Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - test obiektywu

16 grudnia 2016

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Koma Olympusa 3.5/30 zdecydowanie nie jest korygowana wzorowo. Wada ta daje się we znaki na maksymalnym otworze względnym i nawet po przymknięciu przysłony o 1 EV wciąż można ją zobaczyć. Tutaj więc Olympus wypada gorzej od Panasonika 2.8/30 Macro.

E-M5 II, 30 mm, f/3.5, centrum E-M5 II, 30 mm, f/3.5, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 30 mm, f/5.0, centrum E-M5 II, 30 mm, f/5.0, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł 4.8%. Dla odmiany, jest to wynik troszkę lepszy niż u Panasonika 2.8/30 Macro.

----- R E K L A M A -----

Krążki światła uzyskane w nieostrościach wyglądają średnio. Wszędzie widać jaśniejszą obwódkę, a wewnątrz krążka światło nie rozkłada się idealnie równo. Od obiektywu stałoogniskowego oczekujemy lepszego zachowania, więc tutaj mamy prawo trochę pokręcić nosem.

E-M5 II, 30 mm, f/3.5, centrum E-M5 II, 30 mm, f/3.5, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 30 mm, f/5.0, centrum E-M5 II, 30 mm, f/5.0, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh
E-M5 II, 30 mm, f/7.1, centrum E-M5 II, 30 mm, f/7.1, róg
Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh Olympus M.Zuiko Digital ED 30 mm f/3.5 Macro - Koma, astygmatyzm i bokeh

----- R E K L A M A -----

OFERTA NA BEZLUSTERKOWCE CANON

Canon R6 Mark II

8998 zł 8098 zł

Canon R5 Mark II

20498 zł 18298 zł

Canon EOS RP

3498 zł 3068 zł
SPRAWDŹ PEŁNĄ OFERTĘ SKLEPU!