Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Ruszyła kampania informacyjna o gwarancjach dla obiektywów marki Sigma

Ruszyła kampania informacyjna o gwarancjach dla obiektywów marki Sigma
14 maja
2014 11:02

Firma K-Consult wspólnie z Sigma Corporation rozpoczęła kampanię informacyjną na temat rodzajów gwarancji dołączanych do obiektywów marki Sigma. Kampania ma podkreślić korzyści z zakupu obiektywu z oficjalnej, polskiej dystrybucji.

Informacja prasowa

Poznaj korzyści z zakupu obiektywu marki SIGMA z oficjalnej, polskiej dystrybucji!

Firma K-Consult wraz z Sigma Corporation rozpoczęła kampanię informacyjną dot. rodzajów gwarancji dołączanych do obiektywów marki Sigma oraz zaletach polskiej dystrybucji. Od połowy 2012 roku Sigma Corporation wprowadziła system ograniczonych gwarancji regionalnych, zastępujący ograniczoną gwarancję międzynarodową - szczegóły. Obiektyw zakupiony w jednym regionie (np. Ameryce) w ramach gwarancji może być naprawiony wyłącznie w tym samym regionie - nie będzie on naprawiony w ramach gwarancji na terenie innego regionu (np. Europy).

Rozpoczęta kampania informacyjna ma za zadanie uświadomić korzyści z zakupu obiektywu z oficjalnej, polskiej dystrybucji. A jakie one są? Obiektywy zakupione z oficjalnej, polskiej dystrybucji posiadają gwarancję dystrybutora oraz gwarancję regionalną producenta, a okres gwarancji na terenie Polski sięga nawet 3 lat, podczas gdy obiektywy spoza polskiej dystrybucji nie posiadają gwarancji, ewentualnie 1 rok (tylko w przypadku gwarancji regionalnej - europejskiej). Obiektywy z polskiej dystrybucji posiadają także możliwość dodatkowego, odpłatnego wydłużenia gwarancji (w zależności od serii jest to od 3 do 5 lat) oraz gwarancję naprawy w ciągu 5 dni roboczych. Czas liczony jest od momentu otrzymania obiektywu przez autoryzowany serwis SIGMA do momentu odesłania obiektywu przez serwis. Status każdej naprawy można sprawdzić na stronie serwisu: www.foto-service.pl. W przypadku przekroczenia okresu 5 dni roboczych Klient otrzyma obiektyw zastępczy na czas potrzebny do wykonania naprawy, a w przypadku braku obiektywu zastępczego nowy obiektyw.

Bardzo ważnym aspektem jest także brak dodatkowych kosztów związanych z transportem obiektywu "z" i "do" serwisu w przypadku napraw gwarancyjnych. Z kolei w przypadku kalibracji w ramach gwarancji Klient ponosi tylko koszt transportu w jedną stronę, w drugą zaś serwis. Inaczej jest w momencie naprawy gwarancyjne obiektywu spoza polskiej dystrybucji, w tej sytuacji wszystkie koszty ponosi Klient.

Na stronie oferującej sprzedaż obiektywów marki Sigma warto szukać logo autoryzowanego sprzedawcy:

Ruszyła kampania informacyjna o gwarancjach dla obiektywów marki Sigma

Jak ponadto rozpoznać czy obiektyw pochodzi z polskiej, autoryzowanej dystrybucji SIGMA? Wystarczy sprawdzić to na dołączonej gwarancji dystrybutora oraz nalepce na spodzie opakowania.

Ruszyła kampania informacyjna o gwarancjach dla obiektywów marki Sigma

Dodatkowe informacje na stronie www.sigma-foto.pl/gdziekupic.


