Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
23 marca
2014 20:28

Za nami kolejny tydzień, który okazał się dość interesujący dla wszystkich miłośników fotografii. Z pewnością największym zaskoczeniem ostatnich dni była prezentacja systemu Samsung NX Mini. Nie zawiódł też koreański Samyang, który zgodnie z zapowiedzią zaprezentował nowe obiektywy. A co nam przyniosą najbliższe tygodnie? Zajrzyjmy do plotek.

Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Canon

Premiery na targach NAB

W kwietniu w Las Vegas mają odbyć się skierowane dla branży kinematograficznej targi NAB. Podobno w związku z tą imprezą Canon przygotował premierę dwóch produktów. Jednym z nich ma być nowa kamera serii Cinema EOS, która zostanie wyposażona w bagnet PL i będzie obsługiwać karty CFast 2.0. Drugi z produktów na razie owiany jest tajemnicą.

Fujifilm

Nowy bezlusterkowiec serii X

Na profilu „Fujifilm Camera – Bangladesh” na jednym z portali społecznościowych pojawił się wpis informujący o nadchodzącej premierze nowego bezlusterkowca serii X. Podobno aparat ma zostać zaprezentowany już w najbliższych dniach.

Nikon

Nikon 1 J4

Plotki głoszą, że premiera modelu V3 była jedynie pierwszym krokiem na drodze do odświeżenia linii bezlusterkowców Nikon 1, bowiem w najbliższym czasie możemy spodziewać się prezentacji aparatu oznaczonego symbolem J4. Na razie nie wiadomo kiedy dokładnie odbędzie się premiera, ani jaka będzie specyfikacja nowego produktu.

Olympus

Cyfrowy Olympus TRIP

Mówi się, iż Olympus zamierza kontynuować wskrzeszanie swoich kultowych produktów w nowych, cyfrowych odsłonach. Po sukcesie bezlusterkowców PEN oraz OM-D producent podobno planuje wprowadzić na rynek aparat TRIP-D, czyli cyfrową wersję Olympusa TRIP 35 – analogowego kompaktu na film 35 mm. Model ten zadebiutował pod koniec lat 60-tych ubiegłego wieku i w ciągu 20 lat wyprodukowano, aż 10 milionów egzemplarzy tego aparatu.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Jego cyfrowy odpowiednik ma zostać wyposażony w dużą matrycę (nie wiadomo jaki będzie jej rozmiar) oraz w bardzo jasny obiektyw stałoogniskowy.

Sigma

Kiedy poznamy cenę Sigmy A 50 mm f/1.4

Pomimo że obiektyw Sigma A 50 mm f/1.4 DG HSM został zaprezentowany na początku stycznia, to producent do dziś nie określił jego ceny oraz dostępności. Podobno ma się to zmienić 11 kwietnia, gdyż tego dnia Sigma ma opublikować informację, z której dowiemy się, ile trzeba będzie zapłacić za nowy produkt.

Coś dla miłośników patentów

Firma Sigma Corporation złożyła wniosek patentowy, w którym opisano obiektyw 28–85 mm f/3.5–5.6. Ma to być konstrukcja przeznaczona do współpracy z aparatami wyposażonymi w matryce formatu APS-C i Mikro Cztery Trzecie.

Sony

Sony A3500

Wygląda na to, że firma Sony przygotowuje się do premiery nowego, budżetowego bezlusterkowca. Wszystko za sprawą zdjęć i specyfikacji, które wyciekły do sieci. Fotografie przedstawiają model A3500, który prawdopodobnie zastąpi A3000. Nowy produkt bazuje na korpusie swojego poprzednika, a jego specyfikacja opublikowana w serwisie Photo Rumors wskazuje, że raczej nie mamy co oczekiwać zbyt wielu zmian w stosunku do poprzednika. W aparacie wykorzystano bowiem matrycę o tych samych parametrach. Nie zmieniono też ani ekranu LCD, ani wizjera elektronicznego. Prawdopodobnie nie zdecydowano się na zastosowanie szybszego procesora, bowiem osiągi aparatu w trybie zdjęć seryjnych są te same.

Co ciekawe, Sony A3500 pojawił się nawet na australijskiej stronie producenta, gdzie można go zamówić w cenie 499 AUD, czyli około 1400 zł. Aparat jest oferowany z nowym obiektywem kitowym Sony E 18–50 mm f/4–5.6.

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia

Majowe premiery

Podobno w maju odbędzie się premiera kilku nowych produktów Sony. Już niemal jako pewnik podaje się, że zobaczymy wówczas następcę modelu A77, a ostatnio wspomina się również o wysokiej klasy, bardzo jasnych pełnoklatkowych obiektywach z bagnetem Sony E.


Komentarze czytelników (66)
  1. kivirovi
    kivirovi 23 marca 2014, 20:31

    Ani nowości ani testów ani nawet plotek... Pucha panie na całej linii...

