Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Olympus E-PL7 - test aparatu

Olympus E-PL7
20 listopada 2014
Szymon Starczewski Komentarze: 45

1. Wstęp

Olympus E-PL7 - Wstęp

Olympus E-PL7 to już szósty model w linii średnio zaawansowanych PEN-ów. Aparaty z tej serii charakteryzują się większymi możliwościami niż najprostsze konstrukcje z rodziny E-PM, a z drugiej strony dość wyraźnie odróżniają się od aparatów najwyższej linii E-P, którą producent kieruje do najbardziej zaawansowanych użytkowników. Innymi słowy aparaty serii E-PL to świetna propozycja dla amatorów. Oferują możliwość pełnej kontroli nad parametrami ekspozycji, odpowiednio wysoką jakość wykonania, ergonomię obsługi na dobrym poziomie i całkiem sporo dodatkowych funkcji. Jednocześnie plasują się w rozsądnym segmencie cenowym sprawiając, że stosunek oferowanych możliwości do ceny jest w ich przypadku bardzo korzystny. Kontynuacja w postaci modelu E-PL7 bardzo dobrze wpisuje się w ten schemat.


----- R E K L A M A -----

W testowanym aparacie nie zauważymy dużych zmian w stosunku do poprzednika. Część zastosowanych w nim rozwiązań znanych jest z modelu E-PL6. Kiedy się jednak spojrzy w specyfikację aparatu z łatwością można zauważyć, że dokonano pewnych ulepszeń. W E-PL7 bowiem, część rozwiązań zaczerpnięto z jego kuzyna E-M10 z rodziny OM-D. Mowa między innymi o nowym procesorze obrazu TruePic VII, 81-polowym systemie AF, systemie pomiaru światła, czy wbudowanym module Wi-Fi. Zwiększeniu uległa również rozdzielczość wyświetlacza i pod tym względem testowany aparat jest również tożsamy z E-M10.

Olympus E-PL7 - Wstęp

Lektura specyfikacji sugeruje, że zastosowane w E-PL7 rozwiązania znane są już z wcześniejszych modeli. Mimo to, warto się przyjrzeć, co ma do zaoferowania najnowszy PEN i jak w praktyce sprawdzają się jego możliwości.

