Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fujifilm XF1

Fujifilm XF1
17 września
2012 07:04

Firma Fujifilm zaprezentowała nowy model aparatu kompaktowego oznaczony symbolem XF1. Aparat cechuje ciekawa stylistyka oraz niewielkie rozmiary i waga. W konstrukcji XF1, podobnie jak w modelu X10, zastosowano 2/3-calowy sensor EXR-CMOS oraz obiektyw Fujinon o ekwiwalencie ogniskowych 25–100 mm i światłosile f/1.8–4.9.

Pełna specyfikacja aparatu jest już dostępna w naszej bazie:


Fujifilm XF1

Informacja prasowa

XF1 – jakość premium w stylowym korpusie

Stylowy design wykorzystujący skórę i aluminium

Korporacja FUJIFILM (Prezes: Shigehiro Nakajima) ma przyjemność poinformować o wprowadzeniu modelu XF1, wyróżniającego się doskonałym designem i najwyższą jakością cyfrowego aparatu fotograficznego o kompaktowym korpusie. Ten najnowszy członek serii aparatów Fujifilm X ma trafić na rynek w listopadzie tego roku. Wraz z perfekcyjnie dobranym obiektywem i sensorem, ogromną dbałością o szczegóły konstrukcji i designu oraz dzięki dostępnym technologiom model XF1 przybliża serię X znacznie szerszemu gronu potencjalnych użytkowników.

Fujifilm XF1

Niezwykle stylowy korpus połączony został z nowo opracowanym obiektywem f/1.8 FUJINON przenoszącym obraz na 2/3-calowy sensor EXR-CMOS. Aparat gwarantuje doskonałą jakość obrazu, wspaniale się prezentuje i leży w ręku oraz zapewnia wygodę użytkowania czyli ma wszystkie te cechy, jakich można oczekiwać od serii Fujifilm X. Teraz wysoką jakość i elegancki design możesz zawsze zabrać ze sobą, by robić zdjęcia wszędzie tam, gdzie znajdziesz do tego inspirację. Gdy popatrzymy, kogo może zafascynować ten aparat, będą to zarówno Ci, którzy chcą zmienić kompaktowy aparat fotograficzny na nowszy i dający większe możliwości, a także doświadczeni fotografowie, którzy chcą mieć ze sobą zapasowy dodatkowy aparat o jakości, na której można polegać.

Niezwykle cenione za doskonałą jakość obrazu i wygodę użytkowania aparaty fotograficzne Fujifilm z serii X są adresowane do miłośników fotografii oraz takiego stylu robienia zdjęć jaki przyniosły ze sobą nagradzane modele X-Pro1, X100, X10 oraz X-S1 czy też wprowadzany obecnie X-E1.

Fujifilm XF1

Stylowy design

Kładąc duży nacisk na zapewnienie prosty użytkowania oraz stosując najlepsze materiały uzyskano stylowy i zaawansowany design aparatu XF1. Jego aluminiowy korpus jest zarazem lekki i trwały, zaś syntetyczna skóra w pełni oddaje wrażenia naturalnej, a jednocześnie zapewnia znacznie lepsze trzymanie aparatu. Dodajmy, że model XF1 będzie dostępny w trzech atrakcyjnych wersjach kolorystycznych: czarnej, czerwonej oraz brązowej.

Łącząc dużą jasność obiektywu i 4-krotny zoom optyczny z kieszonkowymi wymiarami aparat XF1 jest sam w sobie wyczynem inżynierii. Zależnie od sytuacji wybieraj spośród takich konfiguracji jak „Tryb Podróży”, „Tryb Oczekiwania” oraz „Tryb Fotografowania”. Szybka regulacja pierścieniem zoomu pozwala wybierać spośród tych trzech konfiguracji minimalizując rozmiary aparatu i ułatwiając jego noszenie.

