Sony wprowadza uwierzytelnianie materiałów wideo
Firma Sony ogłosiła kolejny etap rozwoju swojego rozwiązania Camera Authenticity Solution. System umożliwia teraz weryfikację nie tylko zdjęć, ale także filmów.
INFORMACJA PRASOWA
Sony wprowadza kompleksową weryfikację autentyczności
materiałów wideo dla mediów informacyjnych
Sony wprowadza technologię gwarantującą autentyczność wideo, obsługującą rozszerzoną gamę kamer i udoskonalającą rozwiązania firmy w zakresie weryfikacji treści fotograficznych i wideo.
Weybridge, 30 października 2025 r. — Firma Sony potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz autentyczności treści wideo, rozszerzając swoją technologię weryfikacji na szerszą gamę kamer.. Inicjatywa ta stanowi kolejny znaczący krok w kierunku zapewnienia organizacjom informacyjnym pierwszego w branży rozwiązania do weryfikacji autentyczności kamer kompatybilnego z materiałami wideo(1) ,w tym zgodnego ze standardem C2PA (Coalition for Content Provenance and Authenticity, organizacji opracowującej otwarte standardy i specyfikacje techniczne dotyczące pochodzenia i autentyczności treści cyfrowych).
Równolegle firma Sony ogłasza dziś kolejny etap rozwoju swojego rozwiązania Camera Authenticity Solution: system umożliwia teraz weryfikację nie tylko zdjęć, ale także filmów. Ta płatna usługa będzie początkowo świadczona na rzecz organizacji informacyjnych. Oprócz weryfikacji, czy treść wideo została zarejestrowana przez prawdziwą kamerę, a nie wygenerowana przez sztuczną inteligencję lub inne środki, system wykorzystuje zastrzeżone metadane, w tym informacje o głębi 3D(2) z kamery, aby precyzyjnie potwierdzić, że filmy przedstawiają rzeczywiste obiekty. Dodatkowo funkcja przycinania umożliwia szybką weryfikację określonych fragmentów wideo przy zachowaniu sygnatur autentyczności, co sprawia, że jest ona wydajna w przypadku dużych plików wideo.
Aby korzystać z funkcji podpisu w kamerach, wymagana jest licencja na podpis cyfrowy i jej instalacja w kamerach kompatybilnych z Sony. Sony zapewni licencje na podpis cyfrowy3 dla filmów, które są wymagane do korzystania z funkcji podpisu w kamerze.
Ponadto platforma współpracy Sony oparta na chmurze, Ci Media Cloud, będzie teraz wyświetlać informacje o podpisach cyfrowych zgodnych z C2PA, zwiększając autentyczność treści wiadomości.
Po wprowadzeniu latem tego roku PXW-Z300, pierwszej na świecie kamery wideo gotowej do zapewnienia autentyczności, modele Sony Alpha 1 II, Alpha 9 III, Cinema Line FX3 i FX30 będą od teraz obsługiwać zapisywanie informacji o pochodzeniu zgodnych z C2PA bezpośrednio w plikach wideo. Obsługa aparatów z wymiennymi obiektywami Alpha 7R V, Alpha 7 IV i Alpha 1 jest planowana od listopada 2025 r. , a modelu Alpha 7S III od roku 2026.
![]() |
Ogłaszając to firma Sony dąży do wzmocnienia wiarygodności treści wideo w reportażach, zapewniając odbiorcom dostęp do rzetelnych informacji. Wraz z rozwojem generatywnej sztucznej inteligencji nasiliły się obawy dotyczące rozprzestrzeniania się zmanipulowanych i syntetycznych treści, szczególnie w przypadku organizacji informacyjnych, które opierają się na rzetelnych informacjach. Aby pomóc w rozwiązaniu tego problemu, jako członek komitetu sterującego C2PA, firma Sony dostarcza wysoce dokładne rozwiązanie Camera Authenticity Solution, zgodne ze standardem C2PA, wraz z własną technologią podpisu cyfrowego i wykorzystaniem metadanych, w tym informacji o głębi 3D z aparatów fotograficznych do weryfikacji fałszowania obrazów. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na wsparcie w zakresie autentyczności wideo, firma Sony rozwinęła swoją technologię poprzez inicjatywy obejmujące przeprowadzanie eksperymentów weryfikacyjnych w celu potwierdzenia autentyczności treści wideo we współpracy z działem badań i rozwoju BBC.
Więcej informacji na temat rozwiązania Camera Authenticity Solution, w tym zdjęcia, można znaleźć na stronie: Camera Authenticity Solution | Sony.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.












Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Bądź pierwszy!
Napisz komentarz