  2. handlowiecupc
    handlowiecupc 23 marca 2014, 20:31

    No to czekamy na następcę A77.

  3. rubio
    rubio 23 marca 2014, 20:34

    dziwne że sigma nie zabrala sie jeszcze za rynek m4/3, to mega nisza do zapelnienia

  4. KQ
    KQ 23 marca 2014, 20:37

    Ależ ten A3000 się zestarzał. Aż dziw bierze, że dopiero teraz. I do tego nazewnictwa nie zmienili.

  5. 23 marca 2014, 20:38

    Nikon J3 czy J4 ??

  6. Raflus
    Raflus 23 marca 2014, 20:40

    na zdjęciu tego czegoś z numerem 3500 widać również, nowy większy 55, ciemniejszy kit :D to się nazywa następca 3n, bo chyba nie a3000 z takimi samymi parametrami

  7. bogdanek
    bogdanek 23 marca 2014, 20:42

    Sporo o Pentaksie , tak jak w zeszłą niwdzielę , i w zeszłą , i w zeszłą..... o zagalopowałem się, przepraszam:-)

  8. achtam
    achtam 23 marca 2014, 20:42

    Canon - cosik cienko, chyba nie doczekam się następcy 100-400/ i kupię Sigme

  9. bogdanek
    bogdanek 23 marca 2014, 20:44

    Miało być, -w zeszłą niedzielę , upss.

  10. rolech
    rolech 23 marca 2014, 20:45

    bogdanek - a co ja ci moge na to poradzić?

  11. przemek1978
    przemek1978 23 marca 2014, 20:47

    Ją jestem ciekaw kiedy sigma nowe tele pokaże

  12. mav
    mav 23 marca 2014, 21:07

    Czekałem na ploty, żeby obśmiać tego A3500.
    Uwaga, obśmiewam: hahahahaha. Kit 4-5.6? Innowacyjność jak się patrzy. Szkoda, że o ile sony potrafi robić fajne rzeczy, zarówno body aparatów jak i kamer, kiedy w szklarni zupełna posucha. Chyba nawet w systemie E mają więcej puszek niż obiektywów, a one jednak powinny być podstawą, bo starzeją się jednak wolniej.
    I właśnie z tego samego powodu wydają więcej body..... :)

  13. kivirovi
    kivirovi 23 marca 2014, 21:12

    Achtam C100-400 teraz wszyscy wyprzedają żeby kupić Tamrona 150-600, wątpię czy nowy C100-400 rozwiązałby ten problem

  14. s4int
    s4int 23 marca 2014, 21:15

    28-85 pod cropa? Beznadziejny zakres... Chyba, że to jest podany już ekwiwalent, ale coś nie wygląda.

  15. 23 marca 2014, 21:17

    A Olka nikt jeszcze nie obśmiał...? Tak przecież jedzie na tradycji... ;)
    Jaka matryca? No raczej 4/3. Myślę, że wizjer też będzie (bo inaczej mamy spory wybór PENów + 17/1.8). Może nawet optyczny?

  16. Juzer
    Juzer 23 marca 2014, 21:19

    Czekam na test Tokiny 16-28 - mam ją już od pół roku i wydaje mi się, że jest dobra, ale ucieszyłbym się z formalnego potwierdzenia tego faktu w teście :-D

  17. goornik
    goornik 23 marca 2014, 21:36

    Najciekawszy news to nadchodzący X od Fuji. Nie bardzo mogę sobie jednak wyobrazić gdzie miałby się znaleźć w "hierarchii iksów" Wyżej od X-Pro1? Alternatywa dla X-E1/2? A może coś na dole - taki X20 z wymienną optyką?
    Poczekamy - zobaczymy

  18. focjusz
    focjusz 23 marca 2014, 21:38

    jak Nikon dojdzie do numeru J23 to ma szansę zawojować już drugi rynek ;)

  19. kazziz
    kazziz 23 marca 2014, 21:41

    @Juzer - nie czekaj na test tylko rób zdjęcia ;-)

    co do @3500 - nie mam słów, może niech obniżą jeszcze jakość wizjera, wyświetlacza i wytną większość funkcji... oh wait, nie ma już z czego ciąć...

    Olympus trip zapowiada się ciekawie, pewnie będzie a'la Fuji X20 tyle że m4/3

  20. Wiek
    Wiek 23 marca 2014, 21:43


    mav | 2014-03-23 21:07:15
    Uwaga, obśmiewam: hahahahaha. Kit 4-5.6? Innowacyjność jak się patrzy. Szkoda, że o ile sony potrafi robić fajne rzeczy, zarówno body aparatów jak i kamer, kiedy w szklarni zupełna posucha. Chyba nawet w systemie E mają więcej puszek niż obiektywów, a one jednak powinny być podstawą, bo starzeją się jednak wolniej.

    Na szklarni trudniej zarobić, drożej się ją produkuje itp.

