Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - test obiektywu

29 maja 2019

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS koryguje komę bardzo dobrze. Jej wpływ trudno dojrzeć nawet na maksymalnym otworze względnym i to w samym rogu pełnej klatki.

Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/4.0 Róg APS-C, f/4.0 Róg FF, f/4.0
Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł 4.6%, co uznajemy za poziom mały. W tej kategorii do testowanego obiektywu też nie możemy mieć zastrzeżeń.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Wygląd obrazów pozaogniskowych jest dobry. Zastosowanie elementu asferycznego powoduje, że mamy delikatny ślad cebulowego bokeh, a po przymknięciu przysłony trochę daje się we znaki jaśniejsza obwódka. Oba efekty nie są jednak duże, więc krążki światła wyglądają ładnie. Problemem jest jednak winietowanie mechaniczne, które na f/2.8 jest bardzo duże i nie znika całkowicie nawet po przymknięciu przysłony o 2 EV.

Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/4.0 Róg APS-C, f/4.0 Róg FF, f/4.0
Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/5.6 Róg APS-C, f/5.6 Róg FF, f/5.6
Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS - Koma, astygmatyzm i bokeh