Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC
Samyang Optics prezentuje nowy, wyjątkowo jasny i umiarkowanie szerokokątny obiektyw manualny – Samyang 35 mm F1.4 AS UMC. Skomplikowana konstrukcja optyczna nowego modelu oparta została na dwunastu elementach rozmieszczonych w dziesięciu grupach. Do budowy obiektywu wykorzystano dwie soczewki wykonane ze szkła o wysokim współczynniku refrakcji.
Pełna specyfikacja obiektywu jest już dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
Samyang Optics prezentuje nowy, wyjątkowo jasny i umiarkowanie szerokokątny obiektyw manualny – Samyang 35 mm F1.4 AS UMC
![]() |
Skomplikowana konstrukcja optyczna Samyanga 35 mm F1.4 AS UMC oparta została na dwunastu elementach rozmieszczonych w dziesięciu grupach. Do budowy obiektywu wykorzystano dwie soczewki wykonane ze szkła o wysokim współczynniku refrakcji, ograniczając w ten sposób jego wagę i wymiary. W układzie optycznym zastosowano ponadto jedną soczewkę asferyczną, która minimalizuje powstawanie niekorzystnego zjawiska aberracji chromatycznej. Dzięki użyciu wysokiej jakości wielowarstwowych powłok antyrefleksyjnych, obiektyw charakteryzuje się wysokim kontrastem i wiernym odwzorowaniem barw. W Samyangu 35 mm f/1.4 AS UMC wykorzystany został system soczewek pływających, pozwalający zachować wysoką jakość obrazu na minimalnej odległości ostrzenia.
![]() |
Samyang 35 mm F1.4 AS UMC zaprojektowany został z myślą o współpracy z lustrzankami najpopularniejszych marek, wyposażonych w matryce formatu małoobrazkowego lub mniejszego. Jego ogniskowa wynosząca 35 milimetrów ma w praktyce bardzo uniwersalny charakter. Po podpięciu do aparatu z matrycą formatu małoobrazkowego otrzymamy jasny szerokokątny obiektyw, który idealnie sprawdzi się podczas plenerów i spokojnego reportażu. Ten sam obiektyw podpięty do aparatu z matrycą formatu APS-C, stanie się popularną 50-tką o rozmaitych zastosowaniach. W przypadku aparatów systemu Cztery-trzecie, Samyang 35 mm F1.4 AS UMC będzie z powodzeniem pełnić rolę krótkiego, jasnego obiektywu portretowego o ekwiwalencie ogniskowej równym 70 milimetrów.
![]() |
Obiektyw Samyang 35 mm F1.4 AS UMC stworzony został z troską o najdrobniejsze detale. Dotyczy to zarówno najwyższej klasy optyki jak i jakości wykonania, których udane połączenie plasuje go w czołówce obiektywów tej klasy.
![]() |
Samyang 35 mm F1.4 AS UMC będzie dostępny z mocowaniem dla systemów: Canon, Cztery-trzecie, Nikon, Pentax, Samsung NX oraz Sony Alpha. Szczegółowe informacje o dacie wprowadzenia obiektywu do sprzedaży oraz jego cenie zostaną podane pod koniec września.
![]() |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
nie moglem sie powstrzymac - to mamy pogromce nikona 35/1.4 :)
Ciekawe jaka cena będzie tego cacka?
a mnie ciekawi jaki będzie bokeh, już zaczynam szukać sampli :)
Trzymam kciuki za SAMCIA i jego szybki i mam nadzieje - potwierdzający , że jest dobry- test Optycznych .
AS UMC czyli co ? bedzie automatyka ekspozycji ?
Rozumiem, że 'spokojny reportaż' oznacza np. wizytę w oddziale dla katatoników albo fotografowanie śpiącej modelki. Bo przecież znikomy jest sens fotografowania krajobrazu na pełnym rozwarciu przysłony w tak jasnym obiektywie. Dopytam całkiem serio — jaka jest docelowa grupa odbiorców tego/takiego obiektywu?
Wychodzi na to, że całkowicie manualny :-(
bardzo prosimy o test.
Oby sie nie okazało, ze wymaga jeszcze poprawek jak to było przy 14tce :-)
A ten, element dizajnu w kolorze spranej fuksji, to co to jest?
jaka waga?
@sokalshoax - on jest dla wszystkich, którzy nie cierpią na wspomnianą przez ciebie katatonię, czy reumatyzm i nie boją się wymienić matówki i samodzielnie poruszać paluszkami.
Nie paparazzi sokalshoax, oni MUSZĄ zapłacić za autofokus, Nada się za to do studia, w plener gdy psami nie szczują i ogólnie do "powolnego fotografowania"
Z zewnątrz robi solidne wrażenie. Jeśli będzie używalny od f/1.4 to może być sympatycznym wyborem dla amatora jak ja na całe lata.
@sokalshoax: być może łapię się w tą grupę - potrzebuję czegoś szerszego niż 50 mm (w cropie) i jasnego. EF 35/2 mi nie pasuje, a na 35/1.4 L nie mam kasy.
sokalshoax, po co ten sarkazm? Wystarczy trochę popracować z dobrą optyką manualną czy dalmierzową, żeby wiedzieć, że chętni na tego typu sprzęt się znajdą.
jak pojawi się z ceną bliską 1500zł, to podziękuję i wezmę na cropa sigmę 30/1.4...
f8@24mm - jeszcze nie wiadomo jaka waga
Troche sie zawiodlem, bo liczylem na najprostszy srubokret, bo to praktycznie zaden koszt. Ale z drugiej strony moze bedzie wybitny pod wzgledem ostrosci i dla mnie to wystarczy.
