Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony Alpha A500 i A550 - już oficjalnie

Sony Alpha A500 i A550 - już oficjalnie
27 sierpnia
2009 17:29

Trzy dni temu w materiale Sony Alpha A500 i A850 - prawie oficjalnie opublikowaliśmy nieoficjalną informację o nowych lustrzankach firmy Sony. Nie trzeba było długo czekać na potwierdzenie się informacji o nowych aparatach systemu Alpha. W dniu dzisiejszym, popołudniową porą dotarła do nas bowiem oficjalna informacja prasowa prosto od firmy.

Pełne specyfikacje aparatów są dostępne w naszej bazie:

Jak informuje producent, ceny aparatów nie są jeszcze ustalone, aczkolwiek za bardzo orientacyjne wartości można przyjąć:

  • 3 000 zł za Sony A500,
  • 3 500 zł za Sony A550.

Informacja prasowa

Warszawa, 27 sierpnia 2009 r.

Uchwyć chwilę ze wszystkimi szczegółami za pomocą nowych lustrzanek cyfrowych firmy Sony.

Sony Alpha A500 i A550 - już oficjalnie

Łatwe w obsłudze aparaty A500 i A550 oferują znakomitą jakość obrazu oraz możliwość fotografowania z wykorzystaniem zaawansowanej funkcji Live View
  • Nowe matryce CMOS o rozdzielczości efektywnej 12,3/14,2 megapiksela (odpowiednio w modelach A500/A550) oraz nowy, zaawansowany procesor obrazu BIONZ umożliwiające wykonywanie bogatych w szczegóły zdjęć, o niskim poziomie szumów, z dużą czułością sięgającą ISO 12800.
  • Zdjęcia seryjne wykonywane z szybkością do 5 klatek/s (z wizjerem optycznym) i 7 klatek/s w trybie Speed Priority (tylko model A550).
  • Zaawansowana funkcja Quick AF Live View umożliwiająca rejestrowanie szybkich, dynamicznych akcji oraz funkcja Face Detection (wykrywanie twarzy) do udanych portretów.
  • 3-calowy wyświetlacz LCD Xtra Fine (model A550) z regulacją nachylenia w zakresie 180º oraz intuicyjny w obsłudze, nowy interfejs ułatwiający fotografowanie.
  • Tryb Manual Focus Check Live View umożliwiający precyzyjne, ręczne regulowanie ostrości i zmianę kompozycji.
  • Tryb Auto HDR zapewniający rozszerzoną dynamikę naświetlania.
  • Najdłuższy w swojej klasie czas pracy akumulatorów z technologią Stamina (1000 zdjęć w modelu A500).
  • Wyjście HDMI™ i funkcja BRAVIA™ Sync umożliwiające sterowanie za pomocą pilota do telewizora.

Dwie zaawansowane, wyposażone w bogaty zestaw funkcji lustrzanki cyfrowe firmy Sony umożliwiają jeszcze łatwiejsze rejestrowanie pięknych obrazów, pogodnych portretów rodzinnych, wspaniałych wspomnień z wakacji oraz scen pełnych akcji.

Modele DSLR-A500 (12,3 megapiksela) i DSLR-A550 (14,2 megapiksela) są wyposażone w zaawansowane technologie firmy Sony, które łączą spontaniczność i swobodę robienia zdjęć w trybie Live View (podgląd na żywo) z bogatymi możliwościami realizacji własnej wizji twórczej.


Sony Alpha A500 i A550 - już oficjalnie

Podstawę obu aparatów stanowią nowe matryce typu CMOS Exmor™, które pozwalają wykonywać wyraźne, pełne detali zdjęcia o żywych kolorach i zaskakująco niskim poziomie szumów. Te zaawansowane matryce korzystają z tych samych skutecznych, wbudowanych w płytę mechanizmów redukcji szumów, co profesjonalny, pełnoklatkowy aparat DSLR-A900 i współpracują z algorytmami przetwarzania obsługiwanymi przez nowo opracowany, wyjątkowo szybki procesor obrazu BIONZ™, aby zapewnić znakomitą jakość obrazu oraz błyskawiczne wykonywanie ostrych zdjęć. Dzięki radykalnej redukcji szumów obrazu możliwe jest teraz robienie zdjęć z wyjątkowo dużą czułością sięgającą poziomu ISO 12800, co pozwala uzyskać atrakcyjne rezultaty podczas fotografowania z ręki w trudnych warunkach, na przykład we wnętrzach oświetlonych świecami.

Zaawansowany procesor obrazu BIONZ i funkcja Quick AF Live View umożliwiają teraz jeszcze szybsze fotografowanie dzięki błyskawicznej i precyzyjnej automatycznej regulacji ostrości. Ułatwia to wykonywanie pięknych, naturalnych portretów i dynamicznych zdjęć akcji oraz zapewnia wiele innych możliwości.

