Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
No i standard w ocenach u Optycznych. W wynikach testu autofocusa na stronie "3.Użytkowanie i ergonomia" Sony notuje najlepszy rezultat, a w punktacji w tabeli najniższy. Wciąż brak konsekwencji w ocenianiu.
@molon_labe Jako aparat fotograficzny tak. Całościowo nie, bo w kwestii wideo trochę mu jeszcze brakuje, szczególnie odnosząc możliwości do ceny. R5II z nową matrycą na prawdę wypada korzystnie . Za te pieniądze fajnie mieć kompletne urządzenia dwa w jednym...
Klasycznemy stękaniu o cenach polecam stosowny fragment testu A1 z czerwca 2021:
'Aktualnie wynosi ona prawie 34 tysiące złotych, co stawia Alphę 1 na podobnej półce cenowej, jak lustrzanki Canon 1D X Mark III (32000 zł) i Nikon D6 (27850 zł), czy średnioformatowy Fujifilm GFX 100S (27000 zł).'
Cena jakby podobna - 4 lata inflacji (przypominam, że pik inflacji był w 2022 i zbliżał się do 20%) zniwelowany częściowo przez niższy obecnie kurs Euro. Relacja ceny topowego Sony i C(w)anona się nie zmieniła, z czego można wnioskować, że to nie jest winą producentów, że cena rynkowa jest dla was ceną zbyt wysoką :-) Najwyraźniej nie należycie do grupy docelowej. Ja też nie.
Nie stękamy, bo nas nie stać, tylko zauważamy, ze Sony chce się dostać do klubu fotografii arystokratycznej...chce należeć do wszystkich klubów. Chce być firmą tanich i drogich, reporterskich i wlogerskich, apartów.
Nie można nie docenić klasy tego aparatu, ale Sony nie jest perfekcyjne jak...np Leica SL3. A SL3 jest dodatkowo bardziej prestiżowa w "noszeniu", a jednak ...tańsza. Ma też unikalne rozwiązanie sprzętowego "downsizing" z 60 do 36 i 18 mpix.... Limit prestiżu wyznacza Hasselblad X2D 100C a jest tylko "trochę" droższy, ale fotograficznie ...niedościgniony. Więc nie stękamy tylko analizujemy.
Jak to jest ze Nikon Z8 90% trafień w punkt na stałce a 65 % na zoomie a w świetle żarowym stalka jeszcze gorzej sobie radzi a zoom już w ogóle źle. i z kotem sobie nie radzi w ciemnym pomieszczeniu ma w tabeli najwięcej punktów z całej trójki. A Sony A1 II ma 100 % trafień na stałce i jakieś 95% na zoomie a w świetle żarowym 100 % ma stałka a zoom nie całe 90 %. co prawda z kotem tez za bardzo sobie nie razi i ma najmniej punktów w tabeli. i nawet Canon jest lepszy i ma mniej punktów od Nikona. Według mnie coś tu jest nie tak. te punkty są tak sobie wstawiane czy im gorszy AF tym więcej punków otrzymuje aparat. Jak ktoś to rozumie to niech mi to wyjaśni. bo ja tego nie rozumiem. Co prawda nie jestem fanem Sony a Pentaxa ale nie rozumiem takiego oceniania.
Tak sobie porównuję do canona R8 czyli mocno amatorskiego body AF S- 8,44 ; C 8,61 Balans bieli S- 0,79 ; C- 1,59 zakres tonalny S- 8,55 ; C 9,2 jakość JPG i RAW też zdecydowanie na korzyść Canona pomiar światła - remis Czyli amatorski C da lepszy obrazek od super Sony ? Czy może to w innej skali jest mierzone ?
> tylko zauważamy, ze Sony chce się dostać do klubu fotografii arystokratycznej...chce należeć do wszystkich klubów. [molon_labe]
Sony to całkiem duża firma, więc może sobie na dużo pozwolić i w wiwlu zakresach; aparat za 34 tys. PLN można już uznać za "arystokratyczny", jak kto tak lubi;
co do testu, to ten z kotami wypadł całkiem dobrze (IMHO), otrochę lepiej z tym w paski, co oczywiste;
jeśli idzie o HiRes, to przy matrycy 50 Mpx nie ma co za wiele oczekiwać (wyjąwszy oczywiście monstrualną wielkość pliku - w tym zawsze to urządzenie się sprawdzi), żeby coś było widać to pewnie potrzeba by optyki z gatunku używanego przez satelity szpiegowskie;
na koniec postulat: może w aparacie za tyle kasy warto by powiększyć liczbę trybów użytkownika na pokrętle? np. choćby do 4 (a taki OM-3 ma np. 5, za dużo mniejsze pieniądze).
