąglona)
- Minimalna przysłona: F16
- Minimalna odległość ogniskowania: 28cm
- Maksymalny współczynnik powiększenia: 1:3,3
- Rozmiar filtra: 72mm
- Wymiary (średnica × długość): 81,0 mm × 111,4 mm
- Waga: 755g
- Kraj produkcji: Japonia
- Akcesoria w zestawie: Osłona przeciwsłoneczna (LH782-04), dekiel przedni 72mm (LCF-72mm IV), dekiel tylny (LCR III)
- EAN: Sony E 0085126370657, L-mount 0085126370695
![]() |
Planowane rozpoczęcie sprzedaży: 25 września 2025
Sugerowana cena detaliczna: 6 490zł
Więcej informacji o SIGMA:
- https://sigma-foto.pl/
- https://www.facebook.com/SigmaPolska
- https://www.instagram.com/sigmafotopolska/
- https://www.youtube.com/@SigmaFotoPolska
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.















Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Frost
link
No co tu dużo mówić.. perfekcja, absolut.
Zazdro dla użytkowników Sony E i L-mount ;)
Dokładnie. Nie wiem czy w 35mm da się wymyślić coś jeszcze lepszego.
Przykro mi bardzo, że gdyby Canon zrobił takie szkło w RF to kosztowałoby powyżej 15k zapewne...
Pewnie poprawili pracę od ostre światło i dystorsje. Ostrość już w jedynce była świetna, ciekawe czy coś poprawili. Pewnie zostanie wysoka winieta.
Ciekawe jak w porownaniu z viltroxem 35mm f1.2, bo ta sigma drozsza o 2 tys. jesli roznice sa jakies kosmetyczne, to nie ma sensu chyba przeplacac.
W porównaniu do tej Sigmy Viltrox jest cięższy o ok. 150g, ma olbrzymi focus breathing, wolniejszy i mniej pewny autofocus, gorsze rogi i dużo gorszą pracę pod światło.
Viltroxa nie użyjesz praktycznie nigdy do filmowania przez to gigantyczne oddychanie, wygląda wtedy prawie jak zoom 35-50mm.
Na dodatek Viltrox nie robi szkieł na L-mount, nad czym osobiście ubolewam.
Coś za coś.
@Ryuhoshi aż konto założyłem. xd
Wszystko fajnie, tylko, że:
- Viltrox jest cięższy ale też zbudowany z innych materiałów (sporo metalu)
- ma niewielki focus breathing, skąd Ty wziąłeś to 35-50?xd
- autofocus jest na poziomie 35 GM, żadnych problemów z pewnością i szybkością, dlaczego twierdzisz, że Sigma jest lepsza?
- ponownie, MTFy pokazują, że rogi tu i tu są prawie takie same, skąd info, że ma gorsze?
- Viltrox od tygodnia jest w LMount więc może zaraz zacznie robić.
Więc skąd te rewelacje kolego?( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■
Można jeszcze wymyślić takie 35/1.2, co jest kompaktowe i ma fajny bokeh :P
@Ssy, wiele razy czytałem zadowolonych użytkowników Viltroxów piszących, że są równie dobre jak Sigmy. CCC plus pewne cechy naszej psychiki sprawiają, że autorzy tych słów w to wierzą. Realia na razie nie potwierdzają takich opinii. Na razie. Nie sądzę, by 35mm Viltroxa vs Sigma miało zmienić sytuacje. Spekuluję, ale jestem na tyle o tym przekonany, że mogę się o to założyć.
@Jacek_Z możesz podać przykład tych użytkowników i realiów?:) Bo nie mam bladego pojęcia o czym piszesz i trudno mi się przez to odnieść.:)
kolejny obiektyw sigmy z serii oszczędnościówek ! dobrze że mam poprzednią wersję bo jest uszczelniona i odporna na wszystko !!!
"Konstrukcja obiektywu jest odporna na kurz i zachlapania, ale nie jest wodoszczelna. Należy uważać, aby nie dopuścić do kontaktu obiektywu z dużą ilością wody. Woda wewnątrz obiektywu może spowodować poważne uszkodzenia, a nawet uniemożliwić naprawę obiektywu"
Magister, poprzednia czyli /1.2 mk1?
Mk2 będzie zapewne o tyle ostrzejsza na pełnej dziurze, co 85 mk2 w por do mk1 (czyli hsm dg adaptowanej do FE wydłużeniem tyłka).
Ja wolę zwiększoną ostrość niż wodoszczelność, bo nie traktuję jej jako szkła terenowego, ale może ktoś tak chce lub musi ... Jak mawiał jeden klasyk, każdemu według potrzeb, jeśli płaci za siebie ;-)
To jest szkło, dla którego rozważam zmianę z C na S. Małe, lekkie i tanie jak na 35/1.2. Już poprzednia Sigma 35/1.2 rysowała przepiękne obrazki, lecz była wielka i ciężka. Nowa wersja to czyste złoto. Bardzo boleję nad tym, że Canon nadal blokuje Sigmie dostęp do pełnoklatkowego RF.