Komentarze czytelników (19)
  1. kazziz
    kazziz 14 maja 2014, 11:44

    co jak co, ale serwis Sigmy jest absolutnie mistrzowski jeśli chodzi o czas napraw i kalibracji. Wysyłałem im kiedyś 18-200 znajomego, w którym przestał działać moduł OS - wysyłka w czwartek kurierem, w poniedziałek telefon "mam dla Pana paczkę, o której Pana zastanę w domu?" z tej samej firmy kurierskiej... musieli toto dostać w piątek, naprawić i odesłać! coś wspaniałego...

  2. espresso
    espresso 14 maja 2014, 11:47

    Zdecydowanie lepiej o producencie świadczy jak ma wspólną politykę gwarancyjną na świecie i klient nie jest obarczany dokumentowaniem miejsca i sposobu zakupu. Ludzie dziś migrują, długo podróżują i w ten sposób utrudnia się im życie. Ale nawet przy tej karkołomnej formie gwarancji dziwi to że w sprzęcie który ma trwałe numery seryjne oraz zapewne numer zapisany w chipie nie ma gwarancji widocznej w systemie. Więc wystarczyło by wprowadzić do systemu numer obiektywu w momencie sprzedaży. Obecna forma sugeruje iż gwarant liczy na to że nabywca zagubi kartoniki, nalepki, papierki i nie będzie mógł korzystać z gwarancji....
    ps.
    Miło mi było gdy kiedyś w dosyć abstrakcyjnym kraju musiałem skorzystać z serwisu laptopa Toshiby a innym razem telefonu Nokia. Nikt nie zadawał głupich pytań gdzie i kiedy kupiłem.

  3. focjusz
    focjusz 14 maja 2014, 12:14

    @espresso - 100%

  4. 14 maja 2014, 12:25

    Jestem zwolennikiem międzynarodowych gwarancji, daje mi to swobodę wyboru gdzie chcę sprzęt kupić. ostatnio nabyłem za granicą olympusa 12-40mm 2.8, kosztowało mnie to 2600zł, w Polsce za ten sam obiektyw muszę dać 4000zł. Gdybym był "związany" regionalną gwarancją to pewnie bym musiał przepłacić

  5. bogumil
    bogumil 14 maja 2014, 12:35

    "Poznaj korzyści z zakupu obiektywu marki SIGMA (...) Obiektyw zakupiony w jednym regionie (...) nie będzie (...) naprawiony w ramach gwarancji na terenie innego regionu"

    Czy na świecie jest tylu idiotów czy tylko w Polsce się tak ludzi traktuje?

  6. komarr
    komarr 14 maja 2014, 12:41

    Jedyny serwis w "regionie" ;) informuje, że kalibracja może trwać 14 dni i należy wysłać obiektyw razem z body. A jeśli pracuję na kilku body z którymi występuje problem to błąd mogą uśrednić...

  7. sloma_p
    sloma_p 14 maja 2014, 12:43

    @bogumil - wszędzie tak jest. W USA Nikon nie naprawia body z innej dystrybucji, mało tego ostatnio nawet części nie sprzedają niezależnym serwisom...

  8. 14 maja 2014, 13:18

    W UK też była taka akcja: 3 lata gwarancji ale tylko z dystrybucji Sigma Imaging UK.

    W mojej sigmie padła stabilizacja w dwa tygodnie po końcu gwarancji, co znacznie ochłodziło mój i tak niewielki entuzjazm dla marki.

  9. Mamrot
    Mamrot 14 maja 2014, 13:22

    Polska jak zwykle nie jest ani regionem europejskim, ani azjatyckim, ani natowskim, ani układu warszawskiego, jest coś w rodzaju Conchity WURST

  10. abes
    abes 14 maja 2014, 14:00

    Kiedyś kupowałem Canona 135L w jednym z warszawskich sklepów foto. Obejrzałem karton, aby sprawdzić, czy pochodzi z oficjalnej, polskiej dystrybucji - oczywiście nie było specyficznej dla Canona naklejki (HU/PL), ani karty gwarancyjnej na Europę. Gdy zapytałem Pana o druk gwarancji, ten wyjął spod biurka firmowy druczek Canona - proszę, jest! :)
    Tyle w temacie regionalizacji sprzedaży i gwarancji.