Zdecydowanie Sony prezentuje inną ligę niż Leica czy Hassell. Tamte generują ładny obrazek i stylowo wyglądają. Na tym ich atuty się kończą, przy czym drugi atut nie jest fotograficzny. Sony jest zaawansowany pod każdym względem i też generuje ładny obrazek. Dla fotografa mody Sony jest niepotrzebnie drogi, ale też się sprawdzi. Natomiast w fotografii sportowej czy przyrody pokazuje co potrafi.
Pamiętajcie że te testy to tylko suche testy dla ludzi lubiących czytać tabelki. Nie wiele mające wspólnego z rzeczywistością. Polecam pooglądać recenzje na yt z reguły są bardziej obiektywne i nie ma durnych tabelek z ocenami:) Jarek, toć sony ma wszystkiego do wyboru do koloru możesz kupić "za grosze" pierwsza a7 jak chcesz mieć fajny obrazek z FF jak ci trzeba czegoś więcej kupisz np a7iii gdzie puszeczka już jest naprawdę spoko. A jak chcesz profesjonalnego sprzętu to a9iii czy a1ii a jak noktowizor to a7s. Dla każdego coś dobrego. Nie jestem na bieżąco że sprzętem Canona i nikona ale czy tam masz taki wybór?
Azaliż sam, Człowieku, nie napisałeś, że jest "jednym z najważniejszych czynników"? Są tedy i inne (choćby tych kilka na "s" ;): - szkła systemowe, - software, - satysfakcja/samopoczucie/snobizm†, - sentyment?
—— † W skrajnej postaci prowadzący do Nietzschego: "Życie jest zdrojem rozkoszy; ale tam, gdzie pije zeń motłoch, zatrute są wszystkie studnie."
@człowiek "Z punktu widzenia konsumenta cena jest chyba jednym z najważniejszych czynników a może w świecie fotografii to nie obowiązuje ...? " Nie obowiązuje. Podobnie jak w wędkarstwie :)
Jak "..wypadłby Panasonic DC-S1RM2 Lumix cena 15299 zł" O to moja ...działka.!
Po pierwsze...Lumix "przynależy z urodzenia" do arystokratycznego klubu w którym są Hasselblad i Leica, więc nie musi niczego udowadniać... :)
Po drugie, Lumix DC-S1RM2 jest ....logicznie doskonały. To znaczy wybory w nim dokonane są bezbłędnie logiczne...Zmaterializowana idea "Kaizen"! Np: Sony A1 II przy 40 fps oblicza parametry AF i ekspozycji dla każdego zdjęcia, co wymaga dużej mocy obliczeniowej chipów i optymalnego oprogramowania. Potrzebuje sporo energii i wydziela sporo ciepła...więc powoduje biały szum i kolejne wyzwania...
Lumix S1RM2 oblicza parametry AF dla każdego zdjęcia i parametry ekspozycji 4 razy na sekundę. Logika jest taka, że ekspozycja w ciągu 0.25sekundy nie zmieni się tak bardzo, żeby wyjść poza granice zaokrąglenia, więc "nad zabezpieczenie" nie jest produktywne, a tylko dociąża system.
W konsekwencji...Sony wystawia użytkownikowi rachunek, w zasadzie za ...brak optymalizacji. Lumix dzieli się zyskiem z optymalizacji. BaBam.
Kiedy sprzedawałem swój zbiór pyt winylowych i ...gramofon, że by mnie nie kusiło, to właściciel antykwariatu prawie płakał... "Jak to pan nawet nie rozpakował taaaakiej płyty - (bootleg The Beatles z koncertu w Kanadzie, z portretem Rangera)No nie.. Bo nie miałem czasu, bo ..jeździłem na rowerze, albo robiłem zdjęcia. Ale ten hamletowski wybór....ściereczka antystatyczna za tysiaka...czy koronka o 3g lżejsza,...a może filterek polaryzacyjny za ...1200. Ech łza w oku.
