Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
30 czerwca
2013 22:23

Kończący się tydzień przyniósł nam sporo interesujących premier, bowiem swoje produkty zaprezentowały firmy Fujifilm oraz Sony. Jednak najbliższe dni mogą okazać się równie obfite w nowości, o czym możecie przeczytać z naszym cotygodniowym zestawieniu plotek. Posłuchajcie...

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Canon EOS 70D

Do sieci wyciekły zdjęcia katalogu Canona EOS 70D. Dzięki temu wiemy nie tylko, jak będzie wyglądać nowa lustrzanka, ale również poznaliśmy jej podstawowe parametry. Oto one:
  • nowa matryca CMOS 20.2 Mpix,
  • procesor DIGIC 5+,
  • 19-punktowy AF (wszystkie punkty krzyżowe),
  • zdjęcia seryjne do 7 kl/s,
  • wbudowany interfejs WiFi,
  • 3-calowy, ruchomy ekran LCD,
  • zakres czułości do ISO 12 800,
  • Dual Pixel CMOS Autofocus - 5x szybszy od tradycyjnego,
  • Tryb wideo Full HD,
  • tryb HDR,
  • tryb multiekspozycji,
  • zasilanie akumulatorem LP-E6

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon EF 35mm f/1.4L II

Plotki głoszą, ze Canon testuje obecnie nową wersję obiektywu EF 35mm f/1.4L. Podobno jego premiera ma odbyć się wraz z nową, pełnoklatkową lustrzanką, czyli prawdopodobnie dopiero w przyszłym roku.

Kompakty z dużymi matrycami

Na francuskiej stronie firmy Canon na liście grup produktowych, przez pewien czas znaleźć można było dwie nowe kategorie. Obok SLR EOS M, PowerShot i IXUS pojawiło się "Compact 24x36" oraz "Compact APS". Od razu zaczęto spekulować na temat aparatów kompaktowych z matrycami APS-C i z pełną klatką, jednak przedstawiciele firmy Canon dość szybko zaprzeczyli tym rewelacjom.

Hasselblad

Podobno na ten rok firma Hasselblad przygotowała trzy nowości. Mówi się, że możemy spodziewać się premiery dwóch aparatów kompaktowych oraz jednej lustrzanki. Prawdopodobnie, tak jak Haselblad Lunar, będą to modele bazujące na aparatach produkowanych przez firm Sony, być może na zaprezentowanych kilka dnii temu modelach Cyber-shot RX1R oraz Cyber-shot RX100 II.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Panasonic

Nowe obiektywy

Mówi się, że firma Panasonic zamierza w tym roku pokazać kilka nowych obiektywów. W pierwszej kolejności poznamy ceny i szczegółowe specyfikacje zapowiadanych wcześniej modeli 42.5 mm f/1.2 oraz 150 mm f/2.8. Prawdopodobnie nastąpi to w ciągu niespełna dwóch miesięcy, w momencie premiery bezlusterkowca Lumix GX7. Jednak producent na kolejne miesiące przygotował także kilka nowych zoomów, które mają zastąpić dotychczasowe modele. Niestety na razie nie wiadomo, o które produkty chodzi.

Sony

Sony i1

O nadchodzącym smartfonie Sony i1 pisaliśmy już kilka razy. Tym razem jednak w sieci pojawiło się jego domniemane zdjęcie, a także prawdopodobna specyfikacja. Plotki głoszą, iż w telefonie znajdziemy aparat cyfrowy bazujący na 20-megapiskelowej matrycy CMOS Exmor R wielkości 2/3 cala, która znana jest z aparatu Cyber-shot RX100 II. Możliwe będzie manualne ustawianie czułości w zakresie ISO 50 - 12 800, a także wybór przysłony i czasu otwarcia migawki. Aparat ma zostać wyposażony w stabilizację Super Steady Shot o efektywności 2-3 EV, a także obiektyw o odpowiedniku ogniskowej 28 mm i świetle f/2.0.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Tamron

Nowy megazoom

Wygląda na to, że Tamron zamierza znów posiadać w swojej ofercie obiektyw do lustrzanek z najszerszym zakresem ogniskowych. Po premierze obiektywu Nikkor AF-S DX 18-300 mm f/3.5-5.6G ED VR musiał oddać ten tytuł Nikonowi, jednak jeszcze w tym roku mamy zobaczyć model o ogniskowych 16-300 mm, który pozwoli powrócić Tamronowi na szczyt rankingu.


Komentarze czytelników (95)
  1. Szabla
    Szabla 30 czerwca 2013, 22:26

    W RX100 II jest matryca typu 1 cala. Wydaje się nieco za duża do telefonu. ;)

  2. Soniak10
    Soniak10 30 czerwca 2013, 22:28

    A smartfon i1 od Sony - to będzie bezlusterkowiec czy lustrzanka? I czy będzie miał funkcję kserokopiarki z automatycznym zszywaniem kartek???
    ;-)

  3. qbic
    qbic 30 czerwca 2013, 22:29

    Hasselblad robi rzeczy o których powinno się milczeć.

  4. m
    m 30 czerwca 2013, 22:30

    przesadzacie z ta godzina.

    canon 70d- 5x razy szybszy autofockus od tradycyjnego......tradycyjny to ktory?

  5. Boa
    Boa 30 czerwca 2013, 22:34

    Początek końca Hasselblada... trzeba umieć odpuścić... Szkoda.

  6. Kuba Nowak
    Kuba Nowak 30 czerwca 2013, 22:37

    m - "canon 70d- 5x razy szybszy autofockus od tradycyjnego......tradycyjny to ktory? "

    Tradycyjny czyli manualny ;-)

  7. Boa
    Boa 30 czerwca 2013, 22:39

    5x szybszy, 5x mniej dokładny LOL

  8. espresso
    espresso 30 czerwca 2013, 22:41

    Tradycyjny AF to pewnie ten w 5D...