  11. gnieciuch
    gnieciuch 14 maja 2014, 14:45

    5 dni? to jeszcze im brakuje 2 dni do serwisu Tamrona ale weszli na dobrą drogę :) kibicuje im bo to się należy klientom!

    link

  12. hubbajubba
    hubbajubba 14 maja 2014, 14:53

    Osobiście nigdy wiecej z obiektywów sigmy i jej serwisu nie skorzystam. Padł mi AF w mojej sigmie 17-50 f2.8. Spokojnie oddałem na gwarancji z przekonaniem że w ciągu 2 tyg mi naprawią. Okazało się że bedzie mnie to 700 pln kosztować, bo to usterka mechaniczna !!!??? :) i nie ma tłumaczeń że obiektyw w torbie noszony, nigdy nie uderzony, żadnej nawet ryski itp...albo płać albo zwracamy ci badziewia. Takie kampanie informacyjne to sobie mogą robić, może białe niedźwiedzie ich wysłuchają.

  13. kivirovi
    kivirovi 14 maja 2014, 21:47

    Co za poroniony pomys!. Jak dla mnie to kampania kupuj uzywane bo z gwarancji i tak sie wykrecimy!

    Moze by tak wprowadzili podzial regionalny na kurie i parafie: to najbardziej stale jednostki administracyjne w Europie.

  14. antON2
    antON2 15 maja 2014, 04:10

    Ale to jest normalne , kiedy żyjesz w tym kraju więc musisz płacić za gwarancje w tym kraju ,jeśli Ci się nie podoba to kupuj zagranicą i tam wysyłaj do reperacji.
    Wielkie domy towarowe bazują na tym właśnie coś Ci sprzedadzą z gwarancją 1- roczną , a potem do widzenia Gienia
    .Chyba już czas by dotarło do głowy ,że za gwarancję wieloletnią trzeba zapłacić i nie tyle samo co za roczną .
    Za rok ten obiektyw kupiony w USA jeśli Ci padnie możesz sobie wsadzić w buty.

  15. kivirovi
    kivirovi 15 maja 2014, 06:15

    W te same buty sobie możesz też wsadzić tą zapłacona gwarancję na 5 lat, jak sie wyniesiesz z Polski do USA.

  16. zbytek3
    zbytek3 15 maja 2014, 08:29

    chodzi o to aby roznice cenowe nie powodowaly upadku poszczegolnych dystrybutorow...
    a jak to sprzedadza marketingowo to juz inna sprawa... jak zwykle pieniadz rzadzi

    a tak na marginesie czy dalej oplaca sie zamawiac w USA- jesli dolicza clo i 23 VATu? ktos to ostatnio przerabial?

  17. kazziz
    kazziz 15 maja 2014, 10:24

    zbytku - bardzo średnio się opłaca, ale wszystko zależy od tego co. Taki Olympus bywa w Stanach tańszy, Nikon już dużo rzadziej...

  18. 16 maja 2014, 07:48

    Polak to taki człowiek który mając w nosie wszystko chciałby kupić sprzęt najlepiej za 50% ceny, może w USA jak trzeba, super jeśli się jeszcze sprzedawca pomyli i wpisze jeszcze niższą cene (wtedy cichutko siedzi żeby nikt się nie zorientował), nie zapłacić podatku ani cła, mieć 5 letnią międzynarodową gwarancję z limitem 3 dniowej naprawy z każdego miejsca na ziemi i do tego jeszcze w Polsce cash back...
    jak to mówi klient w sklepie?? Pamiętajcię klient Wasz Pan :)

  19. drumla
    drumla 19 maja 2014, 09:51

    @r_a_v_e_n jakiej naprawy? 3 dni na wymianę! ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.