@molon_labe "Sony wystawia użytkownikowi rachunek, w zasadzie za ...brak optymalizacji. Lumix dzieli się zyskiem z optymalizacji." Teoretyzowanie. Oblicz albo przetestuj lepiej jaki jest realny zysk z tego rozwiązania, bo mi się wydaje, że pomiar ekspozycji nie jest energochłonny . Natomiast przy 40fps 0,25 sek to jest 10 ujęć. Śledząc na niebie np gęsi aparat może nie wyrobić link
Specjaliści spierają się gdzie jest granica między hobby, a schorzeniami natury psychicznej :) Właśnie zrobiłem preordera na limitowany ekspozytor dla mojej limitowanej Lajki. Całe szczęście, że żona na hasło aukcja cały czas ma na myśli używane graty z allegro.
"pojawienie się funkcji „pre-capture” i bracketingu ostrości"
Przecież bracketing ostrości to powinna być podstawowa funkcja, jak to w ogóle możliwe, że jej nie było poprzednio? Przecież ta funkcja jest nawet w starych, małych i tanich aparatach kompaktowych... Np. Panasonic LX15. Tak jak jestem zazwyczaj za Sony, z sentymentu do Minolty, to tę kwestię uważam za kpinę.
Szabla "....w trybach automatyki jest bezstopniowy.." Zgadzam się, że ekspozycja jest liczona z częstotliwością zdjęć 30/s, ale kompensacja jest dokonywa w sensownej tolerancji wyniku.
Zastanów się, .....jeśli dla techniczne poprawnego zdjęcia wystarczająca jest ręczna kompensacja o 1/3 EV, to automatyczne kompensowanie płynne jest nadmiarowością. Kompensacja o 1/30 EV, nie wpływa na jakość techniczną zdjęcia, ..moim zdaniem.
No i zaokrągla 😅 Kiedyś miałem telefon w którym aparat robił z dowolnymi czasami migawki i to jedyny przypadek gdy w exif widziałem coś takiego. Nawet w trybie wideo R7 zaokrągla... przynajmniej wtedy gdy podglądam akurat parametry.
Zapis danych w EXIF jest zestandaryzowany przez CIPA/JEITA. Czas naświetlania zapisywany jest jako liczba wymierna. Natomiast liczba F oraz czułość ISO (o ile się nie mylę) są podawane wg. wartości stabelaryzowanych.
Proponuję nie traktować danych EXIF w celu udowodnienia czegokolwiek...
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
No i standard w ocenach u Optycznych. W wynikach testu autofocusa na stronie "3.Użytkowanie i ergonomia" Sony notuje najlepszy rezultat, a w punktacji w tabeli najniższy. Wciąż brak konsekwencji w ocenianiu.
A1II i 28-70 2 zestaw marzenie.
Aparat kompletny....ale mało kto się o tym dowie, bo cena absurdalna.
Ile ?
za 2 body, jak ...nerka ...w dobrym stanie
@Wiktor Majewski napisał:
„A1II i 28-70 2 zestaw marzenie.”
Fajnie, że wiesz, czego chcesz :-)
Marzenia mają jednak to do siebie, że każdy ma swoje własne.
Sprzęt jest świetny, cena zdecydowanie mniej atrakcyjna. Fajnie byłoby przeczytać test porównawczy A7RV i A1 II.
@molon_labe
Jako aparat fotograficzny tak. Całościowo nie, bo w kwestii wideo trochę mu jeszcze brakuje, szczególnie odnosząc możliwości do ceny.
R5II z nową matrycą na prawdę wypada korzystnie . Za te pieniądze fajnie mieć kompletne urządzenia dwa w jednym...
Klasycznemy stękaniu o cenach polecam stosowny fragment testu A1 z czerwca 2021:
'Aktualnie wynosi ona prawie 34 tysiące złotych, co stawia Alphę 1 na podobnej półce cenowej, jak lustrzanki Canon 1D X Mark III (32000 zł) i Nikon D6 (27850 zł), czy średnioformatowy Fujifilm GFX 100S (27000 zł).'
Cena jakby podobna - 4 lata inflacji (przypominam, że pik inflacji był w 2022 i zbliżał się do 20%) zniwelowany częściowo przez niższy obecnie kurs Euro. Relacja ceny topowego Sony i C(w)anona się nie zmieniła, z czego można wnioskować, że to nie jest winą producentów, że cena rynkowa jest dla was ceną zbyt wysoką :-) Najwyraźniej nie należycie do grupy docelowej. Ja też nie.
JarekB "Klasycznemy stękaniu o cenach..."