Wspaniałe rezultaty w słabym oświetleniu wraz z obiektywem f/1.8

Jasny f/1.8 obiektyw aparatu XF1 pozwala na fotografowanie słabo oświetlonych obiektów bez zwiększania poziomu czułości, co oznacza zachowanie minimalnego poziomu szumów obrazu. Niewielki wymiarami obiektyw wyróżnia się jasnym maksymalnym otworem przysłony f/1.8, a jego konstrukcja obejmuje 7 elementów ułożonych w 6 grupach (cztery elementy sferyczne oraz trzy o wyjątkowo niskiej dyspersji). Pierwszy z elementów ma niezwykle zmienny profil oraz wysoki współczynnik refrakcji, zaś drugi to element asferyczny o wyjątkowo wysokim współczynniku refrakcji. Wszystkie elementy zyskały unikalne powłoki FUJINON (wykonane w technologii Wide-band High Transmittance Electron Beam Coating opracowanej dla obiektywów FUJINON używanych w kamerach telewizyjnych), co redukuje efekty duszków i poświaty zapewniając wyrazisty obraz nawet w najtrudniejszych warunkach oświetleniowych.

Dysponując mechanizmem Optycznej Stabilizacji Obrazu (OIS), który przesuwa jedną grupę składającą się z czterech soczewek, aby zredukować poruszenie obrazu, aparat XF1 zapewnia zminimalizowany poziom szumów i wyraziste zdjęcia także w warunkach słabego oświetlenia. Zastosowany mechanizm stabilizacji pozwala też uniknąć przytłumienia kolorów oraz utraty rozdzielczości obrazu przy krawędziach kadru.

Spośród innych funkcji warto wspomnieć o możliwości wykonywania makrofotografii już z odległości 3 cm czy też pięknym efekcie „Bokeh” podczas zdjęć z małą głębią ostrości (dla fotografii obiektów ostro odcinających się na miękko zarysowanym tle). W tym ostatnim przypadku nie do przecenienia jest duży otwór względny obiektywu oraz przysłona składająca się z sześciu lamelek.

Fujifilm XF1

Niezwykle wysoka jakość obrazu wraz z dużym sensorem EXR CMOS 2/3-cala

Za sprawą technologii EXR Auto każdy może w pełni korzystać z doskonałej jakości obrazu, jaką zapewnia aparat XF1. W oparciu o automatykę tej technologii aparat wybiera optymalne ustawienia fotografowania (spośród 103 wzorców uwzględniających różne motywy i sytuacje fotografowania), co niezależnie od umiejętności użytkownika ułatwia uzyskiwanie niezwykle wysokiej jakości zdjęć każdej w zasadzie sceny!

Ponadto, zastosowany sensor pozwala zaawansowanym fotografom na regulację trybu, w jakim pracuje. Przypomnijmy, 2/3-calowy, sensor EXR-CMOS o rozdzielczości 12 milionów pikseli może działać w jednym z trzech, opracowanych przez Fujifilm trybów (SN – wysokiej czułości ISO i niskiego poziomu szumów, DR – szerokiego zakresu dynamicznego oraz HR – wysokiej rozdzielczości), które użytkownik wybiera stosownie do fotografowanego motywu, by zapewnić jego właściwą jasność i ostrość.

Szybki AF nawet w przypadku ciemnych scen – procesor EXR

Wraz ze swym sensorem EXR-CMOS oraz procesorem EXR aparat XF1 oferuje szybki autofocus niezależnie od fotografowanego motywu, także w przypadku ciemnych scen. Szybka gotowość do działania sensora połączona z błyskawicznym działaniem procesora EXR przyspieszają wszystkie operacje; zapewniony jest szybki czas reakcji – uruchamianie zaledwie w ciągu 0.55 sekundy, uzyskiwanie ostrości to jedynie 0.16 sekundy, a minimalny odstęp pomiędzy zdjęciami to tylko 0.8 sekundy. Dodatkowo, procesor EXR oferuje wysoką prędkość przetwarzania obrazu dla swobodnego filmowania HD oraz wykonywania zdjęć seryjnych.

Fujifilm XF1

Manualny 4-krotny zoom (25–100 mm)

Opracowany specjalnie dla aparatu XF1, nowy szerokokątny obiektyw f/1.8 udostępnia manualny 4-krotny zoom optyczny (25–100 mm) obsługiwany poprzez obracanie pierścienia zoomu. Dzięki temu, w sytuacjach wymagających błyskawicznej oceny fotograf może szybko i pewnie skomponować ujęcie, w przeciwieństwie do mechanizmów zoomu napędzanych silniczkiem.

