Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Sony A7R II w naszych rękach

16 czerwca 2015
Maciej Latałło Komentarze: 145
Komentarze czytelników (145)
  1. espresso
    espresso 16 czerwca 2015, 00:51

    Stylistyka charakterystyczna dla ciosania siekierą, aczkolwiek nie ma to wpływu na jokość obrazowania....

  2. szuu
    szuu 16 czerwca 2015, 01:06

    jak już macie w rękach to sprawdźcie czy są te RAWy czy nie, bo ktoś tu w komentarzach pisał że są ale w necie znajduję tylko krzyki i płacze że nie ma...

  3. mate
    mate 16 czerwca 2015, 01:10

    @espresso
    Stylistyka podporządkowana ergonomii, rozumiem że lepiej jak aparat przypomina bułę?

  4. rafalwspin
    rafalwspin 16 czerwca 2015, 02:18

    @szuu
    Cytat z tej strony link
    Photographers meanwhile will appreciate user reports that Sony have moved to 14bit raw for the A7R II’s massive 42MP stills, vs the compressed 11bit raw of previous cameras.

  5. szuu
    szuu 16 czerwca 2015, 02:42

    @rafalwspin - dzięki, aczkolwiek na razie nie wygląda to zbyt wiarygodnie - od jakiegoś czasu krążyła plotka że ma być 14 bit i nie wiadomo kto ją po prostu powtarza a kto wie coś konkretnego. sony chyba nie wie, bo nie pisze nic ;-) (albo wie że nie ma się czym chwalić :-P)

  6. dARTi
    dARTi 16 czerwca 2015, 03:12

    Czemu tak sracie żarem na te rawy 14bit? różnicę da się dostrzec w jakichś kuriozalnych sytuacjach z tego co pamiętam. Bez wątpienia jak się pojawi będzie najciekawszym sprzętem dla landszafciarzy którzy teraz wielbią D810. Jeżeli chodzi o af dla kotleciarzy nie spodziewam się, że dorówna lusterkom i tam nie zagości. Zresztą byłby za mały aby wziąć odpowiednią kasę za kotlet.

  7. archangelgabrys
    archangelgabrys 16 czerwca 2015, 07:04

    No i standardowo dla Sony - będzie agresywne zaszumienie od 3200 ISO :)
    A poważnie, nawet jak będzie szumiał, to dla każdego kto nie potrzebuje noktowizora, jeśli tylko AF będzie szybki i celny, A7RII okaże się godnym kompanem do fotografowania.
    Chwalony wyświetlacz, chwalony wizjer elektroniczny, dająca wysoką szczegółowość pełnoklatkowa matryca, sprawna stabilizacja (choć pewnie nie aż tak, jak deklarowana przez producenta), magnezowy uszczelniony korpus, no i autofocus (jeśli tylko okaże się celny i w miarę szybki) współpracujący ze szkłami systemu A, a także konkurencyjnych systemów (szacun!) - oj, czasy się zmieniają, ten aparat ma wszystko czego mi potrzeba :)

  8. krissss
    krissss 16 czerwca 2015, 07:24

    tak, tak espresso na Twoje ciekawe i wartościowe komentarze pod adresem S zawsze można liczyć

  9. szafir51
    szafir51 16 czerwca 2015, 08:22

    Świetny aparator, nie ma totamto. W zasadzie ciężko coś mu zarzucić, czekam na test.

  10. jausmas
    jausmas 16 czerwca 2015, 08:36

    "Szczególnie ciekawie wygląda możliwość używania obiektywów z mocowaniem A (i nie tylko) z zachowaniem szybkiego autofokusa."

    Warto chyba zaznaczyć, że użyliście trzysetki również w wersji SSM, a w przypadku starszych konstrukcji na śrubokręt AF nie jest już tak skuteczny bo trzeba korzystać z przejściówki z celofanem.

  11. lcf
    lcf 16 czerwca 2015, 08:43

    Optyczne: jak da radę, to przetestujcie na ile sprawnie będzie AF działał z co fajniejszymi słoikami Canona, w stylu 85mm F/1.2 L II albo 70-200 F/2.8 L II.

  12. mate
    mate 16 czerwca 2015, 08:52

    @jausmas
    Przecież napisali, że korzystali z LA-EA3, a ten adapter pozwala na użycie af tylko ze szkłami z silnikiem (SSM i SAM).

  13. mate
    mate 16 czerwca 2015, 08:54

    @lcf
    Ale to zależy jeszcze od konkretnej przelotki, nie tylko od puszki, choć ponoć już na starszych korpusach i ze szkłami STM było w miarę szybko i celnie.

  14. Jaromir
    Jaromir 16 czerwca 2015, 09:09

    espresso

    no cóż, to nie Smiena.......

  15. focjusz
    focjusz 16 czerwca 2015, 09:50

    Coś takiego ( BSI, FF, stabilizowana matryca, dobre video) zawsze chciałem kupić. Dobrze że wrescie się pojawia - niestety z cena Sony znów ucieka ( mi przynajmniej ). Nie rozumiem też dlaczego znów tylko 5kl/s (zwłaszcza w cropie nie powinno być problemu aby dać 2 -3 razy wiecej )
    No i jak dla mnie przydał by sie jednak adapter ( z AF) na bagnet F

  16. zbytek3
    zbytek3 16 czerwca 2015, 10:10

    Tak - cena troche wysoka, ale za rok bedzie juz OK. Mam nadzieje na ZLOCIE to cudo wyprobowac...

  17. Oxygenum
    Oxygenum 16 czerwca 2015, 10:13

    To chyba obecnie najlepszy aparat pełnoklatkowy na rynku...

    Brawo ja, brawo Sony ;-)

  18. septemberlicht
    septemberlicht 16 czerwca 2015, 10:20

    Świetny sprzęt. Coś czuję, że SONY tym sprzętem wyrośnie za niedługo na lidera rynku foto.

    Mnie poraża jedna rzecz - te korpusy są wielkości Olka OM-D EM-10, a maja dwukrotnie większy, pełnoklatkowy sensor. Czyli łączą w sobie dwie, wydawałoby się wzajemnie wykluczające się rzeczy - filigranowe gabaryty i matrycę FF.

    Poczekam do przyszłego roku i przesiadam się na którąś A7.

  19. scooter
    scooter 16 czerwca 2015, 10:32

    A ja się zastanawiam jaki jest sens małego body pełno klatkowego??
    Obiektywy są duże i ciężkie, więc małe body jest nieco niewygodne ...
    Rozumiem matryca u4/3 i małe obiektywy ale mały korpus ff z dużymi obiektywami ??

  20. Beginner
    Beginner 16 czerwca 2015, 10:33

    Moja teściowa zwykła mawiać, że wszystkie dzieci są genialne dopóki nie trafią do szkoły.
    Ja pozwolę sobie na nieco podobne stwierdzenie, że wszystkie aparaty w reklamowych specyfikacjach są niemal doskonałe do czasu gdy zostaną poddane testom. Minie pewien czas i praktyka najlepiej zweryfikuje co było prawdą, a co zwyczajnym biciem piany.
    Od wieków niepodważalna i słuszna jest prawda, ze czas jest najlepszym miernikiem wszelkich wartości w każdej dziedzinie. Krótko mówiąc, ano pożyjemy - zobaczymy.

  21. robertskc7
    robertskc7 16 czerwca 2015, 10:43

    399 punktów Af :)

  22. pwch
    pwch 16 czerwca 2015, 10:55

    Ok. Zdjęć nie możecie pokazać ... a czy zobaczyliście faktycznie mega postęp jeśli chodzi o serię A7 i pracę autofocusa?

  23. Nikoś
    Nikoś 16 czerwca 2015, 10:58

    a ja pamiętam jak przed 4-5 laty jak wszedł BSI do kompaktów , stwierdziłem że szkoda że do lustrzankę tego nie zrobią i wtedy zostałem pouczony że to nie ma sensu bo i tak są duże pixele na DX/APS-C przez jednego z administratorów optyczne (nie pamiętam czy był to Arek), a teraz widzę że moja myśl została się rzeczywistością i jest nawet reklamowana!!!

  24. Szabla
    Szabla 16 czerwca 2015, 11:02

    @septemberlicht: nie dwukrotnie tylko 3,8x :)

  25. zentaurus
    zentaurus 16 czerwca 2015, 11:10

    scooter@
    Duże i ciężkie obiektywy w systemie Sony A7? Wolne żarty. Nawet te największe są z korpusami sporo mniejsze od lustrzankowych rywali. Jeżeli chcemy prawie kieszonkowy zestaw to zawsze możemy podpiąć obiektywy typu: 28/2, 35/2,8, 55/1,8 i mamy idealny zestaw do zdjęć ulicznych. System FE obejmuje nie tylko bezlusterkowce Sony typu A6000 czy A7 ale także kamery wideo które niekoniecznie są małych rozmiarów. Do zdjęć plenerowych czy studyjnych zawsze możemy podpiąć gripa i dowolnej wielkości szkło żeby robić wygodnie zdjęcia. Podejrzewam że tradycyjnie w systemie Minolta-Sony "9" jest zarezerwowana dla bardziej profesjonalnego sprzętu o być może innej ergonomii i zastosowaniu w praktyce.

  26. wzrokowiec
    wzrokowiec 16 czerwca 2015, 11:14

    Umieram z ciekawości do czego służy czarna taśma na gripie. Ona coś zasłania czy osłania?

  27. staytuned
    staytuned 16 czerwca 2015, 11:38

    A tymczasem... Sony a6000 new firmware update 2.0 for those cameras. It improves the startup time and adds XAVC-S recording on the A6000. The firmware software should go online within the next few hours here

  28. maciej.latallo
    maciej.latallo 16 czerwca 2015, 11:43

    @pwch: jest lepiej niż w A7R, porównywalnie jak w A7 II.