Nie stękamy, bo nas nie stać, tylko zauważamy, ze Sony chce się dostać do klubu fotografii arystokratycznej...chce należeć do wszystkich klubów.
Chce być firmą tanich i drogich, reporterskich i wlogerskich, apartów.
Nie można nie docenić klasy tego aparatu, ale Sony nie jest perfekcyjne jak...np
Leica SL3. A SL3 jest dodatkowo bardziej prestiżowa w "noszeniu", a jednak ...tańsza. Ma też unikalne rozwiązanie sprzętowego "downsizing" z 60 do 36 i 18 mpix....
Limit prestiżu wyznacza Hasselblad X2D 100C a jest tylko "trochę" droższy, ale fotograficznie ...niedościgniony.
Więc nie stękamy tylko analizujemy.
Jak to jest ze Nikon Z8 90% trafień w punkt na stałce a 65 % na zoomie a w świetle żarowym stalka jeszcze gorzej sobie radzi a zoom już w ogóle źle. i z kotem sobie nie radzi w ciemnym pomieszczeniu ma w tabeli najwięcej punktów z całej trójki. A Sony A1 II ma 100 % trafień na stałce i jakieś 95% na zoomie a w świetle żarowym 100 % ma stałka a zoom nie całe 90 %. co prawda z kotem tez za bardzo sobie nie razi i ma najmniej punktów w tabeli. i nawet Canon jest lepszy i ma mniej punktów od Nikona.
Według mnie coś tu jest nie tak. te punkty są tak sobie wstawiane czy im gorszy AF tym więcej punków otrzymuje aparat. Jak ktoś to rozumie to niech mi to wyjaśni. bo ja tego nie rozumiem. Co prawda nie jestem fanem Sony a Pentaxa ale nie rozumiem takiego oceniania.
@molon_labe
'Sony chce się dostać do klubu fotografii arystokratycznej'
To trochę tak jak Mercedes z Maybachem niepotrzebnie próbował/próbuje, a tam tylko miejsce dla RR i Bentley'a (aka Hasselblada i Lajki).
Za chwilę premiera Lajki Safari - będzie o cenach, biżuterii i Feldgrau :-(
To snobizm, a nie fotografia arystokratyczna.
Tak sobie porównuję do canona R8 czyli mocno amatorskiego body
AF S- 8,44 ; C 8,61
Balans bieli S- 0,79 ; C- 1,59
zakres tonalny S- 8,55 ; C 9,2
jakość JPG i RAW też zdecydowanie na korzyść Canona
pomiar światła - remis
Czyli amatorski C da lepszy obrazek od super Sony ? Czy może to w innej skali jest mierzone ?
> tylko zauważamy, ze Sony chce się dostać do klubu fotografii arystokratycznej...chce należeć do wszystkich klubów. [molon_labe]
Sony to całkiem duża firma, więc może sobie na dużo pozwolić i w wiwlu zakresach; aparat za 34 tys. PLN można już uznać za "arystokratyczny", jak kto tak lubi;
co do testu, to ten z kotami wypadł całkiem dobrze (IMHO), otrochę lepiej z tym w paski, co oczywiste;
jeśli idzie o HiRes, to przy matrycy 50 Mpx nie ma co za wiele oczekiwać (wyjąwszy oczywiście monstrualną wielkość pliku - w tym zawsze to urządzenie się sprawdzi), żeby coś było widać to pewnie potrzeba by optyki z gatunku używanego przez satelity szpiegowskie;
na koniec postulat: może w aparacie za tyle kasy warto by powiększyć liczbę trybów użytkownika na pokrętle? np. choćby do 4 (a taki OM-3 ma np. 5, za dużo mniejsze pieniądze).
Szabla : "To snobizm.."
:)
Snobizm zaczyna się wtedy gdy, własnym walorom towarzyszy pogarda dla innych. ..więc teraz kombinuj, jak z tego wybrnąć.
:)
Zdecydowanie Sony prezentuje inną ligę niż Leica czy Hassell. Tamte generują ładny obrazek i stylowo wyglądają. Na tym ich atuty się kończą, przy czym drugi atut nie jest fotograficzny. Sony jest zaawansowany pod każdym względem i też generuje ładny obrazek. Dla fotografa mody Sony jest niepotrzebnie drogi, ale też się sprawdzi. Natomiast w fotografii sportowej czy przyrody pokazuje co potrafi.
czyli dostał procesor do AF który w sumie nic nie daje?