Aparat do testu wypożyczyła firma Olympus Polska, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszych procedur testowych można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli w trakcie czytania pojawią się wątpliwości, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie specyfikacji Olympusa E-PL7, modelu E-PL6 oraz przykładowych bezlusterkowców konkurencji można obejrzeć tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Olympus
Model E-PL7
Data premiery 2014-08-28
Liczba pikseli 16.1 Mpix
Dostępne rozdzielczości RAW:
• 4608 x 3456 skompresowany / 17 MB
• 4608 x 3456 Fine (kompresja: 1/4) / 7.5 MB
• 4608 x 3456 Normal (kompresja: 1/8) / 3.5 MB
• 3200 x 2400 (kompresja: 1/8) 1.7 MB
• 1280 x 960 (kompresja: 1/8) 0.4 MB
Matryca • 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 17.2 MPix
• Mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków (SSWF)
• Filtr barw podstawowych (RGB)
Procesor obrazu n/a
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF, DCF),
RAW (12-bit, pliki .ORF, bezstratna kompresja), JPEG+RAW
Rodzaje JPEG: Fine/Normal
• Zdjęcia 3D: MPO
• Filmy: MOV (MPEG-4AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
Zakres ISO Auto (100-25600 ISO, przystosowalne, domyślnie 100-1600 ISO)
Ręcznie: 100, 200-25600 ISO w krokach co 1/3 lub 1 EV
Bracketing ISO, 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
Migawka Skomputeryzowana migawka szczelinowa
60 s–1/4000 s w krokach co 1/3, 1/2 lub 1 EV, Bulb (max 30 min.),
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3,
poprzez adapter także obiektywy systemu 4/3 lub OM
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 2x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo MOV:
• 1920 x 1080 pix (Full HD 1080p 16:9) 24 lub 16 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) 12 lub 8 Mbit/s z szybkością 29.97 kl./s
AVI Motion-JPEG:
• 1280 x 720 pix (HD 16:9) z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA) z szybkością 30 kl./s
maks. czas nagrania: 29 min. (MOV), 7 min. (HD Motion-JPEG), 14 min. (VGA Motion-JPEG),
Maksymalna wielkość pliku: 4 GB MOV, 2 GB Motion-JPEG
Wbudowany mikrofon stereo.
Kontrola ekspozycji dla filmów: P/ A/ S/ M/ Filtr artystyczny
Redukcja szumu wiatru,
Regulacja poziom nagrania dźwięku
Tryb interwału: AVI Motion JPEG 1280 × 720 (1 s. - 24 godz.)
Ogniskowanie 81-polowy AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Tryb wyboru punktu ostrości: Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole (normalne), Pojedyncze pole (zmniejszone)
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (S-AF), Ciągły (C-AF), Ręczny (MF), S-AF + MF, Śledzenie AF (C-AF + TR)*
* C-AF + TR nie są dostępne z obiektywami innymi, niż mFTS. Pracują one jako S-AF w trybie C-AF.
• Funkcja wykrywania twarzy
• Funkcja wykrywania oka (Wył. / Priorytet bliższego oka / Priorytet prawego oka / Priorytet lewego oka)
• Powiększenie w LV: x5, x7, x10, x14
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
Pomiar światła 324-strefowy TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP (matrycowy 324-strefowy),
• centralnie ważony uśredniony,
• punktowy,
• punktowy z kontrolą świateł,
• punktowy z kontrolą cieni.
Zakres pomiaru: od 2 do 20 EV (dla 17 mm, f/2.8, ISO 100)
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło słoneczne (5300K), Cień (7500K), Chmury (6000K), Światło żarówki (3000K), Światło jarzeniowe (4000K), Lampa błyskowa, Podwodny Balans Bieli (5500K)
• ustawienia własne wg wzorca
• ustawienia wg skali Kelvina
• Korekcja (+/- 7 kroków w osi A-B/G-M),
• Bracketing balansu bieli (3 zdjęcia ze zmianą co 2, 4, 6 kroki ustawianą w osi A-B/G-M).
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3, 1/2 lub 1 EV
Bracketing: 2, 3 lub 5 klatek, w skoku co 1/3, 1/2, 2/3 lub 1 EV lub 7 zdjęć w skoku co 1/3 lub 2/3 EV
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Manualny (M), Filtry artystyczne (ART), Film,
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Krajobraz + portret, Sport, Nocne niebo z ręki, Scena nocna, Scena nocna i portret, Dzieci, High Key, Low Key, Tryb DIS, Makro, Makro przyrodnicze, Przy świecach, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Konwerter Rybie-oko, Konwerter Szeroki kąt, Konwerter Makro, 3D
