Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony FE 85 mm f/1.8 - test obiektywu

14 marca 2019

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Pamiętając co z komą wyprawiał Sony FE 85 mm f/1.4 GM, wyniki ciemniejszego brata wyglądają na tym tle bardzo dobrze. Delikatne zniekształcenie obrazów diody jest widoczne tylko w rogach pełnej klatki, co oznacza iż Sony FE 1.8/85 radzi sobie z tą wadą całkiem dobrze.

Centrum, f/1.8 Róg APS-C, f/1.8 Róg FF, f/1.8
Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.5 Róg APS-C, f/2.5 Róg FF, f/2.5
Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł 8.6%, co uznajemy za granicę poziomu małego i średniego.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jeśli chodzi o nieostrości, trudno mieć zastrzeżenia. Rozogniskowane krążki światła wyglądają bardzo ładnie i rozkład światła w ich wnętrzu jest równomierny. Jedynym, ale niewielkim mankamentem jest lekko zaakcentowana obwódka. Odnotować jednak należy wyraźny wpływ winietowania mechanicznego, które widzimy wyraźnie nie tylko na pokazanych tutaj obrazkach, ale także nawet na przysłonie f/5.0. Nie pamiętam tak słabego wyniku w tej kategorii.

Centrum, f/1.8 Róg APS-C, f/1.8 Róg FF, f/1.8
Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.5 Róg APS-C, f/2.5 Róg FF, f/2.5
Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/3.5 Róg APS-C, f/3.5 Róg FF, f/3.5
Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 85 mm f/1.8 - Koma, astygmatyzm i bokeh