Ale niestety ponownie brak skali głębi ostrości - czasem się przydaje - przecież to tylko nadruk .
zaszkowski no to sobie kupisz sigme. i kogo to obchodzi? :)
to taki sam komentarz jak fale krytyki przy tematach o aparatach firmy leica "bo moje lepsze".
ale KOGO TO OBCHODZI?
samyang i tak sie sprzeda, czy wy tu bedziecie plakac, czy nie.
To nie sarkazm, Arku! Pytam bardzo serio.
Mam Samyanga 14mm i rybie oko tego producenta, mam też Sigmę 15-30.. Przymknięte o jedną-dwie działki pozwalają nie przejmować się ostrzeniem w dynamiczniejszych sytuacjach. Nie bawiłem się jeszcze dedykowanym obiektywem manualnym o takiej/zbliżonej światłosile. Widzę tylko, jak łatwo o nieostre zdjęcie np. na 50mm f/1.4 przy świetle ciut gorszym od idealnego. Jak łatwo focus ucieka gdy modelka zamruga oczami i przesunie twarz. Przy krótszej ogniskowej GO jest większa, ale wyobrażam sobie, że nawet z dobrą matówką i forsownie "poruszając paluszkami" przy każdej niemartwej naturze skasuję się na frustrację. Oczywiście piszę o fotografowaniu na maksymalnie otwartej przysłonie.
nie wiem, czy wy myslicie ze producenci obiektywow to banda neandertali? ze projektuja obiektyw i wdrazaja jego produkcje bez badan rynkowych?
wedle zasady "a jeb.e sobie tu soczewke, tam soczewke, calosc wymaluje na czarno i kupia to tlumy" ?
jak wam ta sigma tak bardzo pasuje i jest taka cudowna to napiszcie na mail samyanga ze to banda debili bo sigma jest lepsza.
" Dopytam całkiem serio — jaka jest docelowa grupa odbiorców tego/takiego obiektywu?"
Np młodzi ludzie którzy oprócz trolowania biorą na wszystkie wypady ze znajomymi swój sprzęt i bawią się szukając kadrów i emocji. Moim zdaniem MF niczym nie ustępuję AF, chyba że się robi za kase i ma się słabe nerwy :P tylko trzeba się postarać troszkę więcej niż nacisnąć guzik i to jest właśnie fajne. Ja osobiście bardzo lubię MF i jeżeli będzie(a pewnie będzie) rewelacja optycznie to go biore !
Arku prosimy o szybki test :)
sokal - robilem 55/1.4, 50/1.2, 55/1.2, 135/1.8 manualami i wszystko da sie robic nawet na matowce z 30D. Kwestia przyzwyczajenia.
robilem tez 200/2.8 na sporcie manualem. kwestia tego jak bardzo sie chce.
sokalshoax, kiedyś nie było AF a ludzie fotografowali nawet jaśniejszymi szkiełkami. Dodam, że skutecznie :) Teraz też można.
...a mnie zastanawia średnica mocowania filtrów - aż 77mm.
Nowy Nikkor 1/435 ma 67mm, Sony 1/4/35G ma 55mm, manualny Nikkor miał tylko 52mm ...
Skąd w Samyangu aż 77mm??
Wygląda na to że na pewno wygrywa w kategorii "największa trzydziestka piątka na świecie" :)
" Dopytam całkiem serio — jaka jest docelowa grupa odbiorców tego/takiego obiektywu?"
Na 99% nie jest w niej autor tego pytania.
@kayak:
AS UMC - nowe powłoki i chyba asferyczna soczewka, jak by była automatyka to by dali AE
Rafiki - Canon 35L tez ma 77mm.
Duza, to fakt. Ale jak masz inne szkla z "linii profesjonalnej" to w wiekszosci masz w nich filtry na 77mm. Dzieki temu nie trzeba kupowac osobnych filtrow polaryzacyjnych.
Arek - dokladnie.
strOOs, bombramsel — zapytałem kulturalnie i poproszę o kulturalną odpowiedź. Macie prawo do swojego zdania, i jednocześnie, nie wiedząc nic o mnie, darujcie sobie wyprzedzające zgryźliwości. Wy urodziliście się z wiedzą o fotografowaniu i od urodzenia robicie za mentorów? Ja nie. Pytając i eksperymentując doszedłem do jakiegoś tam etapu rozwoju i spodziewam się pójść dalej. Pokój Wam i pokój mi, OK?
mnie ciekawi, skąd wzieliście te ekwiwalenty ogniskowych - bo za cholerę mi się nie zgadzają... BTW, powinniście podawać również kąt widzenia dla pełnej klatki Pentaksa, bo to szkło będzie bezproblemowo współpracować z analogowymi body na bagnet K..
Pewnie że pokój ;)
Nie ma co się spinać ...mi manual daje większą frajdę i tyle ;) Teraz robiłem wypad ze znajomymi manualna 50tka 1.2 i zdjęcia są super :D
Wolę manualnie się pomęczyć a mieć super efekty niż jakimś tam ciemnym 2.8 ;)
jaad, jeśli masz na myśli tabelkę, to jest ona skopiowana z samyang.pl i pretensje powinieneś właśnie do nich kierować.
To jest pogromca nie tylko nikona ale plastikowej 35 Pentaxa.
Jeśli komuś nie zależy na AF to Samyang będzie idealny.
Gorzej z ceną filtrów do niego... :-)
witam reporterow siedzacych w domku przed komputerkiem
dajcie przepis na dobre zdjecie szybkiej akcji
nikon i dynamiczny af + szybki af + 8 klateczek ?
obiektywy staloogniskowe z dobrym swiatlem wlasnie do tego sluzą ...spokojny reportaż oznacza , brak koniecznosci czestego zmieniania ogniskowej .....rozumieja ? czy mam Duzymi LIterami Napisac
Czemu myśleliście że będzie AF ? (Oo) Mam pełny zestaw obiektywów z tej firmy i już dawno SAMYANG określił jasno stanowisko firmy only MF !! A Wy ciągle jak wychodzi nowe szkło, to o śrubokręcie... :/
jaad75 - przesadzasz, tylko dla Nikona i Sony sie nie zgadza ;).