Procesor obrazu BIONZ umożliwia bezproblemowe rejestrowanie dynamicznych akcji, dzięki większej szybkości wykonywania zdjęć seryjnych. W trybie Live View (podgląd na żywo) można osiągnąć szybkość rzędu 4 klatek/s, a w przypadku wizjera optycznego nawet 5 klatek/s. Nowy tryb Speed Priority dostępny w aparacie DSLR-A550 podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej, umożliwiając fotografowanie z prędkością do 7 klatek/s (z ustawieniami AF i AE takimi samymi, jak dla pierwszej klatki). Jest to zaawansowane narzędzie twórcze do rejestrowania niuansów zmieniającej się ekspresji portretowanej osoby lub dynamicznych sekwencji akcji.


Sony Alpha A500 i A550 - już oficjalnie

Funkcja Quick AF Live View, której użyto po raz pierwszy w modelach A300/A350, jest teraz wyposażona w opcję Face Detection (wykrywanie twarzy), która koncentruje automatyczną regulację ostrości głównie na twarzach oraz dostraja ustawienia naświetlania i balansu bieli w celu uzyskania wyraźnych, pięknych portretów z naturalnym kolorem skóry. Kolejną funkcją udostępnioną po raz pierwszy w lustrzance cyfrowej przez firmę Sony jest Smile Shutter (rozpoznawanie uśmiechu), znana już z wielu modeli aparatów Cyber-shot™. Wykrywa ona twarze w trybie podglądu Live View, automatycznie zwalniając migawkę we właściwym momencie, aby uchwycić radosne, naturalne uśmiechy.

Nowy tryb Manual Focus Check Live View pomaga precyzyjnie skomponować ujęcie w trybie ręcznego ustawiania ostrości. Wysokiej jakości obrazy można oglądać bezpośrednio z matrycy CMOS, co pozwala na dokładną ocenę ostrości i detali, nawet przy słabym oświetleniu. Podgląd na żywo obejmuje całe kadrowane pole, a w precyzyjnym komponowaniu ujęcia pomagają linie siatki pokrywającej kadr. Dostępny jest także zoom 7x/14x ułatwiający ręczne nastawianie ostrości.

Model A550 jest wyposażony w znakomity (921 tys. punktów), 3-calowy ekran Xtra Fine LCD. Umożliwia on precyzyjną regulację ostrości i podgląd wysokiej jakości oraz zapewnia wspaniałe kolory, kontrast i precyzję szczegółów. Ekran można odchylać w górę i w dół w zakresie 180 stopni, co pozwala na fotografowanie z podglądem na żywo, niemal pod dowolnym kątem i z dowolnej pozycji bez utraty jakości. Czujnik oświetlenia otoczenia automatycznie zwiększa jasność ekranu ciekłokrystalicznego w celu zapewnienia wyraźnego obrazu w jasnym świetle.


Sony Alpha A500 i A550 - już oficjalnie

Model A500 oferuje 3-calowy ekran Clear Photo LCD Plus (230 tys. punktów) zapewniający wyraźny obraz o wysokim kontraście, z takim samym zakresem odchylenia, umożliwiający wygodne komponowanie przejrzystych ujęć i przeglądanie zdjęć. Obydwa modele aparatów są również wyposażone w wyraźny, jasny wizjer optyczny z polem widzenia 95% na potrzeby kadrowania i regulacji ostrości, jako alternatywę do fotografowania z podglądem na żywo.

Obsługa obu aparatów jest wyjątkowo prosta dzięki przeprojektowanemu interfejsowi ekranowemu, który zapewnia łatwy dostęp do funkcji i ustawień podczas obsługi z podglądem na żywo. Wyjątkowy wyświetlacz graficzny pokazuje w jasny, intuicyjny sposób, jak czas otwarcia migawki i otwór przysłony wpływają na ostateczny obraz.

Zestaw opcji twórczych został rozszerzony o nowy tryb Auto HDR, który pozwala rejestrować bogatą gamę zacienionych i dobrze oświetlonych szczegółów w fotografowanych krajobrazach, wnętrzach i innych scenach. Specjalistyczna technika HDR (High Dynamic Range), dostępna wcześniej tylko dla pasjonatów wyposażonych w statyw i oprogramowanie do przetwarzania obrazu, łączy przynajmniej dwa kadry wykonane z różnie ustawionymi czasami naświetlania. Aparaty A500 i A550 wykorzystują zaawansowane algorytmy łączenia i optymalizacji, łącząc dwa kolejne kadry w 2 sekundy, korygując wszelkie rozbieżności między ujęciami. Efektem działania jest jeden obraz (HDR), o znacznie poszerzonym zakresie tonalnym, zbliżony do naturalnego obrazu odbieranego przez ludzkie oko - bez konieczności użycia komputera i statywu. Jest to unikalne rozwiązanie firmy Sony.


Sony Alpha A500 i A550 - już oficjalnie

Funkcja D-Range Optimizer udostępniona w poprzednich lustrzankach cyfrowych Sony została rozbudowana w celu zapewnienia jeszcze lepszych rezultatów podczas wykonywania podświetlanych z tyłu portretów oraz innych trudnych zdjęć z wysokim kontrastem. Silny procesor BIONZ optymalizuje teraz dane obrazu w czasie rzeczywistym, nawet w trybie zdjęć seryjnych, przetwarzając parametry jasności i kontrastu w poszczególnych obszarach o różnym naświetleniu w celu zapewnienia zrównoważonych, naturalnie wyglądających zdjęć. Optymalizację można również wybrać ręcznie z 5 poziomów przetwarzania.

Przycisk Smart Teleconvertor błyskawicznie zwiększa powiększenie obrazu 1,4x lub 2x w trybie Quick AF Live View, aby jeszcze bardziej rozszerzyć zakres zoomu oferowany przez aparat na potrzeby wykonywania wypełniających cały kadr zbliżeń.

Podobnie jak wszystkie pozostałe lustrzanki cyfrowe firmy Sony, obydwa nowe modele są wyposażone w zaawansowany stabilizator obrazu SteadyShot™ INSIDE. Umożliwia on wykonywanie ostrych zdjęć z ręki przy czasie migawki wydłużonym nawet o 4 stopnie EV, z dowolnym obiektywem.


Sony Alpha A500 i A550 - już oficjalnie

Po zakończeniu fotografowania można łatwo podłączyć obydwa aparaty do telewizora BRAVIA™ za pomocą interfejsu HDMI (wymaga to opcjonalnego kabla) w celu obejrzenia zdjęć na dużym ekranie. Modele zgodne z telewizorami BRAVIA™ automatycznie przełączają się w tryb PhotoTV HD, umożliwiając zoptymalizowane odtwarzanie zdjęć z niewiarygodnie dokładnymi szczegółami, zachwycającymi kolorami i czystym obrazem. Funkcja BRAVIA Sync pozwala wygodnie sterować pokazami slajdów za pomocą pilota do telewizora.

Obydwa aparaty umożliwiają rejestrowanie jeszcze większej liczby niezwykłych ujęć bez obawy o zasilanie. Akumulator InfoLITHIUM™ NP-FM500H do aparatu A500 pozwala wykonać do 1000 zdjęć (dane przybliżone uzyskane w teście CIPA) ― są to więc obecnie najbardziej pojemne akumulatory do cyfrowych lustrzanek z serii α. Akumulator do aparatu A550 pozwala wykonać do 950 zdjęć bez ładowania.

Nowy uchwyt pionowy (grip) o symbolu VG-B50AM pomieści dwie baterie NP-FM500H – jeśli konieczny będzie większy zapas energii.

Wspomniany uchwyt pionowy pozwoli na wykonanie do 2000 tysięcy zdjęć – w przypadku modelu A500 i do 1900 fotografii przy połączeniu z lustrzanką A550. Urządzenie automatycznie skorzysta z zapasu, jeśli pierwsza bateria uległa wyczerpaniu. Użytkownik jednocześnie zachowuje pełną kontrolę nad sytuacją, bowiem ekran aparatu pokazuje pozostałą w procentach ilość energii. Dodatkowy przycisk wyzwalania migawki pozwala na pełen komfort fotografowania bez względu na to czy aparat jest utrzymywany w pozycji pionowej czy pionowej.


Sony Alpha A500 i A550 - już oficjalnie

Wygodnym nośnikiem przy realizowaniu fotograficznej pasji są karty pamięci Sony o dużej pojemności: Memory Stick PRO-HG Duo HX: 4GB, 8GB, 16GB, 32GB. Memory Stick PRO-HG Duo HX32 pozwala na zarejestrowanie około 270 zdjęć w czasie 1 minuty (RAW+JPEG/L (12M). Dostarczany z adaptorem USB Memory Stick PRO-HG Duo HX32 umożliwia transfer ok. 17001 zdjęć (rozmiar –duży przy ustawieniu na 12 M RAW+JPEG) w 26 minut.

Wymienione modele będą dostępne od października br.


Komentarze czytelników (62)
  1. MarcinXk
    MarcinXk 27 sierpnia 2009, 17:38

    A850 też oficjalnie :)
    link

  2. Gabrych
    Gabrych 27 sierpnia 2009, 17:42

    Osiągi mają niezłe jak na tą cenę

  3. konczako
    konczako 27 sierpnia 2009, 17:51

    Sony buduje intesywnie system i biorąc pod uwage postęp jaki następuje prędzej czy później dogoni wielką dwujke... A czy przegoni to juz inna sprawa. Obecne premiery moim zdaniem to stzrał w dziesiątkę. zobaczymy jak będą się spisywać nowe matryc. Choć byłem zawsze zagorzałym antyfanem Sony to za postęp nalezy im sie duzy plus bo reszta sobie leci w kulki.. Oj co ja pisze:)

  4. archangelgabrys
    archangelgabrys 27 sierpnia 2009, 17:51

    tak, ale zaraz posypią się komentarze, że Canon kręci filmy, a Sony nie...
    moim zdaniem specyfikacja (zwłaszcza A550 - 7 klatek/s, 921mln pix wyświetlacz) jak na sprzęt amatorski robi wrażenie, zwłaszcza że wiele elementów i parametrów (CMOS) jest 'made in półprofesjonal'

  5. archangelgabrys
    archangelgabrys 27 sierpnia 2009, 17:54

    aj, miało być 921 tyś... :)

  6. 27 sierpnia 2009, 18:01

    "Efektem działania jest jeden obraz (HDR), o znacznie poszerzonym zakresie tonalnym, zbliżony do naturalnego obrazu odbieranego przez ludzkie oko - bez konieczności użycia komputera i statywu. Jest to unikalne rozwiązanie firmy Sony."