  9. Bahrd
    Bahrd 30 czerwca 2013, 22:41

    m | 2013-06-30 22:30:01
    "canon 70d- 5x razy szybszy autofocus od tradycyjnego......tradycyjny to który?"

    Tak jak napisali w katalogu - "kontrastowy".

  10. goornik
    goornik 30 czerwca 2013, 22:42

    Lunar nie został przyjęty zbyt życzliwie, więc teraz będzie Solar, Jupitar i Marsar....
    Szkoda marki....

  11. ciastko
    ciastko 30 czerwca 2013, 22:47

    Ale Hasselblad dobrał sobie partnera... hehe

  12. sloma_p
    sloma_p 30 czerwca 2013, 22:47

    Przecież to prawdopodobnie chodzi o PDAF w matrycy dla LV i filmowania...

  13. qbic
    qbic 30 czerwca 2013, 22:48

    Hasselblad dobrał partnera najlepszego technologicznie.

  14. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 30 czerwca 2013, 22:49

    Początek końca Hasselblada?

    Na miejscu canona też wziąłbym nexa i zmienił obudowę, zamiast wymyślać ten mizerny system M.
    Bardzo trudno stworzyć coś lepszego, a koszty ogromne.

  15. poetanonclarus
    poetanonclarus 30 czerwca 2013, 22:49

    Jeśli Hasselowi Sony pozwala na klonowanie swoich aparatów, to może niedługo zobaczymy jakiś średni format technologii H. pod marką Sony???

  16. sloma_p
    sloma_p 30 czerwca 2013, 22:50

    A Hassel niech zrobi cyfrowego X-Pana, to im zejdzie jak ciepłe bułki...

  17. ncc23marek
    ncc23marek 30 czerwca 2013, 22:57

    Canon EOS 70D .... z matrycą APS-C ( dla amatorów )
    rynek zalany jest lustrzankami marnej jakości
    Pojawienie się w koszach supermarketów Canona EOS 70D
    spowoduje tylko uśmiech na twarzy klientów i wielki problem sprzedawców
    by to komuś wcisnąć za jak zwykle duże pieniażki
    SZYBKI AF ...w lustrzance CANON ...ha ha ha
    nawet mój AF w 5DmII jest za wolny i często sie myli

  18. galery
    galery 30 czerwca 2013, 23:00

    O ile dobrze pamiętam to X-Pan nie jest pomysłem Hassela ale Fuji....
    A Hassel za partnera wybrał firmę, która kilka lat temu wypuściła kamerę o jakości zdjęć zbliżonej do ich (pseudo)średnioformatowego aparatu.

  19. espresso
    espresso 30 czerwca 2013, 23:05

    @ncc23marek, aleś się dowartościował... (profi)
    Sprzedawcy nawet w Biedronce sobie poradzą, wszak nazwa Canon czyni cuda... Jakość nie ma znaczenia.

  20. ncc23marek
    ncc23marek 30 czerwca 2013, 23:10

    @espresso
    wiem co mówię. Będzie problem jak zwykle a wiesz dlaczego
    bo nikt poważny nie zamówi tego produktu
    Tak było ze sławnym Canonem 60D
    Do dziś zalega w magazynach. Żadna promocja go nie rusza
    Taki jest dobry i taki będzie też 70D ..zobaczysz

  21. 30 czerwca 2013, 23:21

    Koniec świata, canon dorobił się własnych hejterów...

  22. 30 czerwca 2013, 23:22

    nie wiem gdzie 60d zalega na magazynach, ale w Poznaniu sprzedaje się całkiem dobrze i o dziwo klienci, którzy go nabyli są zadowoleni. Obrotowy ekran się przydaje w wielu sytuacjach. Jeśli nowa matryca będzie lepsza od odgrzewanego kotleta (18MP) to uważam, że na 70d znajdzie się dużo chętnych. Canon wie co robi. Od modelu 7d zabrał 19pktowy AF, z 700d zabrał wyświetlacz, dodał wifi z 6d i zwiększył klatkomierz dodając najnowszy DIGIC5+

  23. focjusz
    focjusz 30 czerwca 2013, 23:32

    A mi się wydaje że ( jeśli specyfikacja się potwierdzi) jest wreszcie szansa na całkiem sensowną lustrzanke Canona. Przede wszystkim nowa matryca - gorsza od starej na pewno nie będzie ( więc jest postęp ;)
    Do teo 7kl/s - ciekawe posunięcie. tylko że jakby jeszcze bardziej zawęża miejsce dla ewentualnego 7D mkII.

    Poza tym portretówka Panasa z f1.2 ! ciekawe że nikt nie skomentował a to przecież może być rewelacja ( o ile znów nie przesadzą z ceną )
    I ten megazoom - to jak marzenie podróżnika. Przydało by się jednak jakieś uszczelnienie.

  24. espresso
    espresso 30 czerwca 2013, 23:32

    @phil001, klienci Canona są zawsze zadowoleni. Nawet jak nie są. Nazwa na pasku do tego zobowiązuje.

  25. oz
    oz 30 czerwca 2013, 23:34

    Hassel nie zawiódł:) Znowu będzie kabaret...

  26. Groszek
    Groszek 1 lipca 2013, 00:00

    Powinien nazywać się Hassel-Shot. ;)

  27. sloma_p
    sloma_p 1 lipca 2013, 00:22

    @gallery - pomysł jest Hassela, wykonanie Fuji zdaje się. Tym niemniej jak już muszą kombinować, to lepiej z DX-Pan, niż Lunarami...