@molon_labe, uderz w stół...
Pamiętajcie że te testy to tylko suche testy dla ludzi lubiących czytać tabelki. Nie wiele mające wspólnego z rzeczywistością. Polecam pooglądać recenzje na yt z reguły są bardziej obiektywne i nie ma durnych tabelek z ocenami:)
Jarek, toć sony ma wszystkiego do wyboru do koloru możesz kupić "za grosze" pierwsza a7 jak chcesz mieć fajny obrazek z FF jak ci trzeba czegoś więcej kupisz np a7iii gdzie puszeczka już jest naprawdę spoko. A jak chcesz profesjonalnego sprzętu to a9iii czy a1ii a jak noktowizor to a7s. Dla każdego coś dobrego. Nie jestem na bieżąco że sprzętem Canona i nikona ale czy tam masz taki wybór?
Witam
Ciekawi mnie jak w tych porównaniach
Canon EOS R5 Mark II – 18500 zł,
Canon EOS R1 – 32000 zł,
Nikon Z8 – 16000 zł,
Nikon Z9 – 19500 zł,
Sony A1 – 24600 zł,
wypadłby Panasonic DC-S1RM2 Lumix cena 15299 zł
Z punktu widzenia konsumenta cena jest chyba jednym z najważniejszych czynników a może w świecie fotografii to nie obowiązuje ...?
Pozdrawiam serdecznie
cena jest najważniejszym czynnikiem z snobiźmie
Azaliż sam, Człowieku, nie napisałeś, że jest "jednym z najważniejszych czynników"? Są tedy i inne (choćby tych kilka na "s" ;):
- szkła systemowe,
- software,
- satysfakcja/samopoczucie/snobizm†,
- sentyment?
——
† W skrajnej postaci prowadzący do Nietzschego: "Życie jest zdrojem rozkoszy; ale tam, gdzie pije zeń motłoch, zatrute są wszystkie studnie."
@człowiek
"Z punktu widzenia konsumenta cena jest chyba jednym z najważniejszych czynników a może w świecie fotografii to nie obowiązuje ...? "
Nie obowiązuje. Podobnie jak w wędkarstwie :)
Deel: "Podobnie jak w wędkarstwie :)"
W rowerach też nie - nigdy nie obowiązywało.
I nigdy nie będzie.
Do ostatniego roweru - mojego albo nie!
człowiek
Jak "..wypadłby Panasonic DC-S1RM2 Lumix cena 15299 zł"
O to moja ...działka.!
Po pierwsze...Lumix "przynależy z urodzenia" do arystokratycznego klubu w którym są Hasselblad i Leica, więc nie musi niczego udowadniać... :)
Po drugie, Lumix DC-S1RM2 jest ....logicznie doskonały. To znaczy wybory w nim dokonane są bezbłędnie logiczne...Zmaterializowana idea "Kaizen"!
Np:
Sony A1 II przy 40 fps oblicza parametry AF i ekspozycji dla każdego zdjęcia, co wymaga dużej mocy obliczeniowej chipów i optymalnego oprogramowania. Potrzebuje sporo energii i wydziela sporo ciepła...więc powoduje biały szum i kolejne wyzwania...
Lumix S1RM2 oblicza parametry AF dla każdego zdjęcia i parametry ekspozycji 4 razy na sekundę. Logika jest taka, że ekspozycja w ciągu 0.25sekundy nie zmieni się tak bardzo, żeby wyjść poza granice zaokrąglenia, więc "nad zabezpieczenie" nie jest produktywne, a tylko dociąża system.
W konsekwencji...Sony wystawia użytkownikowi rachunek, w zasadzie za ...brak optymalizacji.
Lumix dzieli się zyskiem z optymalizacji.
BaBam.
Typowe. Chłop staje się arystokratą żeniąc się z hrabianką. :P
@molon_labe
Twój wywód o zaletach słabego procesora przypomina wywody prezesa Ochódzkiego. :D
Bahrd
"Deel: "Podobnie jak w wędkarstwie :)"
W rowerach też nie - nigdy nie obowiązywało."
:)
Audiofilia, Panowie , Audiofila....
Kiedy sprzedawałem swój zbiór pyt winylowych i ...gramofon, że by mnie nie kusiło, to właściciel antykwariatu prawie płakał...
"Jak to pan nawet nie rozpakował taaaakiej płyty - (bootleg The Beatles z koncertu w Kanadzie, z portretem Rangera)No nie..