    @wzrokowiec: czarna taśma była po to, żeby nikogo nie kusiło wsadzić swoją kartę pamięci ;)

    A7R II ma być dostępny w sprzedaży "w lecie 2015" - cokolwiek to znaczy. Nie wiem kiedy będą egz. produkcyjne, może Szabla powie więcej.

  29. +tof
    +tof 16 czerwca 2015, 11:57

    Za 7 górami za 7 rzekami z aparatami jest tak:

    CANON
    nuda... nic się nie dzieje... brak akcji jest
    bo przecież nikt oprócz paru redakcji magazynów lifestylowych nie kupi body z pół setką milionów pikseli żeby na nowo odkryć pryszcze modelki, które wlaśnie przez ostatnie 2 godziny makijażyści skrzętnie ukrywali
    link
    link

    NIKON Nico(n) Nico(n)
    link
    bardzo się stara, ale te błędy !
    link

    PENTAX
    trzeba uwierzyć, żeby sobie coś takiego kupić
    pentax
    pentax
    pentax
    Got to have a believin
    Got to have a believin
    link

    OLYMPUS (olym)pus(h)

    Of the mistakes you regret
    Of the troubles that made you sweat
    Of the lovers we've never met
    And of the ugly ones you can't forget
    Pull 'em up
    To the end
    Push, push, push
    Try again
    link

    SONY
    stare, bardzo stare, dobre czasy, kiedy sony było dobre i TANIE i na bardzo dalekim zachodzie od Polski
    My Rifle, My (S)pony, and Me
    link

  30. druid
    druid 16 czerwca 2015, 12:02

    @Beginner

    100% racji. Nie ma się co emocjonować tym sprzętem, dopiero solidna praktyka i liczne testy pokażą jak to w rzeczywistości jest. Specyfikacja wydaje się spoko, ergonomia tak samo. Z pewnością trzeba przyznać, że S wywiera wielką presję innowacyjno - technologiczną. Spójrzmy na takiego Canona... w ofercie wciąż te same 5D mkIII albo 6D sprzed paru lat, tutaj 4K a tam nawet 1080P 60 fps nie ma.

  31. pep
    pep 16 czerwca 2015, 12:15

    Mam prośbę. Sprostujcie błąd na początku artykułu w zdaniu:

    "Producent chwali się ponadto 3.5x szybszym odczytem danych niż w A7R, które zostało osiągnięte dzięki m.in. sczytywaniu informacji z dwóch linii pikseli jednocześnie oraz zastąpieniu uzwojenia aluminiowego miedzianym".
    Uzowjenie może być np. w silniku, cewce a w układach scalonych są ścieżki.

  32. bartaspl
    bartaspl 16 czerwca 2015, 12:17

    @ druid - rzekłbym, że nawet najnowsze 5Ds i 5Ds R to stare 5D mark II na sterydach

  33. Wacław Świntuch
    Wacław Świntuch 16 czerwca 2015, 12:20

    Dzięki Sony za kilka lat można będzie kupić aparat z drugiej ręki za 1/3 ceny o parametrach lepszych niż ówczesne nowości od C i N tej samej klasy.

  34. druid
    druid 16 czerwca 2015, 12:25

    @bartaspl

    A to wiadomo, to są badziewia, do większości zastosowań matryca ze starego 5D II sprawdzi się lepiej :)

  35. cube
    cube 16 czerwca 2015, 12:29

    jest dobrze, nie ma co marudzić, wybór coraz większy. Wierzę, że Sony w końcu naprawi niedociągnięcia. Niedługo pojawi się też A9 z 56mpx matrycą... zdjęcie już wyciekło przy okazji batisa 85mm, spekulowano jaki to mógł być aparat, dzis widzimy, że to nie był A7rII, więc to nie koniec nowosci.

  36. Szabla
    Szabla 16 czerwca 2015, 12:33

    @maciej.latallo: ale to Wy byliście na premierze, a nie ja :)

  37. pep
    pep 16 czerwca 2015, 12:39

    "Szczególnie ciekawie wygląda możliwość używania obiektywów z mocowaniem A (i nie tylko) z zachowaniem szybkiego autofokusa".
    Za to należą się wielkie brawa firmie Sony. Coś mi się wydaje że rynek aparatów się krystalizuje. W lustrzankach rządzi Canon z Nikonem a w bezlusterkowcach system 4/3 i Sony.

  38. jausmas
    jausmas 16 czerwca 2015, 12:48

    @pep brawa będą jeśli pojawi się nowa przelota ze śrubokrętem ale bez celofanu. na tą chwilę więcej radochy mają właściciele szkieł z bagnetem EF, a ceną 70-200/2.8 SSM zamknijmy ten wątek

  39. Rippingtons
    Rippingtons 16 czerwca 2015, 12:56

    Na codzien korzystam z Canona 6D, ale w Łochowie miałem w rękach A7II i bardzo mi się podobał ten aparat,
    wprawdzie z przejściówką metabones i obiektywem Canona EF135mm f2.0L autofocus działał wolno, ponieważ potrzebował kilku przebiegów- powrtórzeń zanim trafił. Biorąc pod uwagę jednak że aparat działał z obiektywem i elektroniką obiektywu z innego systemu to naprawdę robiło wrwżenie. Na mnie jednak, to system wsparcia ostrzenia manulanego działający w czasie rzeczywistym, bez naciskania żadnych guzików zrobił najwieksze wrażenie, wystarczyło kręcić pierscieniem ostrości na obiektywie działał świetnie i umożliwiał bardzo szybkie ostrzenie. Bardzo użyteczne narzędzie umożliwiające na praktycznym i wygodnym korzystaniu właściwie z nieograniczonej ilości optyki, oczywiście jeżeli jest tylko przejściówka na stosowny bagnet.

  40. tripper
    tripper 16 czerwca 2015, 13:12

    @septemberlicht

    Z tym "te korpusy są wielkości Olka OM-D EM-10" to jednak przesada, chyba, że różnica rzędu 1 cm w każdym wymiarze nie robi Tobie różnicy. Waga też nie ta liga.

  41. Chris62
    Chris62 16 czerwca 2015, 13:30

    septemberlicht | 2015-06-16 10:20:13


    Świetny sprzęt. Coś czuję, że SONY tym sprzętem wyrośnie za niedługo na lidera rynku foto.
    --------------------
    A to jeszcze nie wyrósł? Może nie całkiem ale w CSC nie ma nic w tym budżecie i oferującego taki obraz.
    =====================

    Mnie poraża jedna rzecz - te korpusy są wielkości Olka OM-D EM-10, a maja dwukrotnie większy, pełnoklatkowy sensor. Czyli łączą w sobie dwie, wydawałoby się wzajemnie wykluczające się rzeczy - filigranowe gabaryty i matrycę FF.
    ---------------
    Nie tak dawno w sklepach było mnóstwo kompaktów FF na kliszę więc kiedyś się dało - dlaczego dziś miałoby to być niemożliwe?
    A jak Ty liczysz tą krotność - na długości boków? Przelicz lepiej krotność pola powierzchni i wyobraź sobie mniejsze upakowanie, znacznie więcej pikseli i do tego BSI ...
    =================

    Poczekam do przyszłego roku i przesiadam się na którąś A7.
    --------------------------
    O ile koyut Cię nie przekona że X-T1 i tak rozłoży A7 w odwzorowaniu kresek a espresso, że to plebejska marka od telewiziorów:)

    Na pewno dzięki tej premierze ten zwykły badziewny A7 mocno potanieje. To jest plus takich super premier.



  42. 16 czerwca 2015, 13:30

    "chyba, że różnica rzędu 1 cm w każdym wymiarze nie robi Tobie różnicy"
    -nawet więcej niż 1cm w każdą stronę(jeśli chodzi o wielkość matryc)

  43. cube
    cube 16 czerwca 2015, 13:33

    tripper, czepiasz się 1cm i 200g... Za to jesli chodzi o obrazowanie to A7-ki to zupełnie inna liga...

  44. jaad75
    jaad75 16 czerwca 2015, 13:40

    @dARTi "Czemu tak sracie żarem na te rawy 14bit? różnicę da się dostrzec w jakichś kuriozalnych sytuacjach z tego co pamiętam"
    Różnice między 12, a 14-bit widać już przy podstawowej obróbce.

    @Nikoś "a ja pamiętam jak przed 4-5 laty jak wszedł BSI do kompaktów , stwierdziłem że szkoda że do lustrzankę tego nie zrobią i wtedy zostałem pouczony że to nie ma sensu bo i tak są duże pixele na DX/APS-C"
    Bo są duże i dlatego nie można liczyć na taki zysk z BSI jak w kompaktach, czy nawet w NX1, choć jakiś tam na pewno będzie, podobnie zresztą, jak z miedzianych ścieżek.

  45. jaad75
    jaad75 16 czerwca 2015, 13:43

    BTW, ten aparat ma dotykowy LCD?

  46. jaad75
    jaad75 16 czerwca 2015, 13:46

    @Chris62 "Nie tak dawno w sklepach było mnóstwo kompaktów FF na kliszę więc kiedyś się dało - dlaczego dziś miałoby to być niemożliwe? "
    Dlatego, że moduł matrycy (zwłaszcza stabilizowany) + LCD jest grubszy niż film i plastikowa przykrywka.

  47. mate
    mate 16 czerwca 2015, 13:50

    @jausmas
    Przelotka ze śrubokrętem będzie ergonomiczną pomyłką, bo będzie musiała mieć wbudowany silnik AF i będzie wielkości obecnej LA-EA4, niezależnie od tego czy będzie celofan czy nie. A przez LA-EA3 nie tylko SSM ale też SAM można podpinać, gdzie jest trochę fajnych, względnie niedrogich szkieł.

  48. Chris62
    Chris62 16 czerwca 2015, 13:58

    lcd i grubość modułu? Who cares?
    ===============
    jaad75 | 2015-06-16 13:40:57

    @Nikoś "a ja pamiętam jak przed 4-5 laty jak wszedł BSI do kompaktów , stwierdziłem że szkoda że do lustrzankę tego nie zrobią i wtedy zostałem pouczony że to nie ma sensu bo i tak są duże pixele na DX/APS-C"
    Bo są duże i dlatego nie można liczyć na taki zysk z BSI jak w kompaktach, czy nawet w NX1, choć jakiś tam na pewno będzie, podobnie zresztą, jak z miedzianych ścieżek.
    ---------------------
    Patrząc na NX1 to z racji BSI mamy 8 MP więcej w stosunku do NX30 i poziom szumów nawet mniejszy a przede wszystkim sporo większy DR.
    (Sam ten fakt jest dobrym powodem żeby np stare matryce np. 16 MP wykonać z BSI.)
    Miedź mają obydwa więc to ułatwia kwestię porównania zysku z BSI.
    Jeżeli wdrożą iso cell będzie dalszy zysk na DR.
    Dla kompaktów z paznokciami bsi oznaczało być albo nie być.
    Przy dużych matrycach zyski też są w kwestii wyśrubowania i tak dobrych parametrów ale czy np AMG nie tuninguje fabrycznych mercedesów?

  49. jaad75
    jaad75 16 czerwca 2015, 14:14

    @Chris62 "lcd i grubość modułu? Who cares?"
    Projektant korpusu z pewnością "cares".

    "Patrząc na NX1 to z racji BSI mamy 8 MP więcej w stosunku do NX30 i poziom szumów nawet mniejszy a przede wszystkim sporo większy DR. "
    Tylko ile tam zysku z BSI, a ile wynika z progresu, który i tak by nastąpił? Różnica między wczesnymi, 12, czy 14MPix matrycami, a późniejszymi konstrukcjami też była ogromna, bez BSI. 28MPix to dopiero trzecia całkowicie nowa matryca APS-C od Samsunga.

    "Sam ten fakt jest dobrym powodem żeby np stare matryce np. 16 MP wykonać z BSI."
    Ale właśnie o to chodzi, że im więcej procentowo zajmuje fotodioda do reszty infrastruktury sensora w FSI, tym mniejszy zysk z odwrócenia konstrukcji - im bardziej upakowana matryca, tym więcej zyskuje na BSI. Sens używania BSI w luźno upakowanych matrycach był dyskusyjny, bo korzyści były zbyt małe w stosunku do inwestycji.

    "Jeżeli wdrożą iso cell będzie dalszy zysk na DR."
    Żeby był zysk na DR w przypadku matryc Sony, to trzebaby jeszcze przejść na 16-bitowy zapis - Samsung ma się jeszcze miejsce poprawić, by w pełni wykorzystać 14-bitowe przetworniki.

  50. jaad75
    jaad75 16 czerwca 2015, 14:16

    "Różnica między wczesnymi, 12, czy 14MPix matrycami, a późniejszymi konstrukcjami też była ogromna,"
    Oczywiście miałem na myśli różnice w kolejnych generacjach matryc Sony.

  51. szuu
    szuu 16 czerwca 2015, 14:28

    no i kiszka, tutaj ktoś gadał na konferencji z gościem który kieruje w sony całą tą bezlustrowością i w nowym a7r II wszystko po staremu - podobnie jak iphone, sony A7R II nie obsługuje plików raw :-]

    ale jest też postęp - podobno sony ma świadomość że to wada i może nawet kiedyś coś z tym zrobi!

    link

  52. cube
    cube 16 czerwca 2015, 14:39

    szuu, to dobrze, że chociaż zauważyli, że to wada. Można mieć nadzieję, że za 3-4 modele to poprawią. Czyli pewnie do końca roku wyjdzie normalny aparat... ;-)

  53. Chris62
    Chris62 16 czerwca 2015, 15:09

    jaad75 | 2015-06-16 14:14:35

    Sens używania BSI w luźno upakowanych matrycach był dyskusyjny, bo korzyści były zbyt małe w stosunku do inwestycji.
    ------------
    O właśnie tak to tłumaczmy po co robić lepsze skoro zainwestowało się w gorsze i musi się zamortyzować.

    BSI nie przeszkadza na pewno więc jaki jest sens trwać przy FSi?
    Nowsze matryce będą raczej w BSI i całe to tłumaczenie o znikomym zysku pójdzie w niepamięć.
    Załatwi to nawet marketing ten sam, który chciał sprzedawać stare rozwiązania teraz z nowego zrobi must have.

  54. jaad75
    jaad75 16 czerwca 2015, 15:17

    Nowe matryce będą coraz bardziej upakowane więc nie będzie sensu dyskutować nad sensownością stosowania BSI. A jak już przestawią się na BSI, to nawet niskoupakowane ciekawostki, jak te w rodzaju A7S, będą robione w BSI, choć zrobione w FSI pewnie nie byłyby gorsze.

  55. Wnioski
    Wnioski 16 czerwca 2015, 15:20

    Jak tylko będzie kosztował połowę tego co zapowiadają to kupuję!

  56. +tof
    +tof 16 czerwca 2015, 15:32

    Zawsze podziwiałem naszą polską wiarę w zwycięstwo nawet w obliczu absolutnej przewagi wroga. (wide: prawie wszystkie polskie powstania).
    @Chris62 i inni optymiści:
    parę postów wyżej sugerowałem, że Sony to fajna firma, ale w czasach gdy królował trynitron.
    Dzisiaj link wszyscy inni jakoś się trzymają, a tylko Sony straciło jedną czwartą. I jak tak dalej pójdzie to w 2018 Sony zbankrutuje. A przynajmniej dział aparatów. Gdzieś słyszałem, że zarabia już tylko na prawach do filmów i na grach komputerowych, ale przekazywania pieniędzy między działami już nie ma. To są oddzielne spółki.
    Dodatkowo tak jak z tabletami się stał, niedługo sprzedaż bezlusterkowców siądzie. Po prostu wszyscy którzy będą chcieli kupić, już to zrobią i nie będzie następnych klientów.
    Jeśli ktoś poważnie myśli o zakupie to niech wybierze system z dużą ilością obiektywów. Cena body się nie liczy.
    Mój canon 350d z 2008r kupiony za 2600pln dziś jest wart niecałą stówę. 7d z 4500pln wart jest niecałe 500pln i to po przeglądzie i czyszczeniu na żytniej za parę stów.
    Jakby mi ktoś proponował kupienie samego body za cenę ćwiartki nowego samochodu to bym na miejscu umarł ze śmiechu.

  57. Michel
    Michel 16 czerwca 2015, 15:34

    cube: "szuu, to dobrze, że chociaż zauważyli, że to wada. Można mieć nadzieję, że za 3-4 modele to poprawią. Czyli pewnie do końca roku wyjdzie normalny aparat... ;-) "

    Ja mam nadzieję, że faktycznie da się to poprawić przez łatkę oprogramowania, przecież to sprawa software'owa jest...

  58. cube
    cube 16 czerwca 2015, 15:37

    oj, to by było idealnie, dlatego tak się nie stanie, kto by wtedy kupił nowy model? ;-)

  59. ciszy
    ciszy 16 czerwca 2015, 15:49

    Droga redakcjo mam drobną prośbę (wielu też pewnie chciało by wiedzieć).

    Czy mogli byście przetestować prace a7r2 z obiektywami canona bo ponoć nie ma już takiego problemu z AF jaki był z innymi puszkami a7.

    Z góry dziekuje

  60. maciej.latallo
    maciej.latallo 16 czerwca 2015, 16:07

    @ciszy: w tekście pisałem o EF 24 mm f/2.8 podpiętym przez adapter Metabones. Było OK, przynajmniej przy pobieżnych oględzinach.

  61. Michel
    Michel 16 czerwca 2015, 16:50

    @cube: w sumie mieli doskonałą okazję teraz, przy A7rII - jest tyle dodatkowych "bajerów", że ludzie i tak go kupią (ci, których stać)...

    Tylko pewnie musiałbym kupić nowy komputer ;-)

  62. 16 czerwca 2015, 17:03

    @+tof
    "Jakby mi ktoś proponował kupienie samego body za cenę ćwiartki nowego samochodu to bym na miejscu umarł ze śmiechu."

    I co będziesz robił z ćwiartką samochodu?
    Chodzi ci o konkretną ćwiartkę -może tą z kierownicą i zegarami,
    czy miałeś dzwona i będziesz spawał?

  63. baron13
    baron13 16 czerwca 2015, 17:13

    @dcs: "może tĘ z kierownicą..."

  64. cube
    cube 16 czerwca 2015, 17:26

    @Michel, nie wszyscy, jak nie ma zaimplementowanego rawa, poprawionej migawki oraz AF to ja np. zostaję przy A7 i nic nie zmieniam. Dodatkowa rozdziałka ani stabilizacja matrycy ani BSI nie są dla mnie motywacją żeby kupować kolejne niedorobione body. Poczekam aż poprawią i wtedy kupię.

  65. espresso
    espresso 16 czerwca 2015, 17:31

    @mate | 2015-06-16 01:10:20

    @espresso
    Stylistyka podporządkowana ergonomii, rozumiem że lepiej jak aparat przypomina bułę?

    Ciekawe wzornictwo to nie tylko obłe kształty.

  66. jaad75
    jaad75 16 czerwca 2015, 17:41

    @cube, ma RAW-a, ale stratnie skompresowanego, jak A7 i inne...

  67. Michel
    Michel 16 czerwca 2015, 17:47

    @cube, ja chyba też poczekam, zwłaszcza, że mam A7II ;-)

  68. zentaurus
    zentaurus 16 czerwca 2015, 17:47

    espresso@
    O gustach się nie dyskutuje. Dla mnie aparaty z serii A7 mają bardzo ciekawe wzornictwo. Dużo one zyskują po bezpośrednim kontakcie organoleptycznym i wzrokowym.