  28. kivirovi
    kivirovi 1 lipca 2013, 00:35

    To co ja widzę na rysunkach w ogóle nie przypomina NEXa. To jest jakaś lustrzanka i to z dużym sensorem. Być może ten odwrót od celofanu wynika ze wspólnych planów z Hassel. Mnie się też wydaje, że Sony planuje zająć się produkcją większego formatu. Oby tylko nie zrobili tak jak z Konica-Minolta: rezygnując z zakupu nazwy zakupili miliony hejterów.

  29. Boa
    Boa 1 lipca 2013, 00:48

    @ncc23marek:"SZYBKI AF ...w lustrzance CANON ...ha ha ha
    nawet mój AF w 5DmII jest za wolny i często sie myli "... wybacz, ale AF z 5D oraz 5DmkII, to jeden z najgorszych AF'ów. Chyba tylko ten z EOSa M jest wolniejszy ;]

  30. Michel
    Michel 1 lipca 2013, 02:18

    45/1.2 od Panasa - mniam!
    150/2.8 -drugie mniam! :-)
    Czas zbierać talary...

  31. darekcn4
    darekcn4 1 lipca 2013, 07:31

    @ncc23marek

    To zmień na 5DIII, zobaczysz różnicę.

  32. K8v8M
    K8v8M 1 lipca 2013, 07:52

    Matryca w rx100 II ma rozmiar 1 cal. W i1 będzie 2/3 cala wiec siłą rzeczy nie może być ta sama.

  33. baron13
    baron13 1 lipca 2013, 08:10

    Jestem posiadaczem szklarni do Canona i kilku korpusów. 70D jest poza moim zainteresowaniem. Jakby C zrobił aparat z matrycą 6,5 megapiksla i dużą dynamiką, to byśmy pogadali. Koncepcja jest chyba taka, że aparat dla gadżeciarzy. Łaj faj? Odchylany ekranik? A może gniazdo synchro do lampy posiada? Pewnie założenie jest takie, że nikt przy zdrowych zmysłach nie nosi lampy. Generalnie widać uderzenie w mitycznego masowego odbiorcę, ciemny lud, co wszystko kupi.

  34. KQ
    KQ 1 lipca 2013, 08:40

    Największą dynamika się szczyci D800 a ma trochę więcej pikseli. Gdyby miał 6.5 i bez gadżetów to kosztował by więcej od 1Dx. Wtedy na pewno były poza Twoim zainteresowaniem.
    Założenie jest taki, że nikt o zdrowych zmysłach nie używa już kabli. Sam używasz żarówek błyskowych na fotocelę. A Radiowe wyzwalacze można dostać za równowartość kabla. Z tego co się orientuje Canon od niedawna ma system wyzwalania lamp oparty na radiu.

  35. Oxygenum
    Oxygenum 1 lipca 2013, 08:50

    Nie chcę nikogo obrażać ale ale mówienie o lustrzance z 6,5 MP i rzucaniu się na nią wszystkich "profi" i nie tylko to jakaś zupełna herezja....
    Aparat ma się tylko sprzedawać i nic więcej, jak ktoś tego nie pojmuje to żyje w innej rzeczywistości i wymiarze.
    Nowy Canon ma 20 MP, wifi i odchylany ekran i nic więcej nie trzeba aby się sprzedawał...
    Jakieś gniazda i inne pierdoły interesują jedynie komentujących na optyczne.pl
    Prawda jest brutalna.
    Już dawno każdy liczący się producent mógłby wypuścić wszystko mający aparat z dobrą matrycą ale wtedy co sprzedawały by przez najbliższe 5 lat dopóki taki korpus by się nie znudził ?
    Nawet po 5 latach jakby coś zrobić nie oszczędzając na materiałach dobry aparat mógłby działać.
    Tylko wtedy co można sprzedawać? Czy kupisz nowe auto a jak stare jeździ jak nówka i nic się nie psuje ?

  36. lordkain
    lordkain 1 lipca 2013, 09:32

    "Czy kupisz nowe auto a jak stare jeździ jak nówka i nic się nie psuje ?"

    Moja żona kubi bez większego problemu!

  37. kivirovi
    kivirovi 1 lipca 2013, 09:33

    Oxygenum, to tylko pół prawdy: 70d to segment niższy i tylko tak ma się sprzedawać, żeby nie szkodził Markom

  38. jakubus82
    jakubus82 1 lipca 2013, 09:56

    Co do Hasselblada. Dla Leica kompakty robi Panasonic i jakoś nikt się nie sprzeciwia. Co więcej są ludzie którzy to kupują i są szczęśliwi :-)

  39. cedrys
    cedrys 1 lipca 2013, 10:27

    @lordkain,
    " Moja żona kupi bez większego problemu! "
    Bardzo celna uwaga. Moja kupi nawet jak będzie gorsze, bo najważniejsza jest dla niej odmiana (moda, kolor, nie funkcjonalność). A trzeba tu dodać, że nie każdy facet jest 100%-owy, tzn. chodzi w jednych portkach, dopóki mu z tyłka nie spadną. Znam takich co skupują kolejne "nowości", szybko odsprzedają ze stratą i kupują nowszy NX, byleby tylko być trendy i pochwalić się na optyczne.pl.

  40. Szabla
    Szabla 1 lipca 2013, 10:31

    Tradycyjny, masowy wysyp fachowców... :D

  41. ad1216
    ad1216 1 lipca 2013, 10:34

    Oxygenum: ja miałem kilka lustrzanek Canona przez 3-4 lata bez zadnej awarii i bardzo szybko się sprzedały na allegro jako używane za prawie 2/3 ceny nowych, myślę że nabywcom też jeszcze kilka lat będą służyć, dlaczego sądzisz że lustrzanki działają krócej niż 5 lat?