    Puszeczki się sprzedają bo przeciętny klient wierzy, że nowsza wersja aparatu i więcej pikseli zrobi z niego artystę.
    Cała tajemnica............dobrze rozpoznali rynek....... smutne. Sony chce zarobić więc jest tam gdzie się zarabia. To wcale nie musi oznaczać najlepszych produktów.......czy też zaspokajania potrzeb tych, którzy oczekują dobrej optyki w sensownej cenie. Co zresztą miałbyś podpinać do aparatu typu a 3500.
    Ludzie, którzy kupują jasne stałki, nie kupują na ogół takich zabaweczek.

  21. 23 marca 2014, 21:46

    Nowy X od Fuji - może X-Pro2? Trochę zebrało się do poprawienia.

  22. achtam
    achtam 23 marca 2014, 21:58

    Jazur@
    "bawiłem" się Tokiną 16-28 podczas fotomisji na Lofotach - spisała się dobrze.
    Jedyny jej mankament to brak filtra.
    Więc do "zabawy" !!

  23. Soniak10
    Soniak10 23 marca 2014, 21:58

    A'propos tego Olka Trip 35: co on ma na przedniej ściance obiektywu wokół soczewki? W wersji kliszowej to był, zdaje się, światłomierz zewnętrzny, ale w cyfrówce to chyba nie ma sensu? Więc albo jest to nierealizująca żadnych szczególnych funkcji ozdóbka, albo - nie wiem co... Natomiast wpadł mi do głowy pomysł CO BY TO MOGŁO BYĆ: otóż w cyfrowych kompaktach, zwłaszcza klasy "premium", byłoby to świetne miejsce do umieszczenia LAMPY BŁYSKOWEJ! W dodatku kilkupalnikowej o regulowanej sile błysku poszczególnych palników, dającej światło bezcieniowe, szczególnie pożądane w makrofotografii, ale przecież nie tylko!

    Aż się dziwię, że żaden producent jeszcze na to nie wpadł. Szkoda że pomysły i idee nie mogą być przedmiotem patentu...

  24. michalng
    michalng 23 marca 2014, 22:11

    @soniak To jest zdjecie analogowego Trip'a.
    A swoja droga to w plotce nie ma słowa o tym ze Trip-D ma miec wymienna optyke. Moim zdaniem niebedzie miał. To bedzie kompakt "premium".

  25. Soniak10
    Soniak10 23 marca 2014, 22:18

    @michalng: słusznie, dopiero teraz sobie przypomniałem do czego służy(ło) to pokrętło na górnej płycie aparatu...
    A co do wymienności optyki, to chyba w żadnym miejscu nie zawarłem takiej sugestii?

  26. michalng
    michalng 23 marca 2014, 22:29

    Niezawarłeś do Ciebie było jedynie na poczatku ;-) Reszta to uwaga ogólna ;-)

  27. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 23 marca 2014, 22:31

    Juzer, poszperaj w sieci, pójdź do sklepu, zrób parę zdjęć i będziesz wiedział, czy Tokina 16-28/2.8 jest dobra. Test powie Ci więcej? Nie! To bardzo dobre szkło, którego moim skromnym zdaniem największą wadą jest brak gwintu filtrowego.

  28. tomizary
    tomizary 23 marca 2014, 22:40

    sony brawo bardzo fajne aparaty udane , wole taki a3500 niz jakikolwiek j nikonka
    tak samo taki sony hx 50 jest znacznie lepszy jak dlamnie niz np. nikony s 9500 i podobne
    sony bardzo rozwija sie wiele nowych premier i fajnie

  29. feeloopek
    feeloopek 23 marca 2014, 22:54

    @Soniak10: Na przodzie aparatu znajduje się ogniwo selenowe, które zasila światłomierz aparatu. Aparat nie potrzebuje baterii, wystarczy światło :)

  30. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 23 marca 2014, 23:12

    tomizary, patrząc przez pryzmat ceny to taki A3000 był świetny. A3500 powinien być jeszcze lepszy, ale w nowym obiektywie ewidentnie widać oszczędności. Generalnie mam wrażenie, że rynek foto zaczyna się bardzo dzielić na totalne badziewie za stosunkowo małe pieniądze i sprzęt dobry, dopracowany, ale drogi. Ceny nowej optyki idą mocno w górę, nowe korpusy również w coraz wyższych cenach, podobnie nowe dobre aparaty kompaktowe.

  31. wulf
    wulf 23 marca 2014, 23:42

    Też mam starego kompakta (ruskiego) ze światłomierzem wokół obiektywu. Cyfrowy Trip raczej nie powinien mieć matrycy 4/3 bo będzie praktycznie taki sam jak peny. Aps-c też raczej nie bo to prawie to samo więc stawiałbym na fufu zwłaszcza, że Sony już w miarę opanowało ich produkcję. Chociaż znając politykę cenową Olympusa nie spodziewam się takich wyników sprzedaży jak przed laty.