Graficzny interfejs użytkownika dający poczucie manualnej obsługi

Bogaty asortyment wielofunkcyjnych elementów sterujących czeka na tych, którzy preferują manualne ustawienia poszczególnych parametrów fotografowania. Aparat jest wyposażony w główne pokrętło sterujące, które ułatwia zmianę czasu migawki i wartości przysłony, zaś sześć często używanych ustawień można przypisać do specjalnego przycisku funkcyjnego (Expanded-function), co pozwala fotografującym uchwycić każdą scenę zgodnie z oczekiwaniami oraz zapewnia intuicyjną obsługę realizowaną przy stałym śledzeniu obrazu na ekranie LCD. Ten 3-calowy monitor o rozdzielczości 460 tys. punktów wykonany został z hartowanego szkła i zapewnia ostry obraz o odpowiedniej jasności.

Filtry artystyczne

Aparat XF1 dysponuje nową opcją „zaawansowanych filtrów”, które udostępniają świeże formy fotograficznej ekspresji. Można wybierać spośród 11 kreatywnych filtrów: Kolorystyka Pop, Zabawkowy aparat, Miniatura, Jasna tonacja, Dynamiczna tonacja oraz sześć opcji częściowego koloru (fotografowanie w trybie czarno-białym oraz jeden z następujących kolorów: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, fioletowy); na monitorze LCD dostępny jest podgląd efektów wszelkich filtrów.

Fujifilm XF1

Aparat fotograficzny Fujifilm XF1 – lista podstawowych cech i funkcji:

  • kieszonkowy aparat klasy Premium dostępny w trzech atrakcyjnych wersjach kolorystycznych (czarnej, czerwonej, brązowej),
  • 12-megapikselowy sensor 2/3" EXR-CMOS z trybem EXR-Auto,
  • szybkie przetwarzanie oraz doskonały czas reakcji,
  • obiektyw Fujonon będący manualnie sterowanym 4-krotnym zoomem optycznym (25–100 mm ekwiwalent w aparacie małoobrazkowym 35 mm), dostępny 8-krotny Inteligentny Zoom Cyfrowy,
  • F1.8 (szerokokątne)–F4.9 (telefoto),
  • optyczna stabilizacja obrazu,
  • w pełni manualna kontrola parametrów,
  • jasny, zapewniający wyjątkowo ostry obraz, 3.0-calowy ekran LCD o rozdzielczości 460 tys. punktów,
  • funkcja Motion Panorama 360 dla tworzenia wspaniałych panoramicznych obrazów,
  • efekty artystyczne obejmujące 11 „Zaawansowanych filtrów” oraz 5 „Trybów symulacji filmu światłoczułego” dla dodatkowej kreatywnej ekspresji; ponadto dostępna jest opcja indywidualnej migawki 3D dla tworzenia efektów 3D z dwóch zdjęć 2D,
  • filmowanie Full HD z możliwością korzystania z zoomu oraz wykonywania pojedynczych zdjęć w czasie filmowania. Teraz dostępne także z Automatycznym Rozpoznawaniem Scen dla jeszcze lepszych rezultatów przy rejestrowaniu materiałów wideo,
  • ciekawym dopełnieniem aparatu XF1 jest gama dostępnych pokrowców utrzymanych w stylistyce retro.

Fujifilm XF1


Komentarze czytelników (41)
  1. Youkin
    Youkin 17 września 2012, 07:26

    Na papierze bardzo ciekawie; jeśli jakość sprawdzi się jak z poprzednimi modelami X, to będzie świetna konkurencja dla sony RX100.
    De facto konkurencja, bo z ceną sony lekko przegiął. Moja żona zażyczyła sobie taki w kolorze brąz lub czerwonym ;-)) czarne sony nie przypadło jej do gustu...

  2. fotoartysta
    fotoartysta 17 września 2012, 07:50

    zabaweczka dla lanserow a jakoscia zdjec za chiny ludowe nie dorowna nowemu p7700 nikonowi lub udanemu g1x canonowi , a cena pewnie kolo 2 tys bedzie , w tej wielkosci wole sto razy nowego canona s110 teraz premierowego

  3. Youkin
    Youkin 17 września 2012, 08:09

    @fotoartysta
    skąd wiesz jak nie ma ich na rynku ? czarnowidztwo i tyle ;-((
    G1X to inna matryca, inna półka

  4. 17 września 2012, 08:22


    No, no, bardzo stylowy, z możliwościami zbliżonymi (na papierze) do X10. Jeżeli jakość obrazka będzie też zbliżona, to będzie ciekawie...