  42. Michel
    Michel 1 lipca 2013, 10:50

    Drogi baronie13, jakże Ty musisz się męczyć na tym świecie zaludnionym przez ciemną masę, która odchylany ekranik stawia wyżej niż gniazdo synchro i nie rozumie, że 6,5 Mpix powinno wystarczyć każdemu!
    Jakże frustrujący musi być brak zrozumienia dla tak oczywistych spraw, jakże przykra myśl, że za światłym przewodnictwem autora niezapomnianych "Ptaków na antenie" (już teraz stawianych na równi z najlepszymi pracami Salgado, Adamsa czy Riefenstahl) nie chcą podążać tłumy fotografujących idiotów, skuszonych bezwartościowymi gadżetami w nowych aparatach!
    Ale cóż się dziwić maluczkim, skoro włodarze wielkich firm produkujących sprzęt fotograficzny nie potrafią dostrzec jedynie słusznej drogi "Czysty obraz na ISO pierdylion no matter what", jaką z godnym podziwu uporem usiłujesz im wskazać...

  43. cedrys
    cedrys 1 lipca 2013, 11:04

    @Michel,
    Nie kopie się leżącego. On już za te ptaki dostał dosyć, ale sam się prosił...

  44. Michel
    Michel 1 lipca 2013, 11:12

    Przprszm...

  45. Boa
    Boa 1 lipca 2013, 11:19

    ...niezapomniane "Ptaki na antenie"- padłem Michel :zdrowko:

  46. focjusz
    focjusz 1 lipca 2013, 11:23

    Baron ma dużo racji ale co z tego ( niestety). We współczesnym świecie nie chodzi ( przede wszystkim ) o dobry produkt ale dobry marketing. Gdyby było inaczej od 2-3 lat liderem sprzedaży lustrzanek byłby Pentax a bezlusterkowców Samsung ( o dziwo - bo w innych dziedzinach radzi sobie znacznie lepiej ).

  47. kivirovi
    kivirovi 1 lipca 2013, 11:50

    @cedrys, ciekawa definicja 100% faceta :) każdy sobie może teraz łatwo policzyć własne oprocentowanie...

    @focjusz, jest taki pogląd, że giełda to miejsce gdzie pieniądze płyną od głupich do mądrych. Wydaje mi się, że w latach 80. Hoya nie istniała, a Ricoh było producentem tańszych zamienników PK. Dziś się wiele zmieniło, nieprawdaż?

  48. Michel
    Michel 1 lipca 2013, 12:01

    @focjusz: gdyby te produkty nie spełniały oczekiwań odbiorców, to po pewnym czasie przestałyby się sprzedawać. Trzeba mieć naprawdę wysokie mniemanie o sobie, by całą rzeszę kupujących Canony wrzucać do jednego wora z etykietą "ciemny lud, co wszystko kupi"... (nie, nie mam Canona ;-))

  49. baron13
    baron13 1 lipca 2013, 12:02

    @Michel: Obejrzałem sobie niedawno lampę błyskową tym razem mam już systemową 580 ex II i odkryłem w niej takie samo gniazdko jak Druchu Synchro. No to sobie pomyślałem, fajnie by było jakby lampę Canona z aparatem Canona dało się połączyć kabelkiem. A nóż się czasem przyda? Tak, wyzwalacze radiowe są tanie. Tańsze niż niektórym się wydaje. Moduł radiowy da się kupić, sprawdzałem kilka miesięcy temu, za jakieś 15 złociszów. Aliści Jagiełło choć mieczy miał dostatek dwa na znak zwycięstwa przyjął, to i ja bym się nie pogniewał, jakbym na ten przykład mógł odpalić swą lampę na kabel a nie na wyzwalacz na podczerwień, którego zasadniczą cechą jest to, że kosztuje jak lampa i nie zawsze działa :-)

  50. ncc23marek
    ncc23marek 1 lipca 2013, 12:57

    @Boa | 2013-07-01 00:48:31

    @ncc23marek:"SZYBKI AF ...w lustrzance CANON ...ha ha ha
    nawet mój AF w 5DmII jest za wolny i często sie myli "... wybacz, ale AF z 5D oraz 5DmkII, to jeden z najgorszych AF'ów. Chyba tylko ten z EOSa M jest wolniejszy ;]

    masz rację ale wpakowałem sie w ten nieszczęśliwy system Canona i trwam
    a pakować sie w 5dmIII nie mam już sił. Canon postarał się ze mam dość tego sprzętu
    Byle jaka ergonomia aparatów, wieczne zmiany przycisków lub ich brak. Powiedziałem STOP i do czasu aż padnie mi całkowicie sprzęt to coś kupię. Żadnych nowości, żadnego napalania się na cokolwiek ze stajenki canon.

  51. Michel
    Michel 1 lipca 2013, 13:18

    @baron13: no patrz, a ja za zestaw Phottiksa (wyzwalacz i 2 odbiorniki) zapłaciłem 125 zł i nie działa tylko wtedy, kiedy rozładują się akumulatorki :-)
    Tak, wiem, kabel jest lepszy, bo nie potrzebuje akumulatorków :-)))

  52. cedrys
    cedrys 1 lipca 2013, 14:39

    marek,
    Co to za kuń, który fajda w swoją stajnię?