  32. maksiczek
    maksiczek 24 marca 2014, 02:06

    FF u Olka? no no, w końcu pozbędą się całkowicie szumów.

  33. zentaurus
    zentaurus 24 marca 2014, 04:35

    Trudno wymagać od "superbudżetowego" A 3500 za pewnie około 1500 zł wodotrysków. Za tą cenę to naprawdę godny polecenia aparacik dla nowicjusza który ma przyzwoitą matrycę APS-c . Można "obśmiewać" takie aparaty ale jednak dla wielu jest to w zupełności wystarczający sprzęt na początek zabawy fotografią .

  34. Amator79
    Amator79 24 marca 2014, 09:19

    @zentaurus
    "Trudno wymagać od "superbudżetowego" A 3500 za pewnie około 1500 zł wodotrysków."
    Obawiam się, że będzie miał od groma wodotrysków w rodzaju - programy tematyczne - czarny kot na biały tle, biały kot na białym tle, czarny pies na czarnym tle, zdjęcie przy świecach, zdjęcie przy lampie naftowej, zdjęcie przy ogarku, itp, które robią niezłe zamieszanie w głowach początkujących użytkowników, bo jak trafiają na temat nie ujęty w trybach to głowią się, który z trybów będzie najbardziej pasował. Opanowanie tych kilkudziesięciu trybów tematycznych jest trudniejsze od opanowania prostych zasad prawidłowej ekspozycji ;)

  35. zentaurus
    zentaurus 24 marca 2014, 09:31

    Twoje obawy są bezpodstawne :) W Sony A3000 znajduje się klasyczne pokrętło PSAM, więc i tutaj nie będzie pewnie inaczej. Zresztą jak by były takie ustawienia o jakich piszesz to też by tragedii nie było. W aparacie za małe pieniądze trudno wymagać rewolucyjnych i drogich funkcji.

  36. szafir51
    szafir51 24 marca 2014, 09:45

    rubio

    Sigma już jest na rynku MFT - 19, 30, 60 mm, wszystkie 2.8.

    Ale obiektyw 28-85 mm (jeżeli to ekwiwalent 35 mm) to na MFT dostaniemy 14-42 f/3.5-5.6... kolejny?! Są przecież 3 takie obiektywy od Olka i kolejne 4 od Panasa. Fakt, potrzebny jeszcze od Sigmy.

  37. 24 marca 2014, 09:46

    zentaurus zgadzam się

    Amator79 trzeba troszkę szerzej patrzeć...

    mav nie wyszło Tobie... nie wiem też dlaczego szukasz "innowacyjności" w każdym nowym produkcie... mercedes swoją innowacyjność pokazuje w klasie S, Ty byś jej szukał w modelach A...


    Wyobraźcie sobie sytuację. Macie potomstwo, młode, 5-6lat, zafascynowane tym co robicie... też chce i co najważniejsze ta fascynacja nie mija. Trzeba pokazać, nauczyć ale nie zniechęcić. Zaczynamy od kompakta bo tanie, jak się zepsuje ląduje w koszu. Są zdjęcia, jest przeglądanie, nauka kadrowania. Opanowaliśmy AUTO, wiemy jak używać spustu migawki, mamy za sobą kilkanaście tysięcy zdjęć, różnych zdjęć, od portretu do pejzażu, od zabawek do zwierząt.
    Jaki następny punkt? bezlusterkowiec z obiektywem za 8tys??? Lustrzanka za kilka?
    No nie, będzie to właśnie takie małe lekkie a3000, A3500 taki canon 1200... plastykowy, tani... nie ma dla młodego fotografa znaczenia cyferka na obiektywie, rozdzielczość wizjera... czytać jeszcze nie umie... nie zna się i nie zrozumie nawet tłumaczenia. Nie zna PS-a, dla niego te filtry będą super urozmaiceniem, które będzie go wciągało bardziej, nie znudzi.
    Zrzuci go, połamie... wyrzuci się i kupi następny... za kilka lat przeskoczy ten młody człowiek większość i co najważniejsze będzie potrafił zrobić dany temat KAŻDYM aparatem... nie usłyszymy od niego bzdur typu tym się nie da, ten szumi, ten ma stratę 1/3 ev a tym to się nie da, a tym to mi się nawet nie opłaca zdjęć robić...

    PS. Są tacy, również tu, którzy portretu nie widzą jeśli nie jest robiony MF-em, są tacy, którzy nie widzą różnicy między rozmiarami matryc, są też tacy, którzy wierzą że nie ma znaczenia tenże rozmiar w różnych zastosowaniach fotograficznych i jak mantrę powtarzają im większy tym lepszy...