  69. jaad75
    jaad75 16 czerwca 2015, 19:27

    Mnie też się wzornictwo podoba.

  70. SQ3OPH
    SQ3OPH 16 czerwca 2015, 19:47

    Co tu dużo pisać: jest OSTRO!

  71. pan Szakal
    pan Szakal 16 czerwca 2015, 20:07

    wszyscy cmokają i wzdychają a przyjdzie N i obawiam się , ze z tej samej matrycy zrobi zwyczajnie lepszy użytek- niech się mylę.

    Podoba mnie się, ze Sony regularnie kopie po kostkach śpiącą arystokracje CiN.


  72. 16 czerwca 2015, 20:48

    Piąty pełnoklatkowy bezlusterkowiec od 2013-10-16
    i czwarta matryca.
    -to mi się najbardziej podoba.

    ...a Fuji i Olympus (od 2012-01-09 i 2012-02-08) ugrzęzły w 16mpix
    (X-Trans CMOS II w obrazowaniu niczego nowego nie wniosła)

  73. dARTi
    dARTi 16 czerwca 2015, 21:14

    @cube migawka jest poprawiona sama w sobie dużo cichsza i kopie o 50% słabiej + możliwość włączenia pierwszej kurtyny elektronicznej i trybu całkowicie elektronicznego. Pierwsza kurtyna elektroniczna całkowicie eliminuje problem poruszonych zdjęć. Af ponoć też lepszy. Przed chwilą na SAR zamieszczono wywiad gdzie poruszono temat kompresji raw link Mówią, że nad tym pracują i mogą dołożyć w firmware.

    Pierwszy film w sieci z AF na szkle Canona link
    Wygląda, że działa całkiem nieźle.

    Wszystko pięknie dla mnie gdyby nie był taki karwa drogi...

  74. dARTi
    dARTi 16 czerwca 2015, 21:20

    Przy okazji udało mi się potestować moją baterię w A7. Fakt było ciepło bo w niedzielę po południu. Zrobiłem 964 rawy w ciągu 3 godzin z czego 50% to były multiekspozycje i seryjne zdjęcia po kilka sztuk w serii z niewielkimi przerwami. Zostało 20% baterii. Nie stosowałem żadnych technik oszczędzania baterii i miałem założony kit z AF i włączoną stabilizacją. Bateria ma półtora roku ciągłego używania. Po mojemu wcale nie jest źle a te deklarowane 290 zdjęć pewnie tak ale w skrajnie niekorzystnych warunkach.

  75. +tof
    +tof 16 czerwca 2015, 23:05

    @dcs Raczej chodziło mi o to, że cena za sam korpus wielkości kilkunastu tysięcy pln jest zdecydowaną przesadą. (a nawet 10 kilo pln) zwłaszcza gdy nie ma rozsądnej optyki. Albo gdy nie da się podpiąć obiektywu bo gwint nie pasuje.
    A jeśli chodzi o motoryzację jako taką mam tę niesamowitą i bardzo rzadko spotykaną przyjemność braku konieczności przemieszczania się po jakichkolwiek ulicach :))

  76. jausmas
    jausmas 16 czerwca 2015, 23:10

    3 godziny, to jesteś ledwie po kościele :) zresztą idź z nią w góry na trzy dni, w listopadzie. Że natrzepać seriami można i ponad tysiąc, już pisałem. Resztę moich postów potraktuj adekwatnie do wiarygodności. Da się ale to wciąż słabsza strona tych konstrukcji.

  77. szuu
    szuu 16 czerwca 2015, 23:32

    964 zdjęcia! toż to ze dwa lata focenia! :-]

  78. cube
    cube 17 czerwca 2015, 00:03

    dARTi, pożyjemy zobaczymy, jeśli rzeczywiście jest jak piszesz i zrobią łatkę na nieskompresowane rawy to jak dla mnie ideał. Pozostanie poczekać do grudnia/stycznia aż cena zjedzie o jakieś 30% i brać.

  79. dARTi
    dARTi 17 czerwca 2015, 03:30

    @jausmas - na śluby z tą namiastką aparatu? Raz za wolny w ciemności będzie bez wątpienia a dwa klient mniej płaci za zdjęcia z małego aparaciku a fotograf wyglądałby z tym czymś jak "amator". Do cholery przecież na kotletach fotografia się nie kończy ludzie!

    @+tof akurat z tym niepasującym gwintem to trafiłeś kulą w płot...

  80. mate
    mate 17 czerwca 2015, 08:47

    @espresso
    Rozumiem, że taki Pentax K-01 już nie podpada pod ciosanie siekierą i jego kanciaste kształty to efekt wysublimowania i wydobycia szczytów ergonomii?

  81. 17 czerwca 2015, 10:59

    mate
    w przypadku pentaxa liczy się wnętrze i oprogramowanie matrycy, w przypadku sony wnętrza nie ma jest tylko zewnętrze :P

  82. baron13
    baron13 17 czerwca 2015, 12:03

    Z tego, co w nowym A7 jest to mówiąc prawdę, zaciekawiła mnie migawka elektroniczna. Było by miło, bo da nadzieję że np Canon zrobi coś podobnego. Coś by to dało jakby działało podobnie jak w nikonie d40 gdzie się dawało do około 1/700 robić zdjęcia z lampą błyskową.. Jeśli chodzi o wstrząsy wywołane mechanizmem, to we współczesnych aparatach tego nie ma praktycznie.
    Rozdzielczość, mnie to kiedys rajcowało, ale przekonałem się na własnej skórze, że utrzymanie rzeczywistej rozdzielczości w okolicy 6 megapikseli i z okładem wystarcza i wcale nie jest łatwe. Aby fotografować ludzi z taką rozdzielczością właściwie nie powinno się schodzić z czasami poniżej 1/500. Przy 1/50 można robić portret siedzącej osoby. Moim zdaniem 20 megapikseli zaspokaja nie tylko potrzeby ale i fanaberie. Co bym chciał mieć w aparacie to na przykład gniazdo synchronizacji do lampy. Opisane, ile woltów wytrzymuje. dużo nie musi, byle była by informacja. Tu matówki nie ma ale ja bym chciał wizjer z matówką z klinem. Kwadratową matrycę. To 6x6 w Kijevie głupie nie było. w ten sposób używam całego pola obrazowego obiektywu. Zdjęcia tnie się różnie. Choć niektórzy się chwalą, że wrzucają prosto z puszki :-)
    Chciałbym duży zakres działania AF. Na imprezach mylący się w ciemności AF to zmora. Nawet nie musi być mnóstwa iso, byle by AF działał.

  83. 17 czerwca 2015, 12:30

    Może od razu okrągła matryca? -lepiej pole obiektywu wykorzystasz
    i poziom w postprodukcji złapiesz bez cięcia.

  84. Betelgeuse
    Betelgeuse 17 czerwca 2015, 13:32

    Jak wyjdzie ta wyginana matryca to można by się zastanowić :)
    Robisz okrągłe zdjęcie i kadrujesz jak chcesz :-]

  85. dARTi
    dARTi 17 czerwca 2015, 14:28

    @dcs - no powiem Ci, że głupie to nie jest!!! i nie trzeba się gimnastykować z pionowymi kadrami bez gripa

    No i tylko w drogich sprzętach dla pro bo inaczej na fejsbuku pojawiłoby się pełno okrągłych fotek z wakacji :D

  86. mate
    mate 17 czerwca 2015, 14:48

    Właśnie odkryliście matrycę multiaspect, którą Panas stosował już w GH1, a i obecnie jest w kilku aparatach? Wystarczy tak naprawdę większy od koła obrazowego prostokąt, nie trzeba okrągłych matryc.

  87. pan Szakal
    pan Szakal 17 czerwca 2015, 15:54

    Jak się nie ma co się lubi, to się kwęka na to, co się nie ma.

  88. baron13
    baron13 17 czerwca 2015, 19:43

    @pan Szakal: Współczesne aparaty mają w porównaniu z np konstrukcjami z jakimi ja zaczynałem, po prostu kosmiczne możliwości. Na przykład podnoszenie lustra przed wykonaniem zdjęcia to była Mamiya. W Praktice, którą mam, tego nie było. Czasy najkrótsze, 1/1000 sekundy. Pomiar światła kończył się gdzieś na 1 sekundzie i to przy dobrych fotooporowych światłomierzach. Dłuższe były, ale niepewne. Na światłomierzach selenowych nie dało się zmierzyć ekspozycji w pomieszczeniach (coś pokazywały) w dzień, bo były za mało czułe. Aby wyzwolić aparat z odległości kilku metrów, używało się wężyków pneumatycznych. Czułość filmów kończyła się na 27 dinach. Jeśli popatrzeć na dzisiejszy sprzęt z tamtej perspektywy, to właściwie nie wiadomo, czego chcieć. Ale jeśli już za coś płacić, to z sensem. Za megapiksele nie chcę płacić, bo wystarczy, że drgnie łapa i cudownej rozdzielczości. Poza tym jak wiedzę, to większość, prawie wszystkie zdjęcia kończą na faktycznym rozmiarze nie większym niż 6 megapikseli. Myślę, że to jest dobrze ponad 99% zdjęć, bo nawet na wystawy drukuje się 2000x3000 pikseli. Do internetu 1,5 megapiksela i finito. To, co chętnie przygarnę, to możliwość pracy w trudniejszych warunkach oświetleniowych: więc po pierwsze AF, po drugie iso.

  89. ***s***
    ***s*** 17 czerwca 2015, 21:05

    baron13 | 2015-06-17 19:43:19.....Pomiar światła kończył się gdzieś na 1 sekundzie i to przy dobrych fotooporowych światłomierzach. Dłuższe były, ale niepewne.


