Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Panasonic Lumix G 25 mm f/1.7 ASPH. - test obiektywu

8 marca 2016

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Poniższe wycinki jasno pokazują, że testowany obiektyw nie ma prawie żadnych problemów z komą. Tutaj konstruktorzy optyki Panasonika zasłużyli na zdecydowane pochwały, tym bardziej że Panasonic 1.7/25 wypada tutaj wyraźnie lepiej niż Panaleica 1.4/25 i Olympus 1.8/25.

E-M10, 25 mm, f/1.7, centrum E-M10, 25 mm, f/1.7, róg
Panasonic Lumix G 25 mm f/1.7 ASPH. - Koma, astygmatyzm i bokeh Panasonic Lumix G 25 mm f/1.7 ASPH. - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M10, 25 mm, f/2.2, centrum E-M10, 25 mm, f/2.2, róg
Panasonic Lumix G 25 mm f/1.7 ASPH. - Koma, astygmatyzm i bokeh Panasonic Lumix G 25 mm f/1.7 ASPH. - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł tutaj 8%. Choć ma on wpływ na jakość obrazu w okolicach maksymalnego otworu względnego, i tak Panasonic wypada tutaj lepiej niż Olympus 1.8/25 i prawie dokładnie tak samo jak droższa Panaleica.

----- R E K L A M A -----

Krążki światła uzyskane w nieostrościach wyglądają ładnie. Rozkład światła jest równy i nie widać żadnych wyraźnych ekstremów lokalnych. Jedyne zastrzeżenie pojawia się w stosunku do trochę jaśniejszej obwódki na brzegu krążka.

E-M10, 25 mm, f/1.7, centrum E-M10, 25 mm, f/1.7, róg
Panasonic Lumix G 25 mm f/1.7 ASPH. - Koma, astygmatyzm i bokeh Panasonic Lumix G 25 mm f/1.7 ASPH. - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M10, 25 mm, f/2.2, centrum E-M10, 25 mm, f/2.2, róg
Panasonic Lumix G 25 mm f/1.7 ASPH. - Koma, astygmatyzm i bokeh Panasonic Lumix G 25 mm f/1.7 ASPH. - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M10, 25 mm, f/3.2, centrum E-M10, 25 mm, f/3.2, róg
Panasonic Lumix G 25 mm f/1.7 ASPH. - Koma, astygmatyzm i bokeh Panasonic Lumix G 25 mm f/1.7 ASPH. - Koma, astygmatyzm i bokeh