    Pentax K7 (ktorego to testu nie mogę się doczekać) również ma tą funkcję... (choć pewnie będzie to wymienione w tescie jako zbędny bajer [jak to wszystkie plusy Pentaxa;] ])

  7. Vendeur
    Vendeur 27 sierpnia 2009, 18:04

    A szukałeś na innych portalach testu tego K-7? Najwyraźniej nie...

  8. Rosewell
    Rosewell 27 sierpnia 2009, 18:07

    A następcy A700 nadal nie widać ...

  9. Gabrych
    Gabrych 27 sierpnia 2009, 18:09

    Teraz by wypadało właśnie popracować nad następcą A700 a by konkurować z D300

  10. Vendeur
    Vendeur 27 sierpnia 2009, 18:13

    Nie wszystko naraz, będzie wkrótce :).

  11. Gabrych
    Gabrych 27 sierpnia 2009, 18:27

    Nie ma co poganiać bo potem będzie to samo co z Nikonem D5000

  12. 27 sierpnia 2009, 19:05

    Vendeur, tak, szukałem. jest od dawna już test na fotopolis, ale nie jest aż tak ładnie zrobiony jak tutajsze testy, wiec dlatego tak bardzo sie niecierpliwię;p

  13. thorgal
    thorgal 27 sierpnia 2009, 19:07

    marketingowy belkot od sony, czekam na testy i to iso 12800 :))))

  14. pablo73
    pablo73 27 sierpnia 2009, 19:16

    A550 iso 12800 link

  15. archangelgabrys
    archangelgabrys 27 sierpnia 2009, 19:19

    pablo73, jakoś nie chce mi się wierzyć :)
    zbyt piękne żeby było prawdziwe, nie przy takim ISO

  16. 27 sierpnia 2009, 19:20

    no, jeżeli to jest rzeczywiscie iso12800 z tej puszki to konkurencja sie posika;p

  17. pablo73
    pablo73 27 sierpnia 2009, 19:22

    zdjęcie z jednej z puszek dostępnych w Polsce, nieoficjalne...

  18. thorgal
    thorgal 27 sierpnia 2009, 19:25

    nic specjalnego, zdjecie jest duzo duzo pomniejszone i ten zabieg "zamaskowal" szumy, dajcie cos w skali 1:1 - to pozwoli obiektywnie ocenic mozliwosci aparatu na wysokim iso

  19. archangelgabrys
    archangelgabrys 27 sierpnia 2009, 19:26

    a ja uważam że jak na aparat amatorski, to te butelki wyszły całkiem czysto biorąc pod uwagę tak wysokie ISO, przy którym już w profesjonalnym sprzęcie szum jest duży

  20. pablo73
    pablo73 27 sierpnia 2009, 19:28

    ok, to teraz marketingowy bełkot link

  21. Warciarz
    Warciarz 27 sierpnia 2009, 19:33

    Źródło tego ISO dość wiarygodne. Mówcie co chcecie. Pomimo, że to pomniejszone zdjęcie wygląda bardzo dobrze:)

  22. krzys13k
    krzys13k 27 sierpnia 2009, 19:36

    Aparaty na pewno ciekawe dla amatora, ale z tym wykrywaniem uśmiechu to przesadzili :D

  23. K8v8M
    K8v8M 27 sierpnia 2009, 19:50

    Fajny sprzęt, gdyby robił filmy to bym kupił (albo konkurencja nie robiła). Szkoda.

  24. pablo73
    pablo73 27 sierpnia 2009, 20:02

    cropy a550
    iso12800 link
    iso6400 link

  25. archangelgabrys
    archangelgabrys 27 sierpnia 2009, 20:04

    no, 6400 ISO wygląda w/g mnie całkiem ładnie

  26. thorgal
    thorgal 27 sierpnia 2009, 20:44

    fajny filmik reklamowy:), wracajac do tematu interesuje mnie funkcja HDR i z opisu powyzej wynika ze aparat bedzie niwelowal roznice w ujeciach ale czy na tyle skutecznie ze wywalimy photomatix'a???

  27. archangelgabrys
    archangelgabrys 27 sierpnia 2009, 20:55

    chyba na tyle, że komuś kto będzie na wakacjach robił zdjęcia, np. na plaży, nie będzie się chciało otwierać laptopa i dłubać z każdym zdjęciem z osobna, bo aż takich możliwości regulacji jak w PH/PM miał raczej nie będzie

  28. archangelgabrys
    archangelgabrys 27 sierpnia 2009, 20:56

    aj, miało być PS/PM

  29. ktojack
    ktojack 27 sierpnia 2009, 21:40

    A kiedy (o ile kiedykolwiek) następca A700? Zależy mi na podglądzie ostrości, choć jeśli wierzyć temu co Sony pokazuje w swoim reklamowym filmiku, to może nie ma potrzeby, bo wszystko widać na nowym LCD.