    Pewnosc mialo sie dopiero po miesiacu jak wywolana rolka slajdu przyszla z niemieckiego labu KodaChroma.

  90. lcf
    lcf 17 czerwca 2015, 21:38

    Jedyne czego jeszcze brakuje do kompletu, to A7S II - z wszystkimi bajerami zaprezentowanymi w A7R II, tylko 16 MP zamiast 42 żeby zrobili - rozdzielczość by już była dla wielu osób wystarczająca, za to lepsza dynamika i lżejsze RAWy do obróbki/przechowywania. W ciągu najbliższego pół roku do roku mogli by pokazać :).

  91. baron13
    baron13 17 czerwca 2015, 22:37

    @***s*** : Ja zaczynałem od Bydgoskich Zakładów Fotochemicznych :-)

  92. pan Szakal
    pan Szakal 17 czerwca 2015, 23:07

    - Bydgoszcz ul. Piękna (początek od Szubińskiej :P ) - tez cos mi tam świta.

    Jak kto chce to może po blokować aparat i będzie dawać namiastkę "starych dobrych czasów".
    Wężyki pneumatyczne ciągle są w użyciu we wielkim formacie.

    Kiedyś samochody miały 4 biegi a mimo to dzis nikt nie krytykuje 6ciu.

    Efekt koloryzowania zadziałał do spółki z kompensacja.

    Ja tam bym nie narzekał na piksele i inne wodotryski- mam nadzieje , ze Sony pomyślało o "małym rawie", mimo ,ze tez mam sentyment do klasyków C Ae1 i czerwonej kropki- nawet w nowej cyfrowej odsłonie (mam na myśli monochroma).



  93. pan Szakal
    pan Szakal 17 czerwca 2015, 23:20

    chciałem jeszcze dodać jedna rzecz- wszystkie te techniczne możliwości pozwalają na wykonanie zdjęcia ale ciągle jeszcze nie załatwiają jednego podstawowego problemu- fotografia ciągle rodzi się w umyśle człowieka i z tego powodu spie spokojnie- mimo, ze komputer potrafi już podobno napisać wiersz.

  94. ***s***
    ***s*** 18 czerwca 2015, 01:59

    lcf | 2015-06-17 21:38:21.....o A7S II - z wszystkimi bajerami zaprezentowanymi w A7R II, tylko 16 MP


    12mpix starczy. z 16 zaś by musieli jakieś line skippingi robić. Porządne 12mln ze stabilizacja i AF jak w A7rII

  95. kostek_ja
    kostek_ja 18 czerwca 2015, 03:48

    Zanim wejdę w dyskusję na temat tego aparatu chciałbym zapytać autora artykułu czy testował może AF podczas kręcenia video i czy może coś na ten temat napisać?

    Ja osobiście trochę współczuje ludziom którzy twierdzą iż im wystarcza 6mpix. Zacznijcie drukować zdjęcia w dużych formatach to się dowiecie po co wam te piksele ;)

    A wracając do aparatu: do mojego użytku A7R II to game changer ze względu na połączenie możliwości zdjęciowych z możliwością filmowania. Zwyczajnie potrzebuję dobrego AF do video. Mógłbym ostrzyć manualnie, ale na tych małych ekranach zwyczajnie się nie da, a rozbudowywanie nie wchodzi w grę.

    Sony pokazało bardzo ciekawą puszkę. Ciężko się do czegoś przyczepić. Oczywiście do obsługi AF podczas kręcenia video przydałby się dotykowy ekran.
    Osobiście wolałbym większy aparat z wygodniejszym i pewniejszym gripem, chociaż z drugiej strony dzięki tej redukcji rozmiarów może będę mógł go spakować na wyjazd motocyklowy przy którym na duże body nie byłoby już miejsca. Można jeszcze pozrzędzić na baterię itp. ale nie ma ewidentnej wady. Jedyną wadą jest fakt iż Sony ma ubogi system.

    Z chęcią bym został przy Nikonie i gdybym tylko robił zdjęcia to bym nawet nie rozważał Sony z bardzo wielu przyczyn, ale niestety lustrzanki Nikona nie nadają się do video innego niż reżyserowane ujęcia i to z rigu podpięte do niesamowitej ilości sprzętu.

  96. lcf
    lcf 18 czerwca 2015, 08:40

    @***s*** AF w A7S pod pewnymi względami chyba nadal jest lepszy, tzn. w pół-mroku może sobie lepiej radzić, bo w tabelkach czułość AF jako -4 EV podają, a w A7R II wspomniane jest -2 EV:
    link
    Ale to pewnie bezpośrednio związane z mniejszym upakowaniem matrycy i większym zakresem używalnych ISO w A7S.

    A okolice 16-17MP mogły by być dobre, bo wtedy podwójną rozdzielczość 4K można zrobić, ładnie do 4K by się wtedy skalowało.

    @kostek_ja: jeśli od tego modelu do Sony będzie można L-ki podpinać i będą pracowały podobnie jak z puszkami Canona, to problem ubogiego systemu się rozwiązuje :). A7R II z 85L II może być niezły dream team - chyba że Sigma w końcu 85mm Art też wypuści (F/1.2 lub F/1.4), też ciekawa opcja mogła by być.

  97. mate
    mate 18 czerwca 2015, 09:13

    @kostek_ja
    Jak chcesz większy uchwyt, to to załatwia sprawę:
    link

    Z gripem wciąż waży tyle ile gołe korpusy luster ff, dając przy tym dużo lepszą ergonomię i modułowość.

  98. cube
    cube 18 czerwca 2015, 11:51

    lcf, nie wiesz co mówisz. AF nigdy nie będzie tak sprawny a użytkowanie na małym body z przejsciówką tak wygodne jak na dedykowanych korpusach canona. A już tym bardziej 85L, to smok i pracuje dobrze w zasadzie tylko na 1-dynkach canona, które mają wyższe napięcie zasilające i potrafią tym kręcić w miarę szybko.

  99. zentaurus
    zentaurus 18 czerwca 2015, 13:02

    cube@
    Nigdy nie mów nigdy. ..

  100. cube
    cube 18 czerwca 2015, 15:47

    zentaurus, bateria w soniakach ma 7V, nie da rady. Już lepiej kupić 85L FD i używać w manualu. A ten niby test szybkosci gdzie tępy amerykaniec ostrzy EF24-70 z bliskiego obiektu na inny tak samo bliski obiekt niczego o sprawnosci AF póki co nie mówi...

  101. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 18 czerwca 2015, 17:56

    cube
    A od kiedy to z niższego napięcia nie da się zrobić wyższego i na odwrót?

  102. kostek_ja
    kostek_ja 18 czerwca 2015, 19:02

    @lcf: Nie jestem fanem takich kombinacji, gdyż one różnie działają, a nawet jak na początku działają to jakiś update softu może sprawić iż przestanie działać. Przesłonę mogę ustawiać manualnie (w sumie chyba nigdy nie pozwalam aparatowi decydować o przesłonie :) ), ale AF musi być i musi być sprawny.

    System w tym momencie nie wygląda tak źle. Optyka do moich potrzeb prawie daje radę. Wolałbym coś typu Nikkor 24-120 f/4 abym nie musiał zmieniać szkieł na wyjeździe, albo chociaż 24-105 jak w Canonie. Chociaż z drugiej strony nie są to małe szkła, a ich jakość jest... w sumie nie ma się do czego przyczepić, ale i nie zachwyca. I to przy aktualnie skromnych 24 mpix, więc do 42mpix może to zwyczajnie nie mieć sensu. Podobnie jak ładowanie dużego szkła do tak małego aparatu. Z drugiej strony 24-70 trzeba uzupełnić 70-200 które też małe nie jest, więc jedynym sensownym argumentem jest jakość. f/4 zamiast f/2.8 to sensowna cena za mniejsze rozmiary.

    Jest obiektyw do makro, niedługo ma wyjść 135 f/2 do portretów z płytką głębią. Brakuje mi tylko czegoś rzędu 100-400mm.

    Problemem jest ten tryb super 35 który daje lepszą jakość video, gdyż trochę rozwala dobór optyki i trochę wymaga zmienianie szkieł między video a foto, co jest lekko bezsensowne. Chyba w tym aparacie chodzi jednak o to aby mieć wszystko w jednym, a tutaj... dziwnie. Mały dyskomfort, ale jednak. Wolałbym, jak pewnie każdy, aby pełna jakość była w trybie ff.

    @mate: Tak, byłem w sony i bawiłem się gripem. Całkiem fajna sprawa jak potrzebujemy większej wygodny. W samym body nie ma w ogóle miejsca na mały palec. Nie mniej jednak bardzo przywykłem do gripa w D750. Można zrzędzić iż przez to ekran monochromatyczny jest mniejszy, ale nie można zaprzeczyć iż grip leży idealnie w ręce. Jest to jedyny aparat FF który z przyjemnością trzymam w ręce i do którego nie potrzebuję żadnego paska nosząc go w ręce. Mogę go puścić kciukiem. Zwisa na opuszkach palców i mimo iż nim macham to mam pewność, że mi nie wypadnie z ręki. Dla porównania D610 czy D810 obwijam paskiem bo się boję iż mi się wyśliźnie.

  103. ***s***
    ***s*** 18 czerwca 2015, 19:07

    MaciekKwarciak | 2015-06-18 17:56:16....A od kiedy to z niższego napięcia nie da się zrobić wyższego i na odwrót?

    Od wtedy od kiedy wiecej jest na universytetach marketingowcow niz inzynierow. :-)

    Wezmy taka lampe blyskowa ktora na zasadzie cudow z 2 paluszkow robi 400 Volt. A teraz to juz nawet bezglosnie.