  53. wzrokowiec
    wzrokowiec 1 lipca 2013, 14:52

    No, przecież każdy kuń fajda w swoją stajnię :)
    A w czyją miałby fajdać? Do sąsiada chodzić?
    :)

  54. cedrys
    cedrys 1 lipca 2013, 15:11

    @wzrokowiec,
    Nie mogłem napisać: "co to za ptok, który fajda w swoje gniazdo?", bo mi odpisał, żebym czytał ze zrozumieniem. Poza tym musiałem dopasować się do stajenki.

  55. wzrokowiec
    wzrokowiec 1 lipca 2013, 15:41

    :D

  56. baron13
    baron13 1 lipca 2013, 16:52

    @Michel: tak na marginesie, jakbyś nie zauważył, że nie sugeruję, jakoby ktoś był tu głupi w szczególności klient. Trochę bardziej skomplikowane? Chodzi o to, że co raz różni spece od marketingu wymyślają ten byt, mniej lub bardziej ciemny lud, co wszystko kupi. Potem normalny człowiek klnąc serdecznie kupuje to coś, co zostało pomyślane dla ciemnego ludu i usiłuje jakoś się dostosować do najnowszych tryndów (w odróżnieniu od trendów) rynkowych.
    @cedrys: niestety więcej zdjęć ptaszkowo antenowych nie będzie. Przynajmniej dokąd pan telewizjorni nie naprawi, bo wrona siadła:
    link
    i połamała.

  57. 1 lipca 2013, 17:13

    to ja sie włączę do tej profesjonalnej dyskusji
    pssst. piszę takimi malutkimi literkami aby się nie dowiedzieli.
    tutaj supertajny link na supeprofesjonalny test aparatu.
    czytajcie cichutko, bo jak się dowiedzą optyczni i dpreviev o konkurencji, to mnie zbanują

  58. Michel
    Michel 1 lipca 2013, 17:22

    @baron13: bardzo współczuję złamanej anteny. Serio.

    A spece od marketingu też nie są głupi, przynajmniej nie wszyscy. Serio, serio :-)

  59. kivirovi
    kivirovi 1 lipca 2013, 17:27

    @BN, fake

  60. 1 lipca 2013, 17:33

    @kivior
    No tak ,ale może ktoś się uśmiechnie, a to już sukces;)

  61. Boa
    Boa 1 lipca 2013, 17:41

    @ncc23marek, to weź to sprzedaj w piździet. Ja tak zrobiłem, kiedy 5DmkI mi się wysłużył, a alternatywą był mkII, w którym to właśnie nie poprawili tego co mnie najbardziej denerwowało, czyli AF'a. Kupiłem D700 i jestem zadowolony :) (L'kę sprzedałem z zyskiem, a stałki z niewielką stratą). @Bogusław Nowak, ja się dziwię, że jeszcze Cię nie zbanowali za zaśmiecanie i robienie sobie ruchu na blogu w tak słaby sposób.

  62. KQ
    KQ 1 lipca 2013, 17:44

    Dzięki temu "Łaj faj" możesz oglądać telewizornie i strzelać wrony z telefonu. :) A 70D z rybką zamontowane na kominie. I wrona i krajobraz (2 w1). Nie martwisz się, że obraz lata przy ogniskowej pierdylion, że powietrze za mało przejrzyste, że czułość za mała i światło nie ciekawe ( żarówki porozkładasz).

  63. ncc23marek
    ncc23marek 1 lipca 2013, 17:46

    @
    niestety stajnia odeszła a ja zostałem z tym badziewiem
    Bez przesady, już czas by to jasno precyzować swoje poglądy a nie głaskać japońskiego producenta.

  64. baron13
    baron13 1 lipca 2013, 19:47

    @Michel: Spece od marketingu nie są głupi. Bo na teorii docelowego targetu robią kariery. To działa mniej więcej wedle tej anegdoty jak księgowy na zebraniu ogłasza plan zwiększenia dochodów w firmie. Ma prosty pomysł: zlikwidować katalogi. Sprawą sprzedawców, mówimy tu o firm handlującej sprzętem dla firm, sprzedawca to dużej klasy specjalista, jest dostarczenie kontrahentom informacji. Na koniec roku firma jest 50 milionów do tyłu. Księgowy odchodzi do innej firmy za większą kasę i na pożegnanie mówi "ja zrobiłem wam oszczędności na 50 tysięcy, natomiast sprzedawcy się nie wywiązali". No cóż, taka racja też może być racją... Powiadasz że teraz używa się sterowania radiowego.
    Nie zdarzyło się Ci zastanawiać co mi będzie potrzebne do fotografowania? A jeśli wystarczy kabelek nie przyjemniej wziąć zamiast kompletu nadajnik odbiornik (ach, trzeba sprawdzić czy akumulatorki trzymają...) po prostu kabelka? W moim przypadku kabelek to niej jest koniecznie coś kupionego w sklepie, to przewód plus lutowanie końcówek. Coś wydobyte ze śmieci. Jak zgubię, straciłem kwadrans na lutowanie, jak się złamie, zlutuję. Ja też mam trzy zestawy radiowe, ale nie uważam za stosowne wozić ze sobą armaty dla ubicia muchy.
    Dlaczego 6,5 megapiksla? Bo na oko miałbym jakieś 50000 iso z szumem jak na 12800. Nie potrzebuję ostatnimi czasy na finalny obraz więcej niż 1,5 megapiksla. Mogę przewidzieć jak będą prezentowane zdjęcia, więcej niż 6,5 megapiksla potrzebne jest incydentalnie w kilku procentach wypadków. Nie potrzebuję megabajtów zapchanych prze zdjęcia, czasu pracy kompa, zapychania łączy przy przesyłaniu i tak dalej. ale koncepcja jest taka, że klient zobaczy parametr i powie "łauł". Czyli wow. A ja jestem klientem który mówi, że moglibyscie mi dać aparat z taką czułością, że nie potrzebna mi by była lampa a tym bardziej sterowniki radiowe do niej i drogie obiektywy i będzie mi wygodnie przy foceniu. A oni mi na to, że nie jestem ich targetem.