    W specyfikacji link jest "Złącze hot-shoe Tak". Ja jakoś nie widzę, może u dołu, czy jak?

    Pozdrawiam. :-)


  5. Szabla
    Szabla 17 września 2012, 08:23

    @Youkin, RX100 to calowa matryca - inna klasa sprzętu.

  6. Arek
    Arek 17 września 2012, 08:33

    90% klientów nie będzie o tym wiedzieć :) A jakość obrazu z tych 2/3" BSI Fuji jest naprawdę fajna. A jeśli chodzi o upakowanie pikseli to nie ma jakiejś drastycznej różnicy. W Fuji 455 pix/mm, a w Sony 380 pix/mm. Spokojnie można wrzucić te kompakty do jednego worka.

  7. 17 września 2012, 09:01


    @fotoartysta, Nikonowi P7700 pewnie nie dorówna w ilości funkcji, ale w jakości obrazka - no nie wiem, matrycę Nikon ma trochę mniejszą niż XF1... Zobaczymy, będziemy porównywać sample... :-)
    G1 X ma dużo większą matrycę, ale światło od 2,8 na szerokim, poza tym "przy najkrótszej ogniskowej pole obrazowania obiektywu nie obejmuje całej matrycy" link . Dla mnie to lipa, nie będę komentował... A w ogóle to cegły w porównaniu do XF1, nie ten styl. IXUS 110 jest owszem, mały i elegancki... No ale znowu - matryca mniejsza, nie robi RAW, filmy tylko 720, żeby wymienić tylko to...

    Pozdrawiam. :-)


  8. 17 września 2012, 09:15


    Zastanawiałem się, jak wygląda po złożeniu obiektywu, czy jest płaski, czy obiektyw nie wystaje bardzo ze względu na pierścień zmiany ogniskowej/wyłączania? Wygooglowałem zdjęcie link
    Wygląda super, jest płaski.

    Czy to F w nazwie nie ma wskazywać, że to damski aparat? :-)

    Pozdrawiam. :-)


  9. 17 września 2012, 09:22


    link
    Pierwsze wrażenia
    link
    link

    Pozdrawiam. :-)


  10. rolech
    rolech 17 września 2012, 09:50

    podobno ma kosztowac ok. 1500 zl

  11. krzyskra0
    krzyskra0 17 września 2012, 09:52

    FAJNY. BARDZO FAJNY, ALE JEDNAK X10 LEPSZA

  12. Krzysztof Powol
    Krzysztof Powol 17 września 2012, 10:23

    Moi drodzy, dziękuje za czujność i chciałbym, sprostowac informacje o goracej stopce. Aparat nie jest wyposażony w gorącą stopkę i do tłumaczenia specyfikacji wkradl sie błąd, za który najmocniej przepraszamy

  13. 17 września 2012, 10:24

    ,,Czy to F w nazwie nie ma wskazywać, że to damski aparat? :-) ''

    Wystarczająco dobitnie wskazuje na to wygląd :)

  14. greir
    greir 17 września 2012, 10:24

    @fotoartysta
    Jak pisze Youkin, G1x to inna półka. W większości testów x10 z tą samą matrycą deklasuje jakością zdjęć inne kompakty z małymi matrycami. Ja porównywałem kiedyś w realnym użytkowaniu x10 z lx5, i naprawdę nie ma porównania (zwłaszcza zdjęcia wewnątrz pomieszczeń, gdzie potrzebna jest wyższa czułość niż iso100). Jakoś wątpię czy Nikon p7700 albo canon s110 zdołają pozytywnie zaskoczyć jakością zdjęć akurat.
    @Arek
    RX100 to jednak już całkiem inna bajka. Miałem ostatnio przez dwa dni w domu egzemplarz, który kupiłem dla brata i na chybcika przeprowadziłem pewne czysto amatorskie porównania (nie ośmielę się napisać testy) rX100, x10 i mojego poczciwego canona 550d. Przynajmniej jeśli chodzi o szumy i "realną" rozdzielczość na wyższych czułościach rx100 bił x10 na głowę, a i momentami wypadał nie gorzej od c550d. Nie mówię tu, oczywiście, broń Boże o żadnych tam fachowych testach, tylko o tym co dla takiego lajkonika, optycznego analfabety i amatora jak ja ma realne znaczenie - czyli robię z tego samego miejsca na tej samej ogniskowej przy tych samych parametrach zdjęcie tej samej sceny, powiększam i patrzę jak dużo jestem w stanie zobaczyć na zdjęciu z każdego aparatu.