  38. bogdanek
    bogdanek 24 marca 2014, 10:04

    @rolech ,- Pentax nas nigdy nie rozpieszczał , tak , że spoko, spoko , ale jak się wynurzy z głębin próżniactwa z okrągłą matrycą , a może trójkątną , to dopiero będą jaja, znów będzie 300 wpisów w ,,ploteczkach".
    Swoją drogą , dajcie jakiś ochłap następnym razem , bo ,bo, bo ,, kozi tak chciał" :-) :-)

  39. File'O z off
    File'O z off 24 marca 2014, 10:22

    r_a_v_e_n - masz rację, jeśli chodzi o target, podobnie z jakością zdjęć. Problem tkwi (jeśli już gdziekolwiek musi) w tym, że ten aparat oferuje słabszy obiektyw, ten sam korpus wraz z jego wadami (które przecież można było trochę poprawić) za większe pieniądze.

    Nikt raczej nie popełni rytualnego samobójstwa z tego powodu, ale warto nazwać rzeczy po imieniu - producent próbuje robić wodę z mózgu początkującym entuzjastom foto.

  40. 24 marca 2014, 11:10

    ale po cóż lepszy, oczywiście można nie psuć, zostawić bez zmian... to już kwestia korporacyjna i ekonomiczna, niemniej dla mnie, klienta najprostszej z możliwych lustrzanek, najmniejszej i najtańszej, aby utrzymały ja małe łapki, mały kit będzie w sam raz. Jeśli kolejny model wykastrują z jeszcze czegoś, zachowując lustrzankowatość i będzie jeszcze taniej będzie tylko lepiej. jest sprzęt droższy, można wybierać... ja potrzebuję sprzęt lekki i tani i taki który nauczy, reszta to bicie pisany bo i tak, prócz choćby mnie, nikt z komentujących go nie kupi, bo nie widzi sensu :)

  41. File'O z off
    File'O z off 24 marca 2014, 11:49

    r_a_v_e_n - i znowu zgadzam się z tobą oprócz jednego - A3000 możesz dostać za ok. 1300 z ł. , tymczasem A3500 (jak sugeruje news) to ok. 1500 zł. Gdyby sprzedawali ten sprzęt za powiedzmy 999 zł. mógłbym tylko przyklasnąć (i pewnie bym kupił - wszak zdjęcia i tak lepsze niż EOS 30D robi).

    Na marginesie - był swego czasu Samsung NX5 sprzedawany właśnie za 999 zł. przy czym jeśli chodzi o wyświetlacz czy obiektyw, to były one (jednak) na wyższym poziomie. Koncept takiego samsunga uważam za udany dla klienta, A3500 niestety duużo mniej.

  42. 24 marca 2014, 12:13

    cena pewnie spadnie, jak zwykle, a cena poniżej 1tys była by super. to jest plasticzek dla konkretnego targetu nic poza tym :) plusem jest forma aparatu a w zasadzie sens, jak w przypadku canona 1200, sony a230/330. Małe, tanie, dają podświadome poczucie pracy z "normalnym" sprzętem, to na początku ma ogromne znaczenie mimo, że się tego wypieramy (biorąc do ręki kompakt od razu stoi na skreślonej pozycji - bo to matryca mała, bo to zoom kiepski, bo to menu trudne itp).

    Ja te puszki odbieram jak świetny materiał szkoleniowy, tani, nowy, jak to nie nasza bajka nie wiele stracimy, jak nasza coś nam tam zostanie ze szkieł czy innych akcesoriów po przesiadce a może w ogóle zmienimy system... nie ma się co rozczulać nad puszką za takie pieniążki :)

  43. johndoe
    johndoe 24 marca 2014, 12:14

    @File'O z off
    >>>
    r_a_v_e_n - i znowu zgadzam się z tobą oprócz jednego - A3000 możesz dostać za ok. 1300 z ł. , tymczasem A3500 (jak sugeruje news) to ok. 1500 zł. Gdyby sprzedawali ten sprzęt za powiedzmy 999 zł. mógłbym tylko przyklasnąć...
    ----
    Bo to jest nowość, i jak to nowość ceni się wyżej od "starocia" . Bo zawsze znajdą się chętni do kupna. Tak działają wszystkie firmy /nie tylko na rynku foto/. Sorry, taki mamy klimat.
    S obniżyło /zapewne/ koszty produkcji i podniosło cenę sprzedaży. A Ty, jeżeli głowa nie służy Ci jedynie do noszenia czapki, spokojnie możesz pokazać im środkowy palec. Czyli jak w przypadku N,C,P,O,X,Y,Z.

  44. johndoe
    johndoe 24 marca 2014, 12:18

    @r_a_v_e_n
    Canon dla dzieci ma EOSa 100 a nie 1200:).
    A jak mały Jaś podrośnie i zechce kupić coś przemyślanego, to będzie miał już w szufladzie obiektywy z konkretnego systemu.
    Zdziwieniem dla mnie jest jedynie brak takiej oferty u N. Myślę, że do końca roku "się poprawią".