  65. domek
    domek 1 lipca 2013, 19:49

    Powiedzmy to sobie wprost psy na 5d I i II wieszaja osoby ktorych niebylo stac na 1d

    OCZEKIWANIE OD MASZYNY STUDYJNEJ AF MASZYNY REPORTERSKIEJ BO NAS NIESTAC JEST SMIESZNE

  66. Michel
    Michel 1 lipca 2013, 20:42

    @baron13: no widzisz, a ja zamiast kabelka, który albo plącze się niemiłosiernie (jeśli jest wystarczająco długi), albo trzyma mnie na krótkiej smyczy (jeśli ma się nie plątać), a do tego tu się wygnie, tam się zegnie, złamie, to znów pod nogę wejdzie i aparat ze stołu zrzuci - wolę sterowanie radiowe, bo działa to w zasadzie bezawaryjnie i daje mi dużo większą swobodę. A akumulatorków mam dużo, ładowarkę porządną, stać mnie było, bo zamiast kupować 300/2.8 wystarczyło mi 200/2.8 - mam 16 Mpix i mogę sobie z tego wyciąć...

    A że zdjęć czarnoskórych górników wydobywających węgiel kamienny w RPA o północy nie robię, to nie potrzebuję ISO50000, wystarczy mi znośne ISO6400.

    Reasumując - każdemu wg potrzeb. Ups, nie każdemu? No cóż, może po prostu dla tych promili ludzi o odmiennych potrzebach nie opłaca się robić produktu *masowego*? Może, jeśli mają aż takie wymagania, to niech kupią produkt, który gniazdo synchro będzie miał, wysokie ISO też bardzo dobre, tylko kosztować będzie "trochę" więcej...

    Tak przy okazji: wydruk 60x40 cm w 200 DPI potrzebuje prawie 15 Mpix - czasem zdarza mi się takie robić, więc matryca 16 Mpix jest taka jakby akurat...Że Kowalski takich wydruków nie robi? Pewnie nie, ale jak ma do aparatu "kitowego" 18-55 i jeszcze 50/1.8 (wypas), to może sobie solidnego cropa zrobić, a dalej pocztóweczkę 15x10 cioci w Ciechocinku pośle ;-)

  67. thorgal
    thorgal 1 lipca 2013, 20:43

    @domek

    No ale np. Nikon D3x ma swietny AF. Wiec inni potrafili...

  68. domek
    domek 1 lipca 2013, 21:16

    Za optyczne

    1D i 1Ds. Najnowsze modele z tych serii to: reporterski 1D Mark III z 10-megapikselową matrycą formatu APS-H i studyjny 1Ds Mark III z pełnoklatową, 21-megapikselową matrycą. Oba stworzone na bazie tego samego korpusu. Nikon postanowił odpowiedzieć w podobny sposób. Dnia 23 sierpnia 2007 roku zaprezentował model D3 - 12-megapikselowy, pełnoklatkowy aparat, który - jak się najpierw wydawało - miał być odpowiedzią zarówno na Canona 1D jak i 1Ds. Z jednej strony był szybki jak na reporterski aparat przystało, a z drugiej oferował możliwości jakie daje pełnoklatkowa matryca. Trzeba było czekać 1.5 roku, aby uświadomić sobie, że D3 to tak naprawdę aparat reporterski, a do studia stworzono D3x - bezpośredniego konkurenta EOS-a 1Ds Mark III.

    5D niemialy nigdy wersji reporterskich byl poprostu w stosunku do konkurencji tani o wiele tanszy i wielu fotografow bylo na niego stac jako pelna klatke

  69. Boa
    Boa 1 lipca 2013, 21:39

    Tiaaa... 5D studyjny... nieźle. To po co w ogóle poprawili AF w mkIII? I skąd tak wiele porównań 5D vs D700?

  70. AdamD
    AdamD 1 lipca 2013, 21:57

    @baron13
    nic dodać nic ująć, świetne podsumowanie działań marketingowych. Zysk, zysk, zysk.
    Zastanawiałem się dlaczego częściej wychodzę z domu z Pentaxem K100ds niż z K-5. Obydwa aparaty pełne zalet a preferuję K100Ds i szkła manualne.
    Znalazłem odpowiedź, "więcej niż 6,5 megapiksela potrzebne jest incydentalnie" film jest mi też zbędny, autofokus? Więcej niż połowę zdjęć robię obiektywami manualnymi i nie straszne mi złe oświetlenie.
    Marzy mi się aparat bez filmów, z dużą nisko szumiącą matrycą FF, bez bajerów typu scena lub filtry, lekki i poręczny z możliwością podpięcia tego co mam w szufladzie, czyli od obiektywu starego do nowego.
    Wiem że to tylko marzenie ale czekam cierpliwie, może ktoś?