    Ciekawe co zrobią sprzedawcy Nikona i Canona? Nowe aparaty Sony na pewno szybko będą tanieć i odbiorą im klientów o mniej zasobnych portfelach.

  30. PstRicardo
    PstRicardo 27 sierpnia 2009, 21:52

    "Aparaty A500 i A550 wykorzystują zaawansowane algorytmy łączenia i optymalizacji, łącząc dwa kolejne kadry w 2 sekundy, korygując wszelkie rozbieżności między ujęciami. Efektem działania jest jeden obraz (HDR), o znacznie poszerzonym zakresie tonalnym, zbliżony do naturalnego obrazu odbieranego przez ludzkie oko - bez konieczności użycia komputera i statywu. Jest to unikalne rozwiązanie firmy Sony."

    Interesujące. Szczególnie w porównaniu do Pentaxa K7 który zdaje mi się wymaga użycia statywu. Plus dla Sony, tylko ciekawe jak będzie skuteczna ta funkcja.

    K8v8M
    "Fajny sprzęt, gdyby robił filmy to bym kupił (albo konkurencja nie robiła). Szkoda. "

    Tuż po premierze D90 słyszało się głosy w stylu "po co to komu, lustrzanki są do robienia zdjęć, nie do filmowania". Obecnie coraz więcej osób mówi że "nie kupi bo nie kręci filmów". Widać trend się powoli odwraca. A Sony musi sobie pozostawić jakąś lukę którą wypełni powiedzmy A530/A580 z funkcją filmowania. I nikt już nie powie że aparat to nie kamera i że nie będzie dopłacał za taki zbędny bajer. kto będzie chciał mieć filmy kupi A530/580 a kto nie A500/550, i wilk syty i owca cała, wszyscy są happy a Sony zarobi podwójnie ;)

  31. Raflus
    Raflus 27 sierpnia 2009, 22:01

    Jeśli taka będzie cena tych aparatów lub niższa to będzie bomba. Pomijając kupę bajerków, to jestem ciekawy tej matrycy jak się będzie spisywała, bo ocena szumologów może być ważna na naszym rynku. Myślę, że C i N sobie poradzą, gorzej z O i P... ceny mają wysokie, a jakość zdjęć jak w a200 z aparatów 3xdroższych, także dla mnie dominacja Sony dla początkujących jest oczywista, teraz czas na amatorów... Dalej mnie zastanawia prezentacja exmor r we wrześniu czyżby kolejne puchy (a750, a800, a950 lub 4xx, 6xx), na święta lub nowy rok, dla wyższej nieco półki??
    Nie myliłem się, że Sony będzie chciało zdominować rynek, nie po to kupowali KM by mieć a100 tylko :) i teraz cieszę się, że kupiłem najtańszy model rozbudowując szklarnie :)

  32. ch0mik
    ch0mik 27 sierpnia 2009, 22:07

    @Raflus - też czekam na A750/A800 (WiFi ? ) - dobre magnezowe body - najlepiej uszczelnione i APS-C w Exmor-R - tego wyczekuje we wrześniu ;)

    P.

  33. Raflus
    Raflus 27 sierpnia 2009, 22:25

    O jestem ciekawy co to będzie we wrześniu, a teraz już nie mogę się doczekać testów a550 :)
    Gdyby nie ostatnie wakacje, gdzie mi się nówka canona w morzu nie utopiła i musiałem kupić coś taniego, bo bez pstrykania nie mogę, to pewnie nie cieszyły by mnie nowości od Sony.
    Coraz więcej ludzi inwestuje w ten system z tego co widzę, co cieszy zapaleńcy foto z kompaktów przechodzą ze względu na cenę i potrafią z najtańszych puszek cuda wyciągnąć, u mnie w rodzince na razie 2xS i 2xC :D

  34. K8v8M
    K8v8M 27 sierpnia 2009, 22:34

    PstRicardo
    Prawda jest taka, że jak aparat ma LV to dołożenie filmowania prawie nic nie kosztuje, nie licząc R&D. Nie rozumiem po co kupować jakąś gównianą, szumiącą kamerę, skoro się posiada aparat i dobrą optykę.

  35. wojcias
    wojcias 27 sierpnia 2009, 22:50

    Sony najwyrazniej zostawil filmy dla A950 i A750. Mam nadzieje ze nie beda jakies kulawe jak w Nikonie czy C500D. Ale to chyba dopiero na wiosne....
    Na razie filmowco-fotografikom zostal sie tylko Panasonic.
    Sa juz ceny rynkowe z USA - w B&H bedzie mozna kupic je za 749$/949$/1999$ - i te ceny pewnie sie utrzynaja conajmniej do wiosny 2010.

  36. Rafiki
    Rafiki 27 sierpnia 2009, 22:58

    K8v8M
    Zdaje się że nie widziałeś filmów z kamer Sony z matrycą ExmorR...