  45. 24 marca 2014, 12:51

    johndoe fakt setka, nie wiem dlaczego za mną to 1200 chodzi... też fakt ze szklarnią, ba nawet lepiej, stary ma coś tam w szufladzie więc jeśli nauczy się szanować i będzie ostrożny, może pożyczać i próbować :)

  46. dueraw
    dueraw 24 marca 2014, 13:51

    Miałem 3 i 2 cyfrowego canona, miałem kilka analogów, sony rx100... sprzedałem wszystko stwierdzając, że z fascynacji fotografią nic nie zostało, bo była tylko fascynacja sprzętem.

    Jedyny aparat jaki sobie zostawiłem to Trip - uwielbiam go. Wersja cyfrowa to dla mnie jak spełnienie marzeń i wysłuchanie modłów.
    Niestety nie będzie to ten sam minimalizm (Trip nawet nie jest na baterie!), ale jeśli Olympus zachowa w Trip-D kwintesencje tego aparatu to go kupie! (znowu wkrada sie fascynacja sprzętem :-) ).

    Minimalna ilość przycisków. Ostry obiektyw. Niewykluczone ze nadal ostrość będzie na zasadzie uproszczonego scale focus (bo przecież Olympus ma nawet obiektyw z taką opcją do micro 4/3).
    Tylko wizjer cyfrowy i optyczny? Jeśli cyfrowy to przynajmniej niech pominą ekranik w tylnej części aparatu, żeby nie zakłócał formy.

    Ależ jestem ciekaw :)

  47. mav
    mav 24 marca 2014, 14:14

    raven - ależ ja wcale nie szukam. Ale to Sony się reklamuje innowacyjnością, wciskając kit 4-5.6 a nie ja. Dlatego jedyne co pozostaje, to smutny śmiech.

    A wiesz dlaczego?
    Bo za rok wydadzą kita ze stałym 5.6. Bo niby dlaczego nie? Skoro ludziom obojętne, czy mają 3.5-5.6, czy 4-5.6, to potem spróbują z 4.5-5.6 i tak dalej. Pośrednio także my na tym tracimy, bo zamiast produkować naprawdę dobre produkty, wolą "dymać" takich amatorów coraz gorszym chłamem, za coraz większe pieniądze. W sumie z jednej strony nie ma się czemu dziwić. Przecież wiadomo, że chodzi o zarobek, a nie dogodzenie jakiemuś odłamkowi.

    Niemniej jednak duży smutek pojawił się na mej twarzy, jako "fanboja" sony, po ogłoszeniu tego wynalazku. Sony chyba coraz bardziej nie chce nawet równać się z "wielkimi", tylko z Samsungami i innymi.
    Tylko, że w sumie Samsung ma coraz lepszą ofertę i szklarnię. Tylko że nadal jest tylko Samsungiem i to jest jego problem :)

    A co do cen, to do poniżej 2 tysięcy można kupić nowego 600D z kitem i jestem przekonany, że nawet amator będzie w stanie zrobić lepsze zdjęcia, niż tym upośledzakiem. Niestety.

    A i kit jaśniejszy :)

  48. 24 marca 2014, 14:33

    mav ale to 3,5 w kicie wiesz przy jakich ogniskowych było dostępne :) dwa jak już pisałem tu zaletą ma być raczej cena, prostota i wielkość (ergonomia trzymaka) jak w przypadku canona 100 (tym razem świadomie). ja mam w domu "starszego" amatora, z chęcią zacięcia, nie z zacięciem. nie zrobi lepszej fotografii ani 600-ką ani 7d (jeszcze gorzej bo więcej przycisków) ani canonem a630 czy jak mu tam. Próbuje ale są kwestie które są wiecznie zapisywane a nie rozumiane. już pisałem baronowi, poczytane, zasłyszane, również tu i przyswojone głupotki i musiał być canon, w niczym nie pomogło, ale jest canon...
    -dla korporacji zarobek, inna nazwa inny kit, nowi klienci, zwykły marketing
    -dla nas cena, jeśli faktycznie spadnie i tyle, sprzęt do nauki, a czy początkujący wykorzysta to 0,5 przysłony... wątpię.

  49. johndoe
    johndoe 24 marca 2014, 14:41

    @mav
    >>Ale to Sony się reklamuje innowacyjnością, wciskając kit 4-5.6 a nie ja.
    ----
    Ale podasz linka do tej reklamy? Gdzie S reklamuje kita 4-5.6 jako innowacyjnego?
    Czy tylko przemieszczasz się w obszary zarezerwowane dla cube & co.?

  50. mav
    mav 24 marca 2014, 22:50

    johndoe - sony ogólnie reklamuje się jako innowacyjne, nie zauważyłeś jeszcze? Poczekaj na oficjalną zapowiedź, o ile ktoś się odważy :)
    raven - tylko widzisz, właśnie gdyby cena była odpowiednio mniejsza, to mogę to wszystko zrozumieć.
    Ale średnio się na to zapowiada. A3000 nowa z kitem (3.5) kosztuje 1100 a ten ma kosztować 1400 - gdzie tu zysk? Gdzie tu logika?? Gdzie tu "nauka"?