  71. baron13
    baron13 1 lipca 2013, 23:31

    @Michel: Różnica w sprawie użycia kabelka jest taka, że ja czasem używam sterowników radiowych, czasem kabelka. Jakoś nie plączę się, nie zrzucam aparatu... Czasami podłączam sterowanie radiowe do fotoceli. Nie twierdzę, że współczesny fotograf cierpi na brak czułości aparatu. Bardzo często już jest tak, że aparat robi za noktowizor. Ale jeśli producent chce coś zaproponować klientowi w aparacie klasy amatorskiej i niestudyjnym, to właśnie wyższe iso. Do robienia wydruków 40x60 cm mam np Mamiyię. Ale jakoś od dłuższego czasu nie ma zapotrzebowania.
    Jest taka zasada przypisywana Einsteinowi "wszystko powinno być tak proste jak to jest możliwe, ale nie prostsze". Otóż choć różnie to można interpretować, to inżynierskie podejście mówi coś takiego, że jeśli zamiast radia możesz użyć kabelka, to za pomocą tego kabelka zrobisz więcej. Jeśli megapiksele są ci niepotrzebne, to je obetnij. Uproszczenia zawsze się w jakiś sposób zwracają. Megapisksele zamieniają się na lepszy stosunek sygnał szum. Kabelek daje Ci kontrolę nad systemem. Nie działa, kabelek sprawdzisz żaróweczką, omomierzem, na wiele sposobów. Radio, mam już doświadczenia. Może wysiadł nadajnik, może odbiornik, może bateryjka, może coś tu jeszcze nadaje na tej częstotliwości. Radio przed użyciem wymaga skompletowania, sprawdzenia, pilnowania, bo jak coś zginie, jest szkoda. Uzależniasz się od technologii, żyjesz w przeświadczeniu, że trzeba wydać pieniądze. Otóż: do tego chcą Cię przyzwyczaić. Musisz wydać kasę, bo z kabelkiem sobie nie poradzisz.
    Jeszcze jedno: rozmiar fotografii w pikselach. Rozdzielczość ludzkiego oka jest najlepiej 1 minuta kątowa, zwykle jest dobrze jak mamy dwie minuty kątowe. Wiele razy już pisałem: normalne zdjęcie nie przeniesie więcej niż jakieś 5 megapikseli. Mamy 1350 lini po dłuższym boku i ok 950 po krótszym przy założeniu tych 2 minut kątowych. To jest niezależne od wymiarów zdjęcia. Bo wyliczone w rozmiarze kątowym.

  72. Michel
    Michel 1 lipca 2013, 23:48

    @baron13: ale ja Cię nie mam zamiaru przekonywać do radia czy wielu megapikseli, siedź sobie na kabelku i 6,5 Mpix, jak Ci dobrze :-)
    Tylko po co marudzić, że nie kupisz 70D, skoro (jak sam twierdzisz), to produkt, dla którego nie jesteś grupą docelową? Kup 1Dx, będziesz miał dobre wysokie ISO, a i pewnie gniazdo synchro się znajdzie :-)

  73. domek
    domek 1 lipca 2013, 23:56

    Boa | 2013-07-01 21:39:52

    Tiaaa... 5D studyjny... nieźle. To po co w ogóle poprawili AF w mkIII? I skąd tak wiele porównań 5D vs D700?

    Bo Canon odszedl od aparatu studyjnego na zecz aparatu do filmowania a to wymagalo polepszenia AF

    zreszta to ladnie wyszlo na przykladzie jedynek 1DX robi za reportersko studyjny a 1DC za reportersko filmowy

    Aparaty kompaktowe porownuje sie do luster lustra do kamer kota do psa :P

  74. domek
    domek 2 lipca 2013, 00:10

    baron13 | 2013-07-01 23:31:18

    Uzależniasz się od technologii, żyjesz w przeświadczeniu, że trzeba wydać pieniądze. Otóż: do tego chcą Cię przyzwyczaić. Musisz wydać kasę, bo z kabelkiem sobie nie poradzisz.


    To jak tlumaczenie ksiegowej ze niekupimy jej biurka pod komputer bo oszczedniej bedzie jak bedzie pisac na kolanie recznie

  75. 2 lipca 2013, 01:10

    @ baron13

    Przy fotografowaniu ptaka na antenie wynalazkami typu samyang 800 mm to naprawdę bez różnicy czy będzie 30 mix czy 1,5 mpix i tak gówno będzie nie zdjęcie.

  76. baron13
    baron13 2 lipca 2013, 10:17

    @Michael: jeszcze raz, używam i sterowania radiowego i kabelka. Zapewne raz wygodniej tak, raz inaczej :-)
    @domek, porównania tak, ale trafione. Pomyśl co zrobisz, jak przyjdzie do Ciebie opisana księgowa która pracuje na komputerze stacjonarnym na przykład pod windą XP albo, co weselsze na libreOffice pod Debianem i zażąda tabletu z windą 8,1 ( chyba już jest) oczywiście dla pracy na ekranie dotykowym...
    @Borat. Wiele razy przywoływano tu historię gazety z Chicago, która wywaliła laureata WPF razem z całą resztą fotograficznej czeredy. Zapewne nie spodziewali się zrobić sobie krzywdę, ci naczelni Obawiam się że fotografia jest dziś mniej więcej w tym punkcie w jakim znalazło się malarstwo w połowie XIX wieku. Otóż osiągnęło ono perfekcję w oddawaniu rzeczywistości min innymi dzięki, niestety, fotografii. To moment w którym na przykład wreszcie opanowano techniki rzutowania, kolory cieni i zachowanie się światła. Tyle, że robiono to dzięki między innymi studiowaniu fotografii. Dziś doskonałe technicznie zdjęcie zrobi praktycznie każdy. To raz, Dwa, tak zwani fachowcy mogą sobie oceniać. Borat, bolesna prawda jest taka, że jak widać po przypadku owego laureata WPF faktycznie nie znają się oni na fotografii. Ich rolą jest wybrać te zdjęcia, które zaakceptuje publika. Jak widać, nie potrafią. Próbuję znajdować "efekty fotograficzne", czy optyczne, próbuję zaskakiwać publikę. Np tym zdjęciem:
    link
    trochę się udało.

  77. AndrzejB
    AndrzejB 2 lipca 2013, 10:53

    Witam wszystkich.