Bo nie miałem czasu, bo ..jeździłem na rowerze, albo robiłem zdjęcia. Ale ten hamletowski wybór....ściereczka antystatyczna za tysiaka...czy koronka o 3g lżejsza,...a może filterek polaryzacyjny za ...1200.
Ech łza w oku.
@molon_labe
"Sony wystawia użytkownikowi rachunek, w zasadzie za ...brak optymalizacji.
Lumix dzieli się zyskiem z optymalizacji."
Teoretyzowanie. Oblicz albo przetestuj lepiej jaki jest realny zysk z tego rozwiązania, bo mi się wydaje, że pomiar ekspozycji nie jest energochłonny . Natomiast przy 40fps 0,25 sek to jest 10 ujęć.
Śledząc na niebie np gęsi aparat może nie wyrobić
link
Specjaliści spierają się gdzie jest granica między hobby, a schorzeniami natury psychicznej :) Właśnie zrobiłem preordera na limitowany ekspozytor dla mojej limitowanej Lajki. Całe szczęście, że żona na hasło aukcja cały czas ma na myśli używane graty z allegro.
Maciox: "Śledząc na niebie np. gęsi aparat może nie wyrobić"
W makro też może być krucho.
Zapomnieliście dopisać w wadach brak wbudowanej lampy błyskowej... ;)
Maciox, Bahrd
no to się pośmialiśmy...
ale ...
Panowie .. wiecie, że w tym aparacie Sony kompensacja ekspozycji jest, cyt: "Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 lub 1/2 EV"...
więc liczenie pośrednie jest ...i już. I tak zostanie skompensowane o 1/3 EV.
Gęsi nie zając...
Skok 1/3 lub 1/2 EV dotyczy wyboru ręcznego, bo w trybach automatyki jest bezstopniowy. W arystokracji jest inaczej?
Wojt_wro
"Zapomnieliście dopisać w wadach brak wbudowanej lampy błyskowej... ;)"
Ech..to wieczne szukanie dziury w całym.
Lampa jest ...tyko sprzedawana osobno.
@Wojt_wro
No i masz! Musiałeś to napisać? 0,3584257 punktu straty! :P
"pojawienie się funkcji „pre-capture” i bracketingu ostrości"
Przecież bracketing ostrości to powinna być podstawowa funkcja, jak to w ogóle możliwe, że jej nie było poprzednio? Przecież ta funkcja jest nawet w starych, małych i tanich aparatach kompaktowych... Np. Panasonic LX15. Tak jak jestem zazwyczaj za Sony, z sentymentu do Minolty, to tę kwestię uważam za kpinę.
Szabla
"....w trybach automatyki jest bezstopniowy.."
Zgadzam się, że ekspozycja jest liczona z częstotliwością zdjęć 30/s, ale kompensacja jest dokonywa w sensownej tolerancji wyniku.
Zastanów się, .....jeśli dla techniczne poprawnego zdjęcia wystarczająca jest ręczna kompensacja o 1/3 EV, to automatyczne kompensowanie płynne jest nadmiarowością.
Kompensacja o 1/30 EV, nie wpływa na jakość techniczną zdjęcia, ..moim zdaniem.
molon_labe
Czyli jeżeli automatyce wychodzi czas 1/233,5 sekundy, to aparat ma zaokrąglić do 1/250 sekundy, bo dokładnie nie ma sensu? :D
No i zaokrągla 😅
Kiedyś miałem telefon w którym aparat robił z dowolnymi czasami migawki i to jedyny przypadek gdy w exif widziałem coś takiego.
Nawet w trybie wideo R7 zaokrągla... przynajmniej wtedy gdy podglądam akurat parametry.
Być może, zaokrągla jedynie w zapisie exif.
Na pewno w trybie wideo coś w tle się dzieje bardziej płynnego, bo zmiana ekspozycji następuje płynnie, a skoki 1/3 byłoby wyraźnie widać.
Zapis danych w EXIF jest zestandaryzowany przez CIPA/JEITA. Czas naświetlania zapisywany jest jako liczba wymierna. Natomiast liczba F oraz czułość ISO (o ile się nie mylę) są podawane wg. wartości stabelaryzowanych.
Proponuję nie traktować danych EXIF w celu udowodnienia czegokolwiek...
Ano właśnie. ISO oraz F również nie muszą się trzymać tradycyjnych wartości liczbowych.