Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony A6300 - test aparatu

13 kwietnia 2016
Szymon Starczewski Komentarze: 112

5. Balans bieli

Sony A6300 oferuje następujące tryby balansu bieli:
  • Auto,
  • Światło dzienne,
  • W cieniu,
  • Dzień pochmurny,
  • Żarówki,
  • Świetlówki (ciepła biała, zimna biała, dzienna biała, światło dzienne),
  • Lampa błyskowa,
  • Auto. podwodne,
  • Temperatura barwowa (z opcją filtrów kolorowych),
  • Ustawienie ręczne według wzorca bieli (pamięć 3 nastaw).
Temperaturę barwową możemy regulować w zakresie od 2500 K do 9900 K z krokiem 100 K. Co więcej, każde ustawienie balansu można dostosować na ekranie precyzyjnej regulacji w czterech kierunkach: G (Green) i M (Magenta) oraz A (Amber) i B (Blue). W każdym z tych kierunków mamy do dyspozycji 7-stopniową skalę.

Pomiary skuteczności balansu bieli wykonujemy na 24-polowej tablicy kolorów X-Rite. Następnie wyliczamy parametry dC (odchylenie od właściwej barwy w przestrzeni L*a*b*, czyli wartość błędu, z jakim ocenił barwę aparat) oraz S (nasycenie barwy wyrażone w procentach). Poniżej w tabeli przedstawiamy wyniki dla przetestowanych przez nas ustawień balansu bieli.

Światło Balans bieli dC S [%]
Słoneczny dzień Auto 6.75 103.8
Słoneczny dzień Słoneczny dzień 6.49 102.9
Pochmurny dzień Auto 6.31 101.2
Pochmurny dzień Pochmurny dzień 7.05 103.3
3000K Auto 22.8 131.7
3000K Żarówki 10 102.2
3000K 3000K 8.13 100.9
5500K Auto 8.19 111.2
5500K 5500K 10.4 114.2
Lampa błyskowa Auto 7.04 89.1
Lampa błyskowa Lampa błyskowa 6.98 88.88



- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Testowany aparat nie ma dużych problemów z prawidłowym oddaniem kolorów, aczkolwiek w niektórych przypadkach oczekiwaliśmy mniejszych błędów koloru. Automatyka radzi sobie całkiem dobrze w większości sytuacji, ale tradycyjnie zawodzi w świetle żarowym. W tym przypadku błąd koloru jest bowiem wysoki, a obraz ma typowe ciepłe zabarwienie. Co ciekawe, nie do końca dobrze radzi sobie w takiej sytuacji ustawienie dedykowane. Z wyników zaprezentowanych poniżej można wywnioskować, że korekcja ciepłego zabarwienia jest w tym przypadku zbyt silna i obraz dostaje nieznacznej niebieskiej dominanty. Również przy ustawieniu odpowiedniej temperatury barwowej oczekiwaliśmy nieco lepszego wyniku. W kategorii nasycenia wyniki są całkiem dobre. Aparat ma raczej tendencję do przesycania (niedosycenie obserwujemy jedynie dla lampy błyskowej), jednak w większości przypadków jest ono nieduże. Szczegółowe wyniki prezentujemy poniżej.

Światło
Balans bieli
Tablica kolorów Przestrzeń kolorów Lab
Światło: słoneczny dzień
Balans bieli: auto
Sony A6300 - Balans bieli Sony A6300 - Balans bieli
Światło: słoneczny dzień
Balans bieli: słoneczny dzień
Sony A6300 - Balans bieli Sony A6300 - Balans bieli
Światło: pochmurny dzień
Balans bieli: Auto
Sony A6300 - Balans bieli Sony A6300 - Balans bieli
Światło: pochmurny dzień
Balans bieli: chmury
Sony A6300 - Balans bieli Sony A6300 - Balans bieli
Światło: żarówki (3000K)
Balans bieli: Auto
Sony A6300 - Balans bieli Sony A6300 - Balans bieli
Światło: żarówki (3000K)
Balans bieli: żarówka
Sony A6300 - Balans bieli Sony A6300 - Balans bieli
Światło: żarówki (3000K)
Balans bieli: Temp. 3000K
Sony A6300 - Balans bieli Sony A6300 - Balans bieli
Światło: 5500K
Balans bieli: auto
Sony A6300 - Balans bieli Sony A6300 - Balans bieli
Światło: 5500K
Balans bieli: Temp. 5500K
Sony A6300 - Balans bieli Sony A6300 - Balans bieli
Światło: lampa błyskowa
Balans bieli: Auto
Sony A6300 - Balans bieli Sony A6300 - Balans bieli
Światło: lampa błyskowa
Balans bieli: lampa błyskowa
Sony A6300 - Balans bieli Sony A6300 - Balans bieli