  15. Arek
    Arek 17 września 2012, 10:27

    greir - bo RX100 to bardzo dobry aparat. Większa matryca naprawdę dużo daje. Co nie zmienia mojego zdania, że można oba te aparaty ze sobą porównywać.

  16. 17 września 2012, 10:41


    @Krzysztof Powol - gratulacje dla Fujifilm za kolejny aparat serii X, którego specyfikacja pozwala oczekiwać bardzo dobrej jakości zdjęć, na poziomie X10, a którego forma i wielkość umożliwia noszenie go w kieszeni marynarki lub w damskiej torebce. Wszak najlepszy aparat to taki, który mamy zawsze przy sobie. :-)


  17. greir
    greir 17 września 2012, 10:47

    @Arek.
    Pewnie, że można:) Zwłaszcza, że xf1 ma też z kolei pewne ergonomiczne plusy nad rx100 - choćby pierścień zooma i lampę błyskową, którą włączasz i wyłączasz jednym pociągnięciem palca, bez grzebania w menu (w sony doprowadzało mnie to do szału).

  18. 17 września 2012, 11:14


    @TS - masz rację, ale to jest aparat, który - ze względu na wielkość - każdy może mieć przy sobie. Czarny jest dość neutralny seksualnie :-)
    @krzyskra0 - funkcjonalnie tak, ale czy we wszystkim? Pomijając wymiary - 33mm grubości vs 56.8mm - ogniskowa od 25mm... Zresztą link

    Jak oni sprytnie zrobili to chowanie obiektywu - link

    Podoba mi się :-)


  19. 17 września 2012, 11:19


    Link mi chyba nie wyszedł, to może lepiej tu link


  20. Sin
    Sin 17 września 2012, 11:47

    ppp39

    "Czy to F w nazwie nie ma wskazywać, że to damski aparat? :-) "

    Raczej ma wskazywac, ze jest to posrednio spadkobierca uznanej linii F, malych kompaktow z duzymi jak na ich standardy matrycami (np. F31fd, F40fd, F200EXR). Najbardziej interesuje mnie jakosc obiektywu, sensor juz byl bardzo dobry w starym F200EXR, tylko szkielko nie potrafilo wykorzystac jego potencjalu dalej jak na poczatku zakresu ogniskowyc.

  21. Sin
    Sin 17 września 2012, 11:50

    Obudowa wyglada okropnie, to tak jakby Rolls-Royce chcial zrobic auto miejskie w stylu retro ;) Pchanie elementow tej stylistyki do takiej koncepcji aparatu totalnei nie trafia w moj gust.

  22. ilDottore
    ilDottore 17 września 2012, 12:15

    Fantastyczny design! Chetnie bym go kupil tylko z tego powodu. Dla mnie brazowy! :-)

  23. 17 września 2012, 12:17


    @Sin - o tak, bardzo trafne spostrzeżenie, w pierwszej chwili skojarzyło mi się z "female"... :-)

    Ciekawe, jak z tą jakością obrazka, trzeba poczekać.

    Pozdrawiam.

  24. 17 września 2012, 12:25


    @ilDottore - tak, też mi się podoba, ale "ładnością" się zdjęć nie robi. Porównanie X10 i XF1 link wygląda ekscytująco - wsadzili do środka niemal wszystko to, co ma X10. Pozostaje pytanie o obiektyw...

    :-)

  25. Chomsky
    Chomsky 17 września 2012, 12:25

    fotoartysta- wolisz nowego Canona S110 bo ma mniejsza matrycę, czy dlatego, że ma ciemniejsze szkło??

  26. dobson7
    dobson7 17 września 2012, 12:46

    Ciekawe jak bedzie cenowo???Cena X10 chyba spadnie po premierze tego modelu...
    Myslalem o zakupie PENa EPM1 lub Nexa 5 ale moze poczekam na XF1 ... Pojawia sie dylemat-mniejsza matryca ale dobry jasny obiektyw czy duza matryca i ciemny kit z Pena lub Nexa ...

