Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sigma 55-200 mm f/4-5.6 DC - test obiektywu

25 kwietnia 2006
Arkadiusz Olech Komentarze: 9

5. Aberracja chromatyczna

Aberracja chromatyczna rośnie wraz ze wzrostem ogniskowej a także wartości przysłony. Dla 55 mm sytuację można jeszcze nazwać rozsądną, dla 130 mm aberracja przekracza w większości przypadków granicę przyzwoitości, za którą uznajemy poziom 0.08%. Najgorzej jest dla 200 mm, gdzie aberracja praktycznie niezleżnie od przysłony trzyma się na poziomie 0.10%.

Sigma 55-200 mm f/4-5.6 DC - Aberracja chromatyczna


Poniższe zdjęcie pokazuje jak problem wygląda w rzeczywistości. Mamy tam zaprezentowane wycinki kadru leżące w odległości 70% od centrum pola i uzyskane dla ogniskowych 55, 130 i 200 mm oraz dla przysłony f/5.6.

----- R E K L A M A -----

Sigma 55-200 mm f/4-5.6 DC - Aberracja chromatyczna


Problem aberracji chromatycznej nie jest w Sigmie duży, lecz czasami może ona sprawić kłopoty. Gdyby Sigma poszła przykładem Nikona i zastosowała w kosntrukcji obiektywu choć jedno szkło niskodyspersyjne, być może w tej kategorii moglibyśmy ją tylko chwalić. A tak mieliśmy możliwość małego narzekania.