Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Panasonic Leica DG Summilux 15 mm f/1.7 ASPH - test obiektywu

31 lipca 2014

6. Dystorsja


- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Firmy Olympus i Panasonic, w przypadku większości obiektywów systemu Mikro 4/3, zupełnie darowały sobie korygowanie dystorsji za pomocą optyki. Zadanie to w całości zostało powierzone oprogramowaniu aparatu. PanaLeica 1.7/15 nie jest tutaj wyjątkiem. Na plikach JPEG dystorsja jest niewielka i wynosi tylko −0.91%. Prawdziwy obraz tej wady uzyskujemy jednak na RAW-ach i tam sytuacja jest naprawdę bardzo zła. Wynik wynoszący −6.04% jest ogromny i podobny do tego, jaki uzyskał Panasonic 2.4/14.

Warto jednak pamiętać, że obie firmy postępują uczciwie i pole widzenia podają po skorygowaniu dystorsji. Pola widzenia więc nie tracimy, ale efekt „pompowania” pikseli występuje i na pewno ma wpływ na jakość obrazu na brzegu kadru.

Olympus E-PL1, JPEG
Panasonic Leica DG Summilux 15 mm f/1.7 ASPH - Dystorsja
Olympus E-PL1, RAW
Panasonic Leica DG Summilux 15 mm f/1.7 ASPH - Dystorsja