  27. 17 września 2012, 12:58


    Jeszcze wracając do gorącej stopki - to co napisałem powyżej, że może jest u dołu aparatu - nie miało być w żadnym wypadku jakąś drwiną, czy czymś takim (teraz pomyślałem, że tak to mogło wyglądać). Już były kiedyś aparaty, które miały sanki u dołu, np. link
    :-)

  28. Arek
    Arek 17 września 2012, 12:59

    Chomsky - punkt dla Ciebie :)

  29. krzyskra0
    krzyskra0 17 września 2012, 13:02

    dzisiejsza premiera Canona G15 trochę namiesza- tam jest jeszcze jaśniejszy obiektyw :-)

  30. 17 września 2012, 13:20


    @krzyskra0 | 2012-09-17 13:02:33


    "dzisiejsza premiera Canona G15 trochę namiesza- tam jest jeszcze jaśniejszy obiektyw :-)" na długim końcu - tak, ale też mniejsza matryca, ogniskowa od 28mm, a nie od 25mm, większe gabaryty no i pewnie dużo wyższa cena...

    Mnie się bardziej podoba XF1.

  31. ilDottore
    ilDottore 17 września 2012, 13:31

    @ppp39: masz swieta racje, niestety. Ale aparacik sliczny. Chcialbym go kupic dla samego wygladu, moze corce wezme? :-)

  32. Chomsky
    Chomsky 17 września 2012, 15:42

    Dzięki!

  33. Szabla
    Szabla 17 września 2012, 20:29

    Arek, różnica w upakowaniu matryc APS-C i FF też nie jest wielka. Może też wrzucić je do jednego worka? ;)

  34. Szabla
    Szabla 17 września 2012, 20:38

    W zasadzie różnice są podobne: matryca FF ma 2,3-krotnie większą powierzchnię od APS-C.
    Matryca 1-calowa ma 2-krotnie większą powierzchnię od 2/3-calowej.
    Tak więc - można do jednego worka. Zdecydowanie. ;)

  35. Maciek
    Maciek 17 września 2012, 21:08

    Nawiązując do kwestii takich jak jasność obiektywu i wielkość matrycy znalazłem ciekawy artykuł, gdzie znajduje się przeliczenie realnego otworu przesłony w zależności od rozmiaru matrycy
    link

  36. Szabla
    Szabla 17 września 2012, 21:13

    Tak, to ciekawa tabela.

  37. Youkin
    Youkin 17 września 2012, 23:23

    Liczy się rozmiar...
    Nie, liczy się ile ta matryca wyciągnie z tym obiektywem i czy będą ładne obrazki

  38. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 18 września 2012, 00:36

    Szabla | 2012-09-17 21:13:18
    "Tak, to ciekawa tabela."
    Ba, fizyka sony nie tyka. :)))))

  39. shooter
    shooter 18 września 2012, 01:19

    Szabla
    Włącz myślenie - nie chodzi tylko o wielkość matrycy, ale też ilość MP. Owszem w Nikonie 1 gdzie mamy 10MP można mówić, że Fuji 12MP 2/3" jest dużo gorsze, ale w Sony który ma 20MP już aż takiej różnicy nie ma.

    Zresztą ostatnio bawiłem się kalkulatorem DoF żeby poszukać kompaktu z najmniejszą głębią ostrości coby miało się chociaż namiastkę zabawy DoF z lustrzanek, i okazuje się, że najlepiej wypada Canon G1X ze swoją 1,5" matrycą, a tuż za nim jest Fuji X10 z matrycą 2/3", dopiero później jest Sony RX100 (z racji ciemnego tele) wraz z jasnymi kompaktami z matrycami ~1/1.7".

    WW. Fuji ma 2/3" i f/4,9 czyli lipa :(

  40. Szabla
    Szabla 18 września 2012, 08:49

    Ale ja nie o przereklamowanych szumach, ale o głębi ostrości. :)
    Obejrzyj ponownie linkowaną tabelkę i ponownie włącz myślenie. ;)

  41. shooter
    shooter 18 września 2012, 10:33

    Nauczysz się czytać do końca ?
    Przecież napisałem, że X10 ma płytszą GO od RX100, przy okazji zapomniałem dodać XZ-1 - on ma jeszcze ciut płytszą :)

    Po prostu coś za coś - RX100 ma sporą matrycę, ale odbiło się to na ciemnym tele w obiektywie i w praktyce GO jest GŁĘBSZA niż w X10 czy XZ-1.

    Także ja zapraszam tutaj :
    link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.