Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Inne testy

Canon EOS M6 Mark II - test trybu filmowego

Canon EOS M6 Mark II - test trybu filmowego
14 maja 2020
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 16

1. Wstęp

Aparaty marki Canon z matrycą APS-C mają długą tradycję jeśli chodzi o filmowanie. EOS 7D był pierwszym na świecie aparatem filmującym w Full HD z pełną manualną kontrolą ekspozycji oraz z przyjaźniejszym mieszkańcom Europy klatkażem 25 kl/s (dodająca te opcje aktualizacja do 5D Mark II wyszła później). Z kolei zaprezentowane niewiele później modele 550D i 600D dzięki przystępnej cenie były dla wielu „pierwszym filmującym aparatem”. Także powszechnie dziś znany i lubiany autofokus Dual Pixel CMOS AF miał swoją premierę właśnie w aparacie z matrycą APS-C – modelu EOS 70D. Dzięki dostępności tanich i rozsądnych obiektywów takich jak stabilizowane Sigma / Tamron 17–50 mm f/2.8, Canon EF 50 mm f/1.8, Samyang 14 mm f/2.8 czy Tokina 11–16 mm f/2.8, niepełnoklatkowe Canony przez lata były podstawowym wyposażeniem wielu filmowców i wyznaczały trendy na rynku.

Potem jednak konkurencja odpowiedziała – pojawiły się bezlusterkowe aparaty oferujące lepszą specyfikację filmową, a dzięki adapterom użytkownicy mogli zachować posiadane obiektywy i zmienić jedynie body. Jedną z przewag konkurencji względem Canona było do niedawna filmowanie w 4K bez dodatkowego przycięcia obrazu – rzecz dość ważna dla filmowców, bo pozwalająca korzystać ze 100% możliwości obiektywów szerokokątnych i zapewniająca lepszą jakość obrazu. EOS M6 Mark II oraz jego lustrzankowy bliźniak, model 90D, są pierwszymi aparatami Canona z matrycą APS-C, które w końcu pozbyły się tego problemu. Czy to jednak wystarczy, by rzucić rękawicę Sony A6400 czy Fuji X-T30? Po odpowiedź zapraszamy do lektury niniejszego testu.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Aparat do testu wypożyczyła firma Canon Polska, za co serdecznie dziękujemy.



Poprzedni rozdział