@Chocobo - chyba srednio jasno Samyang okreslil stanowsiko, bo w wywiadzie z p. Lee dla optyczne, jest napisane, ze Samyang traktuje wprowadzenie AF jak plan dlugoterminowy. A dlugoterminowy to dosyc wzgledne pojecie.
Wszystkie zagraniczne serwisy podają linki do PL , czyżby bylibyśmy pierwszymi którzy się dowiedzieli o 35ce? (Oo) ?
@Oxygenum - "To jest pogromca nie tylko nikona ale plastikowej 35 Pentaxa."
Tego jeszcze nie wiadomo :)
Czy tak bardzo się boicie obiektywów manualnych. Dobra matówka z przyzwoitym wizjerem i nawet na aps-c da się pracować. Wczoraj fotografowałem manualnym obiektywem 135mm f2.8 dziecko i się dało! Oczywiście af jest bardzo przydatny ale nie zawsze niezbędny.
W ciemno, bez testu Optycznych nie wezmę. Po ponad roku eksploatacji mój entuzjazm dla Samyamg’a troszkę przygasł. 8-ka – skala odległości w moim egzemplarzu rozmija się z rzeczywistością, ale to drobiazg. Natomiast w 85 pojawiły się jakieś wióry, co mi doskwiera. 14 nie wziąłem bo moim, powtarzam moim zdaniem ma wadę konstrukcyjną –
- dystorsję falistą.
A tak przy okazji co to jest ten brązowy pierścień, czyżby pokazują że jest naprawdę metalowy?
Przy tej ogniskowej AF się przydaje to fakt.
Bez matówki i powiększenia wizjera odsetek nietrafionych zdjęć może być duży....
A ile to cudo ma listków przesłony ? 8 -9 ?
Teraz, jaka cena. Moje doświadczenia są takie, że np fociłem na Wratislwia Cantans i wymiana 85/1.8 canona na 85/1,4 Samyanga daje czasy ok 0,7 tego co na 1,8. To daje zauważalne zredukowanie rozmazu spowodowanego ruchem. W efekcie czasami noszę oba obiektywy. Natomiast 1,2 canona obawiałbym się kupić, nie tylko ze względu na zabójczą cenę. Na 1,4 przekonałem się, że papierowa GO zaczyna ostro przeszkadzać. Wnioski są takie, że producenci przyzwyczaili nas do przebajrzonego sprzętu. Jedno, co mi w tym "ful manual" przeszkadza trochę, to brak automatyki przesłony. Ale to kwestia przyzwyczajenia. Jak najbardziej kibicuję firmie. Powtórzę, co napisałem wcześniej, optyka jest znakomita, jak do tej pory nie przewiozłem się na żadnym obiektywie. Nawet na lustrzanych. Po mojemu mają one rozdzielczość wedle Abbego czyli przy spadku kontrastu mierzonym na oko do 60 l/pmm. Jedyna wada, za wielki skok gwintu ostrzenia. W ruskich np trzeba wyraźnie pokręcić, tu rzeczywiście jest kłopot, ale da się to opanować. Rybiego oka nie kupiłbym, bo to trochę "wydziwadło". Ale dzięki temu , że cena była jak za Samyanga, to się pobawiłem i już mam doświadczenia, co się z tym robi. kibicuję jak na razie firmie, oby tak dalej.
Polowałem ostatnio na S5pro i pentakonie 200/4 na wiewiórki. Da się, a matówki jeszcze nie zmieniałem.
Z niecierpliwością czekam na test.
Polecam zastosowanie matówek do manualnego ostrzenia, nawet tych tanich systemowych (jeżeli dostępne). Naprawdę różnica jest porażająca. Na tych standardowych matówkach praktycznie nie widać głębi ani punktu ostrości. Ciemniejsze matówki nadają sens istnienia przycisku podglądu GO.
Cieszą głosy w stylu "da się" :)
Dla entuzjastów MF - praktyka czyni mistrza :)
@Davidus - "A tak przy okazji co to jest ten brązowy pierścień"
Skalibruj sobie monitor :P
@baron13 "Moje doświadczenia są takie, że np fociłem na Wratislwia Cantans i wymiana 85/1.8 canona na 85/1,4 Samyanga daje czasy ok 0,7 tego co na 1,8."
2/3EV różnicy - to chyba dość oczywiste sprawy? Chyba, że masz na myśli ewentualne róznice w transmisji...
"Na 1,4 przekonałem się, że papierowa GO zaczyna ostro przeszkadzać."
Ale to jest 35mm f/1.4 - tutaj jest znacznie mniej papierowo przy tej samej odległości ostrzenia...
"Jedyna wada, za wielki skok gwintu ostrzenia."
To akurat zaleta.
"Rybiego oka nie kupiłbym, bo to trochę "wydziwadło"."
Zależy jak dla kogo - dla mnie, jeden z absolutnie podstawowych obiektywów.
Yura – a co skalibrowany monitor odpowie mi na pytanie?
@Yura, jak dla mnie, ten pierścień ma właśnie brązowawy, niby miedziany kolor... I zapewniam Cię, że mam skalibrowany monitor...:)
Potwierdzam, kolor tego pierścienia to okolice miedzianego przewodu w polietylenowej koszulce ;-)
@Yura, jaad75
pomijajc kolor... nadal nie wiemy o co chodzi z tym brzydkim czyms... :(
No ja raczej bez entuzjazmu. Ręczne ostrzenie w reporterce przy przesłonie 1.4, hm pozostawiam pod rozwagę. Kto ręcznie ostrzy ten wie co mam na myśli.
