Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Nikon Nikkor AF 80-200 mm f/2.8D ED - test obiektywu

27 listopada 2006

5. Aberracja chromatyczna

Mimo, że Sigma 70-200 f/2.8 EX DG Macro też chwali się stosowaniem dużej ilości elementów niskodyspersyjnych, w sprawie korekcji aberracji chromatycznej mogłaby udać się na korepetycje do Nikkora. Jak pamiętamy, w Sigmie chromatyzm dla 70 mm trzymał się w okolicach 0.12% czyli na granicy poziomu średniego i dużego. Po wydłużeniu ogniskowej i przymknięciu przysłony było jeszcze gorzej, bo tam aberracja przekraczała nawet poziom 0.16-0.17%.

Nikon Nikkor AF 80-200 mm f/2.8D ED - Aberracja chromatyczna


U testowanego Nikkora, nawet w najgorszym przyadku, który występuje dla ogniskowej 200 mm i okolic maksymalnego otworu względnego dla 80 mm, aberracja sięga poziomu 0.08%, który uznajemy za granicę pomiędzy wartościami małymi a średnimi. Najlepiej jest zaś dla 135 mm, gdzie aberracja jest minimalna.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Podsumowując, przy pracy z Nikkorem 80-200 f/2.8 aberracja chromatyczna nie powinna nam dać się we znaki prawie w ogóle.

Nikon Nikkor AF 80-200 mm f/2.8D ED - Aberracja chromatyczna