Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon RF-S 3.9 mm f/3.5 STM Dual Fisheye

Canon RF-S 3.9 mm f/3.5 STM Dual Fisheye
10 czerwca
2024 22:34

Firma Canon zaprezentowała drugi w swojej ofercie obiektyw typu Dual Fisheye. Nowy model jest przeznaczony do tworzenia treści wirtualnych z użyciem aparatów niepełnoklatkowych.

INFORMACJA PRASOWA

Canon wprowadza na rynek nowy obiektyw z serii EOS VR System: RF-S 3,9 mm F3,5 STM DUAL FISHEYE umożliwiający tworzenie immersyjnych treści wysokiej jakości

Canon zapowiada dziś premierę nowego modelu RF-S 3,9mm F3,5 STM DUAL FISHEYE. Ten obiektyw typu APS-C do zastosowań związanych z wirtualną rzeczywistością (VR) dołącza do modelu RF 5,2 mm F2,8L DUAL FISHEYE. Dzięki temu najnowszemu obiektywowi nawet początkujący użytkownik bez trudu stworzy wysokiej jakości materiały 3D z wykorzystaniem możliwości VR.

Podwójny obiektyw typu „rybie oko” składa się z dwóch oddzielnych, umieszczonych obok siebie soczewek, które symulują stereoskopowe widzenie. Każda soczewka rejestruje obraz z nieco innej perspektywy, tworząc dwa obrazy odpowiadające temu, co widzi lewe i prawe oko. Ten stereoskopowy efekt umożliwia postrzeganie głębi w VR, co sprawia, że doświadczenie odbiorcy staje się niesamowite.

Canon RF-S 3.9 mm f/3.5 STM Dual Fisheye

Obiektyw RF-S 3,9 mm F3,5 STM DUAL FISHEYE rejestruje lewą i prawą perspektywę, zgrabnie łącząc je w jeden kompaktowy układ optyczny typu „podwójne rybie oko”. Model ten rozszerza ofertę urządzeń z serii EOS VR System. Nowy obiektyw dostępny będzie w bardziej przystępnej cenie niż jego poprzednicy, dzięki czemu tworzenie świetnej jakości immersyjnych treści będzie znacznie bardziej dostępne. W efekcie liczni twórcy będą mogli skorzystać z wysokiej wydajności optycznej typowej dla serii EOS R System. 

Nowy 144-stopniowy kąt rejestracji zapewnia węższe pole widzenia w porównaniu do technologii VR180. Taki kąt, w połączeniu z dużą głębią ostrości, ułatwia użytkownikom utrzymanie uwagi na filmowanym obiekcie. Nie ma już powodów do obaw, że sprzęt pomocniczy (taki jak na przykład oświetlenie lub statywy) znajdzie się w kadrze. Pokrętło ostrości, do którego można przypisać inne praktyczne funkcje (np. ustawienie przysłony lub ISO), pomaga operatorom w pełni skupić się na rejestrowanym materiale. RF-S 3,9 mm F3,5 STM DUAL FISHEYE to pierwszy obiektyw 3D wyprodukowany przez Canon, który wyposażono w autofokus (AF) z funkcją One Shot Autofocus (AF). To rozwiązanie w jeszcze większym stopniu upraszcza rejestrację obrazu. 

Canon RF-S 3.9 mm f/3.5 STM Dual Fisheye

Jest to też pierwszy obiektyw spoza serii L z najwyższej jakości powłoką typu Air Sphere, która zapobiega zakłóceniom, takim jak flary i efekt zjawy (ang. ghosting). Każda z soczewek korzysta z dwóch elementów UD, co pomaga uzyskać ostrzejszy obraz. Przysłona f/3,5 gwarantuje wysoką jakość materiału filmowego przy jego rejestracji w różnych warunkach - zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz. Podczas opowiadania twórczych historii w 3D żadne tło nie będzie już przeszkodą, dzięki czemu będzie można uzyskać wysokiej jakości nagrania, nawet w takich miejscach jak: słabo oświetlony las, czy pełen światła stadion. Kreatywności sprzyja także uchwyt na filtry (nakręcane i żelatynowe) zamontowany z tyłu obiektywu RF-S 3,9mm F3,5 STM DUAL FISHEYE. 

Ten stereoskopowy obiektyw 3D zapewnia wysoki poziom realizmu. Doceni go każdy, kto za pomocą zestawu VR zobaczy zarejestrowany przez niego materiał. Kąt widzenia wynoszący 144 stopnie przekłada się na naturalny, skierowany do przodu widok, który dzięki wykorzystaniu widzenia peryferyjnego całkowicie „pochłania” widza. Symulacje oglądane przez kompatybilny zestaw VR również bazują na rozstawie soczewek obiektywu wynoszącym 60 mm, który przypomina ludzkie widzenie – dzięki temu efekt 3D staje się bardzo przekonujący.

Zapotrzebowanie na treści VR rośnie w bardzo szybkim tempie (prognozuje się, że wartość tego rynku wzrośnie o ponad 22 mld dolarów do 2025 roku). Najnowszy obiektyw Canon sprawia, że tworzenie materiałów 3D - od gier i edukacji po turystykę, filmy dokumentalne, rozrywkę - staje się bardziej dostępne dla wszystkich. Model ten zaprojektowano z myślą o współpracy z urządzaniami z serii EOS R System firmy Canon[1]. W rezultacie twórcy treści VR mogą z łatwością wprowadzić go do swojego roboczego ekosystemu.