  37. K8v8M
    K8v8M 27 sierpnia 2009, 23:48

    nie, nie widziałem filmów kamery sony z matrycą Exmor R, ale widziałem te z 5D mkII i ta jakość jest dla mnie aż nadto wystarczająca. Absolutnie nie czuję potrzeby, ani tym bardziej chęci kupowania jeszcze kamery. Niestety 5D został sprzedany więc szukam czegoś tańszego na przezimowanie.

  38. wojcias
    wojcias 27 sierpnia 2009, 23:53

    12 modeli lustrzanek w 3 lata ? Gratulacje dla Sony.
    Posprawdzalem troche i okazuje sie ze do hurtowni amerykanskich naplynely chyba nowe A700 (albo nowe albo z jakis innych stron swiata z magazynow) . Juz jakis czas ich nie bylo w hurtowniach. Nie ma natomiast juz A900. Czyzby juz nie produkowali?
    Sony wychodzi na prowadzenie rowniez z iloscia produkowanych jednoczesnie modeli. A230/330/380/500/550/700?/850/900? do tego jeszcze wzorem Panasonica (z czerwonym i niebieskim G-1) ma wersje "czerwonawa" A330 Copper Brown (o ktorej nie czytalem na optycznych) - dla kazdego cos milego. canon produkuje 1000D/500D/50D/5D/1D a Nikon 3000/5000/300/3/700/90?
    Nie chce niczego dowodzic - jedynie stwierdzic fakt ze najwiecej do wyboru daje dzis znow KM/Sony.

  39. Raflus
    Raflus 28 sierpnia 2009, 00:26

    filmowanie i robienie zdjęć to coś innego. pamiętam kiedyś robiłem filmy km z3 i podczas kręcenia można było zrobić foto jednak na filmie było kilka czarnych klatek :) potem były 2 kompakty w akcji, starczało to by uwiecznić lokalne imprezy, festyny czy nawet mecze, dużym postępem uważam było kupienie kamery i już jedna osoba może obsłużyć imprezę, kamera cyka ze statywu a chłop może robić zdjęcia... filmy w aparatach dla amatorów niezła sprawa, albo jak ktoś ma redakcję to jeden może filmować drugi robić zdjęcia, dla jednej osoby polecam kamerę i aparat oddzielnie, na 100% będzie mniej problemów.
    nie ma co ukrywać, że na rynku kamer Sony ma na pewno lepsze kamery od Nikona i Canona, więc jak to zaimplementują do aparatów, to będzie jęczenie dopiero posiadaczy innych systemów.

  40. wojcias
    wojcias 28 sierpnia 2009, 00:29

    Aha - jeszcze jedno. Sony do WSZYSTKICh modeli (z wyjatkiem prototypowej A100) uzywa JEDNAJ baterii (dzieki Ci Sony za to) od roku 2000 tj pokazania sie kompaktu Sony S80.
    Kiedys bylo fajnie kiedy moj kieszonkowy S-7- uzywal tej samej karty i tej samej baterii co lustrzanka 400D.
    Wstyd ale teraz Canon uzywa 3 rodzajow baterii (albo 4 bo jeszzce do 5Dmk2 trzeba podobno jakiejs specjalnej) i 2 rodzajow kart.
    Sony objedzie jedna karta wszystkie aparaty od R-1 do A900.
    Nie wspominam juz o tym ze wszystkie obiektywy pasuja do wszystkich lustrzanek z czym Nikon ma problen - bo to brak jakiegos X albo nie dali silniczka AF a canon podzial na APS-C i FF i nie podepne mojego 10-22 gdybym sobie kupil FF. Do sony 850 tki podepna swojego 16-80 i dalej wycisna z niego 17mln pixli.
    Chyba ze sie czepiam?

  41. 28 sierpnia 2009, 00:34

    Dopóki Sony będzie raczyło użytkowników ergonomią dla przedszkolaka (np: A380) i takimi kwiatkami jak przycisk Smart Teleconverter, który służy tylko do wyświetlania komunikatów o błędach to nie wróżę przyszłości tej serii.

  42. komor
    komor 28 sierpnia 2009, 00:36

    RobertO, tam jest fragment, którego nie podejmuję się poprawić:

    "Zaawansowany procesor obrazu BIONZ i funkcja Quick AF Live View umożliwiają teraz jeszcze regulacji szybsze fotografowanie Ułatwia to dzięki błyskawicznej i precyzyjnej naturalnych automatycznej portretów i ostrości."

  43. Moonbeam
    Moonbeam 28 sierpnia 2009, 00:37

    wojcias, zwróć jeszcze uwagę ile modeli obiektywów produkują poszczególne firmy, szczególnie w segmencie profesjonalnym. Sony pod tym względem nie dorasta do pięt C i N niestety.

  44. Raflus
    Raflus 28 sierpnia 2009, 00:52

    cytat z optycznych.pl: "Sony ma obecnie w swojej ofercie chyba najlepsze szkła reportersko-studyjne na rynku. Zestawowi szkieł 16-35, 24-70 i 70-200G, uzupełnionym o portretowe "stałki" Zeissa o ogniskowych 85 mm i 135 mm, chyba żadna firma na rynku nie jest w stanie przeciwstawić czegoś równie dobrego i nowoczesnego."