Jak dla mnie to jest fioletowy. Chyba jest tylko po to zeby naniesc kreske pokazujaca miejsce mocowania na aparacie...
Bo wszyscy uprawiają reporterkę... litości. I przed powstaniem AF zdjęć reporterskich się nie robiło :) no bo jak tak bez AF.
Znajdzie klientów, fajnie że coś nowego pokazali.
Jak ktoś uprawia zawodową reporterkę to na 99% ma zuma z autofokusem bo mu taki redakcja kupiła. Ten obiektyw jest raczej dla hobbystów.
oczywiscie, ze tak, ale nie jest powiedziane ze hobbysta nie moze uprawiac reporterki
Może jest możliwość samodzielnego skalibrowania skali odległości – znacznik odległości jest na osobnym pierścieniu czarnym, a znacznik przysłony na „miedzianym”. Może po poluzowaniu śrubki na nim widocznej da się go przekręcić.
Już wszystko wiem o tym pierścieniu - sprawdziłem pipetą i stosunek zielonego do niebieskiego na każdej próbie wskazuje, że nie może to być sprana fuksja - w istocie faktycznie jest to kolor brązowy, a mój błąd we wcześniejszej ocenie zwalam na niebieski charakter podświetlenia monitora i dzienne światło pochmurnego nieba. Aczkolwiek, mierząc kolor w obrazowaniu LAB, trzeba uczciwie przyznać, że znacznik znajdował się w centrum palety kolorów, więc w sumie można określić go jako "niejednoznacznie metaliczny sprany brązowy" :)
szkoda, że nie jest mniejszy
niech dadzą cenę 699 PLN i będzie to hit sezonu :) nie nadążą z produkcją.
Jeśli zachowają takie proporcje ceny do szkieł systemowych i stosunek jakości do ceny jak w fisiu to jestem następnym potencjalnym nabywcą (o ile nie ma takiej horrendalnej dystorsji jak 14mm, czyniącej z niego produkt ciekawy, ale mało uniwersalny).
Żeby jeszcze chociaż przekazywał do body aktualną wartość przysłony (nawet bez pełnej automatyki)...
A co do precyzyjnego ustawiania ostrości...to zamiast (trochę) kontrowersyjnych rozwiązań typu wymiana matówki, wystarczy LV w powiększeniu.
Tak, tak, wiem, LV w lustrzance to niepotrzebny bajer, jest nieprofesjonalne i w ogóle passé a każdy Prawdziwy Fotograf się tego brzydzi, ale..., moim amatorskim zdaniem jest bardzo skuteczne: kosztuje więcej czasu ale daje wręcz aptekarską precyzję...
A gdy priorytetem jest szybkość i tak bez AF się nie obejdzie...
@dulak, ja bardzo często ostrzę ręcznie na 31/1.8 - jakoś nie mam z tym problemów... Nie każdy uprawia tylko "reporterkę"...
link
no to spadna ceny szkielek "made in korea" :)
Nie rozumiem tylko jednej rzeczy. AE ma byc (zgodnie z tym co odpisal mi Samyang) tylko w wersji do Nikona, czyli sterowanie przyslona z poziomu body (bo inaczej krecimy na obiektywie i zaciemniamy obraz - z lekka niewygodne szczerze mowiac) dlatego Samyanga 85mm podobno uzytkownicy Canona kupowali w wersji do Nikona i do tego przejsciowke. Mieli dzieki temu tez potwierdzenie ostrosci.
Czemu Samyang tego nie wdrozy do kazdego systemu ? Dziwne rzeczy, naprawde.
canonierzy robili to poprzez doklejenie dandeliona do przelotki. dzieki temu kleisz na przelotce a nie na obiektywie bezposrednio. nie ma to nic wspolnego ze sterowaniem przyslona z body.
Wersja do Pentaksa ma pozycję "A" na pierścieniu, więc również możesz sterować przysłoną z body.
@kayak - bo Canon sobie nie życzy, żeby z ich aparatami współpracowały obiektywy inne niż Canona, no chyba, że przez reverse engineering (vide Sigma) lub za dodatkową opłatą do kieszenie Canona (vide Zeiss).
Taka polityka firmy...
Po liczbie wpisów widać, że zainteresowanie spore - i dobrze może 'systemowi' ruszą głowami.
Nie wiem tylko dlaczego on jest taki długi?
Potwierdzam, pasek koloru miedzianego :)
adamz | 2010-09-16 10:01:10
nie moglem sie powstrzymac - to mamy pogromce nikona 35/1.4 :)
Jakiego pogromcę?
Przecież to manualne szkło
Jak widać mało kto zachwyca się nowiutkim Nikkorem 35mm 1,4. Komentarzy "tylko" 17. A tu przy samyangu już - 70 :) Oj miesza ten koreańczyk na rynku, miesza :)
Miesza bo jest tani....dzięki niskiej cenie i świetnej jakości optycznej ludzie kupują te szkła wybaczając im brak AF i tyle.
No właśnie widać amator nie jest skłonny dopłacić za AF w obiektywie.