Więcej informacji na temat nowego obiektywu Canon RF-S 3,9mm F3,5 STM DUAL FISHEYE można znaleźć na stronie: https://www.canon.pl/lenses/rf-s-3-9mm-f3-5-stm-dual-fisheye-lens/

Canon RF-S 3.9 mm f/3.5 STM Dual Fisheye

[1] Aktualnie obiektyw jest kompatybilny z modelem EOS R7, więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi.


Komentarze czytelników (17)
  1. leszek3
    leszek3 10 czerwca 2024, 22:57

    Nie na to czekałem i liczyłem, ale tym razem mamy krok sygnalizujący mocniejsze wsparcie dla rfS niż było w afS?!

  2. leszek3
    leszek3 10 czerwca 2024, 22:57

    efS oczywiście

  3. Amadi
    Amadi 10 czerwca 2024, 23:06

    Jeszcze by się przydał jakiś wykorzystujący całą rozdzielczość matrycy tryb nagrywania w 7K do kompletu :)

  4. Hubert Multana
    Hubert Multana 10 czerwca 2024, 23:48

    Powiedziałbym ze prędzej to obiektyw pod R50 a nie R7, ciekawe skąd brak kompatybilności.

  5. PDamian
    PDamian 10 czerwca 2024, 23:57

    Tani link

    vs
    link

  6. Soniak10
    Soniak10 11 czerwca 2024, 07:14

    Czy mógłby ktoś umieścić link do materiałów wykonanych takim obiektywem? Chciałbym zobaczyć namacalnie ten efekt 3D.

  7. PDamian
    PDamian 11 czerwca 2024, 07:39

    Jak pojawi się znaczek kursorów -możesz przekadrowywać
    link
    link
    więcej
    link

  8. PDamian
    PDamian 11 czerwca 2024, 07:43

    albo możesz używać gogli VR

  9. Bahrd
    Bahrd 11 czerwca 2024, 07:48

    "Nowy 144-stopniowy kąt rejestracji **zapewnia węższe pole widzenia** w porównaniu do technologii VR180. Taki kąt, **w połączeniu z dużą głębią ostrości**, ułatwia użytkownikom utrzymanie uwagi na filmowanym obiekcie."

    Jak ponoć mawiał szef Stasi, Markus Wolf: "Trzeba umieć przekuć słabość w siłę!"


    Soniak10: "Czy mógłby ktoś umieścić link do materiałów wykonanych takim obiektywem? Chciałbym zobaczyć namacalnie ten efekt 3D."

    A masz w czym to oglądnąć? Bo - jak sądzę - to nie powinno za bardzo różnić się od tego, co ponad 10 lat temu miało "wstrząsnąć rynkiem 3D" [ link ].
    No i wtedy jeszcze nie było kamerek typu Insta360 [ link ]?

  10. Bahrd
    Bahrd 11 czerwca 2024, 07:49

    Ano właśnie - Damian jest niezawodny.

  11. PDamian
    PDamian 11 czerwca 2024, 08:09

    Te dwa obiektywy są dla gogli VR
    i widzenie stereoskopowego za ich pomocą.

  12. Bahrd
    Bahrd 11 czerwca 2024, 09:56

    Tak, ale mogą też posłużyć jako surowy materiał do przetworzenia na opis 3D: [ link ] do dowolnego potem wykorzystania.

  13. Soniak10
    Soniak10 11 czerwca 2024, 11:26

    "Te dwa obiektywy są dla gogli VR"
    Czułem że musi w tym być jakiś haczyk. Czyli Canon mówi: "wymyśliliśmy nową technologię bo starą rynek jest już nasycony. Jeżeli cierpicie na chroniczny nadmiar kasy, to ucieszcie nas I wydajcie ją na nasz najnowszy zestaw sprzętu. W bonusie gwarantujemy chwilową ekstazę".
    To coś jak przejście z FHD na 4K albo jeszcze bardziej bezsensowne z 4K na 8K czy kolejne K.
    Moja odpowiedź jest niezmienna: Dziękuję Uprzejmie Pojadę Autobusem 😵‍💫
    Kupię jak będę musiał bo np wyjdzie dyrektywa zabraniająca używania sprzętu 2D, w celu obrony Planety przed oci(e)pieniem klimatu, ma się rozumieć 😁😉
    A tymczasem wskakuję do hotelowego basenu żeby korzystać z uroków ciepłego, greckiego klimatu. Na Thassos. Póki nie zaczną go ochładzać.
    Bye-bye, friends. 🥰

  14. pasior77
    pasior77 11 czerwca 2024, 11:41

    A tak z ciekawości... co widać na wyświetlaczu / w wizjerze aparatu jak używasz takiego obiektywu? Dwa obrazy na dwu połowach ekranu? czy może aparaty Canona potrafią zrobić jakąś magie i pokazywać tylko jeden?

  15. Hubert Multana
    Hubert Multana 11 czerwca 2024, 11:43

    Nie potrafią zrobić magii, widzisz dwa obrazy na podzielonym ekranie. Widok parametrów jest standardowy.

  16. Maciox
    Maciox 13 czerwca 2024, 12:30

    Po co AF dla 3,9mm f3,5?

  17. Bahrd
    Bahrd 14 czerwca 2024, 10:40

    Do odległości w okolicach makro?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.