  45. brt
    brt 28 sierpnia 2009, 01:20

    wojcias , Sony A230, A330 i A380 używają innej baterii. A900 i A850 w trybie DT mają 11MPix, a nie 17MPix.
    A700/A850/A900 używają kart CF/MS, a A230/A330/A380 używają kart SD/MS

  46. wojcias
    wojcias 28 sierpnia 2009, 01:26

    Moonbeam - wcale nie chodzi o to zeby bylo duzo modeli obiektywow. Puszek tak - bo kazda ma cos innego za troche wiecej kasy ale w obiektywach? Sony ma to co powinno byc tzn jeden obiektyw klasy L czyli 24-70 f2.8 jeden ze sredniej ale zawodowej polki taki jak 28-75 . Jaki chcesz jeszcze wybor "standardowej ogniskowej" do FF ?
    Ktos kto przesiadzie sie na ten system nie chce miec 12 obiektywow od 28mm do 50..70. Chce miec jeden dobry.
    Wg mnie zeby utrzymac system wystarczy jeden dobry a drugi superswietny do wyboru o ogniskowej jakiej nikt nie daje z 2.8 czyli od 24mm-70. Ci co uzywaja dzis Djedynki czy N3 nie przesiada sie na Sony jakiekolwiek obiektywy zaczelii by produkowac. Wiec to nie o nich jest walka. W to nie watpie. Ale raczej walka o tych ktorzy dzis maja 500D czy D5000 no i napewno ci co maja A700. Ci co chca dzis kupic A550 tez wiedza ze kazdy obiektyw ktory kupia "wejdzie" im w przyszlosci do A850.
    Ci co dzis kupia sobie 50D i zainwsetuja w szklo APSC beda plakali po wejsciu taniej FF (bycmoze 7D) bo beda sobie mogli je "wpiac" ...Jesli kupia szklo FF do APSC z mysla ze za rok dwa przejda na FF beda sie "bujac" z kulawymi ogniskowymi przez te dwa lata.
    Dlatego wlasnie podba mi sie strategia sony - co kupisz dzis wykorzystasz jutro.
    aha - no i palnolem ostatnio o kartach CF do wszystkich lustrzanek - niestety to tylko 850. Pozostale maja juz niestety podwojny slot (chwala za to) ale SD/MS a nie CF/MS.
    Na szczescie dozylismy czasow ze karta na 1300 zdjec FF 24mpix kosztuje 100zl

  47. wojcias
    wojcias 28 sierpnia 2009, 02:08

    Brt,
    Cholewcia - nawet Sony nie mozna ufac. Rzeczywiscie zmienili baterie. Myslalem ze to tylko taka zmiana jak z R-1 na A350. tzn bateria z R-1 ktora kupilem dawno temu do 350 nie wchodzi ale nowa bateria z 350 do R-1 juz spokojnie wchodzi i dziala. To chyba przez to ze cala seria 230/330/380 jest jakas okulawiona nawet na pierwszy rzut oka.
    Cenne ostrzezenie dla kupujacych 230/330/380.
    A z 24mpix zostaje w DT tylko 11mln? Dlaczego? Skoro crop ma mnoznik x 1.5 ?
    24.6mln / 1.5 = 16.4mln ?

  48. wojcias
    wojcias 28 sierpnia 2009, 03:22

    Brt
    Jeszcze raz ten sam temat
    3984 x 2656 (RAW, cRAW, JPEG) czyli rzeczywiscie niecale 11mln pix. to mniej niz wynikaloby z cropa.
    czyzby on robil jakiegos wiekszego cropa ?
    Czy to oznacza ze z obiektywem 16-80 na A850 nie uzyskam tego samego kata widzenia jak w aparacie A700? Jesli tak to powazna mina. Bo najlepsze w tym obiektywie jest wlasnie ten szerki dol.

  49. K8v8M
    K8v8M 28 sierpnia 2009, 07:58

    wojcias uzyskasz odpowiedni kąt widzenia. Po prostu źle liczysz pixele.

  50. goltar
    goltar 28 sierpnia 2009, 08:00

    komor dzięki, poprawiłem ten fragment...

  51. Gabrych
    Gabrych 28 sierpnia 2009, 09:37

    Ja już bym wolał kupić Sony A200,300,350 niż A230,330,380 ten uchwyt w nowych alfach popsuli najdelikatniej mówiąc. Już bym wolał kupić A300 body i dokupić nowego kita. W nowych amatorskich alfach dają mi prostą obsługę i wyżej podniesioną lampę błyskową nic poza tym a zabierają b. dobrą baterie, przycisk AEL i 3kl/s

  52. sando
    sando 28 sierpnia 2009, 09:58

    wojcias nie dziel prze cropa lecz przez cropa do kwadratu. Bo nie chodzi tu o różnicę w przekątnej lecz o różnicę powierzchni obu matryc (pole pow. FF = pole pow. APS-C * 1,5^2).

