|
|
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 15 mm, f/4.5, exp. 1/160 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.47 MB
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 10 mm, f/5.6, exp. 1/125 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.47 MB
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 12 mm, f/5.6, exp. 1/160 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.75 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 10 mm, f/5.6, exp. 1/100 s, ISO 1600
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.63 MB
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/320 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.91 MB
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 10 mm, f/5.6, exp. 1/80 s, ISO 6400
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 4.5 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 18 mm, f/4.0, exp. 1/2000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 4.09 MB
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 18 mm, f/5.6, exp. 1/1000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 4.75 MB
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 18 mm, f/8.0, exp. 1/500 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 4.78 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 14 mm, f/4.0, exp. 1/1600 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 4.5 MB
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 14 mm, f/5.6, exp. 1/800 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 4.91 MB
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 14 mm, f/8.0, exp. 1/400 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 4.91 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 10 mm, f/4.0, exp. 1/2500 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.97 MB
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 10 mm, f/5.6, exp. 1/1250 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 4.09 MB
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 10 mm, f/8.0, exp. 1/640 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 4.03 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 18 mm, f/6.3, exp. 1/400 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 5.69 MB
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 14 mm, f/4.0, exp. 1/125 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 7.91 MB
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 14 mm, f/4.0, exp. 1/125 s, ISO 200
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 6.47 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 13 mm, f/4.0, exp. 1/2000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 4.09 MB
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 13 mm, f/5.6, exp. 1/1000 s, ISO 100
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 4.44 MB
|
Aparat: Sony NEX-6
Parametry: 18 mm, f/4.0, exp. 1/30 s, ISO 800
Plik: JPEG, 4912×3264 pix, 3.94 MB
|
Pięknie ściąga :)
Lubię te ogniskowe, bardzo chętnie korzystam z Sigmy 15-30 z A900. Szkoda, że ten E10-18 sporo kosztuje, bo myślałem o lżejszej alternatywie dla mojego zestawu w postaci NEXa i tego szkiełka. Niemniej, ten obiektyw może mocno zaplusować na korzyść systemu z bagnetem E.
Bardzo ubolewam nad brakiem filmiku nagranego tym szkłem. Nie ukrywam, że zastanawiałem się nad nim do EA50, którą również rozważam. Jeżeli będziecie wrzucać następne przykładowe foty postarajcie się też o jedno czy dwa ujęcia (statyczne, panoramowanie)
hmmm, noooo....zapowiada się ciekawie. Tylko obawiam się o zbyt duże winietowanie dla 10mm
Na jotpegach nie za wiele widać, ale w porównaniu z szesnastką, rogi wydają się o parę klas lepsze.
A jak z dystorsją na krótkim końcu, wąsata (nie lubię), czy w miarę naturalna? Na fotkach akurat nie specjalnie to widać a pewnie i tak korygowana przez soft.
Tak ciężko wstawiać sample wideo?
cały zakres wydaje się użyteczny!
A dla mnie zdjęcie na 10mm i F4 wygląda kiepsko: ale może porównując z Pana 7-14mm (który jest szerszy) mam dużo wyższe oczekiwania.
Jak na kompakt może być. Z 5D nie ma szans, ale to zupełnie inna klasa.
Z ostrością nie jest na brzegach źle. Za to będziemy mieli rekordy jeśli chodzi o winietę. Na f4 jest po prostu okropna.
Aparat i obiektyw są przedprodukcyjne.
Lipen, ja myślę, że raczej to 5D nie ma szans.
Dobry obiektyw. Po ile będzie sprzedawany?
@Lipen, piszesz o 5d mkII i np. 16-35/2.8, z którym zawsze toczę ciężkie boje, żeby rogi były choć odrobinę ostre?
Nie, Lipen pisze o 17-40 - tam niewiele co jest ostre :D
MariuszJ, dokładnie o tym samym pomyślałem. Jakość obrazu z bezlusterkowca będzie wyższa niż z lustrzanki pełnoklatkowej. Ultra krótkie ogniskowe to prawdziwe pole do popisu dla aparatów z małymi matrycami, także mniejszymi niż APS-C.
@noworries, ogólnie pojęta 'jakość obrazu' raczej nie, ale ostrość na brzegach kadru z pewnością.