Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Poradniki

Czarno-biały kadr - Wizja monochromatyczna

28 marca
2012 00:00
Komentarze czytelników (6)
  1. westberg
    westberg 29 marca 2012, 07:42

    Wspaniałe kompendium. Pozdrowienia dla Autora.

  2. Arek
    Arek 29 marca 2012, 09:06

    Mi się najbardziej podobają zdjęcia toalety. Świetna sprawa jak coś pospolitego do bólu potrafi udawać coś zupełnie innego.

  3. baron13
    baron13 29 marca 2012, 11:28

    Pstrykam sobie fotki czarno-białe i mam taki zagwóźdź, czy prawdą jest że zdjęcia na filmach srebrowych różnią się od cyfrowych, czy to aby tylko moje złudzenie:
    link
    Pomijam tu sprawy oczywiste, jak wielkość klatki:
    link
    nie kupuję FF dokąd mogę pstrykać na filmach i mam "naprawdę" szeroki kąt na obiektywach typu Samyang 14 mm czy sigma 12-24. Chodzi mi o o działanie filmu w takich sprawach ja czułość spektralna, jak możliwość stosowania filtrów barwnych (czerwonego...) jak dynamika. Widać, czy sobie wmawiam, że widać?

  4. staryman
    staryman 29 marca 2012, 12:23

    Interesujący tekst, jest o czym i nad czym dumać.
    Większość mojej "produkcji", to fotki czarno-białe, dopiero co zakupiłem dwa stare aparaty na błonę 120 i
    zamierzam sprawdzić różnice w b&w pomiędzy cyfrą a analogiem, a także metodami seryjnego pstrykania cyfrowego a myśleniem analogowym nad każdym ujęciem.

  5. tropiciel
    tropiciel 30 marca 2012, 12:35

    Negatywowe filmy czarnobiałe mają większą rozpiętość tonalną od negatywowych kolorowych, a te ostatnie od cyfry... o ile pozostaje się przy niskim ISO. Poza tym z filmami jest przecież tak, że w znacznie bardziej zróżnicowany sposób rejestrują np. kolory niż cyfrówki. Czarnobiałych filmów też to dotyczy bo rejestrują różne zakresy widma.

  6. noworries
    noworries 1 kwietnia 2012, 11:54

    baron13, trochę sobie wmawiasz, w sumie to i tak i nie. Cyfra technicznie przebija analoga. Problem polega na tym, że wyciągnięcie z rawa tego, co analog daje od razu wymaga niestety dłubania suwaczkami. I tworzenie profili, presetów niestety na niewiele się zdaje. O jpegach prosto z aparatu najczęściej można zapomnieć, a analog daje przyjemny obrazek prosto z negatywu.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział