Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony FE 24 mm f/2.8 G - test obiektywu

24 marca 2021

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Koma nie stwarza praktycznie żadnych problemów na matrycy APS-C. W rogach pełnej klatki jej wpływ daje się zauważyć, ale nie jest on duży. Co więcej, przymknięcie przysłony o 1 EV bardzo wyraźnie zmniejsza omawianą wadę. W tej kategorii Sony i dwójka jego konkurentów prezentują dość wyrównany poziom.

Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/4.0 Róg APS-C, f/4.0 Róg FF, f/4.0
Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy pionowymi i poziomymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł 5.6% i jest to wartość niewielka. Tutaj nie mamy więc żadnych powodów do narzekań.

----- R E K L A M A -----

Rozogniskowane krążki światła, jak na obiektyw o tego typu parametrach, wyglądają rozsądnie. Nie widać wyraźniejszych koncentrycznych kręgów, ale we znaki daje się trochę jaśniejsza obwódka i winietowanie mechaniczne, które jest silne na maksymalnym otworze względnym i nie znika nawet po przymknięciu przysłony o 2 EV.

Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/4.0 Róg APS-C, f/4.0 Róg FF, f/4.0
Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/5.6 Róg APS-C, f/5.6 Róg FF, f/5.6
Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 24 mm f/2.8 G - Koma, astygmatyzm i bokeh