    Poza tym, "kity" systemowe są naprawdę tanie, naprawdę trudno mi zrozumieć, po co robić je jeszcze tańszymi i gorszymi. Fotografia tego typu NIE powinna być dla "wszystkich" bo jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Takie wynalazki powinny być przez konsumentów "bojkotowane", wtedy takie głupie pomysły by firmom nie przychodziły.
    Bo Sony dzisiaj takie coś zapowiada, sprawdza ile osób weźmie, a skoro wezmą to potem dojdą do wniosku, że w sumie to po co robić w systemie jasne zoomy, typu 2.8, skoro można w tych samych pieniądzach zrobić 4 a klienty i tak kupią. Zresztą to już się dzieje, patrz pełnoklatkowy 24-70, który kosztuje prawie 6 tysięcy, bez jaj, ile by miało kosztować 2.8??? Samsung potrafi robić 16-50/2-2.8 a tymczasem w sony nie ma nawet niczego ze stałym 2.8...... oczywiście mowa o systemie E, bo w systemie A owszem, są takowe (np. całkiem dobry 16-50) ale A najwyraźniej się już im nie opłaca, skoro "durny" klient kupuje taki szmelc jak a3500.

    I to może być bardzo dobry entry-level, ale dlaczego, dlaczego sony traktuje swoich klientów jak idiotów i proponuje takie ochłapy. Przecież to jest ewidentne mówienie - bierzcie "nowsze", droższe i gorsze.

    Mnie ta "premiera" zakuła, jako klienta Sony. Niby mnie to nie powinno ruszać, bo przecież i tak nie kupię (choć sama idea takiego aparatu bezlustrowego w obudowie lustrowego nawet mi się podoba, tylko gdyby to był odpowiednik wyższych modeli i gdyby były e tym systemie ciekawe szkła) ale jednak martwi mnie ogromnie taki trend, sprzedawania gorszego sprzętu jeszcze drożej.

  51. Szabla
    Szabla 24 marca 2014, 22:55

    Lepiej tyle nie zakuwaj, tylko ucz się z rozumieniem. :D

  52. r2mdi
    r2mdi 24 marca 2014, 22:59

    Nie ma co tego bronić. Słabizna i tyle.

  53. Szabla
    Szabla 24 marca 2014, 23:12

    Podobno wyjazd do Australii w celu zakupu nie będzie obowiązkowy dla Polaków.

  54. 24 marca 2014, 23:25

    mav ja liczę na niższą cenę, co będzie zobaczymy. wystarczą mi dwa takie body z dwoma kitami, to przeca śmieszne pieniądze.
    ta słabizna jak pisze r2mdi wystarcza do tego do czego mnie jest potrzebna a w zasadzie do tego aby uczyć. reszta nie ma znaczenia bo to sprzęt z niskiej półki i takim ma być. im będzie trudniej teraz tym lepiej będzie kiedyś, ale to moja teoria i nie każdy może się z nią zgadzać :)

    r2mdi kto tu czego broni... :) ta słabizna jest na rynku potrzebna, była potrzebna. mnie był potrzebny niewielki lustrzanko podobny aparat z kitem w niskiej cenie, ale ja jestem świadomy potrzeb, resztę skusi cena, firma, sprzedawca, ja nie będę do tego podpinał innych szkieł... tak samo jak canon 100, to tez słabizna :) jak tanio kupię to będzie canon i tyle w temacie (dla mojego młodego wolał bym jakiegoś canona wszytko jedno jakiego (!) bo w przypadku sony pracuje na manualach a dla niego w tej chwili to bariera nie do prrzeskoczenia i to jest ważne nie to co się baronowi przyśniło choćby o stracie światła czy o evf :) )

  55. r2mdi
    r2mdi 25 marca 2014, 08:45

    Słabizna w tym sensie, że zmiana wersji nic tak naprawdę nie wnosi. Tylko zagrywka marketingowa i bliski zeru wsad od inżynierów. Oczywiście można robić zdjęcia i się cieszyć. Absolutnie tego nie neguję. Ale to już było w wersji A3000!!! Po jakiego grzybka wypuszczać nową wersję?