  104. baron13
    baron13 18 czerwca 2015, 19:51

    Niestety, panowie, tu chodzi o moc. Zwykle jest tak, że mała bateryjka mała moc, większa, więcej mocy. W watach.

  105. ***s***
    ***s*** 18 czerwca 2015, 20:05

    cube | 2015-06-18 15:47:12...... Już lepiej kupić 85L


    Ja od zawsze bardziej lubialem fotki z Zeissowskiego 85mm niz Canona 85 L

    Jesli ten Batis 85mm bedzie rownie dobry to chyba nie trzeba wylewac lez nad Canonem. Choc i on moze naprawde ostrzyc calkiem dobrze a Sigma 85 ART dzieki podwojnemu ostrzeniu tzn fazowy dojazd i kontrastowy mikrodojazd moze sie okazac ze bedzie lepiej dziala na sony niz na Canonach ktore wiecznie maja problem z BF/FF i kalibrowac trzeba. Tu moze sie okazac ze to naprawde dziala i bedzie idealnie w punkt ostrzone.

  106. ***s***
    ***s*** 18 czerwca 2015, 20:12

    baron13 | 2015-06-18 19:51:46......, tu chodzi o moc. Zwykle jest tak, że mała bateryjka mała moc, większa, więcej mocy.


    Moze tak bywalo kiedys. Teraz malenka bateryjka LiFePo4 dzwiga w gore quadcoptera z kamera. W kosiarce do rozrusznika jest bateryjka nie wieksza niz do aparatu. A jesli tego typu baterie nie sa w stanie porzadnie obracac obiektywem Canona to raczej winny jest canon.

  107. 6 mpx
    6 mpx 18 czerwca 2015, 20:53

    @cube | 2015-06-18 11:51:04 "A już tym bardziej 85L, to smok i pracuje dobrze w zasadzie tylko na 1-dynkach canona, które mają wyższe napięcie zasilające i potrafią tym kręcić w miarę szybko."

    Jesteś pewien? L-ki Canona mają silniki USM. W tego rodzaju silnikach za ich prędkość obrotową odpowiada częstotliwość generowana przez układ elektroniczny zasilający taki silnik i w zależności od jego rodzaju waha się między 40 a 100 kHz. To do jakiego napięcia jest przystosowany sam układ zasilania takiego silnika nie ma znaczenia dla jego prędkości obrotowej.

    Zresztą, bez wnikania w zawiłe zagadnienia techniczne, gdybyś miał rację, to taki Canon 6D, również powinien słabo się sprawdzać z L-kami, bo tak jak Sony A7 ma baterię 7V.

  108. baron13
    baron13 18 czerwca 2015, 21:08

    @***s***: Niestety, praw fizyki pan nie zmienisz :-) Gęstość prądu w akumulatorach jest określona dla technologii, moc zależy od objętości. Niewiele większa wymiarem bateria (akumulator) może dużo więcej. W nowych bateriach masz tę sama technologię i zależność jest taka sama.
    @6 mpx: Moc silnika to iloczyn prądu i napięcia. Częstotliwość komutacji to jest sposób zagospodarowania tej mocy. Nie ma mocy, nie ma momentu siły, prędkość kręcenia jest mniejsza.

  109. 18 czerwca 2015, 21:31

    baron13
    "@***s***: Niestety, praw fizyki pan nie zmienisz :-) Gęstość prądu w akumulatorach jest określona dla technologii, moc zależy od objętości. Niewiele większa wymiarem bateria (akumulator) może dużo więcej. W nowych bateriach masz tę sama technologię i zależność jest taka sama"
    po pierwsze Panowie nie karmić trola, przepraszam baronie ale za moment zrobisz tu bałagan. Po drugie baronie albo jak piszesz mała mało, duża dużo albo niewiele większa może dużo więcej, bo komicznie te wywody wyglądają jak na laboranta (swoją drogą nie osiągnąłeś chyba za dużo...). Przez 10 lat, choć to wolny proces mamy gigantyczny postęp w produkcji i zastosowaniu ogniw i ich charakterystyki. Kiedyś akumulator zawierający ogniwa niklowo cadmowe o objętości 10cm3 miał efektywność mniejszą niż choćby dziś litowo jonowy o objętości powiedzmy 2cm3. I tak jak mówisz Panie baron, praw fizyki Pan nie zmienisz nawet jak jesteś Pan laborant.

    "@6 mpx: Moc silnika to iloczyn prądu i napięcia. Częstotliwość komutacji to jest sposób zagospodarowania tej mocy. Nie ma mocy, nie ma momentu siły, prędkość kręcenia jest mniejsza."
    moc silnika wynika w prostej linii od momentu obrotowego i prędkości obrotowej a jej wydajność czyli to finalnie co nas interesuje od zastosowanej przekładni Panie laborant bo tak na dobrą sprawę nie chodzi o moc a o moment obrotowy... (większość laików określa osiągi danej jednostki na podstawie wyłącznie mocy co jest kompletną bzdurą)

    ps. tak się zastanawiam do ilu ludzi trafiają twoje teksty i ilu je później powiela...

  110. baron13
    baron13 18 czerwca 2015, 22:08

    @r_a_v_e_n: Pozajączkowało Ci się z silnikiem spalinowym oraz maszyną parową a "wydajność", to w tym kontekście już bardziej ekonomia :-) Jak mamy prąd stały, to P=U*I . A jak kto jeszcze kombinuje to dostaje pałę i idzie na drugi termin :-) Lep[iej kup sobie jakąś książkę o historii polskiej fotografii, abyś więcej nie wypisywał banialuków o niszowym Beksińskim :-)

  111. MaciekNorth
    MaciekNorth 19 czerwca 2015, 00:16

    @baron13 | 2015-06-18 21:08:32
    "Gęstość prądu w akumulatorach jest określona dla technologii, moc zależy od objętości."

    Bzdura, moc nie zależy od objętości, jak podłączysz równolegle dwie baterie, to żarówka będzie świecić 2 razy jaśniej, czy 2 razy dłużej? Albo weź akumulator o wymaganej pojemności, ale o bardzo niskim prądzie rozruchowym i zapal zimą dużego diesla, powodzenia. Rozrusznik o większej mocy i działający pod większym obciążeniem potrzebuje większego natężenia prądu, bo jak sam napisałeś:

    "Moc silnika to iloczyn prądu i napięcia."

    Do silnika obiektywu przez różne korpusy jest z założenia podawane to samo napięcie (z jakąś tam tolerancją), a różna prędkość ostrzenia wynika raczej z niższego natężenia prądu, co może być spowodowane wieloma czynnikami, również zamierzonym działaniem producenta w celu pozycjonowania sprzętu.
    Na pewno w tym przypadku ważniejszym od pojemności czy napięcia ogniwa jest jego opór wewnętrzny - np. nowoczesne akumulatorki Ni-MH ładują lampę błyskową dużo szybciej niż baterie alkaliczne, mimo niższego napięcia.

  112. ciszy
    ciszy 19 czerwca 2015, 05:35

    Jeszcze omowmy prawo ohma i będzie tacy:) każdy ma tu po trochu racji bo w warunkach nie idealnych jest mnustwo zaklucen takich jak opory lozysk itp. Napięcie silników w obiektywach jest takie samo 12V albo 6V. Tak wiec ma tu najważniejszy wplyw prad ale i przekladnia jest ważną. Ważna jest tez rezystancja po drodze a i maksymalny prąd jaki można z baterii wyciągnąć jest ważny. Częstotliwość zasilania tez ma tu znaczenie bo od niej zależy strumień itp itd. Możemy tak gdybac bez konca .Nie mamy konkretnych danych nie lucytujmy się bo to nie ma sensu. Zostanmy przy stwierdzeniu w pewnych puszkach jest lepiej w innych gorzej.

  113. baron13
    baron13 19 czerwca 2015, 07:11

    @MaciekNorth: Dwie baterie mają 2 razy większą objętość. Do 2 baterii możesz podłączyć 2 żarówki. Obojętne jak połączysz baterie szeregowo, czy równolegle bo jak podłączysz szeregowo baterie to żarówki też. Jak połączysz równolegle baterie wypadkowy opór wewnętrzny zmaleje dwa razy możesz pobierać 2 razy większy prąd. natomiast zgadzam się, prostego przeliczenia mocy na czas działania AF nie ma. Można tylko powiedzieć, że jak jest większa moc to ten czas może być krótszy, albo konstruktor dobrze to wykorzysta, albo kiepsko.

  114. Szabla
    Szabla 19 czerwca 2015, 09:45

    Pierwsze prawo Ohma: Nie wychodź z doma bez łoma.
    Drugie prawo Ohma: Im cięższy łom, tym szybszy zgon.

    P.S. Przypomniało mi się ze szkoły. Napisałem, żeby dopasować się do aktualnego stylu i twórczo go rozwinąć. :P

  115. MaciekNorth
    MaciekNorth 19 czerwca 2015, 09:58

    @baron13
    Ale podłączamy jeden obiektyw :) A ogniwo o mniejszej pojemności może mieć mniejszy opór wewnętrzny, kwestia wykonania. Ale myślę, że w każdym przypadku wydajność akumulatorów jest wystarczająca, tylko producenci celowo psują korpusy z niższej półki, albo dostosowują prędkość ostrzenia danego obiektywu do możliwości AF ;)

  116. Chris62
    Chris62 19 czerwca 2015, 10:03

    Szabla | 2015-06-19 09:45:28


    Pierwsze prawo Ohma: Nie wychodź z doma bez łoma.
    Drugie prawo Ohma: Im cięższy łom, tym szybszy zgon.

    P.S. Przypomniało mi się ze szkoły. Napisałem, żeby dopasować się do aktualnego stylu i twórczo go rozwinąć. :P
    ----------------------------
    Do zaocznej podstawówki chodziłeś?
    Inaczej znałbyś więcej praw np. to że "Uderzony łomem nie ma prawa wstać". :)

    Co by nie gadać A7R II nieco "przyłomuje" konkurencji.

