Mitakon Creator 35 mm f/2 - test obiektywu
7. Koma, astygmatyzm i bokeh
| Centrum, f/2.0 | Róg APS-C, f/2.0 | Róg FF, f/2.0 |
|
|
|
| Centrum, f/2.8 | Róg APS-C, f/2.8 | Róg FF, f/2.8 |
|
|
|
Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł tutaj 8.4%. Jest to wartość średnia i jednocześnie wyraźnie mniejsza niż u Nikkora 1.8/35G. W tej kategorii najlepiej prezentował się Canon 2/35 IS, u którego astygmatyzm sięgał tylko 3%.
Nie mamy zastrzeżeń do wyglądu obrazów pozaogniskowych. Światło w krążkach rozkłada się dość równo i nie widzimy żadnych wyróżniających się ekstremów lokalnych. Po domknięciu przysłony daje się zauważyć lekką obwódkę, ale raczej nie powinniśmy sobie zaprzątać nią głowy. Oczywiście przy tej wielkości obiektywu musi dawać o sobie znać winietowanie mechaniczne, przez to krążki są ścięte w rogach pełnej klatki. Efekt ten zanika dopiero po przymknięciu przysłony o 2 EV.
| Centrum, f/2.0 | Róg APS-C, f/2.0 | Róg FF, f/2.0 |
|
|
|
| Centrum, f/2.8 | Róg APS-C, f/2.8 | Róg FF, f/2.8 |
|
|
|
Centrum, f/4.0 | Róg APS-C, f/4.0 | Róg FF, f/4.0 |
|
|
|











Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.