I tak, wpierw na forum ponarzeka, że jego aparat ma tylko 9 punktów AF, potem idzie i kupuje Samyanga. :(
ale niestety nikon i canon 1,4 dopuki maja AF i pomiar swiatła bedą szły.. bo do reporterki slubnej niestety to potrzebne... a przy 1,4 mozna sie nieźle czasami z ostroscia pomylic.. nawet jak sie ma dobry wzrok i duzy wizjer w pełnej klatce
W APS-C (canon) po przymknięciu go do f/5,6 fotografując z odległości 14 m GO zaczynać się będzie na 7 metrach i kończyć na nieskoczoności - wątpię jednak, aby ktoś kupował to szkło, aby je tak mocno domykać i fotografować nim krajobraz. Jak dla mnie strzał w 10-tkę w odniesieniu do systemowych szkieł kosztujących 5k zł i więcej, jeśli cena będzie odpowiednia i jakość również to wiele osób skorzysta z tej oferty - tak trzymać :)
@semimatt
"do reporterki slubnej niestety to potrzebne..."
Wiesz... widzialem zdjecia slubne moich rodzicow (sprzed 35 lat) i bylem nawet w kosciolku w ktorym wzieli slub... Stary drewniany, ciemno jak w d.... I im wieksze moje doswiadczenie fotograficzne, tym wiekszy podziw mam dla kunsztu fotografa moich rodzicow... manualne ostrzenie, manualne przeliczanie czasu i przyslony do mocy lampy w zaleznosci od odleglosci... a to wszystko na slajdach...
Ilekroc widze te zdjecia, wiem ze nasze wspolczesne aparaty potrafia wiele, ale czasem zwyczajnie jestesmy zbyt leniwi... Zbyt "nowoczesni" i kiedy cokolwiek z tej nowoczesnosci zawiedzie (pomiar czy af czy balans bieli .....) to stajemy sie bezradni....
I mowie to ogolnie... nie chce nikogo urazic... A z wlasnego doswiadczenia wiem, ze najlepsze zdjecia zrobilem, kiedy mialem prymitywny aparat, ktory nie trafial z AF, z pomiarem byl na bakier a balans bieli zawsze ustawial zle... ;)
Czekalem na to szklo... Szkoda tylko ze moj portfel nie czekal ze mna ;)
@jaad75
Po staremu parametr określający ile światła przechodzi przez obiektyw, to światłość. Np dla luster ruskich 10/1000 mm jasność spada do odpowiednika przesłony 11. A przesłona to czysta geometria i tak naprawdę sinus. Dlatego jak się zachowa ekspozycja po zmianie obiektywu, trzeba zwyczajnie wymierzyć. Jeśli chodzi o GO to mówię o tym, że mam doświadczenia dzięki obiektywowi Samyanga. Na 50 1,4 jeszcze nie widać problemu. Na 85 już jest. A 35 mm to inna bajka. Natomiast w tych lustrach skok gwintu jest problemem. W 85 nie w rybim oku właściwie po ustawieniu 0,7 metra można pstrykać.
@semimatt - "a przy 1,4 mozna sie nieźle czasami z ostroscia pomylic" - owszem można, ale lubię fotografować manualnym szkłami - przy dobrej woli można spokojnie focić obiekty w ruchu. Przykładowa fota ze zestawu Nex-5 + manualne szko canon FD 50 mm f/1,4 na pełnym otwarciu link Kruczek tkwi w tym, że ostrość ustawiona była w konkretnym pukncie a następnie było panoramowanie i seria 7 klatek/sek z której na 100% conajmiej jedno będzie w punkcie. Faktem jest, że z AFem szybciej, ale i drożej. Dawno, dawno temu zawody sprotowe fotgrafowano szkłami bez AFu i dawano radę, teraz dzięki przewadze techniki jest to jeszcze łatwiejsze...
;)
No i jeszcze odnosnie sensu szkiel bez af, bez automatyki....
Dla tych, ktorzy zarabiaja na fotkach (nie lubie okreslenia PRO bo wielu tzw. fotografow to zwykli naciagacze) kupno szkla za 4000zl nie stanowi problemu - zwroci sie. Dla tych, ktorzy jednak robia fotki dla bardziej lub mniej gornolotnych celow, niekoniecznie zwiazanych z zarabianiem pieniedzy, wydatek 4000zl na jeden obiektyw moze byc ... delikatnie rzecz ujmujac nierozsadny...
Naleze do tych, ktorzy na fotkach raczej (z wyboru) zarabiac nie chca (choc bywalo inaczej) i wola pozostawic fotografie wylacznie w strefie hobby. "Sprzedalem nerke" zeby kupic a900 (tylko i wylacznie aby zaspokoic chec jego posiadania) i posiadam spora kolekcje szkielek... Ostatnio przybyl 85 1.4... Samyang. Bo za roznice w cenie Samyanga i szkla systemowego pojechalem na wczasy i zostalo jeszcze na 35 1.4 (oby)...
Kiedy test? :D
@sparky81
Dokładnie! Jedynym wyjątkiem może być sytuacja, gdy w systemie mamy doskonałą optykę z "drugiej ręki", która ma AF, podobną cenę i jest niewiele "ciemniejsza. Mając do wyboru Samyanga 85 f/1.4 vs Canona 85 f/1,8 za tą samę praktycznie cenę wolałem canona. Odnośnie szkieł 35 mm f/1,4 takiej alternatywy nie ma (sigma 30 mm f/1,4 jest pod cropa wię nie ma o czym mówic) i IMO wróżę temu szkło duuuuuuuuuuuuuże powodzenie i również czekam na testy :)
Pozwolę sobie tu nieco polemizować z oceną "profesjonalnego" sprzętu. Obawiam się, ze w większości wypadków dziś jest dokładnie na odwrót: raczej gdy się celuje na zarobienie na czymś, trzeba w fotografii ściskać każdą złotówkę. Np dostawałem kasę za pisanie o Linuksie i GIMP-ie i "opłaciło się" . Programy są darmowe. Kilka razy obserwowałem "zawodowych" fotografów na weselach. Mój sprzęt był o klasę lepszy. Raz pani fotograf szalała z kompaktem. W większości wypadków drogi sprzęt mają ludzie, którzy prowadzą działalność i po pierwsze chcą tym sprzętem robić wrażenie. No bo jak zamawiam fotografa, to nie po to by przyniósł coś, co sam mam w torbie. Po drugie, ci ludzie zarabiają na działalności pochodnej od fotografii: np mają DTP i drukują zdjęcia, robią kubki ze zdjęciami, koszulki itd. Sprzęt można wliczać w inwestycje, odliczać od dochodu. Miałem kontakt z kilkoma zawodowcami, zajmowali się raczej tym co sfotografować, z kim pogadać aby sfotografować, jak focić. Czym, to kwestia poboczna. Zawodowcy wiedzą gdzie sprzęt jest. Wydobywają go. Przy dzisiejszych cenach zdjęć wydusić jakiś zysk z czystej fotografii jest niezwykle trudno.
Malo mnie rusza ten obiektyw, bo kupilem juz 35/1.8g... Po za tym nikon bedzie tanszy. Ostatnio samyang nabral wiatru w zagle, totez ceny sa mniej atrakcyjne niz byly. Szkoda, ale biznes to nie dzialalnosc charytatywna.
Chec na 85/1.4 tez mi przeszla, bo wersja UMC kosztuje tyle, co uzywany nikon 85/1.8d. Moze fisza jeszcze bym kiedys chcial poprobowac, ale ja raczej nie lubie szerokich katow.
"No bo jak zamawiam fotografa, to nie po to by przyniósł coś, co sam mam w torbie." - Klienta nie obchodzi czym robisz tylko, jak robisz. Klient, który zamawia fotografa nie ma torby ze sprzętem.
Bez przesady sam robię w branży ślubnej i jeszcze nie słyszałem żeby ktoś się mnie pytał czym robię a już nie wspomnę o szklarni...
sam prawie cały reportaż robię a900 z sigma 20-40 2.8 bo jestem leniwy.
35 1.4 to bardzo dobra ogniskowa w połączeniu z 85mm bez dwóch zdań.
I o ile 85mm 1.4 w akcji ślubnej bym sobie darował to 35mm przy statycznych szerokich portretach jak najbardziej się nada gdy nie chcemy włączać lampy .
35mm 2.8 często wymusza lekkie przymkniecie a to prowadzi do włączenia lampy a tak te 10% fotek można zrobić z reki.
Jestem bardzo za bo sony 35 1.4G to nie było to na co liczyłem a teraz może jednak wrócę do tematu 35mm, a życie pokaże czy było warto...
@Euzebiusz:
Jak nie zamawia? A na własnym weselu sam się będzie fotografował?
"Jak nie zamawia? A na własnym weselu sam się będzie fotografował?" taki co ma torbę sprzętu ma kolegę co też ma torbę sprzętu i robią sobie nawzajem za darmo ;-)
P_M_,
f/1.4 a f1/1.8 to pewna różnica, ale za to jest AF (i to SW) i cena o połowę mniejsza. Dla niezamożnego nikoniarza raczej wybór prosty, choć parę osób może się skusi na Samyanga. Szalę mogą przechylić testy.
ta miedzian opaska to magnes, który zlikwiduje PROBLEM walających się wewnątrz metalowych wiurów, ludzie..
Euzebiusz klienta nie obchodzi czym robisz ani JAK robisz, obchodzą go Ładne zdjęcia, ewentualnie pliki, z usunietymi prawami autorskimi, zeby sie dały szybko dodać na fejsbbuka i nk.
no i jest nowy, zapowiadany wcześniej ciamciang, trzymam kciuki za to szkło :)
jeśli cena bedzie niska to sobie kupię jako ciekawy dodatek. samyang 14mm przypomniał mi jak to się kiedyś robiło MF-ami. mogę powiedzieć, że po odrobinie wprawy da się - ba, nawet mogę powiedzieć że jest to bardziej korzystne w moim 5D, którego muszę używać na centralnym krzyżowym i przekadrowywać. tutaj będę miał stały focus + ewentualne korekty. nie wiem czy dam radę użyć w ślubach, ale spróbuję, to jeszcze nie jest drastycznie długa ogniskowa.
@ dplus
samyang 14mm przypomniał mi jak to się kiedyś robiło MF-ami
Do tego nie trzeba samyanga, wystarczy przestawić przełącznik a AF na M :)
a tak przy okazji jaka jest cena tego ustrojstwa ?
@Borat
Nie do końca - pokręć sobie szkłem AF-owym w manualu, a tylko MF-owym. Różnica jest znaczna.
Poza tym po dobroci to wiesz jak to jest ;)
@ Borat - wiesz dobrze że nie wystarczy przełączyć na M :) (znaczy się mam nadzieję że wiesz ;) )
Limitowana seria obiektuwów Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC:
widoczna na zdjęciu miedziana opaska to niepomalowany fragment
tubusa obiektywu, wykonanego z (miedzioniklu) japońskich luf armatnich
kalibru 32mm pochodzących z wojny rosyjsko-japońskiej o Mandżurię.
Waga obiektywu 1.2kg zapenie doskonałe wyważenie w połaczeniu z profesjonalnymi
lustrzankami FF oraz gwaranuje nieporuszone zdjęcia już od 1/5s.
Po podpięciu do aparatu z matrycą FF otrzymamy jasny szerokokątny obiektyw,
który idealnie sprawdzi się podczas plenerów i spokojnego reportażu np.
rytuału parzenia japońskiej herbaty i picia sake oraz co się stało potem.
ciekawe czy do Pentaxa będą styki tak jak w 85/1.4 :)
fajne szkło. z taką ogniskową można przeboleć brak AF. No i jest mega-jasne:)
Samyang wykonał kawał dobrej roboty. Ale czy to musi być taka kobyła:/
ps. zdziwiłbym się , gdyby to szkło kosztowało więcej, niż 1000zł, skoro 85/1.4 kosztuje mniej :)
@ vlogal
Samyang jest koreański a nie japoński
@ dplus
W czym jest ta różnica?
@ campanelli
Jak będzie kosztował więcej niż 1000 to wolałbym kupić używana Sigmę 30/1.4
Borat - "W czym jest ta różnica?"
Normalnie załamka... -.-
@Borat - przy każdym artykule o manualnym szle, trzeba Ci tłumaczyć? To już się robi nudne powoli. To, że nie masz pojęcia o wielu rzeczach, to już wszyscy wiemy, ale nie musisz się z tym tak obnosić, bo to nie jest powód do dumy...
@campanelli - z pewnością będą, skoro wszystkie Samyangi je mają. To są odpowiedniki szkieł A Pentaksa. BTW, brak AF-u można "przeboleć" z każdą ogniskową...
sokalshoax | 2010-09-16 10:17:07
Rozumiem, że 'spokojny reportaż' oznacza np. wizytę w oddziale dla katatoników albo fotografowanie śpiącej modelki. Bo przecież znikomy jest sens fotografowania krajobrazu na pełnym rozwarciu przysłony w tak jasnym obiektywie. Dopytam całkiem serio — jaka jest docelowa grupa odbiorców tego/takiego obiektywu?
********************************************************
Tiaaaaaaaaaaaaa... :) Oczywiście zanim wprowadzono AF to fotografia reportażowa nie istniała? :)
Ech... dzieci Neostrady... No ale czas odpowiedzieć serio na serio zadane pytanie.
Docelową grupą nabywców tego typu sprzętu są osoby umiejące robić zdjęcia. Lub chcące się nauczyć.
Jako, że szukam 35mm to każdą nowość w tym zakresie ogniskowych witam z zainteresowaniem i bez uprzedzeń czekam na sample i testy.
@Borat
Wiem, że znajomość histori i geografi nie jest powszechna i pospiesznie wyjaśniam że:
-w czasie wojny rosyjsko-japońskiej (8 lutego 1904 do 5 września 1905)
terytorium obu Korei należało do Cesarstwa Japonni.
-dzisiejsza rosyjska Mandżuria graniczy właśnie z Koreą.
banda pajaców - ktoś powinien banować niepełnosprawnych emocjonalnie internautów i przerwać tą plagę spuścizny intelektualnej w naszym narodzie, może po wytłuszczeniu komentarza i opisie administratora dlaczego ten użytkownik został zablokowany reszta ( po długim okresie przejściowym ) będzie się zastanawiała dlaczego chce napisać komentarz i w jakim celu.
@ jaad75
no k...a czym się różni kręcenie pierścieniem w obiektywie manualnym od tego z AF tylko ustawionym na manual? W jednym w drugim i przekręcamy pierścień aż mamy ostrość.
Różni się... powiem Ci na przykładzie posiadanych przeze mnie szkieł. Otóż pierścień ostrości w szkle manualnym chodzi mięciutko jak masełko. Kręcenie nim to sama przyjemność. Do tego, aby uzyskać ostrość, trzeba w manualnym szkle przekręcić pierścień o większy kąt.
Szkło AF - pierścień ostrości chodzi twardo, już minimalne przekręcenie powoduje, że obraz wpada w ostrość i zaraz ją gubi. Pierścień nieprzyjemnie, haczy, zero płynności... w sumie można ostrzyć ręcznie takim szkłem, tylko... po co? :)
@Borat - spróbuj, będziesz wiedział...
Zastanawia mnie czy jesli bylyby dwie wersje tego Samyanga jeden MF a drugi z dobrym AF i w tej samej cenie, to czy ktokolwiek zdecydowalby sie na MF...
ilDottore
Gówno prawda
Używałem manualnego tele nikkora i i tele z AF w obu przypadkach pracowały płynnie.
Nic mi nie charczy.
Bawiłem się tez kumpla obiektywami m42 i różnicy w płynności pracy pierścieni nie zważyłem
@ letrel
to może z 1/100 kupiłby manuala :)
Proponuję nauczyć się czytać ze zrozumieniem - to nie jest trudna sztuka. Czyżby dzieci Neostrady tak głęboko nienawidziły swojej pani od polskiego? Jeszcze raz przeczytajcie: napisałem jak krowie na rowie "na podstawie posiadanych przeze mnie szkieł". A jakieś dziecko Neostrady, nie dość, że nie umie czytać ze zrozumieniem, to jeszcze pisze niegrzecznie "gówno prawda". Czyżby dziecko Neostrady było dw nocy u mnie w domu i testowało moje szkła??? Do tego dysleksja, dysgrafia albo jakieś inne dysmózgowie: gdzie ja pisałem o "charczeniu"??? Boże, co za czasy... Powiedzenie Stanisława Lema o internecie i idiotach wciąż jest aktualne.
@Borat: Akurat jaad75 i ilDottore mają rację, dojdź do doświadczeń z większą ilością manualnej optyki i dopiero się wypowiadaj. 'Inność' konstrukcji przewidzianej do ostrzenia manualnego potwierdzi praktycznie każdy kto miałz tym styczność. Pierścień w manualnych szkłach ma większy kąt obrotu, obraca się płynnie ale z wyczuwalnym oporem, tak by człowiek mógł go precyzyjnie ustawić, do tego jest zwykle szerszy z wygodnym karbowaniem. W szkłach AF pierścień ma zwykle mały kąt obrotu i pracuje bardzo luźno by nie obciążać napędu, stąd większy problem z precyzyjnym ustawieniem go w sposób ręczny. Do tego w niektórych szkłach AF to po prostu atrapa pierścienia zredukowana do wielkości małej 'obrączki' lub nawet bez mechanicznego połączenia z układem ustawiania ostrości (vide Zuiko).
Tez sie zgadzam z tym, ze przyjemniej i lepiej sie ostrzy obiektywem manulanym niz manualnie z wylaczonym AFem, ale nie wiem czy nie da sie zrobic obiektywow AF, w ktorych po wylaczeniu AF ostrosc ustawia sie rownie dobrze jak w klasycznym szkle MF. Mam Nikkora 35-70 i tam po wylaczeniu AF, jest doskonala praca pierscienia. Moze mialem wczesniej kiepskie obiektywy manualne po prostu (MIR 2/35, Kaleinar 2.8/100, Tair 2.8/135).
chcecie AUTOFOCUS Z OBIEKTYWAMI MANUALNYMI?
prosze bardzo:
link
fuckmehard, na ibeju za jedyne 500 USD ;)
Witam, serdeczne gratulacje dla Samyanga! Dobra robota! 1.4/35 to marzenie każdego fotografa. Mam Samyang 8mm i 85mm. Jednak 35-tkę kupię sobie Canona , wiem dużo droższa, ale po doświadczeniach z nastawianiem ostrości z 1.4./85 po prostu tak zrobię. Napisałem dobra robota zupełnie szczerze, cieszę się, że nie tylko 2 firmy robią sprzęt foto i tak mamy straszne ceny. Trzymam kciuki i jestem pewny, że za 2-3 lata każdy Samyang będzie mieć AF! Będzie ciekawie, nic tylko robić wspaniałe zdjęcia, pozdawiam!
Witam
obiektyw bedzie kosztowal 1199 zl... na poczatek, dla mnie gosc ktory wczesniej pisal o sigmie 30 mm i takim samym swiatlem ma racje - nowa sigma kosztuje 1500 zl przed chwila sprawdzalem... af to dobra sprawa, o ile na poczatku mf nie bedzie przeszkadzal, to za jakis czas stwierdzimy ze nam go jednak brakuje i co wtedy? pozostanie sprzedac ten obiektyw za 60% wartosci na allegro...
sam sie zastanawiam nad zakupem takiego szkla, bo szukam czegos jadnego "na kazda okazje", ale z drugiej strony do canona mam ultrasonica 1.4 50mm... z piekielnie szybkim af, obiektyw moze troche wezszy, ale ma 10x wiecej zastosowan
ogolnie sm ma fajne obiektywy, ale decydujacym czynnikiem kupic-czy-nie-kupic bedzie cena. Wg mnie brak af to dosc powazna sprawa, do tego plastic-build. Powinien byc za max 700-800 zl, ale wszyscy mozecie zapomniec o takiej cenie :)
witam,
nie mam zadnego samyanga, nie trzymalem w sumie nawet zadnego w reku, ale z opinii ludzi i sampli w necie wynika ze szanse na to ze kupie 35tke sa dosc spore. jak dla mnie jedynym problemem jest brak automatyki przeslony ale w sumie niemal kazdy obiektyw a moim 5dmk2 ma ten problem:) wiec dam rade z tym zyc. ludzie ktorzy pisza o tym ze jasnymi manualnymi szklami mozna jedynie fotografowac staruszkow na laweczce w parku zwyczajnie nigdy recznie nie ustawiali ostrosci manualnym szklem badz ustawiali ale im nie wyszlo:D. nie twierdze ze osoby takie sa fotografami do s.. bo znam kilku ktorzy do d... na pewno nie sa mimo ich uzaleznienia od AF. to bardziej kwestia tego czy ktos zadal sobie na tyle trudu zeby przejsc z AF na ostrzenie reczne, co oczywiscie nie jest proste. od lat fotografowalem manualnumi aparatami malo i srednioformatowymi to bylo to dla mnie latwiejsze, za to AF w canonach ktore posiadalem/posiadal szybko mnie zniechecil do uzywania go- i nie pociesze tu specjalnie nikonowcow - z moich zabaw d700 i opinii znajomych ktorzy go maja wynika ze w nim tez nie uzywalbym wcale AF. recznie ustawie czasem szybciej, czasem wolniej, ale trafienie w poruszajace sie 'oczko' na f1.4 uzywajac AF to co najwyzej kwestia trafu. ja wole sam wybierac moment w ktorym zrobie zdjecie- z AF moment trzeba zostawic aparatowi:) a to czy trafi z ostroscia czy nie to nawet komus innemu:). tak tak sa tacy ktorym przeslona w obiektywach nie jest specjalnie potrzebna- jedna z nich jestem ja:) fotografowanie na 5,6 zwyczajnie jest nudne , chyba ze mowimy o bardzo szerokich obiektywach- przy 35mm poprosze f1.4:)
aha- a nawiazujac do sigmy 30mm f1.4- nie znalalzlem dobrych opinii o tym szkle. od biedy ostre na srodku, o reszcie mozna zapomniec. mialem ta nowa sigme 50mm f1.4 i mialem co do niej mieszane uczucia. obiektyw o bajecznym rozmyciu- na f 2.8 byl bardziej rozmyty niz 50tka canonowska 1.8 na otwartej dziurze. problemem jedynie bylo ostrzenie - af do kitu w polaczeniu z 5dmk2, recznie- za maly obrot, za malo plynnie- poszedl na allegro, stary planar zostal. sigma 20 f1.8 however wydaje sie bardzo ciekawa propozycja zwazyswszy ze 20tka canonowska jest do bani a sigma jest 1.8, w miare ostra i ma super bokeh (wiem odbiegam mocno od temetu- sorry)