    Mój Szajsung śmisznie przy takiej jakości wygląda no ale trzeba się cieszyć tym co się ma.
    Dopóki nie ma telewizorów 8k da się żyć z 4k - to i tak kosmos w porównaniu do FHD.
    Niemniej w przyszłości obecne focie zwłaszcza te z aparatów mniej niż 8 MP będą wyglądać tak jak dziś wyglądają niegdysiejsze 640x480 na monitorze FHD a przecież na kineskopie wyglądały całkiem całkiem:)

    Bardziej mnie wkurza też jakość filmów z kamery VHS na TVFHD tego się nie da oglądać a co dopiero na 4k, a co dopiero na 8k! no a nie ma jak poprawić jakości filmów wtedy nakręconych. Skasować też szkoda bo wartość wspomnieniowa jest bezcenna.

    Z jednej strony postęp techniczny cieszy z drugiej strony frustruje.

  117. baron13
    baron13 19 czerwca 2015, 11:18

    @MaciekNorth: Jak ogniwo ma mniejszy opór wewnętrzny przy tych samych rozmiarach i jest, jak napisałeś, inaczej wykonane, to mamy inną technologię. Generalnie nie stety mamy taki "trynd" w konstruowaniu urządzeń, że się daje baterie (akumulatory) za małe. Kilka razy się chwaliłem, że nabyłem zajechaną na śmierć lampę Metza CT 64 (pisze za pamięci). Wywaliłem z zasilacza akumulatorki alkaliczne i podłączyłem akumulator ołowiowy. Ciężki? Owszem, ciężki i duży ale lampa na nim śmiga, a akumulator pomimo, że juz powinien ze względy na wiek zostać zutylizowany, ciągle dla lampy jest za dobry. Niestety, w przypadku akumulatorów, duży może dużo więcej.

  118. szuu
    szuu 19 czerwca 2015, 13:29

    nareszcie wszystko zaczyna łączyć się w spójną całość: lustrzanki mają szybszy autofocus bo mają większe i cięższe baterie!

    a ci głupcy produkujący mniejsze aparaty marnują czas na jakieś nowe technologie, algorytmy, metody fazowe, szybsze procesory...

  119. 6 mpx
    6 mpx 19 czerwca 2015, 14:45

    Baronie, ale cały czas zdajesz sobie sprawę, że silnik USM w L-kach, to nie jest zwykły wiatraczek podłączony do bateryjki, gdzie wahania napięcia mają wpływ na jego prędkość obrotową?

    Po co te Twoje dywagacje nie na temat o bateriach? Silnik USM w obiektywie wymaga w torze zasilania, przetwornicy zapewniającej mu stabilne zasilanie, o ściśle określonym napięciu, mocy i częstotliwości. Zakładam, że oczywiście wiesz jak taka przetwornica (w przypadku silnika sonicznego raczej jest to falownik) działa? Mniejsze napięcie zasilania na wejściu układu = większy pobór prądu. Moc na wyjściu przetwornicy nie ulega zmianie. Proste? Jak konstrukcja cepa.

  120. 19 czerwca 2015, 15:13

    baron13
    "@r_a_v_e_n: Pozajączkowało Ci się z silnikiem spalinowym oraz maszyną parową a "wydajność", to w tym kontekście już bardziej ekonomia :-) "
    komu się zajączkuje od dłuższego czasu widać i nie musisz się od razu zgłaszać :) nie pisz głupotek nie trza będzie pokazywać paluchem

    ps. wiesz "siedzę" w tym, w tzw. sztuce od lat i z umiłowania i z zawodu i chyba bardziej martwi mnie twoja ignorancja niż komentarze podczas organizowania wystawy czy wernisażu "po co to komu, przecież i tak nikt nie przyjdzie..." :)
    tak jak Twój język, sztuka trudną jest i nie ma się co wstydzić jeśli się jej nie rozumie, wstydzić należy się, jeśli się to maskuje...

    co ciekawe odbieram Cię jako osobę kompletnie ograniczoną artystycznie, zamkniętą i upośledzoną zmysłowo nawet (nie zrozum mnie źle, taka bariera umysłowa na to co nie jest wyliczalne)... człowieka, z którym na żaden temat nie można porozmawiać bo zjadł wszystkie rozumy - już Cię pytałem, środowisko za Twoją postawę Cię odrzuciło i wylewasz się na forach??

    Troszkę kultury w tym wieku, powagi... człowiek oczekiwałby od Ciebie postawy wzoru do naśladowania a nie zdziecinnienia... opanuj się Panie laborant, to dobra rada :)

  121. jakubh
    jakubh 19 czerwca 2015, 15:35

    Jeszcze tylko włożyć tę smakowitą elektronikę w korpus A900 i będzie lustrzanka roku :)

  122. dARTi
    dARTi 19 czerwca 2015, 16:24

    @jakubh - spora część tej elektroniki ma związek z brakiem lustra więc robienie z tego lustrzanki odebrałoby nieco "ficzerów". Bez wątpienia zajmie się tym Nikon a może i Pentax. Ergonomia A7x II jest bez zarzutu a jak komuś body małe i lekkie są gripy. Moim zdaniem siłą tego małego systemu powoli stają się stałki które pod względem jakości obrazowania vs wielkość i waga nie mają konkurencji na rynku. To dobra droga wg mnie. Ludzie marudzą, że stałki są ciemne bo 1.8 to światło w C&N zarezerwowane dla plasticzano-mydlanej taniochy. Realnie one wcale nie są ciemne. 1.8 przy FF powoduje, że w większości przypadków głębia jest nawet zbyt mała. Zaletą jest to, że już od pełnego otwarcia te szkła są maksymalnie ostre czego konkurencja (no może poza sigmą ART) nie potrafi. I dzieje się to w szkłach które są małe, lekkie, metalowe, uszczelnione i dość drogie niestety lecz nieprzesadnie zważywszy na ich jakość. Mnie osobiście ogromną przyjemność sprawia użyteczność tego sprzętu ze szklarnią manualną. Niedoskonałość optyczna starych szkieł powoduje, że są one zbyt mydlane dla mniejszych wymagających matryc. Przy FF te szkła (niektóre) mają osiągi zbliżone do natywnych szkieł C&N. A łatwość obsługi jest bajeczna. Przyjemność fotografowania starym często legendarnym szkłem bezcenna. Choć do kotleta bym tego nie wybrał podobnie jak do repo.

  123. kostek_ja
    kostek_ja 20 czerwca 2015, 15:42

    Ja powtórzę swoje pytanie do redakcji:
    Czy testowaliście może AF podczas kręcenia video i czy możecie coś na ten temat napisać?

  124. druid
    druid 20 czerwca 2015, 16:38

    r_a_v_e_n - "co ciekawe odbieram Cię jako osobę kompletnie ograniczoną artystycznie, zamkniętą i upośledzoną zmysłowo nawet (nie zrozum mnie źle, taka bariera umysłowa na to co nie jest wyliczalne)"

    No cóż, forumowy mitoman i klasyczny bur**** wylewający swoje prywatne frustracje poprzez regularnie obrażanie innych na forum w natarciu. Żeby chociaż prezentował jakiś poziom twórczy... Kiedy w końcu ban... bo robi się żenada.

  125. cube
    cube 20 czerwca 2015, 20:40

    Panowie specjaliści od transformatorów i detekcji kontrastu. Piszecie tu na zasadzie nie wiem ale mi się wydaje. Tak się składa ze 85L to moje ulubione szkło i używam go regularnie od lat. Próbowałem go z różnymi korpusami z 5d3 włącznie. AF jest praktycznie 2x wolniejszy niż na 1dynkach. Ta korelacja sprawdza się też z innymi szkłami tylko nie jest to tak wyraźnie odczuwalne jak przy 85L , bo w innych sloikach af jest szybki nawet na 5d. Ma to związek z napięciem zasilający puche. W 1ds bateria ma 11V. Jeśli zaś chodzi o bezlustra z przejsciowkami na myśl o których co niektórzy tutaj popuszczaja w majty, to podpinalem szkła EF, 85L też, do A7 i w tym przypadku to w ogóle nie można mówić o AF, bo szkło chodzi jak ślimak (o zwrotnych prędkościach 5d nawet nie ma co mówić) i jeździ 5x w te i we w te. Tyle w temacie, parę suchych faktów a nie gdybania internetowych filozofów... :-)

  126. jakubh
    jakubh 21 czerwca 2015, 13:12

    @dARTi - nie ulega wątpliwości, że cała seria A7 jest niezwykle interesująca, ale głównie dla nowych fotografów z grubym portfelem kompletujących te nowiutkie, małe szkiełka.

    Ergonomia pudełka wielkości paczki papierosów niestety ma swoje ograniczenia - i daje w kość, gdy trzeba podpiąć jakikolwiek obiektyw o większej masie. A7 z kitem wykręca nadgarstek bardziej niż A900 z reporterskim zoomem 2,8 - przećwiczone w praktyce. O jakości pracy z długimi tele z ręki lepiej nie mówić.

    Do A700/A850/A900 jest wciąż lepszy grip, pilot, i pasuje nowe RCC (ostatnia wersja z czerwca 2015), w ubiegłym roku doszedł świetny darmowy CaptureOne który pozwala wycisnąć z nieskompresowanych raw-ów tych niemłodych już lustrzanek nieraz więcej niż z nowej hybrydy.

    link

    Trzeba przyznać ze A7 ma tę przewagę nad lustrzankami, że przy RCC jest LiveView na ekranie, więc można zostawić aparat na posterunku i w ciepełku naciskać spust widząc dokładnie co się fotografuje - jaka szkoda tylko że akumulatorek za mały aby idylla trwała wiecznie, gdy w starszym pokoleniu można wyłączyć wyświetlacz i robić timelapse'a zimą przez okrągłą dobę :)

  127. Szabla
    Szabla 21 czerwca 2015, 18:44

    Długie tele? Lewa ręka trzyma i obsługuje obiektyw, a prawa przytrzymuje korpus. Przytrzymuje - nie trzyma.