  53. pawelpiwowarczyk
    pawelpiwowarczyk 28 sierpnia 2009, 10:23

    Propoprcje aukcji lustrzanek na Allegro:
    Canon-Nikon-Sony-Olympus-Pentax
    dziś: 34-33-19-8-4
    10.2007: 42-30-6-12-5
    Niewiadomą jest nie "czy", a "kiedy" liczba aukcji Sony przewyższy Canona albo Nikona lub Canona i Nikona razem wziętych?
    Wiem, że Allegro o niczym nie świadczy, niemniej liczbę ofert można z jakimś tam przybliżeniem traktować jako wyznacznik zainteresowania rynku. Polskiego rynku. Na Ebayu proporcje kształtują się inaczej.

  54. Raflus
    Raflus 28 sierpnia 2009, 11:21

    pewnie od października jeszcze więcej będzie leżało na alledrogo aparatów marki C i N, bo więcej osób będzie kupowało S :D

  55. brt
    brt 28 sierpnia 2009, 11:33

    Gabrych , A230/A330/A280 to jest sprzęt dla przesiadkowiczów z kompaktów. Maksimum automatyki, uproszczona obsługa, małe wymiary, to nawet nie jest Entry Level, na pewno nie aparaty dla pasjonatów.

    Dla amatora z ambicjami są właśnie A500/A550.

  56. Heihachi
    Heihachi 28 sierpnia 2009, 18:13

    szkoda że nie ma dwóch kółek w tych alphach jak a100, Sony jak zwykle klienta ma gdzieś, zwłaszcza tego który już wszedł w system albo ma spadek po Minolcie, nie dać funkcji która nic by ich niekosztowała w produkcji a od dawna jest już u konkurencji to po prostu hamowanie awaryjne i traktowanie lustrzankowców jako gorszych od kompaktowców, cóż może wielu ludzi dzięki temu będzie miało dłużej pracę, trzeba jeszcze zarobić na gwiazdkę z rynku amatorskich kamer, ale skoro teraz liveview realizowany jest w końcu główną matrycą, to napewno znajdzie się jakiś miły programista amator który zmodyfikuje firmware dodając opcję filmowania, jeśli przypadkiem taki ktoś zagląda do tego komentarza to nie obraziłbym się również za programowy timer umożliwiający naświetlanie np 15 minut i 42 sekundy:) i dowolne ustawienia serii i różnic EV dla bracketingu, Canon też "nagle" się ocknął żeby dać użytkownikom 5dMII opcje manualne dla filmu, ech Ci marketingowcy hamują cały postęp, dzięki że chociaż daliście CMOSika bo lubię długo naświetlać :)

    Rafiki -
    pracowałem prawie rok na Sony EX1 i jej mikroskopijnych matryckach EXMOR
    i jakośc pozostawia wiele do życzenia, w słabych warunkach uzyteczne iso kończy się tam na +6dB, później jest tylko szumowy horror który mogą złagodzić tylko filtry typu magic bullet, a w dobrym świetle to poradzi sobie każdy sprzęt ;)

  57. BytArt
    BytArt 28 sierpnia 2009, 21:18

    Pieknie :) mialo byc alpha 700 ale jak tu wszystko bedzie jak opisane to moj P idzie w ebay i w listopadzie
    wpadnie 550 :) i najpuzniej maj czerwiec 850 :)

    tez zawsze bylem przeciw alpha ale to co robia teraz uh jestem pelen podziwu

    kolega kameruje

    Canon XH-A1S oraz Sony HDR-FX1000 i wiem co ten bionz z exmorem w trudniejszych warunkach swietlnych potrafia :)

    pieknie sony

  58. Raflus
    Raflus 28 sierpnia 2009, 22:24

    fajnego byka fotopolis strzelił w zdjęciach testowych a550 nie dali 1600iso a 1600 nazwane jest 800, 800-400, 400-200 a już myślałem, że to tak szumi :D ale i tak szumi :D

  59. thorgal
    thorgal 28 sierpnia 2009, 22:37

    tak do iso 800 jest calkiem spoko ale zdjecia sa "miekkie", to pewnie algorytmy odszumiajace

  60. wojcias
    wojcias 29 sierpnia 2009, 00:43

    (pole pow. FF = pole pow. APS-C * 1,5^2). -- dzieki Sando

    Jestem w szoku. dopiero teraz dotarlo do mnie ze roznica powierzchni FF i APSc jest PONAD 2x wieksza a canonie to 2.65x a sony nikon to jak 1:2.25
    PONAD 2 x wieksza powierzchnia !!!! WOW to rzuca od teraz inne swiatlo na taka A850.
    No to nie ma sie co dziwic ze "jest parcie" na FF.

  61. zinek2005
    zinek2005 29 sierpnia 2009, 17:24

    Chyba zapomnieliście dodać informacje o Sony DT 30 mm Macro 2.8 :

    "Drugim obiektywem, pokazanym tym razem z nowymi A500/A550 to stałoogniskowy obiektyw Sony DT 30 mm Macro, o stałym świetle f/2.8, minimalnej odległości ogniskowania 13 cm i skalą odwzorowania 1:1. W sklepach pojawi się w październiku w cenie ok. 200 dolarów."

  62. emoncia
    emoncia 7 września 2009, 13:02

    Czy ktoś wie kiedy i gdzie będzie można kupić sony alpha 550

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.