    Księgową dobieramy jak aparat, do swoich potrzeb ;D.

    "Próbuję znajdować "efekty fotograficzne", czy optyczne, próbuję zaskakiwać publikę. Np tym zdjęciem:
    link
    trochę się udało."

    Może warto zacząć robić zdjęcia dla siebie?

  78. Boa
    Boa 2 lipca 2013, 17:13

    @domek:"Bo Canon odszedl od aparatu studyjnego na zecz aparatu do filmowania a to wymagalo polepszenia AF", a to ciekawe, bo po 1. w 5DmkII tegoż właśnie nie poprawiono. Po 2.Wszyscy filmowcy, których znam, korzystający z 5D(mk II oraz III) korzystają z MF.

  79. Szabla
    Szabla 2 lipca 2013, 18:43

    Bo AF w trybie filmowym jest słaby - główny powód.

  80. Boa
    Boa 2 lipca 2013, 18:55

    Szabla, ja o tym wiem (no może jeszcze bardziej przewidywalny), tylko jak to się ma w świetle zacytowanego przeze mnie argument domka? ;)

  81. Szabla
    Szabla 2 lipca 2013, 19:57

    Mało tu nonsensów się wypisuje? :)

  82. kivirovi
    kivirovi 2 lipca 2013, 20:26

    Ja kupuje wyklad o prostocie barona13. I przychylam sie do pragnien AdamaD: Pentax z pelnym bagnetem i kolkami: czas, iso, korekcja, przyslona. Wezyk analogowy, bebechy cyfrowe. Byle mial ponad 6 MP i rozmiary/wage ME Super...

  83. Szabla
    Szabla 2 lipca 2013, 21:03

    ...i pokój na Ziemi... :)

  84. Boa
    Boa 2 lipca 2013, 21:10

    "Mało tu nonsensów się wypisuje? :)" rzekł bym, że wielu się na nie prześciga, ale przyznasz, że dla poprawy humoru warto czasem poczytać tutejsze komentarze ;)

  85. Michel
    Michel 2 lipca 2013, 21:51

    I niech ten małoobrazkowy, analogowy Pentax kosztuje poniżej 1500 zł.
    Czego niniejszym Wam życzę :-)

  86. domek
    domek 3 lipca 2013, 00:14

    Boa | 2013-07-02 18:55:22

    Szabla, ja o tym wiem (no może jeszcze bardziej przewidywalny), tylko jak to się ma w świetle zacytowanego przeze mnie argument domka? ;)

    A jak to sie ma do stosowania tanich szkiel bez AF Panowie z prawdziwym wdziekiem pomijacie fakt ze szkla do filmowania zaczynaja sie tak od cirka 20 000 nzl ok 15 to stoja manualne zeisy pozatym jest jeszcze problem manualnej przyslony

    Pozatym nie chodzi o to czy sie canonowi udalo tylko w jakim kierunku zmierza i jakie naciski wywierane sa na firme ze strony odbiorcy

  87. Szabla
    Szabla 3 lipca 2013, 08:38

    Do filmowania wykorzystuje się kamery, często cyfrowe. Dla większości, filmowanie lustrzankami to konieczność ekonomiczna.

  88. Boa
    Boa 3 lipca 2013, 11:40

    domek, ja niczego nie pomijam. Nie widzę związku istnienia manualnych szkieł do filmowania z argumentem podanym przez Ciebie nt. drogich szkieł manualnych Zeissa. Rzekł bym, że sam sobie tym samym zaprzeczasz, ponieważ najpierw podajesz, że ów AF został poprawiony właśnie dla filmowców, a za chwilę wspominasz o drogich manualach.
    Krzysiek, dokładnie nie każdego stać na RED'a, ale może nie rozpisujmy się już, bo zaczną się komentarze, że pro filmują tylko REDami, a amatorzy i (tak modne tu ostatnio określenie) "półprofesjonaliści" 5D :P

  89. Szabla
    Szabla 3 lipca 2013, 13:06

    Nie tylko REDy. Arriflex również produkuje takie cuda, np. Alexa, którą filmowano takie filmy jak Avengers, Iron Man 3, Skyfall czy Life of Pi - z ostatnich produkcji.

  90. Boa
    Boa 3 lipca 2013, 13:30

    Tak, znam.

  91. Szabla
    Szabla 3 lipca 2013, 13:46

    No i CineAlta mało znanej firmy Sony ;)

  92. lajkonik12
    lajkonik12 3 lipca 2013, 21:12

    Ciekawe co zastapia zoomy od Panasonica :) 16-300 od tamrona tez zapowiada sie niezle :]

  93. ad1216
    ad1216 4 lipca 2013, 10:58

    w Stanach w b&h bezlusterkowiec Canon EOS M + obiektyw 22m f/2 sprzedają za 299 dol. a u nas taki sam zestaw kosztuje co najmniej 2 350 zł. Ciekawe co miał na myśli Canon Polska ustalając 100% wyższą cenę w Polsce?

  94. ncc23marek
    ncc23marek 4 lipca 2013, 11:58

    @ad1216
    widzisz kolego .... i dlatego porządni ludzie kupują sprzęt za dolary w sklepach które oferują niższa cenę
    Koszty przesyłki są dość atrakcyjne więc wystarczy pomyśleć a nie napalać się na polskie sklepy nawet internetowe gdzie cena odstrasza na dzień dobry.
    Jeśli ktoś nie ma dolarów to może nabyć za złotówki a przewalutowanie dokona się automatyczne czy to za bezlusterkowca czy sprzęt z pełną klatką.

  95. Szabla
    Szabla 6 lipca 2013, 11:52

    Następna osoba, nie widząca choćby różnicy w podatku VAT.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.