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Cross Proscess, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line, Akwarela, Vintage, Selektywny kolor
• Efekty dodatkowe: Efekt zmiękczenia ostrości, Efekt fotografii otworkowej, Efekt białej winiety, Efekt ramki, Efekt gwiezdnego nieba, Efekt czarno-biały, Tonowanie obrazu, Efekt nieostrości, Efekt cieniowania
Zdjęcia seryjne • Tryb seryjnych zdjęć H: z szybkością do 8 kl./s, przy wyłączonej stabilizacji i z ostrością i ekspozycją dla pierwszego zdjęcia w serii, do 16 zdjęć RAW lub 36 zdjęć JPEG
• Tryb seryjnych zdjęć L: z szybkością do 3.6 kl./s przy wyłączonej stabilizacji lub 3.0 kl./s przy włączonej stabilizacji, do 20 zdjęć RAW lub do zapełnienia karty pamięci w JPEG
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• W zestawie zewnętrzna lampa błyskowa FL-LM1 o liczbie przewodniej 7 (ISO 100) / 10 (ISO 200)
• Tryb działania: Auto, Czerwone oczy, Wymuszenie, Wyłączony, Czerwone oczy w synchronizacji Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow (na 1. kurtynę), Synchronizacja Slow ( na 2. kurtynę), Manualnie -1/1FULL, 1/64,
• Tryby sterowania dla zewnętrznej lampy błyskowej: TTL Auto, Auto, Manualny, FP-TTL-AUTO, FP-MANUAL,
• Bezprzewodowa kontrola błysku: Dostępne (4 kanały, 4 grupy),
Przy bezprzewodowym sterowaniu błyskiem znajdująca się w komplecie lampa błyskowa pełni rolę centralnego flesza,
• Synchronizacja do 1/250 s, 1/8000 s (Super FP Mode),
• Kompensacja błysku: +/- 3 EV w krokach co 1/3, 1/2, 1 EV
• Bracketing błysku: 3 klatki, do wyboru co 1/3, 2/3, lub 1.0 EV
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-20, FL-14, FL-300R, FL-600R
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s, własne (czas oczekiwania 1-30 sek., interwał wyzwalania 0.5, 1, 2, 3 s., liczna zdjęć 1-10)
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilność z UHS-I, Eye-Fi, Flash Air
LCD Odchylany (w górę do 80 stopni, w dół do 180 stopni), 3 calowy, dotykowy, kolorowy LCD, 1.037.000 punktów, proporcje 16:9
Jasność regulowana w 14 poziomach
Temp. barwowa regulowana 14 poziomach,
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo, 100% pokrycie pola kadru
Wizjer Opcjonalnie zewnętrzne montowane w złączu hot-shoe:
• VF-1, optyczny (powiększenie x0.47), dedykowany dla obiektywu M.ZUIKO DIGITAL 17mm 1:2.8 Pancake
• VF-2, elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 18 mm, powiększenie x1.15 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
• VF-3, elektroniczny, 922.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, regulacja dioptrii: od -3.0 do 1.0, punkt oczny 17.4 mm, powiększenie x1.0 (z obiektywem 50 mm ustawionym na nieskończoność przy -1 dioptrii), odchylany o 90 stopni.
Komunikacja i złącza • Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL) / wejście na wężyk, wyjście mikro HDMI typu-D, złącze akcesoriów AP2
• Wi-Fi (IEEE 802.11b/g/n)
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka RM-UC1
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge), PIM III
• Opcjonalnie modułu komunikacyjnego Bluetooth PENPAL.
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLS-50, wydajność ok. 350 zdjęć
Akcesoria Korpus, lampa błyskowa FL-LM1, akumulator Li-ion BLS-50, ładowarka akumulatora Li-ion BCS-5, kabel USB, pasek na ramię, OLYMPUS Viewer 3 (CD-ROM), instrukcja obsługi, karta gwarancyjna
• Opcjonalnie obudowa do nurkowania PT-EP12
Waga 309 g (bez akumulatora)
ok. 357 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 114.9 x 67 x 38.4 mm (bez elementów wystających)
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu.
Tryb wielokrotnej ekspozycji (2 klatki).
Opcjonalny mikrofon zewnętrzny SEMA-1.
Opcjonalnie zestaw oświetleniowy do makrofotografii MAL-1.
Zdjęcie z dźwiękiem: 30 s
Dostępny w kolorach: czarnym, srebrnym i białym.
Skuteczność stabilizacji wg producenta do 3.5 EV (stabilizacja 3-osiowa)
4 tryby stabilizacji obrazu
----- R E K L A M A -----

OFERTA NA BEZLUSTERKOWCE CANON

Canon EOS RP

3498 zł 3068 zł

Canon R5 Mark II

20498 zł 18298 zł

Canon R6 Mark II

8998 zł 8098 zł
SPRAWDŹ PEŁNĄ OFERTĘ SKLEPU!


Poprzedni rozdział