  128. ***s***
    ***s*** 21 czerwca 2015, 20:19

    Chris62 | 2015-06-19 10:03:25Bardziej mnie wkurza też jakość filmów z kamery VHS na TVFHD tego się nie da oglądać a co dopiero na 4k, a co dopiero na 8k! no a nie ma jak poprawić jakości filmów wtedy nakręconych. Skasować też szkoda bo wartość wspomnieniowa jest bezcenna.

    to niestety często kwestia TV. Kiedyś zauważyłem ze u mamy na starej plazmie FHD wyglada VHS znacznie lepiej niż na moim najnowszym szajsungu. Poszedłem tym tropem i rzeczywiście plazmy są o niebo lepsze do oglądania starych kaset VHS niż napakowane "wyostrzaczami" i "doklatkowujace" obraz do 600Hz najnowsze LCD. Na których zreszta mecze i NG fajnie wyglądają ale filmy Hollywood tez wole na starej dobrej plazmie bez "doklatkowywania" i wyostrzania. Film doklatkowany do 100 czy 200Hz jest koszmarem.

  129. ***s***
    ***s*** 22 czerwca 2015, 00:09

    jakubh | 2015-06-21 13:12:49Trzeba przyznać ze A7 ma tę przewagę nad lustrzankami, że przy RCC jest LiveView na ekranie, więc można zostawić aparat na posterunku i w ciepełku naciskać spust widząc dokładnie co się fotografuje - jaka szkoda tylko że akumulatorek za mały aby idylla trwała wiecznie, gdy w starszym pokoleniu można wyłączyć wyświetlacz i robić timelapse'a zimą przez okrągłą dobę :)


    Nie wiem czemu o tym nie piszą albo czemu Sony generalnie tego nie reklamuje jako poważna przewaga nad konkurencja ale Seria RX ( wiec może A7) można ładować oraz używać podłączając do najzwyklejszego powerbanku USB. Podłączając do porządnego powerbanku spoko robisz cała noc timelapsa. Sam robiłem kilkugodzinne zimowe wschody przy minus 20.

  130. ***s***
    ***s*** 22 czerwca 2015, 00:15

    Szabla - czy te nowe RX i A7 maja dalej dostęp do aplikacji z sonyshop tzn głownie tego timelapsa itp.?

  131. Szabla
    Szabla 22 czerwca 2015, 10:08

    No pewnie.

  132. jaad75
    jaad75 22 czerwca 2015, 13:20

    Przecież każdy kto choć trochę zna się na tym jak powinien wyglądać obraz wyłącza te wszystkie dopalacze w TV. To jak wygląda obraz o niższej rozdzielczości na wejściu zależy głównie od tego jak dobrze działa procesor odpowiedzialny za skalowanie, na LCD zawsze jednak lepiej widać wszelkie wady obrazu, bo zwyczajnie więcej na nim widać, co czasami też jest wadą.

  133. 22 czerwca 2015, 14:35

    druid
    "No cóż, forumowy mitoman i klasyczny bur**** wylewający swoje prywatne frustracje poprzez regularnie obrażanie innych na forum w natarciu. Żeby chociaż prezentował jakiś poziom twórczy... Kiedy w końcu ban... bo robi się żenada"
    pokaż mi palcem gdzie i kogo obrażam :)

    ps. żeby ocenić poziom twórczy trzeba czegoś więcej niż dwóch aparatów i udziału w kilku ślubach rocznie :P

  134. Chris62
    Chris62 22 czerwca 2015, 14:55

    ***s*** | 2015-06-21 20:19:29


    Chris62 | 2015-06-19 10:03:25Bardziej mnie wkurza też jakość filmów z kamery VHS na TVFHD tego się nie da oglądać a co dopiero na 4k, a co dopiero na 8k! no a nie ma jak poprawić jakości filmów wtedy nakręconych. Skasować też szkoda bo wartość wspomnieniowa jest bezcenna.

    to niestety często kwestia TV. Kiedyś zauważyłem ze u mamy na starej plazmie FHD wyglada VHS znacznie lepiej niż na moim najnowszym szajsungu. Poszedłem tym tropem i rzeczywiście plazmy są o niebo lepsze do oglądania starych kaset VHS niż napakowane "wyostrzaczami" i "doklatkowujace" obraz do 600Hz najnowsze LCD
    --------------------
    Ale ja nie porównuję plazmy do lcd tylko VHS na plaźmie vs HD na plaźmie vs FullHD na plaźmie.
    Lcd do oglądania filmów nie trawię.
    Do porównywania 4k i 8k to plazm już nie będzie te już wycofano z produkcji - oledy nadchodzą.
    Wczoraj był u nie kolega wrócił z wakacji pstrykal sobie focie jakimś pląskim kompaktem chciał mi pokazać n atym ekraniku.
    No to ja mówię wiesz co nic nie widzę daj kartę włożymy to na tv - jak zobaczył te focie z tego kompaktu to był w szoku że tak fajnie wyszły. Nie tak dawno taka jakość czyli fullHD na tv była science fiction ato tylko 2 MP...
    Kiedy więc nadejdzie era 8k to zapewne 32 MP będzie minimum na pokrycie ekranu.
    Sony A7R2 jest więc jako tako przyszłościowy i nawet mam margines na crop do proporcji 16:9 :)

  135. qbic
    qbic 22 czerwca 2015, 16:08

    Ten sony shop to gowno jakich mało. Raz wklepałem hasło w aparat na tej pseudo klawiaturce, oczywiscie miesiac pozniej trzeba od nowa, olałem ten durny sony-app-store.

    Jakość obsługi - mierny z minusem.

  136. ***s***
    ***s*** 22 czerwca 2015, 22:55

    czeba czytac instrukcje !! Tam pisza jak to zrobic bez wklikiwania durnego hasla. Odkad poprawili Timelapsa 2.0 jest to nawet pomocne. Tzn ja dlaem te 10$ bo wydaje mi sie ze warto. W wersji 1.0 to rzezczywiscie byl mierny z wielkim minusem

  137. Rafiki
    Rafiki 23 czerwca 2015, 07:55

    Obsługa PMCA jest prosta jak drut, nie ma konieczności wklepywania czegoś przez aparat.
    ...a wkrótce nowe możliwości w TimeLaps
    link

  138. qbic
    qbic 23 czerwca 2015, 09:51

    Jednak jak raz wpisałem to mogło zapamiętać, niezależnie już od usprawnien o których się nie dowiedziałem.

  139. Rafiki
    Rafiki 23 czerwca 2015, 10:11

    Wejdź przez stronę
    www.sony.net/pmca

  140. jakubh
    jakubh 23 czerwca 2015, 11:09

    @***s*** - odkurzając klasyki, niedrogim i bardzo efektywnym aparatem do robienia timelapse w 4K jest Sony Alfa 700 w połączeniu z RCC. Spina się aparat z laptopem gdzie foty lecą prosto na dysk, matryca 12Mp oddaje bajecznie przejścia tonalne w światłach przy nastawach zone +2 i nie jest tak podatna na artefakty i przepalenia jak nowsze modele. W A700/A850/A900 można przy tym zapisywać pełnego rawa (skompresowanego lub nie) równocześnie z przeskalowanym jpg (2x lub 4x mniej pikseli).

  141. Rafaelito
    Rafaelito 23 czerwca 2015, 18:24

    W teście bardzo proszę o filmik 4K w formacie super 35 czegoś, gdzie da się zobaczyć jaka jest mora. Niech to będzie coś popularnego- dachówka, kostka czy siatka ogrodzenia.

  142. ***s***
    ***s*** 23 czerwca 2015, 18:51

    Chyba nie spodziewasz się mory w aparacie Sony za 3200€ ?

  143. ***s***
    ***s*** 23 czerwca 2015, 19:09

    jakubh | 2015-06-23 11:09:19. odkurzając klasyki, niedrogim i bardzo efektywnym aparatem do robienia timelapse w 4K jest Sony Alfa 700


    Dobrym i niedrogim a właściwie wyśmienitym aparatem do timelapsow ( jeśli komuś został) jest Sony R-1. Kolega używa i widzę ze długo foci.
    Migawka nie do zajechania. Bateria tez na kilka godz fotek. A na eBayu masę przejściówek do zasilania za grosze gdyby ktoś chciał całonocne timelapsa.
    Obiektyw z matryca idealne pod 4k

    Ja używam starego Nex5 z timelapowym wyzwalaczem IR oraz puszka po baterii z kablami zasilanymi 12v bateria

    Widziałem tez kogoś timelapsujacego w Gdańsku A6000 zasilana z powerbanku. Zaskoczyło mnie to ze Sony umożliwia prace aparatu i ładowanie baterii 7.2v z 5v powerbanku. Sprytne rozwiazanie. Ciekawe czy A7 tez tak maja


  144. Rafaelito
    Rafaelito 23 czerwca 2015, 19:34

    **s** | Czasem warto powiedzieć SPRAWDZAM :-)
    jakubh | Serio timelapsy takie dobre z A700? Jeśli tak to odszukam go, przepędzę pająki wytrę z kurzu, zapnę CZ 16-80, który doczekał się funkcji automatycznego wysuwania się w kierunku ziemii i też powiem SPRAWDZAM :-)

  145. ***s***
    ***s*** 27 czerwca 2015, 08:17

    Generalnie do timelapsow trochę szkoda aparatów z migawka szczelinowa.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział