O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Kończący się tydzień przyniósł nam sporo interesujących premier, bowiem swoje produkty zaprezentowały firmy Fujifilm oraz Sony. Jednak najbliższe dni mogą okazać się równie obfite w nowości, o czym możecie przeczytać z naszym cotygodniowym zestawieniu plotek. Posłuchajcie...
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
![]() |
Canon
Canon EOS 70D
Do sieci wyciekły zdjęcia katalogu Canona EOS 70D. Dzięki temu wiemy nie tylko, jak będzie wyglądać nowa lustrzanka, ale również poznaliśmy jej podstawowe parametry. Oto one:- nowa matryca CMOS 20.2 Mpix,
- procesor DIGIC 5+,
- 19-punktowy AF (wszystkie punkty krzyżowe),
- zdjęcia seryjne do 7 kl/s,
- wbudowany interfejs WiFi,
- 3-calowy, ruchomy ekran LCD,
- zakres czułości do ISO 12 800,
- Dual Pixel CMOS Autofocus - 5x szybszy od tradycyjnego,
- Tryb wideo Full HD,
- tryb HDR,
- tryb multiekspozycji,
- zasilanie akumulatorem LP-E6
![]() |
![]() |
![]() |
Canon EF 35mm f/1.4L II
Plotki głoszą, ze Canon testuje obecnie nową wersję obiektywu EF 35mm f/1.4L. Podobno jego premiera ma odbyć się wraz z nową, pełnoklatkową lustrzanką, czyli prawdopodobnie dopiero w przyszłym roku.
Kompakty z dużymi matrycami
Na francuskiej stronie firmy Canon na liście grup produktowych, przez pewien czas znaleźć można było dwie nowe kategorie. Obok SLR EOS M, PowerShot i IXUS pojawiło się "Compact 24x36" oraz "Compact APS". Od razu zaczęto spekulować na temat aparatów kompaktowych z matrycami APS-C i z pełną klatką, jednak przedstawiciele firmy Canon dość szybko zaprzeczyli tym rewelacjom.
Hasselblad
Podobno na ten rok firma Hasselblad przygotowała trzy nowości. Mówi się, że możemy spodziewać się premiery dwóch aparatów kompaktowych oraz jednej lustrzanki. Prawdopodobnie, tak jak Haselblad Lunar, będą to modele bazujące na aparatach produkowanych przez firm Sony, być może na zaprezentowanych kilka dnii temu modelach Cyber-shot RX1R oraz Cyber-shot RX100 II.![]() |
![]() |
![]() |
Panasonic
Nowe obiektywy
Mówi się, że firma Panasonic zamierza w tym roku pokazać kilka nowych obiektywów. W pierwszej kolejności poznamy ceny i szczegółowe specyfikacje zapowiadanych wcześniej modeli 42.5 mm f/1.2 oraz 150 mm f/2.8. Prawdopodobnie nastąpi to w ciągu niespełna dwóch miesięcy, w momencie premiery bezlusterkowca Lumix GX7. Jednak producent na kolejne miesiące przygotował także kilka nowych zoomów, które mają zastąpić dotychczasowe modele. Niestety na razie nie wiadomo, o które produkty chodzi.
Sony
Sony i1
O nadchodzącym smartfonie Sony i1 pisaliśmy już kilka razy. Tym razem jednak w sieci pojawiło się jego domniemane zdjęcie, a także prawdopodobna specyfikacja. Plotki głoszą, iż w telefonie znajdziemy aparat cyfrowy bazujący na 20-megapiskelowej matrycy CMOS Exmor R wielkości 2/3 cala, która znana jest z aparatu Cyber-shot RX100 II. Możliwe będzie manualne ustawianie czułości w zakresie ISO 50 - 12 800, a także wybór przysłony i czasu otwarcia migawki. Aparat ma zostać wyposażony w stabilizację Super Steady Shot o efektywności 2-3 EV, a także obiektyw o odpowiedniku ogniskowej 28 mm i świetle f/2.0.![]() |
Tamron
Nowy megazoom
Wygląda na to, że Tamron zamierza znów posiadać w swojej ofercie obiektyw do lustrzanek z najszerszym zakresem ogniskowych. Po premierze obiektywu Nikkor AF-S DX 18-300 mm f/3.5-5.6G ED VR musiał oddać ten tytuł Nikonowi, jednak jeszcze w tym roku mamy zobaczyć model o ogniskowych 16-300 mm, który pozwoli powrócić Tamronowi na szczyt rankingu.Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
W RX100 II jest matryca typu 1 cala. Wydaje się nieco za duża do telefonu. ;)
A smartfon i1 od Sony - to będzie bezlusterkowiec czy lustrzanka? I czy będzie miał funkcję kserokopiarki z automatycznym zszywaniem kartek???
;-)
Hasselblad robi rzeczy o których powinno się milczeć.
przesadzacie z ta godzina.
canon 70d- 5x razy szybszy autofockus od tradycyjnego......tradycyjny to ktory?
Początek końca Hasselblada... trzeba umieć odpuścić... Szkoda.
m - "canon 70d- 5x razy szybszy autofockus od tradycyjnego......tradycyjny to ktory? "
Tradycyjny czyli manualny ;-)
5x szybszy, 5x mniej dokładny LOL
Tradycyjny AF to pewnie ten w 5D...
m | 2013-06-30 22:30:01
"canon 70d- 5x razy szybszy autofocus od tradycyjnego......tradycyjny to który?"
Tak jak napisali w katalogu - "kontrastowy".
Lunar nie został przyjęty zbyt życzliwie, więc teraz będzie Solar, Jupitar i Marsar....
Szkoda marki....
Ale Hasselblad dobrał sobie partnera... hehe
Przecież to prawdopodobnie chodzi o PDAF w matrycy dla LV i filmowania...
Hasselblad dobrał partnera najlepszego technologicznie.
Początek końca Hasselblada?
Na miejscu canona też wziąłbym nexa i zmienił obudowę, zamiast wymyślać ten mizerny system M.
Bardzo trudno stworzyć coś lepszego, a koszty ogromne.
Jeśli Hasselowi Sony pozwala na klonowanie swoich aparatów, to może niedługo zobaczymy jakiś średni format technologii H. pod marką Sony???
A Hassel niech zrobi cyfrowego X-Pana, to im zejdzie jak ciepłe bułki...
Canon EOS 70D .... z matrycą APS-C ( dla amatorów )
rynek zalany jest lustrzankami marnej jakości
Pojawienie się w koszach supermarketów Canona EOS 70D
spowoduje tylko uśmiech na twarzy klientów i wielki problem sprzedawców
by to komuś wcisnąć za jak zwykle duże pieniażki
SZYBKI AF ...w lustrzance CANON ...ha ha ha
nawet mój AF w 5DmII jest za wolny i często sie myli
O ile dobrze pamiętam to X-Pan nie jest pomysłem Hassela ale Fuji....
A Hassel za partnera wybrał firmę, która kilka lat temu wypuściła kamerę o jakości zdjęć zbliżonej do ich (pseudo)średnioformatowego aparatu.
@ncc23marek, aleś się dowartościował... (profi)
Sprzedawcy nawet w Biedronce sobie poradzą, wszak nazwa Canon czyni cuda... Jakość nie ma znaczenia.
@espresso
wiem co mówię. Będzie problem jak zwykle a wiesz dlaczego
bo nikt poważny nie zamówi tego produktu
Tak było ze sławnym Canonem 60D
Do dziś zalega w magazynach. Żadna promocja go nie rusza
Taki jest dobry i taki będzie też 70D ..zobaczysz
Koniec świata, canon dorobił się własnych hejterów...
nie wiem gdzie 60d zalega na magazynach, ale w Poznaniu sprzedaje się całkiem dobrze i o dziwo klienci, którzy go nabyli są zadowoleni. Obrotowy ekran się przydaje w wielu sytuacjach. Jeśli nowa matryca będzie lepsza od odgrzewanego kotleta (18MP) to uważam, że na 70d znajdzie się dużo chętnych. Canon wie co robi. Od modelu 7d zabrał 19pktowy AF, z 700d zabrał wyświetlacz, dodał wifi z 6d i zwiększył klatkomierz dodając najnowszy DIGIC5+
A mi się wydaje że ( jeśli specyfikacja się potwierdzi) jest wreszcie szansa na całkiem sensowną lustrzanke Canona. Przede wszystkim nowa matryca - gorsza od starej na pewno nie będzie ( więc jest postęp ;)
Do teo 7kl/s - ciekawe posunięcie. tylko że jakby jeszcze bardziej zawęża miejsce dla ewentualnego 7D mkII.
Poza tym portretówka Panasa z f1.2 ! ciekawe że nikt nie skomentował a to przecież może być rewelacja ( o ile znów nie przesadzą z ceną )
I ten megazoom - to jak marzenie podróżnika. Przydało by się jednak jakieś uszczelnienie.
@phil001, klienci Canona są zawsze zadowoleni. Nawet jak nie są. Nazwa na pasku do tego zobowiązuje.
Hassel nie zawiódł:) Znowu będzie kabaret...
Powinien nazywać się Hassel-Shot. ;)
@gallery - pomysł jest Hassela, wykonanie Fuji zdaje się. Tym niemniej jak już muszą kombinować, to lepiej z DX-Pan, niż Lunarami...
To co ja widzę na rysunkach w ogóle nie przypomina NEXa. To jest jakaś lustrzanka i to z dużym sensorem. Być może ten odwrót od celofanu wynika ze wspólnych planów z Hassel. Mnie się też wydaje, że Sony planuje zająć się produkcją większego formatu. Oby tylko nie zrobili tak jak z Konica-Minolta: rezygnując z zakupu nazwy zakupili miliony hejterów.
@ncc23marek:"SZYBKI AF ...w lustrzance CANON ...ha ha ha
nawet mój AF w 5DmII jest za wolny i często sie myli "... wybacz, ale AF z 5D oraz 5DmkII, to jeden z najgorszych AF'ów. Chyba tylko ten z EOSa M jest wolniejszy ;]
45/1.2 od Panasa - mniam!
150/2.8 -drugie mniam! :-)
Czas zbierać talary...
@ncc23marek
To zmień na 5DIII, zobaczysz różnicę.
Matryca w rx100 II ma rozmiar 1 cal. W i1 będzie 2/3 cala wiec siłą rzeczy nie może być ta sama.
Jestem posiadaczem szklarni do Canona i kilku korpusów. 70D jest poza moim zainteresowaniem. Jakby C zrobił aparat z matrycą 6,5 megapiksla i dużą dynamiką, to byśmy pogadali. Koncepcja jest chyba taka, że aparat dla gadżeciarzy. Łaj faj? Odchylany ekranik? A może gniazdo synchro do lampy posiada? Pewnie założenie jest takie, że nikt przy zdrowych zmysłach nie nosi lampy. Generalnie widać uderzenie w mitycznego masowego odbiorcę, ciemny lud, co wszystko kupi.
Największą dynamika się szczyci D800 a ma trochę więcej pikseli. Gdyby miał 6.5 i bez gadżetów to kosztował by więcej od 1Dx. Wtedy na pewno były poza Twoim zainteresowaniem.
Założenie jest taki, że nikt o zdrowych zmysłach nie używa już kabli. Sam używasz żarówek błyskowych na fotocelę. A Radiowe wyzwalacze można dostać za równowartość kabla. Z tego co się orientuje Canon od niedawna ma system wyzwalania lamp oparty na radiu.
Nie chcę nikogo obrażać ale ale mówienie o lustrzance z 6,5 MP i rzucaniu się na nią wszystkich "profi" i nie tylko to jakaś zupełna herezja....
Aparat ma się tylko sprzedawać i nic więcej, jak ktoś tego nie pojmuje to żyje w innej rzeczywistości i wymiarze.
Nowy Canon ma 20 MP, wifi i odchylany ekran i nic więcej nie trzeba aby się sprzedawał...
Jakieś gniazda i inne pierdoły interesują jedynie komentujących na optyczne.pl
Prawda jest brutalna.
Już dawno każdy liczący się producent mógłby wypuścić wszystko mający aparat z dobrą matrycą ale wtedy co sprzedawały by przez najbliższe 5 lat dopóki taki korpus by się nie znudził ?
Nawet po 5 latach jakby coś zrobić nie oszczędzając na materiałach dobry aparat mógłby działać.
Tylko wtedy co można sprzedawać? Czy kupisz nowe auto a jak stare jeździ jak nówka i nic się nie psuje ?
"Czy kupisz nowe auto a jak stare jeździ jak nówka i nic się nie psuje ?"
Moja żona kubi bez większego problemu!
Oxygenum, to tylko pół prawdy: 70d to segment niższy i tylko tak ma się sprzedawać, żeby nie szkodził Markom
Co do Hasselblada. Dla Leica kompakty robi Panasonic i jakoś nikt się nie sprzeciwia. Co więcej są ludzie którzy to kupują i są szczęśliwi :-)
@lordkain,
" Moja żona kupi bez większego problemu! "
Bardzo celna uwaga. Moja kupi nawet jak będzie gorsze, bo najważniejsza jest dla niej odmiana (moda, kolor, nie funkcjonalność). A trzeba tu dodać, że nie każdy facet jest 100%-owy, tzn. chodzi w jednych portkach, dopóki mu z tyłka nie spadną. Znam takich co skupują kolejne "nowości", szybko odsprzedają ze stratą i kupują nowszy NX, byleby tylko być trendy i pochwalić się na optyczne.pl.
Tradycyjny, masowy wysyp fachowców... :D
Oxygenum: ja miałem kilka lustrzanek Canona przez 3-4 lata bez zadnej awarii i bardzo szybko się sprzedały na allegro jako używane za prawie 2/3 ceny nowych, myślę że nabywcom też jeszcze kilka lat będą służyć, dlaczego sądzisz że lustrzanki działają krócej niż 5 lat?
Drogi baronie13, jakże Ty musisz się męczyć na tym świecie zaludnionym przez ciemną masę, która odchylany ekranik stawia wyżej niż gniazdo synchro i nie rozumie, że 6,5 Mpix powinno wystarczyć każdemu!
Jakże frustrujący musi być brak zrozumienia dla tak oczywistych spraw, jakże przykra myśl, że za światłym przewodnictwem autora niezapomnianych "Ptaków na antenie" (już teraz stawianych na równi z najlepszymi pracami Salgado, Adamsa czy Riefenstahl) nie chcą podążać tłumy fotografujących idiotów, skuszonych bezwartościowymi gadżetami w nowych aparatach!
Ale cóż się dziwić maluczkim, skoro włodarze wielkich firm produkujących sprzęt fotograficzny nie potrafią dostrzec jedynie słusznej drogi "Czysty obraz na ISO pierdylion no matter what", jaką z godnym podziwu uporem usiłujesz im wskazać...
@Michel,
Nie kopie się leżącego. On już za te ptaki dostał dosyć, ale sam się prosił...
Przprszm...
...niezapomniane "Ptaki na antenie"- padłem Michel :zdrowko:
Baron ma dużo racji ale co z tego ( niestety). We współczesnym świecie nie chodzi ( przede wszystkim ) o dobry produkt ale dobry marketing. Gdyby było inaczej od 2-3 lat liderem sprzedaży lustrzanek byłby Pentax a bezlusterkowców Samsung ( o dziwo - bo w innych dziedzinach radzi sobie znacznie lepiej ).
@cedrys, ciekawa definicja 100% faceta :) każdy sobie może teraz łatwo policzyć własne oprocentowanie...
@focjusz, jest taki pogląd, że giełda to miejsce gdzie pieniądze płyną od głupich do mądrych. Wydaje mi się, że w latach 80. Hoya nie istniała, a Ricoh było producentem tańszych zamienników PK. Dziś się wiele zmieniło, nieprawdaż?
@focjusz: gdyby te produkty nie spełniały oczekiwań odbiorców, to po pewnym czasie przestałyby się sprzedawać. Trzeba mieć naprawdę wysokie mniemanie o sobie, by całą rzeszę kupujących Canony wrzucać do jednego wora z etykietą "ciemny lud, co wszystko kupi"... (nie, nie mam Canona ;-))
@Michel: Obejrzałem sobie niedawno lampę błyskową tym razem mam już systemową 580 ex II i odkryłem w niej takie samo gniazdko jak Druchu Synchro. No to sobie pomyślałem, fajnie by było jakby lampę Canona z aparatem Canona dało się połączyć kabelkiem. A nóż się czasem przyda? Tak, wyzwalacze radiowe są tanie. Tańsze niż niektórym się wydaje. Moduł radiowy da się kupić, sprawdzałem kilka miesięcy temu, za jakieś 15 złociszów. Aliści Jagiełło choć mieczy miał dostatek dwa na znak zwycięstwa przyjął, to i ja bym się nie pogniewał, jakbym na ten przykład mógł odpalić swą lampę na kabel a nie na wyzwalacz na podczerwień, którego zasadniczą cechą jest to, że kosztuje jak lampa i nie zawsze działa :-)
@Boa | 2013-07-01 00:48:31
@ncc23marek:"SZYBKI AF ...w lustrzance CANON ...ha ha ha
nawet mój AF w 5DmII jest za wolny i często sie myli "... wybacz, ale AF z 5D oraz 5DmkII, to jeden z najgorszych AF'ów. Chyba tylko ten z EOSa M jest wolniejszy ;]
masz rację ale wpakowałem sie w ten nieszczęśliwy system Canona i trwam
a pakować sie w 5dmIII nie mam już sił. Canon postarał się ze mam dość tego sprzętu
Byle jaka ergonomia aparatów, wieczne zmiany przycisków lub ich brak. Powiedziałem STOP i do czasu aż padnie mi całkowicie sprzęt to coś kupię. Żadnych nowości, żadnego napalania się na cokolwiek ze stajenki canon.
@baron13: no patrz, a ja za zestaw Phottiksa (wyzwalacz i 2 odbiorniki) zapłaciłem 125 zł i nie działa tylko wtedy, kiedy rozładują się akumulatorki :-)
Tak, wiem, kabel jest lepszy, bo nie potrzebuje akumulatorków :-)))
marek,
Co to za kuń, który fajda w swoją stajnię?
No, przecież każdy kuń fajda w swoją stajnię :)
A w czyją miałby fajdać? Do sąsiada chodzić?
:)
@wzrokowiec,
Nie mogłem napisać: "co to za ptok, który fajda w swoje gniazdo?", bo mi odpisał, żebym czytał ze zrozumieniem. Poza tym musiałem dopasować się do stajenki.
:D
@Michel: tak na marginesie, jakbyś nie zauważył, że nie sugeruję, jakoby ktoś był tu głupi w szczególności klient. Trochę bardziej skomplikowane? Chodzi o to, że co raz różni spece od marketingu wymyślają ten byt, mniej lub bardziej ciemny lud, co wszystko kupi. Potem normalny człowiek klnąc serdecznie kupuje to coś, co zostało pomyślane dla ciemnego ludu i usiłuje jakoś się dostosować do najnowszych tryndów (w odróżnieniu od trendów) rynkowych.
@cedrys: niestety więcej zdjęć ptaszkowo antenowych nie będzie. Przynajmniej dokąd pan telewizjorni nie naprawi, bo wrona siadła:
link
i połamała.
to ja sie włączę do tej profesjonalnej dyskusji
pssst. piszę takimi malutkimi literkami aby się nie dowiedzieli.
tutaj supertajny link na supeprofesjonalny test aparatu.
czytajcie cichutko, bo jak się dowiedzą optyczni i dpreviev o konkurencji, to mnie zbanują
@baron13: bardzo współczuję złamanej anteny. Serio.
A spece od marketingu też nie są głupi, przynajmniej nie wszyscy. Serio, serio :-)
@BN, fake
@kivior
No tak ,ale może ktoś się uśmiechnie, a to już sukces;)
@ncc23marek, to weź to sprzedaj w piździet. Ja tak zrobiłem, kiedy 5DmkI mi się wysłużył, a alternatywą był mkII, w którym to właśnie nie poprawili tego co mnie najbardziej denerwowało, czyli AF'a. Kupiłem D700 i jestem zadowolony :) (L'kę sprzedałem z zyskiem, a stałki z niewielką stratą). @Bogusław Nowak, ja się dziwię, że jeszcze Cię nie zbanowali za zaśmiecanie i robienie sobie ruchu na blogu w tak słaby sposób.
Dzięki temu "Łaj faj" możesz oglądać telewizornie i strzelać wrony z telefonu. :) A 70D z rybką zamontowane na kominie. I wrona i krajobraz (2 w1). Nie martwisz się, że obraz lata przy ogniskowej pierdylion, że powietrze za mało przejrzyste, że czułość za mała i światło nie ciekawe ( żarówki porozkładasz).
@
niestety stajnia odeszła a ja zostałem z tym badziewiem
Bez przesady, już czas by to jasno precyzować swoje poglądy a nie głaskać japońskiego producenta.
@Michel: Spece od marketingu nie są głupi. Bo na teorii docelowego targetu robią kariery. To działa mniej więcej wedle tej anegdoty jak księgowy na zebraniu ogłasza plan zwiększenia dochodów w firmie. Ma prosty pomysł: zlikwidować katalogi. Sprawą sprzedawców, mówimy tu o firm handlującej sprzętem dla firm, sprzedawca to dużej klasy specjalista, jest dostarczenie kontrahentom informacji. Na koniec roku firma jest 50 milionów do tyłu. Księgowy odchodzi do innej firmy za większą kasę i na pożegnanie mówi "ja zrobiłem wam oszczędności na 50 tysięcy, natomiast sprzedawcy się nie wywiązali". No cóż, taka racja też może być racją... Powiadasz że teraz używa się sterowania radiowego.
Nie zdarzyło się Ci zastanawiać co mi będzie potrzebne do fotografowania? A jeśli wystarczy kabelek nie przyjemniej wziąć zamiast kompletu nadajnik odbiornik (ach, trzeba sprawdzić czy akumulatorki trzymają...) po prostu kabelka? W moim przypadku kabelek to niej jest koniecznie coś kupionego w sklepie, to przewód plus lutowanie końcówek. Coś wydobyte ze śmieci. Jak zgubię, straciłem kwadrans na lutowanie, jak się złamie, zlutuję. Ja też mam trzy zestawy radiowe, ale nie uważam za stosowne wozić ze sobą armaty dla ubicia muchy.
Dlaczego 6,5 megapiksla? Bo na oko miałbym jakieś 50000 iso z szumem jak na 12800. Nie potrzebuję ostatnimi czasy na finalny obraz więcej niż 1,5 megapiksla. Mogę przewidzieć jak będą prezentowane zdjęcia, więcej niż 6,5 megapiksla potrzebne jest incydentalnie w kilku procentach wypadków. Nie potrzebuję megabajtów zapchanych prze zdjęcia, czasu pracy kompa, zapychania łączy przy przesyłaniu i tak dalej. ale koncepcja jest taka, że klient zobaczy parametr i powie "łauł". Czyli wow. A ja jestem klientem który mówi, że moglibyscie mi dać aparat z taką czułością, że nie potrzebna mi by była lampa a tym bardziej sterowniki radiowe do niej i drogie obiektywy i będzie mi wygodnie przy foceniu. A oni mi na to, że nie jestem ich targetem.
Powiedzmy to sobie wprost psy na 5d I i II wieszaja osoby ktorych niebylo stac na 1d
OCZEKIWANIE OD MASZYNY STUDYJNEJ AF MASZYNY REPORTERSKIEJ BO NAS NIESTAC JEST SMIESZNE
@baron13: no widzisz, a ja zamiast kabelka, który albo plącze się niemiłosiernie (jeśli jest wystarczająco długi), albo trzyma mnie na krótkiej smyczy (jeśli ma się nie plątać), a do tego tu się wygnie, tam się zegnie, złamie, to znów pod nogę wejdzie i aparat ze stołu zrzuci - wolę sterowanie radiowe, bo działa to w zasadzie bezawaryjnie i daje mi dużo większą swobodę. A akumulatorków mam dużo, ładowarkę porządną, stać mnie było, bo zamiast kupować 300/2.8 wystarczyło mi 200/2.8 - mam 16 Mpix i mogę sobie z tego wyciąć...
A że zdjęć czarnoskórych górników wydobywających węgiel kamienny w RPA o północy nie robię, to nie potrzebuję ISO50000, wystarczy mi znośne ISO6400.
Reasumując - każdemu wg potrzeb. Ups, nie każdemu? No cóż, może po prostu dla tych promili ludzi o odmiennych potrzebach nie opłaca się robić produktu *masowego*? Może, jeśli mają aż takie wymagania, to niech kupią produkt, który gniazdo synchro będzie miał, wysokie ISO też bardzo dobre, tylko kosztować będzie "trochę" więcej...
Tak przy okazji: wydruk 60x40 cm w 200 DPI potrzebuje prawie 15 Mpix - czasem zdarza mi się takie robić, więc matryca 16 Mpix jest taka jakby akurat...Że Kowalski takich wydruków nie robi? Pewnie nie, ale jak ma do aparatu "kitowego" 18-55 i jeszcze 50/1.8 (wypas), to może sobie solidnego cropa zrobić, a dalej pocztóweczkę 15x10 cioci w Ciechocinku pośle ;-)
@domek
No ale np. Nikon D3x ma swietny AF. Wiec inni potrafili...
Za optyczne
1D i 1Ds. Najnowsze modele z tych serii to: reporterski 1D Mark III z 10-megapikselową matrycą formatu APS-H i studyjny 1Ds Mark III z pełnoklatową, 21-megapikselową matrycą. Oba stworzone na bazie tego samego korpusu. Nikon postanowił odpowiedzieć w podobny sposób. Dnia 23 sierpnia 2007 roku zaprezentował model D3 - 12-megapikselowy, pełnoklatkowy aparat, który - jak się najpierw wydawało - miał być odpowiedzią zarówno na Canona 1D jak i 1Ds. Z jednej strony był szybki jak na reporterski aparat przystało, a z drugiej oferował możliwości jakie daje pełnoklatkowa matryca. Trzeba było czekać 1.5 roku, aby uświadomić sobie, że D3 to tak naprawdę aparat reporterski, a do studia stworzono D3x - bezpośredniego konkurenta EOS-a 1Ds Mark III.
5D niemialy nigdy wersji reporterskich byl poprostu w stosunku do konkurencji tani o wiele tanszy i wielu fotografow bylo na niego stac jako pelna klatke
Tiaaa... 5D studyjny... nieźle. To po co w ogóle poprawili AF w mkIII? I skąd tak wiele porównań 5D vs D700?
@baron13
nic dodać nic ująć, świetne podsumowanie działań marketingowych. Zysk, zysk, zysk.
Zastanawiałem się dlaczego częściej wychodzę z domu z Pentaxem K100ds niż z K-5. Obydwa aparaty pełne zalet a preferuję K100Ds i szkła manualne.
Znalazłem odpowiedź, "więcej niż 6,5 megapiksela potrzebne jest incydentalnie" film jest mi też zbędny, autofokus? Więcej niż połowę zdjęć robię obiektywami manualnymi i nie straszne mi złe oświetlenie.
Marzy mi się aparat bez filmów, z dużą nisko szumiącą matrycą FF, bez bajerów typu scena lub filtry, lekki i poręczny z możliwością podpięcia tego co mam w szufladzie, czyli od obiektywu starego do nowego.
Wiem że to tylko marzenie ale czekam cierpliwie, może ktoś?
@Michel: Różnica w sprawie użycia kabelka jest taka, że ja czasem używam sterowników radiowych, czasem kabelka. Jakoś nie plączę się, nie zrzucam aparatu... Czasami podłączam sterowanie radiowe do fotoceli. Nie twierdzę, że współczesny fotograf cierpi na brak czułości aparatu. Bardzo często już jest tak, że aparat robi za noktowizor. Ale jeśli producent chce coś zaproponować klientowi w aparacie klasy amatorskiej i niestudyjnym, to właśnie wyższe iso. Do robienia wydruków 40x60 cm mam np Mamiyię. Ale jakoś od dłuższego czasu nie ma zapotrzebowania.
Jest taka zasada przypisywana Einsteinowi "wszystko powinno być tak proste jak to jest możliwe, ale nie prostsze". Otóż choć różnie to można interpretować, to inżynierskie podejście mówi coś takiego, że jeśli zamiast radia możesz użyć kabelka, to za pomocą tego kabelka zrobisz więcej. Jeśli megapiksele są ci niepotrzebne, to je obetnij. Uproszczenia zawsze się w jakiś sposób zwracają. Megapisksele zamieniają się na lepszy stosunek sygnał szum. Kabelek daje Ci kontrolę nad systemem. Nie działa, kabelek sprawdzisz żaróweczką, omomierzem, na wiele sposobów. Radio, mam już doświadczenia. Może wysiadł nadajnik, może odbiornik, może bateryjka, może coś tu jeszcze nadaje na tej częstotliwości. Radio przed użyciem wymaga skompletowania, sprawdzenia, pilnowania, bo jak coś zginie, jest szkoda. Uzależniasz się od technologii, żyjesz w przeświadczeniu, że trzeba wydać pieniądze. Otóż: do tego chcą Cię przyzwyczaić. Musisz wydać kasę, bo z kabelkiem sobie nie poradzisz.
Jeszcze jedno: rozmiar fotografii w pikselach. Rozdzielczość ludzkiego oka jest najlepiej 1 minuta kątowa, zwykle jest dobrze jak mamy dwie minuty kątowe. Wiele razy już pisałem: normalne zdjęcie nie przeniesie więcej niż jakieś 5 megapikseli. Mamy 1350 lini po dłuższym boku i ok 950 po krótszym przy założeniu tych 2 minut kątowych. To jest niezależne od wymiarów zdjęcia. Bo wyliczone w rozmiarze kątowym.
@baron13: ale ja Cię nie mam zamiaru przekonywać do radia czy wielu megapikseli, siedź sobie na kabelku i 6,5 Mpix, jak Ci dobrze :-)
Tylko po co marudzić, że nie kupisz 70D, skoro (jak sam twierdzisz), to produkt, dla którego nie jesteś grupą docelową? Kup 1Dx, będziesz miał dobre wysokie ISO, a i pewnie gniazdo synchro się znajdzie :-)
Boa | 2013-07-01 21:39:52
Tiaaa... 5D studyjny... nieźle. To po co w ogóle poprawili AF w mkIII? I skąd tak wiele porównań 5D vs D700?
Bo Canon odszedl od aparatu studyjnego na zecz aparatu do filmowania a to wymagalo polepszenia AF
zreszta to ladnie wyszlo na przykladzie jedynek 1DX robi za reportersko studyjny a 1DC za reportersko filmowy
Aparaty kompaktowe porownuje sie do luster lustra do kamer kota do psa :P
baron13 | 2013-07-01 23:31:18
Uzależniasz się od technologii, żyjesz w przeświadczeniu, że trzeba wydać pieniądze. Otóż: do tego chcą Cię przyzwyczaić. Musisz wydać kasę, bo z kabelkiem sobie nie poradzisz.
To jak tlumaczenie ksiegowej ze niekupimy jej biurka pod komputer bo oszczedniej bedzie jak bedzie pisac na kolanie recznie
@ baron13
Przy fotografowaniu ptaka na antenie wynalazkami typu samyang 800 mm to naprawdę bez różnicy czy będzie 30 mix czy 1,5 mpix i tak gówno będzie nie zdjęcie.
@Michael: jeszcze raz, używam i sterowania radiowego i kabelka. Zapewne raz wygodniej tak, raz inaczej :-)
@domek, porównania tak, ale trafione. Pomyśl co zrobisz, jak przyjdzie do Ciebie opisana księgowa która pracuje na komputerze stacjonarnym na przykład pod windą XP albo, co weselsze na libreOffice pod Debianem i zażąda tabletu z windą 8,1 ( chyba już jest) oczywiście dla pracy na ekranie dotykowym...
@Borat. Wiele razy przywoływano tu historię gazety z Chicago, która wywaliła laureata WPF razem z całą resztą fotograficznej czeredy. Zapewne nie spodziewali się zrobić sobie krzywdę, ci naczelni Obawiam się że fotografia jest dziś mniej więcej w tym punkcie w jakim znalazło się malarstwo w połowie XIX wieku. Otóż osiągnęło ono perfekcję w oddawaniu rzeczywistości min innymi dzięki, niestety, fotografii. To moment w którym na przykład wreszcie opanowano techniki rzutowania, kolory cieni i zachowanie się światła. Tyle, że robiono to dzięki między innymi studiowaniu fotografii. Dziś doskonałe technicznie zdjęcie zrobi praktycznie każdy. To raz, Dwa, tak zwani fachowcy mogą sobie oceniać. Borat, bolesna prawda jest taka, że jak widać po przypadku owego laureata WPF faktycznie nie znają się oni na fotografii. Ich rolą jest wybrać te zdjęcia, które zaakceptuje publika. Jak widać, nie potrafią. Próbuję znajdować "efekty fotograficzne", czy optyczne, próbuję zaskakiwać publikę. Np tym zdjęciem:
link
trochę się udało.
Witam wszystkich.
Księgową dobieramy jak aparat, do swoich potrzeb ;D.
"Próbuję znajdować "efekty fotograficzne", czy optyczne, próbuję zaskakiwać publikę. Np tym zdjęciem:
link
trochę się udało."
Może warto zacząć robić zdjęcia dla siebie?
@domek:"Bo Canon odszedl od aparatu studyjnego na zecz aparatu do filmowania a to wymagalo polepszenia AF", a to ciekawe, bo po 1. w 5DmkII tegoż właśnie nie poprawiono. Po 2.Wszyscy filmowcy, których znam, korzystający z 5D(mk II oraz III) korzystają z MF.
Bo AF w trybie filmowym jest słaby - główny powód.
Szabla, ja o tym wiem (no może jeszcze bardziej przewidywalny), tylko jak to się ma w świetle zacytowanego przeze mnie argument domka? ;)
Mało tu nonsensów się wypisuje? :)
Ja kupuje wyklad o prostocie barona13. I przychylam sie do pragnien AdamaD: Pentax z pelnym bagnetem i kolkami: czas, iso, korekcja, przyslona. Wezyk analogowy, bebechy cyfrowe. Byle mial ponad 6 MP i rozmiary/wage ME Super...
...i pokój na Ziemi... :)
"Mało tu nonsensów się wypisuje? :)" rzekł bym, że wielu się na nie prześciga, ale przyznasz, że dla poprawy humoru warto czasem poczytać tutejsze komentarze ;)
I niech ten małoobrazkowy, analogowy Pentax kosztuje poniżej 1500 zł.
Czego niniejszym Wam życzę :-)
Boa | 2013-07-02 18:55:22
Szabla, ja o tym wiem (no może jeszcze bardziej przewidywalny), tylko jak to się ma w świetle zacytowanego przeze mnie argument domka? ;)
A jak to sie ma do stosowania tanich szkiel bez AF Panowie z prawdziwym wdziekiem pomijacie fakt ze szkla do filmowania zaczynaja sie tak od cirka 20 000 nzl ok 15 to stoja manualne zeisy pozatym jest jeszcze problem manualnej przyslony
Pozatym nie chodzi o to czy sie canonowi udalo tylko w jakim kierunku zmierza i jakie naciski wywierane sa na firme ze strony odbiorcy
Do filmowania wykorzystuje się kamery, często cyfrowe. Dla większości, filmowanie lustrzankami to konieczność ekonomiczna.
domek, ja niczego nie pomijam. Nie widzę związku istnienia manualnych szkieł do filmowania z argumentem podanym przez Ciebie nt. drogich szkieł manualnych Zeissa. Rzekł bym, że sam sobie tym samym zaprzeczasz, ponieważ najpierw podajesz, że ów AF został poprawiony właśnie dla filmowców, a za chwilę wspominasz o drogich manualach.
Krzysiek, dokładnie nie każdego stać na RED'a, ale może nie rozpisujmy się już, bo zaczną się komentarze, że pro filmują tylko REDami, a amatorzy i (tak modne tu ostatnio określenie) "półprofesjonaliści" 5D :P
Nie tylko REDy. Arriflex również produkuje takie cuda, np. Alexa, którą filmowano takie filmy jak Avengers, Iron Man 3, Skyfall czy Life of Pi - z ostatnich produkcji.
Tak, znam.
No i CineAlta mało znanej firmy Sony ;)
Ciekawe co zastapia zoomy od Panasonica :) 16-300 od tamrona tez zapowiada sie niezle :]
w Stanach w b&h bezlusterkowiec Canon EOS M + obiektyw 22m f/2 sprzedają za 299 dol. a u nas taki sam zestaw kosztuje co najmniej 2 350 zł. Ciekawe co miał na myśli Canon Polska ustalając 100% wyższą cenę w Polsce?
@ad1216
widzisz kolego .... i dlatego porządni ludzie kupują sprzęt za dolary w sklepach które oferują niższa cenę
Koszty przesyłki są dość atrakcyjne więc wystarczy pomyśleć a nie napalać się na polskie sklepy nawet internetowe gdzie cena odstrasza na dzień dobry.
Jeśli ktoś nie ma dolarów to może nabyć za złotówki a przewalutowanie dokona się automatyczne czy to za bezlusterkowca czy sprzęt z pełną klatką.
Następna osoba, nie widząca choćby różnicy w podatku VAT.