Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Mitakon Creator 35 mm f/2 - test obiektywu

2 marca 2015

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Koma delikatnie daje o sobie znać już w rogach matrycy APS-C. W rogach pełnej klatki wada ta jest natomiast potężna i ma swój ogromny wkład w pogorszenie rozdzielczości obrazu na brzegu większego detektora. Na pocieszenie możemy dodać, że drożsi konkurenci ze stajni Canona i Nikona wcale nie radzili sobie lepiej. W ich przypadku, koma w rogach pełnej klatki też była duża i także nie znikała po przymknięciu przysłony o 1 EV. Tak więc, choć wynik Mitakona w tej kategorii jest zły, nie odstaje on znacznie od droższych konkurentów.

Centrum, f/2.0 Róg APS-C, f/2.0 Róg FF, f/2.0
Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł tutaj 8.4%. Jest to wartość średnia i jednocześnie wyraźnie mniejsza niż u Nikkora 1.8/35G. W tej kategorii najlepiej prezentował się Canon 2/35 IS, u którego astygmatyzm sięgał tylko 3%.

----- R E K L A M A -----

Nie mamy zastrzeżeń do wyglądu obrazów pozaogniskowych. Światło w krążkach rozkłada się dość równo i nie widzimy żadnych wyróżniających się ekstremów lokalnych. Po domknięciu przysłony daje się zauważyć lekką obwódkę, ale raczej nie powinniśmy sobie zaprzątać nią głowy. Oczywiście przy tej wielkości obiektywu musi dawać o sobie znać winietowanie mechaniczne, przez to krążki są ścięte w rogach pełnej klatki. Efekt ten zanika dopiero po przymknięciu przysłony o 2 EV.

Centrum, f/2.0 Róg APS-C, f/2.0 Róg FF, f/2.0
Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/4.0 Róg APS-C, f/4.0 Róg FF, f/4.0
Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh Mitakon Creator 35 mm f/2  - Koma, astygmatyzm i bokeh