  56. johndoe
    johndoe 25 marca 2014, 08:54

    @mav
    >>>sony ogólnie reklamuje się jako innowacyjne, nie zauważyłeś jeszcze?
    ---
    I z tego wynika, że każdy produkt jest innowacyjny? Nie chcę być złośliwy, ale przemyśl to w spokoju raz jeszcze.
    BTW. O innowacyjności to cały czas to piszą niedorobieni geniusze na optycznych. I przy okacji porównaj sobie teksty podesłane przez C, N, S, i znajdź między nimi 5 różnic.
    >>>
    Ale średnio się na to zapowiada. A3000 nowa z kitem (3.5) kosztuje 1100 a ten ma kosztować 1400 - gdzie tu zysk? Gdzie tu logika?? Gdzie tu "nauka"?
    ---
    Zysk ma być dla S, nie dla Ciebie. No, sorry, ale taki mamy klimat. Myślisz, że C sprzedając 35 mm za 800$ myśli o klientach? A N ze swoim przełomowym Df-em czy 58? Poza tym 1400 to chyba i A3000 kosztowało na starcie?
    >>>
    Poza tym, "kity" systemowe są naprawdę tanie, naprawdę trudno mi zrozumieć, po co robić je jeszcze tańszymi i gorszymi.
    ----
    Tu pełna zgoda, po co obniżać koszty w przypadku obiektywu za 30$. Może jednak nie będzie gorszy?
    >>>
    Zresztą to już się dzieje, patrz pełnoklatkowy 24-70, który kosztuje prawie 6 tysięcy, bez jaj, ile by miało kosztować 2.8??? Samsung potrafi robić 16-50/2-2.8 a tymczasem w sony nie ma nawet niczego ze stałym 2.8...... oczywiście mowa o systemie E, bo w systemie A owszem, są takowe (np. całkiem dobry 16-50) ale A najwyraźniej się już im nie opłaca, skoro "durny" klient kupuje taki szmelc jak a3500.
    ---
    W normalnym kraju 24-70 kosztuje 1000-1100 ojro. Mało nie jest, ale zdaje się wszystkie nowe wypusty wszystkich producentów jakieś drogie ostatnio. Drogi jest też 55/1.8 ale na dpreview możesz już sobie porównać go z C czy N, i stwierdzić 'dlaczego'. Myślę, że i 16-50 się doczekamy. Co do A, to zdaje się za miesiąc - półtora będzie premiera, której wg. Ciebie /chyba:)/ miało już nie być.
    >>>
    Przecież to jest ewidentne mówienie - bierzcie "nowsze", droższe i gorsze.
    ---
    Czyli niczym nie wyróżnia się na tle konkurencji:). Jednak /powtórzę się/, jeżeli poprawią ostrość w stosunku do starego kita, to przy obecnych matrycach, może to dać lepsze rezultaty.
    >>>
    Mnie ta "premiera" zakuła, jako klienta Sony.
    ----
    Mnie co najwyżej z tego powodu, że R&D zajmował się takim obiektywem, a nie czymś co mnie by interesowało. Ale jeżeli zwiększy to zyski firmy, to i tak skorzystam, bo będą pieniądze m.in. na R&D właśnie:)
    >>>>
    Jednak martwi mnie ogromnie taki trend, sprzedawania gorszego sprzętu jeszcze drożej.
    ----
    Mnie też:) W samochodach, lodówkach, telewizorach, krzesłach, cegłach itd., itp.

  57. mav
    mav 25 marca 2014, 12:56

    Szabla - w którym miejscu "zakuwam" i czegoś nie rozumiem? Przykre, że musisz bronić takiego produktu.

    johndoe - równianie w dół, bo konkurencja też popełnia błędy nie jest powodem do dumy i nie powinno być wytłumaczeniem.

  58. Szabla
    Szabla 25 marca 2014, 16:28

    To produkt australijski - nie mam powodu, aby go bronić.
    @mav: miałeś na myśli "zakłuło" chyba, a nie zakuło. :D

  59. mav
    mav 25 marca 2014, 19:40

    Miałem na myśli to zdanie: "Lepiej tyle nie zakuwaj, tylko ucz się z rozumieniem. :D " więc poprosiłem o rozwinięcie.

  60. cube
    cube 25 marca 2014, 19:53

    johndoe, skąd taka frustracja? to tylko aparat dzis taki jutro inny. Weź pigułkę i popij szklanką wody... :-)

  61. focjusz
    focjusz 25 marca 2014, 20:25

    chłopaki czym wy się przejmujecie - dziś własnie gruchnęła wieść że ...

  62. focjusz
    focjusz 25 marca 2014, 20:26

    Sony wchodzi w MF :)

  63. cube
    cube 25 marca 2014, 20:32

    nasladują canona, są dobry rok do tyłu... ;-P

  64. Szabla
    Szabla 25 marca 2014, 21:53

    Wiadomość z Pudelka ;)

  65. johndoe
    johndoe 26 marca 2014, 13:09

    @cube
    >>skąd taka frustracja?
    ----
    Nie wiem, przecież nie zdiagnozuję Cię przez internet. Chociaż wygląda to bardziej na kompleks małego siurka.

  66. cube
    cube 26 marca 2014, 14:43

    johndoe, niezła projekcja, wyjasnia się skąd taki agresywny jestes - z obfitosci serca usta mówią... ;-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.